Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Rosi može opet da pobeđuje

Recommended Posts

Potvrđeno: Valentino Rosi u Petronasu

 

207259-rosi 2020.jpg

 

Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi karijeru će naredne sezone nastaviti u Petronas Yamahi, zvanično je potvrđeno. Kako podseća Sport Klub, još u januaru fabrički tim Yamahe objavio je da će na ''Doktorovo'' mesto dogodine doći Fabio Kvartararo, dok će Maverik Vinjales zadržati svoje mesto. Ipak, naglašeno je da će Rosi dobiti motor ukoliko želi da nastavi karijeru, ali je bilo jasno da je jedina opcija za njega Petronas.

 

Rosijev prvobitni plan je bio da sačeka nekoliko trka i odluči da li će nastaviti karijeru ili se povući, ali ga je pauza zbog pandemije koronavirusa naterala da odluku donese i pre početka sezone u julu. Iskusni italijanski motociklista je tako još pre nekoliko meseci najavio da planira da vozi i naredne sezone, i to za Petronas. I tada se već znalo da će mu timski kolega biti Franko Morbideli, prvi polaznik Akademije VR46. Uprkos tome, zvanična potvrda dogovora je odlagana više puta iako je ''Doktor'' iz nedelje u nedelju pričao da je ''sve 99% gotovo''. Pred Veliku nagradu San Marina pre dve nedelje Rosi je otkrio da je taj 1% koji fali zapravo potpisivanje ugovora, do kojeg je konačno i došlo.

 

Italijan je ugovor potpisao i sa Yamahom i sa Petronasom, ali samo za narednu godinu koja će biti njegova 26. u Svetskom šampionatu. Glavni razlog što je u pitanju samo jednogodišnji ugovor jeste činjenica da privatni timovi naredne godine završavaju saradnju sa fabrikama po sadašnjim ugovorima, a postoji mogućnost da Rosi sa svojim uđe u kraljevsku klasu.

 

''U ime Petronas Yamahe i njenih partnera, velika mi je čast što mogu da poželim dobrodošlicu u naš tim Valentinu Rosiju - ikoni i legendi. Njegovo iskustvo će biti od velike vrednosti našem timu koji ulazi u treću sezonu u kraljevskoj klasi i sigurni smo da ćemo moći mnogo da naučimo od Valentina. U isto vreme, daćemo sve od sebe da mu pomognemo da bude konkurentan i nagradimo ga za poverenje koje je ukazao našem timu. Počastvovani smo ovom priliku i spremni smo za ovaj izazov. Verujemo da će Valentino i Franko zajedno biti sjajni na stazi i da će pomoći da ostvarimo cilj da budemo što konkurentniji naredne godine'', rekao je Razlan Razali, šef Petronas Yamahe.

 

''Doktor'' je u Svetskom šampionatu debitovao na Velikoj nagradi Malezije 1996. godine, a do prve pobede došao je te sezone u Brnu. Od tada se ukupno 115 puta našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja, a ukupno 235. puta na podijumu. Devet puta je bio na svetskom tronu - po jednom u klasama do 125 i 250 kubika, a sedam puta u kraljevskoj.

 

Rosi: I dalje ovo volim, i dalje želim da vozim

 

Valentino Rosi rekao je da je srećan što će nastaviti karijeru i naredne sezone, pošto je potpisao ugovor sa Petronas Yamahom. ''Doktor'' će na taj način napustiti fabrički tim Yamahe, gde će ga zameniti Fabio Kvartararo, ali će i 26. sezonu zaredom biti u Svetskom šampionatu.

 

''Srećan sam što ću nastaviti da vozim i naredne godine i što ću to učiniti u Petronas Yamahi. Mnogo sam razmišljao pre donošenja odluke ove godine, pošto je izazov bio sve veći i veći. Da biste bili u Moto GP šampionatu, morate da radite mnogo i vredno, da trenirate svakog dana i vodite sportski život, ali ja i dalje to volim, a i dalje želim da vozim. Doneo sam odluku u prvoj polovini godine, razgovarao sam sa Yamahom, koja je bila saglasna sa mnom. Rekli su mi da iako nema mesta za mene u fabričkom timu, imaću garantovan fabrički motor, kao i potpunu podršku fabrike'', naglasio je Rosi.

 

Italijanski motociklista je naglasio da mu se sviđa atmosfera u Petronasu i da je to jedan od glavnih razloga zašto je odlučio da pređe u taj tim. ''Petronas Yamaha je mlad tim, ali su pokazali da su jedan od najboljih. Ozbiljni su i dobro organizovani. Za ovu godinu sam promenio šefa tima, zadovoljan sam saradnjom sa Davidom i mislim da još nismo pokazali svoju najbolju stranu. To je jedan od razloga zašto sam odlučio da nastavim karijeru, kao i jer mi se atmosfera u timu mnogo sviđa. Biće lepo imati Franka za timskog kolegu, on je vozač moje Akademije. Verujem da zajedno možemo da ostvarimo mnogo'', istakao je Rosi. Rosiju će timski kolega naredne godine biti Franko Morbideli, inače prvi polaznik Akademije VR46, ali i prvi šampion iz njenih redova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi i dalje važan za razvoj Yamahe

 

Valentino Rosi moto gp.jpg

 

Šef Yamahe, Lin Džervis, izjavio je da će Valentino Rosi i dalje biti ''veoma bitan deo'' razvojnog procesa nove MotoGP mašine, uprkos prelasku u satelitski Petronas tim. Nakon 15 zajedničkih sezona, Rosi je saradnju sa fabričkom ekipom okončao na kraju ove sezone. Ipak, devetostruki svetski šampion je ostao pod ugovorom sa Yamahom, ali će u 2021. voziti za satelitski tim, doduše mašinu fabričkih specifikacija. Džervis je naglasio da će Kvartararo i Vinjales predvoditi razvojni proces, ali je ponovio da će Doktor zadržati važnu ulogu u njemu.

 

''Nakon tolikog iskustva u fabričkom timu, logično je da će Valentino imati važnu ulogu u radu na takmičarskoj mašini za 2021.'' naglasio je on. ''Stvari neće biti toliko različite, jer će i dalje imati fabričku podršku. Voziće motocikl fabričkih specifikacija, a mada je istina da će Vinjales i Kvartararo imati znatno više udela u radu nego prošlih godina, podaci koje će nam Valentino dati biće od izuzetnog značaja.'' Rosi je tokom finala sezone u Portugalu izneo dosta kritika na račun Yamahinih inženjera, navodeći da uprkos povratnim reakcijama vozača, i dalje rade na svoju ruku. Italijan je dodao da nije siguran koliko njegov trud zaista ima udela u razvojnom procesu.

 

Tek završena sezona je donela promenjivu sreću japanskom timu, uprkos činjenici da je ostvareno sedam pobede. Primetno je bilo da je ovogodišnja takmičarska mašina imala dosta oscilacija na stazi, pa zato ne čudi činjenica da je najbolje plasirani vozač Yamahe bio Franko Morbideli, koji je vozio godinu dana star M1. Vozač Petronas SRT tima je osvojio drugo mesto u generalnom plasmanu sa tri pobede, isto koliko i Fabio Kvartararo. Međutim, Francuz na kraju nije mogao više od osmog mesta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pridružite se Rosiju u vožnji njegovim moto rančem

 

valentino-rosi-vr46.jpg

 

Da li ste se ikada zapitali kako izgleda odvesti jedan krug na moto ranču Valentina Rosija?

Ako je odgovor da, onda ćete danas imati priliku za to, jer je čuveni ''Doktor'' odlučio da pokaže kako izgleda voziti se na njoj.

Pomenuta dirt staza se pokazala odličnom za vozače VR46 akademije. Naime, dobro je poznato da druge motosport discipline (van trkanja na stazi) mogu značajno uticati na performanse vozača. Zato je Rosi lično dizajnirao ovu stazu, koja osim što pruža dosta zababe, ima za cilj da pomogne vozačima da poboljšaju svoje veština. Uz to, fizički napon i rizici od povreda su znatno manju nego kod motokrosa. Video koji možete pogledati u nastavku je delo jednog od Rosijevih najdugovečnijih sponzora, kompanije Dainese. Glavnu ulogu na njemu ima upravo italijanska legenda, koja će vas na svojoj Yamaha enduro mašini provozati stazom.

 

 

Gledajući snimak jasno nam je kako je VR46 akademija uspela da proizvede toliko mladih i talentovanih vozača u svim GP klasama. A i sa sigurnošću možemo reći da nas čeka dosta kvalitetnih italijanskih vozača u budućnosti.Među ''diplomcima'' VR46 akademije su Frančesko Banjaja (Ducati) i Franko Morbideli (Petronas Yamaha SRT), kao i Luka Marini, Rosijev polubrati, koji će od 2021. takođe voziti u premijernoj klasi. Rosi  je ponosan na postignuto, ali je istovremeno zabrinut, kako kaže, jer svi oni imaju talenta da ga u budućnosti nadmaše.

 

Valentino Rosi najpopularniji italijanski sportista

 

2020. nije bila najsnajnija godina za Valentina Rosija, u rezultatskom smislu, ali to nije poljuljalo reputaciju koju Doktor ima među svojim zemljacima. Tako su mediji na Apeninima objavili da je Rosi najpopularniji italijanski sportista na društvenim mrežama, sa čak 28 miliona pratilaca na različitim platformama. Istraživanje je obuhvaltilo sve italijanske sportiste, iz raznih disciplina, uključujući i najpopularniju sporednu stvar na svetu. Gledao se broj pratilaca na FB-u, Tviteru i Instagramu, a na kraju je ''Doktor'' odneo ubedljivu pobedu.

 

rosi-drustvene-mreze.jpg

 

Na drugom mestu je Mario Baloteli, sa blizu 23 miliona pratilaca, a sledi Đanluiđi Bufon sa 22.3 miliona. Većina sportista među 20 najbolje plasiranih su fudbaleri, uz jednog košarkaša na devetnaestom u Andreu Dovicioza na dvadesetom mestu. Dovi ne objavljuje previše detalja iz privatnog života na društvenim mrežama, a zahvaljujući izvanrednim vozačkim veštinama i odličnim rezultatima, uspeo je da prikupi nešto više od 3 miliona pratilaca. Što se Rosija tiče, on je sam za sebe brend, jedan od najpopularnijih vozača u istoriji moto sporta. Pogotovo jer i u petoj deceniji života nastavlja da se takmiči istim žarom kao nekada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi će već posle 6-7 trka odlučiti o nastavku karijere

 

rosi 2020 01.jpg

 

Valentino Rosi i VR46 će u prvom delu sezone doneti neke važne odluke. Prva se tiče Rosijeve karijere, jer je sa Petronasom potpisao samo jednogodišnji ugovor.

''Odluka o eventualnom nastavku karijere će zavisiti od rezultata. Nakon šest, sedam trka ćemo videti koliko je Valentino konkurentan i koliko uživa u vožnji. Tada ćemo doneti odluku'', izjavio je direktor V46 akademije i istoimenog tima, Alesio Saluči.

 

Druga važna odluka se tiče eventualnog dolaska VR46 tima u premijernu klasu 2022. Luka Marini, Rosijev mlađi brat, ove godine kao vozač VR46 vozi za Avintiju. Marini je treći vozač VR46 akademije koji je stigao do MotoGP-a, uz Franka Morbidelija i Frančeska Banjaju, a sledeći u redu su Marko Beceki i Ćelestino Vijeti. ''Naš tim se razvijao brže nego što smo očekivali i konačno je vreme da razmišljamo o MotoGP-u'', rekao je Saluči. ''Put pred nama je dugačak, a takav korak ima i ogroman ekonomski značaj. Još uvek ne znamo s kojim motociklom ćemo krenuti u MotoGP, ali je naše srce uz Yamahu.''

 

Yamahin ugovor sa Petronasom ističe na kraju 2021. što je i razlog zašto je Rosi potpisao samo jedogodišnji ugovor. Ipak, obe strane su uverene da će doći do nastavka saradnje. Tu je i mogućnost da VR46 vozi Suzuki motocikle, jer svetski šampioni i dalje traže satelitskog partnera. Aprilija je takođe bez satelitske ekipe. Od svog debija u premijernoj klasi, 2000. godine, Rosi se u svakoj sezoni našao makar jednom na podijumu, ali na trci nije pobedio još od 2017. Ukoliko VR46 zaista debituje u MotoGP-u naredne godine, a Rosi odluči da nastavi vozačku karijeru, ne treba se čuditi ako upravo on bude predvodio svoj tim.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Ono što mi je Markes uradio 2015. je neoprostivo

 

Mark-Markes-Valentino-Rosi.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, u pauzi između dve sezone Valentino Rosi je pričao o sukobu sa Markom Markesom iz 2015. godine posle čega je ostao bez titule. Tada je Italijan u Maleziji šutnuo Marka i zbacio ga sa motocikla u jednoj od krivina. Trka u Maleziji je došla nakon nekoliko zapaljivih izjava Valentina Rosija. On je rekao da se Markes poigravao sa svojim rivalima na ''Ostrvu Filip'' i da je na taj način stavljao svog sunarodnika Horhea Lorenca u povoljan položaj. Na Sepangu je Mark, koji inače nije imao šansu za titulu, vozio veoma agresivno i delovalo je da seče Rosija u svakoj krivini dok Vale nije oborio Španca. Poslednju trku u Valensiji Doktor je počeo sa začelja i zato je izgubio titulu. Posle toga nije bio ni blizu da dođe do 10. titule šampiona sveta.

 

''Ono što mi je uradio je neoprostivo. Kada mislim o tim danima imam isti osećaj kakav sam imao i tada. Šest godina je prošlo i mislim da se neće ništa promeniti'', kazao je Rosi koji je pričao i o Markovoj povredi. ''Moram da budem diplomata, žao mi je što ne može da se trka. Ako se oporavi, što ni on čak ne zna, biće jak kao pre. Mada Markes nije najbolji rival sa kojim sam se trkao. Greška je bila da se tako brzo vrati posle operacije. Ne znam zašto su to dozvolili. Davno je doktor Kosta bio pionir u oporavljanju i onda je Lorenco veoma brzo uspeo da se vrati 2013. u Asenu. Zato je Dorna napravila limite da bi predupredila rizike. Sa Markesom su svako pravilo izbegli ne znam zašto'', kazao je Rosi.

 

 

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markezu nije bilo u interesu da Rosi osvoji još jednu titulu,zato se tako i ponašao. Tu sezonu Rosi je bio najbrži, šteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petronas spreman za predstavljanje Rosija i Morbidelija

 

rosi-petronas.jpg

 

Petronas je lansirao kratku najavu za predstavljanje tima za novu sezonu, koje će biti održano u ponedeljak. Tada će devetostruki šampion Valentino Rosi zvanično će biti predstavljen kao vozač Yamahinog satelitskog tima, zajedno sa zemljakom i štićenikom Frankom Morbidelijem. Rosi nije promenio tim otkako je 2013. napustio Ducati i vratio se u Yamahinu fabričku ekupu. Poslednji put ''Doktor'' se vozio za satelitski tim 2001. godine, poslednje godine ere od 500 kubika, kada je osvojio svoju prvu titulu u premijernoj klasi. Tada je branio boje Nastro Azzurro Honda tima.

 

Iako je Rosi daleko zvučnije ime, Morbideli je vozač u formi. Prošlu sezonu, mladi Italijan je završio na drugom mestu u generalnom plasmanu, tik iza Mira, ali sa dve pobede više od njega. Bez obzira na to, Morbideli će se voziti na motociklu ''A'' specifikacija, dok će Rosi, kao i Vinjales i Kartararo, voziti fabričku mašinu. Predstavljanje Petronas Sepang Racing tima počinje u ponedeljak u 10:30 po srednjoevropskom vremenu i biće uživo prenošeno na zvaničnim stranicama ekipe na YT i FB. 42-godišnji Rosi će svoj debi na stazi na Petronas imati na zvaničnom testu u Kataru, 6. marta.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valentino Rosi predstavljen kao vozač Petronas tima

 

rosi-petronas 04.jpg

 

Valentino Rosi je zvanično predstavljen kao novi vozač Petronas tima, na online lansiranju Yamahine satelitske ekipe, zajedno sa svojim timskim kolegom, Frankom Morbidelijem.

Jedini vozač starijeg modela A-specifikacija, Morbideli je uživao u prošloj sezoni. Italijan je ostvario prvi pol, pri podijum i na kraju prvu pobedu (tri ukupno), da bi 2020. završio na drugom mestu u generalnom plasmanu.

 

rosi-petronas 03.jpg

 

S obzirom da je Morbidelijev bivši timski kolega Fabio Kvartararo prešao u fabrički tim, Rosi je ovim potezom zamenio mesta sa Francuzom.

 

rosi-petronas 02.jpg

 

To je prvi put od povratka u Yamahu iz Ducati tima, 2013. godine, da je Rosi promenio sredinu. Ujedno, po prvi put posle dve decenije je u satelitskoj ekipi. ''To je novo iskustvo i jedva čekam start sezone'', rekao je Rosi. ''Sviđaju mi se nove boje motocikla, kaciga i kombinezona. Želim da budem konkurentan, da se borim se za podijum i pobedu na trkama.''

 

rosi-petronas 01.jpg

 

''Svi smo vrlo usredsređeni na svoje ciljeve i želimo najbolji mogući rezultat. Mislim da smo Franko i ja veoma zanimljiv par vozača jer se zaista dobro poznajemo. Čitav tim ima puno motivacije i daću svoj maksimum kako bi zajedno ostvarili vrhunske rezultate. Spremni smo za novi početak početak.'' Doktor je prošle sezone osvojio svoj 199. MotoGP, da bi na Mizanu bio svega jedan krug od jubilarnog 200. Međutim, usled košmarnog niza padova, a kasnije i infekcijom virusom korona, na kraju je završio na dalekom petnaestom mestu.

 

Ulazeći u 2020, satelitski tim Yamahe bi bio zadovoljan i jednim trijumfom, ali ih je na kraju ostvario šest, više nego bilo koji drugi tim u šampionatu. Francuz je takođe vodio veći deo šampionata, pre loše serije fabričkih Yamaha mašina u završnim rundama. Tako su Kvartararo, Vinjales i Rosi ostali ostali bez ijednog podijuma na poslednjih šest rundi. Morbideli je tokom tog perioda doneo dve pobede i tri podijuma i na kraju završio na samo 13 bodova od Mira. Dok će Rosi ove godine nastaviti da se takmiči na mašini fabričkih specifikacija, kao i Kvartararo i Vinjales, Morbideli će ostati na motociklu A-specifikacija. ''Očekujem i nadam se da će ovo biti odlična sezona za Valea i mene. Dugo godina smo imali jaku vezu i naučićemo mnogo jedni od drugih.''

 

Rosi će debitovati svoj debi na stazi za Petronas imati na zvaničnom testu u Kataru 6. marta.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Tokom leta odluka o nastavku karijere

 

rosi-petronas 04.jpg

 

Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi rekao je da jedva čeka početak njegove 26. sezone u Svetskom šampionatu i da će na osnovu rezultata doneti odluku da li će se na njenom kraju penzionisati ili ne. Rosi će prvi put posle 20 godina neće voziti za fabrički tim, pošto je prešao u redove Petronas Yamahe. ''Doktor'' će imati podršku fabrike, ali će promena tima dovesti i do određenih promena u načinu rada, čemu se on raduje jer će, kako kaže, više moći da se koncentriše na samu trku.

 

''Prošlo je 20 godina otkako sam vozio za satelitski tim, ali sada je ovo drugi svet. Manje je ljudi oko motora, ali je način rada drugačiji, možete da više razmišljate o trci, nego na razvoju motora tokom sezone. To može da bude dobro, ali sam svakako srećan zbog svoje situacije jer imam potpunu podršku Yamahe, a tim je već pokazao da može da se bori na visokom nivou. Jedva čekam početak sezone'', istakao je Rosi na prvom brifingu sa novinarima u bojama Petronasa.

 

Italijanski motociklista je naglasio da tokom ovogodišnjeg Moto GP šampionata na neki način želi da se iskupi za loše rezultate tokom prethodne dve sezone. ''Karijera mi je duga, ali ne trkam se zbog te dužine. Ovo je važna sezona za mene posle prošle koja nije bila onakva kakvu sam očekivao. Pokušaću da budem konkurentniji, da se borim za podijume i pobede. Nadam se da će sezona biti normalnija, da ćemo voziti na različitim stazama, a cilj je da budemo konkurentni od početka do kraja'', rekao je ''Doktor''.

 

S obzirom na to da je sa Petronasom potpisao jednogodišnji ugovor, kao i svaki put kada mu te sezone ističe saradnja sa timom, mnogo je spekulacija o njegovoj budućnosti. Ali, Rosi ima jasan plan što se toga tiče. ''Odlučiću tokom letnje pauze, usred sezone, želim da prođe pola sezone. Moja odluka će zavisiti od rezultata, ako budem jak i budem se borio za podijume i pobede nastaviću još godinu dana, ako ne, onda neću. Nisam još pričao sa ljudima iz Jamahe i tima, možda mi oni kažu da su već odlučili nešto drugačije. Nisam zabrinut, znam da sam imao dugu karijeru, znam da imam u sebi još. A kada stanem, posle 26 godina ili nekoliko više, nešto će se svakako promeniti, ali ću ostati vozač, voziću trke'', naglasio je Rosi.

 

Rosiju će timski kolega biti Franko Morbideli, prvi polaznik njegove akademije koji je stigao do svetskog trona. Dan ranije, mlađi od dvojice Italijana je u razgovoru sa medijima rekao da mu je prijateljstvo sa ''Doktorom'' važnije od njihovih borbi na stazi, a na pitanje da to prokomentariše, odgovorio je: ''Slažem se sa Frankom, pravo prijateljstvo između ljudi je veoma važno, pa tako i za mene. Volim da provodim vreme sa njim, uložio sam mnogo u naše prijateljstvo, a takođe smo i mnogo radili zajedno i borili smo se da bi on stigao u Moto GP. Nismo očekivali da ćemo biti timske kolege, biće teško izboriti se sa tim borbama pošto vam je timski kolega prvi rival, ali da biste se borili kako treba morate da imate pravo prijateljstvo. Nadam se da ćemo obojica biti konkurentni''.

 

Vozač Petronas Yamahe naglasio je da očekuje ''normalniju'' sezonu u odnosu na prethodnu, koja je kasnila zbog pandemije koronavirusa, kao i da je voljan da promeni svoj pristup ukoliko bude potrebno. ''Ove godine su pripreme normalnije jer nam je prošle sezone 1. marta rečeno da stanemo i to je trajalo tri meseca, a nismo znali kada ćemo krenuti. Bilo je teško spremiti se za prvu trku, ali je sada situacija jasnija. Kada ste stariji morate više da radite, posebno na disanju, pa to zahteva više trčanja, vremena na motoru da biste poboljšali svoje kapacitete. Osećam se dobro, u formi sam, spreman za start. Čekamo testiranja, imaćemo pet dana na motoru i onda ćemo imati jasniju ideju gde smo. Svakako sam otvoren za sve sugestije. Znam da ćemo imati manje ljudi oko motora, ali ćemo moći da se koncentrišemo na nedelju. Prošle godine su satelitski vozači imali sjajne rezultate, dok su fabrički imali više problema'', istakao je Rosi.

 

Još jedna od promena u Yamahi je dolazak Kala Kračloua na mesto test vozača umesto Horhea Lorenca, a Rosi je pozdravio taj potez. ''Očekujem veliku podršku od Kala, tek je završio trkačku karijeru i u dobroj je formi. Dugo je vozio Hondu, sigurno će nam sA te strane biti od pomoći, a želim svakako da razgovaram sa njim posle prvog dana na M1. Kal svakako može da napravi razliku i pomogne Yamahi. Imam veoma dobar odnos sa njim, a sve će zavisiti od njegove motivacije. Nije lako biti test vozač jer morate da idete do samih granica, čak iako se ne trkate'', naglasio je ''Doktor''.

 

Rosi se takođe osvrnuo na smrt Fausta Gresinija, koji je preminuo prošle nedelje od posledica koronavirusa. Devetostruki svetski šampion je istakao da je to veliki gubitak za ceo svetski šampionat.

''Svima nam je teško zbog Faustove smrti jer je bio u formi, imao je 60 godina, i sada svi razumeju da čak iako ste zdravi možete da umrete od kovida. Poznavao sam ga još od malena, još dok je bio vozač, pošto se borio i sa Gracijanom. Borio sam se sa njegovim vozačima u klasi do 250 kubika, a i u kraljevskoj, sa Seteom, Melandrijem... Bili smo veliki rivali. Fausto je bio jaka karika u padoku, njegov rad je sličan kao naša akademija jer su vozači rasli zajedno sa njim. Čak je naš tim 15 kilometara od njegovog. Svakako je bio važan u padoku i njegova smrt je veliki gubitak'', rekao je Rosi.

 

Ovogodišnji Moto GP šampionat startuje Velikom nagradom Katara 28. marta i moći ćete da ga pratite na kanalima Sport Kluba. Testiranja na stazi Losail počinju u subotu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Osećam da smo spremni, imamo dobar ritam

 

rosi-petronas 2021 01.jpg

 

Valentino Rosi je optimista pred početak sezone 2021. u MotoGP šampionatu. Vozač Petronas Yamahe poručuje da ima ohrabrujućih signala nakon testiranja u Kataru gde će se od petka 26. marta i voziti prvi trkački vikend u novoj sezoni, prenosi Sport Klub.

 

Rosi u petak počinje 26. sezonu u svetskom šampionatu u motociklizmu, a ovoga puta će biti na motociklu satelitske ekipe. U 2020. godini Vale je imao najlošiju sezonu u karijeri i bio je tek 15. u generalnom plasmanu. Drugog dana testiranja u Kataru Rosi je imao čak 11. vreme i imao je samo osam desetinki zaostatka za najboljim vozačem na probama, Džekom Milerom na Dukatiju.

''Posle testiranja osećam da imamo snagu i balans motocikla je dobar. Imao sam najbolje vreme na ovoj stazi u karijeri i to je važno i pozitivno je za početak sezone. Mislim da ima mnogo vozača koji su takođe jaki, ali definitivno smo i mi sa njima. Ritam nam izgleda dobro i osećam da smo spremni da počnemo sezonu u Kataru ovog vikenda'', kazao je devetostruki svetski šampion. ''Osećam veoma dobru atmosferu u timu, radili smo dobro i u pravom pravcu. Uzbuđen sam zbog početka sezone za nekoliko dana'', dodao je Rosi. Italijan inače nastavlja da vozi na motociklu koji će imati specifikaciju kao i mašine u fabričkom timu.

 

Kako će se snaći u novom timu i na motociklu novih boja gledajte već od petka na kanalima Sport Kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi posle lošeg starta sezone: Imali smo dugačak razgovor

 

rosi-petronas 04.jpg

 

Ekipa Petronas Yamahe je imala užasan start sezone jer su Valentino Rosi i Franko Morbideli završili tek na 12. odnosno 18. poziciji na trci u nedelju. To je prilično razočaranje za ''Doktora'' koji je bio četvrti u kvalifikacijama i sigurno je očekviao bolji plasman u borbi za bodove. Prva trka u novom timu za iskusnog Rosija nije prošla kako se nadao. Nadanja su baš bila na visokom nivou i to zbog odličnih kvalifikacija. Vale je najveće probleme na trci u Kataru imao zbog zadnjeg pneumatika.

 

''Sigurno smo očekivali više, posebno posle kvalifikacija, ali na trci sam imao mnoog problema jer posle nekoliko krugova su gume počele da prave probleme. To se desilo i u petak, probali smo nešto, ali nismo popravili problem. Iz nekog razloga previše pritska pravimo na zadnjoj gumi i deluje kao da ona gubi prijanjanje, tako da posle nekoliko krugova nisam bio dovoljno brz. Nadali smo se da ćemo imati manje problema sa hladnijom temperaturom, ali nažalost desilo se nešto slično. Izgubio sam mnogo pozicija'', kazao je posle trke Valentino Rosi.

 

On je poručio da je već razgovarao sa Petronas Yamahom o ovim problemima. ''Imali smo dugačak sastanak, rekao sam kako se osećam i sada ćemo probati da napredujemo i da popravimo problem i da budemo jači sledeće nedelje. Velike čestitke Maveriku na pobedi jer je vozio neverovatno. Bio je sa mnom na početku trke. Pozitivno je što je Jamaha pobedila, probali su nešto drugačija podešavanja u poređenju sa nama i deluje da su bolje prošli jer je i Kvartararo bio odličan'', dodao je Doktor.

 

Naredna trka u MotoGP šampionatu je već sledeće sedmice kada motociklisti ponovo voze u Losailu za Veliku nagradu Dohe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Bio sam prvi moderni Moto GP vozač

 

rosi-petronas 04.jpg

 

Legendarni Valentino Rosi smatra da je mnoge stvari uradio prvi u Moto GP šampionatu, te da je tako pokazao put mlađim takmičarima.

 

''Bio sam prvi moderni Moto GP vozač. Mnoge stvari sam ja uradio prvi, one su kasnije postale lekcija za druge'', rekao je Rosi, a prenosi Sport Klub. ''Počeo sam veoma mlad, a mnogi su me već pratili kada sam imao 20 godina. Postoje neke stvari koje sam uradio, a na koje su se drugi ugledali''. Uprkos tome što je napunio 42 godine, ''Doktor'' još ne razmišlja o kraju karijere. ''Moje razmišljanje je jednostavno i čudno mi je što neki ljudi to ne razumeju. Dopada mi se taj osećaj, adrenalin, emocije koje vas obuzmu kada pobedite, kada izađete na pobedničko postolje ili samo imate dobru trku''.

 

Otkrio je Rosi koje tri sezone smatra najboljim u svojoj karijeri. ''Do smrti sam se borio sa Bjađijem 2001. godine, bilo je fantsatično. Onda, 2004. i prva pobeda na Yamahi. Potom, 2008. Mnogi su već tada mislili da sam završio, da sam star''. Vozač Petronas Yamahe nije imao dobar početak sezone - na Velikoj nagradi Katara bio je 12, u Dohi je zauzeo 16. mesto, dok trku u Portugaliji nije završio.

 

 

Rosijev tim u MotoGP od 2022. godine

 

Valentino Rosi će imati svoju ekipu u MotoGP šampionatu od 2022. godine. Ekipa VR46 će sigurno biti u ovoj kategoriji do 2026. godine. Ovo su svakako važne vesti za ''Doktora'', bez obzira na to da li će nastaviti da se takmiči u MotoGP šampionatu ili ne.

 

Rosijev tim će od 2022. godine imati ime ''Aramko Rejsing tim VR46'' i imaće veoma važne sponzore za takmičenje u MotoGP šampionatu. Valentinov tim će imati podršku kompanije koju vodi saudijski princ Abdulaziz bin Abdulah Al Saud. U pitanju je kompanija Tanal, a glavni sponzor će biti Aramko koji je već dugi niz godina sve viđeniji u MotoGP šampionatu i Formuli 1.

 

''Srećni smo što možemo da objavimo važan strateški dogovor sa VR46 timom, kompanijom Valnetinoa Rosija, za blisku budućnost u MotoGP'', stoji u saopštenju kompanije Tanal. ''VR46 tim će debitovati u MotoGP klasi zajedno sa Tanalom, a glavni sponzor do 2026. će biti Aramko. Novi 'Aramko Rejsing tim VR46' će imati druge važne sponzore'', stoji u saopštenju za medije. Rosi već dugi niz godina ima svoj tim u nižim kategorijama, a ove godine njegov polubrat Luka Marini vozi za Esponsoramu i to pod sponzorskim imenom ''Skaj VR46''. Moguće je da će Vale biti i sam vozač ekipe kojom će gazdovati ukoliko odluči da nastavi MotoGP karijeru. Takođe već dugi niz godina se govorilo da bi Rosi upravo mogao da ima tim koji bi koristio Yamahine motocikle.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha ima ''popust'' za Rosijev tim

 

rosi-petronas 04.jpg

 

Kako pišu italijanski mediji, Rosijev tim VR46 će u sledećoj sezoni voziti Yamahine motocikle koje će dobiti po nižoj ceni u odnosu na onu koju plaća Petronas. Poznato je da će od naredne sezone tim Valentina Rosija postojati u MotoGP šampionatu. Zna se da će sponzora imati u Saudijskoj Arabiji, a ne zna se naravno još uvek ko će voziti u VR46 ekipi ni koje će motocikle koristiti. Negde je prvi utisak da će Rosi dobiti Yamahine motocikle s obzirom na to da on ima veoma dobru saradnju tokom proteklih godina sa japanskom fabrikom. Ipak priča se da je moguće da će motocikli biti Dukatijevi ili Aprilijini. Sigurno je da Suzuki neće biti Valeov izbor jer je taj proizvođač poručio da neće imati satelitski tim. Petronas, VR46 i Gresini imaju na raspolaganju zato tri proizvođača: Yamahu, Dukati i Apriliju.

 

Šef Petronas Yamaha Sepang ekipe Razlan Razali je ovog vikenda ostao u Kuala Lumupuru kako bi pregovarao o novom ugovoru sa Petronasom, a takođe i da razmatra opcije u slučaju da se Yamaha okrene ''Doktoru''. Razali bi mogao da razgovara sa Dukatijem i sa Aprilijom, a u padoku se priča da je Yamaha naklonjenija Valentinu Rosiju i da bi mu motocikle davala po daleko nižim cenama. Pitanje je međutim da li Rosi želi Yamahu. Aramko je glavni sponzor Rosijevog tima, a taj saudijski proizvođač nafte ima odličnu saradnju sa Dukatijem. Tu mnogi vide ključni razlog da VR46 ima italijanske motocikle. Takođe i Gresini tim bi mogao da izabere Dukatijeve motore, pa ne bi bilo čudno da naredne sezone imamo čak osam Dukatijevih mašina na startno ciljnom pravcu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petronas neće produžiti ugovor sa Rosijem

 

rosi-petronas 04.jpg

 

Petronas Yamaha Sepang Racing Team jednoglasno je odlučila da ne nastavi saradnju Valentinom Rosijem. Malezijski mediji prenose da je odluka donesena posle razgovora sa Razlanom Razalijem, prvim čovekom tima. Četrdesetdvogodišnji devetostruki šampion sveta ove sezone je stigao u Petronas Yamahu i proteklih meseci više puta je ponovio da nije odlučio da li će i sledeće godine biti deo Moto GP šampionata. Međutim, Razlan je naglasio da njegova ekipa nije imala strpljenje niti je mogla predugo da čeka Rosijevu odlukom jer SRT ima plan, tako da je jednoglasno odlučeno da se završi saradnja sa Italijanom na kraju sezone.

 

''Mi (SRT) odbijamo predugo da čekamo Rosijevu odluku o tome da li želi ili ne da nastavi sa trkanjem sledeće sezone. Kroz razgovore sa upravom, jednoglasno smo se složili da ne nastavljamo ugovor sa Valentinom za 2022. godinu'', naveo je Razlan. Prvi čovek Petronasa je dodao da će se tim fokusirati da pronađe najbolje mlade vozače koji će popuniti upražnjeno mesto. Rosi je tek 19. u generalnom plasmanu sa 15 bodova, a nije tajna da sledeće sezone želi da ima svoj tim u Moto GP šampionatu, uz pomoć Yamahe.

 

Sa dva na četiri točka: Rosi se seli u WEC?

 

Legendarni Valentino Rosi namerava da se, po završetku Moto GP karijere, oproba u Svetskom šampionatu izdržljivosti (World Endurance Championship), javlja Gazeta. Sedmostruki prvak nije zvanično saopštio da se povlači iz Moto GP, ali se takva odluka očekuje po završetku ove sezone.

Kraj velike karijere označio bi početak nove za 42-godišnjaka iz Urbina, koji planira da se u 2022. sa dva preseli na četiri točka i oproba u WEC, klasu GT. Rosi je već imao prilike da radi nešto slično tokom 2012. godine i ima iskustvo sa takvom vrstom takmičenja. ''Kao što sam rekao već, kada završim sa GP, želim da se trkam u automobilima. Mislim da sam veoma dobar i u tome, iako su to jako zahtevne trke'', izjavio je svojevremeno Doktor. Italijan je u GP debitovao 2002. godine. U međuvremenu je stekao status jednog od najvećih svih vremena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Teško ću voziti sledeće sezone

 

204853-rosi.jpg

 

Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi priznao je da su male šanse da će i naredne godine voziti u Moto GP šampionatu. ''Doktor'' trenutno vozi svoju 22. sezonu u kraljevskoj klasi, ujedno statistički najgoru jer nije zabeležio nijedan plasman bolji od 10. mesta na prvih osam trka. Rosi je više puta naglasio da će odluku o svojoj budućnosti doneti tokom letnje pauze, a prošle nedelje su se pojavile informacije da su u Petronas Yamahi već odlučili da ne produže ugovor sa njim. To praktično znači da je jedina opcija za Italijana da vozi za svoj tim koji će od naredne sezone sarađivati sa Dukatijem.

 

''Još nisam doneo odluku jer mislim da ću dublje razmisliti o svemu tokom pauze, a takođe moram da razgovaram sa Yamahom i timom. Ali, želimo da budemo bolji i ostvarujemo bolje rezultate. Početak sezone do ovog trenutka nije bio fantastičan što se toga tiče, ali teško ću voziti sledeće sezone'', rekao je Rosi, koji je navodno na korak od toga da se dogodine prebaci na četiri točka i takmiči u Svetskom šampionatu izržljivosti.

 

Ranije tokom dana, u saopštenju povodom saradnje VR46 tima i Dukatija, saudijski princ Abdulaziz bin Abdulah al Saud, čija kompanija Armako će biti glavni sponzor ekipe, nagovestio je da želi da Rosija kao vozača. Kao odgovor na tu konstataciju, ''Doktor'' je rekao: ''Da, princ me tera da vozim sledeće godine na Dukatiju, ali u ovom trenutku smatram da je to veoma teško''. Za sada se zna da će za Rosijev tim voziti njegov polubrat Luka Marini.

 

Naredna trka Moto GP šampionata vozi se ovog vikenda za Veliku nagradu Holandije u Asenu uz direktne prenose na Sport Klubu 2, a posle nje sledi letnja pauza koja traje do 8. avgusta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo zašto bi Rosi mogao da ostane u MotoGP, uprkos lošim rezultatima

 

rosi-petronas 11.jpg

 

Serija događaja tokom proteklih nekoliko sedmica bila je fokusirana na sponzorski ugovor njegovog VR46 tima. 42-godišnji Italijan ove godine vozi za SRT nakon što je Yamaha odlučila da ga u fabričkoj ekipi zameni Fabio Kvartararo, aktuelni lider premijerne klase. Sedmostruki osvajač MotoGP-a prolazi kroz najteži period svoje karijere duge 26 godina. Nakon devet trka u tekućoj sezoni, Rosi je tek na 19. mestu, sa svega 17 poena. Uz to, samo je jednom završio nastup među prvih deset.

 

Četiri godine je Doktor bez pobede, a poslednji podijum je osvojio prošle godine u Heresu. Od dolaska u SRT, Rosi je više puta naglasio da će se na ostanak u MotoGP-u odlučiti samo ako to rezultatima zasluži, a oni do sada ne govore u prilog tome. Tokom vikenda u Asenu, Italijan je saopštio da će odluku o svojoj budućnosti saopštiti nakon letnje pauze. Negde u tom periodu je VR46 i zvanično potvrdio prelazak u MotoGP, u kojem će nastupati na Ducati motociklima. Od posebne zanimljivosti je izjava Abdulaziza Al Sauda, saudijskog princa koji stoji iza sponzorskog ugovora sa kompanijom Aramco.

 

''Bilo bi fantastično kada bi Valentino naredne sezone mogao da vozi za VR46, zajedno sa svojim bratom Lukom Marinijem'', rekao je princ, a njegova izjava je iznenadila i samog Rosija. Međutim, nakon serije događaja tokom poslednjih sedmica, čini se da bi Rosi ipak mogao da ostane u šampionatu. Sam Aramco se nekoliko puta distancirao od navodne saradnje sa VR46 timom, a u par navrata je navedeno da kompanije ne namerava da sarađuje s timom. Zašto je ovo bitno? Bez velikog sponzorstva, kakvo bi bilo ono koje donosi Aramco, pitanje je koliko bi MotoGP debi VR46 bio finansijski održiv. Celu situaciju bi promenila Rosijeva odluka da ostane, čime bi saudijski gigant imao interesa da podrži sam projekat. Marko Beceki bi ostao bez mesta u MotoGP, to je sigurno, ali bi ljubitelji trka imali priliku da Rosija makar još malo gledaju na stazi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni Ducati nigde ne pominje koje motore će koristiti VR46 i dali će bar jedan biti fabrički. A zašto nebi opet vozili zajedno Rosi i Vinjales. Prošle godine Ducati je ponudio Vinjalesu ugovor,pa su onda iz Yamahe reagovali i Vinjales je dobio novi dvogodišnji ugovor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valentino Rosi objavio povlačenje

 

rosi objavio povlacenje.jpg

 

Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi potvrdio je na konferenciji za medije da će na kraju sezone završiti svoju karijeru u motociklizmu.

''Ovo je veoma težak trenutak za mene, teško je znati da se neću trkati sledeće godine, ali bilo je sjajno. Ovo je bilo dugo, zabavno putovanje, biti 25-26 godina u Svetskom prvenstvu je neverovatno. Bilo je mnogo nezaboravnih trenutaka koje sam doživeo sa svojim timom i nemam mnogo toga još da kažem'', rekao je Rosi. ''Doktor'' je još ranije najavio da će odluku o svojoj budućnosti doneti tokom letnje pauze, a opcije su mu bile povlačenje ili nastavak karijere u svom timu, koji će od naredne godine imati dva mesta u šampionatu, ali na Dukatiju.

 

''Imao sam dugu karijeru i srećom mnogo trka, imao sam neke pobede koje su manje ili više nezaboravne i predstavljaju čistu sreću. To je nešto zbog čega sam se smejao nedelju dana, deset dana. Teška je odluka bila, ali morate da shvatite da u svim sportu rezultati pravi razliku i mislim da je ova bila prava. Imao sam šansu da vozim za svoj tim zajedno sa bratom, to je nešto bih voleo, ali u redu je i ovako, mislim. Imamo još pola sezone, biće teško kada stignemo na poslednju trku, a sada je samo trenutak da saopštim odluku. Ne mogu da se žalim'', istakao je Rosi.

 

Iako je na početku ove sezone najavljivao da mu je želja da vozi još godinu dana, to se neće obistiniti, već će mu poslednja trka u karijeri biti Velika nagrada Valensije 14. novembra. Razlog za to su loši rezultati od početka ove sezone, među kojima mu je najbolji plasman na prvih devet trka bilo 10. mesto, zbog čega su iz Petronasa već najavili da saradnju neće nastaviti. Na kraju prošle sezone ''Doktor'' je ostao bez mesta u fabričkim timom Yamahe, čije boje je branio 15 godina.

 

Tokom trofejne karijere Rosi je osvojio sedam titula u najjačoj kategoriji - tri sa Hondom i četiri sa Yamahom - poslednju još 2009. godine, a uz to je po jednom bio šampion u klasi do 125 i 250 kubika. Do sada je ostvario 115 pobeda, a sa tog broja se ne pomera od Velike nagrade Holandije 2017. godine, i ukupno 235 puta se našao na pobedničkom postolju. ''Doktoru'', takođe, mora da se oda priznanje i to da je motociklizam podigao na novi nivo i da je zahvaljujući njemu popularnost tog sporta dostigla do tog trenutka neslućene visine.

 

Karijera devetostrukog svetskog šampiona je evidentno već neko vreme u padu, što potvrđuje činjenica da je u poslednjih 10 godina njegova najbolja sezona bila ona 2015. kada ga je timski kolega Horhe Lorenco pobedio u borbi za titulu. To je ona sezona koja je ostala upamćena po njegovom takozvanom ratu sa Markom Markesom, koji je kulminirao incidentom u Sepangu kada je Rosi izbacio španskog motociklistu sa staze. Ali, uprkos činjenici da je u petoj deceniji života, ''Doktor'' je u pojedinim trenucima poslednjih godina mogao da parira vozačima znatno mlađim od njega, ali i u boljoj fizičkoj formi.

 

''Prošle i pretprošle godine nisam bio spreman za kraj, morao sam da shvatim to, ali sada sam ok sa time. Nisam srećan, ali ako budem vozio sledeće godine neću biti zadovoljan jer bih da to radim još 20 godina. Nadam se da ću biti bolji nego u prvoj polovini, nego do sada, to je cilj'', naglasio je ''Doktor''. Kada završi karijeru na kraju sezone Rosi će se prebaciti na četiri točka, pošto ga čeka izazov u Svetskom šampionatu izdržljivosti za volanom Ferarija. Iako neće biti na stazi u Moto GP šampionatu, izvesno će se povremeno naći pored nje u ulozi vlasnika tima u kraljevskoj klasi i Moto2 kategoriji, ali i mentora vozačima koji su polaznici njegove Akademije. Među njima su, između ostalog, Franko Morbideli, Frančesko Banjaja, Luka Marini i Marko Beceki, a za poslednju dvojicu se očekuje da će dogodine činiti vozačku postavu Aramko VR46 tima.

Kompletnu akciju u Moto GP šampionatu možete da pratite na kanalima Sport Kluba, a sezona se posle letnje pauze nastavlja ovog vikenda Velikom nagradom Štajerske, koja vas od petka do nedelje čeka na SK2.

 

Rosi: Bez mene mnogi ne bi znali za Moto GP, ponosan sam

 

 

Legendarni italijanski motociklista Valentino Rosi rekao je da se među njegovim dostignućima izdvajaju tri titule koje je osvojio, ali da postoji još nešto na šta je ponosan. ''Doktor'' je najavio je da će na kraju sezone završiti karijeru tokom koje je osvojio devet titula - sedam u kraljevskoj klasi i po jednoj u klasama do 125 i 250 kubika. Najveći deo karijere, čak 16 godina, Rosi je proveo na Yamahi sa kojom je četiri puta stizao do trona, a preostale tri u najjačoj kategoriji osvojio je na Hondi. Takođe je branio boje Dukatija dve sezone, ali je mu je najbolji rezultat u tom periodu bilo drugo mesto.

 

''Tokom karijere imao sam mnogo teških trenutaka, ali oni koji su nezaboravni su tri najvažnije titule - ona 2001. poslednja u klasi do 500 kubika, prva sa Yamahom 2004. kao i ona 2008. jer sam tada već bio mator i gotov posle dve sezone u kojima sam poražen posle pet uzastopnih titula. Posle takvih stvari se karijere obično završavaju, ali sam se borio sa Lorencom, Stonerom i Pedrosom i osvojio titulu'', naglasio je Rosi. Uz sve to, među najvećim dostignućima italijanskog motocikliste svakako je činjenica da je motociklizam zbog njega postao mnogo popularniji nego što je bio slučaj pre njegove pojave.

 

''Uvek sam davao sve od sebe, i to baš dugo, uvek sam pokušavao da dam maksimum da bih ostao na vrhu, ovo je bilo dugo zajedničko putovanje. Mnogi moji navijači nisu ni bili rođeni kada sam počeo, a sada smo stigli do ovde. Imao sam neverovatnu podršku u celom svetu, zbog toga sam ponosan i želim da im se zahvalim, verujem da smo uživali zajedno'', istakao je vozač Petronas Yamahe.

''Približio sam mnogima motociklizam, bez mene ne bi znalo za to, uradio sam nešto što je uključilo emocije kod mnogih ljudi i ponosan sam na to. Izgleda da je posebno u Italiji mnogo ljudi počelo da prati trke zbog mene, slično kao skijanje zbog Alberta Tombe, to je najveće dostignuće pored titula. Ne znam razlog, ali verujem da sam zabavio mnoge ljude, mnogi su uživali nedeljom popodne prateći moje trke, a zbog toga sam postao legenda. Sada iako rezultati nisu fantastični ljudi i žele da me vide''.

 

Iako je na konferenciji za medije naglasio da bi želeo da nastavi karijeru još 20 godina i da nije srećan zbog nadolazećeg kraja, iako se pomirio sa njim, Rosi je na pitanje da li žali zbog nečega rekao: ''Ne žalim ni zbog čega zbog nekih odluka, Dukati je bio sjajan izazov iako nismo uspeli. Da smo pobedili bilo bi za istoriji. Žao mi je što nisam osvojio 10. titulu jer mislim da sam je zaslužio zbog svog nivoa i brzine, dva puta sam poražen u poslednjoj trci, ali ne mogu da se žalim na ishod svoje karijere''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šteta za Rosija,bila je priča da bi mogao da odradi jednu godinu u svom timu.Da se još jednom oproba na Ducati-ju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je Rosija izigrao saudijski princ?

 

rosi objavio povlacenje.jpg

 

Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi na kraju ove sezone završiće karijeru u motociklizmu, ali će ostati prisutan u Svetskom šampionatu kao vlasnik tima u kraljevskoj klasi i Moto2 kategoriji. Međutim, iako je pre nekoliko meseci objavljen dogovor o sponzorstvu sa saudijskom naftnom kompanijom Aramko, sada se čini da je ''Doktor'' prevaren.

 

VR46 tim je u Moto3 kategoriju ušao 2014. godine, da bi se tri godine kasnije proširio i na srednju kategoriju, a ove sezone je zahvaljujući saradnji sa Avintijom stigao i do kraljevske. Taj potez je doveo do povlačenja tima iz najslabije kategorije, uz najavu ulaska u najjaču od 2022, kada na snagu stupaju novi ugovori. Italijanski motociklista je u prošlosti više puta najavio da mu je za to potrebna pomoć sponzora, a činilo se da je partnera pronašao u princu Abdulazizu bin Abdulah al Saudu. Ta saradnja je najavljena još u martu, da bi u drugoj polovini juna bila potvrđen ulazak VR46 tima u kraljevsku klasu, uz sponzorstvo Aramka, preko kompanije Tanal Entertainment Sport & Media. Zanimljivo, iz Aramka od tada nije stigla nikakva potvrda o sponzorstvu, zapravo su se iz same kompanije distancirali od cele priče, a pojedini manji sajtovi nedeljama su ukazivali na rupe u njoj.

 

Sâm princ Abdulaziz je u razgovoru sa italijanskim medijima najavio da će u tim biti uloženo 18 miliona dolara po sezoni u narednih pet godina. Takođe je istakao da će bankarske garancije stići, što se nije desilo, ali do tada je bilo mnogo znakova koji su ukazivali da nije sve tako idilično kako izgleda. Još pre nego što je objavljen dogovor dve strane, Rosi se našao na udaru zbog te saradnje, posebno kada se zna kakvo je stanje ljudskih prava u Saudijskoj Arabiji. ''Doktor'' se nije obazirao na to, čak je princ Abdulaziz citiran u saopštenju o potvrdi sponzorstva kako pokušava da ga nagovori da nastavi karijeru i vozi za svoj tim, pa je priča nastavljena na tu stranu.

 

U međuvremenu, pojedini sajtovi su ustanovili da ne postoji nikakva veza između Aramka i kompanije Tanal Entertainment Sport & Media, a zapravo su predstavnici saudijske naftne kompanije na konstataciju da je princ potvrdio dogovor odgovorili: ''Znate li koliko prinčeva imamo u Saudijskoj Arabiji?'' Odgovor je da ih ima oko 4.000, a vladajuća kraljevska dinastija Saud ima čak 15.000 članova, među kojima jeste princ Abdulaziz, sin nekadašnjeg kraja Abdulaha koji je zemljom vladao od 1996. do svoje smrti 2005. godine, a imao je 36 dece. Spomenuti princ je poznat kao biznismen i bivši zamenik ministra inostranih poslava, a na toj funkciji je bio od 2011. do 2015. Vrednost imovine njegovog oca procenjuje se na oko 20 milijardi dolara, ali je zbog brojnih naslednika prinčev samo deo, o kojem nema zvaničnih podataka.

 

Pored svega spomenutog, problem je i to što o kompaniji, preko koje je navodno ugovoreno sponzorstvo, ne može da se nađe mnogo informacija, a ispostavilo se i da njeno sedište ne izgleda baš tako kao što je predstavljeno. Iz Rosijevog tabora se nisu oglašavali uopšte o vezi sa saudijskim princem otkako je objavljen dogovor, ali je vremena za pripremu za narednu sezonu sve manje. Italijanski mediji prenose, da u slučaju sve izvesnijeg kraha tog dogovora ''Doktor'' svakako ima rezervni plan, što je u stvari povratak na plan pre nego što se pojavio princ sa svojim grandioznim obećanjima. U svakom slučaju, odgovori bi trebalo da stignu vrlo brzo pošto je vremena za pripremu celog projekta sve manje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Dobro je da čekamo ćerku, znam da neće voziti u Moto GP''

 

218105-rosi.jpg

 

Legendarni motociklista Valentino Rosi pre jednog meseca objavio je da će po prvi put postati otac, a za špansku ''Marku'' govorio je o porodičnoj tradiciji vezanoj za ovaj sport. Rosijeva devojka Frančeska Sofija Novelo je trudna, a nedavno su javno potvrdili da čekaju devojčicu.

 

Otac slavnog ''Doktora'' Gracijano Rosi takođe je bio uspešan motociklista, a i Rosijev polubrat Luka Marini se bavi istim poslom - od 2021. se takmiči u ''kraljevskoj kategoriji''. ''Pre svega mi je veoma drago što ćemo dobiti ćerku jer onda sigurno neće voziti u Moto GP šampionatu. Kada mi je Franći rekla da će biti devojčica ja sam joj poručio da je to super jer onda ne postoji dilema da li će se baviti motociklizmom'', izjavio je 42-godišnji Valentino Rosi. ''Imam iskustva kada gledam bliske ljude kako se trkaju - sećam se kako je bilo kada sam gledao brata Luku. Kada sam bio mlad nisam o tome razmišljao, nisam znao kako je mojoj majci bilo, na primer. Sada shvatam koliko je to teško'', rekao je devetostruki prvak sveta u motociklizmu, od čega sedam puta u najjačoj klasi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...