Jump to content
FAS Goran
gileii

Nuova Bravo 1.9 8v MJet - slabo vuče

Recommended Posts

Novi Bravo 2007 1.9mjet 120ks. Auto se unazad desetak dana ulenjio odnosno do nekih 1600-2000 obrtaja je mrtav, bukvalno ne reaguje na iole jaci pritisak na gas. Ako ga vozim penzionerski onda prodje taj deo nekako i od 2000 ide normalno. Ne dimi uopste (sto me malo zabrinjava ipak je to dizel), na leru radi mirno. Ocistio sam mu MAP i EGR, promenio filter vazduha i goriva. FES ne izbacuje nijednu gresku, proverio sam pedalu gasa i sve vrednosti su bukvalno iste kako i treba da budu po elern-u.

Protokomer (MAF) nisam cistio iz straha da ga ne zeznem a mozda je ispravan (jbg 15000-20000din nije za bacanje).

Probao sam auto sa iskljucenim Protokomerom i devinitivno bolje vuce na nizim obrtajima nego kada je isti spojen ali zato slabije povlaci preko 2000 obrtaja dok sa protokomerom preko 2000 ide normalno.

U prilogu sam postavio dva log fajla iz FES-a sa ukljucenim i iskljucenim protokomerom pa bih voleo ako moze neko ko se razume da ih malo pogleda.

Ja licno sumnjam na protokomer ali me malo buni EGR koji kada je protokomer iskljucen ne otvara uopste vec je vrednost konstantno na 3,998%.

Inace sto se tice goriva taj deo sam iskljucio jer su vrednosti vise nego odlicne (total fuel quantity i desired fuel quantity su skoro identicne u svim rezimima) korekcija na diznama je veoma mala i daleko ispod granicnih vrednosti ( dve idu oko 0.1-0.2 u plusu a dve isto toliko u minusu).

sa ukljucenim protokomerom http://www.sendspace.com/file/njhprt

sa iskljucenim protokomerom http://www.sendspace.com/file/np5bl1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali update.

Malopre sam skidao protokomer s namerom da pokusam da ga ocistim, medjutim isti je iz jednog dela bez mogucnosti da se skine bilo prednja bilo zadnja mrezica. Inace sam protokomer je malo zamascen ( kod brava na 5 cm iza protokomera ulazi iberlauf pa je to najverovatnije razlog masnoce).

Da li je neko uspeo da otvori-raspertla protokomer kod MJET-a.

Inace malopre sam ga probao ponovo sa ukljucenim protokomerom i to malo duza voznja da bi postigao radnu temperaturu. Evidentno je manje izrazen problem kada se motor zagreje odnosno malo bilje vuce na nizem rezimu ali i dalje nije to to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bolje vuce kad je hladan zato sto je bogatija smesa znaci nije protokomer u pitnjau....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto se unazad desetak dana ulenjio

jel u rezervoaru isto gorivo u tih zadnjih 10ak dana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posumnjao sam i ja na gorivo ali nije. Kada je poceo problem imao sam mozda 20tak litara, sacekao sam da se upali rezerva pa sam nalio 40 litara pre dva dana i dalje isto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne bih otvarao novu temu mislim da je najbolje ovde da pitam za pomoc.

Naime u pitanju je novi Bravo 2007 1.9mjet 120ks. Auto se unazad desetak dana ulenjio odnosno do nekih 1600-2000 obrtaja je mrtav, bukvalno ne reaguje na iole jaci pritisak na gas. Ako ga vozim penzionerski onda prodje taj deo nekako i od 2000 ide normalno. Ne dimi uopste (sto me malo zabrinjava ipak je to dizel), na leru radi mirno. Ocistio sam mu MAP i EGR, promenio filter vazduha i goriva. FES ne izbacuje nijednu gresku, proverio sam pedalu gasa i sve vrednosti su bukvalno iste kako i treba da budu po elern-u.

Protokomer (MAF) nisam cistio iz straha da ga ne zeznem a mozda je ispravan (jbg 15000-20000din nije za bacanje).

Probao sam auto sa iskljucenim Protokomerom i devinitivno bolje vuce na nizim obrtajima nego kada je isti spojen ali zato slabije povlaci preko 2000 obrtaja dok sa protokomerom preko 2000 ide normalno.

U prilogu sam postavio dva log fajla iz FES-a sa ukljucenim i iskljucenim protokomerom pa bih voleo ako moze neko ko se razume da ih malo pogleda.

Ja licno sumnjam na protokomer ali me malo buni EGR koji kada je protokomer iskljucen ne otvara uopste vec je vrednost konstantno na 3,998%.

Inace sto se tice goriva taj deo sam iskljucio jer su vrednosti vise nego odlicne (total fuel quantity i desired fuel quantity su skoro identicne u svim rezimima) korekcija na diznama je veoma mala i daleko ispod granicnih vrednosti ( dve idu oko 0.1-0.2 u plusu a dve isto toliko u minusu).

sa ukljucenim protokomerom http://www.sendspace.com/file/njhprt

sa iskljucenim protokomerom http://www.sendspace.com/file/np5bl1

Da li ti bravo ima DPF? To mi smrdi kao da je on poceo da pravi probleme... Kada dodje u neku fazu zapusenosti dpf skoro da ugusi auto na nizim obrtajima...

Ja bih prvo proverio njega, pa bih onda isao dalje... Dima nemas upravo zato sto najverovatnije imas dpf koji to sve skuplja... Moze biti i drugi katalizator u pitanju, onaj sto se nalazi iza turbine, i sonda u njemu... Ona takodje utice u odredjivanju smese...

Parametre ne mozes da gledas kada motor radi nepravilno... Kada skines protokomer ecu ima neku kolicinu vazduha koja je default, i prema njoj se upravlja... tako da to remeti i sve ostale paramtre... Nisam konkretno probavao, ali postoji mogucnost da egr nece da funkcionise (nepravilno funkcionise) kada je skinut protokomer, jer otvorenost egra utice na kolicinu vazduha koja ulazi na ponovno sagorevanje, e sad kada se ne zna kolicina vazduha koja prolazi kroz protokomer, ne zna se ni koliko treba bude otvoren egr... Da ne bi brljavio, komp uzima default vrednosti... Postoji mogucnost da auto malo bolje vuce, sa skinutim protokomerom, jer je stalno zatvoren egr... Sve u svemu sve je povezano, i cini jednu celinu, ispadnjem iz igre bilo kod dela, nastaju problemi... Ali ne zaboravi ovo sto sam ti rekao za dpf i katalizator... Sve sto govorim, govorm iz licnog iskustva... Jer sam i ja muku mucio.... Pozz javi sta si uradio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj bravo je iz prve serije 2007 god. i nema DPF. Kasno sinoc sam nahvatao komsiju koji vozi Grande punto 2006 god. koji ima identican protokomer kao i moj Bravo (po Eper-u) da skinem isti i probam kod mene. E sada u ispravnost istog nisam bas sto posto siguran posto je komsija penzos koji auto vozi kao po jajima (mislim da za 3 godine koliko ima punta nikada ga nije vozio brze od 100km/h.)...Ipak sa njegovim protokomerom Bravo definitivo ide bolje ali i dalje nije to to. Posto je bilo dosta kasno nisam stigao da ka povezem na FES sa njegovim protokomerom i uporedim vrednosti.

Ocistio sam moj protokomer disk klinerom, koliko je bilo moguce s obzirom da je isti u kucistu bez mogucnosti rastavljanja i Bravo je proradio, ali (uvek postoji ali) i dalje imam osecaj da ne ide kao sto je isao. ZA sada cu ga ostaviti ovako posto u petak idem na put pa posle praznika idem dalje sa proverama.

Inace nisam napisao da je sve krenulo jednog jutra pre otprilike dve nedelje kada su bili oni minusi napolju. Konkretno u Nisu su bila dva dana sa jutarnjom temperaturom od -14 -15 stepeni. Prvog dana sa velikim minusom auto je normalno upalio i sve je bilo u redu. Drugog jutra nisam uspeo iz prve da ga upalim vec sam ga upalio tek iz treceg-cetvrtog pokusaja uz dosta vergljanja i onog ocu palim necu palim. Inace posle toga je bilo jos hladnih dana ali je uvek palio na pola kljuca.

Edited by lybra

Share this post


Link to post
Share on other sites

koliko si siguran da nemas DPF filter, ima modela sa i bez njega, moj je isto 2007, isto 1.9Mjet 8v i ima FAP, tj DPF filter..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema DPF filter 1000000%.

Inace posle ciscenja auto je dobro radio nekih 30-40 km.... sada se vuce kao baba...

Danas mi stize novi protokomer pa javljam da li je resen problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sada nemam ovakvih problema. Auto je prešao 150000 km.

Kako da budem siguran da moj ima DPF filter? Kad dam kontakt upali se lampica DPF-a, da li je to siguran znak da ga ima? Inače je 2007 g.p.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno imas DPF filter.... Sagni se i pogledaj ispod auta.

Sto se tice mog problema reseno, auto ide bolje nego pre kvara :laughing:

Nije bio u pitanju protokomer vec EGR ventil. Bicu malo detaljniji sa objasnjenjem kvara i otklanjanja istog, mozda nekom pomogne.

Naime kao sto sam rekao ECU nije izbacivao nijednu gresku dok su parametri u FES-u za "intake air quantity" i "desired intake air quantity" ukazivali na los protokomer jer su vrednosti za usisani vazduh bile daleko vece od trazenih od strane ECU. FES je za EGR ventil uredno pokazivao da se isti otvara i zatvara u procentima u zavisnosti od rezima rada motora. Medjutim EGR je sve vreme bio u zatvorenom polozaju jer je zapekao, ali ne klapna koju sam ja pre nekoliko dana ocistio vec sam elektromagnet.

Iz ovog mog iskustva odgovorno tvrdim da MJET NE RADI KAKO TREBA KADA JE EGR POTPUNO ZATVOREN.

Uspeo sam da elektromagnetni deo otvorim, ocistim i podmazem po ovom uputstvu

http://www.mediafire...z2frzy0y/How-to

I sada je bukvalno kao nov a moj BRAVO samo sto ne poleti :thumbsup:

Jos da dodam da je i u FES sada sve OK jer su vrednosti za usisani vazduh i trazeni potpuno jednake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li si siguran da multijet od 120 konjica radi lose sa zatvorenim EGRom? Ja sam pre nekoliko meseci zatvorio egr, i tako se vozim. Motor radi perfektno!!!

Drvac je vozio godinu ipo dana sa zatvorenim EGRom i auto radio perfektno... Moras razlikovati dve stvari: Nije isto kada ispravan EGR zatvoris (kao sto sam ja uradio) i kada zatvoris neispravan egr, koji recimo pokazuje neki stepen otvorenosti, a ustvari je zatvorena klapna...

Najbolje resenje je da se i softverski i hardverski (fizicki) zatvori EGR, tu opciju mozes da vidis i na dijagnostici (ecuscan) ne znam kako se tacno na engleskom zove opcija... mislim da je EGR control... Moze da bude ON i OFF... Kada ga softverski zatvoris ECU ga vise ne prepoznaje...

Kada ti je mehnicki kvar EGR-a to jest zapekla klpana ili nesto slicno, onda se negadjaju trazeni i mereni podaci vazduha... Jer komp racuna kolicinu vazduha koju "vraca" egr koja je konstantna i tacno se zna koliko je za svake brojeve obrtaja... A kada je meh. kvar ta vracena kolicina vazduha, odnosno preciznije receno izduvnih gasova ne postoji...

I jos nesto, mnoge poznate tuning kuce (u evropi) nude zatvaranje EGR-a u sklopu nekog ozbiljnijeg tuninga i za JTD i za Multijet i za TDi... itd itd Sa zatvaranjem EGR-a moze se dobiti i do 10Ks pa cak i vise na nekim motorima u nekim rezimima rada... Jer gasovi vraceni sa EGR-a skoro da ne ucestvuju u sagorevanju, zbog veoma malog postotka kiseonika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Potpuno si u pravu... Meni je bio neispravan EGR (davao je neke vrednosti a u sustini je uvek bio zatvoren).

Sve u svemu za sada nista ne diram jer Bravo sada ide kao metak a trosi kao upaljac. Nis-Zlatibor-Nis, pun auto veoma visok prosek brzine (auto put 150-160 magistrala 80-120) potrosnja 5,6l testirano punjenjem do cepa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je Bravo poceo da se identicno ponasa kao vasi u opisu! Medjutim...  Neki put ide normalno neki put ko baba pri tome mi je na otvorenom upalio gresku koju sam proverio kod drugara na dijagnostici

i kaze da je problem u protoku vazduha a ja povezujem da je u pitanju protokomer. Napominjem da auto ima DPF i da uredno pali regeneracije i da na dijagnostici imam iscitavanja zaprljanosti dpf ne preko 80% a posle regeneracije biva 15-20 %. Nisam do sada cistio EGR niti sam ga zatvarao.

Moje je pitanje odakle da krenem? Od protokomera ili od EGR ventila?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa vidi...egr ne kosta nista, kreni prvo od njega Ako se situacija ne promeni, iskljuci protokomer pa probaj bez njega.. ili prvo iskljuci protokomer pa ako se ponasa losije , onda je dobar :D

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskljucivanje protokomera na starijim modelima moze ali na ovom ne pali !

U svakom slucaju ne gine mi prvo egr pa protokomer!

Samo jos da nadjem slobodnog vremena da mogu da se igram!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je Bravo isti motor imao iste simtome kao i ovi. Do 2.000 o/min ide kao baba a posle prokine. Nije palio ni jednu gresku, nije nista previse dimio. Raskačinjao sam i protomer i nista se nije menjalo.

 

Oterao sam ga kod Gorana da odradim jos svasta i dijagnoza je bila i EGR i protomer. EGR je zatvoren a protokome zamenjem. Posle toga ide ok, vec od 1.600 o/min pocinje da vuce ozbiljno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...