Jump to content
FAS Goran
neshaoct

40 godina WRC-a

Recommended Posts

Makinen.jpg

Monte Karlo kroz 13 dana otvara petu deceniju najjačeg reli takmičenja na svetu – World Rally Championship.

Alpine Renault je obeležio prvo svetsko prvenstvo. Nakon Renaula usledila je dominacija Lancie Stratos. Prve četiri godine nije bilo pojedinačnog bodovanja vozača, nakon toga; pet godina, pet različitih svetskih šampiona. Prvi koji je uspeo da zvanično ponovi titulu svetskog šampiona je Nemac Walter Rohl, prvi put u Abarthu, drugi put u Asconi.

Prva velika zvezda sa tri osvojene titule bio je legendarni Juha Kankkunen. Dva puta u Lancii, jednom u Peugeotu 205. U međuvremenu dva puta najbolji je bio Carlos Sainz, a jednom Didier Auriol i mitski Colin McRae.

I onda se pojavio vozač koji je obeležio period devedesetih. Finac Tommi Makinen sebe i Mitsubishi Lancera dovezao je do svetskih visina. Nakon toga novi milenijum i vladavina ''Sebastiena Velikog'' i njegovih devet titula (uzastopnih) svetskog šampiona. Uskoro kreće nova sezona i novi juriš. Ko će naslediti Loeba koji je odlučio da ove godine odveze samo četiri takmičenja. Citroen ili....

Lista svetskih šampiona (vozači) i proizvođača automobila

  • 1973 – Nije bilo bodovanja za pojedinačnog prvaka – Alpine Renault (Alpine-Renault A110)
  • 1974 – Nije bilo bodovanja za pojedinačnog prvaka – Lancia (Lancia Stratos HF)
  • 1975 – Nije bilo bodovanja za pojedinačnog prvaka – Lancia (Lancia Stratos HF)
  • 1976 – Nije bilo bodovanja za pojedinačnog prvaka – Lancia (Lancia Stratos HF)
  • 1977 – Sandro Munari (Lancia Stratos HF) – Fiat (Fiat 131 Abarth)
  • 1978 – Markku Alen (Fiat 131 Abarth) – Fiar (Fiat 131 Abarth)
  • 1979 – Bjorn Waldegard (Ford Escort RS 1800) – Ford (Ford Escort RS 1800)
  • 1980 – Walter Rohrl – Fiat (Fiat 131 Abarth)
  • 1981 – Ari Vatanen (Ford Escort RS 1800) – Talbot (Talbot Sunbeam Lotus)
  • 1982 – (2) Walter Rohrl (Opel Ascona 400) – Audi (Audi Quattro)
  • 1983 – Hannu Mikkola (Audi Quattro) – Lancia (Lancia Rally 037)
  • 1984 – Stig Blomqvist (Audi Quattro) – Audi (Audi Quattro)
  • 1985 – Timo Salonen (Peugeot 205 Turbo) – Peugeot (Peugeot 205 Turbo)
  • 1986 – Juha Kankkunen (Peugeot 205 Turbo) – Peugeot (Peugeot 205 Turbo)
  • 1987 – (2) Juha Kankkunen (Lanca Delta HF) – Lancia (Lancia Delta HF)
  • 1988 – Miki Biasion (Lancia Delta Integrale) – Lancia (Lancia Delta Integrale)
  • 1989 – (2) Miki Biasion (Lancia Delta Integrale) – Lancia (Lancia Delta Integrale)
  • 1990 – Carols Sainz (Toyota Celica GT) – Lancia (Lancia Delta Integrale)
  • 1991 – (3) Juha Kankkunen (Lancia Delta Integrale) – Lancia (Lancia Delta Integrale)
  • 1992 – (2) Carlos Sainz (Toyota Celica Turbo) – Lancia (Lancia Delta HF Integrale)
  • 1993 – (3) Juha Kankkunen (Toyota Celica Turbo) – Toyota (Toyota Celica Turbo)
  • 1994 – Didier Auriol (Toyota Celica Turbo) – Toyota (Toyota Celica Turbo)
  • 1995 – Colim McRae (Subaru Impreza 555) – Subaru (Subaru Impreza 555)
  • 1996 – Tommi Makinen (Mitsubishi Lancer Evo III) – Subaru (Subaru Impreza 555)
  • 1997 – (2) Tommi Makinen (Mitsubisi Lancer Evo IV) – Subaru (Subaru Impreza WRC)
  • 1998 – (3) Tommi Makinen (Mitsubishi Lancer Evo V) – Mitsubishi (Mitsubishi Lancer Evo V)
  • 1999 – (4) Tommi Makinen (Mitsubishi Lancer Evo VI) – Toyota (Toyota Corolla WRC)
  • 2000 – Marcus Gronholm (Peugeot 206 WRC) – Peugeot (Peugeot 206 WRC)
  • 2001 – Richard Burns (Subaru Impreza WRC) – Peugeot (Peugeot 206 WRC)
  • 2002 – (2) Marcus Gronholm (Peugeot 206 WRC) – Peugeot (Peugeot 206 WRC)
  • 2003 – Petter Solberg (Subaru Impreza WRC) – Citroen (Citroen Xsara WRC)
  • 2004 – Sebastien Loeb (Citroen Xsara WRC) – Citroen (Citroen Xsara WRC)
  • 2005 – (2) Sebastien Loeb (Citroen Xsara WRC) – Citroen (Citroen Xsara WRC)
  • 2006 – (3) Sebastien Loeb (Citroen Xsara WRC) – Ford (Ford Focus RS WRC)
  • 2007 – (4) Sebastien Loeb (Citroen C4 WRC) – Ford (Ford Focus RS WRC)
  • 2008 – (5) Sebastien Loeb (Citroen C4 WRC) – Citroen (Citroen C4 WRC)
  • 2009 – (6) Sebastien Loeb (Citroen C4 WRC) – Citroen (Citroen C4 WRC)
  • 2010 – (7) Sebastien Loeb (Citroen C4 WRC) – Citroen (Citroen C4 WRC)
  • 2011 – (8) Sebastien Loeb (Citroen DS3 WRC) – Citroen (Citroen DS3 WRC)
  • 2012 – (9) Sebastien Loeb (Citroen DS3 WRC) – Citroen (Citroen DS3 WRC)

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

svaka cast velikom Sebu,al mislim da nije imao dostojnog rivala naspram sebe,zadnjih par godina,do jedno 2005te je bilo mnogo vise super vozaca u WRCu,negoli danas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se. Danas se i u WRC ulazi sa mnogo novca a malo talenta. Loeb kada je dosao u WRC bio je veoma brz na asfaltu ali na makadamu ne i imao je veoma jaku konkurenciju. Ubrzo je popravio voznju na makadamu i postao neuhvatljiv za konkurente jer su mnogi otisli iz WRC-a (neki i tragicno) a oni koji su dolazili bili su mu isuvise slabi protivnici. Nemojte me pogresno shvatiti ali i Michael Schumacher je isto tako bio superioran kao Loeb jer u sustini nije imao pravog rivala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/3/2013 at 8:32 PM, neshaoct said:

 

  • 1980 – Walter Rohrl – Fiat (Fiat 131 Abarth)
  • 1982 – (2) Walter Rohrl (Opel Ascona 400) – Audi (Audi Quattro)

Evo kako danas vozi:

 

 

Nemačka glumica, pevačica, televizijska voditeljka i novinarka Barbara Schöneberg poželela je da napravi intervju sa vozačkom legendom na njegovu terenu, tačnije - sa suvozačkog mesta Audija S3, što joj možda i nije bila najbolja ideja, kao što možete videti u video prilogu. Ipak, može da bude i srećna što sa Röhrlom nije sela u neki od automobila kakve inače vozi ''na nož''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi Lancer Evo VI predstavlja predivnu mašinu davno prošle ere

 

mitsubishi-lancer-evolution 1.jpg

 

Kada pomenemo reči Mitsubishi i Evolution, korišćene zajedno u istoj rečenici, pozivamo sve hardkor zaljubljenike u sportske automobile da puste po neku suzu. Nažalost, 2015. godine, japanski proizvođač automobila prestao je sa proizvodnjom ove legendardne Evo serije. Između 1992. i 2016. godine, Mitsubishi je kreirao 10 generacija Lancer Evolution modela. Neke od njih su bili manje cenjene od strane publike, ali je takođe, bilo i onih koje se smatraju pravim čudima modernog inženjeringa, mada su sve podjednako potpadale pod jedan pedigre poznat po svojoj pouzdanosti.

 

mitsubishi-lancer-evolution 11.jpg

 

Ulaženje u specifikacije čitave linije verovatno zahteva par godina, a umesto toga ćemo se fokusirati na ovaj posebni model Mitsubishi Lancer Evolution, koji smo nedavno zapazili na internetu i koji se nalazi u prodaji.

 

mitsubishi-lancer-evolution 111.jpg

 

Šesta generacija Evo modela, čiji primerak vidimo ovde, došao je na ovaj svet 1999. godine. Kada je prvi put stigao na britansko tržište, ovaj model koštao je manje od 31.000 evra, dok kuća ''Silverstone Auctions'' veruje, da bi mogao da promeni vlasnika po nekoj ceni od 20.000 do 25.000 funti, kada se bude pojavio na njenom događaju.

 

mitsubishi-lancer-evolution 1111.jpg

 

Kupljen od strane mehaničara ekipe ''Ralliart Team'' odmah po izlasku iz fabrike, model je registrovan u Britaniji iste godine. 2009. Lancer je prodat drugom vlasniku, pasioniranom ljubitelju modela, kako bi nakon nekoliko godina promenio ruke još dva puta.

 

mitsubishi-lancer-evolution 11111.jpg

 

Uprkos tome, što je bio u posedu nekoliko ljudi tokom svog veka, ovaj Evo VI ostaje u veoma dobrom i originalnom stanju. Na njemu ne postoji nikakva rđa, nigde, ali posebno na donjem delu, gde je dobio poseban zaštitni tretman i sloj ulja. Odometar pokazuje 55.898 pređenih kilometara, a motor je nedavno potpuno servisiran. Automobil sada čeka najboljeg ponuđača, koji će moći da uživa u njegovom sprintu do stotke iz mesta, koji finišira za 4.4 sekunde i maksimalnoj brzini od 241 km/h, ali pre svega, direktnom upravljanju, brzom prenosu i predivnom ponašanju na drumu ili zemlji za koje je zadužen reli pogon na svim točkovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legendarni Norvežanin Peter Solberg se vraća iz penzije u svet relija

 

petter solberg.jpg

 

Bivši svetski šampion u reliju Norvežanin Peter Solberg (43) se vraća na stazu šest godina nakon što se povukao u sportsku penziju. Solberg će učestvovati na reliju u Kataloniji od 25. do 28. oktobra, a voziće VW Polo GTI R5. Međutim, to će biti jedina trka na kojoj će učestvovati. ''Mogućnost povratka u WRC-a je jedinstvena i srećan sam što sam prihvatio ponudu'', izjavio je svetski šampion iz 2003. godine. ''Kada sam u januaru testirao automobil, nisam žeelo da se zaustavim. Stvarno se radujem nastupu u Španiji'', dodao je Solberg. Solberg je tokom karijere učestvovao na 188 relija u svetskom šampionatu ostvarivši 13 pobeda, a vozio je za Ford, Subaru i Citroen. Svetsku titulu je osvojio 2003. za upravljačem Subarua, a još tri puta je bio svetski vicešampion.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peter Solberg najavio kraj karijere

 

Peter-Solberg.jpg

 

Norveški automobilista, 44-godišnji Peter Solberg najavio je kraj svoje profesionalne karijere. Ovaj sjajni reli vozač nastupaće na još nekim takmičenjima, među kojima je i njegova oproštajna turneja. ''Aktivan sam već 20 godina, što je prilično dug vremenski period i vreme je da završim karijeru. Mogu da kažem i to, da ne želim da stavim kacigu na policu, bar ne u potpunosti. Voleo bih da radim još neke dobre stvari, da učestvujem u edukovanju mladih'', izjavio je Solberg.

Podsetio je i to da su navijači voleli njegov stil vožnje. ''Način na koji sam vozio uvek je izazivao pozitivne emocije kod ljudi. Želeo bih da nastavim to da radim. Ono što je sigurno je da završavam nastup u okviru Svetskog prvenstva'', rekao je as iz Askima. Još davne 2003. godine Solberg je postao svetski prvak u reliju. Pobedio je na 13 trka svetskog šampionata. Dva puta je trijumfovao i u tzv. ''Reli-krosu'' (2014. i 2015. godine).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peter Solberg radi na pokretanju tima u WRC

 

Peter-Solberg 01.jpg

 

Šampion sveta iz 2003. godine Peter Solberg rekao je da pregovara sa dva proizvođača oko pokretanja svog tima u Svetskom reli šampionatu. Tokom trofejne karijere u elitnom šampionatu Norvežanin je ostvario 13 trijumfa, a potom je bio izuzetno uspešan u Svetskom relikros šampionatu. Osvojio je dve titule, ali je ostao bez mesta na kraju 2018. godine, kada je Folksvagen ukinuo gotovo sve auto-moto aktivnosti. Solberg se zvanično povukao prošle godine, ali nije odustao od povratka reliju na drugi način, kao tim menadžer. Zanimljivo je da je već vodio tim, čak je i vozio za njega, ali je tome došao kraj kada se Subaru povukao iz Svetskog reli šampionata 2018. godine.

 

''Da, želim svoj tim. Uradiću to na svoj način, bez politike. Sve se svodi na pobede i jedan cilj. Ne radi veliki broj timova na tome. Trenutno pregovaram sa dva proizvođača, a to već uveliko traje'', rekao je Solberg. Norvežanin je istakao da je prvobitno planirao da uđe u šampionat sa svojim timom 2022. godine, kada na snagu stupaju novi propisi, ali je priznao da bi pandemija koronavirusa mogla da dovede do promene planova. ''Plan mi je bila 2022. godina. Znam koliko je vremena potrebno da se izgrade tim, automobil i sve ostalo. Već znam koga želim u timu. Sve što treba je da pritisnem dugme i sve će krenuti. Ali, sve je na čekanju sada, to je nešto što moramo da poštujem. Da li će se to desiti 2022, 2023. ili 2024, ne uzbuđujem se, inam san. Želim da imam fabrički tim i pobedim'', naglasio je Solberg.

 

Solbergov sin Oliver se poslednjih godina probija u reliju, međutim, to ne znači da će automatski dobiti mesto u očevom timu. ''Oliver mora da se izbori za sebe. Ima kontrolu. Ako budem imao tim u budućnosti i sve bude išlo kako treba, na njemu je da se dokaže da je dovoljno dobar za taj tim. Malo sam staromodan, ali svako mora da odradi svoj posao. Ovo ne radim zbog Olivera, već zbog sebe. On mora da odradi svoj deo, neće biti privilegija u budućnosti. Mora da se pokaže, da bude stabilan i potpuno fokusiran. Ako nije dovoljno dobar, nema šanse'', istakao je Solberg.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliver Solberg - Sa pelenama i cuclom pored reli volana

 

solberg 03.jpg

 

Kako se u automobilizmu stiže do vrha, do velikih pobeda, sjajnih pehara i laskavih titula šampiona?

Mnogi će kazati da se sve to može postići ako imate puno novca. Da, ima tu dosta istine, međutim da li je baš uvek tako i da li vam na putu do istinskih zvezda treba još nešto? U sledećoj priči o reliju videćete da novac nije jedini uslov da ostvarite svoje snove već da vam je itekako potrebna podrška najbližih, istinska posvećenost zadatim ciljevima i svakako genetsko nasleđe.

 

Mnogi su još pre nekoliko godina saznali da u Finskoj živi čudesni klinac, Kale Rovanpera i da je ljubav prema reliju razvio pored svog oca, WRC asa, poznatog Harija Rovanpere. Mladi Kale danas ima 19 godina, a u svojoj karijeri već je osvojio titulu svetskog reli prvaka u seriji WRC2, kao najmlađi fabrički vozač Škode. Ove godine je potpisao za Toyotu i posle tri održana relija (Monte Karlo, Švedska i Meksiko) zauzima visoko 4. mesto u generalnom plasmanu. Zablistao je najsvetlije na ovogodišnjem Švedskom reliju gde je zauzeo treće mesto na podijumu, i kada je za 3.4 sekunde bio bolji od klupskog rivala i šestostrukog šampiona sveta, Francuza Sebastije Ožiea.

 

solberg 02.jpg

 

O Kaleu Rovanperi, ''čudu od deteta'' više puta smo vam pisali, a ovom prilikom želimo da vas malo bolje upoznamo sa još jednim klincem sa severa, sa još mlađim 18. godišnjim Šveđaninom Oliverom Solbergom. Radi se o dečaku koji je rođen u totalno reliju nastrojenoj familiji. Majka, otac, deda, stric i dvojica ujaka su ostvarili lepe rezultate na stotinama takmičenja na četiri točka, a mali Oliver se prvi put našao za reli volanom još dok je upotrebljavao cuclu i nosio pelene (na prvoj slici), i kada je više razumeo šta su grudvanje i sankanje a ne neki rol bar, menjač ili pravi volan presvučen prevrnutom kožom. Tada naravno nije imao pojma da će vrlo brzo zakoračiti već odavno osmišljenim putem i početi da upoznaje sve što je vezano za po mnogima najatraktivniju disciplinu automobilskog sporta.

 

Oliver Solberg je rođen 23. septembra 2001. godine, u vreme kada je njegov tata, čuveni Norvežanin Peter Solberg, jurcao na mnogim relijima za prvenstvo sveta nadajući se da će se sa 10. mesta osvojenog na kraju te sezone sa Subaruom uskoro boriti za tituli svetskog prvaka. Sjajni reli as Peter Solberg je prosto osetio da dolazi njegovo vreme, a budite sigurni da je rođenje malog Olivera bilo fantastičan mentalni doping norveškom vozaču, novopečenom tati. Peter je naime već sledeće 2002. godine stigao do titule vice-prvaka, da bi 2003. godine u konkurenciji sa Loebom i Sajncom uspeo da postane najbolji reli vozač sveta. U sezonama 2004. i 2005. osvojio je još dve vicešampionske titule.

 

Dok je tata Peter odlazio na relije i poznata reli testiranja za takve priredbe, mali Oliver je ostajao kod kuće sa mamom i neki put dolazio na cilj pojedinih predstava, tek da se nađe u zagrljaju svog idola i budućeg učitelja. E sada se nameće pitanje...ko je zapravo Oliveru bio najbolji učitelj? Njegova majka, Šveđanka Pernila Walfridsson Solberg je takođe odrasla u porodici reli fanatika. Otac Per-Inge Walfridsson, fabrički vozač firme Volvo, vozio je reli kros kao i klasične relije (najveći uspeh 4. mesto na RAK reliju WRC, 1973. sa Volvom 142 kada je pobedio Timo Makinen, a Per Inge je iza sebe ostavio veličine kao što su Žan Pjer Nikola, Valdegard, Blomkvist, Hanu Mikola). Pernilina oba brata, Lars i Stig su takođe vozili i relije i kros takmičenja, pa je sasvim razumljivo što se i Pernila ubrzo našla za volanom reli automobila, a često i kao suvozačica braći. Bilo je to jedno pravo pravcatio porodično reli ludilo - u pozitivnom smislu, koje je začinjeno njenim venčanjem sa Peterom Solbergom.

 

Oliver Solberg je za svoju prvu takmičarsku sezonu pripremljen na najbolji mogući način. Učili su ga odista istinski znalci svih mogućih i nemogućih reli tajni i već u toj debitantskoj godini je počeo da pobeđuje i da u svojoj juniorskoj kategoriji osvaja prva mesta. U svet reli nadmetanja uplovio je 2017. godine- Startovao je za volanom Peugeota 208 R2, a potom su na red došli rasni automobil Ford Fiesta RS WRC, VW Polo GTI R5, Subaru WRX STI, Škoda Fabia 2... Minule 2019. je ostvario čak 8 pobeda na raznim relijima. Svakako mu je najdraže prvo mesto na Reliju Litvanija, kada je bikvalno ''odrao'' odličnog šampiona Evrope, 40. godišnjeg Rusa Alekseja Lukjanika čak za 22.7 sekunde. Ove godine je pobedio na jednom revijalnom reliju u Švedskoj, a suvozač mu je bila majka Pernila. Na nedavnom početku šampionata Evrope u Italiji, na Reliju di Roma Capitale, Oliver Solberg je opet imao blistavu predstavu. Sa perfektno doteranim VW Polom GTI R5 zauzeo je treće mesto na podijumu, a iza sebe je ostavio mnoge pa i iskusnog Irca Kreg Brina, WRC asa.

 

solberg 01.jpg

 

Kada se u trenucima opuštanja nađe sa drugovima u nekom kafiću onda samo pljušte pitanja, a Oliver i pored najbolje želje ne stigne da svima objasni, da mu je tata bio reli prvak sveta i trostruki reli vicešampion sveta, pa onda dvostruki prvak sveta u reli krosu, da mu je mama i vozila i bila suvozač a da je njegov deda znao da ''razbije'' i naj, naj zvezde Skandinavije...jedino ne ume odmah da odgovori na pitanje: ''Šta si ti Šveđanin ili Norvežanin?''

 

Autor: Đorđe Đenić

 

preuzeto sa - mojsvetbrzine.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preminuo legendarni reli vozač Hanu Mikola

 

Mikkola.jpg

 

Finski vozač Hanu Mikola koji je bio i šampion u Svetskom reli šampionatu 1983, preminuo je u 79. godini, prenosi Sport Klub.

Hanu Mikola je jedan od najuspešnijih reli vozača u istoriji jer je slavio na čak 18 relija u Svetskom reli šampionatu. Osvojio je titulu šampiona sveta 1983. godine vozeći Audi Kvatro, a tri puta je bio vicešampion i tri puta je bio treći u generalnom plasmanu. Najviše trijumfa na relijima Mikola je imao naravno kod kuće, slavio je čak sedam puta na Reliju 1000 jezera u Finskoj. Poslednji trijumf je imao na Safari reliju 1987. godine u Keniji, a pobeđivao je i u Portugalu, Argentini, Švedskoj, Britaniji, Obali Slonovače, Maroku i Novom Zelandu. U Svetskom reli šampionatu je vozio sve do 1993. godine kada je bio doduše tek 38. sa tek četiri poena. Tada je vozio Subaru Legasi i Toyotu Seliku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...