Jump to content
FAS Goran
igor0511

Stil vožnje / obrtaji /gas

Recommended Posts

Ne, zato sto se ler ne koristi za voznju vec brzine i rikverc...

Bitno je da automobil u svakom trenutku bude u odgovarajucem stepenu prenosa u skladu sa brzinom jer odredjene  situacije u saobracaju mogu dovesti do katastrofalnih posledica ako auto ne moze da ubrza pravovremeno...

 

Dakle, uvek u odgovarajucoj brzini, usteda goriva moze dovesti do gubitka zivota!!!!!

Edited by lufti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se sa ovim iznad, stim da bih dodao da voznja na letu ne mora da znaci ni ustedu goriva. Usteda goriva nije automatski povezana sa brojem obrtaja, kao primer, procenat pritisnutosti papucice gasa isto igra bitnu ulogu i u praksi je cesto slucaj da je bolje voziti visim obrtajima sa manje pritisnutom papucicom gasa nego obrnuto... Takodje recimo voznja na nizbrdici je puno efikasnija u visim obrtajima nego pri leru, jer ako se koristi kocenje motorom, pri visim obrtajima, motor ne ubrizgava gorivo... Barem je to standard za svaki moderniji auto sa ubrizgavanjem, a imali su cak i neki sa karbom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

u praksi je cesto slucaj da je bolje voziti visim obrtajima sa manje pritisnutom papucicom gasa

 

kako to izvodish?

nizbrdica, ti u 1.  ... 2. ( brzini ) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se u praksi pokazalo da ako se ne vozi strikno konstantnom tj ne promenjenom brzinom, nego postoje odredjene varijacije, tipa 10-15km/h gore dole, bolji je rezultat ako vozis stepenom nize i uradis ubrzanje krace i odrzavas brzinu nego da mucis auto u visem stepenu prenosa i duze pokusavas da ubrzas.

 

Nizbrdica kao sto sam rekao, pri kocenju motorom. A nije mi ni strano da usaltam u recimo drugi stepen prenosa pri 40+km/h pri nailasku na raskrsnicu u kojoj se moram zaustaviti i da koristim samo kocenje motorom. Nit se trosi gorivo, nit kocnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Nizbrdica kao sto sam rekao, pri kocenju motorom. A nije mi ni strano da usaltam u recimo drugi stepen prenosa pri 40+km/h pri nailasku na raskrsnicu u kojoj se moram zaustaviti i da koristim samo kocenje motorom. Nit se trosi gorivo, nit kocnice.

 

mada ja preferiram, malo i da pripomognem kochnicom,ne da sve motor odradjuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nećete verovati koliko postoji stilova vožnje automobila

 

hyundai vozac.jpg

 

Hyundai je sproveo istraživanje i stigao do neočekivanih rezultata. Nakon opsežnih testova na oko dve hiljade britanskih vozača otkrio je da postoji gotovo 37.000 načina vožnje.

Pritom je u obzir uzimao tip vozila, vozački stil vozača kao i njihov doživljaj električnog automobila. Studija je pritom potvrdila postojanje pet osnovnih karakteristika stilova vožnje:

  • Samouveren 28%
  • Pošten i proračunat 24%
  • Smiren 19%
  • Nervozan 7%
  • Agresivan 7%

31% muških vozača se smatra pouzdanim vozačima, a isto misli i 25% vozačica. Zanimljivo, žene su za sebe češće izjavile da su za upravljačem nervozne.

A evo šta su još učesnici studije izjavili:

  • 92% ispitanih nije nikad trubilo drugim vozačima.
  • 42% uspori i daje prednost autobusima.
  • 37% vozača zahvali drugom učesniku u saobraćaju na pozitivnim gestovima.
  • 20% vozača priznalo da ubrzaju kada vide žuto svetlo na semaforu.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz, ne znam sad da li je ovo pitanje vec postavljano,ali ja ga nisam nasao. Imam pitanje za iskusnije vozace, zanima me prilikom prenosa brzine iz npr 2. brzine u 3, kada stisnemo kvacilo i promenimo u vecu brzinu, da li mozemo da pustimo kvacilo brzo pa onda nagli gas, a ne da se radi vaga??

 

Hvala!

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blokada

 

Nema tu vage u onom smislu kao kad krećeš iz mesta, ili kao kad držiš auto na uzbrdici (a, ne ručnom) na taj način.

Kad prebacuješ iz druge u treću isto je sa kvačilom kao i iz treće u četvrtu, ili koje god brzine naviše kad se auto već kreće. Možeš brže da pustiš kvačilo onda kad želiš jaka ubrzanja, kada žuriš negde pa želiš što pre da ''napuniš'' treću da bi prebacio u četvrtu. U uobičajenoj vožnji samo ga pustiš tek malo laganije od toga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja posle godinu dana od poslednje poruke na ovoj temi.. :D

Jel ima neko neki konkretan savet za saltanje brzina kod benzinca, ali turbo benzinca..

Imao sam priliku samo par puta da vozim atmosferske benzince, a inace uvek imao i vozio turbo dizelase..

Na turbo dizelima sam u nekoj svakodnevnoj voznji menjao brzine na oko 2.500 obrtaja najcesce, ali naravno to je uvek zavisilo od mnogo faktora, npr. preticem dam medju gas, vratim u nizu i nabijem do 3.500 ili 4.000 obrtaja, nikad preko 4.000, hocu da ustedim drzim na oko 1.800 do 2.000 obrtaja itd itd itd., ali kako stvari stoje sa turbo benzincem..

Za mog Saab-a na netu su specifikacije takve da maksimalan obrtni moment "pocinje" od 2.200 obrtaja, da li tada da ga saltam u vecu brzinu ili je to malo obrtaja..?

Hvala unapred !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz pete brzine u drugu? Ne baš najbolji potez...

 

toyota gr yaris motor.jpg

 

Toyota GR Yaris je odličan automobil koji dolazi sa manuelnim menjačem, ali ukoliko niste navikli na manuelni menjač bićete u problemu, baš kao izvesni Robert Mičel...

On radi na stazi u Nirburgringu i ima ogromno iskustvo u svetu automobilizma, pa je u martu dobio priliku da na stazi provoza Toyotu GR Yaris i tokom te vožnje napravio veliku grešku. Greškom je iz pete brzine prebacio u drugu, umesto u četvrtu, i napravio veliki problem. Pokušao je da pusti kvačilo i da ubaci u pravu brzinu, ali nije uspeo da reaguje dovoljno brzo i naneo ''kvalitetnu'' štetu motoru. Interesantno, Yaris nije pokazao naznake nekog problema. Mičel je uspeo da izveze još nekoliko krugova i Toyota je isporučivala snagu bez ikakvog ometanja, ali nakon određenog vremena motor je krenuo da ''štuca'', a zatim i potpuno ''umro''.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Update:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto nije dobro preskakati stepene prenosa pri promeni brzine?

 

216805-menjac.jpg

 

Način na koji će vozač vršiti promenu brzina, posebno s obzirom na broj obrtaja motora, i te kako utiče na komfor u vožnji, potrošnju, ali i dugotrajnost pojedinih delova. Uz činjenicu da moraju pratiti saobraćaj i prilagođavati brzinu, novopečeni vozači moraju i pravilno ''gađati'' optimalni stepen prenosa. To je radnja koja se može postepeno savladati vežbom i osluškivanjem rada motora, a vremenom postaje potpuno automatizovana i pritom od vozača ne zahteva puno napora.

 

U auto-školi će vas naučiti kako da pravilno koristite kvačilo za optimalnu promenu brzina, kao i kada je najbolje menjati stepen prenosa. Ali jedno je teorija, a drugo praksa. Posebno nakon što se usvoje navike, od kojih neke baš i nisu najbolje. Jedna od učestalijih navika koje pojedini vozači primenjuju je preskakanje dve ili više brzina. Džejson Fenske u videu u nastavku objašnjava šta se događa pri promeni brzina i zašto nije dobro preskakati redosled stepena prenosa, na primer šaltati iz druge u petu brzinu i obrnuto.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Novi član

 

Nema takvog pravila.

To zavisi od uslova puta, uslova saobraćaja, ubrzanja koje se želi u konkretnom slučaju, natovarenosti auta, željene potrošnje, stila vožnje...pa sve do stanja automobila.

Prosto, sedneš i kreneš da voziš auto, ne opterećuješ se stalnim gledanjem u brzinu i obrtaje. Osetićeš, znaćeš kad treba da prešaltaš. Ako taj osećaj (po zvuku motora) još nemaš, onda ti verovatno fali još nešto kilometara za volanom (iskustva), i kad ga stekneš ovo što sada pitaš će ti ustvari biti prirodno da znaš kad treba da šaltaš...čudićeš se sam sebi da si uopšte i pitao. :D

 

Uopšteno, nikakav problem nije i da voziš trećom 90, ali i da voziš šestom 90...zavisiće da li nekog pretičeš, ili krstariš po ravnom putu bez velikog saobraćaja, ili si samo ti u autu, ili ti je pun auto ljudi plus gepek, itd, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitao sam baš za Fiat Tipo 1.4, ne uopšteno!

Mislim da postoji optimalna brzina pri kojoj se svakom autu šalta brzina. 

I kod mog Punta raspon 3. je od 30-120km/h, ali znam da je optimalno da se na 60 ubaci u 4.

S obzirom da očekujem svoj Tipo uskoro, zanima me iskustvo onih koji imaju Tipo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, Novi član said:

Pitao sam baš za Fiat Tipo 1.4, ne uopšteno!

Mislim da postoji optimalna brzina pri kojoj se svakom autu šalta brzina. 

Tipo nije čudo tehnike za kojeg važe pravila koja istovremeno ne važe ni kod jednog drugog istog (sličnog) auta.

Ima isti motor kao npr. Stilo 15 godina pre njega sa takođe menjačem koji je imao 6 brzina, u autu istog segmenta. Ili, sve to isto kao Nuova Bravo 10 godina pre njega koji je takođe dolazio i sa 1.4 16v atmosfercem i sa 6 brzina.

 

Ima Tipo i signalizaciju kad da menjaš stepen prenosa, tako da eto...možeš po tome voziti.

 

Čitav taj princip da je vožnja ustvari učenje napamet nekakve tablice pri kojoj brzini kretanja se ima menjati stepen prenosa - pogrešan je. Kad ćeš menjati brzine zavisi od faktora koje sam gore nabrojao. Ako hoćeš da malo smanjiš potrošnju vozićeš 90 u šestoj. Ako hoćeš malo žustrije na gasu vozićeš 90 u četvrtoj. Ako hoćeš još žustrije vozićeš 90 u trećoj (jer se npr. spremaš za neko preticanje, ili npr. voziš uzbrdo, ili npr. imaš pun auto i šanse nema da Tipo 1.4 ide tako pun u šestoj 90 i da se bilo šta dogodi kada mu stisneš gas, itd. itd.). Ne možeš se slepo držati nekakvog odnosa obrtaja/brzine/stepena prenosa jer ne voziš uvek u istim uslovima, sa istim ciljem. A, nisu ni svi vozači isti jer nekome smeta da vozi 1.4 16v atmosferca šestom na 90 jer je tada taj auto mrtav...a, nekom drugom vozaču to ne smeta jer misli extra, trošim najmanje i nema veze što je auto mrtav, itd, itd.

 

Ako i dalje misliš da je ok tragati za tim nekim ''optimumom'' - pogledaj prethodne postove u temi na kojoj smo. :thumbup:

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoje obrtaji za idealno saltanje za najbolji kompromis performansi/potrosnje/efikasnosti ali 99% ljudi voze samo kako oni misle da ce postici najmanju potrosnju :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to mora da se ima dijagram snage/momenta i prenosni odnosi da bi se izracunao pad obrtaja za svaki stepen prenosa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitao sam jer sam želeo da preskočim taj deo upoznavanja sa autom. 

Ne kupujem prvi put novi auto, prvih meseci u kabini se ne čuje NIŠTA. 

Želeo sam okvirne vrednosti od onih koji voze isti auto, a ne da ulazim u stručne rasprave sa bilo kim. 

Votim više od 20god. i auto mi nikada nije bio ikona, samo prevozno sredstvo. 

I ne znam koji motor ima Stilo ima Brava ili Bravo, niti me zanima. 

Pitao sam VLASNIKE Tipa i nikoga drugog. 

Hvala na trudu, previše reči smo potrošili uludo... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako hoces magicni odgovor, to ce uvek biti 20/40/60/80/100 :D 

Bio Tipo, Punto ili motor od 125ccm.

 

Ali rece ti lepo Nesa, nije to neko cudo tehnike da su samo vlasnici Tipa kvalifikovani. 
 

Ja i dalje stojim pri tvrdnji da je taj menjac tako kratak da moze opusteno da se salta i 1/3/5 ili 2/4/6 bez nekog maltretiranja kola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...