Jump to content
FAS Goran
Nenad19

Najskuplji automobil ikada prodat...

Recommended Posts

Ovaj Ferrari 275 P mogao bi da postane najskuplji u istoriji

 

ferrrai%20275p.jpg

 

Kako prenosi B92, klasični Ferrarijevi automobili na prodajnim aukcijama često dostižu višemilionske dolarske sume, ali bi trkački 275 P iz 1964. mogao da obori sve dosadašnje rekorde. Potencijalni novi rekorder, kada je reč o aukcijskoj prodaji klasičnih Ferrarijevih sportskih automobila, poznat je po tome što su u njemu Jean Guichet i Nino Vaccarella 1964. godine doneli poslednju pobedu timu Ferrari na čuvenoj trci 24 sata Le Mana. Ovaj redak primerak pripadao je legendarnoj "Bardinon" kolekciji klasičnih Ferrarija. Vasnik kolekcije, pokojni Pierre Bardinon, godinama je čuvao 275 P u porodičnom dvorcu u centralnoj Francuskoj, zajedno sa brojnim drugim automobilima ovog italijanskog proizvođača.

 

Za kolekciju Bardinon vezuje se i jedna anegdota čiji je glavni protagonista osnivač Ferrarija, Enzo Ferrari, koji je jednom prilikom izjavio da ne mora da pravi sopstveni muzej ove automobilske marke, jer ga je Pierre Bardinon već napravio na svom posedu. Smatra se da je Bardinon za života posedovao stotine Ferrarija, među kojima su i 4 primerka modela 250 GTO, zatim 250 Testa Rossa, nekoliko trkačkih verzija sa oznakom "P", redak prototip 268 SP, kao i model 335 S. Nakon što su Pierre Bardinon i njegova supruga preminuli pre nekoliko godina, njihova deca bila su prinuđena da prodaju deo očeve kolekcije, kako bi platili porez na porodično nasledstvo.

 

Tako je 2016. godine Ferrari 335 S prodat za više od 35 miliona dolara, a slična sudbina očekuje i pomenuti 275 P, koji će se u februaru 2018. naći na jednoj aukciji u Parizu. Procenjuje se da će, zahvaljujući svojoj istorijskoj vrednosti, Ferrari 275 P nadmašiti sumu od 35 miliona dolara, pa čak i 38 miliona za koliko je 2014. prodat Ferrari GTO koji i danas drži rekord kada je reč o najskupljim klasičnim Ferrarijima koji su prodati na aukciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi Quattro Turbo prodat na aukciji za 96.600 dolara

 

170922-audi%20quattro.jpg

 

Kompanija Audi je proizvela nešto više od 11.000 primeraka sportskog modela Quattro između 1980. i 1991. godine, a debitovao je na Sajmu automobila u Ženevi 1980. godine. Sada je jedan primerak prodat na aukciji za 96.600 dolara. Nakon što je ugledao svetlo dana Audi Quattro je vrlo brzo postao istinska sila u svetu relija, a danas je među kolekcionarima veoma tražen i cenjen. Primerak koji je prodat na aukciji je prešao samo 51.857 km i tokom svog života imao je samo dva vlasnika. U potpunosti je originalan, od unutrašnjosti, eksterijera pa do motora. Ofaraban je u unikatnu Tornado crvenu boju, a u unutrašnjosti je originalni trokraki upravljač, kožom presvučeni nasloni za ruke na vratima, pretinac za rukavice, centralna konzola, džepovi na vratima, delimično kožom presvučena sedišta s ušivenim natpisom "Quattro", čak dolazi i s originalnim kasetofonom. Automobil pokreće 2,2 litarski redni petocilindrični motor koji se pojavio prvi put 1989. godine. Kada je bio potpuno nov, isporučivao je 217KS, a maksimalna brzina automobila iznosila je 230 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasični Ferrari California Spider ili četiri LaFerrari automobila?

 

ferrari%20cs%201.jpg

 

Niko nikada nije tvrdio da je Ferrari jeftina marka automobila...

Međutim, čak i među redovima italijanskog brenda postoje određeni modeli koji su daleko skuplji od ostalih. Mnogo, mnogo skuplji.

 

ferrari%20cs%2011.jpg

 

Uzmite za primer poslednju akviziciju aukcionarske kuće RM Sotheby koja će biti prodata u Njujorku. Taj automobil jeste Ferrari 250 GT LWB Competizione Spider iz 1958. godine, a isti ovaj atuomobil bio je gost u poznatom holivudskom filmu Ferris Bueller's Day Off pored još nekoliko modela.

 

ferrari%20cs%20111.jpg

 

Sa šasijskim brojem 1451 GT, ovaj model  je drugi od samo osam California Spiders kreiran od aluminijuma i izgrađen po takmičarskim specifikacijama. Dok se trkao, ovaj automobil je finiširao kao treći u klasi u ukupnom skoru LeMans trke 1959. godine, na lokalnom nivou u Sjedinjenim Američkim Državama.

 

ferrari%20cs%201111.jpg

 

Ferrari Classiche-certitied divizija detaljno je restaurirala ovaj model 2011. godine i vratila ga u LeMans liveriji, a 1451 GT zauzeo je prvo mesto u svojoj klasi na Pebble Beach i platinumsku nagradu na Cavallino Classic događaju. Kada nastupi na aukciji za oko mesec dana od sada, ovaj automobil, kako eksperti procenjuju, može da donese zaradu od 14 do 17 miliona dolara.

 

ferrari%20cs%2011111.jpg

 

Za ovoliku količinu novca, mogu biti kupljena četiri LaFerrari modela. Zapravo, svako ko poželi da priušti sebi drugopomenuti model, na istom događaju pojaviće se jedan od njih, za koga se smatra da može biti prodat za oko 3,5 miliona ili pola cifre koju je potrebno izdvojiti za California model najniže cene. Tu će se još pronaći nešto pristupačniji 250 GT kabriolet, 1961. Series II Cabriolet model, koji je procenjen na 1.7 miliona dolara. Ovo je samo nekoliko automobila koji su procenjeni na sedmocifrene cifre i koje svi poznati svetski kolekcionari imaju u vidu, ali aluminijumski model California definitivno predstavlja najskupljeg među njima i jedini u svojoj ceni poseduje osam decimala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ferrari 212 Inter koji je pripadao nekadašnjem argentinskom predsedniku Peronu

 

178386-ferrari inter 11.jpg

 

Skoro svaki dan se pojavi vest o tome da je na prodaju ponuđen neki ekskluzivni automobil, ali ovaj je nešto zaista posebno. Pre svega, ovaj 1952. Ferrari 212 Inter ima karoseriju koju je dizajnirala kompanija Ghia, dok je njegov prvi vlasnik bio nekadašnji argentinski predsednik Huan Peron.

 

178385-ferrari inter 1.jpg

 

Nakon što je Peron izgubio vlast nekoliko godina nakon kupovine ovog automobila, Ferrari 212 Inter by Ghia je stajao u skladištu sve do 1973. godine kada ga je kupio izvesni Italijan koji je živeo u Buenos Ajresu.

 

178387-ferrari inter 1111.jpg

 

Automobil je ponovo promenio vlasnika 1987. a zatim je 1990. godine prošao kroz kompletnu restauraciju. Automobil je u međuvremenu osvojio brojne nagrade, uključujući i drugo mesto na 2002 Pebble Beach Concours d’Elegance. Za pogon se inače brine Colombo V12 motor, dok cena iznosi 1.595.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lista deset najskuplje prodatih automobila u istoriji aukcija

 

179924-ferrari 250 gt swb.jpg

 

Kolekcionari automobila izdvajaju prava bogatstva za četvorotočkaše, a magazin ''Motor1'' napravio je listu deset najskupljih koji su prodati na aukcijama. Radi se o deset automobila koji su najskuplje prodati u istoriji aukcija, međutim, postoje i privatne prodaje poput one iz 2013. godine, kada je Ferrari 250 GTO iz 1964. godine navodno prodat za 52 miliona evra. U novembru prošle godine je još jedan Ferrari GTO ponuđen na prodaju za 56 miliona dolara.

Deset automobila na listi najskupljih su prodati za ukupan iznos od oko 268 miliona dolara, a to su:

 

- Ferrari 250 GT SWB California Spider (1961) - 18.5 miliona dolara

- Alfa Romeo 8C 2900 B Lungo Spider (1939) - 19.8 miliona dolara

- Jaguar D-Type (1955) - 21.78 miliona dolara

- Aston Martin DBR1 (1956) - 22.55 miliona dolara

- Ferrari 275 GTB/C Speciale (1964) - 26.4 miliona dolara

- Ferrari 275 GTB/4 S NART Spider (1967) - 27.5 miliona dolara

- Ferrari 290 MM (1956) - 28.05 miliona dolara

- Mercedes-Benz W196 (1954) - 29.65 miliona dolara

- Ferrari 335 S (1957) - 35.71 milion dolara

- Ferrari 250 GTO (1962) - 38.1 milion dolara

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 250 GTO prodat za rekordnih 70 miliona dolara

 

180556-ferrari 250 gto.jpg

 

Jedan od najboljih primeraka Ferrarijevog modela 250 GTO prodat je američkom kolekcionaru Davidu MacNeilu za rekordnih 70 miliona dolara. Radi se o najvećoj sumi plaćenoj za jedan klasični automobil

 

Ferrari 250 GTO je proizveden 1963. godine, a direktor kompanije WeatherTech David MacNeil je za njega izdvojio čak 70 miliona dolara. Automobil nosi serijski broj 4153 GT i jedan je od najpoznatijih od ukupno 39 proizvedenih primeraka zbog njegove istorije u takmičenjima, ali i njegove originalnosti. Važna činjenica je svakako to što nikada nije doživeo nesreću. Razlikuje se i po srebrenoj i žutoj boji karoserije za razliku od uobičajene crvene, a u fokusu je i knjige objavljene prošle godine.

Ferrari 250 GTO je učestovao na trkama na stazama, putevim i relijima, kao i na trkama izdržljivosti i brdskim trkama. U prve dve godine su ga koristili belgijski timovi Ecurie Francorchamps i Equipe National Belge, a 1963. godine je završio četvrti na trci 24 sata Le Mana. Tada su ga vozili Pierre Dumay i Leon Dernier. Takođe, osvojio je prestižnu desetodnevnu drumsku trku Tour de France 1964. godine, a tada su za upravljačem bili Lucien Bianchi i Georges Berger. U sezoni 1964/1965. se takmičio na 14 trka uključujući Veliku nagradu Angole u Africi. Vlasnik i vozač Eugenio Baturone ga je vozio u Španiji od 1965. do 1969. godine, a zatim je usledila pauza do kraja osamdesetih, kada ga je kupio Francuz Henri Chambon. On je učestvovao na nekoliko takmičarskih i istorijskih događaja i relija, nakon čega ga je 1997. godine prodao Švajcarcu Nicolausu Springeru.

 

Springer ga je takođe vozio na trkama, a 2000. godine ga je prodao Nemcu Groheu za 6.5 miliona dolara, a on ga je tri godine kasnije ''prosledio'' sunarodniku Christianu Glaeselu. Poznati britanski specijalista za Ferrarijeve automobile DK Engineering ga je restaurirao devedesetih, a 2013. godine je dobio sertifikat ''Ferrari Classiche''. Model 250 GTO se i dalje smatra najboljim Ferrarijem ikada, a samo 33 su proizvedena sa karoserijom iz 1962. i 1963. godine (Series I). Tri su proizvedena sa karoserijom iz 1964. godine (Series II) u stilu Ferrarija 250 LM, kao i tri sa većim motorom koji su poznati kao 330 GTO specijali. Četiri Series I automobila su 1964. godine dobili Series II karoserije. Broj 250 se odnosi na motor, odnosno 250cc po cilindru. Ovaj 3.0 litarski V12 motor isporučuje 300KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1971. Ford Falcon GTHO Phase III V8 sa 400KS prodat za 1,3 miliona dolara - najskuplji australijski auto

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasični (oldtajmer) automobili su bolja investicija od deonica i obveznica

 

porsche turbo 1.jpg

 

U analizi koja nas nije previše iznenadila, nemačka ''Sudwestbank'' je potvrdila ono što je svakom automobilskom entuzijasti jasno kao dan - ulaganje u klasične automobile je isplativije od onog u deonice i obveznice. Porscheu 911, primera radi, u poslednjih 13 godina vrednost je porasla za 683 posto, pregazivši rezultat koji je postigao nemački indeks deonica DAX. Kako bi mogli lakše da pratite trendove, Sudwestbanka je razvila OTX indeks klasičnih automobila koji pokazuje fluktuacije vrednosti klasičnih automobila, Audija, BMW-a, Mercedesa i Porschea, starijih od 30 godina. OTX-u je vrednost učetvorostručena od 2005, dok je u istom periodu DAX, indeks 30 kompanija s najvećom tržišnom kapitalizacijom u Nemačkoj, porastao za 204 posto.

Treba naglasiti da investiranje u klasične automobile nije onako jednostavno kako se možda čini, a ni jeftino. Investitori preporučuju kupovinu automobila vrednijih od 100.000 evra, a takođe treba pripaziti i na popularnost odnosno likvidnost modela. Za pomenutu 911-icu biće zainteresovan širok broj potencijalnih kupaca, ali neki drugi modeli mogu da budu mnogo teži za prodaju. Ako ne raspolažete ovim iznosima, ne treba očajavati. Mnogi polovni automobili koje je danas moguće kupiti za šaku evra će takođe biti klasici za koju deceniju. Samo treba znati prepoznati zvezdu u usponu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovom Aston Martin klasiku mogu pozavideti moderni superautomobili

 

aston d 1.jpg

 

Modeli kompanije Aston Martin nikada nisu bili jeftini, ali određeni modeli vrede daleko više od drugih. Uzmimo ovaj automobil, koji bi lako mogao postati najvredniji AM ikada ponuđen na prodaji, ali i najskuplji automobil britanskog proizvođača. Ime ovog prelepog modela je DP215, a on je svakako jedinstvena ptičica. Daleko više od obične konvertovane sportske verzije Aston Martin ulično legalne mašine, DP215 kreiran je sa jednom i samo jednom namenom na umu, kako bi se borio na Le Man trkama.

 

aston d 11.jpg

 

Ovaj automobil je bio daleko aerodinamičniji, sa motorom postavljenim daleko nazad na ramu i predstavljao je moćno, brzo i neverovatno oružije. Zapravo, ovo je bio toliko brz model da je probijao Le Man ograničenja od 300 km/h, dostižući neverovatnih 320 km/h na Mulsanne pravcu tokom kvalifikacija.

 

aston d 111.jpg

 

Kao poslednji automobil kreiran pod vlasništvom Dejvida Brauna, ovaj Aston Martin kompletiran je svega nekoliko meseci pre trke ''24 Hours of Le Mans'' 1963. godine i vožen je od strane, nikog drugog, do čuvenog Fila Hila, pored belgijskog trkačkog maga Luciena Binakija, rođaka pokojnog F1 vozača Džulsa Bijankija, koji je nažalost, doživeo sličnu sudbinu.

 

aston d 1111.jpg

 

Tokom te trke, ni jedan od vozača nije uspeo da stigne do ciljne linije zbog otkazivanja menjača u četvrtom satu. Međutim, slava ovog automobila poznate britanske marke tog dana je zacementirana. Sada, 55 godina kasnije, ovaj automobil je potpuno restauriran i u savršenom je stanju, retjuniranog i originalnog motora odlazi na aukciju kompanije RM Sotheby’s, koja će ga predati u ruke najboljem ponuđaču u Montereju, zajedno sa jednim Ferrari 250 GTO i Le Man osvajačem Ford GT40 modelom. Ukoliko ostvari neku gornju cifru od procenjenih 20 do 25 miliona dolara, ovaj 1956 Aston Martin DBR1 će se najverovatnije zaustaviti negde oko 22.5 miliona, što je identična cena onoj po kojoj je DBR1 iz 1956. godine, sa istog trkačkog događaja, prodat prošle godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 290 MM prodat na aukciji za 22 miliona dolara

 

ferrari-290-mm.jpg

 

Ferrari 290 MM iz 1956. godine konstruisan od strane kompanije Scaglietti, prodat je na aukciji za 22.005.000 dolara. Za njegovim volanom su sedeli i legendarni Huan Manuel Fanđo i Ser Stirling Mos. Ovaj Ferrari 290 MM je četvrti i poslednji primerak koji je napravljen. Svoj trkački debi je imao 1956. godine na trci ''Mille Miglia'' u 860 Monza konfiguraciji. Njegovo srce je tada bio četvorocilindarski agregat radne zapremine 3.5 litara. Za njegovim volanom su sedeli Piter Kolins i Luis Klemantski koji su sa njim zauzeli drugo mesto u generalnom plasmanu. Uspešna trkačka godina se nastavila kada je ovaj model na trci ''Targa Florio'' u Siciliji osvojio četvrto mesto.

 

Nakon prve, izuzetno uspešne godine, Ferrari je unapređen u 290 MM konfiguraciju. Tada je u njega ubačen V12 agregat radne zapremine 3.5 litara, a automobil je nastavio da niže sjajne rezultate na trkama. Učestvovao je na trkama kao što su ''12 sati Sebringa'', ''Bahamas Speed Weeks'' i druge. Ovaj model je na Bahamima na trkama ''Memorial Race'' i ''Nassau Trophy Race'' odneo pobedu, a tada je za njegovim volanom bio Ser Stirling Mos. Nakon trke na Sebringu 1957. godine, ovaj model je prodat jednom privatniku, ali je i dalje nastavio da se pojavljuje na trkama. Od tada je bio u vlasništvu velikog broja ljudi, a 2011. godine je u potpunosti restauiran od strane Ferrari Classiche. Bio je izložen u muzejima kompanije Ferrari u Maranelu i u Modeni. Jedan drugi Ferrari 290 MM, za čijim je volanom bio i legendardni Fanđo, prodat je na aukciji 2015. godine za 28 miliona dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su najskuplji automobili kupljeni na eBay-u

 

Lamborghini Aventador eBay.jpg

 

Onlajn aukcijska platforma je jedan od sve omiljenijih kanala za prodaju skupocenih automobila. Prošle godine neki su dostigli vrtoglave iznose. Prema izveštaju za prošlu godinu, tačnije za period od 1. januara do 6. decembra 2019, eBay je bio platforma mnogih skupocenih transakcija, a u top 20 dominiraju upravo automobili. Ako izuzmemo aukcije humanitarnog karaktera, poput ručka sa Warrenom Buffetom, u sam vrh dolaze automobili.

 

Najskuplji prodati automobil je Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster iz 2015. godine, koji je otišao za 349.800 dolara. Sledeći je takođe Lamborghini - novi Urus Bianco Icarus je prodat za 245.995 dolara. Top 3 zatvara Ford GT iz 2005. godine prodat za okruglih 200.000 dolara. Četvrto mesto najskupljih automobila prodatih na eBay-u ide terencu, novoj G klasi za koju je neko iskeširao čak 219.000 dolara. Na petom mestu je opet Lamborghini i to Huracan sa zadnjim pogonom (LP580-2), a otišao je za 209.900 dolara. Ukupno gledano, od 20 najskupljih transakcija njih 11 je vezano za automobile, a jedna za kampersko vozilo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

driving.ca.jpg Driving.ca video: 10 najskupljih automobila

 

10 najskupljih superautomobila koji mogu danas da se kupe...i to lista na kojoj je najjeftiniji auto Pagani Huayra. :) 

Pogledajte i ostale:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lista najskupljih serijskih automobila u 2021. godini

 

pagani-huayra 001.jpg

 

S obzirom na trenutnu situaciju, za mnoge od nas je svaki novi auto ujedno auto snova. Ali postoje i oni koji biraju automobile sa cenom od sedam cifara...

A u tom svetu imena kao Ferrari, Porsche i Lamborghini nisu jedina. Štaviše, njihova gama je osetno jeftinija, a mogu da konkurišu tek specijalni modeli napravljeni u nekoliko primeraka. Ovo je lista onih najskupljih i najekskluzivnijih.

 

Top 10 otvara McLaren. Iako su iz fabrike u Wokingu izlazili i skuplji automobili, a već je najavljen još skuplji Sabre, Elva je model koji uskoro dolazi. Najavljeno je 399 primeraka, a zatim je taj broj smanjen na 149. Ne i cena koja je ostala na nivou od 1.5 miliona evra. Recimo i da ovaj otvoreni roadster bez krova ima V8 biturbo motor sa čak 815 KS i 800 Nm, a do 200 km/h stiže za 6.7 sekundi. Sledeći na redu je Bentley Bacalar by Mulliner. Oni su odlučili da ponude zaista poseban automobil. Ovde je stil u prvom planu, a to znači čistu ekskluzivu. To je automobil je bez krova i s enterijerom izrađenim od drveta starog 5.000 godina. Na svetu će biti samo 12 ovakvih vozila, a cena svakog je oko 1.7 miliona evra. Pokreće ga 6.0 motor sa 12 cilindara i 659 konja, i sa menjačem sa osam brzina. Pogon je na sve točkove, na 100 km/h stiže za 3.5 sekundi i vozi do 322 km/h. Na osmom mestu je najskuplji električni hipersportista ali i najjači automobil na svetu - Lotus Evija. Pomoću seta elektromotora daje 2.029 KS i 1.700 Nm. Na 100 km/h je za manje od tri sekunde, a domet je oko 400 km. Cena je 1.9 miliona evra, a serija broji 130 primeraka.

 

Nešto slabiji, ali skuplji, brži i sa većim dometom je Rimac C_Two. O ovom automobilu je sve rečeno, a svojevremeno je stigla i vest da je svih planiranih 150 primeraka prodato, i to po ceni od čak 2.2 miliona evra za komad. Za utehu, tu je i Pininfarina Battista, tehnološki blizanac sličnih performansi i cene. Na 6. mestu je AMG Project One. Najkraće rečeno to je bolid Formule 1, a pokretan hibridnim 1.6 V6 to i ne skriva. Cena je oko 2.3 miliona evra. Glavni konkurent AMG-u dolazi iz Aston Martina. Zove se Valkyrie, ima atmosferski Cosworthov V12 motor i cenu nešto manju od tri miliona evra. I konačno dolazimo do četvoroseda. Novi bolid iz Koenigsegga zove se Jesko, a pretenduje na mesto najbržeg na svetu. Sa 1.600 KS i 1.500 Nm Jesko je nezaustavljiv, a tada vozi na alkohol, E85. U protivnom je nešto smireniji, njegov 5.0 V8 daje 1.280 KS dok pije čisti benzin. Verzija Absolut 500 navodno može i preko 500 km/h.

 

Dolazimo do tri naskuplja modela. Na trećem mestu je Lamborghini Sián FKP 37, najbrži model kompanije u istoriji. Ima V12 motor u hibridnoj verziji, ali i cenu od 3.3 miliona evra, što je gotovo deset puta više od Aventadora SVJ na čijoj osnovi je nastao. Svi primerci su prodati. Ponovimo, ubrzanje do stotke traje 2.8 sekundi, vozi do 350 km/h, a iskusiće ga samo 63 srećnika.

Na drugom mestu je Bugatti. Chiron Pur Sport nije najskuplji, ali je jedini koji još uvek nije rasprodat. Cena je slična pre pomenutom Lamborghiniju.

Potpuno neočekivano, najskuplji serijski auto u ovoj godini je Pagani. I to ne neki novi model, već Huayra Tricolore. Verovali ili ne ovaj model košta 5.5 miliona evra. Za utehu recimo da uz niz posebnih detalja nosi titulu najjačeg Paganija u istoriji, a to nije mala stvar. Mercedesov 6.0 V12 sada daje 840 KS i 1100 Nm, koje su na usluzi automobilu teškom tek 1.270 kg. Ponavljamo: 5.5 miliona evra!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1937. Talbot-Lago T150-C-SS Teardrop Coupe prodat za 13.425.000 dolara

 

talbot lago.jpg

 

Retki 1937. Talbot-Lago T150-C-SS Teardrop Coupe je nedavno na Gooding & Company aukciji prodat za 13.425.000 američkih dolara (12.1 miliona evra), što ga čini najvrednijim francuskim automobilom ikada prodatim na aukciji. Automobil pokreće 4.0 šestocilindrični motor sa 140KS, u paru sa 4-stepenim Wilson menjačem.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je najskuplji auto na svetu, navodno je prodat za 132.9 miliona evra

 

mercedes 300 slr.jpg

 

Ako se glasine pokažu kao istinite, to će značiti da je ovaj Mercedes prodat po tri puta većoj ceni od dosadašnjeg rekordera. U pitanju je Silver Arrow 300 SLR Uhlenhaut Coupe, a cena koju je postigao je navodno neverovatnih 132.9 miliona evra. Vest je objavio Hagerty pozivajući se na nekoliko izvora, a iz Mercedesa još nije stigla nikakva potvrda. Automobil je navodno prodat na privatnoj aukciji za najviše desetak odabranih kolekcionara koja je održan 6. maja u Mercedesovom muzeju u Štutgartu. I zaista, na sajtu muzeja je obaveštenje da je zatvoren za javnost sve do 15. maja. Ako se vest pokaže istinitom, vrlo je verovatno da će novi vlasnik ostati anoniman.

 

Podsetimo, do sada najskuplji automobil je bio Ferrari 250 GTO iz 1962. godine koji je 2018. godine postigao cenu od 45.3 miliona evra. Nakon toga su se proširile glasine da je još jedan primerak ovog modela prodat za čak 65.5 miliona evra. U top 10 najskupljih automobila u istoriji sve su redom Ferrariji uz izuzetak dva automobila, Mercedesa W196 iz 1954. godine i Aston Martina DBR1 Roadster koji su oba postigli cenu od oko 20 miliona evra. Kad je u pitanju Silver Arrow, radi se o trkačkom automobilu koji je proizveden u svega dva primerka. Konkretni primerak je poslednji put viđen u javnosti pre desetak godina na Festivalu brzine u Goodwoodu, kad su ga prikazali Sir Jackie Stewart i Mika Hakkinen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes prodao najskuplji automobil za 135 miliona evra

 

224948-mercedes 300 01.jpg

 

Mercedes je i zvanično potvrdio da je nedavno iz svoje muzejske zbirke u Nemačkoj prodao automobil 1955. Mercedes-Benz SLR Coupe privatnom vlasniku za 135 miliona evra. Cenom postignutom na tržištu to je do sada najskuplje prodati automobil u istoriji, navodi Hagerty, kompanija koja prati vrednosti i prodaju kolekcionarskih vozila.

 

Novcem od prodaje osnovaće se svetski Fond Mercedes-Benz za stipendije, objavio je Mercedes. Prethodna najviša cena za prodaju nekog automobila je bila 70 miliona dolara isplaćena 2018. za Ferrari 250 GTO iz 1963. Primerak Mercedesa koji je nedavno prodat je bio jedan od samo dva prototipa 300 SLR Uhlenhaut Coupe. Vozila stara 67 godina su dobila ime po tadašnjem glavnom inženjeru Rudolfu Uhlenhautu, a smatra se da mogu postići najveću brzinu od 299 km/h. Kolekcionarski automobil je prodat na zatvorenoj aukciji, održanoj uz pozivnice u Štutgartu 5. maja i u saradnji s aukcijskom kućom RM Sotheby's. Drugi primerak coupea Uhlenhaut ostaje u Muzejskoj zbirci Mercedesa, navela je kompanija u saopštenju. ''Trkački automobili od 30-ih do 50-ih su godina retkost na tržištu i većinu njih još poseduje fabrika, pa je bilo koji primerak koji se ponudi na prodaju vrlo tražena roba'', rekao je Brian Rabold, potpredsednik Hagerty-ja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju 1954. Ferrari 375 America Vignale Cabriolet

 

226914-ferrari 375 03.jpg

 

Ferrari 375 America Vignale Cabriolet iz 1954. godine uskoro ide na aukciju. Kao retki klasični Ferrari, ovo je jedan od najpoželjnijih iz gotovo svih razloga kojih se možete setiti. 375 America je trebalo da bude zamena za 342 Americu, i proizvedeno je ukupno samo 12 primeraka.

 

226915-ferrari 375 02.jpg

 

U stvari, proizvodnja kuće Vignale je na početku uključivala samo 10 automobila pre nego što su još dva proizvedena kada je 250 Europa fabrički modifikovana. Ovaj automobil je jedan od ta dva i jedini od 12 u grupi koji je bio kabriolet. Ispod poklopca motora je smešten 4.5 V12 koji je po fabričkim specifikacijama proizvodio 298 KS. To je jedan od tri najveća motora koja su se mogla pronaći u Ferrarijevom Cabrioletu tokom 50-ih.

 

ferrari 375 01.jpg

 

Celi pogonski sklop ovog automobila je takođe sertifikovan od strane Ferrari Classiche, zbog čega je lako shvatiti zašto RM Sotheby's očekuje da će postići između 6.5 do 7 miliona evra. Od dvanaest napravljenih automobila, osam njih je stilizovao slavni proizvođač karoserija Pininfarina, dok je za ostatak bio zadužen Vignale. Kao jedini kabriolet u grupi, takođe je poseban zbog retkog fabričkog tvrdog krova. Aukcija počinje 20. avgusta na RM Sotheby's-ovom događaju Monterey. Treba napomenuti da kada je prvi put prodat transakciju je lično finalizovao Enzo Ferrari, što je samo po sebi delić istorije koju svaki entuzijasta može da ceni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...