Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novi Fiat Punto bi mogao da se proizvodi u Srbiji, a ne u Italiji

Recommended Posts

fiat%20punto%202013.jpg

Italijanski mediji danas pišu da bi sledeća generacija Fiat Punta mogla da se proizvodi u Srbiji, a ne u Italiji poput sadašnjeg modela. Naravno, ovo je nezvanična informacija, bolje reći špekulacija, ali ako se obistini, u Kragujevcu bi novi Punto trebalo da počne da se proizvodi 2015. godine. Ako do toga zaista i dođe, ne treba posebno naglašavati kakvu reakciju će to izazvati od strane Fiatovih radnika i italijanske javnosti. Ono što je takođe zanimljivo, ovaj novi Fiat bi navodno mogao da dobije i novo ime – Fiat Pandona.

Više o svemu ovome bi trebalo da bude saopšteno uskoro.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se samo da nece imati nista zajednicko sa onim na slici! :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

Taj tko je to crtao je ocito imao los dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam malo Markionea juče na RTS-u. Na pitanje da li će korigovati cijenu Fiata 500L za srpsko tržište odgovorio je da je to nemoguće zbog cijene i kvaliteta dijelova od koga je napravljen ali da će nastaviti proizvodnju Punta koji je prihvatljiv za naše tržište.

Vjerujem da je mislio na Punta Classic ali ih ništa ne spriječava ni da krenu sa novim modelom... osim "finansijskog rata" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Fiat Punto na PSA platformi?

 

fiat punto 197959.1.jpg

 

Šef kompanije FCA Mike Manley je nedavno nagovestio da će Fiat po svemu sudeći napustiti segment miniautomobila i da će kupce pokušati da preusmeri na veći B segment. Međutim, nakon prestanka proizvodnje Punta, Fiat trenutno u Evropi nema predstavnika u B segmentu. Kako bi rešili taj problem, jedano od rešenja jeste u tome da bi u Fiatu mogli da iskoriste platformu francuske PSA grupe sa kojom je FCA nedavno već najavio spajanje. Konkretnije, neki novi Punto bi mogao da bude napravljen na PSA CMP platformi koju već koriste nova Opel Corsa, Peugeot 208 i DS3 Crossback. Mogući izgled takvog Punta za modelsku godinu 2021 je pokazan na ovim nezvaničnim renderima, pri čemu je kao baza poslužila nova Opel Corsa uz dodatak prednjeg dela po uzoru na Fiat Argo koji se prodaje u Južnoj Americi.

 

197959-fiat punto.jpg

 

Takođe, budući da se nova Opel Corsa i Peugeot 208 nude i u potpuno električnoj verziji, i neki novi Punto bi (teoretski) mogao da dobije električnu varijantu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, neshaoct said:

da će Fiat po svemu sudeći napustiti segment miniautomobila

Ako su po necemu bili poznati, to su bili mali gradski automobili. Jedina klasa gde su sa maltene duplo vecim ciframa prodaje odvaljivali konkurenciju, Panda i 500 su godinama na vrhu daleko ispred ostalih. 500 je najprodavaniji Fiat na trzistima van maticnog...

Fali C-SUV, predstavnik u C segmentu vapi za modernizacijom, trenutno ubijen Subcompact segment... Ako je i ovo iznad istina, kao da hoce da uniste brand i prodajnim rezultatima krenu putem Lancie i Alfe. Deluje da je ovo spajanje sa PSA pravi potez za trenutno stanje u Evropi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije baš tako lagodna i prosta situacija u A segmentu. Pa, kad i VW drži istom već 8 godina svoju ponudu u tom segmentu, jasno je da tu nije baš lagodno. Ukupna prodaja u njemu ne raste (naprotiv), a traži ulaganja za aute koji na tržištu moraju biti jeftini. Kako kažu u bogatom svetu, taj ''entry-level cars'' je bio poznat kao deo tržišta gde je teško pare zaraditi jer ti automobili moraju biti jeftini. Sa novim tehnologijama (struja/bezbednost/autonomnost), troškovi razvoja i proizvodnje tih auta idu u nebo, a prodajna cena ne može da im ode u nebo jer ih onda niko neće kupovati pored sve jačeg i jačeg B-SUV segmenta.

 

I do sada se u tom segmentu na jednoj platformi moralo praviti više modela kako bi se neke pare zaradile (npr. Fiat 500/Fiat Panda/Lancia Ypsilon/Ford Ka ; Toyota Aygo/Peugeot 108/Citroen C1 ; VW Up/Škoda Citigo/Seat Mii), ali sa novim povećanim troškovima i ta opcija postaje tržišno neizvesna...tj. džabe što imaš tri modela ako se oni svi zajedno prodaju kao nekada samo jedan od njih...a troškovi razvoja/proizvodnje značajno uvećani. Tačno je da sada FCA zarađuje i na 500 i na Pandi, ali su to modeli koji su odavno isplatili troškove razvoja/marketinga i sada zato donose čistu zaradu. Novi modeli su skroz druga priča.

 

Nije samo FCA na tragu tih ideja, nego i drugi. Ford je već ugasio svoj A segment, Opel takođe.

PSA, koji zajedno sa Toyotom u Češkoj pravi Aygo/Peugeot 108/Citroen C1 na potpuno istoj platformi, najavljuje (najavili još pre spajanja sa FCA) da to prestaje da radi od 2021. godine i prodaje svoj deo vlasništva nad fabrikom u Češkoj ka Toyoti. VW najavljuje prelazak na struju, opet kroz istu platformu na tri modela: VW e-Up/Škoda CitigoE iV/Seat Mii. Drugim rečima, ako se PSA odluči da nastavi život svojim modelima A segmenta (a očigledno to ne planira više da radi sa Toyotom), onda i FCA ima opciju da nastavi proizvodnju svojih modela A segmenta jer bi to onda faktički bilo čak 5 modela na istoj platformi: (500/Panda/Ypsilon/108/C1). To već može da bude isplativo jer troškove razvoja (ali, moralo bi i proizvodnje) deli 5 modela. Ako VW planira da mu bude isplativo sa 3, može i FCA/PSA da bude isplativo sa 5, pri čemu je tih 5 modela sa dosta jačim imenima u tom segmentu.

 

Kao da će se brak FCA i PSA najpre videti u A segmentu. I jedni i drugi su pre braka faktički već krenuli da naginju ka tome da im više nije isplativ taj segment, kad ono - sad im se otvaraju nove opcije (PSA sada ima bolju opciju nego što je bilo sa Toyotom, a FCA takođe ima bolju opciju jer ponovo postaje isplativo jer Ford i njegov model Ka kao partnera menjaju sa znatno jačim na tržištu 108 i C1). Ionako iz FCA nisu rekli da im je to kratkoročni plan oko A segmenta, već ideja koja treba da se pokaže u narednih 4-5 godina. To je sasvim dovoljno vremena da dobijemo novi FCA/PSA model u 5 verzija/imena. Videćemo...

 

 

Edited by neshaoct
dodao linkovanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapiram ja da je tu najmanja zarada po komadu, ali valjda treba ocuvati i neki kontinuitet i tradiciju, iako su sve klase pod navalom kreatura u vidu crossovera. Ako je po necemu Fiat bio poznat, to su originalni, prakticni, gradski autici.

A nisu to ni tako male cifre prodaje, mislim da su Panda i 500 godinama unazad svaki na blizu 200.000 komada. Panda je pre 9-10 godina dobacila za Fiat danas nezamislivih 300.000 komada.

Dodatno sto je Fiat na krilima sjajnog 500 gradio deo game modela... I sada sve to treba ukinuti, a u pitanju su najprodavniji modeli i deo imidza branda... Iza tih 200.000 komada, ide 500X koji se vrti na oko 100.000, 500L godinama pada na manje od 50.000, Tipo ce pasti mozda i na ispod 80.000, legendarni Punto ubiVen :)... Polako ali sigurno gube kontinuitet sa modelima, brljaju sa imenima, ne prate se savremeni trendovi... Sve to vodi onome sto smo vec videli sa Lanciom i Alfom. Dzaba sada Alfi i tehnicki neosporno sjajni modeli i ogromna ulaganja u razvoj, kada te nigde nema godinama. Dovoljno je samo pogledati katastrofalne rezultate prodaje, da Lancia Ypsilon ima vecu prodaju u Italiji nego kompletna gama Alfe u celoj Evropi. Potencijalni kupci vrlo lako odleprsaju, u moru danasnje ponude. Uvek bih pikirao Zabara, igrom slucaja uzeh ovaj auto - ali evo sta kod Fiata uzeti u klasi posle Sportaka (sa slicnom ponudom motora i opreme, a covek uvek gleda bolje)? Isto vazi i za ostale modele, o tome pricam... Odustajanjem od malih, gradskih modela bi bukvalno pljunuli na svoju tradiciju i sustinu svojih pocetaka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumem šta pričaš i slažem se sa tim, ali mogu da razumem i druge razloge.

Uostalom, da samo FCA ima takve ideje oko A segmenta pa i da se onda pomisli ''pusti budale''. :) Ali, kad vidiš da i drugi imaju - teško da su onda svi budale.  

Ford je već otišao iz tog segmenta, za Opel je doneta ista odluka, PSA i Toyota prestaju zajedno da prave A segment od 2021. godine, a PSA čak izlazi i iz vlasništva fabrike koja mu pravi A segment. VW drži već 8 godina iste modele, kao što ih i FCA dugo drži. Kad vidiš da najjači u Evropi (VW), i najjači u A segmentu (FCA), kao i onaj kome je glavno tržište Evropa (PSA), svi redom ili razmišljaju o odustajanju ili drže istu ponudu neuobičajeno dugo vremena za njih - mislim da je jasno oko toga koliko je teško praviti i zaraditi u A segmentu.

 

Možda se tržište automobila u Evropi toliko menja da ''entry-level cars'' više neće biti A segment, nego B-SUV...ko zna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...