Jump to content
FAS Goran
igor0511

Stil vožnje / obrtaji /gas

Recommended Posts

Jel ne steti konstantna voznja na 3.500 obrtaja? To pitanje me uvek muci :)

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne steti naravno,ali bi bilo lepo da posle takve voznje malo pustis auto da odradi na leru,jedno 5 minuta ne bi bilo na odmet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta može da mu šteti? Samo gas. Ja sam mog prošlo leto više od 200 km držao na malo preko 150 i posle toga mi se auto razleteo po auto putu. Mnogo je lakše ubrzavao, nekako startniji je posle te vožnje. Naravno dok ga opet nisam ugušio u gradskoj vožnji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koliko sam primetio doslovno mu godi!

neko vreme posle takvih tura doslovno drugi auto! Leti , mirnije radi...kao nov auto.

Samo da imam više vremena da nam takve ture priuštim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koliko sam primetio doslovno mu godi!

neko vreme posle takvih tura doslovno drugi auto! Leti , mirnije radi...kao nov auto.

Samo da imam više vremena da nam takve ture priuštim.

Matori jel se secas potrosnje posle takve voznje, naime meni preko 130kmh krene da guta gorivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao sam već, kao i svaki drugi auto sa malo konja i kratkim menjačem. Negde preko 120-130 kmh svaki kilometar više je doslovno decilitar više! U povratku cigla na gasu 168 kmh po GPSu i potrošnja 9,5 Litara. Nakon toga auto radio bolje nego nov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

620 kilometara sam prešao za malo više od 4 sata prosek po bordu mi je bio oko 8 litara. 5 ljudi pretovaren auto.

Druga krajnost mi je more kroz Bosnu. Po krivinama su cvilile gume a kroz svako selo strogo po ograničenjima. 540 kilometara put prosek brzine oko 50kmh a potrošnja 4,3 ili 4,7l zaboravih. Nas dvoje u autu a prijatelj koji me je pokušavao pratiti sa P 407 2.0HDI je prošao sa 5,7 litara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako, imam Stila 1.9 JTD vec godinu i jace, prvi put dizela da vozim. Zanima me kad, tj. na koliko obrtaja se menjaju brzine? Posto mi je kolega rekao od 1700 do 2000, a u servisu sad kad sam menjao ulje i filtere, kaze covek da se tako gusi auto, da slobodno teram do 2500-3000, pa me zanimaju iskustva ostalih vozaca.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno by Ivan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve ispod 2000 obrtaja je gušenje auta.

Takođe, vožnja u niskim obrtajima je loša za kvačilo, zamajac i menjač.

Optimalno vreme za promenu je između 2-3000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne obracam paznju na to ali eto od 1700-2200rpm saltam. Cesto ga izvucem i na 3500-4000rpm ali to negde kad sam na putu, cisto onako, povuce me :D

A voznja na niskim ti je tipa 1000-1500rpm mada prevari lako jer vuce lepo sa bas niskih obrtaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ovo što je MS PK rekao sam mislio.

Hoće dizel da prevari. Vuče lepo iz niskih ali krlja transmisiju.

Znam jednog što sa dizelom kruzira na 1200-1400obr zbog potrošnje.

Ja kruziram na 2000 ali to je malo ekstremnije.

Tamo gde ti je max torque je dobro mesto za vožnju.

Izpod 2000 obrtaja ne treba naglo dodavati gas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakom motoru prija voznja oko max obrtnog momenta, sto mu na JTD 115 dodje oko pomenutih 2000 rpm, shodno tome se racionalno i salta.

U zavisnosti od raspolozenja i uslova voznje kod mene to zna da varira... Od kruziranja i na ispod 2000 rpm pa navise. JTD se vrlo lepo vozi u svim rezimima, najvecu snagu ima na oko 4000 rpm i za moj ukus mi najvise lezi od svih dizelasa koje sam vozio. Cak, meni je njegova voznja (u poredjenju sa HDI recimo) mnogo bliza voznji benzinca i onako po krivincinama i u preticanju znam da ga poteram i u crveno preko 4500 rpm. Mada to vec izlazi van granica racionalne eksploatacije, rekoh vec kao benzinac kada se dere bez rezultata :D . Svakako izbegavati potapanje iz nizih obrtaja (kao sto kolege rekose), ne gaziti hladan motor i turbinu, ne gasiti odmah vrelu turbinu (motor) posle forsiranja i to sve vrlo lepo traje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, Ivan said:

najvecu snagu ima na oko 4000 rpm

Jel ovo greska ili je stvarno tako?

 

Moj 59kW je na oko 2500 obrtaja najeksplozivniji, do malo preko 3000 ima efekta a preko toga se dere na prazno. 

Kruziram na oko 1700-800 ali umem i cesto da ga razvucem

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, milan-jtd said:

Jel ovo greska ili je stvarno tako?

 

Ti bas ne verujes coveku koji laze, ovaj, 8-godisnjem vlasniku :) :

pt.jpg

 

Ili crvena (donja, pre remap) kriva za snagu i torque:

chip_tuning_wykres_z_hamowni_1.9 JTD 115 box.jpg

 

To sto osetis udarac u ledja na nizim obrtajima je zasluga dizelskog torque (obtnog momenta), ali JTD 115 ima najvecu snagu na cca 4000 rpm, zato ga ponekad i poteram u obrtaje kad mi je merak. Imas u gornjoj tabeli i vrednosti za tvoj JTD 80.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, covek uci dok je ziv, nisam imao pojma da i moj najvecu snagu ima na 4000, a nesto mi nije tako delovao u voznji, mislim, razvucem ja njega do tih obrtaja, ali "preskakanje drugih" je na oko 2500, preko 3000 mi nesto  i nije ubedljiv a dere se k'o blesav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viče preko 3000 svaki.

Moj 59kw obično vozim od 2-3000. Nekada odem malo preko.

Dere se on i nema kick ali prati brzinomer kako raste.

Kod mene je još dosta kratak menjač pa je vožnja interesantna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

Svakom motoru prija voznja oko max obrtnog momenta, sto mu na JTD 115 dodje oko pomenutih 2000 rpm, shodno tome se racionalno i salta.

 

Cisto da se nadovezem da je na JTD 59kw Max torque na 1500rpm...

Edited by majkicbane

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/30/2016 at 2:16 PM, vagenovac said:

Kako opadne obrtni tako ti je subjektivni utisak slabiji, ali ubrzanje je tu.

 

Upravo tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciao ragazzi !

 

da li vozite u "leru"?

ako : da

dajte primere.

 

ako: ne  ( zashto ) ?

 

grazie...

 

 

Edited by neshaoct
spojeno by Dante :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...