Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Renault Alpine / Renault Sport R.S. 01 / Alpine A110 / Alpine A290

Recommended Posts

Alpine 1.8 A110S - Za upravljačem legende

 

a110 001.jpg

 

Alpine A110, legendarni francuski sportista iz šezdesetih godina, iznenada je ''vaskrsao'' 2017. godine. Pre nego li se elektrifikuje, kao što je najavljeno, družili smo se sa najsnažnijom verzijom A110S, koja ima bolji odnos snaga/težina nego li ijedan Porche 718 Cayman S!

Ukoliko je verovati pojedinim anketama, francuski vozači pokazuju sve manje interesovanja za automobile, navodno ovi previše zagađuju, bučni su i skupi, uz to i nepraktični u urbanim sredinama, te ih treba proterati, ukoliko ne i zabraniti! Hmmm, pitanje je samo ko je poručio i sproveo takve ankete, razno-razne asocijacije za zaštitu životne sredine ili lokalni političari, kao sto je to omrznuta gradonačelnica Pariza Ana Idalgo, koja je otvoreno krenula u krstaški rat protiv četvorotočkaša?

 

Jer kao retko kad ''moja'' Alpina A110S privukla je ogromno interesovanje prolaznika i ostalih vozača, često uz podignut palac u znak odobravanja! Dobro, činjenica je da pripada prošlosti, epohi kada su automobili i auto-moto sport bili u centru interesovanja šire publike, retki su danas pasionirani kolekcionari, o trkačima amaterima, kao što je bio osnivač Alpine Žan Redel (Jeane Redele), da ni ne pričamo.

 

a110 002.jpg

 

E da, ograničenje brzine i ogromni nameti na izduvne gasove proredili su snažne sportske automobile sa SUS motorima, sve ih je više električnih, što će se desiti i sledećoj generacije ove legendarne Alpine. Šteta, jer je nakon par dana intimnog druženja probudila u meni zaboravljeni žal za brzinama i sportskom vožnjom, bez obzira što bi za njenim upravljačem brzo ostao bez vozačke dozvole…

 

a110 003.jpg

 

Biće kako bude, pre nego li pređemo na nju, podsećanje da je Alpine francuski brend, nastao pedesetih godina, te da ga je osnovao nekadašnji francuski reli vozač Žan Redel, kako i rekoh maločas. Model A110 zaslužio je svoje mesto među zvezdama u blatu, prašini i makadamu, na reli stazama širom sveta, gde je tokom par decenija postigao ogromne uspehe.

 

a110 004.jpg

 

Prva A110 bila je zapravo nekadašnji Renault R8, ali su se ispod plastične karoserije krila brojna poboljšanja, napredna u to vreme (disk kočnice, gasni amortizeri). Iako slabašan Renaultov motor od 960 cm3 nije imao težak posao u karoseriji od 730 kg, kao i kod sadašnje verzije, cilj proizvođača bio je i ostao maksimalno olakšati vozilo.

 

a110 005.jpg

 

Upravo zbog toga aktuelna je  96% od aluminijuma, njegovom upotrebom, pored težine dobilo se i na krutosti šasije. A kad kažem prozvođača mislim pre svega na Renault, s kojim Alpine usko sarađuje od 1965. godine. Bez ulaženja u detalje, recimo da su se uspesi Alpine u reliju i na kružnim stazama ređali sve do 1977. godine, kada prepušta primat čuvenoj Lanciji Stratos.

 

a110 006.jpg

 

Inače, nezavisnost Alpine završila se 1973. godine, kada Renault postaje većinski vlasnik. A110 nije naravno bio jedini model koji se proizvodio, spomenimo i A610, da bi nakon njega, u istoj fabrici u mestu zvanom Dijep (Dieppe), Renault započeo proizvodnju sportske game svojih vozila, poznatim pod imenom Renault Sport. Tek 2012. godine Renault najavljuje da će definitivno oživeti Alpinu, da bi 2017. bila predstavljena kroz aktuelni A110, u manje-više identičnom obliku.

 

a110 007.jpg

 

Dizajn snažno asocira na slavne forme nekadašnje, možda se upravo u tome i krije tajna njene popularnosti. Nisam rekao i komercijalnog uspeha, jer do dana današenjeg jedva je 10.000 primeraka sišlo s proizvodnih traka iz gore spomenute fabrike...

 

Šta dakle reći u vezi izgleda? Možda ništa, prepuštam vam da sami presudite na osnovu fotografija, verujem da je malo ljudi u Srbiji, pa i u Francuskoj, videlo uživo jednu Alpinu 110 na ulici. Lično, često sam je razgledao kada sam išao u Renaultov pres centar, ulazio u njenu unutrašnjost i pipkao je, štipkao, ali je do sada nisam vozio. Gotova stvar, najzad se eto ''ogrebah'' na dvodnevni test, i to ne za standardnu verziju od 1.8 od 252 ks, već ''S'' od 292 ks, koja se spolja razlikuje crnim felnama od 18 cola, iz kojih proviruju crveni kočioni diskovi.

 

a110 025.jpg

 

Prilikom prošlonedeljnog testa Peugeota 308 spomenuh izvesno uzbuđenje u kontaktu s novim vozilom, verujte mi na reč pre nego li sam se smestio za upravljač ove Alpine bio sam“napaljen“ k'o pubertetlija pred svoj prvi ljubavni randevu.

 

a110 024.jpg

 

Gotovo sve A110 koje sam do sada video bile su nebo plave, upravo kao nekadašnje od pre pola veka! U mojim rukama našla se jedna mat siva, mada nije baš ni siva, u zavisnosti od svetlosti i ona vuče na plavo… Nebitno, mnogo je važnije da za nju mora da se doplati, pazite sad, 4.800 evra!

 

a110 023.jpg

 

Kao što rekoh neću se upušati u detaljno opisivanja izgleda, što me ne sprečava da izrazim oduševljenje opštim formama i proporcijama. Neupućeni, kao što je madam Rajković, bila je iznenađena malom visinom Alipine (1.25 m), čak i sa svojih ''metar i žilet'' gledala ju je s visine! Višim osobama dolazi tek do pojasa, eto muke da se smeste u sedište ukoliko nisu ''kompaktni'', mladi i elastični, upravo kao dole potpisani…

 

a110 022.jpg

 

No, jednom kad si konačno za upravljačem, nema nikavih problema i A110S nije rezervisan za osobe do 1.8 m, kao recimo Mazda MX-5. Osim što su prelepa, sportska sedišta od aluminijuma u kombinaciji koža/alkantara, mogu se daleko odgurnuti, pa ostaje dosta prostora i za glave, kladim se da bi se čak i naš kršni kolega ''moron'' prijatno osećao…

 

a110 021.jpg

 

Štaviše, ja sam moje poželeo podići, no za razliku od verzije Legende GT ovde to nije predviđeno, kao što nije moguće ni podesiti nagib naslona. Uprkos tome pozicija je odlična, dovoljno je što se upravljač, isto tako idealnog oblika i dimenzija, može prilagoditi po dve ose. Pogled pada na numeričke instrumente koji odlično kopiraju analogne, s tim da se grafika izmeni izborom programa Sport. Vrši se crvenim dugmetom na upravljaču koje provocira desni palac, ukoliko se isto još jednom brzo pritisne pored boljih performansi prelazi se u režim Track. Ovo podrazumeva isključivo manuelno menjanje brzina s dve velike aluminijumske ručice pored upravljača, uz znatno slabiju asistenciju svih elektronskih sigurnosnih sistema.

 

a110 020.jpg

 

Pored sedišta pažnju mi privlači konzola između u obliku mosta, na kojoj su pored ''šampinjona'' za startovanje još tri poveća dugmeta u funkciji selektora vožnje. Menjač je dakle automatski sedmostepeni EDC s dvostrukom spojnicom, poreklom iz Renaulta, što se odnosi i na brojne komande, kao što su one za klima uređaj, podizače prozora, ručice za otvaranje, karticu za ulazak u vozilo bez upotrebe ključa, to jest sa slobodnim rukama (pronalazimo ih kod Clia i Captura)...

 

E da, i ovde se moralo štedeti, no opšti kvalitet materijala je dobar (koža, aluminijum i karbon, ugljenik), ali nije na visini jednog Porschea. Kao manu, mogao bih navesti nedovoljno velik centralni ekran od 7 inča i pomalo komplikovanu upotrebu, iako se na njemu mogu videti mnoge korisne informacije u vezi stanja motora. Pre svega ''šokiralo'' me je odsustvo praktičnih polica u vratima i pregradak za rukavice ispred suvozača, krupnije stvari mogu se odložiti iza sedišta ili u poveću torbu iza ramena putnika, što opet zahteva izvesnu dozu joge. Bilo kako bilo dve osobe se ne osećaju kao sardine u konzervi, daleko od toga, ali na duži put moraće krenuti s ograničenom količinom prtljaga. Dva omanja avionska koferčeta nekako će stati u prostor ispod prednje haube (zapremina 100 l), dok se u nešto manji zadnji mogu odložiti ranci (95 l). Pa gde je onda motor pitate? U sredini vozila, negde iza leđa putnika, no do njega se ne može tako lako stići, skriven je i nedostupan svima osim mehaničarima, pa čak i njima…

 

Autor: Perica Rajković

 

kompletan tekst & fotografije - autorepublika.com

 

 

Edited by neshaoct
spojeno / formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine A110 Hybrid

 

alpine hibrid.jpg

 

Kompanija Technomap će kreirati unikatni Alpine A110 sa hibridnim pogonom, i to kao demonstraciju svojih mogućnosti u elektrifikaciji. U kratkoj vesti se navodi da će njihov Alpine A110 Hybrid imati elektromotor, baterije između dva sedišta i modifikovani 1.8 TCe motor koji će koristiti etanol (snaga je povećana sa 252KS na 400KS). Takođe, tu je i pogon na sva četiri točka, dok ukupni troškovi projekta iznose nešto više od 500.000 evra. Automobil će međutim ostati samo unikat budući da nema planova za njegovu serijsku proizvodnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine A110 South Beach Colorway

 

alpine miami04.jpg

 

Kompanija Alpine je odlučila da obeleži prvu trku za Veliku nagradu Majamija u Formuli 1 tako što je predstavila South Beach Colorway paket za sportski automobil A110. Paket uključuje dve specijalne boje eksterijera modela A110, koje su kreacija programa Alpine Atelier. Reč je o bojama Bleu Azur i Rose Bruyere koje prate detalji unutrašnjosti i eksterijera.

 

alpine miami03.jpg

 

Paket South Beach Colorway je inspirisan ''neonskim svetlima Ocean Drivea, zgradama u Majamiju, prelepim zalascima sunca i muzičkom scenom grada. Istovremeno predstavljaju dve istorijske boje brenda i slične su nijansama koje trenutno odlikuju Alpine bolid u Formuli 1''.

 

alpine miami02.jpg

 

Obe boje su kombinovane sa setom belih 18-inčnih Serac felni i plavim/roze amblemima na C stubu. U unutrašnjosti se nalaze specijalne patosnice, svetlo sivi konac za sedišta i kožom presvučenu centralnu konzolu, dok su paneli vrata u boji karoserije i sadrže iste ambleme kao i eksterijer.

 

alpine miami 01.jpg

 

Alpine je do sada samo objavio rendere u Bleu Azur i Rose Bruyere bojama, ali fanovi se nadaju da će videti prave automobile tokom trkačkog vikenda u Majamiju koji se održava od 6. do 8. maja. South Beach Colorway paket će biti uključen u katalog kompanije od leta ove godine, a rezervacije se već primaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine A110 GT J. Rédélé

 

225205-alpine 04.jpg

 

Brend Alpine ove godine slavi stogodišnjicu od rođenja svog osnivača. Rođen 17. maja 1922, Jean Rédélé (Žan Redele) je bio vozač trkačkih automobila, pilot i osnivač francuske marke.

Kako bi obeležio ovu značajnu priliku, Alpine otkriva ograničeno izdanje Alpine A110 - Alpine A110 GT J. Rédélé. Baziran je na verziji Alpine A110 GT, ali sa ekskluzivnim elementima dizajna koji podsećaju na život Redelea.

 

225208-alpine 03.jpg

 

Alpine A110 GT J. Rédélé dolazi sa bojom koju je Žan Redel posebno voleo - Montebello Grey. Upotpunjujući izgled, ograničeno izdanje modela dolazi isključivo sa crnim krovom visokog sjaja, kompletom Grand Prix točkova od 18 inča i srebrnim kočionim čeljustima.

 

225207-alpine 02.jpg

 

Unutrašnjost je sa crnom kožom i sivim šavovima koji odgovaraju spoljašnjosti.

 

225206-alpine 01.jpg

 

Model Alpine A110 GT J. Rédélé je ograničen na samo 100 jedinica. Svako vozilo će imati numerisanu pločicu koja ima Redeleov potpis. Zainteresovani kupci mogu da naruče automobil 1. juna preko aplikacije Alpine za 83.000 evra. Model specijalnog izdanja je prikazan tokom proslave na kojoj je učestvovalo preko 1.100 Alpine automobila svih generacija. Supruzi osnivača Alpine, Michelle Rédélé, uručeni su ključevi broj 1 od 100 Alpine A110 GT J. Rédélé.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carmagazinerozeyoutube.jpg CarMagazine: Lotus Emira vs Porsche 718 Cayman GTS vs Alpine A110S

 

Prošlo je skoro 15 godina, ali Lotus se zvanično vratio sa potpuno novim sportskim automobilom - Emira.

Onda je i pravo vreme pogledati gde je najnoviji Lotus u poređenju sa trenutnim liderima tog segmenta - 718 Cayman GTS i Alpine A110S:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine A110 Tour de Corse 75

 

alpine a110 4.jpg

 

Francuski brend Alpine prikazuje novu ograničenu seriju nazvanu A110 Tour de Corse 75, kao omaž reliju Tour de Corse 1975. godine. Kako navodi Autocar, eksterijer je inspirisan originalnim Alpine A110 modelom, koji je završio drugi na reliju iza Lancije Stratos HF. Da bi odgovaralo livreji reli automobila, specijalno izdanje ima svetlo žutu farbu, crnu haubu i krov, kao i trkačke trake sa strane i pozadi.

 

alpine a110 3.jpg

 

Prednji blatobrani imaju oznake Tour de Corse 75, a broj ''7'' - originalni broj A110 na Tour de Corse iz 1975. - formiran je od traka i zadnjih kočionih svetala na zadnjem braniku.

 

alpine a110 2.jpg

 

Automobil je na belim točkovima od 18 inča, iza kojih su narandžaste kočione čeljusti. Ispod haube, Tour de Corse 75 koristi isti 1.8 četvorocilindrični motor od 296KS kao postojeći Alpine A110 GT i Alpine A110 S. Podaci o performansama tek treba da budu otkriveni, ali će verovatno ostati nepromenjeni u odnosu na lagani S, koji ima vreme od 0-100 km/h od 4.2 sekundi i maksimalnu brzinu od 275 km/h.

 

alpine a110 1.jpg

 

Unutra, Sabelt sedišta imaju izvezeni logo Tour de Corse 75 i mogu da budu opremljena trkačkim pojasevima. Kao i kod svih A110, model dobija modifikovani infotainment sistem sa Apple CarPlay i AndroidAuto koncekcijom. Biće napravljeno samo 150 primeraka, a svaki će imati numerisanu pločicu. Kako piše Autocar, samo pet automobila će doći u Veliku Britaniju po ceni od 66.855 funti (77.600 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Alpine A110 E-ternite Concept

 

Alpine A110 i5.jpg

 

Alpine predstavlja električni A110 E-ternite Concept, kao najavu budućnosti njihovih električnih vozila. Ovo je i nagoveštaj tehnike koje će Alpine automobili sledeće generacije koristiti da bi smanjili težinu i održali agilnost.

 

Alpine A110 i4.jpg

 

Predstavljen na 60. godišnjicu Alpine A110, A110 E-ternite Concept nije samo njihov prvi električni automobil, već i vozilo koje ima krovni deo koji se može ukloniti. Taj krovni deo ima minimalni uticaj na krutost i siluetu automobila.

 

Alpine A110 i3.jpg

 

Za A110 E-ternite Concept nije izričito rečeno da je najava modela A110 EV za 2025. godine, ali on predstavlja izlog posvećenosti brenda omiljenoj formuli kupea: kompaktan, lagan, dinamički sposoban i privlačno brz.

 

Alpine A110 i2.jpg

 

Kao ''laboratoriju koja se kotrlja'', Alpine inženjeri koriste E-ternite da istraže načine elektrifikacije svog vodećeg sportskog automobila. Kompanija ga opisuje kao neku vrstu ''restomoda'' i kaže da služi kao ''most između prestižne prošlosti i još ambicioznije budućnosti''. Baziran na istoj šasiji kao i aktuelni serijski automobil, E-ternite koristi baterije iz Renault Megana E-Tech, čija CMF-EV platforma će biti osnova i za Alpine električni krosover. Alpine tvrdi da je A110 E-ternite Concept težak 1378 kg. Ako eventualni serijski A110 EV bude i približno toliko težak, mogao bi da bude jedan od najlakših serijskih električnih vozila. To nije samo dobra vest za njegove karakteristike upravljanja, već i za njegovu efikasnost: Alpine navodi domet od 420 km po punjenju.

Što se tiče performansi, elektromotor postavljen pozadi ima 239KS i 300 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje 0-100 km/h traje 4.5 sekundi, dok je maksimalna brzina 250 km/h. Alpine je sarađivao sa Getragom na prilagođavanju automatskog menjača iz benzinskog A110 za novi električni pogon. Osim otvorenog krova i doteranog zadnjeg stakla, Alpine A110 E-ternite Concept je vizuelno identičan standardnom automobilu, uključujući tu i kabinu.

 

Alpine A110 i1.jpg

 

Krovni panel je dizajniran i proizveden u samoj kompaniji i delimično je napravljen korišćenjem recikliranih ugljeničnih vlakana za optimalnu krutost i težinu. Alpine ne otkriva koliko novca ili vremena je uloženo u projekat, ali je navedeno da je preovlađujući cilj bio ''elektrifikovati buduća Alpine vozila, a zašto ne početi od A110, kao uzora sportskog karaktera poznatog po svojoj maloj težini i agilnosti, unutar realnog budžeta''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže Alpine A110 R

 

alpine a110r 01.jpg

 

Alpine najavljuje da stiže sportskiji i fokusiraniji model A110 R. Kako se očekuje, u pitanju je A110 sa 1,8 litarskim četvorocilindričnim turbo motorom koji raspolaže sa više od 300 konja. A110 R će zvanično biti predstavljen 4. oktobra pa više delja tek sledi.

 

U svakom slučaju, Alpine navodi da ''R'' označava radikalno, što prati i zvanična najava da će A110 R biti ''ekstremna verzija. Lakša. Oštrija. I još više inspirisana automobilskim trkama''. Kompanija takođe kaže da je automobil dizajniran za trkačku stazu, ali da će ostati legalan za puteve. Automobil će dobiti novi prednji branik sa agresivnijim donji spliterom, dok će zadnji spojler biti zadužen da proizvede dodatnu silu pritiska. Tu su i novi bočni pragovi, novi zadnji branik, hauba sa otvorima za vazduh, kao i modifikovano oslanjanje. Da bi se uštedela težina, krov bi potencijalno mogao da bude napravljen od ugljeničnih vlakana. U unutrašnjosti će se naći pojasevi u šest tačaka i trkačka sedišta, mada neće biti ista kao Sabelt sedišta koja se nalaze u R-GT reli automobilu. Novi Alpine A110R će moći da vide i posetioci ovogodišnjeg sajma automobila u Parizu, od 17. do 23. oktobra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine A110 R

 

228539-alpine a110 2023 05.jpg

 

Kao što je nedavno i najavio, francuski Alpine je prikazao sportskiji i fokusiraniji model A110 R.

Kako se navodi, u pitanju je A110 sa 1.8 četvorocilindričnim turbo motorom koji raspolaže sa 300KS i 340 Nm (u kombinaciji sa 7-stepenim automatikom sa dvostrukim kvačilom). To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 3.9 sekundi i najveću brzinu od 285 km/h.

 

228541-alpine a110 2023 04.jpg

 

U svakom slučaju, Alpine navodi da ''R'' označava radikalno, što prati i zvanična potvrda da je A110 R ''ekstremna verzija. Lakša. Oštrija. I još više inspirisana automobilskim trkama''.

 

228538-alpine a110 2023 03.jpg

 

Kompanija takođe kaže da je automobil dizajniran za trkačku stazu, ali da će ostati legalan za puteve.

 

228540-alpine a110 2023 02.jpg

 

A110 R je dobio novi prednji branik sa agresivnijim donjim spliterom, dok je zadnji spojler zadužen da proizvede dodatnu silu pritiska. Tu su i novi bočni pragovi, novi zadnji branik sa difuzorom, hauba sa otvorima za vazduh, Brembo kočnice (diskovi od 320 mm), sportski izduvni sistem sa dve centralno postavljene izduvne cevi, tri moda vožnje (Normal, Sport i Track), kao i modifikovano oslanjanje (automobil je niži za 10 mm a zahvaljujući podesivim amortizerima može da se spusti za dodatnih 10 mm). Da bi se uštedela težina (automobil ima samo 1.082 kg), krov i hauba su napravljeni od ugljeničnih vlakana, a to važi i za set novih 18-inčnih točkova sa Michelin PS Cup 2 gumama (215/40 R18 napred i 245/40 R18 pozadi).

 

alpine a110 2023 1.jpg

 

U unutrašnjosti su pojasevi u šest tačaka i trkačka Sabelt sedišta, Focal audio sistem, elementi sa mikrofiberom, kontrastni natandžasti detalji i ''Alpine Telemetrics'' sistem telemetrije. Takođe, opciono će se nuditi i Racing Matte Blue boja. Prodaja startuje u novembru, ali cena još nije poznata. Ranije nezvanične najave međutim navode da će u A110 R Francuskoj koštati 101.000 evra. A110 R će moći da vide i posetioci ovogodišnjeg sajma automobila u Parizu, od 17. do 23. oktobra.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine A110 R Fernando Alonso

 

alpine 100 alonso 01.jpg

 

Alpine samo što je predstavio sportskiji i fokusiraniji model A110 R, a sada je ponudu dopunio i njegovim specijalnim izdanjem napravljenim u čast dvostrukog šampiona Formule 1 Fernanda Alonsa. Ovaj 41-godišnji španski vozač je do sada pobedio u 32 trke pa će i Alpine A110 R Fernando Alonso biti ponuđen u ograničenoj seriji od samo 32 primerka.

 

alpine a110 alonso.jpg

 

Što se cene tiče, Alpine A110 R Fernando Alonso u Francuskoj košta 148.00 evra, što je 43.000 evra više od standardne verzije.

 

alpine a110 alonso 02.jpg

 

Automobil će se praviti isključivo u mat plavoj boji u čast Alpine F1 bolida i nosi Alonsov potpis na staklu zadnjeg dela. Francuska zastava je zamenjena Alonsovom plavo-žuto-narandžastom šemom, pri čemu je poslednja korišćena i na kočionim čeljustima i unutar kabine. U unutrašnjosti je i potpis vozača na naslonima za glavu.

 

alpine a110 alonso 03.jpg

 

Osim toga, tu je i hauba od ugljeničnih vlakana koja je ofarbana u mat plavu boju, pa individualno numerisana pločica koja označava ekskluzivnost specijalnog izdanja, dok štitnik od sunca nosi Alonsov moto: ''Postoji više od jedne staze do vrha planine''. Na kraju, u paketu sa kupovinom vozila dolazi i potpisana replika kacige. A110 R pokreće 1.8 četvorocilindrični turbo motor koji raspolaže sa 300KS i 340 Nm (u kombinaciji sa 7-stepenim automatikom sa dvostrukim kvačilom). To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 3,9 sekundi i najveću brzinu od 285 km/h. A110 R je dobio novi prednji branik sa agresivnijim donjim spliterom, dok je zadnji spojler zadužen da proizvede dodatnu silu pritiska. Tu su i novi bočni pragovi, novi zadnji branik sa difuzorom, hauba sa otvorima za vazduh, Brembo kočnice (diskovi od 320 mm), sportski izduvni sistem sa dve centralno postavljene izduvne cevi, tri moda vožnje (Normal, Sport i Track), kao i modifikovano oslanjanje (automobil je niži za 10 mm a zahvaljujući podesivim amortizerima može da se spusti za dodatnih 10 mm).

 

Da bi se uštedela težina (automobil ima samo 1.082 kg), krov i hauba su napravljeni od ugljeničnih vlakana, a to važi i za set novih 18-inčnih točkova sa Michelin PS Cup 2 gumama (215/40 R18 napred i 245/40 R18 pozadi). U unutrašnjosti su pojasevi u šest tačaka i trkačka Sabelt sedišta, elementi sa mikrofiberom, kontrastni narandžasti detalji i ''Alpine Telemetrics'' sistem telemetrije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Alpine A110S

 

Može li Francuz biti bolji od Porsche-a?

Jura je u ruke dobio ozbiljan sportski auto. Kroz niz testova dokazao je da Francuzi znaju napraviti dobar posao!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Alpine A110R + Fernando Alonso Edition

 

Auto koji je poznat po tome da je napravljen imajući u vidu princip ''manje je više''. Zato nije imao posebno veliki motor (već 1.8 turbo) ili mnogo konja, ali je mali, lagan i ide odlično.

A110R je težak samo 1.082 kilograma:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine planira da A110 održi u životu što je duže moguće

 

228538-alpine a110 2023 03.jpg

 

Alpine planira da sportski model A110 održi u životu skoro bez ikakvih promena što je duže moguće i da maksimizira životni vek ovog modela. Prema novom izveštaju Automotive News-a, Alpine namerava da sadašnji A110 održi u prodaji do kraja 2026. godine, kada se očekuje da će biti lansiran potpuno električni naslednik. Do tada će sportski automobil imati skoro deset godina. Potražnja, međutim, trenutno raste, što je pozitivan znak da bi Alpine strategija mogla da funkcioniše.

 

''Mi smo u petoj godini projekta, obično vidite pad, ali mi povećavamo prodaju'', rekao je izvršni direktor Alpine Loran Rosi. Brojke za 2022. pokazuju 3.546 prodatih primeraka, ili 33% više nego 2021. godine. Što je još važnije, skoro celokupna proizvodnja za 2023. je već rasprodata, što znači da se potražnja neće smanjiti u narednih 12 meseci. Potražnja za A110 je dostigla vrhunac 2019. godine kada je kupcima isporučen 4.431 primerak. Nakon velikog pada u 2020. i 2021. zbog pandemije koronavirusa, 2022. se pokazala solidnom sa ''jačom potražnjom nego što se očekivalo''. ''Produžićemo život sadašnjeg modela što je duže moguće da amortizujemo investiciju i iskoristimo njen uspeh koliko god možemo'', dodao je Rosi. Najnovija verzija je predstavljena u oktobru prošle godine, a to je sportskiji i fokusiraniji model A110 R. Kako se navodi, u pitanju je verzija sa 1.8 četvorocilindričnim turbo motorom koji raspolaže sa 300KS i 340 Nm (u kombinaciji sa 7-stepenim automatikom sa dvostrukim kvačilom). To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 3.9 sekundi i najveću brzinu od 285 km/h.

 

228541-alpine a110 2023 04.jpg

 

U svakom slučaju, Alpine navodi da ''R'' označava radikalno, što prati i zvanična potvrda da je A110 R ''ekstremna verzija. Lakša. Oštrija. I još više inspirisana automobilskim trkama.'' Kompanija takođe kaže da je automobil dizajniran za trkačku stazu, ali da će ostati legalan za puteve.

A110 R je dobio novi prednji branik sa agresivnijim donjim spliterom, dok je zadnji spojler zadužen da proizvede dodatnu silu pritiska. Tu su i novi bočni pragovi, novi zadnji branik sa difuzorom, hauba sa otvorima za vazduh, Brembo kočnice (diskovi od 320 mm), sportski izduvni sistem sa dve centralno postavljene izduvne cevi, tri moda vožnje (Normal, Sport i Track), kao i modifikovano oslanjanje (automobil je niži za 10 mm a zahvaljujući podesivim amortizerima može da se spusti za dodatnih 10 mm). Da bi se uštedela težina (automobil ima samo 1.082 kg), krov i hauba su napravljeni od ugljeničnih vlakana, a to važi i za set novih 18-inčnih točkova sa Michelin PS Cup 2 gumama (215/40 R18 napred i 245/40 R18 pozadi). U unutrašnjosti su pojasevi u šest tačaka i trkačka Sabelt sedišta, Focal audio sistem, elementi sa mikrofiberom, kontrastni narandžasti detalji i ''Alpine Telemetrics'' sistem telemetrije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autocar.jpg Autocar: Alpine A110 R

 

Ovaj sjajni kupe se pojavio 2017. godine i osnovni automobil je veoma, veoma dobar, pa izgleda da Alpine uvek baš zato naiđe na probleme kada pokušava da ga poboljša.

A110 S nije mogao da unapredi zabavnu jednostavnost osnovnog modela, ali sada postoji nova verzija koja to pokušava. Nazvana je A110 R, i predstavlja najsiroviju Alpine do sada. Bez zadnjeg stakla, sa zadnjim spojlerom razumne veličine i karbonom svuda, svakako izgleda tako. Tu je i čitav niz nadogradnji koje ni ne možete da vidite, uključujući poboljšano hlađenje kočnica i sistem vešanja...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine A110 San Remo 73

 

Alpine A110 s73 05.jpg

 

Aktuelni Alpine A110 je dobio još jedno specijalno izdanje pod nazivom San Remo 73, koje će biti ograničeno na samo 200 primeraka. Ova verzija slavi 50 godina od pobede originalnog Alpine A110 modela u San Remu koja je zapečatila prvu i jedinu WRC titulu proizvođača.

 

Alpine A110 s73 04.jpg

 

A110 San Remo 73 je nastavak na model A110 Tour de Corse 75 od prošle godine. Oba specijalna izdanja odaju počast važnim trkama iz motosport nasleđa Alpine, pri čemu numerički deo imena upućuje na godinu.

 

Alpine A110 s73 03.jpg

 

Eksterijer ovog jubilarnog specijala kombinuje Caddy Blue boju sa crnim stubovima i upečatljivim karbonskim krovom u crvenoj boji. Crno-bela grafika na haubi, vratima i zadnjem braniku ima crveni natpis ''San Remo 73'', dok su svi Alpine amblemi crni. Završni dodir su bele 18-inčne Grand Prix aluminijumske felne inspirisane relijem i Brembo kočione čeljusti.

 

Alpine A110 s73 02.jpg

 

Unutrašnjost je sa presvlakama od mikrovlakana sa sivim šavovima. Sabelt Racing sedišta imaju vez ''World Champion 73'' i kompatibilna su sa pojasevima u šest tačaka. Trkačka tema se nastavlja na oplatama vrata sa crno-belim prugama, sportskim pedalama i specijalnim patosnicama. Uprkos izgledu inspirisanom motosportom, standardna oprema je bogata, uključujući prednje i zadnje parking senzore, kameru za vožnju unazad, Focal Audio sistem i još mnogo toga. Na kraju, tu je i numerisana pločica sa brojem primerka.

 

Alpine A110 s73 01.jpg

 

1.8 četvorocilindrični turbo motor ima 300KS i 340 Nm obrtnog momenta. San Remo verzija nije tako lagana i fokusirana na stazu kao A110 R, ali ipak ima kočioni sistem visokih performansi i aktivni sportski izduvni sistem. Narudžbine za Alpine A110 San Remo 73 se otvaraju 17. marta u Francuskoj, gde je dostupan po ceni od 89.000 evra.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine A110 Pikes Peak

 

alpine pp 03.jpg

 

Alpine najavljuje da će trkački automobil A110 učestvovati na ovogodišnjem Pikes Peak International Hill Climbu 25. juna.

Za volanom će sedeti osvajač 2022 FIA R-GT Cupa Rafael Astijer. Ovo je prvi put da se francuski brend takmiči na sportskom događaju u Americi (dužina rute je 19.93 km). Model za Pikes Peak naravno nije standardni A110, budući da su Alpine dizajneri i Signatech trkački inženjeri između ostalog izvršili podešavanja aerodinamike trkačkog automobila.

 

alpine pp 02.jpg

 

Alpine A110 Pikes Peak uz revidiranu aerodinamiku donosi i snažniji motor i smanjenu težinu. Novi aerodinamički elementi sadrže razdelnik, izraženi difuzor i veliko zadnje krilo koje je povezano sa zadnjim staklom preko peraja ajkule. Treba pomenuti i crne točkove, kao i kombinaicju boja (plava, crvena i bela boja sa zvezdama na krovu i nalepnicom Gran Turismo na vetrobranskom staklu).

Trkački A110 ima pogon na zadnje točkove, a učestvovaće u kategoriji Time Attack 1. Alpine navodi da motor ima skoro 500KS, dok je težina vozila samo 950 kg (132 kg manje od serijskog modela A110 R).

 

alpine pp 01.jpg

 

Astijer se inače četiri puta takmičio na Pikes Peak International Hill Climbu. Prethodno je postavio rekord u klasi od 9:23.721 u kategoriji Time Attack 1. ''Izuzetno sam ponosan što sam izabran za ovaj program i radujem se što ću sve svoje iskustvo i znanje preneti na prvo učešće brenda u Pikes Peak-u'', rekao je Astijer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine A424_β Concept

 

Alpine A424 04.jpg

 

Šezdeset godina nakon svog prvog ulaska u 24 sata Le Mana, Alpine predstavlja A424_β (A424 Beta), nagoveštavajući svog izazivača u vrhunskoj klasi FIA Svetskog prvenstva u izdržljivosti.

Svojim dizajnom, A424_β ponovo potvrđuje DNK brenda dok najavljuje njegovu budućnost. Njegovo ime, A424_β, jeste simbol: A nomenklatura iza koje slede tri cifre koje počinju sa 4; poštuje tradiciju pobedonosnih automobila izdržljivosti, 24 podseća na 24 sata Le Mana i 2024, a β označava njegovu poslednju fazu pre lansiranja. A424_β je kvintesencija Alpine automobilske i trkačke umetnosti, kako estetski tako i tehnički. Bogat kreativnošću, on nagoveštava budući svetlosni potpis Alpine na neverovatno raskošnom i asertivnom prednjem delu, dok zadnji deo otkriva dve izuzetno upečatljive A-strele. Trouglasti motiv se pojavljuje i u obradi bodeža i zadnjeg krila.

 

Alpine A424 03.jpg

 

U kokpitu, vozači će zauzeti svoje mesto u srcu tela koje je prefinjeno, pročišćeno i uglađeno, poput superautomobila koji ide na put. Bokovi su inspirisani Alpenglow konceptnim automobilom koji postavlja Alpine ambicije otelotvorujući fascinantnu budućnost serijskih i takmičarskih modela brenda. Predstavljena 20. januara 2020. pre 24 sata Dejtone, kategorija LMDh ponovo ujedinjuje trkačke automobile dizajnirane da se takmiče u FIA Svetskom prvenstvu u izdržljivosti i IMSA WeatherTech SportsCar šampionatu u Sjedinjenim Državama.

 

Alpine A424 02.jpg

 

Zajedno sa LMH, LMDh čine elitnu kategoriju Hypercar u FIA WEC i GTP klasi u IMSA. Ovi prototipovi omogućavaju vozačima, timovima i konstruktorima da se takmiče sa istim automobilima na najboljim svetskim stazama i u trkama izdržljivosti. LMDh moraju da budu bazirani na jednoj od četiri šasije prihvaćene u LMP2. Timovi im postavljaju motor po svom izboru i uobičajeni hibridni sistem od 50 kW. Da bi garantovali konkurentnost svih automobila, ACO, FIA i IMSA su definisali nekoliko principa, uključujući prozor aerodinamičkih performansi, minimalnu težinu od 1.030 kg i izlaznu snagu od 500 kW. Karoserija, međutim, može da usvoji stilske naznake standardnih serijskih vozila brenda čije interese brane, otuda i stil bez premca Alpine A424_β. Sve u svemu, izazov pun mogućnosti koje Alpine nije mogao da propusti kako bi ispunio svoje ambicije.

 

A424_β nudi 3.4 V6 motor koji isporučuje 675 KS i hibridni sistem od 67 KS koji je zajednički za sve LMDh automobile koji su razvili Bosch, Xtrac i Williams Advanced Engineering. A424_β se nalazi na točkovima od 18 inča sa Michelin gumama.

 

Alpine A424 01.jpg

 

Iako će Alpine A424 imati svoj trkački debi 2024. godine, 2023. je ključna godina u razvoju ovog prototipa pre nego što izazove mnoge prestižne konstruktore koji su ušli u vrhunsku klasu trka izdržljivosti. Otkrivajući Alpenglow i A290 β, Alpine je otkrio svoju viziju budućnosti. Ta budućnost se sada jasno ogleda u A424_β, dizajniranom da reafirmiše ambicije brenda u disciplini u kojoj je postigao ogroman uspeh. Sa ovim novim projektom, Alpine timovi imaju dva cilja: da nastave da produžavaju svoje iskustvo i da privuku nove kupce.

 

Stogodišnjica 24 sata Le Mana - najpoznatije trke izdržljivosti na svetu - biće jedan od događaja koji se moraju videti za sve ljubitelje motosporta. Alpine je zato odabrao ovaj idealan trenutak da se pozicionira u odnosu na druge brendove koji se već takmiče u kategoriji Hypercar, otkrivajući svoje ambicije. Ovaj prototip koristi ekspertizu najboljih elemenata u oblastima ključnim za performanse: upravljanje energijom, integracija motora, dinamički rad i drugi suštinski faktori uspeha. Alpine A424_β će prvo voditi Signatech, dugogodišnji partner brenda od 2013. godine. Partnerstvo sa bogatim iskustvom, zahvaljujući odličnim operativnim sposobnostima ljudi Philippea Sinaulta. Alpine će takođe nastojati da privuče druge timove zajedno sa svojim fabričkim Hypercar timom kako bi mogao da se takmiči na nekoliko frontova, uključujući i preko Atlantika u IMSA.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine A110 R Le Mans Limited Edition

 

Alpine A110 04.jpg

 

Sa ograničenom serijom A110 R Le Mans, Alpine odaje počast najprestižnijoj trci izdržljivosti na svetu povodom obeležavanja stogodišnjice. Brend je bio uključen u trke izdržljivosti od 1960-ih, zahvaljujući svom osnivaču Žanu Redeleu, sve do čuvene pobede A442 1978. godine. Alpine je pojačao svoje trke izdržljivosti sa Signatechom u LMP2, a zatim LMP1 i sada gleda na budućnost u novoj kategoriji hiperautomobila LMDh od 2024.

 

Alpine A110 03.jpg

 

''Alpine će predstaviti A110 R Le Mans u akciji na stazi 24 sata Le Mana dan pre stogodišnjice 24 sata Le Mana, kojoj će se pridružiti 100 vlasnika Alpine. Ograničena na 100 jedinica, ova serija sledi stopama GTA Le Mansa, kombinujući sofisticiranu aerodinamiku sa neverovatnim odnosom snage i težine, kao što je učinio Alpine M63, prvi Alpine koji se takmičio u Le Manu 1963. A110 R Le Mans je najradikalniji A110'', objašnjava Emmanuel Al Navakil, potpredsednik u Alpine prodaji. Baziran na A110 R, ima sve karbonske komponente na krovu, točkovima i unutrašnjosti sa monokok Sabelt Track sedištima. Takođe uključuje karbonsko krilo koje evocira stil trkačkih automobila izdržljivosti i dizajn Alpine Elf Endurance Teama A480. Lagane komponente, koje se već koriste na A110 R, doprinose njegovom visokom nivou performansi sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 3.9 sekundi i maksimalnom brzinom od 285 km/h.

 

Alpine A110 02.jpg

 

A110 R pokreće 1.8 četvorocilindrični turbo motor koji raspolaže sa 300KS i 340 Nm (u kombinaciji sa 7-stepenim automatikom sa dvostrukim kvačilom). Alpine A110 R Le Mans dolazi sa podloškom za Road & Track, inovacijom koju je Alpine patentirao, koja spušta i učvršćuje automobil za 5% radi još bolje stabilnosti na stazi. Ovaj tehnički razvoj, zajedno sa specifičnim podešavanjem vešanja, poboljšava performanse u krivinama 24-časovne trke.

 

Alpine A110 01.jpg

 

Alpine A110 R Le Mans je prepoznatljiv po ekskluzivnoj beloj i plavoj 24 Heures du Mans šemi bojenja. Tanka plava linija je primenjena na haubi, krovu i zadnjem krilu kao referenca na trke, dopunjena plavim perajima. Plava odlikuje i karbonske točkove, dok peraje ajkule na karbonskom zadnjem staklu predstavlja referencu na A480 koji se takmičio na 24 sata Le Mana.

Ova simbolična ograničena serija dobija zvanični natpis 24 sata Le Mana na spojlerima, bočnim pragovima i Sabelt Track sedištima. Kao krajnji znak za Le Man, silueta staze je suptilno laserski ugravirana na štitniku od sunca. Na kraju, Alpine A110 R Le Mans nosi numerisanu pločicu iz fabrike u Dieppeu sa zvaničnim potpisom 24 sata Le Mana za obeležavanje 100 primeraka ove kultne verzije A110 R.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine pravi sopstvenu platformu za novi električni sportski model

 

Alpine A110 i2.jpg

 

Alpine će napraviti sopstvenu platformu za svoj budući električni sportski automobil sa ciljem proizvodnje više od jednog modela, najavljuje Luka de Meo, izvršni direktor Renault Grupe, matične kompanije Alpine.

 

Alpine je prošlog meseca objavio da je otkazao zajedničku saradnju sa Lotusom na proizvodnji sportskog automobila, ostavljajući pitanja o posvećenosti Alpine da uključi sportski automobil u svoj prelazak na električnu budućnost. De Meo je, međutim, odgovorio na ta pitanja. ''Imali smo dugu diskusiju i konačno smo odlučili da napravimo sopstvenu platformu'', rekao je on za britanski Autocar na otkrivanju SUV-a Renault Rafale. De Meo je rekao da Alpine planira više od jednog modela na toj platformi, pri čemu bi Alpine trebalo da otkrije više o svojoj budućoj postavi na Danu investitora koji će se održati 26. jula.

 

Izvršni direktor Alpine Laurent Rosi je rekao da će ovaj premium brend lansirati pet automobila za pet godina, počev od sledećeg modela A290 baziranog na Renaultu 5, a zatim će uslediti kompaktni krosover GT X-Over koji treba da se pojavi 2025. godine. Električni sportski automobil je bio planiran za 2026. godinu, a dva veća SUV-a namenjena pretežno američkom tržištu stižu nakon toga. Renaultova odluka da se samostalno razvija platformu će povećati troškove za ono što će biti nišni halo proizvod, dizajniran da zameni A110 Coupe. De Meova odluka da se napravi više od jednog proizvoda na platformi će zato pomoći u podmirenju dodatnih troškova. Odluka da se napusti saradnja sa Lotusom je bila prijateljska, rekao je de Meo. ''Nije bilo trvenja u vezi sa tim jer su se svi osećali kao da je ovo najbolja stvar'', rekao je on. ''To ne znači da nemamo prilike da ponovo radimo zajedno.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alpine A110 S Enstone Edition

 

alpine a110 004.jpg

 

F1 operacije kompanije Alpine se nalaze u Velikoj Britaniji, blizu staze Silverston, a u tu čast francuski brend je sada kreirao specijalno izdanje svog sportskog modela A110 S. Promocija je obavljena uoči F1 trke ovog vikenda u Silverstonu, pri čemu specijalna verzija nosi naziv Enstone Edition (po Alpine F1 fabrici u Velikoj Britaniji).

 

alpine a110 003.jpg

 

Serija je ograničena na samo 300 jedinica i ima neke posebne delove enterijera napravljene od ugljeničnih vlakana (deo iznad instrument table, centralna konzola...), numerisanu pločicu i natpis na Sabelt sedištima.

 

alpine a110 002.jpg

 

Enstone Edition se nudi sa izborom od dve mat gunmetal grey boje, koje su u kontrastu sa crnim krovom. Tu su i mat crni točkovi od 18 inča i srebrne Brembo kočione čeljusti, kao i grafika na krovu.

 

alpine a110 001.jpg

 

Alpine A110 S Enstone Edition pokreće 2.0 turbo motor sa 300KS, uz zadnji pogon i sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4.2 sekunde, a najveća brzina je 260 km/h. Prodaja je startovala danas, po ceni od 85.000 evra u Francuskoj i 73.990 funti u Velikoj Britaniji.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

hagertyyoutubelogo.jpg Hagerty: Alpine A110 R

 

Alpine A110 R se najavljuje kao ultimativna verzija pero-lakog francuskog sportskog automobila.

Ali nakon što ga je vozio, Henry Catchpole je počeo da se pita šta bi ''R'' u njegovom imenu moglo da znači... Nakon što je razmislio o nekoliko mogućnosti, konačno je došao do odgovora koji nije baš ono što Alpine F1 tim želi da bude:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2024 Alpine A110

 

238984-alpine a110 04.jpg

 

Među novim karakteristikama je više standardne opreme kod verzija A110, A110 GT i A110 S kako bi se ponudilo još više sadržaja i vrednosti, a tu je i A110 R Turini, nova verzija A110 R.

 

238986-alpine a110 03.jpg

 

Asortiman startuje od Alpine A110, sa 252 KS i sa cenpm od 66.300 evra u Italiji. A110 je standardno opremljen sa 18-inčnim Serac točkovima, 320 mm ventilisanim diskovima, dok je putnički prostor obogaćen sportskim pedalama sa aluminijumskim osloncem za noge. Alpine A110 GT, sportski kupe Gran Turismo od 300 KS, kreće od 77.350 evra. Motor od 300 KS u kombinaciji sa ''Alpine'' šasijom nudi idealnu kombinaciju performansi i udobnosti. A110 GT je sportski automobil i za svakodnevnu vožnju i duga putovanja. A110 GT izražava sav svoj sportski duh sa standardnim 18-inčnim crnim Grand Priy točkovima sa dijamantskom završnom obradom i hromiranim bočnim monogramima A za Alpine. Nudi i Focal Premium audio sistem i grejanje sedišta kao standard. Pedale i oslonac za noge su napravljeni od aluminijuma.

Alpine A110 S od 79.050 evra. ''Sport'' šasija u potpunosti iskorišćava potencijal motora od 300 konja. Ovaj automobil sa sportskom dušom opciono je opremljen polu-slik gumama i specifičnim aerodinamičkim kompletom. A110 S ima kovane Fuchs točkove od 18 inča.

 

238987-alpine a110 02.jpg

 

Asortiman A110 je obogaćen novom verzijom, A110 R Turini (po ceni od 108.000 evra), izvedenom iz A110 R. Njegovo ime se odnosi na čuveni Kol de Turini, planinski prevoj koji se nalazi u južnim francuskim Alpima, duž rute relija Monte Karlo. On preuzima DNK modela A110 R, sa najsavremenijom šasijom i motorom od 300 KS i 340 Nm. A110 R je najradikalniji od A110, niži, brži i dinamičniji, a sadrži karbonske komponente i aluminijumske felne od 18 inča GT Race u mat crnoj boji.

 

238985-alpine a110 01.jpg

 

Alpine će otvoriti porudžbine za liniju A110 modelske godine 2024 počev od 5. decembra 2023.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...