Jump to content
FAS Euroauto Goran
igor0511

Stil vožnje / obrtaji /gas

Recommended Posts

Jako često ulazim u rasprave/objašnjavanja sa ljudima kako voziti auto, jasno mi je da svako ima svoj stil, ali ima i ljudi koji po meni nemaju karaktersitčan stil vožnje već ne znaju da voze! A to svoje neznanje većina pravda time što govori da ne voli da guši motor ili da štedi gorivo. Po meni je jednako pogrešno voziti auto u 2. 80km/h, a i u 5. 50km/h. I baš počinje da mi smeta kada me neko ubeđuje da gušim kola ili maltreiram.

Moj stil vožnje otprilike ovako izgleda.

Za jtd:

Dok je hladan mazim ga po gasu, najviše do 2000 obrtaja idem, ali uglavnom bude 1800 i posle ga držim na oko 1600-1700 konstantno dok se ne zagreje. Kada je topao dajem dosta jači gas, uglavnom do pola ili malo jače, šaltam na preko 2000 obrtaja i posle, kada dostignem konstantnu brzinu držim je na više od 1600 obtaja, a na manje od 2000, ako nije 5. brzina,naravno :laughing: Gas retko dajem pun i ne idem preko 3000 obrtaja, najviše 3500 ako baš zatreba.

Takođe, auto pri svakom paljenju/gašenju ostavim minut da odradi na leru, bilo da ga vozim do prodavnice ili na put od 1000km.

Za atmo benzinca:

Hladnog na oko 2000 obrtaja šaltam, zagrejanog na preko 2500 i ponekad i duplo više od toga. Konstatnu brinu održavam na više od 2000 obrtaja ili nešto preko 2500 jer tu najlepše radi. Gas uglavnom ide do pola kad je zagrejan ili malo jače, nikad pun ako nije preko potrebno.

Na svakih par meseci u 3. produvam auto na 5500-6000 obrtaja da otvori malo ventile i posle lagano pustim da sam uspori tako da kvačilo najmanje maltretiram.

Astru tako vozim skoro 3 godine i problema sa kvačilom, menjačem ili nečim sličnim uzrokovanim mojim stilom vožnje nisam imao.

Kako vi vozite?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja isto vozim kao ti,slicno,jer mnogo je bolje za auto da se menjaju brzine na malo vecim obrtajima,iako ja nemam obrtaljku u autu,a isto nemam problem sa kvacilom evo vec 4 godine,a dosta je toga pisano na forumu,kak da se vozi pogotovu punto sa 1.9d motorom,bolje malo zustrije po gasu,jer ako se vozi na malim obratjima,dolazi do cimanja i tresenja celog auta pogotovu u 4oj na 60,to znaju svi koji voze punta sa 1.9d

naravno kad je hladan,malo laganije dok se nezagreje,a posle samo po gasu i mislim da nista vise ne trosi negoli kad se polako i sporo vozi i saltaju brzine na malim obrtajima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo pun gas!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drago mi je da se slažemo što se vožnje tiče :) Meni je ovo za jtd najbolje deluje jer imam osećaj da kolima ne prija npr u 4. 60km/h jer su baš mali obrtaji i loš je i odziv na gas, dok npr sa 70-75km/h baš fino reaguje,a razlika u odnosu na 60km/h možda 0,2 litre, ako i toliko..U 5. brzini nisam ni pokušao da vozim ispod 90km/h jer možda malo manje troši, ali ne bih da uništavam motor zbog tih par decilitara goriva.

Sa druge strane, drugar vozi mrcinu sa oznakom 520d(mislim da je 136ks) i dušu mu vadi, ali auto jednostavno nema nikakav odziv na gas, da li zbog godina ili težine vozila, ne znam ,ali je bukvalno mrtav auto do 2000 obrtaja, kao da benzin vozi. Taj drugar me stalno ubeđuje kako gušim auto jer on svoj ne spušta ispod 2500 obrtaja, a kvačilo menja na svakom malom servisu, potrošnja ne ide ispod 8l nikako i ne može čoveku da se objasni :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako često ulazim u rasprave/objašnjavanja sa ljudima kako voziti auto, jasno mi je da svako ima svoj stil, ali ima i ljudi koji po meni nemaju karaktersitčan stil vožnje već ne znaju da voze! A to svoje neznanje većina pravda time što govori da ne voli da guši motor ili da štedi gorivo. Po meni je jednako pogrešno voziti auto u 2. 80km/h, a i u 5. 50km/h. I baš počinje da mi smeta kada me neko ubeđuje da gušim kola ili maltreiram.

Moj stil vožnje otprilike ovako izgleda.

Za jtd:

Dok je hladan mazim ga po gasu, najviše do 2000 obrtaja idem, ali uglavnom bude 1800 i posle ga držim na oko 1600-1700 konstantno dok se ne zagreje. Kada je topao dajem dosta jači gas, uglavnom do pola ili malo jače, šaltam na preko 2000 obrtaja i posle, kada dostignem konstantnu brzinu držim je na više od 1600 obtaja, a na manje od 2000, ako nije 5. brzina,naravno :laughing: Gas retko dajem pun i ne idem preko 3000 obrtaja, najviše 3500 ako baš zatreba.

Takođe, auto pri svakom paljenju/gašenju ostavim minut da odradi na leru, bilo da ga vozim do prodavnice ili na put od 1000km.

Za atmo benzinca:

Hladnog na oko 2000 obrtaja šaltam, zagrejanog na preko 2500 i ponekad i duplo više od toga. Konstatnu brinu održavam na više od 2000 obrtaja ili nešto preko 2500 jer tu najlepše radi. Gas uglavnom ide do pola kad je zagrejan ili malo jače, nikad pun ako nije preko potrebno.

Na svakih par meseci u 3. produvam auto na 5500-6000 obrtaja da otvori malo ventile i posle lagano pustim da sam uspori tako da kvačilo najmanje maltretiram.

Astru tako vozim skoro 3 godine i problema sa kvačilom, menjačem ili nečim sličnim uzrokovanim mojim stilom vožnje nisam imao.

Kako vi vozite?

To je to u pricipu. Mada uživam kad ga stisnem, poleti kao u crtanom filmu. Pre neko veče stisnem ga ka Belom dvoru preko 4000 o/min, odjednom svi koji su bili oko i iza mene nestali, čak i žandara oduvam (tek sam provalio kad sam mu pročitao na vratima :cry: ). Mrcina vuče i kida. Jednostavno volim da sebi da oduška naročito u preticanjima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam video naslov nove teme, bio sam ubedjen 99% ko je zapoceo. Nisam pogresio ;) .

Sto se mene tice, ako je cruise u pitanju vozim ga uglavnom tu do obrtaja na kojima ima max torque (do oko 1800 - 2000 rpm), izuzev na autoputu gde mu fali 6. brzina. Saltanje - zavisi kako sam raspolozen :) .

Ali takodje mi je merak da ga opletem i produvam, za mene je JTD/Multijet kao stvoren za magistralu (krivine i preticanja), bas videh i jednog slicnog sa srebrnim karavanom ;) .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel bio kivan žandar što si ga ostavio?

Meni je posle Astre i 2000 obrtaja na Stilu mnogo jer je i tu već daleko od onog što mogu da izvučem iz 1.4 motora.

Danas sam baš nešto bio opušten i lagano vozio i na onom suženju kod Novosadskog uredno idem desnom trakom i vozim oko 70km/h,a pored neki T5 ili T4 čini mi se, lepo dam migavac da prelazim u levu traku kada sam ga obišao jer se na semaforu desna odvaja za desno, a ova srednja ide pravo. Dekica kad je video odmah pun gas i vozi uporedo sa mnom i psuje nešto, ja mu pokažem da prođe i on nastavlja da vozi sa mnom uporedo i nešto se nervira, ja ubrzam lagano i on za mnom ja usporim na 70 i dekica za mnom koči i onda sam ga tu pritisnuo sa nekih 1900 obrtaja, dekice nigde i samo sam čuo kako je sedište zaškripalo kad sam ulegao :laughing:

Kada sam video naslov nove teme, bio sam ubedjen 99% ko je zapoceo. Nisam pogresio ;) .

Sto se mene tice, ako je cruise u pitanju vozim ga uglavnom tu do obrtaja na kojima ima max torque (oko 1800 - 2000 rpm), izuzev na autoputu gde mu fali 6. brzina. Saltanje - zavisi kako sam raspolozen :) .

Ali takodje mi je merak da ga opletem i produvam, za mene je JTD/Multijet kao stvoren za magistralu (krivine i preticanja), bas videh i jednog slicnog sa srebrnim karavanom ;) .

Bar nisam pitao o potrošnji :rofl: A i bio si u pravu, kako ga duže vozim, sve manje gledam u potrošnju i počinjem da uživam u međuubrzanjima. Povlačenje sa semafora mi i nije toliko zanimljivo koliko mi je dobro pri preticanjima koliku snagu isporuči na točak pri najmanjem dodavanju gasa, bukvalno milina za magistrale, a za autoput bi fino došla 6., ali posle Astrinih 4500 obrtaja na 150 i ovo je sasvim pristojno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Punta šaltam između 2500 i 3000 obrtaja i na toliko ga i držim kada kruziram.. Kada pretičem u većini slučajeva spuštam u nižu i ne prebacujem u veću dok nisam za celu dužinu ispred, a to dođe po nekad i do 4000 obrtaja od 5000 ukupnih... Gde god mogu idem brzo, ograničenja ne poštujem osim na mestima gde znam da ume da bude radar.. Skala od brzinomera se najčešće nalazi na 100km/h i to je neka moja normalna vožnja, mada svakoga ko vozi 100km/h nastojim da preteknem, ne znam što, verovatno jer volim da lepo ispeglam krivine, a ti koji idu 100, oni u krivinama obično koče, a ja pokušavam da i dalje idem 100... A ni ne volim da vozim iza nekoga, pogotovo ako je to kamion ili autobus... Na magistralnom putu ne prelazim 120km/h, a na auto putu i dugačkim pravcima najviše umem da razvučem do 140, mada na auto putu vozim 120-130 normalno... Da li mučim auto ili ne, jbm li ga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A i bio si u pravu, kako ga duže vozim, sve manje gledam u potrošnju i počinjem da uživam u međuubrzanjima.

:thumbsup: , pa rekoh ti ja lepo jos odavno... Greota da se baci :stuart: (tj. da se ne iskoristi)...

i onda sam ga tu pritisnuo sa nekih 1900 obrtaja, dekice nigde i samo sam čuo kako je sedište zaškripalo kad sam ulegao :laughing:

Jos nisi sredio to sediste, pa objasnio sam ti "how to" i to 2 varijante ;) , 5 minuta posla i uzivas u tisini... Sorry za off.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@igor0511

Posle se zalis na potrosnju , pa normalno sa ovakvom voznjom :laughing::harhar: sala naravno , dobro je da nisam jedini koji tako vozi , mislio sam da ga cepam prilicno :laughing: , najvise sam ga terao do 4000 obrtaja i to samo jednom , gde god imam uslova za bezbedno obilazanje to izvrsim , Yuga sam mnogo vise gasirao nego punta , sad vozim opustenije uglavnom gledam da postujem ogranicenja jer ima dosta presretaca , kamera , radara ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Markoni Bg ja ga ne bih vozio na nižim obrtajima ni da znam da je duplo manja potrošnja :laughing: Kada pogledaš koliko koštaju čišćenje turbine, usisa i izduva, ne isplati se gušiti auto niskim obrtajima i zapušiti sve to. Jedine osobe koje imaju neku korist od takve vožnje su taksisti, ali njima je bitno da auto pali i ide, a sve ostalo je luksuz :laughing:

A i retko primećujem da neko šalta na 1500 obrtaja, jedini koga sam to video da radi je drugaricin ćale koji vozi G2. Auto vrišti kao lud i još kad dodaš da mora da menja brzinu svakih 20ak sekundi, imaš osećaj da kola lete dok ne pogledaš brzinomer :laughing: :laughing:

Isto tako i za benzinca, kada neko uzme da nabija gas kao blesav i šalta na 2000 obrtaja stiče se jako loš utisak u kolima i subjektivni osećaj agresivne vožnje, a od ubrzanja nema ništa i na kraju tu osobu svi obilaze tako da je jedino što se sa tim postiže je maltretiranje kola.

@Ivan danas ću da podmažem :laughing: Zadnjih par dana nisam ni izlazio iz kuće koliko sam imao za učenje, pa nisam ništa stigao da uradim. Koliko nisam palio kola baš sam se iznenadio kako mi je juče upalio na pola ključa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče šaltanja, kada je motor hladan, šaltam na 2000 obrtaja (leto ili zima). Kada je zagrejan, onda između 2500 i 3000 obrtaja (jer se tada izbacuje i veća količina dima i gareži). ;)

Po gradu pri brzini od 50 km/h, krećem se u trećem stepenu prenosa. To je na Marei JTD oko 2-2500 obrtaja. U tom rasponu motor uvek poseduje dovoljno elastičnosti za neko ozbiljnije ubrzanje, a o tome da se motor ne guši, da ne govorim...u četvrtom stepenu motor se pri navedenoj brzini "vrti" na 1500-1700 obrtaja i oseća se gušenje, koje nije toliko izrazito, ali se oseća. Isto je i pri brzini od 80 km/h - motor bolje radi u četvrtom nego u petom stepenu prenosa - teram ja i u petom stepenu, ali kad održavam konstantnu brzinu. Kada ubrzavam, ponekad ubacim u četvrti stepen i do 120! :smoke:

I tako dolazimo do zaključka da je za JTD neki opseg od 2500-3000 obrtaja najoptimalniji - nema prevelike potrošnje, ali i što je najvažnije - nema nepotrebnog gušenja motora i naprezanja zamajca. Naravno da će prosek biti oko 5,5-6,5 litara (zimi i 7...), ali zato čuvam motor.

Ipak mislim da je za motor bolje da potroši koji dl goriva više i bude rasterećeniji nego suprotno. :yes

Edited by Maki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako često ulazim u rasprave/objašnjavanja sa ljudima kako voziti auto, jasno mi je da svako ima svoj stil, ali ima i ljudi koji po meni nemaju karaktersitčan stil vožnje već ne znaju da voze! A to svoje neznanje većina pravda time što govori da ne voli da guši motor ili da štedi gorivo. Po meni je jednako pogrešno voziti auto u 2. 80km/h, a i u 5. 50km/h. I baš počinje da mi smeta kada me neko ubeđuje da gušim kola ili maltreiram.

Moj stil vožnje otprilike ovako izgleda.

Za jtd:

Dok je hladan mazim ga po gasu, najviše do 2000 obrtaja idem, ali uglavnom bude 1800 i posle ga držim na oko 1600-1700 konstantno dok se ne zagreje. Kada je topao dajem dosta jači gas, uglavnom do pola ili malo jače, šaltam na preko 2000 obrtaja i posle, kada dostignem konstantnu brzinu držim je na više od 1600 obtaja, a na manje od 2000, ako nije 5. brzina,naravno :laughing: Gas retko dajem pun i ne idem preko 3000 obrtaja, najviše 3500 ako baš zatreba.

Takođe, auto pri svakom paljenju/gašenju ostavim minut da odradi na leru, bilo da ga vozim do prodavnice ili na put od 1000km.

U potpunosti se slazem sa ovim :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drago mi je da se slažete sa mnom :) Moje mišljenje je da treba uskladiti potrebe kola i lični stil vožnje, u suprotnom neće vam dobro ležati kola ili će kola patiti zbog uništavanja/gušenja.

@Maki slažem se, ali ja retko pređem u normalnoj vožnji 2500 obrtaja, uglavnom do toga idem i posle prešaltam. A voziti auto kome staje skoro 2 litra goriva u motor u 4. brzini 50km/h je baš mučenje, muči se i na 60 malo, ali od 70-85 mu je taman. Za sad nisam primetio da kolima smeta, a i potrošnja mi je pristojna-5,2l na 1000km. Možda bih izvukao koji decilitar manje da ga vozim na ler obrtajima, ali to je baš upropaštavanje kola.

Kada sam još gledao koji auto da uzmem video sam ovaj klip, čovek misli da radi dobru stvar, a auto samo što se ne ugasi :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko stiska pedalu gasa do kraja ? Ikada ? Nekad ? Ponekad ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nikad ne pritiskam da udari o onu blokadu, ali često sam par milimetara od toga, na Jugu sam par puta uterao papučicu u tapacirung jer nema blokade, a na Stilu još nijednom do kraja nisam došao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako tako nastaviš izgubićeš pokretljivost zgloba stopala. :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to pun gas svaki dan :D Sem prvom, prvom vozim do max 4.000 obrtaja kad je vruc, kad je hladan ne idem vise od 3.000. Posle vozim pun gas u svakoj brzini osim u sestoj, tada zbog potrosnje ne prelazim 4.500 obrtaja... Ljute se policajci :D

Salu na stranu, malo zapazanje, pre neki dan ja vozim sestom oko 80 i gledam prosecnu i trenutnu potrosnju, pre toga sam sipao gorivo pa ponistim kilometrazum. U pitanju je croma 19.mjet i zapazanja da je manja potrosnja na 100-110km/h, nego na 80 u istom stepenu prenosa, tako bar pokazuje bord. Sto i ima neke logike, jer vidim da sve ispod 100 na sat u sestom stepenu prenosa za motor deluje kao mucenje. Inace, u prvoj brzini idem tako do max 2000 obrtaja, drugom oko 2.000 do 2.500. i tako dalje u svim ostalim stepenima prenosa, prosecno na negde oko 2200 obrtaja prelazim u visi stepen prenosa. Uvo je u situaciji da sam negde na otvorenom putu ili po gradu. Inace, volim malo zustriju voznju, pa negde na usponima, kratkim pravcima ili krivinama, volim da malo ostrije vozim, pa je najcesce tada papucica gasa pritisnuta do kraja i motor se vrti na negde oko 3.000 obrtaja u proseku... Ne pritiskam gas do kraja, ali ipak bolim da sto pre postignem zeljeni broj obrtaja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otprilike se svi slažemo što se vožnje tiče, do 2500 obrtaja pa brzina gore pri normalnoj vožnji :) Ja sam primetio da u 3. na 50km/h troši isto kao u 4. na 70 na primer, tako da mi nema nikakve logike ići 4om 50.

Ako tako nastaviš izgubićeš pokretljivost zgloba stopala. :harhar:

Jugo je za stopala bio savršen :laughing: Gas je imao pokretljivost jedno 100 stepeni i još posle možeš da ga teraš u tapacirung ili patosnicu dokle hoćeš, milina da se razrade zglobovi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko stiska pedalu gasa do kraja ? Ikada ? Nekad ? Ponekad ?

Ja. Kada idem kolima iz BG-a, pa kada krećem sa naplatne rampe kod Šimanovaca ka Sremskoj Mitrovici. Ali retko.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je hladan do 3000 a kad je zagrejan od 3 do 5000rpm. Na otvorenom zavisi od uslova puta ali volim da ga drzim oko 200 pa kad ga vratim u nizu odmah ima snage da povuce ko blesav :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jugo je za stopala bio savršen :laughing: Gas je imao pokretljivost jedno 100 stepeni i još posle možeš da ga teraš u tapacirung ili patosnicu dokle hoćeš, milina da se razrade zglobovi :)

a teranje u iber dok ne prsne :devil: lagano se zavrti sa 13/53 prenosom i dvogrlim karburatorom do 7000rpm :laughing:

Edited by Markoni Bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je imao dvogrli Weber, izduvnu 4-2-1 od keca, malo kvalitetnije svećice i čarapu umesto filtera za vazduh :laughing: Samo je jednom provereno koliko može na leru da se zavrti i bilo je nešto oko 7500 obrtaja :laughing: Za elastičnost motora su objasnili, po mom cajgeru je išao u 2. 90km/h i u 3. 130, mada je i cajger lagao prilično..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...