Jump to content
FAS Goran
kicerica

Volvo i bezbednosne inovacije / Automobilske bezbednosne inovacije

Recommended Posts

Volvo - nadzor vozača za dodatnu bezbednost

 

volvo nadzor.jpg

 

Nedavno je Volvo zvanično potvrdio da će počevši od sledeće godine svi novi modeli pod njegovom značkom imati el. ograničenu najveću brzinu od 180 km/h. Reč je o delu programa Vision 2020 koji za cilj ima da osigura da u automobilima ovog proizvođača nema smrtno stradalih ili ozbiljno povređenih putnika. Ograničenje brzine je naravno samo jedna od novih bezbednosnih karakteristika koje će Volvo uvesti, a Šveđani su najavili da će njihovi modeli biti opremljeni i sistemima unutrašnjeg nadzora vozača koji će na tržište stići sa sledećom generacijom njihovih modela.

 

Radi se o sistemu koji putem unutrašnjih kamera nadgleda ponašanje vozača za upravljačem. Ako sistem oceni (putem raznih parametara) da ponašanje vozača nije zadovoljavajuće, odnosno da je na neki način ometen, pod uticajem alkohola i sl, tada vozilo može da interveniše na nekoliko načina pa i da se obrati nadležnim službama. Cilj je dakle sprečiti neodgovorno ponašanje, a time i potencijalnu tešku nesreću koja njime može da bude izazvana. Konkretni detalji o tome kako ovaj sistem radi za sada nisu poznati, ali kamere će snimiti, a sistem prepoznati vozača kome su oči predugo zatvorene, koji ne gleda ispred sebe neki duži period i sl. Takođe, sistem će pažnju obratiti na pokrete upravljača koji nisu uobičajeni, spore reakcije i sl. Drugim rečima, na sve ono što može upućivati na to da vozač nije u potpunosti sposoban za upravljanje.

 

Ako sistem oceni da vozač nije sposoban za vožnju vozilo će reagovati putem različitih upozorenja, a sistem autonomnog upravljanja može da dodatno smanji najveću dozvoljenu brzinu i da na kraju i u potpunosti zaustavi automobil na siguran način. Takođe, vozilo može da kontaktira Volvo On Call koji može da obavesti i da na vašu lokaciju po potrebi uputi hitnu pomoć i/ili policiju. Kako što smo već ranije rekli Volvo ovaj sistem namerava da lansira sa sledećom generacijom svojih vozila. Konkretnije, reč je o modelima koji će se bazirati na platformi SPA2 i koji će na tržište početi da pristiže početkom 2020-ih. Isto važi i za sistem ''Care Key'' koji će postati deo standardne opreme od 2021. Ovaj ključ će omogućiti vlasnicima vozila da prilikom davanja vozila na korišćenje nekom drugom, primera radi svojoj deci, neiskusnim vozačima i sl, postave ograničenje brzine. Na kraju dodajmo i da Volvo lobira kod osiguravajućih kuća da korisnicima njihovih automobila sa ovim i drugim bezbednosnih karakteristikama omogući jeftinije polise osiguranja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo Cars 60 godina deli znanja o bezbednosti

 

volvo eva.jpg

 

Volvo Cars po prvi put čini svoje znanje o bezbednosti dostupnim u centralnoj digitalnoj biblioteci na čije korišćenje podstiče automobilsku industriju, u interesu bezbednijih puteva za sve. Obaveštenje simboliše filozofiju kompanije koja se odnosi na unapređenje bezbednosti kroz razmenu znanja koje pomaže u spasavanju života i stiže na šezdesetogodišnjicu izuma koji je možda i najbitniji izum u istoriji bezbednosti u vozilima, sigurnosnog pojasa sa tri tačke vezivanja.

 

Prvi put predstavljen u Volvo automobilima 1959. godine, procenjuje se da je sigurnosni pojas sa tri tačke vezivanja na globalnom nivou sačuvao više od milion života, ne samo u Volvo, već i u ostalim automobilima, zahvaljujući odluci da se ovaj izum podeli sa drugima u interesu unapređenja bezbednosti u saobraćaju. Od tada, društveni napredak imao je uvek prednost u odnosu na isključivi finansijski dobitak u kompaniji Volvo Cars. U sklopu proslave ove prekretnice i radi naglašavanja činjenice da tradicija deljenja prevazilazi patente i fizičke proizvode, Volvo Cars sada lansira Projekat E.V.A. Ova inicijativa otelotvoruje i slavi šezdeset godina deljenja istraživanja bezbednosti u vozilima sa svetom, ali naglašava i osnovno pitanje nejednakosti u smislu razvoja bezbednosti u vozilima.

 

''Posedujemo podatke o desetinama hiljada stvarnih nezgoda, čime obezbeđujemo da su naši automobili što bezbedniji u odnosu na ono što se dešava u realnom saobraćaju'', izjavio je Lotta Jakobsson, profesor i viši tehnički specijalista u bezbednosnom centru Volvo Cars. ''To znači da se naši automobili razvijaju sa ciljem da štite sve ljude, bez obzira na pol, visinu, oblik ili težinu, nezavisno od prosečne osobe koje su predstavljene lutkama za testiranje sudara.'' Projekat E.V.A. pokazuje, na osnovu istraživačkih podataka Volvo Cars i dodatnih studija, da su žene u većem riziku od određenih povreda u sudarima vozila. Razlike u, na primer, anatomiji i snazi vrata kod prosečnog muškarca i žene dovode do veće verovatnoće da žene mogu zadobiti povrede kičme usled trzaja glave. Na osnovu datih studija i sopstvenih podataka o nezgodama, Volvo Cars je kreirao virtuelne lutke za testiranje sudara radi boljeg razumevanja ovih nezgoda i razvoja bezbednosne tehnologije koja pomaže u zaštiti muškaraca i žena, podjednako. Prva nastala tehnologija bila je WHIPS zaštita od povreda usled trzaja koja je uvedena 1998. godine i koja je doprinela jedinstvenom izgledu Volvo sedišta i naslona za glavu. Ideja davanja prioriteta društvenom napretku i dalje pokreće rad na razvoju bezbednosti Volvo Cars. Nove tehnologije razvijaju se ne samo da bi se ispunili bezbednosni standardi ili prošli regulatorni testovi, već zbog sopstvenih istraživačkih podataka, zasnovanih na detaljnim analizama desetina hiljada stvarnih nezgoda, koji pokazuju gde bezbednost može da se unapredi.

 

Tokom 1980-ih godina, u Volvo Cars počeli su da se fokusiraju na bočne udarce, nakon što su podaci pokazali da se previše ljudi povredi na taj način usled kratke distance između mesta udara i putnika. To je dovelo do nekoliko inovacija tokom 1990-ih, kao što je sistem za zaštitu od bočnih udara (SIPS), bočni vazdušni jastuci i zavese. Sve ove inovacije, zasnovane na istraživačkim podacima kompanije Volvo, sada predstavljaju industrijski standard. U skorije vreme, istraživački podaci kompanije Volvo Cars ukazali su na povrede lumbalnog dela kičme, donjeg dela leđa kod svih ljudi, bez obzira na pol i veličinu. Dodatne analize i studije fokusirale su Volvo na opasnosti povreda usled napuštanja puta. Nastala tehnologija, koja je prvo uvedena na modelu XC90, a sada i na svim modelima zasnovanim na SPA platformi predstavlja apsorpciju energije u sedištima koja prelazi regulatorne zahteve za proizvođače vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo lansira automobile koji dele informacije, evo o čemu će ''razgovarati''

 

volvo v.jpg

 

Volvo je kao sigurnosni predvodnik u automobilskom svetu odlučio da ponudi još jednu inovativnu tehnologiju kojom želi da vožnju učini bezbednijom. Kako bi unapredio bezbednost u saobraćaju Volvo će između ostalog svoje modele na evropskom tržištu opremati novom tehnologijom koja dozvoljava komunikaciju između automobila. U praksi to znači da će Volvo koji naiđe na klizav put ili saobraćajnu nesreću proslediti informaciju drugim automobila, ali u prvoj fazi samo onima istog proizvođača. Sistemi ''Hazard Light Alert'' i ''Slippery Road Alert'' su već predstavljeni na seriji 90, ali samo u Švedskoj i Norveškoj, a sada će ih Volvo nuditi širom Evrope. Postaje standardni deo opreme svih modela, a moći će da ga ugrade i postojeći vlasnici pojedinih Volvo modela. Podsetimo, od sledeće godine Volvo će sve modele opremati limitatorom na 180 km/h, a uskoro će u standardnu opremu ući kamere i senzori koji prate ponašanje vozača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako Volvo pomaže vlasniku automobila u slučaju saobraćajne nezgode?

 

volvo car advisor.jpg

 

Volvo je svojim kupcima ponudio novi besplatnu aplikaciju koja je osmišljena da im pruži savete i pomoć nakon eventualnog udesa. Volvo je u svetu prepoznatljiv kao kompanija koja veoma vodi računa o bezbednosti putnika, kako kroz tehnologije koje pomažu da do udesa uopšte ne dođe, tako i putem sistema aktivne i pasivne bezbednosti koji smanjuju mogućnost i težinu povreda u slučaju da se ipak dogodi saobraćajna nezgoda.

 

Nova aplikacija ''Car Accident Advisor'' ima za cilj da pruži asistenciju vozaču nakon što se udes već desio, a vozač i putnici nisu povređeni. Ukoliko ste se nekada našli u sličnoj situaciju, znate koliko i najblaži sudar može da bude stresan za sve učesnike - čak i ako ste prošli bez povrede. ''Volvo je godinama razvijao bezbednosne sisteme koji pomažu da hitne službe što pre budu obaveštene i stignu na mesto saobraćajne nesreće, kako bi se povređenima na vreme pružila medicinska pomoć'', kažu u toj kompaniji. ''Sada smo lansirali 'Volvo Car Accident Advisor', koji služi kao 'vodič' vozaču kako bi mu pomogao u narednim koracima nakon udesa, i to tek kada je putem sistema ''Volvo Customer Care'' potvrdio da su svi u automobilu bezbedni i nepovređeni''. Ova aplikacija praktično vodi vlasnika oštećenog automobila kroz niz postupaka koje je neophodno proći nakon udesa, uključujući identifikaciju nastale štete na vozilu i fotografisanje oštećenja na karoseriji. Takođe, pomaže vlasniku da što pre obavesti svoju osiguravajuču kuću o saobraćanoj nezgodi i upućuje ga ka najbližem ovlašćenom servisu kako bi što pre otklonio nedostatke izazvane udesom:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo će buduće automobile razvijati pomoću tzv. mešovite stvarnosti

 

volvo xr1.jpg

 

Volvo je zajedno sa finskom tehničkom kompanijom Varjo predstavio prvu svetsku aplikaciju tzv. virtuelne stvarnosti namenjenu razvoju automobila. Reč je o sistemu Varjo XR-1 koji može da uveri vozača i vozilo da su virtualni elementi koji se pred njima pojavljuju stvarni. Na taj način se u virtuelnom svetu testira ponašanje vozača i vozila da bi vozilo najbolje moglo da se prilagodi raznim situacijama u stvarnosti i tako omogući najveći nivo zaštite svojim putnicima i drugim učesnicim au saobraćaju. ''Sa ovim pristupom tzv. mešovite stvarnosti, možemo početi procenu tehnologiju dok je još bukvalno u fazi ideje'', rekao je Henrik Green šef tehničkog razvoja u Volvou. ''Umesto uobičajenog statičnog načina vrednovanja novih proizvoda i ideja, možemo odmah da testiramo koncepte na putu. Ovakav pristup nudi značajne potencijalne uštede troškova utvrđivanjem prioriteta i čišćenjem tzv. uskih grla mnogo ranije u procesu oblikovanja i razvoja.''

 

volvo xr1 1.jpg

 

XR-1 se takođe može pohvaliti vrlo preciznom tehnologijom za praćenje oka, što olakšava procenu načina na koji vozači koriste razne sisteme u automobilu, da li su im oni smetnja, kako prate situaciju u saobraćaju i sl. ''Od samog početka naša vizija je bila stvoriti proizvod koji može da neprimetno spoji stvarno i virtuelno zajedno'', rekao je Niko Eiden, osnivač i izvršni direktor kompanije Varjo. ''Neverovatno napredni načini na koje Volvo Cars koristi XR-1 pokazuju da Varjova tehnologija omogućava stvari koje su pre bile nemoguće. Zajedno sa Volvoom smo pokrenuli novi period u profesionalnoj primeni virtuelne stvarnosti.''

Volvo će javnosti demonstrirati sistem Varjo XR-1 na izložbi Augmented Reality World Expo u Santa Klari u Kaliforniji koji traje upravo ovih dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo i POC razvijaju prve testove sudara između automobila i biciklističkih kaciga

 

193187-volvo b 1.jpg

 

Volvo se udružuje sa vodećim švedskim sportskim i bezbednosnim brendom POC u seriji testova sudara biciklističkih kaciga i automobila, po prvi put u svetu, u sklopu novog istraživačkog projekta koji ima za cilj dodatnu zaštitu biciklista. 

 

193188-volvo b 11.jpg

 

Nezgode između bicikala i automobila često dovode do ozbiljnih povreda ili smrtnih slučajeva, zbog čega Volvo ima strategiju da u potpunosti izbegne ovaj tip nezgoda uz pomoć aktivne bezbednosne tehnologije. Detekcija biciklista uz potpuno zaustavljanje vozila koristi radare i kamere vozila da bicikliste otkrije, upozori vozača na neizbežni sudar i aktivira kočnice ukoliko je potrebno dodatno delovanje. U pitanju je razvoj zasnovan na automatskom kočenju u hitnim slučajevima i sistemu detekcije pešaka, u skladu sa njihovom vizijom bezbednosti.

 

volvo b 111.jpg

 

Volvo-POC istraživački projekat se sastoji od niza posebno projektovanih testova sudara u poznatom istraživačkom centru za bezbednost Volvo u Geteborgu u Švedskoj, i predstavlja deo šireg istraživačkog projekta sa ciljem razumevanja tipova dugoročnih povreda koje zadobijaju biciklisti. Tokom ovih testiranja, POC biciklističke kacige nose lutke za testiranje sudara koje se nalaze na test platformi, odakle se lansiraju na različite delove haube statičnog Volvo automobila, pod različitim uglovima i brzinama, radi različitih merenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najnapredniji automobili: Na prvom mestu je Volvo

 

Volvo-XC90 1111111.jpg

 

Znate i sami za J.D. Power, organizaciju koja se bavi nizom istraživanja u kojima potrošačima sugeriše najbolja rešenja, odnosno ocenjuje mnoge usluge. Najnovije istraživanje je pratilo koliko su napredna i sigurna tehnološka rešenja u automobilima u prodaji na tržištu Amerike: infotainment i sistemi aktivne bezbednosti. J.D. Power je pratio razne sisteme: kamere za parkiranje, upravljanje pomoću gestova, sistem za zadržavanje vozila u saobraćajnoj traci, automatsko kočenje…

 

Istraživanje je sprovedeno ispitivanjem vlasnika vozila (njih 82.527), a zanimljivo, proizvođač električnih automobila Tesla nije J.D. Poweru ustupio podatke za 15 američkih saveznih država (od njih 50), pa zato i nije zvanično uvršten na listu. Međutim, pomalo iznenađujuće, koliko god se direktor kompanije Elon Musk hvalio naprednim tehnološkim rešenjima, na osnovu podataka iz ostalih 35 država američki proizvođač ne bi bio na vrhu, nego na drugom mestu, iza Volvoa koji je pobednik.

 

Gledajući sve kategorije, lakoću upotrebe sistema, automatizovanu vožnju, energiju i održivost, Volvo je na vrhu, BMW je drugi, a Cadillac treći. Od nepremium proizvođača najbolji je Hyundai. Najviše pritužbi je na kontrolu gestovima za koju velika većina vozača smatra da je nepouzdana. Takođe, većina vozača ne veruje preterano postojećim tehnologijama autonomne vožnje, odnosno sistema aktivne bezbednosti. Vlasnici Volvoa posebno hvale upravo Pilot Assist, sistem aktivne bezbednosti, koji je po intuitivnosti i lakoći upotrebe pobedio Teslin Autopilot.

 

JD Power 2020 US Tech Experience Index:

  • Volvo: 617
  • BMW 583
  • Cadillac: 577
  • Mercedes: 567
  • Genesis: 559
  • Hyundai: 556
  • Subaru: 541
  • Kia: 538
  • Nissan: 534
  • Land Rover: 525
  • Lincoln: 525
  • Lexus: 523
  • Audi: 522
  • Prosek: 522
  • Ram: 520
  • Infiniti: 518
  • Chevrolet: 511
  • GMC: 510
  • Ford: 509
  • Jaguar: 504
  • Buick: 503
  • Volkswagen: 503
  • Dodge: 499
  • Mitsubishi: 497
  • Toyota: 495
  • Mazda: 494
  • Chrysler: 493
  • Acura: 488
  • Honda: 488
  • Jeep: 486
  • Porsche: 453
  • Mini: 444

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Volvo modeli će imati poseban sistem prečišćavanja vazduha

 

volvo air.jpg

 

Švedska kompanija otkrila je detalje o novoj, unapređenoj tehnologiji prečišćavanja vazduha. ''Advanced Air Cleaner'' uveden je u sve modele serija 60 i 90, i kombinuje filter na bazi sintetičkih vlakana, jonizaciju i senzor koji meri količinu finih čestica. Novi sistem kvaliteta vazduha zadržavaće izvan kabine i do 95% štetnih materija. Time se sprečavaju štetne posledice izazvane zagađenjem, a u kompaniji poručuju da korisnici mogu biti sigurni da je vazduh koji udišu zdraviji i čistiji. Volvo već ima i specijalni tim zadužen za procenu kvaliteta vazduha, a nova tehnologija smanjiće i emisiju neželjenih mirisa iz materijala koji se koriste u Volvo modelima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo predstavio patent volana koji se premešta sa leve na desnu stranu

 

volvo volan.jpg

 

Volvo je patentirao sistem koji omogućava da volan vozila, kao i njegova tabla instrumenata, klize sa jedne strane unutrašnjosti na drugu.

Imati vozilo u kome se volan može klizati s leva na desno može izgledati kao nešto iz naučno-fantastičnog filma, ali kako autonomne tehnologije postaju sve uobičajenije, to je nešto što bi Volvo mogao da pretvori u stvarnost. Ovakav sistem omogućio bi mnogo toga. Prvo, suvozač bi mogao da u toku vožnje postane vozač, jednsotavnim premeštanjem volana. Takođe, vožnja u zemljama gde se vozi na drugoj strani takođe bi postala mačiji kašalj. Volvo nije oktrio kako bi funkcionisalo premeštanje pedala i da li bi i suvozač i vozač imali pedale koje bi se palile u zavisnosti od pozicije volana. Bilo kako bilo, ovaj koncept je još uvek u fazi razvoja, ali deluje obećavajuće i smatramo da će doneti pravu revoluciju u vožnji budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekstremni test: Volvo bacio 10 novih automobila sa visine od 30 metara

 

208771-volvo crash.jpg

 

Test je deo napora Volvoa da razvije još bezbednije automobile, a spasilačkim službama pomaže u razvoju boljih, bržih načina za izvlačenje ljudi iz smrskanih vozila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekipa za istraživanje nesreća iz kompanije Volvo slavi 50. godišnjicu

 

volvo 50 godina03.jpg

 

U kompaniji Volvo, ekipa je poznata pod nazivom ''kućni detektivi''. Uprkos tome, mogli bismo ih nazvati i ekipom ''CSI'' švedskog proizvođača automobila, ako se malo poigramo sa nazivom slavne televizijske serije. Istraživači mesta nesreća, iz ekipe za istraživanje automobilskih nesreća Volvo koja ove godine slavi 50. godišnjicu, spremni su 24 sata na dan da obezbede da Volvo uči iz stvarnih nesreća, kao i da neprestano unapređuje svoje automobile.

 

volvo 50 godina02.jpg

 

''Naporan rad i istraživanja ekipe za istraživanje nesreća omogućavaju kompaniji Volvo da tragična saobraćajna nesreća može da dovede do nečeg dobrog: sve bezbednijih automobila'', izjavio je Malin Ekholm, vođa Centra bezbednosti Volvo Cars. ''Ekipa detaljno analizira šta se desilo u svakoj fazi nesreće, i daje ključne informacije o tome šta bi moglo da se unapredi kod naših automobila\\.

 

volvo 50 godina01.jpg

 

Ekipa je aktivna od 1970. godine. Kad god se desi nesreća u okolini Geteborga u Švedskoj, u koju je bilo uključeno vozilo Volvo, bilo noću ili danju, ekipa smesta žuri na mesto dešavanja kad ih obaveste o tome. Kad stignu, počinju sa istragom i što detaljnije dokumentuju redosled dešavanja. To znači da postavljaju pitanja. Koliko je sudar bio jak? Koliko brzo su se uključili aktivni bezbednosni sistemi? Kako su putnici? Ostala pitanja obuhvataju sledeće: Kakvo je bilo vreme? Koliko je bilo sati? U kakvom stanju su bile drumske oznake?

 

Posao se nastavlja u kancelariji: ekipa zatraži javno dostupne policijske izveštaje, stupa u kontakt sa vozačem i pregleda automobil kad god je to moguće. Ekipa takođe pokušava da shvati kako je vozač doživio nesreću, a to je postupak koji uključuje naučnike Centra bezbednosti Volvo koji proučavaju modele ponašanja. Na kraju ekipa zamoli osobe koje su učestvovale u nesreći da sa njom podele svoje zdravstvene kartone, a to joj omogućava da zabeleži sve nastale povrede. Njih analiziraju stručnjaci za biomehaniku, u saradnji sa fizičarima, da bi razumeli tačne uzroke za nastanak povrede.

 

Svi prikupljeni podaci i znanje su šifrirani i ne sadrže lične podatke. Zaključke tog istraživanja dele sa ekipama za razvoj proizvoda u kompaniji Volvo, koje ih koriste za razvoj i implementaciju novih tehnologija u budućim automobilima. Ekipa otkriva i stvari koje danas nije moguće rešiti - i tako omogućava kompaniji Volvo da očuva svoj položaj na čelu razvoja u oblasti bezbednosti. Svake godine ekipa lično istražuje oko 30 do 50 nesreća, iako se nesreće dešavaju svugde u svetu i ponekad je teško pravovremeno stići na mesto dešavanja. U tim slučajevima, i ako je to moguće, detektivi uz pomoć osoblja kompanije Volvo i hitnih službi koje se nalaze bliže mesta nesreće, uspevaju da opišu nesreće.

 

Osim toga, ekipa koristi i druge izvore informacija, kao što su javne zbirke podataka o nesrećama, koje pronalaze širom sveta, kako bi se uverila u donošenje potrebnih mera. ''Ekipa za istraživanje nesreća, naravno, nije jedini izvor istraživačkih podataka za naše stručnjake za bezbednost, ali ima važnu ulogu u pravom tumačenju detalja'', dodaje Malin Ekholm. ''Nesreće se i dalje dešavaju, ali danas su posledice puno blaže, a teže povrede ređe nastaju nego nekada.''

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

PR saopštenje

 

Volvo za razvoj bezbednijih automobila koristi najnoviju tehnologiju igara

 

volvo us games01.jpg

 

Inženjeri Volvoa nazivaju ga ''ultimativnim simulatorom vožnje'', iako to nije samo njihov izgovor za to da se prepuste igranju. Umesto toga, revolucionarni simulator mešovite stvarnosti koristi se za nove korake u oblasti bezbednosti i tehnologije autonomne vožnje. Podešavanja sa sedištem vozača koje se pomera, volanom sa haptičkim povratnim informacijama i slušalicama za virtuelnu stvarnost sa kristalno jasnim zvukom bi svakog ozbiljnog igrača učinile ljubomornim, ali simulator Volvoa taj koncept podiže na još viši nivo pa nije lako razlikovati stvarnost od simulacije. A to je suština svega.

Uz pomoć vrhunske tehnologije 3D razvojne platforme Unity u realnom vremenu i finskih stručnjaka za virtuelnu i mešovitu stvarnost iz kompanije Varjo, simulator uključuje vožnju pravog automobila stvarnim putevima. Udružuje životnu 3D-grafiku visoke rezolucije, slušalice za obogaćenu stvarnost i odelo Teslasuit za celo telo, koje obezbeđuje haptičke povratne informacije iz virtuelnog sveta i istovremeno prati i reakcije tela.

 

volvo us games02.jpg

 

Ta kombinacija programske i mašinske opreme inženjerima Volvoa omogućava simulacije mnogih saobraćajnih scenarija na stvarnoj ispitnoj stazi, sa upotrebom pravog automobila i sasvim bezbedno. Inženjeri mogu da dobiju važan uvid u interakciju ljudi i automobila u svrhu razvoja nove bezbednosti, pomoći vozaču i autonomnih karakteristika vožnje.

 

volvo us games03.jpg

 

Ispitivači mogu da budu izloženi izmišljenim funkcijama aktivne bezbednosti i pomoći vozaču, nastupajućim autonomnim korisničkim interfejsima, budućim modelima automobila i mnogim drugim scenarijima. Može da se koristi na pravim ispitnim stazama ili u testnoj laboratoriji, a svaki scenario može da se prilagodi u potpunosti. Mogućnosti su zapravo beskonačne. ''Ultimativni simulator'' Volvoa je predstavljen na manifestaciji u neposrednom prenosu iz Arene otvorenih inovacija kompanije Volvo, koju je vodila grupa njenih stručnjaka za inovacije. Prošle godine je Volvo zajedno sa kompanijom Varjo postao prvi proizvođač automobila koji je omogućio vožnju pravog automobila uz istovremeno nošenje slušalica za mešovitu stvarnost. Sada se ta saradnja proširila na Unity i proizvođača haptičkih odela za celo telo Teslasuit. Prema rečima Caspera Wickmana, seniorskog vođe korisničkog iskustva u Areni otvorenih inovacija Volvo i jednog od domaćina neposrednog prenosa, to kompaniji Volvo omogućava da proučava autentične ljudske reakcije u bezbednom okruženju i uz delić troškova stvarne provere.

 

''Saradnja sa velikim kompanijama, kao što su Varjo, Unity i Teslasuit, omogućila nam je ispitivanje bezbroj scenarija koji izgledaju i osećaju se kao stvarni, a da pri tome nije bilo potrebe ni za kakvom fizičkom gradnjom'', rekao je Casper Wickman. ''Omogućava nam da ispitujemo stvarne automobile kroz saobraćajne scenarije koji izgledaju stvarno, ali mogu da se prilagode pritiskom na dugme.'' U razvoju bezbednosnih sistema za automobile, kao što su tehnologije za sprečavanje sudara, ispitivanje je presudno. Međutim, ispitivanje tih sistema u stvarnosti može da bude opasno, dugotrajno i skupo. Simulacije virtuelne i mešovite stvarnosti ipak omogućavaju potpuno bezbedno testiranje u autentičnim okruženjima, bez potrebe za gradnjom bilo kojih fizičkih prototipa ili uspostavljanja kompleksnih scenarija. ''Primenom te najsavremenije tehnologije istražujemo i upravljamo razvoj da bismo ostvarili bezbedne automobile u budućnosti. Odlično je igrati ulogu u tome'', rekao je Casper Wickman.

 

Slušalice za mešovitu stvarnost Varjo

Prošle godine je Volvo zajedno sa kompanijom Varjo postao prvi proizvođač automobila koji je omogućio vožnju pravog automobila uz istovremeno nošenje slušalica za mešovitu stvarnost. Slušalice Varjo XR-1 Developer Edition koriste video kamere za kreiranje mešovite stvarnosti i obezbeđuju mešovitu ili virtuelnu stvarnost u visokoj rezoluciji. Sa slušalicama Varjo XR-1, predmeti i okruženja kreirani u platformi Unity mogu bez problema da se uključe u stvarni svet.

 

Odelo Teslasuit

Primenom sila, vibracija ili pokreta, haptička tehnologija omogućava rekonstrukciju doživljaja dodira pri interakciji sa virtuelnim svetom. Ako nose napredno haptičko odelo kompanije Teslasuit, simulacioni ispitivači iz kompanije Tesla mogu fizički da osete male reprodukcije sila koje bi doživeli prilikom nesreće, a da zapravo nisu izloženi riziku. Odelo Volvoovim inženjerima takođe omogućava da ispituju te reakcije uz proučavanje kako mišići, stepeni stresa i otkucaji srca reaguju na stres, a te spoznaje mogu da upotrebe prilikom kreiranja bezbednosnih sistema sledeće generacije, čiji cilj je da se izbegnu, odnosno ublaže rizične situacije.

 

Simulacioni motori Unity

Simulacioni scenariji se kreiraju primenom najnovije 3D programske opreme u stvarnom vremenu Unity, kompanije koja stoji iza jedne od omiljenih razvojnih platformi za razvoj video igara na svetu. Upotrebom platforme Unity Volvoovi stručnjaci mogu uspostaviti virtuelna okruženja i predmete koje će koristiti u simulacijama, ili čak u potpuno virtuelno okruženje unose potpuno precizan 3D model bilo kog automobila Volvo, a pri tome ocenjuju koncept pod različitim svetlima, u različitim vremenskim prilikama i na različitim mestima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audijev novi centar za bezbednost od 100 miliona evra

 

237342-audi c 03.jpg

 

Audi Vehicle Safety Center je smešten u Audijevoj bazi u Ingolštatu, a iz kompanije kažu da je izgradnja koštala oko 100 miliona evra. U pitanju je ogroman kompleks u kojem centralno mesto dobija prostor za izvođenje crash test ispitivanja. Za izvođenje crash testova izgrađena je pista duga 250 metara na koju se nastavlja tzv. ''sudarna zona'' veličine 50 x 50 m. Oprema uključuje veliki sudarni blok mase čak 100 tona koji je moguće pomerati i rotirati u skladu sa propozicijama testova. Tu je i mogućnost za izvođenje sudara dva automobila pod uglom od 90 stepeni.

 

audi c 02.jpg

 

Kako bi mogla da se proveri bezbednost za sve putnike, u izvođenju testova koristiće se 60 različitih modela putnika, od onog 18-mesečnog deteta do modela odrasle osobe mase 102 kg. Sofisticirane THOR lutke za testove opremljene su sa 150 senzora, što omogućava detaljnu analizu posledice sudara i uticaj na putnike.

 

audi c 01.jpg

 

Uz potpuno opremu ispitnog dela tu je i integrisano IT odeljenje u kojem se sprovode simulacije sudara. U Audiju kažu da se pre svakog crash testa izvede oko 60.000 kalkulacija za do 100 različitih opterećenja. Zgrada ima mere 130x110 metara i visoka je 20 metara, a u njoj će stalno biti zaposleno oko 100 ljudi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako Ducati i Lamborghini komuniciraju i izbegavaju nesreće

 

ducati lamborghini.jpg

 

Sve je više prednosti povezivanja sistema pozicioniranja između motocikla i automobila. To je pokazala i demonstracija Ducatija na Demo Eventu organizovanom u Lausitzringu u organizaciji CMC-a (Connected Motorcycle Consortium).

CMC je internacionalno udruženje osnovano 2016. godine koje okuplja vodeće proizvođače motocikala s ciljem integracije dvotočkaša u nove sisteme povezivanja učesnika u drumskom saobraćaju. Jedan od ciljeva razvoja V2V (Vehicle to Vehicle) komunikacijske tehnologije je i bezbednost u saobraćaju, a ona se posebno tiče vozača motocikala.

 

 

Kako bi pokazali prednosti primene V2V tehnologije, Ducati se udružio s Lamborghinijem i u praksi pokazao situacije u kojima čini saobraćaj osetno bezbednijim. Izbor je pao na tri najopasnija scenarija, i to preticanje uz lošu vidljivost za motociklistu, nailazak na raskrsnicu uz lošu vidljivost i istovremeno skretanje ulevo na raskrsnici kad je loša vidljivost motocikla. U sva tri slučaja koje autori definiše kao IMA (Intersection Movement Assist), LTA (Left Turn Assist) i DNPW (Do Not Pass Warning) vozači dobijaju informaciju o opasnosti situacije i potrebi za odustajanjem od određenog manevra. Ovakvim upozorenjem povezani učesnici u saobraćaju izbegavaju ulazak u opasne situacije, što čini vožnju daleko bezbednijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vazdušni jastuci u branicima

 

ford v01.jpg

 

Ford razmišlja kako SUV-ove učiniti manje opasnim za pešake. Automobili postaju sve veći, kako u Evropi tako i u Sjedinjenim Državama. Tamo su najprodavaniji modeli i dalje veliki pick-upovi. Veliki američki pick-upovi i ogromni SUV-ovi su opasniji za pešake od bilo koje druge vrste automobila, ali Ford možda ima rešenje.

 

CarBuzz je u Američkoj kancelariji za patente i zaštitne znakove otkrio Fordov predlog koji ima za cilj poboljšanje brezbednosti pešaka bez potrebe za menjanjem dizajna pick-upova i velikih SUV-ova. Rešenje koje je marka sa plavim ovalom zamislila naizgled je jednostavno - ugraditi vazdušni jastuk u prednji branik. Prednji deo ovih automobila je često poput zida za pešaka. Uz to, pešak bi mogao da završi ispod vozila u trenutku sudara. U Fordovom patentu, najvažnija stvar za bezbesnost pešaka je sprečiti da noge osobe prođu ispod vozila. To bi sprečilo da mu automobil slomi noge, uzrokujući i moguće povrede kukova. Patentna prijava precizira da bi ovi branici sa vazdušnim jastucima i dalje mogli da budu izrađeni od plastike ili metala. Odnosno, naduvavali bi se na vrhu i na dnu, a ne na sredini branika.

Ovi vazdušni jastuci bi zato bili dobro komplementarno rešenje ADAS sistemima detekcije pešaka ili biciklista i sistemima automatskog kočenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski način borbe protiv umora vozača

 

laser show 01.jpg

 

Otprilike četvrtina nesreća na autoputevima u Kini i više od trećine teških nesreća na autoputevima se događa zbog umora. Sada se u severnom kineskom gradu Tianjinu testiraju različiti bezbednosni sistemi, uključujući laserski show protiv umora i mikrosna.

 

U novembru 2023. vozač je prvi put snimio lasere na autoputu Qingdao-Yinchuan. Sistem se sastoji od crvenih, zelenih i plavih lasera smeštenih na portalima iznad autoputa. Prema izveštaju, svetlost je vidljiva na udaljenosti od oko jednog kilometra. Kako bi dodatno stimulisali mozak vozača u mraku, uz ivicu puta su postavljeni dodatni svetleći objekti. Dva intervjuisana vozača kamiona su bila pozitivna o ovoj meri i opisali su je kao vrlo efikasnu. Prema saobraćajnoj policiji Wuxi, laser je uspešan. Na autoputevima opremljenim sistemom, stopa nesreća zbog umora je naglo pala (-17%). Svetla trepere tačno na sredini puta, pa vozači ne skidaju pogled s puta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...