Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
kicerica

Stilo - popravka motorića za nivelaciju farova

Recommended Posts

Meni bilo dosadno pa reko ajde da vidim da li motoric fara sa Stila moze da se popravi.

Evo motorica.

cxca290.jpg cxca291.jpg cxca292.jpg

Vidim nije zaliven PROVERNO a i ima neke vidljive zabice sa strane pa reko ajde da probam da ga otvorim.

cxca293.jpg cxca294.jpg

Moze da se otvori

cxca295.jpg

E sada treba izvaditi elektro motor sa stampanom plocom pa primetih neke zabice koje drze i motor i plocu.

cxca296.jpg cxca297.jpg cxca298.jpg

U isto vreme treba lagano izvlaciti plocu i podici zabicu sa elektro motora i onda se desilo ovo.

cxca299.jpg cxca300.jpg

E sada teba naci kvar pa zato treba prvo skinuti elekto motor sa ploce da bi pogledali integralno kolo koje se nalazi ispod motora.

Elektro motor sam lagano povukao i on je sisao sa ploce jer se drzi da tako kazem na dve muske buksne koje ulaze direktno u ele. motor a sa kontra strane su zalemljene su na plocu.

Integralac se sada vidi i vizuelno nije nagoreo niti je pukao.

cxca301.jpg

Sada unimerom proveriti elektro motor. Pre provere treba naprskati kontakt sprejom otvore na elektro motoru i rotor malo prstima izokretati ili izvrteti kako ko voli (u smeru kazaljke na zidu).

Ako je motor ispravan pokazace neki otpor na instrumentu, to mozete uraditi evo na primer (ovoliki) ovako.

cxca302.jpg

U ovom momentu primecujem da mi nedostaje treca ruka koja bi drzala foto aparat i slikala ali nema veze. Kao sto vidite elektro motor je ispravan pa idemo dalje.

Sledeci je potenciometar sa ploce. Bela strelica pokazuje na pomenuti element.

cxca303.jpg

Da bi njega proverili moramo ga skinuti sa ploce uz pomoc lemilice. Lemilicom razlemiti ili odlemiti sledece kontakte (nogice) sa ploce.

cxca304.jpg

Kada skinete potenciometar sa ploce, pre samog merenja obelezite kako su stajali elementi na njemu, iz razloga da ne bi ste kasnije zaboravili kako je sta bilo okrenuto prilikom vracanja.

cxca305.jpg

Na ovom potenciometru sa jedne strane imate tri pina koja izlaze iz njega a sa druge imate dva. Ova dva su ne bitna, ali na ova tri pina su bitna i na njima vrsimo merenje i to tako sto nam je jedan masa i to je prvi sa leva kada gledate u njih a pri tom je potenciometar okrenut tako da se ovi pinovi nalaze na gornjoj strani, dok su druga dva promeljivi to jest daju drugacije vrednosti ili otpor prilikom pomeranje rucice ovog kliznog potenciometra.

Merenje vrsimo tako sto jednu stipajjku unimera povezemo na prvi pin sa leve strane i nju necemo pomerati a drugu stipaljku unimera na bilo koji pin od preostala dva slobodna.Normalne vrednosti koje bi trebalo da dobijemo su od 0 (ili 30,40 oma) oma do 200 ili vise oma zavisi od polozaja rucice potenciometra, znaci kako pomerate rucicu tako ce se vrednost uvecavati ili umanjivati.

Na ovom to se nije dogodilo, njegove vrednosti su bile ne merljive i to znaci da je ne ispravan.

Odlucio sam da ga otvorim i vidim u cemu je problem.

Sa iste (donje) strane kod pinova nalaze se 4 mala zakrivljena lima, koji imaju ulogu osiguraca poklopca ili drzaca plocice sa grafitom e sad pod te limcice podvucite lagano skalpel i nezno ih ispravljajte jedan po jedan.

Limovi su obelezeni belom strelicom i na toj slici na potenciometru gore vide se i tri pomenuta pina.

cxca306.jpg

Kada otvorite potenciometar on izgleda ovako.

cxca307.jpg

Kvar na ovom potenciometru je na samoj kliznoj rucici (druga sa leve strane) kontak limovi sa rucice nisu dodirivali grafit sa plocice (treca sa leve strane) pa ih zato treba malo podici. Obratite paznju kada budete ovo radili jer su jako lomljivi.Ja sam podvukao skalpel ispod njih i nezno ih podigao odprilike dva milimetra i to sada izgleda ovako.

cxca308.jpg cxca309.jpg

Sklopite potenciometar, osiguravajuce limove pazljivo i lagano vratite u prvobitni polozaj nekim manjim klestima (spicangle), proverite da li rucica dolazi do kraja u oba krajnja polozaja i proverite unimerom otpor na gore navedeni nacin. Ovaj moj je proradio.

Sada vratite potenciometar na stampanu plocicu i zalemite kao sto je bilo pre skidanja.

cxca310.jpg

Vratite elektro motor na plocicu i sve zajedno u kuciste motorica. Obratite paznju da rucica potenciometra udje u svoje leziste(bela strelica).

cxca311.jpg

Na kraju vratite poklopac motorica

cxca312.jpg

Na mom stilu su sada oba fara PROVERENO 100% u punoj funkciji a dokle ce videcemo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate imas pola kila pecenja i pivo od mene. ;)

Nesho - dropdead. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni bilo dosadno...

Tebi je baš bilo dosadno rofl.gif

Šalu na stranu. Ovo je primjer pravog "Uradi sam" uputstva. Svaka čast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super si to odradio, odlicno je sto nije bio zaliven, a sto se tice komponenti, ovde sve moze da se zameni, a elektromotor kao sto sam i ocekivao identican kao iz kineskih automobilcica, tako nista nije problem. Problem bi mozda bio na zalivenim kucistima da ne puknu prilikom otvaranja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala kolege!

Da sve moze da se promeni. Nego me mrzelo da pisem kako se na ostalim elementima proverava ispravnost. Ako nekome bude i to potrebno moze ovde da pita sta ga zanima pa cu objasniti.

Zaliveni motorici takodje mogu da se otvore, lemilicom ili fenom, malo je pipavije ali moze.

Sledeci put kada mi bude dosadno a vidim da dosta ljudi imaju problema sa tim, odradicu plocicu sa elementima za lambda sondu, to jest zamenu za sondu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fantasticno !

Moj problem sa motoricima sam resio tako sto sam narucio od jednog lika preko drugara sa foruma. Prezadovoljan sam !

Otvarao sam ove stare u pokusaju da resim problem ali u nedostatku rez. delova odustao i narucio druge. Negde sam spomenuo da su isti i na Skodi oktaviji i jos nekim autima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima novih za milion modela automobila za oko 10-15 eura. Ali, u svakom slučaju se više isplati popraviti ko zna i ima čime. Sad preko ove teme znaju i čime i kako. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo za majstora. Da li neko zna gde ili ko ima ono IC kolo sa te plocice. Na moja oba fara su bukvalno sagoreli pa im ne znam ni oznaku. Jos jednom sve pohvale za kolegu :guitar: :guitar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. Hvala na adresama, ali i dalje nemam oznaku ic kola tako da ne znam sta da trazim. Na jednoj od tvojih slika uvelicano se vidi samo 4209 ali ne i ona slova ispred. Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saznao sam oznaku: TLE4209A, ali normalno niko ga nema.Moze da se poruci na netu. Cena je smesna: 5 kom za 3,5$ :fun: Ako znamo da na 70% Stilica ovo ne radi a moze da se sredi.......samo jos da neko provali kako i ko moze da poruci i eto resenja. Ja mogu da ponudim besplatnu zamenu ko nabavi ic kolo.Sto se tice motorica mislim da retko koji crkne, samo ga treba dobro ocistiti. Stampana plocica isto moze da se zakrpi a nije problem ni odstampati novu ako treba. Think about this :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo za temu i naravno njenog autora koji je sve to slikovito objasnio :thumbup:

Proslog leta sam provalio da mi je vrisnuo motoric fara na suvozacevoj strani e sad,pokusao sam da ga skinem ali je jako tesko islo pa sam se plasio da nesto ne ostetim.

Ptanje glasi,da li se motoric jednostavno iscupa rukom ili ima neke skrivene (zabice srafove) koje je neophodno osloboditi pre skidanja?

Edited by Dior

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravio sam da pitam da li je potrebno skidati ceo far da bi se skinuo motoric?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motoric se drzi na dva srafa, meni su bili skinuti farovi tako da ne znam da li mozes prici motoricima dok su farovi na vozil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E u tom slucaju cu sacekati jos par meseci da se malo prolepsa vreme i onda vadim kompletan far napolje taman i da namestim sus pleh sa kojim sam pocistio nagomilani sneg na "ociscenim ulicama"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moji motorcici su pregoreli. Majstor mi je ugradio os SEAT-a. Malo je nesto obrusio, stegao plasticnim obujmicama i sad radi bez problema :guitar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod mene je usla voda u desni far, desni motoric je skroz kondenzovao. zbog njega nije radio ni desni (cim dam kontakt skroz spusti levi far). skinuo sam far, izvadio motor, naprskao kontakt sprejom. nakon toga je proradio, ali nije se zaustavljao, radio je konstantno. na kraju sam rucno podesio desni far, a na levom mi radi motor normalno.

Edited by Bojan Mirijevo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam se opremio tj kupio motorčić, pa ovih dana ako je stari neispravan zameniću ga sa ovim a ako je u pitanju glupost otaje kao rezerva.

10 e zadovoljstvo i lik koji mi je prodao kaže za svi koji su kupovali motorčiće imali su problema sa dihtovanjem fara, tj kondenzacijom u samom faru.

 

DSCN4014.jpg DSCN4015.jpg DSCN4016.jpg DSCN4017.jpg
 
DSCN4018.jpg DSCN4019.jpg DSCN4020.jpg 
 
DSCN4021.jpg DSCN4022.jpg DSCN4023.jpg DSCN4024.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane moze li broj telefona od koga si kupio motoric, bio bih ti zahvalan posto i ja od juce imam problem sa levim motoricem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×