Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fabrika Melfi će proizvoditi dva nova vozila

Recommended Posts

U četvrtak, 20 decembra, u Fiatovoj fabrici Melfi u prisustvu predsednika Upravnog Odbora, Džona Elkmana i Generalnog direktora Fiat Grupe, Serđa Markionea predstavljen je plan za proizvodnju novog vozila iz Jeep brenda i novog vozila iz Fiat brenda koja će otpočeti 2014.godine.

Nakon investicionog plana vrednog više od milijardu eura, Melfi će biti jedna od najnaprednijih fabrika za sklapanje automobila na svetu opremljena najnovijom tehnologijom prema standardima proizvodnje svetske klase. Aktivnosti za pripremu proizvodnje ova dva modela su već počele. Ove aktivnosti obuhvataju izmene postojećih proizvodnih procesa kako bi se prilagodila nova modularna small wide platform – jedna od tri glavne arhitekture proistekle iz zajedničkog poslovanja Fiat-a sa Chrysler-om – koja je jednostavno prilgodljiva čak i pri proizvodnji većih vozila. Platforma je konfigurisana za specifikaciju proizvoda koji je u skladu sa regulativama SAD-a, što znači da će vozila proizvedena u fabrici Melfi biti odmah spremna za izvoz, bez potrebe za daljim prepravkama.

Prvi od ova dva modela će biti Jeep namensko vozilo koje predstavlja ulazak ovog brenda u jedan novi marketinški segment. Melfi će biti jedina fabrika u svetu koja će proizvoditi ovaj model, a, što se tiče Jeep vozila, ona će biti prodavana na svim svetskim tržištima. Pored novog Jeep-a, Melfi će takođe proizvoditi novi Fiat 500X, najnoviji dodatak porodici serije 500, veći, prostraniji i jači od modela 500L koji je pušten na tržište pre 3 meseca.

Kada modernizacija fabrike bude završena, Melfi će imati veću fleksibilnost uz mogućnost proizvodnje do četiri različita modela na istoj montažnoj liniji. Planirane investicije će takođe obuhvatiti i tehnološke inovacije u svim delovima fabrike, uključujući i nov metrološki opremljeni preseraj, novu liniju sa kontrolnim panelima i liniju za zavarivanje karoserije, kao i najnovije tehnologije u lakirnici. I montaža će osetiti velika poboljšanja uz kompletno novu opremu kojom će se pospešiti ergonomija na radnim stanicama I logistički tokovi.

Ukupni proizvodni kapaciteti sa rasporedom u tri smene će biti 1.600 vozila dnevno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja u Fiatovoj Melfi fabrici u Italiji povećana za 213%

 

136055-fiat%20500x.jpg

 
Kompania FCA (Fiat Chrysler Automobiles) saopštava da je u prošloj godini u fabrici Melfi u Italiji proizvedeno 390.000 automobila, što je za čak 213 odsto više nego u 2014. 2014. je naime proizvedeno 123.000 vozila, dok je 2013. taj broj iznosio 115.000.
 

Melfi-1.jpg

 
U fabrici su inače zaposlena 7.423 radnika, a proizvode se modeli Jeep Renegade, Fiat 500X i Fiat (Grande) Punto.
 
preuzeto sa - Auto Blog
 
U nastavku možete počitati i ranije objavljeno PR saopštenje kompanije FCA Srbija o fabrici Melfi:
 
Za stvaranje uspešnog proizvoda, prilagođenog izazovima globalnog tržišta, potrebna je izvanredna fabrika. Fabrika koja predstavlja centar izvrsne izvedbe i izdvaja se kontinuiranim istraživačkim radom usmerenim na kvalitet, značajnim ulaganjima u radnu snagu i upotrebom naprednih tehnologija, a sve sa ciljem da se postigne maksimalna efikasnost. Ove pretpostavke su omogućile dugotrajan ‘brak’ između modela Jeep Renegade i fabrike FCA u Melfiju.
 
Prvi kompaktni SUV model brenda Jeep i prvi Jeep u prodaji u zemljama potpisnicama Severnoameričkog sporazuma o slobodnoj trgovini, proizveden izvan ovog regiona, sklapa se u fabrici u Italiji. Fabrika u Melfiju specijalizovana je za proizvodnju vozila B-segmenta, a ujedno je i druga fabrika po veličini u celoj  grupaciji FCA  po pitanju proizvodnih kapaciteta i radne snage. Odluka da se model proizvodi u fabrici u Italiji, gde je, do sada, proizvedeno više od šest  miliona vozila, uključujući modele Fiat Punto (1994), Lancia Ypsilon (1995), novi Ypsilon (2003), Grande Punto (2005) i Punto Evo (2009), predstavljao je prekretnicu u istoriji brenda Jeep. Danas je fabrika u Melfiju, sa ponosom, dom modela Jeep Renegade, Fiat 500X i Fiat Grande Punto.
 
Od svoje izgradnje –  između 1991 i 1993 – fabrika u Melfiju usredsređena je na stvaranje visokokvalitetnih proizvoda uz upotrebu najefikasnijih proizvodnih procesa i, iznad svega, kroz angažman i obuku visoko kvalifikovanih radnika. Do danas je obuhvaćeno gotovo 8.000 zaposlenih. Zahvaljujući ulaganju od više od milijarde evra u proizvodnju modela Jeep Renegade i Fiat 500X, fabrika FCA u Melfiju  predstavlja jednu od najnaprednijh automobilskih fabrika na svetu, kao i idealnu fabriku za primenu modularne platforme "Small Wide FCA”. Ova platforma omogućava prelaz sa proizvodnje jednog na proizvodnju drugog modela praktično u realnom vremenu.
 
Nivo izvrsnosti koji je dostigla fabrika u Melfiju  može se pripisati prvenstveno ljudima koji u njoj rade, a koji su, znatno pre početka masovne proizvodnje u, bili uključeni u pripremu fabrike za proizvodnju modela Jeep Renegade. Obuka je praktično krenula početkom 2013. godine kada  je 80 ljudi, uključujući specijalizovano osoblje i šefove fabričkih timova  pozvano da sarađuje sa timovima za razvoj proizvoda u Torinu i Detroitu. Na osnovu toga su dati predlozi u vezi sa tehnologijom u fabrici,  napravljen je raspored, i razvijena su tehnička rešenja za proizvode.
 
U ovoj prvoj fazi na svakoj radnoj stanici je intenzivno korišćeno virtuelno dizajniranje. Izgrađen je mali pogon pod imenom “Pilot area“ (prostor za testiranje), gde je svaka pojedinačna radnja ispitivana i usavršavana. Analizirano je 2.500 faza sklapanja kako bi se eliminisalo 7.500 mogućih uzroka kvarova. Bilo je angažovano 250 ljudi koji su predložili 4.000 rešenja za unapređenje proizvoda i procesa. Danas prostor za testiranje služi kao stalni centar za obuku, "sala" u kojoj različite generacije operatera unapređuj u svoje veštine i znanja. Tu je, za 24 meseca, obučeno više od 5.500 ljudi. Zaposleni u fabrici su prošli više od milion časova obuke tokom 2014. godine.
 
Stvaranje modela Jeep Renegade je takođe odigralo aktivnu ulogu u evoluciji fabrike u Melfiju, po pitanju idealne radne stanice, "zlatne zone" u kojoj su eliminisani neefikasni postupci, u korist zdravlja radnika i kvaliteta proizvoda. U pogonu za zavarivanje, na primer, sklapanje se obavlja pomoću prilagodljivih platformi koje se adaptiraju visini i pokretima operatera. U pogonu za presovanje, novi automatski sistem za istovaranje, koji postoji samo u ovoj fabrici FCA, omogućava pomeranje 15 velikih teških komponenti bez ikakvog učešća čoveka, značajno doprinoseći ergonomičnosti celog procesa.
 
Inovativni proizvodni procesi dopunjuju kvalitet radnog okruženja, što je osnovna kombinacija potrebna za proizvode vrhunskog kvaliteta. Na primer, s obzirom da se šasija modela Renegade sastoji od različitih materijala, uključujući i čelik velike otpornosti i aluminijum, pogon za farbanje je unapredio namenski postupak predobrade različitih metala. Zahvaljujući ovom postupku, šasija se čisti nekoliko puta na više načina kako bi se uklonila masnoća i ostale nečistoće. Nakon toga, šasija se potapa u kataforezički rezervoar gde se nanosi zaštitni sloj putem elektrohemijskog procesa kako bi se postigla otpornost na korozivne uticaje. Nakon sušenja, na svaku karoseriju se nanosi 100 metara zaptivne smese; 80% ovog procesa obavljaju roboti, ali pod nadzorom obučenih operatera.
 
Jedna od najnaprednijih tehnika koje je fabrika u Melfiju primenila jeste postupak „Wet-on-wet“, inovativni sistem bojenja zahvaljujući kojem je do 100% jedinica modela Renegade obojeno u dve boje samo jednim nanošenjem farbe. A taj rezultat se postiže bez uticaja na produktivnost. Proces bojenja u fabrici u Mefiju je 100% automatski, a 54 robota i sedmoro zaposlenih nadziru čitav proces za svako vozilo pojedinačno. Za samo 90 sekundi, roboti nanose tri sloja premaza na vodenoj bazi kroz elektrostatički sistem.  U poređenju sa prethodnim tehnologijama, ovaj postupak povećava kvalitet bojenja za 30% i smanjuje gubitak za 50%. Danas je za svako vozilo potrebno svega 3,5 kg boje, a zahvaljujući novom dovodnom sistemu, roboti mogu da promene boju za samo nekoliko sekundi. 
 
Tehnološke inovacije takođe doprinose radu i kvalitetu proizvoda u pogonu za zavarivanje. Fabrika u Melfiju je jedini pogon u sklopu grupacije FCA u kom 18 robota istovremeno radi na svakom vozilu, tretirajući 105 tačaka varenja u samo 54 sekunde. A na kraju procesa, četiri robota vrše precizna merenja najvažnijih tačaka i kontrolišu 44 geometrijske karakteristike karoserije. Isti nivo pažnje posvećuje se i u „metrološkoj sobi“ pogona za presovanje, gde dva robota opremljena 3D kamerama skeniraju svaki milimetar pojedinačno proizvedenih delova. Pored toga, Melfi je jedina fabrika grupacije FCA sa prostorijom za „procenu korisničke percepcije“, gde se estetika vozila proverava korišćenjem svetala različitih boja i intenziteta, kojima se naglašavaju i najfinije promene oblika.
 
Ista inovativnost karakteriše i stanice za sklapanje, gde oko 700 terminala dostavlja sve informacije o vozilu i o radnoj stanici, sa sistemom kontrole koji omogućava pojedinačnom operateru da zaustavi proizvodni proces ukoliko neka komponenta nije pravilno sklopljena. 1.820 radnji koje se smatraju ključnim u pogledu bezbednosti vozila, automatski se proveravaju za svaki Renegade.
 
Maksimalan kvalitet postiže se i zahvaljujući ekološkoj svesti koja je u fabrici u Melfiju dostigla jedinstven nivo izvanrednosti. Termalni generator koji se napaja isključivo prirodnim gasom fabrici omogućava autonomiju u pogledu proizvodnje električne i toplotne energije neophodne za proizvodnju vozila. U isto vreme, električna energija za kancelarije industrijskog objekta i  spoljno osvetljenje dobija se iz obnovljivih izvora energije kao što su mini-vetro turbine i hibridni fotovoltni generatori. U poslednjih pet godina postignuto je smanjenje emitovanja CO2 za 37% po svakom proizvedenom vozilu. Isto se odnosi i na vodu koja se 100% reciklira: u 2014. godini, potrošnja vode po proizvedenom vozilu smanjena je za 43% u odnosu na 2009.
 
Prema tome, fabrika FCA Melfi predstavlja savršen spoj profesionalne sposobnosti i tehnološke inovativnosti koja „raste“ svakim danom uz proizvodnju modela Jeep Renegade u nastojanju da se dostigne zlatni nivo u proizvodnji svetske klase (World Class Manufacturing), međunarodne metodologije za organizaciju proizvodnog ciklusa. 2009. godine, to je bila prva italijanska fabrika koje je dostigla srebrni nivo proizvodnje svetske klase, a danas je fabrika u Melfiju spremna da napravi sledeći korak napred zahvaljujući značajnim rezultatima koji su postignuti, uključujući i one koji se tiču bezbednosti na radu. U poslednje četiri godine, nije zabeležena nijedna nesreća u krugu fabrike. Pored pridržavanja principa proizvodnje svetske klase, ova fabrika poseduje i sve ključne evropske sertifikate u pogledu kvaliteta, ekologije, bezbednosti i zdravlja na radnom mestu i uštede energije. To je impresivno dostignuće za vrhunsku italijansku fabriku koja je toliko fleksibilna da može da proizvodi modele koji su odmah „spremni za izvoz“ i prodaju u preko 100 zemalja.
 
Posvećenost i izuzetnost posla koji se obavlja u Melfiju prepoznati su od strane kupaca modela Renegade širom sveta, koji su ukupno zadovoljstvo na skali od 0 do 10 ocenili ocenom između 8,4 i 9,0 poena (u zavisnosti od tržišta) dok je ocena sveukupnog kvaliteta između 8,5 i 9,1. Još neki od bitnih dostignuća sa duge liste međunarodnih priznanja koje je Renegade dobio tokom prve godine uključuju: „Najbolji novi automobil 2015. godine“, po izboru čitalaca italijanskog mesečnog časopisa Kvatroruote (Quattroruote), nagradu za „Najbolje SUV vozilo 2015. godine“ dodeljenu na sajtu Coches.net, lideru španske auto-moto scene; i „Najbolje vozilo sa pogonom na sva četiri točka 2015. godine“ prema francuskom časopisu 4x4 Magazine.
 
Izbor fabrike u Melfiju predstavlja značajan korak u globalnoj strategiji brenda Jeep usmerenoj na učvršćivanje vođstva na tržištu SUV modela, kategoriji koja ostvaruje najbrži rast u automobilskoj industriji. Konkretnije, B segment SUV vozila pokazuje najbrži rast i očekuje se da će dostići 3,5 miliona primeraka širom sveta u 2018. godini. Svoj doprinos u tom kontekstu dao je i Jeep Renegade, kao globalno vozilo jednog globalnog brenda. A kako bi se suočio sa izazovima novih tržišta, Jeep se odlučio za proizvodnju van Sjedinjenih Država, i identifikovao najpogodnije fabrike grupe FCA za određene segmente (Jeep će do 2018 proizvoditi šest modela u šest različitih zemalja), prateći novi put koji je Renegade započeo 2014. godine u fabrici FCA Melfi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mirafiori fabrika kompanije FCA puni 80 godina
Rad počinje na novoj proizvodnoj liniji za električni Fiat 500

 

190711_IC_500-Elettrica_HP.jpg

 

Više od 35 inovativnih modela i 28.700.000 vozila je proizvedeno u Mirafiori fabrici u Torinu od njenog otvaranja pre 80 godina. Među njima je prvi Fiat 500, čija proizvodnja je počela 1957. godine

  • Oko 1.200 ljudi će biti posvećeno proizvodnji modela Fiat 500 BEV (električno vozilo sa baterijom), a nova proizvodna linija će imati kapacitet od 80.000 vozila godišnje. Ukupna vrednost investicije za projekat je oko 700 miliona evra i planirano je da proizvodnja počne tokom drugog kvartala 2020. godine.
  • Oko 20.000 ljudi trenutno radi u Mirafiori kompleksu u Torinu, uključujući one koji su direktno uključeni u proizvodnju, kao i povezane aktivnosti poput inženjeringa, dizajna, prodaje, finansijskih usluga i delova i dodatne opreme. Mirafiori je trenutno najveći proizvodni pogon kompanije FCA na svetu.
  • Potvrđen je investicioni ciklus od 5 milijardi evra u Italiju tokom perioda od 2019. do 2021. godine.

Današnja montaža namodernijeg robota kompanije Comau u jednoj od najvećih, i istorijski najvažnijih fabrika automobila na svetu, predstavlja vezu između prošlosti i budućnosti, sa ceremonijom organizovanom radi proslavljanja 80. godišnjice Mirafiori fabrike i početka radova na proizvodnoj liniji za novi Fiat 500 BEV. Ova nova generacija vozila nastavlja dugu tradiciju inovativnih modela (više od 35 sveukupno) koji su sišli sa proizvodnih linija u fabrici Mirafiori. Među njima je i prvi Fiat 500, koji je počeo da se proizvodi 1957. godine.

 

Sa lokalnim i regionalnim zvaničnicima i predstavnicima institucija - uključujući gradonačelnicu Torina, Kjaru Apendino (Chiara Appendino), Predsednika Pijemonta, Alberta Ćirija (Alberto Cirio), i prefekta Torina, Klaudija Palombu (Claudio Palomba) - Pjetro Gorlier (Pietro Gorlier), operativni direktor kompanije FCA za region EMEA (Bliski istok, Evropa i Afrika) je rekao: ''Mirafiori se transformisao zajedno sa gradom Torinom. Delio je iste uspehe i teška vremena, ali je uvek pronalazio način da se vrati na noge. I to je jedna od najstarijih evropskih fabrika automobila koja radi do dan danas''. Od njenog otvaranja pre 80 godina, preko 28.700.000 vozila je proizvedeno u fabrici Mirafiori. Danas, oko 20.000 ljudi radi i proizvodnom kompleksu u Torinu (Mirafiori i Grugliasco) uključujući one koji su direktno uključeni u proizvodnju, kao i povezane aktivnosti poput inženjeringa, dizajna, prodaje, finansijskih usluga i delova i dodatne opreme. Mirafiori je najveći proizvodni pogon kompanije FCA na svetu. Poslovanje kompanije FCA u regionu Pijemont takođe uključuje dodatnih 4.000 zaposlenih i nekih 40.000 ljudi koji rade za snabdevače.

Današnje proslave su obeležile otvaranje novog poglavlja za fabriku Mirafiori. Platforma koja se montira unutar fabrike je posebno namenjena za električne automobile, i njena prva primena će biti za Fiat 500 BEV. Danas, prvi robot je montiran, a ostatak fabrike će biti preuređen tokom narednih meseci. Planirano je da proizvodnja prvih predproizvodnih modela počne krajem godine. Oko 1.200 ljudi će raditi na proizvodnji modela Fiat 500 BEV, a nova proizvodna linija će imati kapacitet od 80.000 vozila godišnje, sa potencijalom za proširivanje. Ukupna vrednost investicije za projekat, uključujući projektovanje, razvoj, inženjering i izgradnju proizvodne linije je oko 700 miliona evra. Planirano je da proizvodnja počne tokom drugog kvartala 2020. godine.

 

''Ovaj automobil je u potpunosti zamišljen, dizajniran i stvoren ovde. To je istinski proizvod ''Made at Fiat'' i ''Made in Turin'' domišljatosti. To je još jedan primer sposobnosti da se stvara i inovira, sposobnosti koje ima na pretek u našoj kompaniji i u ovom gradu. U Torinu, mi razvijamo vrhunski novi centar električne mobilnosti koji trenutno zapošljava 260 radnika. Novi električni Fiat 500 predstavlja samo prvu fazu našeg investicionog plana za Mirafiori'', rekao je Gorlier. ''Ovaj projekat će biti praćen sa obnavljanjem Maserati game, počevši od modela Levante, i dodavanje novih modela kao što je predviđeno našim poslovnim planom''.

 

Tokom prošlih nedelja, kompanija FCA je osnovala poslovnu jedinicu za e-Mobilnost u EMEA regionu, koja će biti odgovorna za koordinisanje svih aktivnosti vezanih za elektrifikaciju. FCA je takođe nedavno potpisala ugovore sa kompanijama Enel X i Engie, koje će joj omogućiti da pruži rešenja za pojednostavljivanje života klijentima koji kupuju i koriste električna vozila bilo kog brenda Grupe. U Italiji, Grupa planira da montira preko 900 stanica za punjenje kod proizvodnih pogona i parkinga za zaposlene, oko 1.200 kod Leasys Mobility radnji i preko 1.100 kod prodajnih salona. Ukupna vrednost investicije za ovaj projekat je 33 miliona evra. Takođe, FCA razmatra projekte bazirane na inovativnoj tehnologiji ''vraćanja struje u mrežu'', koja omogućava vozilima da vraćaju struju u mrežu kada je najpotrebnija tokom najveće potražnje, a onda da se prebaci na punjenje kada se potražnja vrati u granice normale. Ovo će pogodovati mušterijama, dok će u isto vreme smanjivati proizvodnju energije.


''500 BEV projekat je deo mnogo šireg investicionog plana kompanije FCA za Italiju tokom perioda od 2019. do 2021. godine. U stvari, Grupa će investirati da podrži značajno obnavljanje svoje game proizvoda, sa dodavanjem 13 potpuno novih ili značajno redizajniranih modela i širokog izbora električnih vozila, uključujući 12 električnih verzija novih ili postojećih modela. Uprkos zahtevnoj makro-ekonomskoj klimi, i zbog nje slabim uslovima na tržištu, mi smo potvrdili naš investicioni plan i ceremonija ovog 11. jula je konkretan znak da naši projekti brzo napreduju'', rekao je Gorlier.


Tokom ceremonije, operativni direktor (COO) je pomenuo niz drugih bitnih događaja, uključujući i prezentaciju novih ''plug-in'' hibridnih verzija modela Jeep Renegade i Jeep Compass tokom sajma u Ženevi, i svetsku premijeru električnog vozila Ducato (prvo električno vozilo koje je FCA proizvela u Evropi), koja je održana u Torinu pre par nedelja. Takođe je pomenuo tekuće aktivnosti u drugim pogonima Grupe u Italiji, uključujući i bivšu Rivalta fabriku, joše jedan bitan pogon u Pijemontu, za koji se planira da postane globalni centar za distribuciju Mopar delova, koji će usluživati Evropu, Bliski istok, Afriku i druga svetska tržišta; Verrone fabriku, koja već proizvodi sisteme prenosa za veliki broj modela, i postavljen je da uveća proizvodju za Ducato, Pratola Serra fabriku koja će početi da proizvodi novi motor za Ducato krajem 2020. godine; i Cento fabriku koja je pre malo više od mesec dana počela da proizvodi novu generaciju V6 motora, koji će se svi izvoziti i ugrađivati u Ram vozila koja se prodaju u Severnoj Americi.

 

''Svi automobili koji su sišli sa proizvodne trake u Mirafiori fabrici su bili revolucionarni za svoje vreme, jer su uvek imali nešto inovativno i jedinstveno. Bilo da je to njihov stil, dimenzije, motor, korišćeni materijali ili koncept prema kojem su razvijeni. Danas, naša ideja inoviranja se nije promenila. Novi Fiat 500 BEV će imati najsavremenija rešenja u industrijskom i tržišnom kontekstu koji se mnogo razlikuje od onog od pre samo par godina. Da ponovim, postaće ključna tačka u istoriji kompanije FCA i mobilnosti uopšte'', rekao je Gorlier.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elektrifikacija i trening:

izvrsnost FCA fabrike Melfi za proizvodnju novih modela Jeep Compass za Evropu, uključujući ''plug-in'' hibrid

  • Elektrifikacija FCA game se nastavlja: prvi testovi nove proizvodne linije za Jeep Compass - uključujući i ''plug-in'' hibridnu verziju - počeli su u fabrici Melfi u Bazilikati, koja proslavlja svoju 25. godišnjicu ove godine.
  • Ponos kompleksa Melfi je Akademija u okviru fabrike, inovacija koja služi za podsticanje ideja i osnaživanje talenata za implementaciju strategije elektrifikacije FCA kao i deljenja onoga što zovemo najboljom praksom sa drugim fabrikama FCA Grupe.
  • Od prvog kvartala sledeće godine, proizvodnja modela Jeep Compass počeće u fabrici Melfi, a pratiće je i inovativne ''plug-in'' hibridne verzije Compass i Renegade vozila, kako bi se još brže odgovorilo na rastuću tražnju u Evropi.
  • Još jedan korak je napravljen u sprovođenju investicionog plana kompanije FCA za Italiju za period 2019-2021, najavljenog prošlog novembra kao odgovor na buduće tržišne izazove. Ovo je deo šire strategije: ne samo da će gama postati električna u skladu sa smernicama za svaki brend, već će i sve aktivnosti koje se odnose na elektro-mobilnost biti koordinisane zahvaljujući stvaranju tima za e-mobilnost.
  • Sa pokretanjem novog ''plug-in'' hibrida, Compass cilja da obori rekord iz 2018. godine kada je imao preko 78.000 registracija u EMEA regionu, što je potvrdilo da je to najprodavaniji Jeep model u Evropi.

191017_Jeep_Compass-Melfi-fabrika.jpg

 

Kao simbolična veza prošlosti i budućnosti, ovaj oktobar je mesec (17.10.2019.) obeležava dve proslave: 25 godina od otvaranja fabrike Melfi, i početak prvih testova nove Jeep Compass proizvodne linije za evropsko tržište. Rastući uspeh modela, koji je izašao na tržište 2016. godine i koji je u početku bio pravljen za Evropu u Meksiku, omogućio je da se proizvodnja preseli direktno u Italiju, uključujući i proizvodnju inovativne ''plug-in'' hibridne verzije, u fabriku Melfi u regionu Bazilikata, koja je proizvela preko 7.4 miliona automobila od 1994. godine. U skladu sa investicionim planom vrednim 5 milijardi evra koji je FCA grupa najavila za Italiju, ovo je još jedan važan korak i u razvoju, evoluciji i brenda u svom pozivu ka tehnološkim i inovacijama i izvrsnost italijanske fabrike, jedne od najinovativnijih na svetu.

 

Fabrika je izabrana 2014. da napravi prvi Jeep terenac B segmenta: Jeep Renegade (900.000 modela je sišlo sa proizvodne trake u fabrici Melfi od lansiranja). Proizvodnja modela Jeep Compass u južnoj Italiji će početi u prvom kvartalu sledeće godine radi prodaje na evropskom tržištu, nakon čega će uslediti proizvodnja ''plug-in'' hibridnih verzija modela Compass i Renegade. Ovo će omogućiti Grupi da brže odgovori na potrebe kupaca i dinamiku na tržištu. Proizvodnja modela Jeep Compass je deo znatno šireg investicionog plana koji obuhvata uvođenje 13 potpuno novih ili restilizovanih modela, i pokretanje plana elektrifikacije sa uvođenjem 12 električnih verzija novih ili postojećih modela u gami. Konkretno, nastavlja se sa planovima za proizvodnju Compass i Renegade ''plug-in'' hibridnih verzija u fabrici Melfi, dok će kompleks Mirafiori u Torinu biti mesto gde će se proizvoditi Fiat 500 BEV i hibridni i električni Masserati modela sa baterijama (proizvodiće se takođe i u fabrici u Modeni). Dalji planovi obuhvataju proizvodnju modela Ducato Electric i novog Alfa Romeo Tonale modela, oba u italijanskim fabrikama.

 

Prilikom predstavljanja modela Renegade, 2015. godine stvorena je Akademija unutar fabrike Melfi, plodno tlo za ideje i eksperimente, i ''fabrika talenata'' za razvijanje svih potencijala kod kadrova. Kao značajan doprinos strategiji elektrifikacije FCA, to je izvrstan primer koji je poslužio kao inspiracija za mnoge druge FCA fabrike gde su nikle druge Akademije. Industrijski centar u regionu Bazilikata je prirodan izbor za proizvodnju ''plug-in'' hibridnih modela Renegade i Compass za region EMEA, prvih ''plug-in'' hibridnih modela brenda Jeep. Novo poglavlje u legendarnoj istoriji brenda Jeep, koji će uvek ostati veran svojim
osnovnim vrednostima: slobodi, avanturi, autentičnosti i strasti. Fabrika Melfi je izabrana ne samo zbog svoje lokacije, već i zbog mnogih drugih vrednosti koje deli sa brendom Jeep, kao što je neprekidna potraga za savršenstvom u proizvodnji i sofisticiranim tehnološkim inovacijama.

 

Model Compass koji će se proizvoditi u ovoj fabrici takođe poseduje te osobine, i zahvaljujući inovativnoj ''plug-in'' hibridnoj tehnologiji, suočiće se sa izazovima ulaska na najveći i najbrže rastući segment u Evropi, segment kompaktnih SUV vozila. U Evropi ovaj segment trenutno čini 45% ukupnog tržišta terenaca i predviđa se da će prevazići sadašnjih 2.5 miliona prodatih jedinica. Jeep Compass se proizvodi u Meksiku, Brazilu, Kini, Indiji, a uskoro i u Italiji, i uz pomoć nove električne verzije, predstavljaće globalni model. Ima i posebnu vezu sa zemljama EMEA regije i pre svega sa Evropom. Kada je predstavljen ovde 2017. godine, zamišljen je kao prvi Jeep model dizajniran posebno za evropske puteve. Tako je postavljena na pozornicu Compass, sada zvezda, sa preko 78.000 registrovanih jedinica u regiji EMEA u 2018. godini što čini preko 40% Jeep vozila proizvedenih godišnje. Sa modelom Renegade to ga čini najprodavanijim terencem u Evropi. Ove godine, u Italiji, Compass potvrđuje vodeću poziciju u premium delu svog segmenta: jedan od tri 4x4 vozila koja se danas prodaju u Italiji u C-SUV segmentu je Compass. Sa novim ''plug-in'' hibridom, spreman je da obori ovaj rekord.

 

Compass ima stratešku ulogu za brend Jeep i zato dalje ulažemo mnogo u njega. To se može videti na osnovu nedavnog predstavljanja nepobedive verzije Trailhawk - kompaktnog terenca sa najboljim terenskim performansama ikada - i budućim lansiranjem nove ''plug-in'' hibridne verzije koja ima za cilj revoluciju celog SUV koncepta. Dolazak modela Compass u Melfi je sledeći korak u tom pravcu, potpomognut proizvodnom izvrsnošću italijanskog kompleksa. Ovde je rođen Jeep Renegade, prvi terenac iz B segmenta, koji je znatno doprineo izvanrednom rastu registracija vozila marke Jeep od 330% u zemljama EMEA regije u poslednjih pet godina.

 

Strategija grupacije FCA nije samo da se elektrifikuje gama vozila uz poštovanje pravca u kom ide svaki od brendova, već i da se stvori tim za e-mobilnost koji će koordinisati sve aktivnosti u vezi sa električnom mobilnošću, na taj način će klijentima pomoći da vide mobilnost i korišćenje svojih automobila u novom svetlu. Da bismo mogli da ponudimo klijentima sve što im je neophodno za vožnju električnog vozila na dnevnoj bazi, uključujući i lični mir, čitav novi ekosistem za njihovo korišćenje mora da se stvori, i mora da bude kako konkurentan tako i održiv. Ovo takođe zahteva potpisivanje niza saglasnosti sa raznim
partnerima poput kompanija Enel X, Engie, Terna, Transatel, Lexis Nexis i Generali što je bio slučaj prethodnih nedelja. A šta je cilj? Pomoć klijentima da odaberu auto na električni pogon koji najbolje odgovara njihovim potrebama i pružanje kompletnog opsega usluga bez stresa.

 

Fabrička Akademija: budućnost je u fabrici talenata i ideja, u cilju elektrifikacije

25 godina iskustva ploda intenzivnog rada, u potrazi za poboljšanjima. Melfi nikada ne staje. Svaki dan gleda u budućnost koja će stvoriti nove modele, inovacije, razvoj i elektrifikaciju. Budućnost takođe prolazi i kroz fabričku Akademiju, koja je kreirana na toj lokaciji 2015. godine kao bitna putanja ka cilju koji predstavlja ''Industrija 4.0''. Akademija je osmišljena kao eksperimentalno plodno tlo za ideje i ''fabrika talenta'' koja se fokusira na razvoj individualnog potencijala. Njen cilj je bio i nastavlja da bude poboljšanje celokupne kompetitivnosti fabrike, ekonomske održivosti, kvaliteta proizvoda i kapaciteta za stvaranje
inovacija. Njen prvobitni zadatak bio je analiza organizacije i uloga koje ljudi imaju, kao i definisanje veština potrebnih za obavljanje svake funkcionalne aktivnosti na najbolji način. Drugi korak se odnosio na stvaranje znanja u novoj fabrici: svaka funkcija je bila povezana sa paketom obuke i treninga zasnovana na iskustvu i znanju (know - how) najboljih radnika u fabrici u svakom sektoru.
Zatim, metode za razvijanje veština ljudi, tj. razvoj liderstva. Ovde su osmišljeni alati za ocenjivanje i lični razvoj kako bi podstakli i obučili one kojima su namenjene odgovornije uloge. To je značilo da se skriveni talenti mogu otkriti tokom programa njihovog ličnog razvoja, osmišljeni isključivo za svakog od njih: do danas je razvijeno 119 programa razvoja i preko 300 modula obuke.

 

Učenje putem modula za osposobljavanje u Akademiji fabrike znači menjanje i prilagođavanje prostora učionica više puta, simulaciju, verifikaciju i praktičnu primenu. Svake godine - na osnovu proizvodnih i ekonomskih planova Grupe - menadžment fabrike utvrđuje poslovne ciljeve, a osoblje ove Akademije potom, u skladu sa tim, definiše kurseve obuke. U Melfiju nove tehnologije i nove veštine dolaze zajedno i rade zajedno, jer je osoblje prvo obučeno za upotrebu i unapređenje u laboratorijama za simulaciju. Četiri glavne laboratorije se koriste u Akademiji - za virtuelnu simulaciju procesa, reprodukciju logističkih procesa, digitalnih područja i tehničkih područja - sve posvećene fazi simulacije teorijskih koncepata - kako bi se pomoglo veštinama učenja, ali i istraživanju i testiranju inovativnih rešenja.

 

Akademija unutar fabrike Melfi stvara okruženje gde su ljudi i kreativnost centar svega. Oni koji imaju ideje da iznesu i veštine da primene su slobodni da se izraze, bez obzira na hijerarhiju i ulogu: samo u 2018. godini, 5.000 ideja je prezentovano i bilo predmet diskusije. Čak je i izgled Akademije neobičan za fabriku; njene prostorije podsećaju na one u inovativnim kompanijama u Silicijumskoj dolini u Kaliforniji: jarko obojeni nameštaj, alatke za proučavanje koje su negde između video igrica i visoke tehnologije, ekrane na svakom koraku i mnogo prostora za relaksaciju. Sve je stvoreno interno pomoću recikliranih materijala,
zahvaljujući trudu i strasti zaposlenih u fabrici. Prostor je upotpunjen različitim učionicama koje se nalaze pored laboratorija, tako da teorijski koncepti mogu odmah biti primenjeni u praksi u laboratorijama za simulaciju. Sve što se ovde nauči se deli sa drugim akademijama FCA fabrika putem ogromne digitalne arhive. Akademija fabrike Melfi je bila pionir: njen primer je naveo mnoge druge FCA fabrike da stvore sopstvene Akademije.

 

Jeep Compass, SUV koji nastupa u najvećem i najbrže rastućem segmentu na svetu
Compass koji se pojavio 2017. godine, a nedavno opremljen novim motorima Euro 6D, kao Jeep terenac, Jeep SUV ima legendarne terenske mogućnosti američkog brenda i odličnu dinamiku vožnje. Poseduje moderan dizajn u čistom, autentičnom stilu brenda Jeep, kompletan spektar naprednih tehnologija za povezanost i bezbednost, koje su jednostavne za korišćenje.
Spoljašnji izgled modela Jeep Compass je upečatljiv, sa skladnom ravnotežom između dinamičnih linija i balansiranih proporcija, što stvara inovativan estetski doživljaj. U pitanju je pravi Jeep sa i sa karakterističnim, tradicionalnim elementima dizajna, kao što su trapezoidni blatobran i maska hladnjaka sa sedam proreza smeštena na sjajno crnu pozadinu. Prepoznatljivi okviri LED svetala sa crnim ivicama daju karakter i stav prednjem delu ovog modela. Još jedan upečatljiv element modela Compass su jedinstvena zadnja LED svetla. Tanka i pravougana, ona se savršeno uklapaju u zadnja vrata i stvaraju dominantan ali i luksuzan izgled koji čini Jeep Compass lako prepoznatljivim kako na putevima tako i u terenskoj vožnji. Iznad svega, u pitanju je istinski Jeep model sa svojim terenskim sposobnostima, koje su standard u kategoriji, i za koje su zaslužna dva napredna 4x4 sistema: Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low. Svaki sistem može da isporuči neophodni obrtni momenat pojedinačnom točku kada je potrebno i oba su opremljena sistemom Jeep Selec-Terrain sa različitim režimima vožnje (za sneg, pesak i blato, kao i automatski režim, plus ekskluzivni režim za stenovite podloge, dostupan samo u okviru Trailhawk paketa opreme) za najbolje performanse u vožnji sa pogonom na četiri točka, na putevima i van njih, u svim klimatskim uslovima.

 

Novost u gami za 2019. su Sting Grey boja karoserije kao i dizel i benzinski motori koji ispunjavaju standarde Euro 6D. Compass za 2019. godinu dostupan je sa četiri paketa opreme: Sport, Longitude, Limited i Trailhawk. A tu su i dva nova specijalna izdanja: sportski i jedinstveni ''S'' i ekskluzivni ''Night Eagle'', što će učiniti odabir odgovarajuće opreme i izgleda lakšim nego ikad. Zatim, sve verzije su opremljene vrhunskim sistemima za informacije i zabavu: Uconnect radio sa 7-inčnim ekranom sa sistemima Apple CarPlay/Android Auto sada se nudi kao standardni deo paketa opreme Longitude i naprednijih paketa (zajedno sa dvozonskom automatskom klimatizacijom i 17-inčnim točkovima od legure), dok je Uconnect NAV radio sa 8.4-inčnim ekranom sa Apple CarPlay/Android Auto dostupan po izboru na Longitude
paketu, i kao standardni deo Limited paketa. Mogućnosti za prilagođavanje se ne zaustavljaju tu: mušterije mogu da biraju između sedam različitih kombinacija voznog sistema, uključujući dva benzinska i dva dizel motora, i dva prenosna sistema - devetostepeni automatski i šestobrzinski ručni. Izbor benzinaca uključuje 1.4-litarski MultiAir2 turbo motor sa start-stop sistemom, koji razvija 140 konjskih snaga na 5.000 rpm i 230 Nm obrtnog momenta na 1.750 rpm, uparen sa šestostepenim ručnim menjačem i 4x2 konfiguracijom; i 1.4-litarski MultiAir 2 turbo motor koji razvija 170 konjskih snaga na 5.500 rpm i obrtni momenat od 250 Nm na 2.500 rpm, upared sa devetostepenim automatskim menjačem i 4x4 konfiguracijom.

 

Pored benzinaca, postoji i izbor dizelaša, koji uključuje 1.6-litarski MultiJet II sa start-stop sistemom koji pruža 120 konjskih snaga na 3.750 rpm i 320 Nm obrtnog momenta na 1.750 rpm, koji je uparen sa šestostepenim ručnim menjačem i 4x2 konfiguracijom, i 2.0-litarski MultiJet II sa start-stop sistemom koji razvija 140 konjskih snaga na 4.000 rpm - kada je uparen sa devetostepenim automatskim menjačem - i 140 konjskih snaga na 3.750 rpm - kada je uparen sa šestostepenim ručnim menjačem. Obe kombinacije daju 350 Nm obrtnog momenta na 1.750 rpm i imaju 4x4 konfiguraciju. Snažnija verzija 2.0 MultiJet II, sa start-stop sistemom koji razvija 170 konjskih snaga i 380 Nm obrtnog momenta na 1.750 rpm u kombinaciji sa devetostepenim automatskim menjačem i 4x4 konfiguracijom (uključujući i posebni Low range režim koji dolazi isključivo uz Trailhawk paket opreme), upotpunjuje ponudu dizelaša za model Compass.

2.4-litarski Tigershark benzinski motor sa MultiAir2 tehnologijom razvija 184 konjske snage na 6.400 rpm i 237 Nm obrtnog momenta je dostupan u gami modela Compass koja se prodaje na tržištima van EU (Rusija, Afrika i Bliski Istok) zajedno sa slabijom verzijom istog motora od 150 konjskih snaga, oba uparena sa devetostepenim automatskim menjačem i 4x4 konfiguracijom.

 

25. godišnjica FCA fabrike u Melfi: fabrike koja obara rekorde sa vodećom ulogom u procesu elektrifikacije FCA


Ove godine se obeležava 25 godinja postojanja Melfi fabrike kompanije FCA, jedne od najnaprednijih fabrika automobila u celoj Evropi. Reorganizovana je u 2015. godini radi otpočinjanja proizvodnje modela Jeep Renegade i Fiat 500X, sa investicijom vrednom preko milijardu evra. Pokrivajući teritoriju od oko 1.9 miliona kvadratnih metara, pogon je sagrađen između 1991. i 1993. godine u blizini San Nikole, 18 kilometara od Melfija. Mesto se nalazi na putu koji povezuje Bazilikatu sa Kampanijom i Apulijom, regijama iz kojih dolaze mnogi radnici zaposleni u ovim pogonima. Trenutno se u njoj proizvode Jeep Renegade i Fiat 500X, a proivodiće se i Jeep Compass plug-in hibridi početkom 2020. godine, koji će imati glavnu ulogu u strategiji elektrifikacije kompanije FCA. Fabrički kompleks sadrži fabrike/pogone Preseraja, Karoserije, Lakirnice i Montaže i zapošljava 7.300 ljudi. Tu se nalazi 5 presa i 2 sekača koji se koriste u fazi oblikovanja metala; 860 robota rade u fazi izrade karoserije; 54 robota rade na farbanju; tu je i 278 stanica za automatsko šrafljenje; i otprilike 4.000 radnika koji rade isključivo na montaži automobila.

 

FCA fabrika u Melfiju predstavlja izuzetan primer tehnološke i organizacione evolucije, i oduvek je važila za rasadnik inovacija. To je bila prva fabrika koja je primenila model ''integrisane fabrike'', sa decentralizacijom odgovornosti i integracijom funkcija, za razliku od prethodnih rigidnih sistema. Potom je evoluirala i primenila modele ''modularne fabrike'' i ''umrežene fabrike''. Ova fabrika je oduvek primenjivala principe optimizovane (lean) proizvodnje i prihvatila je funkcionalne mehanizme za poboljšanje konkurentnosti. Danas, ova fabrika funkcioniše kao digitalna fabrika koja koristi tehnologije i sisteme industrije 4.0 sa platformom koja međusobno povezuje i integriše poslovne procese, sa maksimalnom sintezom organizacije, tehnologije i ljudskih resursa.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...