Jump to content
FAS Goran
igor0511

Stil vožnje / obrtaji /gas

Recommended Posts

3 hours ago, Novi član said:

Zanemarite moje pitanje, pitaću na ulici nekoga ko vozi Tipo. 

Manje stručnog, ali dobronamernog. 

Hvala. 

Ne znam sta je bilo zlonamerno u mom odgovoru. Postoji objektivan nacin za pronalazenje toga sto trazis i postoji subjektivan nacin da ti ljudi lupaju ove ili one brzine jer im se tako svidelo i nije nista drugacije od ovoga sto su ti tu ljudi napisali...

 

 

Ja ne znam za tvoj auto, ne znam ni za moj auto jer mene to nije bitno, saltam tamo gde se meni svidja jer na potrosnju ne gledam, samo osecaj za volanom. Ali zato znam da kad hocu maksimalno ubrzanje da treba ovako da saltam:

1-2. 45km/h pri 7200 obrtaja
2-3. 78km/h pri 6850 obrtaja
3-4. 117km/h pri 6700 obrtaja
4-5. 156km/h pri 6350 obrtaja (trenutna max brzina)

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz svima,imam fiat punto evo 1.3 multyjet 62kw 2011.god i pocetnik sam jedni pricaju ovako jedni onako pa bih ovde pitao na koliko obrtaja je najbolje menjati brzinu iz prve u drugu iz druge u trecu i td da bi auto isao najbolje...da ne bi stucao i gusio dpf?

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/25/2021 at 3:48 PM, bogdan007 said:

 

Gledaj otprilike između 2-3000okretaja. Dakle kada prebaciš u viši stepen da ti okretaji ne budu manji od nekih 1300-1500 okretaja. Vidiš i sam šta mu godi. Nema potrebe u normalnoj vožnji menjati na 3000okretaja  turbo dizel je i najveći okr moment je nisko dakle 1500-1800okretaja. 

Dakle oko 2000okretaja najbolje radi i najmanje troši.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Goran011

Posle god dana voznje istog modela, iste snage, primetio sam da je najbolje (u mom slucaju) da napakujem do 2000-2100 obrtaja pri menjanju 1-2, 2-3. Najbolje je zato sto kad presaltas u vecu brzinu, taman ti padnu obrtaji na oko 1500, neki minimum da ne gusi u sledecoj-vecoj brzini. Mada ovo je malo linearno i moze se koristiti za ravnicu gde sam ja, al ako si iz nis il vranje, morau ces jaci gas :D suma sumarum : samo ide gaaas :D

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Goran011

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom. Dosta se pisalo na tu temu na prethodnih 12 strana, pa slobodno iscitaj i napisana iskustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/1/2012 at 10:29 PM, igor0511 said:

Drago mi je da se slažemo što se vožnje tiče :) Meni je ovo za jtd najbolje deluje jer imam osećaj da kolima ne prija npr u 4. 60km/h jer su baš mali obrtaji i loš je i odziv na gas, dok npr sa 70-75km/h baš fino reaguje,a razlika u odnosu na 60km/h možda 0,2 litre, ako i toliko..U 5. brzini nisam ni pokušao da vozim ispod 90km/h jer možda malo manje troši, ali ne bih da uništavam motor zbog tih par decilitara goriva.

Sa druge strane, drugar vozi mrcinu sa oznakom 520d(mislim da je 136ks) i dušu mu vadi, ali auto jednostavno nema nikakav odziv na gas, da li zbog godina ili težine vozila, ne znam ,ali je bukvalno mrtav auto do 2000 obrtaja, kao da benzin vozi. Taj drugar me stalno ubeđuje kako gušim auto jer on svoj ne spušta ispod 2500 obrtaja, a kvačilo menja na svakom malom servisu, potrošnja ne ide ispod 8l nikako i ne može čoveku da se objasni :wallbash:

Pozdrav, kod mene kao početnika je Punto mk 1, 1999. god., i mnogi me savjetuju da ubacim u četvrtu na brzini oko 50 km/h u gradu, zbog manje potrošnje; ono što čujem po zvuku motora je da nije kao napor za auto kad se prebaci u četvrtu u toj brzini, dok u trećoj ima onaj karakteristični izraženi zvuk "brujanja", šta mislite o tome ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od skora sam vlasnik dizela (1.9mjet) po prvi put, pa rek'o da vidim ovde kako se to vozi. :scooter: Salu na stranu, pre nego što sam ga uzeo stavljena je nova turbina i savetovano mi je da slobodno ganjam preko 3000 obrtaja. Inače ima 6 brzina (do koje još nisam stigao :police:), a prelaze 1-2 i 2-3 pravim na malo iznad 2000, a 3-4 i 4-5 na malo iznad 2500 obrtaja. E sad zbog DPF-a i turbine, dal treba gaziti malo više pre prebacivanja u viši prenos?

 

Koliko sam skontao, dizela ne treba nimalo forsirati dok je hladan (do 2000), i ostavljati ga malo na leru pri paljenju i gašenju... Još neke smernice??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne samo dizela, nego ne treba forsirati bilo koji turbo motor (dok se ulje zagreje, prodje kroz kanale turba). Isto vazi i za gasenje posle neke turaze, ostaviti malo u leru da se ulje i turbo rashladi. Poslednje mnogo vise vazi za turbo benzince koji se daleko vise greju, pogotovo izduvni deo turba zbog cega cesto imaju i dodatno vodeno hladnjenje kompresora.

Sto se voznje tice, 1.9 je vrlo responzivan i voli da se zavrti za jednog dizelasa. Nisi napisao o kom modelu se radi, u 3v Stilu sam po krivinama i u brdu opusteno znao da ga poteram i u crveno preko 4.500 rpm. Motor je punu deceniju kod mene bilo lepo produvan, bez ikakvih problema, na bilo kakvo cackanje (doduse sa zatvorenim EGR) usis cist kao suza. Sto se tice neke normalne voznje, svakom motoru prija voznja oko podrucja max obrtnog momenta (na 1.9 je to cca 2000 rpm). Jedino sto ga ne treba daviti konstantnom "taxi" voznjom (zbog produvanosti i DPF), urnisati stalnim potezanjem iz niskih obrtaja (zbog plivajuceg i menjaca) i sl... Znaci normalna voznja i dozvoliti masini da prodise i izduva cadj s vremena na vreme.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...