Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
lomisa

Tipo 1.4 / Tempra 1.6 - iberlauf crevo

Recommended Posts

Prilikom ugradnje plina jos kod prethodnog vlasnika skinuto je iber crevo i stravljeno od floride.Onaj deo iber crev koje se grana na dva kraja - oznacen pod broje 1 na slici ne postoji.Na tom mestu treba da ulazi u monopoint.Umesto toga to mesto na monopointu je zatvoreno srafom.Postoji samo iber crevo koje ide direktno u filter zraka - oznaceno brojem 2.Zanima me cemu sluzi taj otvor na monopointu - zaokruzen crveno i da li to sto je zapusen ima veze sa ugradjenim plinom ( mesac ugradjen na monopointu ).Da li kroz taj otvor vuce vazduh ispod leptira..??.Druga stvar je gde naci original crevo i da li pase od drugih automobila - Npr. Lancia delte, neke alfe i sl.

cxc570.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan deo uljnih para ide u kućište filtera a drugi manji direktno u usis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mojoj Fiat tempri je ovakav karburator i kada me neko pita koji ti je karburator , ne znam sta da odgovorim . Pa bi' Vas pitao koji je ovo karburator ? Da li moze i gde mu se steluje smesa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I na mojem fiat tipu je isti ovaj karburator i zove se "monopoint" neko kaže i " singl point", a mnogi kažu poluajnšpric. U suštini to je elktronsko ubrigavanje goriva sa jednom elktrodiznom i kod njega nema nikakvog štelovanja o svemu se se brine ECM ili kako volimo da kažemo motorni kompijuter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pitanju je Bosh Monojetronic single point - ubrizgavanje elektronskom diznom u jednoj tacki. Dizna dobija podatke od lambda sonde, senzora temperature rashladne tecnosti, senzora temperature u usisu...na osnovu toga se pravi smesa goriva i vazduha koja je u svim rezimima rad i obrtajima idealna ( Idealan odnos ove dve materije je 14,7:1 i on se naziva stehiometrijskim odnosom. Drugim rečima, za kompletno sagorevanje 1kg benzina potrebno je 14,7 kg vazduha. Ali, određene radne okolnosti (npr. prazan hod ili puno opterećenje) čine neophodnim da se ovaj odnos do određenih granica koriguje. I zaista, odnos između stvarne i teorijske potrebe za vazduhom, koji se naziva λ (grčko slovo: lambda), varira od 0,9 do 1,1. Vrednosti koeficijenta λ koje su manje od jedinice odgovaraju bogatijoj smeši (odnos vazduha i goriva je manji od stehiometrijskog) što za posledicu ima povećanje snage motora, odnosno vrednosti koeficijenta λ koje su veće od jedinice odgovaraju siromašnijoj smeši (odnos vazduha i goriva je veći od stehiometrijskog) što za posledicu ima smanjenje izlazne snage ).

cxca200.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukoloiko neko ima ili prodaje Iber crevo za Fiat Tipo 1.4,1.6ie - kao sa prve slike nek javi.Moze na mail.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li da otkacim crevo iberlaufa i sprovedem ga "ispod" kako to neki kazu? Malpre sam cackao nesto oko benzina posto mi slabije vuce i hoce da secka u voznji (na benzin), i hoce i da mi se ugasi (na benzin) i nekako i je bolje radila i na leru kada sam otkacio to crevo sa poklopca karburatora. Na iber ide beli dim i mirise zavisno od goriva ii na plin ili na benzin a manje ide kada je na plinu, barem tako sa ja primetio. Nisam neki stucnjak ai jasno mi sta je iberlauf (ili odusak motora) i sluzi za izjednacavanje pritiska izmedju cilindra i "spoljneg sveta" kako da kazem i da deo sagorlih materija izlazi nesto ide na izduv a nesto oko 1% izlazi na iberlauf (tako sa ja to shvatio).

itanje glasi da li da mu otkacim to crevo sto ide na poklopac karburatora jer ga gusi?

I da trosi ulje samo ne znam gde, ili se meni cini na merac zbog toga sto i auto nije na ravnom vec malcie na neravno ai nije strasno cak je i neprimetno nakosen.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidis ja nisam palancanin (sa juoistoka srbije sam) ali zivim ove vec par godina, zato i ne znam majstore ko je kakav i nemam poverenje u majstore jer su svi vacarosi i kad odem kod njih kad vide novu facu nepoznat covek gledaju me ko peceno pile :) zato i visim po forumima i pokusavam da sam neke stvari skontam, Ali kad si mi pomenuo ciscenje karburatora igrom sluaja znam decka koji drzi karburator servis, otiso odmah do njega kad sa procitao post i evo sad se tek vratio kuci, ovako stvari stoje: oram na kompletnu, da kazem generalnu restauraciju karburatora, mora da mi zameni vakuum crevo, iam neki weber karbutaror sa 3 membrane i ima 2 ali nema trecu neku cetvrtastu, trenutno nema delove za njega ali ce da vidi ovih dana kod dobavljaca, mora u neke kiseline da stoji i da se greje (ne znam proceduru ali decko je jedan od retkih koji nije vacaros barem mi tako ne deluje), dihtunzi, sve to kosta 45 evra sa rukana naravno, za par dana ce mi javiti kad nabavi taj komplet tih memabrana i creva. do tada i nije proble da vozim, na plin (ko sto i nije bio na plin), s tim da cu morati da izbacim iber crevo jer mi je pun karburator ulja a te ventile ili neke mrezice sto hvataju te uljne pare mi ne preporucuje jer kaze da se desavalo da te mrezice naprave havariju ako upadnu u karter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...