Stephan 0 Posted December 9, 2012 ...Za elastičnost motora su objasnili, po mom cajgeru je išao u 2. 90km/h...To bez problema hvata i 1.6 16v... Stilo 1.6 16v u 2. ide 105 a u 3. 155... Provereno Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted December 9, 2012 Auuu, ti si mu baš objasnio šta znače visoki obrtaji Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stephan 0 Posted December 9, 2012 Prija njemu na kratko da ga produvam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
baneee 7 Posted April 3, 2013 ja sam sad duvao motorce klasika naseg(1,2) ,na ruti plovdiv sofija beograd na 4000 (140) obrtaja u povratku na autoputevima (5ljudi 5 torbi) potrosnja 7,7 lkada sam isao tamo vozio sam na oko 3500 (120)potrosnja 6,2 lna ostalim putevima sam vozio isto ,oko 100km/h (sem povremenih snizavanja u naseljenim mestima)mereno od cepa do cepa komp je na kraju pokazao za svih 1200 km pokazao prosek 5,5a prosecnu brzinu 95 km/h Quote Share this post Link to post Share on other sites
Grim Reaper 0 Posted April 14, 2013 (edited) Dok mi je radio Coupe, ladan do 2500 retko kad do 3000A kad je vruc od 5000 pa sve do blokade zavisi kakav je put i kakvo je raspolozenje Zato mi je i dugo trajao motor... Isto sam tako vozio i mog Renoa 5 1.4 carb.Ladan do 2000-2500vruc do 7000 iljada (nema blokade) Edited April 14, 2013 by Grim Reaper Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted April 15, 2013 Evo zanimljivog teksta iz Blica1.Hladan motor – Užurbani način života mnoge vozače primorava na greške u ophođenju sa automobilom. Tu pre svega mislimo na jutarnje forsirajne motora.Problem: Visoki obrtaji u toku procesa zagrevanja motora i te kako su opasni. Neujednačena temperatura i trenje ubrzano ostavljaju svoj trag na cilindrima, karikama, ventilima i ostalim pokretnim delovima koji se ubrzano troše.Rešenje: Preskočite pokretanje vozila odmah nakon startovanja hladnog motora, a posebno ne forsirajte motor u visoke obrtaje dok ne postigne optimalnu radnu temperaturu (što možete da pratite na pokazivaču).2.Čuvajte kvačilo: Vozači svojom nemarnošću mogu skratiti vek trajanja ovog dela i do 7.000 km Problem: Navika vozača da odmaraju nogu na pedali kvačila ili da prečesto koče motorom, kao i da na semaforu i/ili na uzbrdici drže automobil u prvoj brzini sa nogom na kvačilu (klackalica kada to nije realno potrebno) dok vozilo stoji, drastično skraćuje vek čitavog mehanizma ovog dela.Rešenje: Dok čekate na semaforu izbacite menjač iz brzine, na uzbrdici podignite ručnu kočnicu. Ne odmarajte nogu na pedali kvačila, već je sklonite nakon promene stepena prenosa. Ne preterujte sa kočenjem motorom.3.Ohladite turbinu - Vlasnici automobila sa turbinom treba da znaju na koji način se treba ophoditi sa ovim delom kako bi što duže trajao.Problem: Ako ste tokom vožnje forsirali motor i zatim ga naglo ugasite, kapljice ulja i druge nečistoće nastale usled sagorevanja nataložiće se na vratilu rotora i lopaticama turbine što će vremenom uticati na to da ona otkaže.Rešenje: Posle vožnje u visokim obrtajima, prvo pustite da motor barem minut-dva radi u praznom hodu i tako omogućite da se pomenute nečistoće i ulje odliju iz turbine.http://vesti.mojauto.rs/Saveti/358394/Greske-koje-skupo-kostaju Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sreten91 12 Posted May 29, 2013 (edited) Jesam se navikao na jtd-a, snaga uvek na raspolaganju. Tako da neću više da trujem temu o tome. Možda i ja malo preterujem, ali kad sedneš za upravljač auta sa 400 i kusur konjića, pa posle u običan auto, sve ti je sporo. Edited May 30, 2013 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bogisha 9 Posted May 29, 2013 Ma ćuti, ne staj mi na muku, ja sam seo u Golfa GTI, 210 ks, i još uvek ne mogu da se opasuljim. A išao sam do Pančeva i nazad samo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted May 29, 2013 (edited) Samo se vozi u nešto višim obrtajima nego normalno i on ide, ništa neće da mu fali... Eh da mi je jedan Sporting Upravo tako.Ovaj moj trazi da se vozi u visim obrtajima da bi pokazao sta moze.Tek oko 3000 rpm pokazuje zivahnost a oko 4000 to je ono pravo. Bilo je reci ranije o tome da tek pri vecim obrtajima otvara svih 16 ventila.Doduse tad je i potrosnja veca,ali ko o tome mari kad mu treba snaga.Kad mi je bitno da sto manje potrosim vozim na ~2000 rpm i tad sam prezadovoljan sa potrosnjom,pisao sam u drugoj temi. @BogishaDrago mi je Da,tih 20 ks u kombinaciji sa obrtnim momentom i brzinom vise zaista dosta znace.@Sreten91AMG ,nista manje Edited May 29, 2013 by Dante Bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted May 30, 2013 Baš tako, MAX Torque RPM 4.000 obrtaja, tek tad kreće da se budi i sve do 5.000 obrtaja nije nikakvo opterećenje za motor, ali između tih obrtaja ujeda, samo se treba privići na to... Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted May 30, 2013 Ja mislim da njemu ni na 6000 ništa ne fali Ipak 16v baš voli da se vri i tek diše punim plućima preko 4000 obrtaja. Ja Astru vozim na 2-3000 obrtaja ili više ukoliko je u 5. brzini, a kada pretičem spustim i po dve brzine niže i šaltam na 6000. Za 4 godine takve vožnje apsolutno joj ništa nije zafalilo. Kvačilo meko kao i prvog dana, ne proklizava nigde i motor uvek živahan koliko joj to dozvoljava poprilično teška karoserija Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bogisha 9 Posted May 30, 2013 Ljudi, ja sam išao u vikendicu jugom, na planinu, i dok sam se kretao uzbrdo nema šanse da možeš da ga voziš pri normalnim obrtajima. Non-stop mi je bio između 3 i 4 hiljade obrtaja, i bilo je veoma fino. Jeste da se čuje ko lud, ima lošu izolaciju, ali je išao bez zamerke. Ako se uzme u obzir da mi povremeno i secne jer mu nije dobro naštelovan plin, bilo je super.A baba na zadnjem sedištu samo zapitkuje: "Sinee, jel to 'vako i treba da se čuje?" Quote Share this post Link to post Share on other sites
stralis3 0 Posted May 30, 2013 Kada smo kod obrataja...pre neki dan sam vozio jednog ortaka,koji je zagrizeni dizelovac,ima 206 HDI i odusevljen je kako to Punto 1.2 5. brzinom 80 km/h radi na samo 2100-2200 o/min,dok recimo caletova cetvorka 1.6 u istim uslovima radi na 2500 o/min. A ono sto mi je prosto neverovatno,a to je da Corsa C sa 1.2 16 V motorom i 75 KS 5. brzinom 80 na sat ide na 3000 o/min,prosto neverovatno. Taj motor mi se cini jakim samo na papiru i mislim da ne moze da parira FIAT-ovom osmoventilcu,a ovom sa 80 KS i dve bregaste da ne govorim! Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted May 30, 2013 Astra G 1,4 twin port 80km/h ide na 2500rpm ali u 5-oj brzini , 140 km/h na 4500rpm. za dalje nisam imao duse vise Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted May 30, 2013 Eee nemoj Astru da mi diraš Valjda je na 2500 obrtaja 85km/h? A na 4500 mi se čini da više vuče ka 150, ali stvarno navlači obrtaje kao blesava. Jedino je dobra stvar što može najnormalnije da se vozi u 5oj brzini 70km/h i da se ni malo ne guši Quote Share this post Link to post Share on other sites
stralis3 0 Posted May 30, 2013 Ne smeta,ako se brzina odrzava konstantnom,uvek je dobro "krnuti" ga u visi stepen...pogotovo noviji,moderniji motori... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted May 30, 2013 To da, dobra je za ibarsku magistralnu npr, ali za auto put meni smeta vec, ne volim tako, 3700rpm a 120km/h. Ja kad je vozim ne prelazim 100km/h na auto putu, a greota nov auto 50hkm samo..ali malo i trosi mogu ti reci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted May 30, 2013 Sve zavisi od motora, barem ja tako mislim. Stila nikad ne vozim u 5oj ispod 90 i često ga konstantno držim u 4oj na 80km/h i čini mi se da mu prija. Lakše podnosi uzbrdice, trenutna potrošnja bude ~4l ili malo ispod i ne bruji ni malo dok Astra već na 3000 obrtaja ima zvuk kao da traži viši stepen bez obzira što je 16v@MSPK ona smešno troši do 110km/h, ali posle toga postaje veselo Meni je do Italije bio prosek oko 9 litara brzinom oko 140km/h Quote Share this post Link to post Share on other sites
stralis3 0 Posted May 30, 2013 Gledam recimo Golf 4 1.6 SR sa 8 ventila radi na manje obrtaja od 1.6 16V koji ima brzi "puls". Da li je to direktna posledica dodatnih 8 ventila ili to ima veze sa samim menjacem...? Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted May 30, 2013 (edited) A ono sto mi je prosto neverovatno,a to je da Corsa C sa 1.2 16 V motorom i 75 KS 5. brzinom 80 na sat ide na 3000 o/min,prosto neverovatno. Taj motor mi se cini jakim samo na papiru i mislim da ne moze da parira FIAT-ovom osmoventilcu,a ovom sa 80 KS i dve bregaste da ne govorim! U više navrata je više komada pokleklo pored mog osmoventilca ali tu su negde pa da kažem isti, dok 16v je daleko ispred, sa obzirom da je na papiru razlika samo 5ks... Edited May 30, 2013 by SikterBre Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted May 30, 2013 Ala si ga ti dobro razgazio Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bogisha 9 Posted May 30, 2013 Kad upoznaš auto, sve možeš sa njim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted May 31, 2013 Mislim da je najbitnije znati šta ne možeš sa kolima Kada to znaš i imaš neku granicu u glavi šta smeš da pokušaš postaje vožnja mnogo bezbednija. Meni je najveći problem kada posle Stila sednem u Astru i krenem da pretičem u 4. brzini sa 70 km/h. Bukvalno se ništa ne desi. Par puta mi se desilo da krenem da ulećem u makaze jer me je mrzelo da prešaltam brzinu niže. Čudo je kad se navikneš na turbinu, kao da voziš polu-automatik.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted May 31, 2013 jos je lepse kad sednes u automatik pa po navici krenes da stisnes kvacilo! mozes misliti kakav je osecaj kad klepis po kocnici tom silom! katastrofa! Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted May 31, 2013 Baš tako, kad ga znaš do koje granice možeš brzo da uđeš u krivinu, a da ne osećaš da auto beži... Ja sam recimo mnogo na putu Kg-Kv i 80% kilometraže sam napravio na tom putu i ima dosta krivina i recimo sa starim autom sam u neke krivine ulazio sa 60, kada sam počeo da se navikavam na Punta, bilo je po 80, dvoje vrata manje, pa malo stabilnije ulazi u krivinu, sa starim kolima sam imao osećaj da se auto upreda kada malo žustrije uđem u krivinu, a onda sam stavio 195/50 r15 i te krivine koje sam prolazio 80, već sam počeo brže da ih savladavam sa 90, 100, sad se vratio na 175/65 i sad te krivine koje sam prolazio sa 100 sam smanjio na 90 i sada ih opet prolazim sa 100, ali osećam da mi sa uskim gumama nije baš auto stabilan, pa ne jurim mnogo, a neću ni da razmišljam kako će da ide kada stane na opruge i na 15tice ponovo Uglavnom u poslednje vreme vozim u malo višim obrtajima nego što sam do sada, nekad vozim četvrtom 80 kada sam iza nekog auta i čim mi se ukaže prilika krećem u preticanje bez šaltanja.. Uglavnom vozim do 4.000 obrtaja i ne idem preko toga nikako... Quote Share this post Link to post Share on other sites