Jump to content
FAS Goran
igor0511

Stil vožnje / obrtaji /gas

Recommended Posts

...Za elastičnost motora su objasnili, po mom cajgeru je išao u 2. 90km/h...

To bez problema hvata i 1.6 16v... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze vise od 7500 bez ikakvih izmena...

Verujem da bi u boljem stanju mogao i više, čitao sam da si pisao kako si gledao taj 1.1 da se na stolu vrti na preko 10 000 obrtaja, ali i za motor kome je sipan UM jer je puštao ulje kao lud i još imao 250kkm je i ovo pristojno, a i plašio sam se iskreno da se nešto ne raspadne kad sam probao jer mi je bio jako drag

...Za elastičnost motora su objasnili, po mom cajgeru je išao u 2. 90km/h...

To bez problema hvata i 1.6 16v... :)

Za 1.6 koji je prilično nov motor je nekako razumljivo, a za polu-proizvod iz Srbije prema starom Italijanskom vozilu je već iznenađenje kako radi uopšte :laughing: Inače, drugar ima Fabiu 1.4, najmanje elastičan motor koji sam video, u 2. mu je maksimum 85km/h i tu hoće da se raspadne, a na 2000 obrtaja u drugoj je možda na 25km/h. I još ima neki subjektivni osećaj ubrzanja u kolima, a jednom nas je G2 dizel poprilično ostavio i nadimio, totalno je ovaj VW 1.4 da ga ni ne pogledaš, a sa druge strane Punto koji je otpilike istih dimenzija sa 1.2 motorom od 16v ide neralno dobro za tu kubikažu, definitivno su Nemci mogli više da se potrude u izradi benzinca..

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gneralno se slažem sa stilom vožnje,ali bih dao dve opaske.

-Preporučuje mi majstor barem jedan puta sedmično, vožnju na većem broju obrtaja/3000-4000/min/,nebitno u kojem stepenu prenosa,oko 5 minuta.Ovo preporučuje radi ispravnosti EGR ventila-kaže da vožnja u gradu,pri niskim obrtajima izaziva zapušenje istog česticama čađi,a da ovakva vožnja izaziva izbacivanje i sagorjevanje čađi.Mislim da je to ispravo :laughing: jer povremeno i svima nama treba dobro produvavanje.

-Interesantna stvar Astra H 2005.gp.nema pokazivač radne temerature,što se mene tiče jedan od najvažnijih instrumenata na automobilu????Mislim da sam negdje pročitao da je ovo automobilski trend i kod drugih proizvođača...Drago mi je da Fiat ne ide ovim putem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Interesantna stvar Astra H 2005.gp.nema pokazivač radne temerature,što se mene tiče jedan od najvažnijih instrumenata na automobilu????Mislim da sam negdje pročitao da je ovo automobilski trend i kod drugih proizvođača...Drago mi je da Fiat ne ide ovim putem.

Kaže mi lik da ima u board computer-u taj podatak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam Grande Punto 1.3 Mjet 90 KS

Pre par meseci je pocela da pisti turbina ali je auto isao normalno,nije gubio snagu.Pistala je samo pri kretanju i kad ide nizbrdo bez gasa.Posle nekog vremena je ,,riknula" i isla je na reparaciju (koja je kostala 250 Evra). da lisu mi garanciju godinu dana.I evo pre par dana su poceli isti simptomi i nista mi nije jesno!Pa me zanima da li neko zna da li na ovaj kvar utice nacin voznje (kao sto mi rekose neki majstori) ili to nesto drugo uslovljava?Malo sam se raspitivao kod nekih ,,majstora" i svi su pricali drugacije.Neko kaze da treba samo pun gas,neko kaze ovako,neko onako i sve me to zbunjuje.Vozim najnormalnije,bez nekog preteranog cimanja,do nekoih 3 500 obrtaja.Nije problem,turbina je u garanciji,pa ce ici ponovo na popravku.Ali me zanima zasto se to desava...??Ako neko zna,nek' javi ;) pozz

Edited by neshaoct
spojeno by Ivan.ik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saltovanje od 1600 do 1800, a kada bas zurim 2200. 5-om se vozim i na 1300 obrtaja,i za sve ove godine i more automobila nisam prometio nikakvu stetu nastalu takvom voznjom.A za ubrzavanje, eee tuje onda menjac... . Na putu , kad sam sam sve je ok,a kada je najbolja od svih zena tu... prvo pola puta cuti ,onda se razvodi,i na kraju kaze glupo je da sve pare damo zandarima a da bar par dana ne odmorimo :scooter:

Stil voznje ne utice na taj kvar.Prvo majstor za turbo, drugo kvalitet ulja. i trece dovodni kanal za podmazivanje turbine,koji retko ko ili niko posle remonta ne kontrolise. I jos samo creva za vazduh ako su suplja pa uvlaci ne preciscen vazduh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim najnormalnije,bez nekog preteranog cimanja,do nekoih 3 500 obrtaja.

Sam si rekao, mora to malo nežnije da se vozi. Može on i do 4000 obrtaja, ali ne svaki put i ne svakodnevno. Pročitaj malo temu koju ti je Ivan dao, ne treba uvek mučiti kola kao što ne treba uvek ni gušiti auto. Istu stvar radi i drugar od ćaleta na Meganu 1.5dci i zeznuo turbinu za godinu dana dvaput, a sve rađeno u ovlašćenom servisu. Ne voli dizel jak gas kad je hladan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ortak je pre petnest dana isto remontovao turbinu i identičnim stilom je razrađivao i već posle par stotina km piiiiiišti. Vozila sa turbinom traže pažljivije rukovanje. To podrazumeva posle paljenja sačekati koji minut i tek onda lagano krenuti i obavezno pre gašenja sačekati (na leru) isto koji minut i onda ugasiti motor. Majstor kad je skidao turbinu valjda je kontrolisao uljne vodove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citam sad ovo sto ste napisali i...ne znam!Ulje koje sipam je neka Selenia za turbo motore i smatram da je kvalitetno.To oko nacina i stila voznje...sta znam,uglavnom se uklapa u ovo kako ste naveli.Jedino su ostala ta creva da se provere...Ako ni to nije,vracam se na benzinca :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa lepo si rekao da ga teraš do 3500 obrtaja. Ja sam danas prešao 20 kilometara sa Stilom i nisam prešao 2000 obrtaja, razlog je zato što se auto nije zagrejao pošto je vožen na otvorenom putu rasterećen i nazad(po 10km u svakom pravcu) kad se ohladio, isto tako rasterećen tako da nisam ni imao priliku da ga lepo zaletim. Po meni je ovo ispravan način jer se mora biti nežan sa dizelom, posebno sa turbo dizelom, rekoh ti već da je drugarov ćale isto to radio i kakve su posledice. Probaj posle remonta da ne pređeš 2000 obrtaja kada je hladan i kada se zagreje(na radnoj temperaturi bude 5min) onda do 2500, pa da vidimo koliko će da traje :)

Ipak je to 1.3 i projektanti nisu planirali da će neko da ga toliko pritiska, treba i to imati na umu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokle god se ne zna šta se sipa od tečnosti u motor teško da može da traje. Neko ovo i neko ono, onda mi je sve jasno.

Sve traži svoje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na savetu ;)

Mada,ja sam i do sada tako vozio (slicno kao i ti),a tek ponekad dodje do 3 500 obrataja (kad preticem) pa se desilo to prvi put.Onda su mi neki ,,strucnjaci'' rekli da taj motor ne trpi mazenje vec samo dobar gas.Probao sam i tako i opet ista situacija.Nista,hvala u svakom slucaju.Videcu sta ce da bude...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malopre gledam bezveze neke klipove na jutjubu o ubrzanjima Punta i vidim da nekima broj obrtaja preskače 6.000, a na Puntu je valjda maksimum do 5.000, pa mi sad to i nije baš najjasnije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 5000 obrtaja ima najveću snagu(60ks), ali može još posle toga da se vrti, samo što imaš veliki pad snage posle. Na šaltanju na oko 5000 obrtaja padne na nešto više od 3000 tako da i tu lepo uhvati kad se prebaci pa po meni ne bi ni trebao da se vrti preko toga. Inače, drugar ima Punta 1.2 i nekad se glupira i vrati u 2. na malo više od 100 na sat, obrtaji lete kao ludi i lagano prelaze 6000, a motor samo što ne iskoči..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja video nema :) Ja sam najviše sa tim motorom otišao do 6000 obrtaja i video da je mučenje za motor (ipak 8v ne voli previše da se vrti), a rekoh već da vraćanjem u nižu brzinu može i preko toga da ide lagano ako neko hoće da uništi auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma meni je to uništavanje auta, jer već posle 3.500 počinje da vrišti, ja sam ga najviše zavrteo nešto malo preko 4.000 i to kad ga baš stisnem kad se pojurim sa nekim, a ako stvarno može da zavrti u 6.000 to je već za moj pojam silovanje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može on dosta da se vrti preko te 4000, ali je stvarno nepotrebno forsiranje, posebno što je 8v motor i što dostiže pristojnu brzinu i na manjim obrtajima. Ja moju Astru produvam nekad tako što u 3. dodđem do 6000 obrtaja ili manje, zadržim par minuta i onda je lagano pustim u istoj brzini da se smiri, ali ona je 16v i trebalo bi tako da se radi jer tek i otvara sve ventile tek posle 4500 obrtaja, a i obrtaji nerealno rastu sa brzinom, 120km/h u 5. ide na 3750 obrtaja,a na 150 je oko 4500

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kazi mi, koliko je onda vozis na autoputu? Jel je drzis na 120 (3750 o) ili ides sporije? Pitam zbog potrosnje, cini mi se da 3750 obrtaja ne daju bas najmanju potrosnju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve zavisi od dužine puta i koliko žurim. Ubedljivo najlepše radi na 110 i tu joj je i normalna potrošnja(prosek izađe oko 6 litara), sve preko toga povećava buku u kolima,a i potrošnju za bar 1,5 litar. Išao sam do Vrnjačke Banje prošle godine sa njom, na autoputu je fino produvao i posle vozio 110 do Pojata i nakon toga po Ibarskoj 70-80 u 5. i prosek je bio oko 5 litara. Drugar ima vikendicu na putu za Kopaonik i takođe ide istim putem i posle ibarksom, vozi oko 130km/h i posle na Ibarskoj u 4. brzini i bude mu prosek oko 7 litara..

Inače, pisao sam već o načinu rada tih Opelovih ecotec motora, lagano mogu da krstare u 5. 70km/h na oko 2200 obrtaja i još da povuku sa te brzine, ali na autoputu piju kao ludi i vidi se da se muče.

Ovaj način rada je savršen za moje roditelje koji retko voze preko 110 i taman im Astra pristojno troši, a ima sasvim dovoljno mesta za neku veću kupovinu ili put :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa pravo da ti kazem, ne vidim neku razliku ni kod 1.2 16 v, ista prica, najoptimalnija veza izmedju brzine i potrosnje ne nekih 110 na sat (3000 obrtaja), preko toga se povecava i buka i potrosnja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otprilike je ista snaga i kubikaža tih motora. Tj razlika u korist ovog 1.4 je 1,22dc goriva u motoru i 10ks, ali zbog težine na isto izađe. Tvoj je bar na 3000 obrtaja, meni Astra dolazi na 3000 na oko 100km/h :laughing: Čak sam prvo mislio da je problem u mojim kolima i posle probao još par tih 1.4 16v i ista stvar je i sa njima, baš se vidi da im nedostaje 6. brzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo 1.6 16v

Peta brzina, 4.000 obrtaja je standardna vožnja, to je nešto oko 150-160. Hoću da kažem, može tako satima...ali pri 160 pije i oko 11, 12 litara benzina. :whistle: Na momente ode to do 4.500, pa i celih 5.000 obrtaja u petoj, ali tada već hvata oko 190 (po satu)...i nije za dugu vožnju tako, već samo da se eto...malo izduva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...