Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Renault Alpine / Renault Sport R.S. 01 / Alpine A110 / Alpine A290

Recommended Posts

Serijski Renault Alpine stiže do kraja 2015. godine

alpine%2031.jpg

Alpine koncept je podigao mnogo prašine kada ga je francuski Renault lansirao ove godine, a sada je stigla vest da će serijska verzija, razvijena u saradnji s Caterhamom, stići na tržište do kraja 2015. godine. Renaultov šef marketinga, Stephen Norman, izjavio je da automobil neće biti ''mlak'' ali isto tako neće biti žešći od Mazde MX-5. Napomenuo je da će model biti izuzetno lagan, imaće neuobičajen izgled koji će naglašavati francusko nasleđe i tehnološke inovacije. Dodao je i da je kompanija svesna ko će biti tipičan kupac Renault Alipne-a – to će biće ili Francuz ili frankofil.

 

Za pogon bi mogao biti zadužen Renaultov motor od 250KS, dok bi Caterhamova verzija trebalo da ima 1.6 litrsku Renaultsport turbo jedinicu sa direktnim ubrizgavanjem goriva koja razvija 200KS, a kakva se nalazi u Clio RS-u. Takođe, postoji mogućnost da će se u ponudi naći 2.0 litarski agregat od 256 KS iz Megane Cup-a. Renault Alpine već sada ima čitavu vojsku poklonika pa ne sumnjamo da će biti itekako ozbiljna konkurencija Audiju TT i Porsche Boxteru, pogotovo uz predviđenu cenu od 61.000 evra.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Novi Alpine će biti direktan konkurent Alfi 4C

 

alpine%201%2011.jpg

 

Renaultov izvršni direktor, Carlos Tavares, otkrio je ovih dana neke nove detalje o budućem Alpine sportskom automobilu. Tavares je u nedavnom intervjuu izjavio da će model biti direktna konkurencija Alfa Romeu 4C, a biće namenjen mlađoj populaciji. Rad na stajlingu modela već je 70 odsto gotov, a uprkos retro detaljima poput uskog nosa i okruglih svetala, moderan utisak će ostavljati dinamične proporcije. Postoje spekulacije da će automobil pokretati 2.0 litarski, 4-cilindrični turbo motor od 280KS koji bi mogao da bude uparen sa 6-stepenim, ručnim menjačem ili EDC automatskom transmisijom sa dvostrukim kvačilom.

 

alpine%2031.jpg

 

Šasija koju će novi Alpine koristiti verovatno će biti napravljena od čelika, aluminijuma i još nekih kompozitnih materijala što bi trebalo da omogući ukupnu težinu od 1000 kg. Model će se na tržištu pojaviti tek 2016., a godišnje će se proizvoditi nekoliko hiljada primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alpine kreće stopama Porschea
 
alpine%2031.jpg
 
Potpredsednik korporativnog dizajna u Renaultu, Laurens van den Acker, otkrio je da će se Alpine u svom razvoju ugledati na nemački Porsche. ''Moramo stvoriti vlastiti 911. Tada možemo da pređemo na Panameru i Cayman'' rekao je Laurens van den Acker u nedavnom intervjuu. Uprkos velikim ambicijama, očekuje se da će prvi model sići s pokretne trake tek 2016. godine kao konkurent Alfi 4C. Prošlogodišnji A110-50 koncept je najavio mogući stajling budućeg modela, ali dizajner Axel Breun najavljuje da će serijski model svojim izgledom vernije podsećati na originalni A110 iz 60-ih godina prošlog veka. Iako to nije zvanično potvrđeno, očekuje se da će automobil pokretati 2.0 litarski, 4-cilindrični turbo motor od 280KS koji će biti uparen sa 6-stepenim manuelnim ili EDC menjačem.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Renault Alpine na Nirburgringu maskiran u Lotus
 
100247-alpine%201.jpg
 
Jedan od noviteta u sferi sportista koji svi s nestrpljenjem čekamo je Renault Alpine najavljen prošlogodišnjom studijom A110-50. Novitet na kome Renault radi zajedno sa Caterhamom ovih dana je po prvi put uhvaćen prilikom testiranja. Ono što ste verovatno odmah primetili jeste da on nimalo ne liči na koncept koji smo videli prošle godine, a to je i logično kada je prototip Alpine maskiran u Lotus Exige.
 
Caterham i Renault su započeli sa prvom fazom testiranja svog sportskog kupea koji stiže za tri godine. Neka vas ne buni to što je on maskiran u jedan od Lotusovih modela jer se ispod nalazi Renaultova tehnologija. Da je zaista reč o prototipu Alpine sugeriše okruženje u kome se pomenuti automobil pojavio na Nirburgringu. Uz njega su u isto vreme stazom naime jurili primerci Megana i Clia RS što bi trebalo da bude dovoljan dokaz.
 
100248-alpine%2011.jpg
 
Ako se pitate kako se Alpina našla maskirana u Lotusovu kožu odgovor bi trebalo da leži u vezama koje Caterham i RenaultSport imaju sa Lotusom, odnosno njegovim F1 timom. Još ranije smo saznali da će Caterham i Renault predstaviti zasebnu verziju ovog automobila koje će se osim vizuelno, međusobno razlikovati i na tehničkom polju. Zajedničko će im ipak biti Renaultov motor, kao i pogon na zadnjim točkovima. Sa koliko će on konja baratati trenutno se tek nagađa, a poslednji verodostojni podaci govore o nekih 280 KS na 1.000 kg težine iz 2,0 litarskog motora koji će pripremiti Renault.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sportski automobil Caterham-Alpine stiže 2016. godine

 

caterham%20coupe.jpg

 

Prema poslednjim informacijama, zajednički projekat britanskog Caterhama i francuskog Renaulta, odnosno Alpine, o proizvodnji sportskog automobila, napokon je prošao sve ''papirološke'' faze, te se serijska verzija očekuje negde tokom 2016. godine. Podsećanja radi, projekat je započet još krajem prošle godine, kada je dogovoreno da se zajedničkim naporima, razvije sportski dvosed, koji bi nosio oznaku Caterham C120, odnosno oznaku već zaboravljenog brenda Alpine, koji Renault pokušava da ''oživi''. Uprkos ''joint-venture'' projektu, pomenuta dva automobila vizuelno gotovo da ne bi imali nikakve sličnosti, a velike razlike postojale bi i u enterijeru vozila. Čovek zadužen za dizajn francuske verzije je, niko drugi do Laurens van den Acker, iza kojeg stoje brojni atraktivni koncepti, ali i serijski Renault modeli.

 

Nagađa se da bi snaga benzinskog motora koji bi pogonio ovaj automobil iznosila oko 250-300 KS, a naglašeno je da će agregat obezbediti Renault, te da će on biti potpuno nov i da se trenutno ne nalazi niti u jednom serijskom automobilu. Inače, obe verzije vozila proizvodiće se u Renaultovoj fabrici u Dieppeu, koja je trenutno u ''podeljenom'' vlasništvu između Caterhama i Renaulta – 50/50. Inače, prema izjavama van den Ackera, lansiranjem projekta Alpine, potencijalni Renaultov sportski automobil na bazi koncepta DeZir, ovim je izgubio smisao, te je najverovatnije da će celokupna studija ostati samo na stadijumu koncepta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Istorija: Renault Alpine A110
 
107604-alpine%201.jpg

 

U prošlim vremenima automobilski sport je u svim svojim oblicima značio mnogo više nego danas. Danas je to veliki i ozbiljan biznis sa sve manje prave trkačke strasti i borbe na stazi, dok su u zlatnim vremenima razvoja automobilizma trke bile sve. Bez ogromnih budžeta, kompjutera i svemirske tehnologije, trkači su se oslanjali samo na automobil, svoje umeće, svog mehaničara (ako su ga imali) i u naklonost boginje Fortune, čiji je osmeh značio pobedu ili poraz, život ili smrt. U takvim uslovima, automobili koji su bili najuspešniji dobijali su legendarni status, zbog nesumnjivih kvaliteta i pobedničke aure koja ih je diferencirala od konkurencije. Jedan od automobila koji je svoje mesto među zvezdama zaslužio u blatu, prašini i makadamu reli staza širom sveta je Renault Alpine A110.

 

107605-alpine%2011.jpg

 

S obzizom da je istorija ove male, ali legendarne fabrike, potpuno nepoznata, trebalo bi nešto više reći o samim počecima ove manafakture rasnih sportskih mašina. Alpine je osnovao Jean Redele, vlasnik nekoliko pariskih garaža, koji se ranih pedesetih takmičio na amaterskom nivou. Koisteći Renault 4CV Dauphine, koji je u svojoj garaži temeljno preradio, pobedio je na nekoliko važnih takmičenja (Mille Miglia), koja su privukla veliku pažnju.

 

107606-alpine%20111.jpg

 

Ohrabren uspehom na stazi i zahtevima kupaca koji su tražili prerađene verzije, Redele, 1954. godine osniva, Societe Anonyme des Automobiles Alpine, u čast svoje pobede na Coupe des Alpes. Međutim, u to vreme je, izgleda, četrdesetak kilometara kanala La Manche bilo prevelika prepreka i Redele nije znao da je samo godinu dana ranije britanski Sunbeam predstavio model istog naziva, Alpine i zaštitio prava na ime, tako da su odmah počeli problemi oko naziva, koji će kuću gospodina Redela pratiti do samog gašenja, 1994. godine. Bez obzira na početne probleme, počinje razvoj sopstenih kreacija na bazi Renaulta 4CV. Prvi model A106 je bio stvoren u saradnji sa braćom Chappe, pionirima fiberglas konstrukcije karoserije. Sledeći model A108 iz 1958. godine je već imao prepoznatljiv oblik čije su linije bile delo čuvenog italijanskog dizajnera Michelottija.

 

107607-alpine%2011111.jpg

 

Kada je Renault predstavio model R8, kompaktnu limuzinicu, 1962. godine, Redele je preuzeo platformu seriskog modela i sa minornim promenama na karoseriji i mehanici, stvorio novi model. Novi automobil je nazvan Alpine A110 Berlinette Tour de France, prema trijumfu na istoimenoj trci. Iako je ispod lake plastične karoserije, u osnovi, to bio R8, Alpine je bio opremljen važnim dodatcima kao što su disk kočnice, ojačanja karoserije, gasni amortizeri i felne od lakog metala. Pogon je bio serijski motor iz Renaulta, sa 956 ccm i 51 ks, blago dorađen u sopstvenoj režiji. U startu su ponuđeni različiti odnosi diferencijala, što je imajući u vidu malu težinu vozila (oko 730 kg), rezultiralo dobrim performansama. Motor i pogon su kao i kod Renaulta bili u zadnjem delu vozila. Odmah po predstavljanju, početkom 1963. godine, počeo je konstantan rad na unapređivanju.

 

107608-alpine%20111111.jpg

 

Kako je auto učestvovao i pobeđivao na trkama, tako je razvoj napredovao i već sledeće godine počinje proizvodnja modela sa cevastom šasijom i nešto nižom karoserijom (112 cm). Takav tempo je nastavljen do 1968. godine kada počinje ugradnja motora od 1,440 kubika i 124 ks, iz modela Renault R8 Gordini, sa kojim je Alpine postao zaista brz auto. Te godine, firma dobija celokupan Renaultov budžet namenjen takmičenju i uz takvu podršku “teroriše” konkurenciju na svim relijima u svetu, pa čak i na kružnim stazama. Ovi modeli su bili nešto lakši (oko 710 kg) zahvaljujući modifikacijama na karoseriji. Međutim, iako na vrhu, i dalje je bilo mesta za napredovanje, tako da je 1971. godine predstavljen model sa motorom od 1,796 ccm i 170–180 ks. Ovaj agregat je bio derivat serijskog motora iz Renaulta R16, koji je u Alpine radioncima dodatno dorađen.

 

alpine%201111111.jpg

 

U ovom periodu, A 110 ulazi u zenit svoje trkačke karijere jer se na stazi pojavljuju najekstremnije i najbrže verijacije ovog modela. Kao najbolji primer koliko se daleko išlo, jeste karoserija koja je olakšana imala 42 kg i pet slojeva plastike. Verzije koje su tih godina nizale najveće uspehe (između ostalog, dve godine za redom, 1,2,3 pobeda na reliju Monte Carlo) su imale karoseriju od samo jednog sloja fiberglasa i težinu od jedva 14 kg, dok je ceo automobil imao jedva 620 kg! U praksi se često dešavalo da se, zbog temperature motora, paneli iskrive i istope a mnogi automobili su trke završavali bez delova karoserije, što se može videti i na snimcima iz tog perioda! Osim toga, donji postroj i motor su dodatno modifikovani što je značajno doprinelo performansama.

 

Ipak, sticajem okolnosti, posle 1973. godine na vrhuncu slave i uspeha, ovaj model počinje da popušta. Energetska kriza koja je uticala na prodaju, finansijski problemi fabrike i preuzimanje od strane Renaulta kao i konkurencija koja se budi su uticali da A110 polako počinje da se povlači iz očiju svetske automobilske javnosti. Proizvodnja će se nastaviti sve do 1977. godine, ali će trkački uspesi biti sve ređi. Iako najpoznatiji po uspesima na reli takmičenjima, ovaj model je bio opasan i na ulici u rukama mnogih entuzijasta. Relativno velik, ali tačno nepoznat broj proizvedenih primeraka (oko 7,000 komada) je najviše ostvaren u matičnoj fabrici u predgrađu Pariza, ali i u radionicama koje su sklapale automobile u Španiji, Meksiku, Brazilu (Renault Interlagos) i, što je najinteresantnije, u Bugarskoj. Naime, negde oko 1970. godine u Bugarskoj je napravljeno 20 primeraka koji su bili korišćeni za takmičenja u zemlji i inostranstvu i jos oko 80 primeraka namenjenih drumskoj upotrebi (Bulgaralpine).

 

Kod nas, koliko se zna, bio je samo jedan primerak koji je koristio poznati trkač sa ex–Yu prostora, Jovica Paliković i to sa promenljivim uspehom na stazi. Danas su svi Alpine automobili veoma cenjeni i često viđeni na trkama oldtajmera, gde su i dalje dominantni. Posle ovog automobila na staze je stigla čuvena Lancia Stratos, koja je navodno bila konstruisana baš da bi se, napokon, prekinula dominacija ovog modela. U svakom slučaju, reč je o automobilu koji je, praktično, stvorio reli sport i koji je dugo vremena bila jedna od najboljih trkačkih mašina na svetu. Ipak, vrednost ovog automobila je daleko veća od puke sume novca. Naime, Renault Alpine A110 je jedan od retkih automobila (uz Mini Morris i Ford Escort) koji je stvorio rally sport onakvim kakvim ga danas znamo.

 

Pored toga što je definisao klasu koja je sve ove godine u konstantnoj ekspanziji, ovaj model je mnogim, kasnije poznatim imenima u automobilizmu, bio važan deo karijere. Vrednosti kojima se odlikovao i pobede koje je apsolutno zaslužio govore u korist vizije Jeana Redelea i kvaliteta ovog automobila koje mu garantuju istaknuto mesto u istoriji automobilizma ...

 

Autor: 426 Hemi

 

preuzeto sa - Auto Blog

preuzeto sa - brzabrzina.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Renault Alpine kasni zbog promene dizajna

 

alpine%20311.jpg

 

Renaultovo odeljenje Alpine i Caterhamom već duže vremena sarađuju na novom sportskom modelu. Tokom dosadašnjih testiranja, ovaj model je maskiran karoserijom Lotusa Exige, a uz zadnji pogon karakterišu ga motor sa 280KS i ukupna masa manja od 1.000 kg. Na tržište je trebalo da stigne 2016. Problem s ovim modelom je nastao zbog njegovog izgleda, jer navodno ni uprava kao ni potencijalni kupci nisu bili zadovoljni dizajnom automobila. Dizajn je zbog tog razloga vraćen na doradu, što će neminovno usloviti kašnjenje u planiranom izlasku na tržište.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dizajn Renault Alpine finalizovan

 

alpine.jpg

 

Caterham i Renault razišli su se kada je izgled njihovog budućeg sportskog automobila u pitanju. Dok su dizajneri iz Caterhama svoj rad već predali onima zaduženim za finalizovanje projekta Renault je delo svojih dizajnera vratio na doradu. Taj posao je sada navodno završen, pa ne bi trebalo biti probijanja rokova kada je u pitanju dolazak Alpine na tržište 2016. godine. Jedan od ključnih ljudi Renaultovog dizajna Laurens van den Acker otkrio je u Ženevi da je dizajn sportskog automobila koji je najavila studija Alpine A110-50 gotovo završen. To bi verovatno trebalo da izgladi tenzije koje su nastale između Caterhama i Renaulta zbog toga što su Francuzi dizajn svojeg primerka vratili na doradu. Osim što je otkrio da probijanja rokova ne bi trebalo da bude, Van den Acker je otkrio i da će Renaultov sportista biti deo zasebnog brenda. Prema njegovim rečima novi sportski automobil na kome Renault radi sa Caterhamom neće nositi Renaultov logo, već će biti zaseban brend. Da li to znači da Francuzi planiraju još neki model pod Alpine oznakom ili je ovde reč o usamljenom jahaču još uvek ne znamo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prekida se saradnja Renaulta i Caterhama oko sportskog automobila?

 

caterham%20coupe.jpg

 

Pojedini mediji prenose (nezvanične) informacije da će saradnja Renaulta i Caterhama oko zajedničkog sportskog automobila biti prekinuta u bliskoj budućnosti.

Renault i Caterham su krajem 2012. godine potpisali ugovor o saradnji na razvoju laganog sportskog dvoseda koji bi prodavale ove kompanije, naravno sa drugačijim dizajnom i imenom (Renaultova verzija pod oznakom Alpine). Poslednje veti međutim kažu da će saradnja biit prekinuta, ali i da će se oba automobila ipak pojaviti tokom 2016. godine. Obe kompanije za sada nisu komentarisale ovu vest pa ostaje pitanje da li će ovi automobili i dalje imati isti motor i platformu.   Ranije se inače govorilo da će automobil imati oko 1100 kg, dok je motor trebalo da razvija 186 kW/250KS kod Renulta, odnosno do 300KS kod Caterhama.

 

Na kraju i podsećanje da se nedavno pojavila i vest da je Renault navodno odlučio da odloži pojavljivanje svoje verzije ovog automobla, i to za godinu dana. To je dovelo do manjih tenzija među ovim kompanijama budući da je Caterham završio sa dizajnom svog automobila još pre nekoliko meseca i da zbog odluke Renaulta Caterham nije mogao da nastavi dalje sa razvojem svog automobila. Renault je navodno odložio promociju svoje varijante kako bi promenio dizajn automobila, jer potencijalni kupci nisu bili zadovoljni sa prvobitnim dizajnom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Renault i zvanično najavio prekid saradnje sa Caterhamom na razvoju sportskog automobila

 

alpine%20311.jpg

 

Nakon nezvanične informacije od pre nekoliko dana da će saradnja Renaulta i Caterhama oko zajedničkog sportskog automobila biti prekinuta u bliskoj budućnosti, sada je iz Renaulta stigla i zvanična potvrda. Iz Renaulta su naime vođama sindikata potvrdili da će saradnja sa Caterhamom biti prekinuta početkom sledećeg meseca. Renault i Caterham su krajem 2012. godine potpisali ugovor o saradnji na razvoju laganog sportskog dvoseda koji bi prodavale ove kompanije, naravno sa drugačijim dizajnom i imenom (Renaultova verzija pod oznakom Alpine).

 

Bez obzira na prekid saradnje, razvoj oba automobila će se nastaviti, ali odvojeno. Kako se očekuje Reanult će svoj novi sportski automobil predstaviti tokom 2016. godine. Ranije se inače govorilo da će zajednički automobil imati oko 1100 kg, dok je motor trebalo da razvija 186 kW/250KS kod Renulta, odnosno do 300KS kod Caterhama. Na kraju i podsećanje da se nedavno pojavila i vest da je Renault odlučio da odloži pojavljivanje svoje verzije ovog automobla, i to za godinu dana. To je tada dovelo do tenzija među ovim kompanijama budući da je Caterham završio sa dizajnom svog automobila još pre nekoliko meseci i da zbog odluke Renaulta Caterham nije mogao da nastavi dalje sa razvojem svog automobila. Renault je navodno odložio promociju svoje varijante kako bi promenio dizajn automobila, jer potencijalni kupci nisu bili zadovoljni sa prvobitnim rešenjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ovako bi mogao da izgleda Renault Alpine

 

alpine%201%20aj.jpg

 

Iz Renulta je krajem marta stigla zvanična informacija o tome da će saradnja ove francuske marke i Caterhama oko zajedničkog sportskog automobila biti prekinuta. Podsećanja radi, Renault i Caterham su krajem 2012. godine potpisali ugovor o saradnji na razvoju laganog sportskog dvoseda koji bi prodavale ove kompanije, naravno sa drugačijim dizajnom i imenom (Renaultova verzija pod oznakom Alpine). Bez obzira na prekid saradnje, razvoj oba automobila će se nastaviti, ali odvojeno. Kako se očekuje Reanult će svoj novi sportski automobil predstaviti tokom 2016. godine.

 

Ranije se inače govorilo da će zajednički automobil imati oko 1100 kg, dok je motor trebalo da razvija 186 kW/250KS kod Renulta, odnosno do 300KS kod Caterhama. Na kraju i podsećanje da se pre nekoliko meseci pojavila i vest da je Renault odlučio da odloži pojavljivanje svoje verzije ovog automobla, i to za godinu dana. Renault je navodno odložio promociju kako bi promenio dizajn automobila, jer potencijalni kupci nisu bili zadovoljni sa prvobitnim rešenjem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Renault od Caterhama otkupio njegov deo posla na Alpini

 

114262-alpine%2032.jpg

 

Svi već verovatno znate kako se završila avantura oko sportskog automobila na kome su zajedno radili Caterham i Renault. Ako ste kojim slučajem iapk propustili ovu priču, onda je na nama da kažemo da je Renault raskrstio sve sa egzotičnim proizvođačem sportskih automobila i odlučio da sam nastavi rad na nasledniku Alpine. Ceo proces sada je i fizički gotov jer su Francuzi upravo otkupili 50% udela u zajedničkom projektu od Caterhama i tako okončali priču koja je počela krajem 2012. godine.

 

Loše kritike na temu dizajna sportiste sa Alpine znakom naterale su Renault da napravi korak unazad i ponovo razmisli o izgledu ovog automobila. To se nije svidelo Caterhamu koji je već gotovo završio svoji verziju pomenutog automobila što je bio početak kraja partnerstva između ova dva brenda. Renault je vrlo brzo nakon toga jednostavno ''otkačio'' Caterham i nastavio da sam dalje razvija automobil dok su Britanci ostali kratkih rukava. Ovim potezom njihov sportista je ostao pod znakom pitanja i pitanje je da li će uopšte ugledati svetlost dana nakon svega.

 

Renaultov sportista bi s druge strane na tržište trebalo da stigne za dve godine. Francuzi inače planiraju da proizvedu 25.000 primeraka Alpine u periodu od sedam godina. S obzirom na cenu koja bi trebalo da bude manja od konkurencije poput Porsche Caymana ili Alfe Romeo 4C, te performansi koje bi mu trebalo doneti motor sa 250KS iz Clia RS, Renault ne bi trebalo da ima problema sa prodajom planirane količine automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trkački Renault Sport R.S. 01 zvanično

 

117884-renault%20rs%201.jpg

 

Renault Sport je još u junu najavio predstavljanje novog trkačkog automobila za koji je kasnije saopšteno da se zove Renault Sport R.S. 01. Takođe, objavljene su i teaser slike i kraći video prilog, a sada su konačno dostupne i zvanične fotografije i promo video.

 

117885-renault%20rs%2011.jpg

 

Premijera se održava na sajmu automobila u Moskvi (otvoren za predstavnike medija pre neki dan), a automobil je kreiran za World Series by Renault takmičenje.

 

117886-renault%20rs%20111.jpg renault%20rs%2022.jpg

 

Kako je još ranije najavljeno, Renault Sport R.S. 01 ima Dalara šasiju i 3.8 V6 motor iz Nissana GT-R sa više od 500KS i 600 Nm, dok najveća brzina iznosi više od 300 km/h.

 

renault%20rs%20222.jpg renault%20rs%202.jpg

 

U paketu su i Sadev sedmostepeni sekvencijalni menjač, zadnji pogon, točkovi od 18 inča, Michelin gume, kočioni sistem sa karbonskim diskovima od 380 mm i veliki fiksni zadnji spojler, dok težina vozila iznosi manje 1100 kg. Automobil je dugačak 4710 mm, širok 2000 mm, visok 1166 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2744 mm. 

 

renault%20rs%2011111.jpg 117887-renault%20rs%201111.jpg

 

2015 World Series by Renault će inače početi u aprilu 2015. godine, a planirano je devet trka. Što se cene tiče, ona za ovaj automobil iznosi 282.000 funti (357.000 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dizajniranje novog Alpine modela je završeno

 

114262-alpine%2032.jpg

 

Renault je objavio da je posao dizajniranja novog Alpine modela završen, a nagovestio je i mogućnost lansiranja drugih sličnih modela.

Alpine A 110-50 koncept ke predstavljen još u maju 2012., a u novembru iste godine kompanija je udružila snage sa Caterhamom na njegovoj serijskoj verziji. Ipak, saradnja nije dugo trajala i dve kompanije su se razišle ove godine. Renault je otkupio Caterhamov udeo u projektu i najavio da će se automobil konačno pojaviti 2016. godine.

 

alpine%20322.jpg

 

Sada, Renaultov glavni dizajner Laurens van den Acker je izjavio da je rad na stajlingu novog modela gotov i da ''postoji nada'' za lansiranje novog pod-brenda. Iako su detalji za sada nepoznati, šef Renaultsporta Patrice Ratti je izjavio da će fokus biti više na vozačkom zadovoljstvu nego sirovoj snazi. Zvanično predstavljanje novog modela bi moglo da se dogodi u drugoj polovini 2015. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Renault potvrdio novi Alpine za 2016. godinu

 

114262-alpine%2032.jpg

 

Sudeći po najnovijim izveštajima, Renaultov Alpine će definitivno imati svoju premijeru u 2016. godini. Naime, u nedavnom intervjuu na ovogodišnjem auto showu u Parizu, Renaultov šef Carlos Ghosn izjavio je: ''iako je bilo bolje podeliti investiciju sa partnerom, nismo mogli da postignemo dogovor. Moramo nastaviti sami, ali projekat ide po planu''. Glavni dizajner francuskog proizvođača Laurens van den Acker je takođe potvrdio da razvoj novog Alpinea ide po planu: ''sada sami odlučujemo o svojoj sudbini i dobro napredujemo. Caterham je preneo svoje iskustvo našem timu, pogotovo u pogledu brzog sastavljanja prototipa i postavljanja sportskog automobila pa je šteta što smo ih izgubili''.

Prošlog meseca je objavljeno da je posao dizajniranja novog modela završen pa možemo očekivati njegovu premijeru krajem 2015. ili početkom 2016. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Renault Sport R.S. 01 odradio prve krugove

 

120739-renault%20rs.jpg

 

Renaultov novi trkački model, nazvan Renault Sport R.S. 01, odradio je svoje prve javne krugove 18. oktobra na stazi Herez u Španiji, u sklopu poslednje trke World Series by Renault. Za upravljačem francuskog sportista bio je legendarni bivši šampion Formule 1, Alen Prost.

 

''Renault Sport R.S. 01 je veličanstven i to je važno za imidž marke. Reč je o automobilu koji predstavlja velik korak napred za Renault, jer marka u stvari lansira automobil koji je po svim karakteristikama spreman za trke izdržljivosti. R.S. 01 je pravi trkački automobil, iako je blizak serijskim modelima sa kojima deli mnogo dizajnerskih detalja'', rekao je Prost, kome su se u testiranju Renaulta Sport R.S. 01 pridružili i Jean Ragnotti i Sebastien Buemi.

 

Prve isporuke takmičarskog R.S. 01 počinju u martu sledeće godine. Automobil je do sada prevalio više od 3.000 test kilometara na različitim stazama i u rukama različitih vozača. Renault Sport je zakazao sledeće druženje sa R.S. 01 za sredinu 2015. i takmičarski debi na Spa Francorchampsu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Renault Alpine A120
 
alpine%20a120%20.jpg

 

Dok čekamo da Renault predstavi novi Alpine, pojavili su se neki novi detalji o ovom sportskom dvosedu. Pre svega, njegovo ime bi trebalo da bude Alpine A120, dok se serijski model očekuje u martu 2016. Takođe, francuski mediji pominju da će Alpine A120 pokretati 1,8 litarski turbo benzinac sa oko 300 konja (u paru sa sedmnostepenim EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom), kao i da će težina ovog 410 cm dugačkog sportiste iznositi samo 990 kg. Sem verzije sa 300KS, u ponudi bi kasnije trebalo da se pojavi i snažnija varijanta sa 380KS.

 

alpine%20a120%20211.jpg

 

Renault planira godišnju proizvodnju do 5.000 primeraka (u Dieppe fabrici u Francuskoj), a cena bi mogla da iznosi oko 45.000 evra za baznu verziju.

 

alpine%20a120%209534.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Renault Alpine
 
alpine%20a120%209534.jpg

 

Šef Renaultovog sportskog odeljenja Alpine, Bernard Ollivier u svom poslednjem intervjuu je otkrio nekoliko novosti vezanih uz lansiranje novog francuskog sportskog modela koji je najavljen konceptnim A110-50 iz 2012. Podsetimo, reč je o modelu čiji razvoj je Renault počeo sa Caterhamom, ali kasnije su se partneri razišli pa je francuski proizvođač otkupio udeo britanskog u ovom joint venture projektu i nastavio dalje sam.

 

Pre svega, Ollivier je potvrdio da će proizvodnja početi krajem 2016. u Renaultovim pogonima u Dieppeu, u Francuskoj, a prve isporuke bi trebalo da uslede početkom 2017. Drugim rečima, zvanična premijera konačne produkcijske verzije bi trebalo da bude držana najkasnije početkom 2016, a možda i ranije. U Renaultu očekuju godišnju podaju od oko 3.000 primeraka, ali u prvim godinama bi zbog ''faktora novosti'' ta brojka mogla da bude i nešto veća (5.000 jedinica). Naravno, cena za sada još uvek nije poznata. Isto važi i za tehničke specifikacije. Naime, veruje se da bi produkcijski model mogao da pokreće 1.6 litarski turbo benzinski motor snage oko 300KS uparen sa zadnjim pogonom. I dok se podatak o snazi ne čini preterano impresivnim u obzir treba uzeti da bi ovaj automobil trebalo da bude težak oko 1100 kg.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponuda Renault Alpine bi mogla da uključuje SUV-ove i hibride

 

alpine%20a120%20211.jpg

 
Prvi model revitalizovanog Renault Alpine će na tržište stići tokom sledeće godine, a u narednih par godina će slediti nekoliko modela sa kojima će se osetno proširiti ponuda. Prema poslednjim informacijama, prvi Alpine model bi mogao da nosi oznaku AS1, odnosno Alpine Sport 1. Isti će biti osnova drugih ''komplementarnih modela'', a obzirom na popularnost crossovera i SUV-ova ne bi trebalo da nas začudi širenje buduće ponude i u tom smeru.
 

alpine%20a120%209534.jpg

 
Pored širenja ponude raznim karoserijskim oblicima Alpine bi uz konvencionalno pokretane modele trebalo da ponudi i hibridne verzije. Sve ove informacije su došle od Renaultovog izvršnog potpredsednika Bruna Ancelina koji je dodao i da će prvi model, AS1, biti lagan i sportski.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault pripema novi Alpine concept

 

alpine%20a120%20211.jpg

 
Po poslednjim vestima, francuski Renault će na predstojećoj trci 24 sata Le Mana publici prikazati novi Alpine concept. Prema nekim izvorima, u Renaultu planiraju investiciju od oko 600 miliona evra u oživaljavanje brenda Alpine, a kao najava budućeg sportiste već sledećeg meseca ćemo u Le Manu videti koncept tog automobila. Proizvodnja serijskog modela će početi tokom 2016. godine, u Dieppe fabrici na severu Francuske, a po sadašnjim podacima novi Alpine sportista će imati pozadi smešten motor sa oko 250 konja.
Što se cene tiče, ona bi trebalo da iznosi između 30.000 i 35.000 evra.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine AS1: novi render

 

alpine%20c.jpg

 
Po poslednjim vestima, francuski Renault će na predstojećoj trci 24 sata Le Mana publici prikazati novi Alpine concept. Prema nekim izvorima, u Renaultu planiraju investiciju od oko 600 miliona evra u oživaljavanje brenda Alpine, a kao najava budućeg sportiste već sledećeg meseca ćemo u Le Manu videti koncept tog automobila. Proizvodnja serijskog modela će početi tokom 2016. godine, u Dieppe fabrici na severu Francuske, a po sadašnjim podacima novi Alpine sportista će imati pozadi smešten motor sa oko 250 konja (u paru sa sedmostepenim EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom).
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Dopuna:
 

131941-renault%20rs%2011.jpg

 
Trkački vikend u Monacu bio je idealna prilika za Renault da publici predstavi svoj novi trkački automobil R.S.01.
Protekli vikend prošao je u znaku trke Formule 1 u Monte Carlu, koja svake godine okuplja ne samo sam krem svetskog jet-seta, već je i idealno mesto za promociju raznih novina vodećih svetskih proizvođača automobila. Tako je Renault iskoristio praktično ''domaći teren'' da prikaže novi trkački automobil R.S. 01, koji će ovih dana na Spa-Francorchamps imati svoj trkači debi, kao i Clio RS 220 EDC Trophy.


Daniel Ricciardo imao je čast da provoza R.S. 01, dok su se Max Verstappen, Carlos Sainz Jr. i legendarni Jean Ragnotti našli za upravljačem Clia… Interesantno je da u celom ovom spektaklu, nedostaje mladi Rus, Danil Kvyat. Još jedan kuriozitet jeste slogan ''Powered by Renault'', koji u slučaju glavne zvezde, modela R.S.01 baš i nema smisla, budući da ga pokreće Nissanov V6 twin-turbo motor, koji vodi poreklo iz popularnog modela GT-R R35!
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine Celebration concept

 

132656-alpine%203.jpg

 
Kao što se i najavljivalo proteklih nekoliko nedelja, francuski Renault je u Le Manu (povodom 60-godišnjice osnivanja Alpine) publici prikazao novi koncept, nazvan Alpine Celebration. Prema nekim izvorima, u Renaultu planiraju investiciju od oko 600 miliona evra u oživaljavanje brenda Alpine, a kao najavu budućeg sportiste služi i promocija ovog koncept vozila.
 

132657-alpine%2033.jpg

 
Alpine Celebration concept je dvosed za čiji izgled je inspiracija pronađena u modelu A110, pri čemu su za neke elemente korišćena i ugljenična vlakna (pragovi, zadnji difuzor, otvori za vazduh, retrovizori...). U saopštenju se ne navodi koji motor pokreće Celebration concept, ali se pretpostavlja da je u pitanju 1.6 litarski turbo iz Clia RS ili 2.0 litarski turbo iz Megana RS.
 

132658-alpine%20333.jpg

 
Treba napomenuti da će ovaj automobil u plavoj i narandžastoj kombinaciji krajem meseca moći da vide i posetioci ovogodišnjeg Goowood Festivala brzine u Velikoj Britaniji.
 

132659-alpine%203333.jpg

 

132660-alpine%2033333.jpg

 

 

Kako je još ranije najavljeno, proizvodnja serijskog modela će početi tokom 2016. godine (ostaje da se vidi koliko će biti sličan ovom konceptu), u Dieppe fabrici na severu Francuske (u seriji od 3.000 do 5.000 komada godišnje). Nezvanične informacije kažu da će novi Alpine sportista sa zadnjim pogonom imati motor sa oko 250 konja, u paru sa sedmostepenim EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom.
 

 

alpine%20333333.jpg

 
Po nekim ranijim glasinama iz francuske štampe, automobil bi mogao da nosi oznaku AS1, a pominjalo se da će težina ovog sportiste iznositi samo 1100 kg. Što se cene tiče, ona bi trebalo da iznosi između 30.000 i 35.000 evra.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...