lomisa 9 Posted December 6, 2012 Prilikom ugradnje plina jos kod prethodnog vlasnika skinuto je iber crevo i stravljeno od floride.Onaj deo iber crev koje se grana na dva kraja - oznacen pod broje 1 na slici ne postoji.Na tom mestu treba da ulazi u monopoint.Umesto toga to mesto na monopointu je zatvoreno srafom.Postoji samo iber crevo koje ide direktno u filter zraka - oznaceno brojem 2.Zanima me cemu sluzi taj otvor na monopointu - zaokruzen crveno i da li to sto je zapusen ima veze sa ugradjenim plinom ( mesac ugradjen na monopointu ).Da li kroz taj otvor vuce vazduh ispod leptira..??.Druga stvar je gde naci original crevo i da li pase od drugih automobila - Npr. Lancia delte, neke alfe i sl. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 6, 2012 Jedan deo uljnih para ide u kućište filtera a drugi manji direktno u usis. Quote Share this post Link to post Share on other sites
misosneza 0 Posted December 9, 2012 Na mojoj Fiat tempri je ovakav karburator i kada me neko pita koji ti je karburator , ne znam sta da odgovorim . Pa bi' Vas pitao koji je ovo karburator ? Da li moze i gde mu se steluje smesa ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bukvic 0 Posted December 9, 2012 I na mojem fiat tipu je isti ovaj karburator i zove se "monopoint" neko kaže i " singl point", a mnogi kažu poluajnšpric. U suštini to je elktronsko ubrigavanje goriva sa jednom elktrodiznom i kod njega nema nikakvog štelovanja o svemu se se brine ECM ili kako volimo da kažemo motorni kompijuter. Quote Share this post Link to post Share on other sites
misosneza 0 Posted December 11, 2012 Ok . Hvala Vam , sada mi je sve jasno . Quote Share this post Link to post Share on other sites
lomisa 9 Posted December 11, 2012 U pitanju je Bosh Monojetronic single point - ubrizgavanje elektronskom diznom u jednoj tacki. Dizna dobija podatke od lambda sonde, senzora temperature rashladne tecnosti, senzora temperature u usisu...na osnovu toga se pravi smesa goriva i vazduha koja je u svim rezimima rad i obrtajima idealna ( Idealan odnos ove dve materije je 14,7:1 i on se naziva stehiometrijskim odnosom. Drugim rečima, za kompletno sagorevanje 1kg benzina potrebno je 14,7 kg vazduha. Ali, određene radne okolnosti (npr. prazan hod ili puno opterećenje) čine neophodnim da se ovaj odnos do određenih granica koriguje. I zaista, odnos između stvarne i teorijske potrebe za vazduhom, koji se naziva λ (grčko slovo: lambda), varira od 0,9 do 1,1. Vrednosti koeficijenta λ koje su manje od jedinice odgovaraju bogatijoj smeši (odnos vazduha i goriva je manji od stehiometrijskog) što za posledicu ima povećanje snage motora, odnosno vrednosti koeficijenta λ koje su veće od jedinice odgovaraju siromašnijoj smeši (odnos vazduha i goriva je veći od stehiometrijskog) što za posledicu ima smanjenje izlazne snage ). Quote Share this post Link to post Share on other sites
lomisa 9 Posted December 16, 2012 Ukoloiko neko ima ili prodaje Iber crevo za Fiat Tipo 1.4,1.6ie - kao sa prve slike nek javi.Moze na mail. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosSP 0 Posted December 30, 2012 (edited) Da li da otkacim crevo iberlaufa i sprovedem ga "ispod" kako to neki kazu? Malpre sam cackao nesto oko benzina posto mi slabije vuce i hoce da secka u voznji (na benzin), i hoce i da mi se ugasi (na benzin) i nekako i je bolje radila i na leru kada sam otkacio to crevo sa poklopca karburatora. Na iber ide beli dim i mirise zavisno od goriva ii na plin ili na benzin a manje ide kada je na plinu, barem tako sa ja primetio. Nisam neki stucnjak ai jasno mi sta je iberlauf (ili odusak motora) i sluzi za izjednacavanje pritiska izmedju cilindra i "spoljneg sveta" kako da kazem i da deo sagorlih materija izlazi nesto ide na izduv a nesto oko 1% izlazi na iberlauf (tako sa ja to shvatio).itanje glasi da li da mu otkacim to crevo sto ide na poklopac karburatora jer ga gusi?I da trosi ulje samo ne znam gde, ili se meni cini na merac zbog toga sto i auto nije na ravnom vec malcie na neravno ai nije strasno cak je i neprimetno nakosen. Edited December 30, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted December 30, 2012 bolje ocisti karburator i zameni kablove i svecice nego da drndas iberlauf.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilosSP 0 Posted December 30, 2012 Vidis ja nisam palancanin (sa juoistoka srbije sam) ali zivim ove vec par godina, zato i ne znam majstore ko je kakav i nemam poverenje u majstore jer su svi vacarosi i kad odem kod njih kad vide novu facu nepoznat covek gledaju me ko peceno pile zato i visim po forumima i pokusavam da sam neke stvari skontam, Ali kad si mi pomenuo ciscenje karburatora igrom sluaja znam decka koji drzi karburator servis, otiso odmah do njega kad sa procitao post i evo sad se tek vratio kuci, ovako stvari stoje: oram na kompletnu, da kazem generalnu restauraciju karburatora, mora da mi zameni vakuum crevo, iam neki weber karbutaror sa 3 membrane i ima 2 ali nema trecu neku cetvrtastu, trenutno nema delove za njega ali ce da vidi ovih dana kod dobavljaca, mora u neke kiseline da stoji i da se greje (ne znam proceduru ali decko je jedan od retkih koji nije vacaros barem mi tako ne deluje), dihtunzi, sve to kosta 45 evra sa rukana naravno, za par dana ce mi javiti kad nabavi taj komplet tih memabrana i creva. do tada i nije proble da vozim, na plin (ko sto i nije bio na plin), s tim da cu morati da izbacim iber crevo jer mi je pun karburator ulja a te ventile ili neke mrezice sto hvataju te uljne pare mi ne preporucuje jer kaze da se desavalo da te mrezice naprave havariju ako upadnu u karter. Quote Share this post Link to post Share on other sites