Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Rosi može opet da pobeđuje

Recommended Posts

Rosi: Zaplakao sam zbog pobede mog brata

 

rosi rosi.jpg

 

Polubrat Valentina Rosija Luka Marini je ostvario prvu pobedu u karijeri u Svetskom šampionatu u kategoriji Moto2, a legendarni Doktor je otrkio da je imao poteškoća zbog toga da spremi svoju trku u Maleziji. Valentino Rosi je u Maleziji bio veoma blizu da konačno posle više od godinu dana i prošlogodišnje trke u Holandiji dođe do pobede u MotoGP šampionatu. Doktor je tri kruga pre kraja u borbi sa Markom Markezom pao svojom greškom i ostao je bez toliko dugo očekivane pobede. Legendarni Italijan kaže da bi trkački vikend u Maleziji bio kompletan da je on posle pobeda Luke Marinija i Frančeska Banjaje uspeo da se popne na najviše postolje.

''Ovo je možda najgori momenat, posle pobede mog brata mogao je da bude to veliki dan. Emocija je velika, moraš da sediš u stlici i da se oporaviš i možda zaplačeš. Ja sam takođe malo plakao. Ali moraš i da se trkaš i to je toliko je*ote, teško je, veoma veoma teško. Osećaj je neverovatan jer je takođe osvojena i prva titula šampiona sveta za naš tim i za akademiju i fantastično je što je Peko osvojio svoju prvu titulu'', kazao je Rosi posle trke na stazi ''Sepang''. ''Moj brat me je impresionirao ove godine svojim napretkom. Veoma sam srećan i ponosan na njega. Iskreno nisam mislio da će biti prvi na nekoj trci ove godine. Nadam se da će nastaviti ovako'', poručio je Rosi.

 

Banjaja i Marini su inače članovi Rosijevog ''Skaj VR46'' tima koji se takmiči u Moto2 i Moto3 kategoriji. Taj tim je imao mnogo razloga za slavlje kao što je Rosi i kazao jer je Marini došao do prvog trijumfa u karijeri dok je Peko Banjaja overio titulu šampiona sveta u Moto2 kategoriji. Banjaja naredne sezone prelazi u MotoGP kategoriju i voziće za Pramak Dukati. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Honde: ''Rosijevo vreme je prošlo''

 

187198-rosi.jpg

 

Šef Honde, Alberto Puđ, nedavno je izjavio nešto što se definitivno neće dopasti fanovima Valentina Rosija. Naime, Španac je poručio da Rosi još uvek ne može da prihvati da nije vodeći vozač ''premijerne klase''. Rosi se svrstao među legende moto sporta osvajanjem sedam MotoGP titula, ali od 2009. nije uspeo da osvoji niti jedan naslov. Tokom poslednjih godina, razvio se veliki rivalitet između Rosija i Markesa, koji je naročito došao do izražaja 2015, kada je Italijan za svega pet poena ostao bez titule. Od tada, odnos između njih dvojice je napet, a kako smatra Puđ, krivac za to je upravo Rosi.

 

''Valentino je fantastičan vozač, kojeg ja neizmerno poštujem'', izjavio je Puđ u intervjuu za špansku ''La Vangardiju''. ''U svojim godinama ima neverovatnu želju, motivaciju, talenat i želju za pobedom. Ali ne može da se pomiri da je njegovo vreme prošlo. Jednostavno, hteo on to da prizna ili ne, Mark je sada broj 1.'' Rosi je naročito kritikovao Markesa nakon udesa u Argentini. Španac je pokušao da mu se izvini nakon trke, ali je to izvinjenje odbijeno, da bi Doktor na Mizanu odbio da se rukuje sa njim. ''Marka ne zanimaju mišljenja koja dolaze iz Valentinovog okruženja. U takvom ponašanju vidimo da ga se plaše.'' Puđ, koji je zaslužan za dovođenja Lorenca u tim ove godine, poručio je da je 25-godišnji Markes gotovo ''savršen vozač''. Ostaje da se vidi kako će druga strana reagovati na ovakve izjave.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Ne znam šta će biti posle 2020. godine

 

Valentino-Rossi 2020.jpg

 

Valentino Rosi ima ugovor za narednu i sezonu posle te, a vozač Yamahe je poručio da ne zna da li će voziti u MotoGP šampionatu posle toga. Poslednji put Valentino Rosi je pobedio u trci MotoGP šampionata 2017. godine na Velikoj nagradi Holandije u Asenu. Yamaha je u nedavno završenoj sezoni imala dosta loših poteza i delovalo je da nisu dovoljno radili na razvoju motocikla. Rosi je završio 2018. godinu na trećoj poziciji iza Marka Markeza i Andree Dovicioza, a zabrinjavala je i njegova forma jer je poslednji put na podijumu bio sredinom jula u Nemačkoj. Ipak legendarni devetostruki svetski šampion u motociklizmu ne planira da ode u penziju.

 

''Potpisao sam novi dvogodišnji ugovor za 2019. i 2020. godinu. Nisam još odlučio da li će ovo biti moj poslednji vozački ugovor. Ima nekih stvari kojima se ne bavim pre nego što dođe vreme za to'', kazao je Valentino Rosi. koji kaže da se ne obazire previše na broj titula svetskog šampiona. ''Ti brojevi ništa ne znače. Mislim, voleo bih da budem desetostruki svetski šampion. Naravno svetska titula bi me učinila srećnim. Međutim ja vozim najpre jer uživam u tome i zato što želim da pobeđujem u trkama'', kaže Rosi koji smatra da Yamahi treba mnogo posla da bi mogla da se nadmeđe sa Hondom i Dukatijem. ''Moramo da razvijamo motor kako bismo bili konkurentni u budućnosti. Zato su zimski testovi najvažniji. Ako dobro rade u Japanu, mi ćemo biti oblji. Ali u poslednje dve godine ostali su mnogo više napredovali od nas, čak nas je i Suzuki prestigao''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Trkati se sa 40 godina je izazov, možda Dakar...

 

Valentino-Rossi 2020.jpg

 

Yamaha je predstavila motocikle za sezonu 2019., u kojoj će probati da popravi utisak iz prethodne dve godine kada je imala mnogo problema i kada je bitno zaostala za najvećim rivalom Hondom. U Yamahi će i ove godine voziti Valentino Rosi koji uskoro puni 40. godina. Legendarni Valentino Rosi će 40 godina napuniti 16. feburara, a više nego ikad pre je spreman za svoju 24. sezonu u MotoGP šampionatu. Trebalo bi da Italijan ima i 25. sezonu jer ugovor sa Yamahom ima do 2020. godine.

 

''Nažalost, sledeće nedelje punim 40 godina i da malo prilično sam star. Izazov za mene je da budem konkurentan sa ovoliko godina. Najvažnija stvar je motivacija, ali je veoma važno i da budeš jak. Imam dogodišnji ugovor tako da ova i sledeća sezona. Biće teško da ostanem na vrhu, ali probaću'', rekao je Rosi koji otkriva da je morao mnogo da radi van staze da bi ostao u formi. ''Morate mnogo da radite kod kuće, da svaki dan trenirate na motociklu i u teretani. Ne mislim da će se to mnogo promeniti između 40 i 36 godina, sigurno se mnogo menja između 40 i 25. Morate da radite napornije ali svakkao je moguće da vozite sa ovoliko godina'', kaže Rosi koji otkriva i potencijalne planove kada napusti MotoGP.

''Kada završim sa MotoGP, pokušaću da nastavim sa automobilima jer mi je to velika strast. Dakar reli je veoma interesantna trka, što da ne? Teško je veoma, i morate da se dobro pripremite, možda se to desi. Nadam se da ću se trkati protiv mog brata Luke Marinija. Nadam se da će biti jak u Moto2 i da može da dođe u MotoGP pre nego što ja završim. To će biti nešto što nikad nisam očekivao da će se desiti'', kaže legendarni Italijan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Doktore'', srećan rođendan!

 

Valentino-Rosi 40.jpg

 

Odavno nam je stavio do znanja da su godine samo broj, a kako vreme odmiče daje nam sve više dokaza za tu tvrdnju. I baš danas, kada puni 40 godina pitamo se koje su njegove granice, pošto sve ukazuje da nema nameru da stane, barem ne dok se ne završi naredna sezona. Na današnji dan pre 40 godina rođen je jedan od najboljih motociklista svih vremena, ali i sportista na svetu - Valentino Rosi.

 

Mnogi sanjaju da postignu samo delić onoga što je on ostvario i pre 20. rođendana, a posebno tokom cele karijere. Rekordima se ne zna broj, ali ga to nije usporilo u tome da uvek želi više, da pronađe novi način da ide uz korak momcima koji su u godinama u kojima njemu nije bilo ravnog. Upravo u tome je našao novi motiv, a iako se poslednji put na tronu našao pre deset godina, prethodnih sezona nas je podsetio zašto je jedinstven na toliko načina. Nisu ga za džabe prozvali ''Doktor'', a to su najbolje iskusili njegovi najveći rivali - Maks Bjađi, Sete Žibernau, Kejsi Stoner, Horhe Lorenco i Mark Markes. Mlađima je i pošlo za rukom da ga nadmudre, ali njegovim vršnjacima ne toliko, a njihove borbe ostavile su svaka na svoj način trag u istoriji. A trag italijanskog motocikliste je izuzetno dubok jer je motociklizam odveo na nivo koji je bio nezamisliv pre nego što se on pojavio. Devet titula, 115 pobeda, ukupno 232 podijuma samo idu u prilog tome, ali više od svega to što je Moto GP šampionat procvetao i postao najpopularniji auto-moto sport na svetu. I pored svega toga, on je ostao čvrsto na zemlji, svestan svoje uloge, koju je u nekim situacijama i zloupotrebio poslednjih godina, ali to ovoga puta nije tema.

 

Pošto njegova karijera još traje, nećemo se prisećati kako je ona tekla, za dugački osvrt će biti vremena kada objavi povlačenje. Umesto toga, za 40. Rosijev rođendan ćemo se podsetiti pet trka koje su svaka na svoj način obeležile njegovu karijeru. Zanimljivo, sve su se desile tokom prošle decenije, a samo jedna od njegovog 30. rođendana. To ne znači da nije bilo trka za pamćenje od tada, setimo se samo trke u Asenu 2017. godine, pa Velike nagrade Katalonije godinu dana ranije, čak i Sepanga prošle sezone, kada je bio nadomak 116. pobede, ali je napravio grešku i izleteo sa staze. Mi smo izabrali samo pet da biste vi u komentarima otkrili svoje najdraže trenutke koji imaju veze sa ''Doktorom''. Krenimo redom...

 

Filip Ajland 2001.

Bila je to ''Doktorova'' druga sezona u najjačoj kategoriji, poslednja godina klase do 500 kubika. I upravo na stazi ''Filip Ajland'', Italijan je obezbedio svoju treću titulu, prvu od sedam u kraljevskoj klasi. I to je učinio u direktnom duelu sa Bjađijem, koji je odlučen u poslednjem krugu.

 

Valentino-Rosi.jpg

 

Posle velike borbe, Rosi je vođstvo preuzeo nekoliko krivina pre kraja i uspeo je da se zadrži u vođstvu do samog cilja, kroz koji je prošao sa 13 hiljaditinki prednosti u odnosu na sunarodnika. Do kraja sezone tada su ostale još dve trke, a Rosi je u borbi za titulu Bjađija pobedio za 106 bodova. Borba za titulu izgledala je slično i godinu dana kasnije, a epilog šampionata bio je isti, a stariji od njih dvojice karijeru je završio bez ijedne titule u najjačoj kategoriji.

 

Velkom 2004.

Rosi je u kraljevskoj klasi debitovao kao vozač Honde, sa kojom je osvojio tri titule, pre nego što je odlučio da je vreme za novi izazov, koji je pronašao u Yamahi. U to vreme, Yamaha je bila daleko od pobedničkog motora, ali ga je upravo ''Doktor'' učinio takvim, pa tako i nastavio svoju dominaciju u Moto GP šampionatu. I to nije bilo lako, pošto je tim bio bez pobede 18 meseci pre početka sezone 2004. godine, ali je praktično sam Italijan preporodio Jamahu. Bila je to Velika nagrada Južne Afrike, prva trka sezone, na kojoj je započeta ljubavna priča između Rosija i njegove ''Jame''. Niko nije mislio da je to moguće, ali je Rosi posle borbe sa Bjađijem od starta do cilja postao prvi vozač koji je trijumfovao na motorima različitih proizvođača na dve trke zaredom. 

 

Heres 2005.

Oni koji su čitali Rosijevu autobiografiju ''A šta da nikad nisam probao'' znaju da je Sete Žibernau ''predvideo'' da će se ''Doktor'' mučiti kada Hondu zameni Yamahom. Sve što se desilo kasnije postalo je deo istorije, ali je začinilo borbu njih dvojice na samoj stazi, a boljeg primera od Velike nagrade Španije iz 2005. godine nema. Mnogi bi čak okarakterisali da je na toj trci Rosi jednom od svojih najvećih rivala pokazao gde mu je mesto. Njih dvojica su vodili intenzivnu borbu koja je rešena u poslednjem krugu staze Heres, kada je Rosi izgurao sa staze Žibernaua. Više od deceniju kasnije, Italijan je priznao da bi da se taj incident desio u sadašnje vreme bio kažnjen, ali tada nije bio takav slučaj. Iako je njegov potez bio ispraćen zvižducima španskih navijača, ''Doktor'' nije mario, a zanimljivo je da je to možda bila i poslednja prava šansa koju je Žibernau imao za trijumf u Svetskom šampionatu.

 

Laguna Seka 2008.

Rosijev niz od pet titula u kraljevskoj klasi prekinuo je Niki Hejden, a zatim se na tronu našao Kejsi Stoner, koji je do danas ostao jedini Dukatijev svetski šampion. Australijancu je najveći rival na putu do prve titule bio Dani Pedrosa, ali to ne znači da rivalstvo sa Rosijem nije postojalo, naprotiv. Ono je u godini kada je Stoner branio titulu dostiglo novi nivo, a poprište njihovog najžešćeg okršaja bila je Laguna Seka.

 

Valentino-Rosi-Kejsi-Stoner.jpg

 

Ljubitelji motociklizma žale što Svetski šampionat više ne posećuje tu stazu u Kaliforniji, a jedan od razloga je i borba ''Doktora'' i Stonera, koja je kulminaciju imala u krivini ''Vadičep''. Rosijevo preticanje je bilo kao stvoreno za televizijske špice, a slično smo videli i pet godina kasnije, kada je akter borbe uz Italijana bio Markes. Australijanac je ozbiljno pretio Rosiju, ali je, može se reći, pukao pod pritiskom devet krugova pre kraja, kada je izleteo sa staze. Bila je to jedina Rosijeva pobeda na ''Laguni'', a kasnije te sezone je titulu vratio u svoj posed.

 

Katalunja 2009.

Tokom prvih sezona u Yamahi, Rosi nije ni imao pravu pretnju unutar svog tima jer iako za Kolina Edvardsa može da se kaže da se majstor, isto tako je i jasno da nije bio materijal za šampiona kraljevske klase. U japanskom timu se sve promenilo dolaskom Horhea Lorenca 2008. godine, a od početka je bilo jasno da se mladi Španac neće zadovoljiti sporednom ulogom. Posle debitantske sezone, Lorenco je postao ozbiljan rival italijanskog motocikliste, a iako su tokom godina vodili sjajne borbe nijedna ne može da se poredi sa onom na Katalunji 2009. godine. Ta Velika nagrada Katalonije je jedna od onih trka koje ljubitelji motociklizma mogu da gledaju u nedogled, a verovatno im neće dosaditi ni za 50 ili 100 godina. Vozači Yamahe su pripredili šou koji je teško prepričati, toliko puta su se smenjivali u vođstvu, a na kraju je Rosijeva hrabrost i ludo preticanje u poslednjim trenucima donelo prevagu na njegovu stranu.

 

preuzeto sa - sportklub.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi može da se trka do svoje 46. godine

 

yamaha 2019 11.jpg

 

Otac Valentina Rosija, Gracijano, nedavno je dao intervju u kojem su godine njegovog sina bile nezaobilazna tema. Naime, Doktor je prošlog vikenda napunio 40. godina, a čini se da ćemo ga još dugo gledati u ''premijernoj klasi''. Gracijano, koji je sam nastupao u gran pri šampionatu tokom sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka, poručio je da Valentino neće skorije u penziju. Čak je i naglasio da bi mogao do svoje 46. godine da se trka, čime bi njegov broj, koji je nosio tokom čitave karijere, dobio novo značenje.

Vozač Yamahe u novu sezonu ulazi sa podjednakom motivacijom kao i do sad. Gracijano je otkrio da ove godine Vale ima dodatnu želju da se pokaže i to zbog činjenice da je ušao u petu deceniju života. Stariji Rosi je dodao da je njegov sin još uvek u odličnoj formi i da još uvek ima istu motivaciju kao i pre 10, 15 godina. Kako sam kaže, i dan danas je željan dokazivanja na stazi, a što je najvažnije, željan je i pobeda. ''Još uvek nije kasno da stigne do 10. titule. Uz pravi motocikl, verujem da bi ostvario taj dugo čekani cilj. Videćemo šta će biti, očekujem još dobrih sezona pred njim.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Markes: Rosi i ja u timu? Ako bude vozio do 50-te

 

Valentino-Rosi-Mark-Markes-Andrea-Doviciozo.jpg

 

Sedmostruki svetski šampion Mark Markes rekao je da vreme rešava sve kada je upitan o svom odnosu sa Valentinom Rosijem. Španski motociklista i ''Doktor'' imaju komplikovan odnos, a proteklog vikenda palo je još jedno takozvano pomirenje na mestu na kojem su pre godinu dana imali žestok okršaj. Markes je na prošlogodišnjoj Velikoj nagradi Argentine izbacio Rosija sa staze, da bi se rukovanjem posle trke na kojoj je vozač Repsol Honde slavio ispred Italijana stavila tačka na razmirice. ''Šta god da se dešava sa Valentinom u medijima to ima veliki odjek jer je on najpopularniji vozač u šampionatu. Nisam imao problem da priznam da je to pre godinu dana bila moja greška i zato sam otišao da se izvinim. Najvažnije je da znate da ste napravili grešku, ali se ove sezone priča mnogo promenila. Vreme rešava sve'', naglasio je Markes.

 

Markes je takođe priznao da je teško biti prijatelj sa nekim od konkurenata, bilo da je to Valentino ili ne, pošto je na stazi tu rivalstvo, ali van nje mora da postoji poštovanje. A na pitanje da li bi mogao da zamisli sebe u istom timu sa devetostrukim svetskim šampionom, Španac je odgovorio: ''Možda ako bude vozio do 50. godine. Nikad se ne zna. To šta Valentino radi sa 40 godina je neverovatno, najviše zbog toga koliko je motivisan. Bilo bi teško biti u istom timu sa njim u timu godinama''.

Branilac titule u kraljevskoj klasi je istakao da Andreu Dovicioza smatra glavnim konkurentom ove sezone, ali da ne isključuje mogućnost da se Rosi umeša u borbu. ''Doviciozo će možda zakomplikovati stvari, ali će i Valentino biti tu. Zanimljivo je da se svake godine pojavljuju nova imena, ali da su stara i dalje tu. Prošle godine smo Valentino, Dovi i ja bili najbolja trojica, a i sada je takav slučaj'', naglasio je Markes i potom se osvrnuo na svog novog timskog kolegu Horhea Lorenca: ''Horhe se muči da se privikne, ali i dalje ima isti talenat. Siguran sam da će na kraju biti brz''.

Ovogodišnji Moto GP šampionat se nastavlja Velikom nagradom Amerika 14. aprila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doviciozo: Da se nije promenio, Rosi bi se samouništio

 

Valentino-Rosi-Andrea-Doviciozo.jpg

 

Vozač Dukatija Andrea Doviciozo izjavio je da je njegov sunarodnik Valentino Rosi promenio svoj mentalitet tokom vremena u kraljevskoj klasi i da to bio pametan potez. ''Doktor'' je tokom prošle decenije osvojio sedam titula u najjačoj kategoriji, čime je sebe uvrstio među najveće motocikliste svih vremena. Uprkos tome što je u februaru napunio 40 godina, Rosi je uspeo da se održi na najvišem nivou, a u poslednjih pet sezona samo jednom nije bio među najboljom trojicom u šampionatu. Doviciozo smatra da je Rosi, koji ne zna za pobedu od Velike nagrade Holandije 2017, naučio kako da prihvati svoje poraze. Vozač Yamahe je trenutno drugoplasirani u poretku, a ispred njega je samo popularni Dovi.

 

''Promenio je svoj mentalitet, bio je primoran da uradi to i bio je pametan. Da je nastavio sa pristupom trkama kakav je imao pre deset godina, samouništio bi se. Ali, inteligentan je, shvatio je da svojim porazima ne može da pristupa na isti način i adaptirao se. Ima 40 godina, a pogledajte šta radi. U poslednje dve i po godine je uspeo da se izbori sa odličnim timskim kolegom kakav je Vinjales'', rekao je Doviciozo, a prenosi Motorsport.com. Doviciozo, koji je sedam godina mlađi od Rosija, kaže da smatra da neće ostati u kraljevskoj klasi jednako dugo kao njegov sunarodnik. Vozač Dukatija, koji je u najjačoj klasi od 2008. godine, a 12 od 13 svojih pobeda je ostvario u poslednje tri sezone, ističe da bi se verovatno povukao da je bio u ''Doktorovoj'' poziciji.

 

''Nije mi zamisao da budem u kraljevskoj klasi do 40. Ne zato što ne smatram da to mogu, već mi to nije cilj. Svako živi svoj život na svoj način, ali Valentinu dobro ide, a on ima priliku da odluči da li će nastaviti da se trka ili ne, a u ovom trenutku bi se bez Moto GP šampionata osećao gore. Iako nije osvojio titulu mnogo godina, voljan je da se bori sa velikim brojem mladih vozača. Istina je svi žive kako žele, svi imaju svoje prioritete. Moji su, na primer, da se takmičim u motokrosu, a da sam osvojio devet titula kao Rosi, više ne bih bio u kraljevskoj klasi'', naglasio je Doviciozo. Ovogodišnji Moto GP šampionat se nastavlja Velikom nagradom Španije u Heresu 5. maja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Preživeću i ako ostanem na 89 pobeda

 

193026-Valentino-Rosi 34.jpg

 

Još jedna godina u MotoGP šampionatu će proći, a da Valentino Rosi nije ni približno konkurentan u borbi za titulu. Legendarni Italijan nema ni pobedu u svetskom šampionatu već preko dve godine i to je ono što navijače devetostrukog šampiona još više zabrinjava, prenosi Sport Klub. Već 36 trka Valentino Rosi ne zna za pobedu. Poslednji put on je slavio u Holandiji 2017. godine, a interesantno je da to nije najduži niz Italijana bez pobede. Doktor je bio bez pobede čitave 44 trke i to između 2010. i 2013. kada je između ostalog vozio za Dukati.

 

''Sigurno je da mi se ne dopada ovaj niz, ali to mi se dešavalo i pre i uspevao sam da se vratim. Pobedio sam na 89 trka u MotoGP kategoriji... Nisam tako loš! Preživeću i ako ostanem na 89 pobeda. Međutim ne odustajem jer tačno je da sam star, ali prošle godine sam bio već star i takođe pre pet godina sam bio isto tako star'', našalio se Valentino Rosi. Ono što takođe može da zabrine Italijana je da su dvojica vozača Jamahe brža od njega i da imaju mnogo bolje rezultate. Njegov kolega iz fabričkog tima Maverik Vinjales konačno vozi bolje, dok Fabio Kvartararo na satelitskoj Yamahi pravi neočekivano dobre rezultate. ''Iskreno ne razmišljam da odustanem ili da nisam koncentrisan ili da nemam dovoljno motivacije kada dođem na stazu. Nema razloga da budem 20 sekundi sporiji u Nemačkoj nego prošle godine. Mislim da možemo da shvatimo i da se oporavimo, ali teška je situacija jer iskreno očekivao sam da ću u Nemačkoj biti jači, ali u realnosti se to nije desilo'', dodao je Doktor.

 

Mnogi za njegove loše rezultate krive Yamahu, dok je uzrok problema možda i u ekipi. Ipak Rosi ne smatra da treba da zameni šefa ekipe Silvana Galbuseru. ''Radimo naporno, dobro se osećam sa svojom ekipom i već dugo radim sa Silvanom. Moramo da nađemo način'', rekao je Rosi. Rosi je posle solidnog starta sezone u kom je nedostajala pobeda imao tri trke koje nije završio. U Nemačkoj je bio tek osmi, a u poslednjih nekoliko trka je veoma loš u kvalifikacijama uz neobjašnjive greške u tom delu vikenda. Naredna prilika za Valentina je u Brnu 4. avgusta na Velikoj nagradi Češke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idol mladim F1 vozačima? Ni Sena, ni Šumaher, već Rosi

 

valentino-rossi 001.jpg

 

Dvojica debitanata u Formulu 1 Aleksander Albon i Lando Noris poručuju da im je idol i inspiracija u odrastanju bio motociklista Valentino Rosi. Ni Airton Sena ni Mihael Šumaher ni Alan Prost. Dvojici početnika u Formuli 1 je najznačajniji čovek u odrastanju bio zapravo motociklista. Valentino Rosi je počeo da vozi u svetskom šampionatu u motociklizmu u momentu kada je Aleksander Albon imao četiri, a Lando Noris samo jednu godinu.

 

''Moto GP sam video na televiziji prvo i to pre nego što sam video Formulu 1. Više sam se uneo u to, bilo mi je kul i bilo je uzbudljivo trkanje. Bilo je sve to zbog Rosija. Drugačiji je, nije napet, smešan je i miran. Bio je drugačiji jer je imao žutu boju i kul odeću. Imao je karakter koji mnogi nemaju i drugi nisu štrčali. On je i dalje takav, kul je, opušten, smešan i zabavan. Lepo je gledati nekog takvog'', kazao je Lando Noris.

''Ako vidite moje fotografije kada sam imao osam godina, imao sam svuda Rosijeve nalepnice i nalepnice 46 na kartingu. Voleo sam njegov stav. Kada sam bio mlad i kada sam gledao trku koju je dobio igrao je kuganje sa svojim navijačima koji su padali. Pomislio sam kakva je on legenda. Veoma je naravno ozbiljan van staze, ljudi zaboravljaju koliko on radi iza kulisa'', kaže Aleksander Albon. Tajlanđanin je inače ranije vozio upravo bolid sa brojem 46, ali je po dolasku u Formulu 1 taj broj prepolovio i sada vozi sa brojem 23. Kaže da nije hteo da vozi sa Rosijevim brojem kako bi bio prepoznatljiv, a takođe je rođen 23. marta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi ne razmišlja o penziji

 

Valentino-Rosi 34.jpg

 

Valentino Rosi neće dozvoliti da sve češći komentari o njegovom odlasku u penziju utiču na njega, dok pokušava da se vrati u pravu formu. Devetostruki svetski šampion je ima težak prvi deo sezone, a jedini rezultati vredni pomena su dva podijuma u Argentini i SAD, dok će nekoliko poslednjih trka želeti što pre da zaboravi, uključujući i tri poslednje koje nije ni završio. Na poslednjih nekoliko trka, Rosi ne samo da je u senci svog klupskog kolege Vinjalesa, već i u senci debitanta u Yamahinom satelitskom timu, Francuza Kartarara. Serija lošh rezultata je ponovo rasplamsala debatu da li 40-godišnji Rosi treba da nastavi karijeru i nakon 2020, kada mu ističe aktuelni ugovor. Međutim, kako je izjavio njegov otac Gracijano, ti navodi uopšte ne utiču na Doktora, koji je posvećen vraćanju u formu na koju smo od njega navikli. ''U odličnoj je fizičkoj kondiciji, a uprkos nešto lošijim rezultatima u skorije vreme ne fali mu motivacije.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dainese vas vodi na ranč Valentina Rosija

 

Dainese-VR46-Ranch-Experience 001.jpg

 

Legendarni ranč Valentina Rosi će svoja vrata otvoriti na samo jedan dan, a srećnici će imati mogućnost da zajedno sa Frankom Morbidelijem i Lukom Marinijem učestvuju na trening kampu šampiona. Reč je o događaju koji ekskluzivno organizuje kompanija Dainese i predstavlja unikatno iskustvo. Nakon uspeha događaja kakvi su bili ''Riding Masters'' na Mizanu i Franćakorti, ''Weekend Master'' na Muđelu i ''Expedition Master'' na Islandu, Dainese predstavlja novo poglavlje u svom ''Experience'' projektu koje će biti održano na čuvenom ranču italijanskog vozača u Tavuliji.

 

Nazvan ''VR46 Ranch Experience'', ovaj događaj počinje 27. septembra kada će se učesnici okupiti ispred hotela u kojem će provesti noć pre odlaska na sam ranč. Akcija kreće 28. septembra, kada će posetiti muzej Marka Simončelija u Korijanu, gde će imati priliku da se upoznaju sa karijerom svetskog šampiona klase 250 kubika iz 2008, tragično nastradalog 2011. godine. Druga stanica tokom tog dana biće sedište kompanije VR46, koju je osnovao Valentino Rosi. Učesnici ovogo događaja će ručati na ranču, nakon čega sledi trening kamp sa Lukom Marinijem i Frankom Morbidelijem. Ovo iskustvo košta 810 evra, a u cenu nije uključen put do Tavulije, smeštaj u hotelu, kao ni drugi propratni troškovi tokom boravka na ranču.

Pa ko voli, nek’ izvoli...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Markes će me prestići po broju titula

 

Valentino-Rosi 34.jpg

 

Na stazi u Buriramu u Tajlandu, Mark Markes je proslavio osmu titulu šampiona sveta. Dok se 26-godišnji Španac radovao, iskusni Italijan Valentino Rosi se oporavljao od još jednog bledog izdanja na Yamahi. Devetostruki svetski prvak je tu trku završio kao osmi. Markesova nova titula znači da je on stigao na samo jednu zaostatka za Valentinom Rosijem. Italijan ima devet titula šampiona sveta u motociklizmu, a poslednju je uzeo 2009. godine na Yamahi. Sledio je niz neuspešnih sezona na Dukatiju, povratak u ekipu Yamahe, ali je titula posebno poslednjih nekoliko godina veoma daleko.

 

''Markes je dominirao u ovoj sezoni konstantno i uvek je završavao trke na prvom ili drugom mestu, osim pada u Ostinu kada je takođe vodio. Ima godinu veoma sličnu onima koje sam ja imao kada sam bio u najboljoj formi. Što se tiče njegove osme titule, mislim da mu neće biti teško da dostigne mojih devet'', kazao je Valentino Rosi. ''Žao mi je jer sam u karijeri bacio nekoliko titula, ali što se tiče jedne, on me je naterao da je izgubim'', rekao je Italijan koji aludira na 2015. godinu. Tada se Rosi borio sa Horheom Lorencom za krunu svetskog šampiona kada se u Maleziji umešao Mark Markes. Zbog agresivne vožnje Rosi je tada oborio Markesa nogom što je učinilo da Italijan startuje u poslednjoj trci u Valensiji kao poslednji i tako su mu šanse za titulu bile minimalne. Rosi ima još jednu godinu ugovora sa Yamahom, a veliko je pitanje da li će mu to biti poslednja prilika da dođe do desete titule šampiona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Hamilton i ja spremamo trampu

 

Valentino-Rosi 2.jpg

 

Pred Veliku nagradu Japana u Motegiju devetostruki svetski šampion u motociklizmu Valentino Rosi je otrkio planove o tome da on konačno proba bolid Formule 1, dok će Luis Hamilton sesti na MotoGP motocikl. Veze između Formule 1 i MotoGP šampionata nisu samo u istim stazama na kojima se voze trke. Vozači često međusobno posećuju trke, a obično su sponzori ti koji spoje vozače. Nedavno je tako Luis Hamilton bio u poseti Petronas Yamahi najviše zbog toga što je malezijska naftna kompanija sponzor i Mercedesu, ali je poznato da je Britanac dobar prijatelj i navijač Valentina Rosija. Italijan je otkrio da postoje planovi da on i Hamilton konačno zamene uloge.

 

''Da' pokušavamo da napravimo trampu sa Hamiltonom, biće to fantastično. On će probati moju Yamahu M1, a ja ću sesti u Mercedes. Nadam se da će se to desiti, bilo bi veoma kul. Voziti bolid Formule 1 je uvek sjajno'', kratko je rekao Rosi u Japanu. Ovaj događaj će se sigurno desiti tokom zime, kada se završe Moto GP i prvenstvo Formule 1, a šuška se da će se sve desiti u Abu Dabiju posle završnice Formule 1. Tada će Hamilton biti tu zbog testiranja, dok će i Rosi u posetu Ujedinjenim Arapskim Emiratima zbog trke sportskih automobila koja se dešava sredinom. Rosi je inače 2008. vozio Ferarijev bolid u Španiji, dok Hamilton još uvek nije imao priliku da sedne na MotoGP motocikl iako ima veliku želju i privatno vozi motor.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Učešće u 400. trci moto šampionata je veliko dostignuće

 

Valentino-Rossi 2020.jpg

 

Legendarni italijanski vozač Valentino Rosi rekao je da je njegovo učešće u 400. trci u svetskom moto šampionatu veliko dostignuće. Rosi (40) je devetostruki svetski šampion, 24 sezone je na velikoj sceni, gde će ostati najmanje do 2020. godine, nakon što je 2018. godine potpisao dvogodišnji ugovor sa Yamahom.

 

''Nikada nisam imao jasnu ideju koliko dugo ću želeti da se trkam. To je nešto što ne očekujete. Prošlo je dugo, dugo vremena'', rekao je Rosi. Rosi će u nedelju voziti trku za Veliku nagradu Australije u Melburnu. On nije završio prošlonedeljnu trku u Japanu i trenutno je sedmi u generalnom plasmanu, tri trke pre kraja. ''Kada imaš dobre rezultate sve je lakše pošto više uživaš. Ali, ako si u teškoj situaciji, tu je motivacija, da pokušaš da se vratiš'', naveo je Rosi. Rosi je pobedio u 115 trka u svim klasama, a osvojio je bodove u 353 trke. On je jedini vozač u istoriji koji je osvojio titule u klasama 125 kubika, 250, 500 i Moto GP. U kraljevskoj klasi osvojio je šest titula. Italijan je 2017. godine doživeo dvostruki prelom noge, ali je vratio na stazu 21 dan kasnije u Aragonu, uprkos tome što je hodao pomoću štapa. Kroz cilj je prošao kao peti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi u Mercedesu, Hamilton na Yamahi!

 

rosi-hamilton 01.jpg

 

Sada je i zvanično: Valentino Rosi će provozati bolid Formule 1, dok će Luis Hamilton sesti za upravljač MotoGP mašine italijanske legende

 

Ova zamena će biti obavljena 9. decembra na stazi u Valensiji. Rosi će provozati Hamiltonov Mercedes AMG Petronas bolid, dok će Hamilton moći da uživa u snazi Yamahe YZR-M1. Britanac je još ranije ove godine izrazio želju da provoza MotoGP mašinu, na šta je odmah stigao odgovor Repsol Honde. Međutim, do dogovora nije došlo jer je sponzor Repsol Honde Red Bull, dok Monster Energy stoji iza Hamiltona. Upravo je ova kompanija posredovala u dogovoru koji će nam omogućiti da dva šampiona gledamo u potpuno drugačijim ulogama. Ovo će Hamiltonu biti prvi put da seda za MotoGP mašinu, mada je već imao priliku da isproba Yamahin R1M WSBK motocikl zajednoj sa Mihaelom van Der Markom i Aleksom Louzom. Rosi već ima iskustvo vožnje F1 bolida jer je imao tu čast da provoza Ferrari mašinu Mihaela Šumahera. Uz to, popularni ''Doktor'' ima dosta iskustva u vožnji takmičarskih četvorotočkaša, a čak sedam puta je pobeđivao na Monca reliju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamena veka

 

rosi f1.jpg

 

Zvanično je potvrđeno da će se događaj održati 9. decembra u Valensiji. Doktor je već probao šampionski bolid Mercedesa, pa se pohvalio fotografijom i na društvenim mrežama. ''Mislim da ćemo se Luis Hamilton i ja zabavljati uskoro'', poručio je Rosi. Nije to bio prvi put da se italijanski motociklista našao u bolidu Formule 1, pošto je ranije testirao vozila Ferarija. Hamilton, koji je ove sezone osvojio šestu titulu u Formuli 1, već je vozio motocikl Yamahe u ''Superbajku'' i dizajnirao je model MV Agusta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Yamahe oduševljen Hamiltonom

 

Hamilton-Rosi zamena.jpg

 

Šef Yamahe Lin Džarvis rekao je da Luis Hamilton može da bude ponosan na sebe zbog toga kako se pokazao prilikom testiranja Yamahe Valentina Rosija u Valensiji početkom ove nedelje.

Zajednički sponzor dvojice legendi organizovao je ono što su mnogi okarakterisali zamenom veka na stazi ''Rikardo Tormo''. Tako se ''Doktor'' našao za volanom Hamiltonovog šampionskog bolida iz 2017. godine, dok je Hamilton isprobao ovogodišnji motor japanskog tima. Džarvis je tom prilikom rekao da mu je bila privilegija što je mogao da prisustvuje zameni dvojice velikih šampiona.

 

''Bio je ovo jedinstven dan. To što je Luis bio sa nama i Valentina, što su se dve sportske ikone našle na istom mestu u isto vreme, to je zaista neverovatno. Zaista sam srećan što sam mogao da budem tu i budem svedok svega, a ujedno i da uživam'', rekao je Džarvis. ''Bio sam veoma impresioniran time kako se Luis pokazao jer koliko šampiona na četiri točka može da dođe ovde, sedne na M1 i učini sebe ponosnim. Izuzetno je teško voziti motor brzo na stazi, a još veći je izazov to učiniti na fabričkoj MotoGP mašini''.

 

Džarvis je istakao da mu je najdraži trenutak u Valensiji kada je Rosi izveo Hamiltona na stazu i pokazivao mu trkačku putanju. ''Momenat koji se izdvaja je onaj kada su njih dvojica bili jedan uz drugog na svojim motorima. Luis je rekao da je godinama veliki Valentinov navijač, ali i Moto GP šampionata. Njegova želja je bila da vozi na stazi zajedno sa Valentinom i iskusi kako je to voziti M1, pa su mu obe ispunjene u isto vreme. Bilo je fantastično videti da čak i šestostruki svetski šampion, koji je već postigao toliko toga i dalje može da ostvari svoje snove u ovakvoj prilici. Drago nam je i zbog Valentina, koji je dobio još jednu šansu da testira bolid Formule 1. Jasno je da je uživao, čuli smo pozitivne povratne informacije od Mercedesovog tima, tako da je sve u svemu ovo bio jedinstven događaj'', naglasio je Džarvis.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rosi: Ako ne budemo bolji, bolje da se povučem

 

196776-Valentino-Rosi.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, devetostruki svetski šampion Valentino Rosi rekao je da je svestan da će uskoro morati da donese odluku po pitanju svoje budućnosti. ''Doktoru'' ugovor sa Yamahom ističe krajem naredne godine, a iza sebe ima sezonu za zaborav tokom koje je redovno bio u senci timskog kolege Maverika Vinjalesa i Fabija Kvartarara iz Petronas Yamahe. Italijanski motociklista je zauzeo sedmo mesto u generalnom plasmanu, što mu je najgori rezultat još od prve sezone u Dukatiju 2011. godine.

 

''Sledeća godina će biti ključna. Krajem sezone mi ističe ugovor, tako da ću nažalost morati uskoro da donesem odluku da li ću nastaviti da vozim. Logično je da će sve zavisiti od rezultata. Napravili smo određene promene u timu, videćemo da li ćemo moći da budemo konkurentniji i brži. Da bih produžio ugovor moramo da budemo znatno bolji nego ove godine. Ako ne bude, biće bolje da se povučem'', rekao je Rosi. Jedan od faktora koji bi moga da utiče na Rosijevu odluku je to da li će njegov bivši timski kolega Horhe Lorenco prihvatiti ponudu da postane test vozač Yamahe. Španski motociklista je na kraju ovogodišnjeg Moto GP šampionata završio karijeru, a nedavno mu je ponuđena ta uloga pošto je japanski tim odlučio da ne produži saradnju sa Jonasom Folgerom. ''Ako bi se vratio na M1, bio bi veoma dobar. Problem je što traži mnogo novca, a za Yamahu je to problematično. Voleo bih da Lorenco testira za nas jer je veoma brz vozač i mogao bi da nam pomogne'', rekao je Rosi u Valensiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iza kulisa: Rossi na samo 1.5 sekundu od Hamiltona, a bilo je okretanja i padova!

 

Hamilton-Rosi zamena.jpg

 

Menjaža između Rossija i Hamiltona bila je pravi marketinški bum, ali šta se tačno dešavalo na stazi što kamere i foto-aparati nisu prikazali...

Interesantan događaj koji je upriličio Monster Energy, u kojem su Valentino Rossi i Lewis Hamilton zamenili svoje trkačke mašine bio je pun pogodak. Međutim, pored ''ušminkanih'' PR saopštenja i prateće multimedije, nismo dobili više informacija. No, kako to u današnje vreme biva, teško je zaista sakriti neke od informacija o događaju u kojem učestvuje veći broj ljudi. Tako su i ovaj put informacije počele polako da cure par dana nakon menjaže na stazi Ricardo Tormo.

 

Iako je ovaj događaj bio više promotivnog karaktera, bez neke želje za postavljanjem rekorda, Hamilton i Rossi su na stazi postavili neka referentna vremena u svojim mašinama, koja su služila da se vidi napredak ova dva šampiona nakon zamene, odnosno prelaska na tuđu mašinu. Tako je Valentino Rossi uspeo da postavi vreme koje je za oko sekundu i po bilo sporije od Hamiltonovog, što je odličan rezultat, dok je Lewis Hamilton bio za oko četiri sekunde sporiji od Rossijevog vremena na Yamahi, što je opet sasvim respektabilno vreme imajući u vidu da je MotoGP mašina zaista ''divlja zver''!

No, nije sve baš prošlo sasvim glatko budući da je, prema prvim informacijama, bilo i okretanja na stazi, pa i padova. Tačnije, Rossi je navodno tri puta tokom dana izgubio kontrolu na Mercedes AMG W08 ''gurajući'' ga do krajnjih granica, dok je Hamilton doživeo pad na M1-ici, ali bez većih posledica.

 

Autor: Đorđe Pavićević/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...