mirx 1 Posted December 27, 2012 stilo jtd 1.9. Curi mi ulje na ulazu creva za vazduh u motor. da bih bio jasniji, spaja se sa 3 imbus vijka, sa desne strane motora. Majstor kaze da mora da se remuntuje turbina. Da li je mozda postoji opcija da je nesto drugo u pitanju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted December 27, 2012 Moze da bude turbina a mozda su i samo uljne pare pa lici na curenje.Skini to crevo pa vidi koliko ima ulja.Isperi ga pa prekontrolisi za neki dan koliko i da li curi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted December 27, 2012 (edited) Nadam se da to kod tebe nije slucaj, ali majstor pravo pa na remont turbine... U kom servisu su ti to proveravali i na osnovu cega jos dijagnostikovali da je turbina za remont?Uljane pare na tom mestu su normalna stvar (naravno ukoliko je sve ostalo OK). A druga stvar je sto je kod Stila to plasticno crevo tako nesrecno i "bagljavo" reseno, da se u prilicno slucajeva deformise i krene da piska po malo na spoju sa blokom.Uvek pricam o tome, koliko god da u Fiatu neke stvari naprave dobro, umeju da za*eru sa sitnicama, kvalitetom materijala i te stvari ih skupo kostaju kasnije sto se tice reputacije.Pogledajte isto taj deo usisa kod npr. neke Alfe JTD. Nema plasticnog creva, nego se na blok srafi metalna krivina, pa na nju ide crevo sa selnom. I sad ce mi neko reci da to treba da bude razlika izmedju Fiata, Alfe i Lancie kojom se cilja segment trzista. Edited December 27, 2012 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted December 27, 2012 Samo isperi creva i interkuler, turbinu ocisti takodje. Da he turbina, druga bi prica bila.... Meni je IC bio kao cvarak masan... 10 godina nije cisceno nista. Obavezno nadji jacu selnu i stegni to crevo muski. I da - menjaj majstora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted December 27, 2012 (edited) +1 za ciscenje, zaboravih gore da pomenem.Fantom, jedino sto je to sra*e od creva na Stilu plasticno i deformise se vremenom. Dzaba ga pretezes, samo moze vise da se izvitoperi i izlomi, bas kretenski reseno.Drpio sam sliku i zaokruzio crvenim - ovo je npr. muski, isti motor: Saab 9-3:Metalni spoj, crevo, selna i udri, lepo zategnes. A isto to kod Stila izgleda kao da su se deca igrala, sve u plastici: Edited December 27, 2012 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
mirx 1 Posted December 27, 2012 majstori kazu da tu ne sme da ima ulja... odvojio sam crevo, ocistio od masnoca, nisam mogo da ga odvojim od coolera, nemam kanal i to,,,pritegao sam ga ocistio okolo, pa cu pratiti sta se desava. Bio sam kod dva majstora ovde u Nisu.. oba su rekla da je turbina. auto ne dimi, mozda malo kad dam naglo gas u drugoj.. prvo se javila blaga masnoca na tom mestu pre godinu dana... e sad je pocelo intezivnije. na leptiri bilo je masnoce, i u tom delu na kucistu gde stoji leptir. Nije bilo dijagnostike, majstori su to odokativno...sta predstavlja prikaz u pravougaoniku... koji je to deo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted December 27, 2012 EGR (nema veze sa ovom pricom, rekoh da sam drpio sliku). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kejd 1 Posted December 27, 2012 (edited) Ako se se mogu pohvaliti svojim poznavanjem sumarske industrije, to bi trebao da bude EGR ventil....Kasno videh da je kolega Ivan vec odgovorio Edited December 27, 2012 by Kejd Quote Share this post Link to post Share on other sites
mirx 1 Posted December 27, 2012 Pa i taj egr treba cistiti... gde se nalazi protokomer, pa neki mafs... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted December 27, 2012 Ali, pošto naravno ti nisi prvi koji ima Stila u ovoj državi , odavno je o tome što te zanima pisano ovde:http://www.fiat-lanc...hp?showforum=22http://www.fiat-lanc...hp?showforum=13http://www.fiat-lanc...hp?showforum=39Kreni da čitaš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted December 27, 2012 Samo napomena jos jedna, skidanje interkulera, tu ce biti mozda potrebno i branik skinuti, doooorbo ispiranje, sva creva od interkulera do turbine, i oda turbine do usisa, sve detaljno ciscenje benzinom i ispiranje pod pritiskom i susenje do kraja.Nemoj da te brine to ulje oko ulaza, pogotovu zato sto ga stalno ima, masti vremenom, turbina kada krene redovno da baca ulje tu, pocne i da ga trosi, pa bi gubio relativno brzo gorivo... Ulje se skupi, pa stvrdne, pa kad zagrejes motor bude sve masno, jer se pocne topi...Dakle odradi sve ovo i ne beri brigu za turbinu, da je ona za remont, auto ne bi isao, dimio bi, svasta bi se desavalo. Samo opusteno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mirx 1 Posted December 27, 2012 hvala puno...ne razumem ovo gubljenje goriva... mislite veca potrosnja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7728 Posted December 27, 2012 Mislio je na veliku potrosnju ulja Quote Share this post Link to post Share on other sites
mirx 1 Posted December 27, 2012 pretpostavljam Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1261 Posted December 27, 2012 Poceo bi da trosi ulje,samim tim bi pravio dimnu zavesu pozadi. Razmisli,sta se desava sa uljem koje turbina ubacuje (sa vazduhom) u glavu,pa u prostor za sagorevanje! Nadji pravog majstora i trazi da ti ocisti ceo vazdusni sistem (turbina,interkuler i cevovod do glave),kao sto kolege rekose! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 27, 2012 Pitanje, koliko ti ulja troši ?Svi su slinavi i nijedan ulje ne troši, to je za početak. Nastavak je tvoj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted December 27, 2012 (edited) Meni je ovo dovoljno, odakle da se pocne:Majstor kaze da mora da se remuntuje turbina.majstori kazu da tu ne sme da ima ulja...Bio sam kod dva majstora ovde u Nisu.. oba su rekla da je turbina.Nije bilo dijagnostike, majstori su to odokativno... Edited December 27, 2012 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted December 28, 2012 Brate - majsotor koji kaze da mora da se remontuje turbina zbog ulja na usisu nije dobar majstor.Zanemari sve i odradi sta ti je receno. Nemoj da mracite coveka sa turbinom, kada je turbina za remont, trosi ulje ko popizdela, plavi dim ide na auspuh nenormalno i smrdi, auto se vuce ko prebijena macka... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted December 28, 2012 (edited) Brate - majsotor koji kaze da mora da se remontuje turbina zbog ulja na usisu nije dobar majstor.Nisi me skapirao izgleda (ili me zafrkavas ) - upravo zbog gluposti koje su coveku rekli (citiranih 2 posta iznad) treba da pocne od promene majstora. Niko od nas nije ni pomenuo turbinu, svi smo konstatovali da je verovatno usis malo zaprljan, gore se ono plasticno crevo malo izdeformisalo i tu piska uljne pare. Edited December 28, 2012 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 28, 2012 Šta bi?Koji majstor skida turbinu? Prvi ili drugi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mirx 1 Posted December 29, 2012 evo drugi dan posle malog ciscenja i pritezanja creva ne curi nista.... ali svakako cu odraditi ovo generalno ciscenje.. posle praznika....hvala svima jos jednom.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vujasin 11 Posted December 31, 2012 Mani isto tu malo pušta ulje ali sam zaključio da to pušta na onoj osovini koja pokreće leptir preko vakuum ventila. Milsim da je i tebi tako. Zaključili smo da je 90% Stila tu masno i da ne treba brinuti. Quote Share this post Link to post Share on other sites