Jump to content
FAS Goran
neshaoct

40/50 godina BMW M automobila

Recommended Posts

BMW M3 E46 iz 2003 godine prodat za 90.000 dolara

 

5d3a0c153517c_bmwe461.jpg.c95c42dfef74918b5f63ca363a79e37d.jpg

 

Pronaći BMW serije 3 generacijske oznake E46 sa malo kilometara nije lak zadatak, a ništa lakše ne postaje ako imamo sportske apetite i odlučimo se na kupovinu sportskog M3 modela. Poželjni modeli sa ručnim 6-stepenim menjačem su još veća atrakcija onima koji fantastični M3 kupuju kao istinsku vozačku mašinu, piše portal Vozim.hr. Pred vama je primerak E46 M3-ice koji se poslednjih dana prodavao putem internet aukcije. Ponosno nosi Laguna Seca plavu boju a na brojačniku pokazuje fantastično niskih 25.749 kilometara. Da se razumemo, automobil je iz 2003. godine a šest dana pre okončanja aukcije, već je postigao cenu od 52.000 dolara.

 

5d3a0c3e46ab7_bmwe46111.jpg.33542ee95b038d69472d406b3c98c48e.jpg

 

Aukcija je sada završena a neko je postao srećni vlasnik fantastično očuvanog primerka po mnogima najbolje generacije BMW-a M3.

 

5d3a0c13ed7d0_bmwe4611.jpg.66df815e7b13890641bd4d8f940ef986.jpg

 

Uprkos svoj veličanstvenosti ovog M3, ostajemo zatečeni visinom cene koju je postigao na aukciji. Reč je o 90.000 dolara! Nemoguće je proveriti, ali lako je moguće da je ovo najveći iznos koji je neko platio za polovni E46 M3. Cena uprkos laganim nadogradnjama i modifikacijama koje ovaj primerak ima, ne proizlazi iz njegove nadmoći u performansama nad „čistom“ fabričkom verzijom već je odraz njegove savršene očuvanosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Restaurirani BMW 530 MLE iz sedamdesetih

 

197064-bmw 530 004.jpg

 

S obzirom da je bio namenjen južnoafričkom tržištu mnogi nisu nikad čuli za BMW 530 Motorsport Limited Edition ili kraće MLE.

Ovaj retki primerak je bio duhovni prethodnik modelu M5, a sada je u potpunosti restauriran.

 

197066-bmw 530 003.jpg

 

Trkački BMW 530 MLE je prozveden u postrojenju u Južnoj Africi, a takmičio se u ''Modifiet Production Seriji'' ove zemlje sredinom sedamdesetih godina prošlog veka. Automobil je 1976. godine upisao 15 pobeda u 15 trka u nizu, a pripale su mu i tri šampionske titule u tom periodu.

 

197067-bmw 530 002.jpg

 

Što se tiče pravila pomenutog takmičenja, BMW South Africa je morao da proizvede najmanje 100 primeraka verzije modela 530 MLE legalnih za puteve. Radnici su postrojenju su bušili papučice i karoseriju ručno kako bi se smanjila težina. Sedani su imali prozore na ručno otvaranje, a izbačen je i klima uređaj. Ove trkačke automobile je pokretao 3.0 litarski redni šestak koji je isporučivao 197KS i 277 Nm obrtnog momenta. To je bilo dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9.3 sekunde, a maksimalna brzina je iznosila 208 km/h.

 

197065-bmw 530 001.jpg

 

Primerak sa fotografija je BMW South Africa kupio prošle godine, a prethodno je pripadao menadžeru trkačkog tima. Nije bio u dobrom stanju, ali je u potpunosti restauriran.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju jedan od samo 1.025 BMW-a M5 Touring sa individual opremom i 507 KS

 

bmw m5 003.jpg

 

Možda se nećemo složiti da je Bangleov BMW Serije 5 E60 najatraktivnija ''petica ikada'', ali da je najposebnija ikada - sigurno hoćemo. Posebno to važi ako u obzir uzmemo M5 verziju koja se proizvodila pet godina, od 2005. do 2010. godine. Logičan sled: nakon dve generacije sa rednim 6-cilindarskim motorom (E28 i E34) i zatim V8 mašinom (E39), kako bi postigli visoku snagu samo iz zapremine u BMW-ovom M odeljenju su osposobili za putnički automobil mašinu iz F1: 5.0 litarski 10-cilindarski dragulj V konfiguracije koji je u to doba pre 14 godina, predstavljalo vrh mašinogradnje u autoindustriji. Motor je bio uparen sa 7-stepenim automatizovanim sekvencijalnim menjačem SMGIII, a imao je tri načina rada i 11 konfiguracija.

 

197074-bmw m5 002.jpg

 

Performanse su za jedan karavan i danas strahovite: V10 postiže 507 KS pri visokih 7.750 obrtaja i 520 Nm nešto niže, a motor se vrti do 8.250 okrtaja kad se uključuje blokada. Dovoljno za 4.7 sekundi do 100 km/h iz stajanja i 14.7 do 200 km/h.

 

197075-bmw m5 001.jpg

 

Zanimljivo je da je sa E60 generacijom BMW i zadnji put ponudio karavanski M5 Touring jer je u to vreme Audi sa modelom RS 6 bio nedodirljiv po pitanju sportskih karavana, pa su se i u Minhenu razmahali. Iduće dve generacije F10 i F90 zahvaljujući sve strožim normama oizduvnim gasovima su se ponovo vratili na V8 mašine ovaj put potpomognute turbo tehnologijom.

 

I zato E60 M5 i danas živi u srcima ljubitelja BMW-a sa oznakom M i ne samo njih kao poslednji pravi M atmosferac. Ono što može da bude još malo ekskluzivnije od M5 limuzine jeste retka karavanska verzija Touring, ovde sa oznakom E61 kakvih je napravljeno tek 1.025 primeraka. Konkretni primerak je upravo stigao u ponudu kod Auto Leitnera, holandskog trgovca ekskluzivnih, sportskih i automobila koji služe za ulaganje, koji uvek u ponudi ima nekoliko desetina vrlo specifičnih modela Porschea, Mercedesa ili BMW-a.

 

Lakiran u Merino Indianapolis crvenu boju, sa kabinom u potpunosti presvučenom u crvenu kožu i sa dodatkom mahagonija na kokpitu, deo je posebne narudžbine jedinog vlasnika iz BMW-ovog Individual kataloga. Od 2007. godine kada je kupljen ovaj M5 Touring je do danas odvozio tek 63.334 originalnih kilometara. Uz auto dolazi kompletna servisna dokumentacija, račun kupovine i dva ključa. Uz to, automobil ima svu moguću opremu koja se tada mogla naručiti - od staklenog panoramskog krova, zadnjih vrata pokretanih elektrikom, grejanih aktivnih prednjih sedišta, grejanje zadnje klupe i upravljača. Automobil je u A1 stanju sa prvim lakom, bez oštećenja felni i sa gotovo nikakvim tragovima korišćenja u unutrašnjosti. Holandski diler ovaj jedinstveni M5 Touring nudi za 49.500 evra neto. Malo ili puno kako kome, ali reč je o kolekcionarskom primerku koji više neće gubiti na ceni i koji se smatra mudrim ulaganjem...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW E39 M5 na prodaju za 150.000 dolara

 

197336-bmw e39 004.jpg

 

BMW nije proizveo mnogo primeraka modela M39 M5 u Imola crvenoj boji, a primerak koji se prodaje u Sinsinatiju košta 150.000 dolara. Pre godinu dana je na eBayu koštao 78.000 dolara.

 

197339-bmw e39 003.jpg

 

Automobil zaista izgleda sjajno i savršen je spoj agresivnosti i elegancije. Nema oštrih ivica, pragova, spojlera i splitera kao mnogi moderni sedani visokih performansi, nego su tu jednostavne linije sa tek nekoliko detalja koji M5 razlikuju od standardne Serije 5 iz istog vremena.

 

197337-bmw e39 002.jpg

 

BMW E39 M5 se proizvodio između 1998. i 2003. godine, a pokreće ga atmosferski 4.9 V8 motor koji razvija 394 KS i 500 Nm obrtnog momenta. Automobil koji se prodaje je prešao svega 14.846 kilometara.

 

197338-bmw e39 001.jpg

 

''Enthusiast Auto Group'' trenutno prodaje M5 za 150.000 dolara, što je za otprilike 50.000 dolara više u odnosu na novi M5. Prodavac navodi da je veoma teško pronaći E39 u Imola crvenoj boji koji je u tako perfektnom stanju kao ovaj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

drivetribe.jpg DriveTribe video: Koji je najbolji BMW M model ikada?

 

M oznaka je jedna od najreprezentativnijih u autoindustriji, pa smo poređali sve od 1970-tih do danas:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

lovecars.jpg LoveCars video: Kompletna istorija BMW M5 modela

 

Već preko 30 godina BMW M5 postavlja standarde super-brzih limuzina, pa tako i aktuelni F90 M5 Competition ''cementira'' takav status.

Pogledajte video u kojem je aktuelna generacija, ali i sve ostale pre nje - E28, E34, E39, E60, F10. To je najbolji način da se vidi kako se postepeno stiglo do današnjeg ''čudovišta'' sa preko 600 konja iz V8 motora sa dve turbine i pogonom na svim točkovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW video: 10 najboljih BMW M modela

 

BMW uglavnom sa razlogom prati stereotip da su dobri za vožnju, naročito M modeli - evo liste 10 najboljih:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: M3 Competition & M4 Competition

 

Specijalni gost: Prof. Dr Guy Katz - BMW ekspert i ''master trener'' za BMW M3/M4:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

lovecars.jpg Lovecars: 2021. BMW M3 & M4 Competition

 

Sve razlike između ova dva auta na jednom mestu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW E39 M5 prodat za 165.000 evra

 

212926-bmw e39 m5 05.jpg

 

E39 M5 je jedan od najboljih automobila koje je BMW proizveo u svojoj istoriji, pa i dalje predstavlja sasvim solidan sportski sedan čak i po modernim standardima. Jedan primerak je prodat u Americi za vrtoglavu sumu novca. Očuvani primerci BMW-a E39 M5 su izuzetno cenjeni na tržištu, pa zato nije ni čudo što je kupac izdvojio čak 200.000 dolara za jedan primerak.

 

212927-bmw e39 m5 04.jpg

 

Automobil se prodavao u Sinsinatiju putem Enthusiast Auto Grupe (EAG) specijalizovane za BMW-ove M modele. Prethodno je imao samo jednog vlasnika koji ga je retko vozio jer je prešao tek nešto više od 5.000 km, a na automobilu su još uvek originalne gume.

 

212928-bmw e39 m5 03.jpg

 

EAG-ovi stručnjaci su doveli karoseriju, mehaniku i unutrašnjost u savršeno stanje tako da je novi vlasnik dobio gotovo muzejski primerak.

 

212929-bmw e39 m5 02.jpg

 

Ovaj M5 je proizveden 2003. godine i potiče iz poslednje modelske godine za generaciju E39, što znači da se radi o njenoj najboljoj verziji. Ujedno je te godine proizvedeno najmanje primeraka modela. Pored toga, kupci ih nisu tretirali kao kolekcionarske modele, tako da ih je malo preostalo u dobrom stanju.

 

212930-bmw e39 m5 01.jpg

 

Eksperti smatraju da će u ne tako dalekoj budućnosti E39 M5 koštati mnogo više.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

savagegeese.jpg Savagegeese: 2021. BMW M3 & M4

 

Serija 3, u varijanti sa četvoro ili dvoje vrata, nikada nije bila veća - njene današnje dimenzije su iste kao Serije 5 pre 20-tak godina (E39, pravio se od 1995.-2004.).

Pogledajte šta ovi auti jesu, a šta ne mogu da budu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M u svoju slavljeničku godinu ulazi s novim prodajnim rekordom

 

213381-bmw m 2022 02.jpg

 

Po treći put zaredom, BMW M je završio finansijsku godinu kao globalni tržišni lider u segmentu automobila sa visokim performansama. Kompanija je ponovo zabeležila rekordnu prodaju u 2021. Ukupno 163.542 BMW M automobila je isporučeno kupcim širom sveta prošle godine, što je povećanje od 13% u odnosu na 2020. godinu.

 

bmw m 2022 1.jpg

 

''Ovaj uspeh je savršeni početak i uvod u našu godišnjicu'', kaže Franciscus van Meel, izvršni direktor BMW M. ''M je u jačoj poziciji nego ikad jer slavi svoj 50. rođendan.'' Najveći pokretači rasta među sportskim automobilima visokih performansi su bili novi modeli BMW M3 i BMW M4 predstavljeni u proleće 2021. ''Odziv na novu generaciju BMW M3 i BMW-a M4 je bio jednostavno neodoljiv'', izveštava Timo Resch, potpredsednik za kupce, marku i prodaju u BMW M. ''Zato možemo očekivati da će potražnja za ovim kultnim sportskim automobilima nastaviti uzlaznu krivu 2022. godine.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorsteiner paket za BMW M3 & M4

 

221812-Vorsteiner 03.jpg

 

Vorsteiner predstavlja svoj novi tjuning paket namenjen BMW-u M3 i M4. Paket sadrži elemente od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor, spojler na prtljažniku) i izmenjenu prednju masku, po ceni od 8.684 dolara.

 

221813-Vorsteiner 02.jpg

 

Komplet može da se kupi u paketu ili po elementima (nova prednja maska od ugljeničnih vlakana je recimo 1.320 evra).

 

221811-Vorsteiner 01.jpg

 

Tu su i novi VP-X točkovi od 20 i 21 inča.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

emisijaSATyoutubelogonovi.jpg EmisijaSAT: 50 godina BMW M modela

 

Ljubitelji automobila ove godine obeležavaju 50 godina postojanja čuvenog ''BMW M'' odeljenja, a ekipa emisije SAT pokušaće da ispriča jedan deo te priče. Videćete sve modele u vožnji, ali ćete čuti i zanimljive podatke od njihovih vlasnika:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW M model najavljen za ovogodišnji Goodwood Festival Of Speed

 

bmw m1.jpg

 

Na ovogodišnjem izdanju ''Festivala brzine'' u Gudvudu (2022 Goodwood Festival Of Speed, od 23. do 26. juna), BMW Motorsport će proslaviti 50-godišnjicu, između ostalog i uz promociju novog M modela. BMW za sada nije saopštio koji novi M model će debitovati u Gudvudu, ali postoji nekoliko mogućnosti.

 

bmw m2.jpg

 

Jedna od tih mogućnosti je druga generacija modela M2 Coupe (sa oznakom G87). Kako stvari sada stoje, novi M2 Coupe će imati 3.0 šestocilindrični twin-turbo motor sa oko 450KS, 6-stepeni manuelni ili 8 automatski menjač i samo zadnji pogon. Proizvodnja novog M2 će se odvijati u BMW-ovoj fabrici San Luis Potosi u Meksiku, zajedno sa novom Serijom 2 Coupe i Serijom 3.

Druga mogućnost je premijera sportskog karavana M3 Touring za koji su nedavno neki mediji (nezvanično) pisali da će premijeru imati u junu, dakle upravo u mesecu u kome se i održava Goodwood Festival Of Speed. M3 Touring će pokretati 3.0 twin-turbo šestocilindrični motor koji u Competition izdanju raspolaže sa 510KS i 650 Nm obrtnog momenta. Motor će po svemu sudeći biti uparen sa 8-stepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom, uz xDrive pogon na sva četiri točka.

Na kraju, navodno postoji i slaba mogućnost da će BMW iskoristiti 2022 Goodwood Festival Of Speed da javnosti možda prikaže zaseban M model. Ranije glasine su sugerisale da BMW priprema nešto posebno za 50-godišnjicu M divizije. Vozilo bi navodno trebalo da bude dostupno u veoma ograničenom broju. Međutim, od tih prvobitnih glasina pa do danas nije bilo nikakvih drugih detalja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW objasnio zašto se odlučio za SUV, a ne Coupe po pitanju samostalnog M modela

 

bmw xm 03.jpg

 

Svi mi koji smo se nadali da će naredni samostalni BMW M model, naslednik M1, biti neki atraktivni kupe, ostaćemo razočarani. Za sada ni na vidiku nema takvog vozila, a umesto njega dobijamo XM, koji je ''ideološki'' naslednik M1, ali u realnosti teško da možemo staviti bilo kakav znak jednakosti između velikog, teškog SUV-a i elegantnog, lakog kupea.

 

Odgovor na pitanje zašto SUV a ne kupe i nije tako težak. Prošla su ''zlatna'' vremena iz sedamdesetih i osamdesetih, kada su ljubitelji automobila maštali o performantnim kupeima. Danas je najbrže rastući segment onaj koji uključuje SUV/krosovere. On proizvođačima donosi profit, tako da ne treba da čudi što se imidž danas gradi na osnovu performantnih teškaša. Uzmimo kao primere Lamborghini Urus, Bentley Bentaygu, Aston Martin DBX, Maybach GLS itd. BMW M se nešto kasnije pridružuje ovoj ''steroidnoj'' žurci, a XM će u serijskom izdanju debitovati pre kraja ove godine.

 

bmw xm 20.jpg

 

''U vreme kada smo napravili M1, svaka automobilska kompanija koja je želela da pokaže da ima nešto specijalno, kreirala je neki sportski model. To je bio segment u koji su svi želeli da uđu'', rekao je šef BMW M divizije, Frank van Meel. ''Ako pogledamo situaciju danas, jasno uviđamo da je najveći, najvažniji i najbrže rastući segment onaj koji uključuje SUV/krosovere. U poređenju s drugim proizvođačima, nama i dalje nedostaje ultimativna luksuzna perjanica sa M oznakom.'' Naravno, ''puritanci'' teško da će se složiti s van Melovim rečima, niti će biti srećni zbog XM-a. Kupe s dvoje vrata i središnje pozicioniranim motorom bi bio mnogo „ekspresivnija“ stvar nego jedan SUV, mada će XM bez sumnje biti atraktivan za vožnju. U svakom slučaju, BMW-u je pošlo za rukom da zaintrigira javnost, i mada novajlija nema dodirne tačke sa M1, bliži je BMW M nasleđu nego što se to čini na prvi pogled. Bar tako misli van Mel.

 

bmw m1 hommage 1.jpg

 

''U okviru našeg pedesetogodišnjeg nasleđa, uvek smo proučavali trkačke i serijske automobile u smislu kojim smerom idu i šta mogu da nauče jedni od drugih. Nastavljamo priču s XM modelom: on raspolaže V8 plug-in hibridnim sistemom, a naš budući trkač u LMDh prototip kategoriji takođe ima hibridni V8 pogon. Možete da vidite da ono što funkcioniše u trkama, takođe funkcioniše i kada je reč o visokoperformantnim automobilima'', dodao je on. XM će debitovati kasnije ove godine u čast proslave 50. godišnjice M divizije. Inicijalne brojke kažu da će imati masu od oko 2.700 kilograma, a pogoniće ga hibridizovani V8 motor koji će isporučivati 644 ks i 880 Nm u ''osnovnoj'' verziji. Snažnija varijanta će pristići sledeće godine sa 750KS/1.000Nm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoexpress.jpg AutoExpress: BMW M automobili

 

Te 1972. godine M odeljenje je zapošljavalo samo 35 ljudi. Međutim, 1978. godine sve se promenilo.

BMW Motorsport GmbH - kako je tada bio poznat - proizveo je svoj prvi drumski automobil - M1. Pet decenija kasnije M divizija na brojaču ima više od pola miliona automobila, istovremeno garantujući reputaciju BMW-a kao proizvođača nekih od najboljih svetskih mašina za vozače:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW predstavio novi hibridni hiperautomobil M Hybrid V8

 

bmw m v8 01.jpg

 

BMW je predstavio novi trkački automobil za IMSA seriju, a to je M Hybrid V8.

 

bmw m v8 02.jpg bmw m v8 03.jpg bmw m v8 05.jpg

 

Promena pravila za Le Mans prototipe za cilj je imala da ''natera'' proizvođače na proizvodnju putnih verzija njihovih automobila, tako da je rođena nova kategorija Le Mans Hypercar koja je privukla kompanije kao što su Toyota, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini i BMW. Nakon nekoliko najava, BMW je sada zvanično predstavio trkački model za IMSA seriju, a njegov zvanični naziv je BMW M Hybrid V8.

 

 

Iako su pravila prvobitno predviđala proizvodnju serijskih verzija ovih hiperautomobila, tome se ne treba nadati u ovom slučaju. Novije verzije pravila nisu sadržavale obavezu proizvodnje putne verzije trkačkog modela. Ipak, to ne umanjuje činjenicu da je BMW M Hybrid V8 impresivna mašina, barem tako izgleda. Informacija o njemu je malo, ali se zna da će ga pokretati V8 motor sa hibridnom tehnologijom. Predstavljanje je zato bazirano na izgledu, a ne na tehničkim specifikacijama. BMW M odeljenje koristi priliku da proslavi svoju 50. godišnjicu.

 

''Ruho'' novog automobila nije konačno, nego će se koristiti tokom testne faze. Ipak, ono odaje počast decenijama uspeha u motosportu i legendarnim modelima kao što su 3.0 CLS (1976), M1/C (1981), 320i Turbo (1978), E36 M3 GTS-2, Z4 GTLM, M8 GRE i BMW GTP (1986). M Hybrid V8 je rezultat saradnje sa italijanskim proizvođačem sportskih automobila, kompanijom Dallara. U skladu sa LMDh pravilima, automobil će razvijati do 671KS od čega će 50 konja isporučivati Boschov MGU-H električni motor. Baterije proizvodi Williams Advanced Engineering, a V8 motor je uparen sa Xtrac menjačem.

 

bmw m v8 06.jpg bmw mv8 08.jpg bmw m v8 07.jpg

bmw m v8 09.jpg bmw m v8 10.jpg bmw m v8 11.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crne oznake M modela povodom jubileja

 

bmw m60 02.jpg

 

BMW M ove godine obeležava 50 godina postojanja i priprema se za lansiranje drugog samostalnog modela u svojoj istoriji. XM SUV visokih performansi imaće premijeru kasnije ove godine i jedan je od modela koji će nositi novi crni BMW M logo. Dizajn slavne trobojne oznake je pojednostavljen i biće primenjen na sve buduće automobile iz ovog odeljenja.

 

bmw m60 01.jpg

 

Novi logo je imao premijeru na zadnjem delu iX M60 električnog SUV-a, a BMW je sada potvrdio da će ga nositi svi budući BMW M modeli. Novi crni logo ima okivir titanijumsko bronzane boje i to je jedini kontrast crnoj. XM je sledeći model koji će ga nositi. Čistuncima će verovatno biti drago što će svi aktuelni M modeli nastaviti da nose stari trobojni logo do kraja svog proizvodnog veka. Iz BMW-a napominju da će samo nove platforme i potpuno novi modeli nositi crni amblem. U Bavarskoj kompaniji napominju da legendarna trobojna oznaka neće nestati i da će biti korištena na nove načine, pošto kompanija ostaje posvećena svojoj tradiciji ''uz malu promenu DNK''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počelo testiranje električnog BMW M prototipa sa četiri motora

 

bmw m i4 proto 01.jpg

 

BMW M je počeo da testira prototip i4 sa četiri elektromotora, što je potvrio i sam nemački proizvođač. ''Test mula'' je ustvari evolucija BMW-a i4 M50 sa proširenjima krila i prednjim delovima pozajmljenim od modela M3 i M4. Zanimljivije je međutim ono što je ispod karoserije: snaga naime dolazi od četiri elektromotora (jedan po točku), a tu je i pogon na svim točkovima.

Nažalost, BMW M za sada nije objavio specifikacije koje se tiče snage, težine, baterija i dometa. BMW napominje da ovakva konfiguracija donosi više prednosti uključujući preciznu, promenljivu i brzu raspodelu obrtnog momenta. U teoriji, prototip može da bude sa prednjim, zadnjim, levim ili desnim pogonom. Motori su povezani sa centralnom kontrolnom jedinicom koja prati brojne parametre, kao što su uslovi na putu i stil vožnje, i u skladu sa tim raspoređuje obrtni moment. Može da izvrši promene za samo nekoliko milisekundi. Postavlja se pitanje kakva je budućnost ovog test primerka. BMW objašnjava da testira prototip u stvarnim uslovima da bi prikupio podatke o pogonskom sistemu i fino ga podesio, ali nije potvrdio planove za eventualnu serijsku proizvodnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M se neće baviti motorima sa tri ili četiri cilindra

 

225943-bmw m3.jpg

 

Prvi čovek BMW-ovog čuvenog M odeljenja u izjavi za medije je rekao da će njihove automobile i dalje pokretati motori sa šest i osam cilindara.

Nakon odluke Audija da njihove RS modele (koje potpisuje odeljenje Audi Sport) neće pokretati motori koji imaju manje od pet cilindara, slična odluka stigla je i iz Minhena, jer su u BMW-u odlučili da će buduće modele iza kojih stoji M odeljenje i dalje pokretati motori koji neće imati manje od šest cilindara. Uz činjenicu da svi idu u delimičnu elektrifikaciju, Mercedesov AMG ostaje jedini član plemenitog nemačkog trojstva koji u priči o sportskim modelima visokih performansi koristi motor sa samo četiri cilindra koji je nedavno po prvi put ponuđen (i) u kombinaciji s novom najsnažnijom C-Klasom (C63 S E Performance).

 

Na pitanje o budućnosti turbobenzinaca koji pokreću modele iz ponude M odeljenja, šef Franciscus van Meel je odmahnuo rukom i rekao da u Minhenu neće odustati od manjeg trolitarskog rednog 6-cilindarskog i većeg 4.4 V8 motora kojima asistiraju turbopunjači, a već dugo pokreću M modele. Ranije je objavljeno da će tek predstavljeni novi BMW M2 biti poslednji model iz M odeljenja čiji 6-cilindarski motor ne čini deo hibridnog sistema, ali i uz potvrđenu elektrifikaciju čistokrvne M-ove pokretaće samo motori sa šest i osam cilindara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW za maj priprema veoma poseban M automobil i unikatnu kreaciju

 

bmw m 2023.jpg

 

Na događaju Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2023 BMW grupa će imati više zanimljivih premijera.

 

Jedna od njih će po najavama biti ''veoma poseban BMW M automobil'', a drugi ''elegantno sportski, unikatni omaž automobilizmu za dvoje''. Pomenuti događaj će se održati između 19. i 21. maja, ali konkretnih detalja za sada nema. Špekulacije kažu da bi jedan od noviteta mogao da bude M4 CS, a možda i neko poslednje izdanje aktuelnog M5.

Iz BMW M odeljenja su inače još u decembru nagovestili da bi u budućnosti mogao da postoji još jedan derivat modela M4. Što se tiče identiteta druge premijere, u saopštenju za medije se pominje BMW grupa, a ne samo BMW, što bi moglo da sugeriše da će to možda biti Rolls-Royce, Mini ili unikatna kreacija BMW Motorrada. Šta god da je u pitanju, upotreba ''omaža'' ukazuje na to da će odati počast nekom ranijem modelu, konkretno dvosedu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...