Jump to content
FAS Goran
igor0511

Stil vožnje / obrtaji /gas

Recommended Posts

...Za elastičnost motora su objasnili, po mom cajgeru je išao u 2. 90km/h...

To bez problema hvata i 1.6 16v... :)

Stilo 1.6 16v u 2. ide 105 a u 3. 155... Provereno ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam sad duvao motorce klasika naseg(1,2) ,na ruti plovdiv sofija beograd na 4000 (140) obrtaja u povratku na autoputevima (5ljudi 5 torbi) potrosnja 7,7 l

kada sam isao tamo vozio sam na oko 3500 (120)potrosnja 6,2 l

na ostalim putevima sam vozio isto ,oko 100km/h (sem povremenih snizavanja u naseljenim mestima)

mereno od cepa do cepa

komp je na kraju pokazao za svih 1200 km pokazao prosek 5,5

a prosecnu brzinu 95 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok mi je radio Coupe, ladan do 2500 retko kad do 3000

A kad je vruc od 5000 pa sve do blokade zavisi kakav je put i kakvo je raspolozenje :ice:

Zato mi je i dugo trajao motor... :laughing:

Isto sam tako vozio i mog Renoa 5 1.4 carb.

Ladan do 2000-2500

vruc do 7000 iljada (nema blokade)

Edited by Grim Reaper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo zanimljivog teksta iz Blica

1.Hladan motor – Užurbani način života mnoge vozače primorava na greške u ophođenju sa automobilom. Tu pre svega mislimo na jutarnje forsirajne motora.

Problem: Visoki obrtaji u toku procesa zagrevanja motora i te kako su opasni. Neujednačena temperatura i trenje ubrzano ostavljaju svoj trag na cilindrima, karikama, ventilima i ostalim pokretnim delovima koji se ubrzano troše.

Rešenje: Preskočite pokretanje vozila odmah nakon startovanja hladnog motora, a posebno ne forsirajte motor u visoke obrtaje dok ne postigne optimalnu radnu temperaturu (što možete da pratite na pokazivaču).

2.Čuvajte kvačilo: Vozači svojom nemarnošću mogu skratiti vek trajanja ovog dela i do 7.000 km

Problem: Navika vozača da odmaraju nogu na pedali kvačila ili da prečesto koče motorom, kao i da na semaforu i/ili na uzbrdici drže automobil u prvoj brzini sa nogom na kvačilu (klackalica kada to nije realno potrebno) dok vozilo stoji, drastično skraćuje vek čitavog mehanizma ovog dela.

Rešenje: Dok čekate na semaforu izbacite menjač iz brzine, na uzbrdici podignite ručnu kočnicu. Ne odmarajte nogu na pedali kvačila, već je sklonite nakon promene stepena prenosa. Ne preterujte sa kočenjem motorom.

3.Ohladite turbinu - Vlasnici automobila sa turbinom treba da znaju na koji način se treba ophoditi sa ovim delom kako bi što duže trajao.

Problem: Ako ste tokom vožnje forsirali motor i zatim ga naglo ugasite, kapljice ulja i druge nečistoće nastale usled sagorevanja nataložiće se na vratilu rotora i lopaticama turbine što će vremenom uticati na to da ona otkaže.

Rešenje: Posle vožnje u visokim obrtajima, prvo pustite da motor barem minut-dva radi u praznom hodu i tako omogućite da se pomenute nečistoće i ulje odliju iz turbine.

http://vesti.mojauto.rs/Saveti/358394/Greske-koje-skupo-kostaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesam se navikao na jtd-a, snaga uvek na raspolaganju. Tako da neću više da trujem temu o tome.

 

Možda i ja malo preterujem, ali kad sedneš za upravljač auta sa 400 i kusur konjića, pa posle u običan auto, sve ti je sporo.  B)

 

rsz_2013_02_27_017.jpg

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ćuti, ne staj mi na muku, ja sam seo u Golfa GTI, 210 ks, i još uvek ne mogu da se opasuljim. A išao sam do Pančeva i nazad samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Samo se vozi u nešto višim obrtajima nego normalno i on ide, ništa neće da mu fali... Eh da mi je jedan Sporting :rolleyes:

Upravo tako.Ovaj moj trazi da se vozi u visim obrtajima da bi pokazao sta moze.Tek oko 3000 rpm pokazuje zivahnost a oko 4000 to je ono pravo.  :D   Bilo je reci ranije o tome da tek pri vecim obrtajima otvara svih 16 ventila.Doduse tad je i potrosnja veca,ali ko o tome mari kad mu treba snaga.

Kad mi je bitno da sto manje potrosim vozim na ~2000 rpm i tad sam prezadovoljan sa potrosnjom,pisao sam u drugoj temi.

 

 

@Bogisha

Drago mi je :thumbup:

Da,tih 20 ks u kombinaciji sa obrtnim momentom i brzinom vise zaista dosta znace.

@Sreten91

AMG ,nista manje :unworthy:

Edited by Dante Bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš tako, MAX Torque RPM 4.000 obrtaja, tek tad kreće da se budi i sve do 5.000 obrtaja nije nikakvo opterećenje za motor, ali između tih obrtaja ujeda, samo se treba privići na to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da njemu ni na 6000 ništa ne fali :) Ipak 16v baš voli da se vri i tek diše punim plućima preko 4000 obrtaja. Ja Astru vozim na 2-3000 obrtaja ili više ukoliko je u 5. brzini, a kada pretičem spustim i po dve brzine niže i šaltam na 6000. Za 4 godine takve vožnje apsolutno joj ništa nije zafalilo. Kvačilo meko kao i prvog dana, ne proklizava nigde i motor uvek živahan koliko joj to dozvoljava poprilično teška karoserija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, ja sam išao u vikendicu jugom, na planinu, i dok sam se kretao uzbrdo nema šanse da možeš da ga voziš pri normalnim obrtajima. Non-stop mi je bio između 3 i 4 hiljade obrtaja, i bilo je veoma fino. Jeste da se čuje ko lud, ima lošu izolaciju, ali je išao bez zamerke. Ako se uzme u obzir da mi povremeno i secne jer mu nije dobro naštelovan plin, bilo je super.
A baba na zadnjem sedištu samo zapitkuje: "Sinee, jel to 'vako i treba da se čuje?"  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada smo kod obrataja...pre neki dan sam vozio jednog ortaka,koji je zagrizeni dizelovac,ima 206 HDI i odusevljen je kako to Punto 1.2 5. brzinom 80 km/h radi na samo 2100-2200 o/min,dok recimo caletova cetvorka 1.6 u istim uslovima radi na 2500 o/min.  :smoke:  A ono sto mi je  prosto neverovatno,a to je da Corsa C sa 1.2 16 V motorom i 75 KS 5. brzinom 80 na sat ide na 3000 o/min,prosto neverovatno. Taj motor mi se cini jakim samo na papiru i mislim da ne moze da parira FIAT-ovom osmoventilcu,a ovom sa 80 KS i dve bregaste da ne govorim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astra G 1,4 twin port 80km/h ide na 2500rpm ali u 5-oj brzini :laughing: , 140 km/h na 4500rpm. za dalje nisam imao duse vise

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee nemoj Astru da mi diraš :p Valjda je na 2500 obrtaja 85km/h?  :harhar:  A na 4500 mi se čini da više vuče ka 150, ali stvarno navlači obrtaje kao blesava. Jedino je dobra stvar što može najnormalnije da se vozi u 5oj brzini 70km/h i da se ni malo ne guši

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne smeta,ako se brzina odrzava konstantnom,uvek je dobro "krnuti" ga u visi stepen...pogotovo noviji,moderniji motori...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To da, dobra je za ibarsku magistralnu npr, ali za auto put meni smeta vec, ne volim tako, 3700rpm a 120km/h. Ja kad je vozim ne prelazim 100km/h na auto putu, a greota nov auto 50hkm samo..ali malo i trosi mogu ti reci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve zavisi od motora, barem ja tako mislim. Stila nikad ne vozim u 5oj ispod 90 i često ga konstantno držim u 4oj na 80km/h i čini mi se da mu prija. Lakše podnosi uzbrdice, trenutna potrošnja bude ~4l ili malo ispod i ne bruji ni malo dok Astra već na 3000 obrtaja ima zvuk kao da traži viši stepen bez obzira što je 16v



@MSPK ona smešno troši do 110km/h, ali posle toga postaje veselo  :laughing: Meni je do Italije bio prosek oko 9 litara brzinom oko 140km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam recimo Golf 4 1.6 SR sa 8 ventila radi na manje obrtaja od 1.6 16V koji ima brzi "puls". Da li je to direktna posledica dodatnih 8 ventila ili to ima veze sa samim menjacem...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 A ono sto mi je  prosto neverovatno,a to je da Corsa C sa 1.2 16 V motorom i 75 KS 5. brzinom 80 na sat ide na 3000 o/min,prosto neverovatno. Taj motor mi se cini jakim samo na papiru i mislim da ne moze da parira FIAT-ovom osmoventilcu,a ovom sa 80 KS i dve bregaste da ne govorim!

 

 

U više navrata je više komada pokleklo pored mog osmoventilca  :smoke:  ali tu su negde pa da kažem isti, dok 16v je daleko ispred, sa obzirom da je na papiru razlika samo 5ks...

Edited by SikterBre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad upoznaš auto, sve možeš sa njim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je najbitnije znati šta ne možeš sa kolima :) Kada to znaš i imaš neku granicu u glavi šta smeš da pokušaš postaje vožnja mnogo bezbednija. 
Meni je najveći problem kada posle Stila sednem u Astru i krenem da pretičem u 4. brzini sa 70 km/h. Bukvalno se ništa ne desi. Par puta mi se desilo da krenem da ulećem u makaze jer me je mrzelo da prešaltam brzinu niže. Čudo je kad se navikneš na turbinu, kao da voziš polu-automatik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš tako, kad ga znaš do koje granice možeš brzo da uđeš u krivinu, a da ne osećaš da auto beži... Ja sam recimo mnogo na putu Kg-Kv i 80% kilometraže sam napravio na tom putu i ima dosta krivina i recimo sa starim autom sam u neke krivine ulazio sa 60, kada sam počeo da se navikavam na Punta, bilo je po 80, dvoje vrata manje, pa malo stabilnije ulazi u krivinu, sa starim kolima sam imao osećaj da se auto upreda kada malo žustrije uđem u krivinu, a onda sam stavio 195/50 r15 i te krivine koje sam prolazio 80, već sam počeo brže da ih savladavam sa 90, 100, sad se vratio na 175/65 i sad te krivine koje sam prolazio sa 100 sam smanjio na 90 i sada ih opet prolazim sa 100, ali osećam da mi sa uskim gumama nije baš auto stabilan, pa ne jurim mnogo, a neću ni da razmišljam kako će da ide kada stane na opruge i na 15tice ponovo :rolleyes: Uglavnom u poslednje vreme vozim u malo višim obrtajima nego što sam do sada, nekad vozim četvrtom 80 kada sam iza nekog auta i čim mi se ukaže prilika krećem u preticanje bez šaltanja.. Uglavnom vozim do 4.000 obrtaja i ne idem preko toga nikako...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...