Jump to content
FAS Goran
Nenad19

Najskuplji automobil ikada prodat...

Recommended Posts

Da, GTO je najskuplji prodat auto u istoriji covecanstva :), 41 milion $, pise na tom linku.. ono sto je jos interesantnije, je da je taj ludi kolekcionar slupao isti ferari http://www.bornrich.com/billionaire-christopher-cox-30-million-ferrari-250-gto-car-crash.html , to je naravno i najskuplji udes itd :) Inace nikada nebi dao 40 miliona $ za 50 godina star ferari, nebitno koliko je redak itd, mada moram priznati da bi da sam milijarder kupio obavezno Mclaren F1, al on je bar 10 puta jeftiniji, tako da to nije toliki trosak :D Uostalom F1 je najveca legenda svih vremena i dan danas najbrzi no turbo auto na svetu, i neuporedivo bolji auto od doticnog gto :):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko zna šta čoveka udari u glavu i na koji način počne da razmišlja, kada postane svestan da pare koje ima ne može nikad da potroši, ma koliko se proseravao i davao pare na sve što mu se u tom trenutku svidi, ma koliko to koštalo... Obično počne sa ispunjavanjem nekih svojih želja iz mladosti... Ja lično bih se pored garaže automobila sa sportskom dušom opredelio za neku lowrider Impalu sa hidraulikom i puno hromiranih detalja, i neki stari Mob auto i da se sve to vozi sa stilom, ne brže od 20km/h

300938_chevrolet_lowrider_cars_avtomobili_mash.jpg 7347388214_b4a9ef3160_b.jpg normal_IMG_0959.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lično bih se pored garaže automobila sa sportskom dušom opredelio za neku lowrider Impalu

Potrošio bi zanemarljivo malo novaca u odnosu na ove gore pomenute sume. :smoke:

Sećam se da je pre 15tak godina najskuplji auto aukcijski prodat bio Ferrari 357 Bergman. Ne sećam se cifre ali se sećam poređenja, za njega moglo da se kupi 4 vagona najskupljih američkih automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš to.. Sa tim parama može da se kupi jedan Veyron, po jedan od poslednja tri modela Lamb-a, par Ferarija i opet da preteknu pare za jedno privatno ostrvo sa dobrom gajbom, parkingom za jahtu i heliodromom :thumbup:

:clap: onda dođe onaj deo kada se probudim :whistle: i samo poželim tako nešto za novu godinu :santa:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nasi preci su resavali takve stvari revolucijama, pitam se da lice tako nesto biti u blizoj buducnosti, jer nije normalno da neki imaju stotine miliona i milijarde, a 90+% stanovnistva da zivi kao sto zivi, sto bi reko jedan moj drug naslednik, to sto zivis nije zivot nego prezivljavanje.. odakle njima tolike ogromne pare, pa zna se, razradjenim sistemima za isisavanje para iz sirokih narodnih masa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

odakle njima tolike ogromne pare, pa zna se, razradjenim sistemima za isisavanje para iz sirokih narodnih masa..

Osnovno je da se mase drze u neprestanom strahu pa onda sve ostalo gore pomenuto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogodite koliko vredi ovaj Ferrari

 

Ferrari je ponovo dokazao da su njegovi oldtajmeri u vrhu liste najskupljih kolekcionarskih automobila. Model 375-Plus iz 1954. prodat je na aukciji tokom manifestacije "Goodwood Festival of Speed" za 13,5 miliona evra.

 

173101308453b6799ca6d46734356443_640x426

 

Redak trkački dvosed predstavlja snažniju verziju regularnog modela 375 iz tog vremena. Umesto standardnog 4.5 litarske pogonske jedinice, pokreće ga 4.9 litarski V12 koji proizvodi 335 ks (246 kW). Karoserija je delo Pininfarine, a aukcijska prodaja protekla je u uzbudljivom nadmetanju dvojice kupca koji nisu hteli da odustanu od dragocenog Ferrarija. Na kraju je prodat jednom od njih za 10,7 miliona funti (oko 13,5 miliona evra). Automobil je 1954. učestvovao u čuvenoj italijanskoj trci Mille Miglia, a za upravljačem je sedeo italijanski vozač Formule 1, Umberto Maglioli. Iste godine poznati argentinski vozač, Froilan Gonzalez, pobedio je u njemu na britanskoj stazi Silverston, a ovaj Ferrari vožen je i na trci 24 časa Le Mana.

 

izvor - b92.net

 

-----------------------------------------------------------------------

 

10 najskupljih automobila koji su prodati na aukcijama

 

Pojedini kolekcionarski primerci klasičnih i oldtajmer automobila dostižu cene koje se mere u milionima pa i desetinama miliona evra. Pogledajte listu deset najskupljih automobila svih vremena koji su prodati na aukcijama.

 

179679920553aaa340421e2669207278_640x357

 

Cene kolekcionarskih automobila rastu iz godine u godinu, što je uočljivo na aukcijama ovih vozila koje se održavaju širom sveta. Mnoge transakcije obavljaju se direktno između kolekcionara, tako da podaci o njihovim cenama nisu dostupni javnosti, a stručnjaci tvrde da su takvi primerci čak skuplji od onih koji se pojavljuju u katalozima aukcijskih kuća. Zbog toga je lista najskuplje prodatih automobila svih vremena, na kojoj dominiraju Ferrarijevi modeli, ograničena samo na vozila sa aukcija:

 

1. Mercedes-Benz W196 iz 1954: 29,7 miliona $ (21,8 miliona evra)

 

73741284253aaa34440cde312666643_640x3668

 

Reč je o automobilu u kome je petostruki svetski šampion Formule 1, Huan Manuel Fanđo, 1954. godine osvojio svoju drugu titulu. Mercedes je opremljen 2.5 litarskim osmocilindričnim motorom, a prodat je u julu 2013. na jednoj aukciji u Velikoj Britaniji.

 

2. Ferrari 275 GTB/4 NART Spyder iz 1967: 27,5 miliona $ (20,2 miliona evra)

 

105182517053aaa345d1899199948208_orig.jp

 

Najskuplji Ferrari svih vremena pogonjen je V12 motorom sa 300 ks, a novog vlasnika dobio je na aukciji održanoj u dobrotvorne svrhe u avgustu 2013, u Kaliforniji. Automobil se sve vreme nalazio u posedu jedne porodice otkako je kupljen kao nov.

 

3. Ferrari 250 Testa Rossa Prototype iz 1957: 16,4 miliona $ (12 miliona evra)

 

68296570153aaa346ef206263012434_orig.jpg

 

Još jedan Ferrarijev automobil sa pravom zauzima visoko treće mesto na listi najskupljih četvorotočkaša. U pitanju je prvi izrađeni primerak čuvenog modela 250 Testa Rossa, koji je kasnije imao osmogodišnju trkačku karijeru. Ispod poklopca motora takođe se nalazi V12 sa 300 "konja", a automobil je prodat na aukciji u kalifornijskom Pebl Biču, održanoj u avgustu 2011. godine.

 

4. Ferrari 250 LM iz 1964: 14,3 miliona $ (10,5 miliona evra)

 

79414783053aaa3482b0ca164678320_orig.jpg

 

Nešto jeftiniji od primerka sa trećeg mesta, 250 LM je jedan od prvih Ferrarijevih automobila sa centralno postavljenim motorom, a poznat je i po tome što je pobednio na čuvenoj trci izdržljivosti, 24 časa Dejtone. Navedenu cenu postigao je tokom nadmetanja na aukciji u Italiji, u maju 2013.

 

5. Ferrari 340/375 MM Competizione Berlinetta iz 1953: 12,8 miliona $ (9,4 miliona evra)

 

41708862653aaa34915232509501017_orig.jpg

 

Još jedan automobil koji je za impozantnu sumu novca promenio vlasnika na istoj aukciji je 40/375 MM Competizione Berlinetta. Reč je o jednom od svega tri proizvedena primerka, a automobil je korišćen na brojnim trkama izdržljivosti, uključujući i 24 časa Le Mana 1953. Nakon više prepravki tokom svog životnog veka, vozilo je restaurisano i vraćen mu je originalni izgled.

 

6. Ferrari 250 Testa Rossa iz 1957: 12,4 miliona $ (9,1 milion evra)

 

34000853053aaa59319976030545637_orig.jpg

 

Ovaj Ferrari 250 Testa Rossa postigao je visoku cenu između ostalog i zbog toga što je to tek drugi primerak koji je isporučen nekom kupcu nakon početka proizvodnje. Nakon toga, često je vožen na trkama u Južnoj Americi i Sjedinjenim Državama. Prodat je na aukciji u Maranelu, u maju 2009.

 

7. Mercedes-Benz 540K Special Roadster iz 1936: 11,7 miliona $ (8,6 miliona evra)

 

214454403653aaa593df138377019585_orig.jp

 

Na listi deset najskupljih automobila našao se i ovaj predratni Mercedes. Automobil ima zanumljivu istoriju. Pripadao je nemačkoj baronici koja se tokom Drugog svetskog rata krila u Švajcarskoj. Iako je Mercedes bio i njenom vlasništvu sve do baroničine smrti, 1989, ona ga nije vozila tokom poslednjih 40 godina svog života. Sve vreme automobil je čuvan u jednoj garaži u Konektikatu, SAD. Prodat je 2012. na aukciji održanoj u Pebl Biču.

 

8. Ferrari 250 GT California LWB Competizione Spyder iz 1960: 11,4 miliona $ (8,3 miliona evra)

 

18691683953aaa5950c70a500731850_orig.jpg

Na istoj aukciji novog vlasnika je dobio i ovaj Ferrarijev automobil koji se prvi put pred publikom pojavio na auto-salonu u Čikagu 1960. godine. Specifičan je po tome što je u pitanju jedan od devet izrađenih primeraka modela California Spyder sa produženim međuosovinskim rastojanjem i aluminijumskom karoserijom. Iako je ovaj model pre svega bio namenjen vožnji po putevima, primerak koji je prodat 2012. prilagođen je trkačkoj stazi.

 

9. Ford GT40 Gulf/Mirage Coupe iz 1968: 11 miliona $ (8,1 milion evra)

 

105100801753aaa596674c3481892045_orig.jp

 

Među deset najskupljih automobila uspeo je da se plasira i jedan primerak legendarnog Forda GT40. To je ujedno i najskuplji američki automobil u istoriji. Vozilo koje se pojavilo na aukciji u Montereju, u Kaliforniji, u avgustu 2012. jedno je od samo tri proizvedena primerka koji su imali olakšanu konstrukciju. Do sada ih je sačuvano svega dva, a ovaj GT40 poznat je i po tome što je korišćen kao platforma za kameru tokom snimanja filma "Le Mans" iz 1971, čija radnja se dešava na trci 24 sata Le Mana.

 

10. Ferrari 250 GT California Spyder iz 1961: 10,9 miliona $ (8 miliona evra)

 

208658459553aaa59794923661175846_orig.jp

 

Lista deset najskuplje prodatih automobila na aukcijama završava se još jednim Ferarijem California Spyder. Ovog puta u pitanju je primerak sa kratkim međuosovinskim rastojanjem koji se nalazio u vlasništvu američkog glumca Džejmsa Koburna. Ispod haube smešten je Ferrarijev V12 motor, koji u ovom automobilu proizvodi 280 ks.

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites
1954 Ferrari 375-Plus prodat za 18.3 miliona dolara

 

ferrari%20375%201.jpg

 

Na Bonhams aukciji održanoj tokom nedavnog Festivala brzine u Goodwoodu prodat je i Ferrari 375-Plus iz 1954. godine.  Novi vlasnik je za ovaj automobil (sa brojem šasije 0384) platio 18.3 miliona američkih dolara (13.4 miliona evra), a za pogon ovog dvoseda se brine 4.9 litarski V12 motor sa 246 kW/330KS.  

 

ferrari%20375%2011.jpg

 

Te 1954. godine ovaj automobil je vozio Umberto Maglioli na trci Mille Miglia, kao i Argentinac Froilan Gonzalez u Silverstonu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ferrari 275 GTB/C Speciale uskoro na aukciji, očekuje se cena od 25 miliona evra
 
ferrari%2054.jpg
 
Za Ferrari 275 GTB/C Speciale iz 1965. koji će 16. avgusta biti ponuđen na aukciji kuće RM Auctions Monterey, očekuje se da bi sa cenom od oko 25 miliona evra mogao postao najskuplji Ferrari ikada. Trenutno je najskuplji Ferrari model 275 GTB/4 NART Spider koji je na aukciji prošle godine postigao cenu od 20 miliona evra.
 
ferrari%20544.jpg
 
Napravljena su samo tri primerka modela 275 GTB/C Speciale, a na aukciji će se naći primerak sa brojem šasije 06701 koji je prvi sišao s trake u Maranellu 1965. godine, kako bi poslužio za homologaciju trkačkog modela 275 GTB koji se na Le Manu takmičio sa Fordom GT40 i Shelbyjem Cobra Daytona.
 
ferrari%205444.jpg
 
Karoserija je napravljena od aluminijuma, a ispod poklopca motora je ugrađen 3.3 litarski V12 motor sa 320KS, što je za 70KS više od standardnog modela 275 GTB. Svojevremeno je ovaj trkački Ferrari na trci 24 sata Le Mana poneo titulu najbržeg automobila sa napred smeštenim motorom.
 
 
-----

 

Na prodaju 1954 Ferrari 375 MM
 
116342-ferrari%20375%201.jpg
 
U avgustu će na događaju Mecum Auctions Monterey 2014 na prodaju biti ponuđen i Ferrari 375 MM Spider Pininfarina. Automobil je napravljen 1954. godine i jedan je od samo 12 proizvedenih komada.
 
116343-ferrari%20375%2011.jpg
 
Karoserija ovog samo 907 kg teškog automobila je od aluminijuma, a pokreće ga 4.5 litarski V12 motor sa 340KS. Ostaje da se vidi za koliko miliona dolara će ovaj automobil sledećeg meseca promeniti vlasnika.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferari Alena Delona prodat za 14.2 miliona dolara

 

Izuzetno redak model Ferarija, koji je nekada pripadao francuskom glumcu Alenu Delonu, prodat je danas na aukciji za 14,2 miliona evra.

 

106523172054d52c97c4d48309598842_640x513

 

Automobil, za koji se godinama mislilo da je izgubljen, poznat je s nekoliko fotografija na kojima su uz Delona i holivudske zvezde Džejn Fonda i Širli Meklejn iz mlađih dana. Reč je o ferariju 250 GT SWB California Spider iz 1961, jednom od svega 37 primeraka ovog modela, koji je bio deo kolekcije od 60 oldtajmera koja je nedavno pronadjena na jednoj farmi na zapadu Francuske.

 

159410713254d52c99da3b1227717147_v4_big.

 

Ovu izuzetnu kolekciju automobila, među kojima su neke od najprestižnijih marki kao što su Bugati, Hispano-Suza, Talbot-Lago, Maserati i Delaž, sakupio je u periodu od 1950-ih do 1970-ih ugledni francuski biznismen Rože Bajon s namerom da otvori muzej. U međuvremenu je bankrotirao, a nakon njegove smrti, ove "drumske lepotice" su ostale da trunu u štali ispod debelog sloja novina i prašine sve dok ih nisu otkrila dva stručnjaka pariske aukcijske kuće Artkurijal.

 


67023881954d5124dbdf7d183244792_v4_big.j

 

73070831854d5124e00311604783445_v4_big.j

 

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

RM Sotheby je jedna od kuća koja u ponudi ima najbolje, najskuplje klasike automobilske industrije. Ovako izgleda svet skupih aukcija ''iznutra'':

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 212 Export Barchetta prodat za 6.72 miliona evra

 

ferrari%20212.jpg

 
Zvezda ovogodišnje RM Sotheby aukcije na Conocorso dEleganza Villa dEste u Villa Erbi na obali jezera Komo je bio jedan raritet, klasični Ferrari 212 Export Barchetta iz 1952. U Touring karoseriji, ovaj trkački roudster je dostigao vrtoglavu sumu od 6.720.000 evra, što je novi rekord za taj model. Prethodni je držao 212 Export kupe, prodat za 2.93 miliona prošle godine. Barchetta nije prodata za 1.8 miliona evra 2008., što jasno pokazuje do koje mere su klasici odlična investicija.
Mada je bio zvezda dana, ovaj Ferrari nije bio jedinska milionska kupovina. Čak nije bio ni jedini Ferrari koji je prodat za milionsku sumu. Kvartet Ferrarijevim superautomobila, uključujući 288 GTO, F40, F50 i Enzo, je ostvario sedmocifrene brojke, baš kao i 250 GT Berlinetta Lusso i 250 GT Cabriolet. To je uspelo i Lamborghini Miuri, Porscheu 911 Carreri RS 2.7 iz 1973 i Fiatu 8V Cabrioletu iz 1953. U ostale zapažene ponude se ubrajaju Alfa Romeo 6C 2500 SS Villa dEste Coupe iz 1949., Lancia Stratos iz 1974., redak Ferrari 599 HGTE sa manuelnim menjačem...
Sve u svemu, RM Sotheby je sakupio gotovo 30 miliona evra, prodavši 34 od 39 vozila.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari 410 Superamerica Series II Coupe na aukciji

 

ferrari%20410.jpg

 
Gooding & Company najavljuje da će ovog meseca na aukciji u Pebble Beachu na prodaju biti ponuđen i 1957 Ferrari 410 Superamerica Series II Coupe. Ovaj automobil (sa brojem šasije 0717 SA) je svojevremeno bio u vlasništvu iranske princeze Soraje, a očekuje se da će biti prodat za 5 do 6 miliona američkih dolara. Treba napomenuti da je Ferrari napravio samo 34 komada modela 410 Superamerica Series II Coupe, pri čemu je ovaj 21. proizvedeni primerak.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolekcionare trese groznica: Prodaje se Fanđov Ferrari

 

Legendarni automobil koji je Huan Manuel Fanđo vozio na čuvenoj trci Mille Migglia 1956. godine, Ferrari 290 MM, biće ponuđen na prodaju 10. decembra na jednoj aukciji u Njujorku.

 

744245310562f69f1947e1103830975_v4_big.j

 

Ferrari 290 MM jedan je od najvrednijih i najređih modela u istoriji automobilizma - fabriku su napustila svega 4 vozila.

Vozilo čiju karoseriju je izradio Scaglietti, pogonjeno je 3.5 litarskim V12 motorom koji je u to vreme bio u stanju da proizvede 320 ks pri 7.200 o/min. Bilo je to dovoljno da automobil razvije maksimalnih 280 km/h.

 

1216991789562f69f1c6c81846225882_v4_big.

 

Primerak koji će se naći na aukciji kuće RM Sotheby's poseban je zato što je za njegovim upravljačem svojevremeno sedeo Huan Manuel Fanđo, jedan od najboljih vozača u istoriji auto-moto sporta.

Automobil je napravljen specijalno za Fanđa koji ga je vozio na trci Mille Miglia 1956. godine, gde je zauzeo četvrto mesto, dok je prvi kroz cilj prošao takođe jedan Ferrari 290 MM kojim je upravljao Euđenio Kasteloti.

Bio je to početak uspešne trkačke karijere ovog modela koji je kasnije pobeđivao na mnogim takmičenjima.

 

1073458390562f69f1ec7c0403688869_v4_big.

 

Stručnjaci tvrde da je Ferrari 290 MM jedan od najpoženijih i najvrednijih kolekcionarskih primeraka, a njegovu cenu na tržištu teško je odrediti.

Poređenja radi, Fanđov trkački Mercedes-Benz W196 iz 1954. dostigao je na jednoj aukciji 2013. godine cenu od čak 22,7 miliona evra.

Koliko će bogati kolekcionari biti spremni da plate za ovaj Ferrari, saznaćemo 10. decembra, kada će automobil biti ponuđen na aukciji u Njujorku.

 

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fanđov Ferrari prodat za 28 miliona dolara

 

Ferrari 290 MM, za čijim volanom je sedeo legendarni Huan Manuel Fanđo, prodat je na jednoj aukciji u Njujorku za 28 miliona dolara. U pitanju je jedan od najvrednijih i najređih modela u istoriji automobilizma - sa fabričke trake sišla su samo 4 vozila.

 

1241179474566ae79c33dbe688802381_v4_big.

 

Karoseriju je izradio Scaglietti, a za pogon je odabran 3.5 litarski V12 motor.

U vreme kada je napravljen, polovinom 50-tih godina 20. veka, ovaj agregat proizvodio je 320 ks pri 7.200 o/min. Bilo je to dovoljno da automobil na pravcu razvije maksimalnih 280 km/h.

 

1443227970566ae4f7a7567567963798_v4_big.

 

Primerak koji je prodat na aukciji kuće RM Sotheby's poseban je zato što je za njegovim upravljačem svojevremeno sedeo Huan Manuel Fanđo, jedan od najboljih vozača u istoriji auto-moto sporta.

Automobil je napravljen specijalno za Argentinca koji ga je vozio na trci Mille Miglia 1956. godine, gde je zauzeo četvrto mesto. Prvi kroz cilj prošao takođe jedan Ferrari 290 MM kojim je upravljao Euđenio Kasteloti.

 

1447730069566ae85057d23576746495_v4_big.

 

Novi vlasnik automobila je anonimni (i očigledno veoma imućni) evropski kolekcionar, a pre toga Fanđov trkački Ferrari bio je 34 godine u kolekciji Pjera Bardinona.

 

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako ce se i za nekih 50tak godina prodati i Stilo od naseg Fandja. :D

 

Jel tako Neso? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...