Jump to content
mirx

Stilo 1.9 JTD - ulje na spoju creva za vazduh i motora

Recommended Posts

stilo jtd 1.9. Curi mi ulje na ulazu creva za vazduh u motor. da bih bio jasniji, spaja se sa 3 imbus vijka, sa desne strane motora. Majstor kaze da mora da se remuntuje turbina. Da li je mozda postoji opcija da je nesto drugo u pitanju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da bude turbina a mozda su i samo uljne pare pa lici na curenje.

Skini to crevo pa vidi koliko ima ulja.

Isperi ga pa prekontrolisi za neki dan koliko i da li curi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se da to kod tebe nije slucaj, ali majstor pravo pa na remont turbine... U kom servisu su ti to proveravali i na osnovu cega jos dijagnostikovali da je turbina za remont?

Uljane pare na tom mestu su normalna stvar (naravno ukoliko je sve ostalo OK). A druga stvar je sto je kod Stila to plasticno crevo tako nesrecno i "bagljavo" reseno, da se u prilicno slucajeva deformise i krene da piska po malo na spoju sa blokom.

Uvek pricam o tome, koliko god da u Fiatu neke stvari naprave dobro, umeju da za*eru sa sitnicama, kvalitetom materijala i te stvari ih skupo kostaju kasnije sto se tice reputacije.

Pogledajte isto taj deo usisa kod npr. neke Alfe JTD. Nema plasticnog creva, nego se na blok srafi metalna krivina, pa na nju ide crevo sa selnom. I sad ce mi neko reci da to treba da bude razlika izmedju Fiata, Alfe i Lancie kojom se cilja segment trzista.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo isperi creva i interkuler, turbinu ocisti takodje. Da he turbina, druga bi prica bila.... Meni je IC bio kao cvarak masan... 10 godina nije cisceno nista. ;)

Obavezno nadji jacu selnu i stegni to crevo muski. I da - menjaj majstora. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 za ciscenje, zaboravih gore da pomenem.

Fantom, jedino sto je to sra*e od creva na Stilu plasticno i deformise se vremenom. Dzaba ga pretezes, samo moze vise da se izvitoperi i izlomi, bas kretenski reseno.

Drpio sam sliku i zaokruzio crvenim - ovo je npr. muski, isti motor: Saab 9-3:

location.jpg

Metalni spoj, crevo, selna i udri, lepo zategnes. A isto to kod Stila izgleda kao da su se deca igrala, sve u plastici:

image.jpg

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

majstori kazu da tu ne sme da ima ulja... odvojio sam crevo, ocistio od masnoca, nisam mogo da ga odvojim od coolera, nemam kanal i to,,,pritegao sam ga ocistio okolo, pa cu pratiti sta se desava. Bio sam kod dva majstora ovde u Nisu.. oba su rekla da je turbina. auto ne dimi, mozda malo kad dam naglo gas u drugoj.. prvo se javila blaga masnoca na tom mestu pre godinu dana... e sad je pocelo intezivnije. na leptiri bilo je masnoce, i u tom delu na kucistu gde stoji leptir. Nije bilo dijagnostike, majstori su to odokativno...

location.jpg

sta predstavlja prikaz u pravougaoniku... koji je to deo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR (nema veze sa ovom pricom, rekoh da sam drpio sliku).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se se mogu pohvaliti svojim poznavanjem sumarske industrije, to bi trebao da bude EGR ventil....

Kasno videh da je kolega Ivan vec odgovorio :)

Edited by Kejd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo napomena jos jedna, skidanje interkulera, tu ce biti mozda potrebno i branik skinuti, doooorbo ispiranje, sva creva od interkulera do turbine, i oda turbine do usisa, sve detaljno ciscenje benzinom i ispiranje pod pritiskom i susenje do kraja.

Nemoj da te brine to ulje oko ulaza, pogotovu zato sto ga stalno ima, masti vremenom, turbina kada krene redovno da baca ulje tu, pocne i da ga trosi, pa bi gubio relativno brzo gorivo... Ulje se skupi, pa stvrdne, pa kad zagrejes motor bude sve masno, jer se pocne topi...

Dakle odradi sve ovo i ne beri brigu za turbinu, da je ona za remont, auto ne bi isao, dimio bi, svasta bi se desavalo. ;)

Samo opusteno. :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poceo bi da trosi ulje,samim tim bi pravio dimnu zavesu pozadi. Razmisli,sta se desava sa uljem koje turbina ubacuje (sa vazduhom) u glavu,pa u prostor za sagorevanje! Nadji pravog majstora i trazi da ti ocisti ceo vazdusni sistem (turbina,interkuler i cevovod do glave),kao sto kolege rekose!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje, koliko ti ulja troši ?

Svi su slinavi i nijedan ulje ne troši, to je za početak. Nastavak je tvoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je ovo dovoljno, odakle da se pocne:

Majstor kaze da mora da se remuntuje turbina.

majstori kazu da tu ne sme da ima ulja...

Bio sam kod dva majstora ovde u Nisu.. oba su rekla da je turbina.

Nije bilo dijagnostike, majstori su to odokativno...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate - majsotor koji kaze da mora da se remontuje turbina zbog ulja na usisu nije dobar majstor.

Zanemari sve i odradi sta ti je receno. Nemoj da mracite coveka sa turbinom, kada je turbina za remont, trosi ulje ko popizdela, plavi dim ide na auspuh nenormalno i smrdi, auto se vuce ko prebijena macka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate - majsotor koji kaze da mora da se remontuje turbina zbog ulja na usisu nije dobar majstor.

Nisi me skapirao izgleda (ili me zafrkavas ;)) - upravo zbog gluposti koje su coveku rekli (citiranih 2 posta iznad) treba da pocne od promene majstora. Niko od nas nije ni pomenuo turbinu, svi smo konstatovali da je verovatno usis malo zaprljan, gore se ono plasticno crevo malo izdeformisalo i tu piska uljne pare.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo drugi dan posle malog ciscenja i pritezanja creva ne curi nista.... ali svakako cu odraditi ovo generalno ciscenje.. posle praznika....hvala svima jos jednom..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mani isto tu malo pušta ulje ali sam zaključio da to pušta na onoj osovini koja pokreće leptir preko vakuum ventila. Milsim da je i tebi tako. Zaključili smo da je 90% Stila tu masno i da ne treba brinuti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×