Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

40 godina BMW M automobila

Recommended Posts

BMW obeležava 30 godina modela M5
 
bmw%20m5%2043.jpg

 

U sklopu obeležavanja 30 godina od početka proizvodnje jednog od najcenjenijih automobila svih vremena, u BMW-u su se posebno osvrnuli na planiranje modela M5 serije E39. Često opisivan kao najbolji M5 ikada napravljen, automobil je dugo bio pod znakom pitanja, jer su tadašnji šefovi BMW-a, iz nekih razloga, smatrali da ga uopšte ne treba uvoditi u proizvodni program.

 

bmw%20m5%20433.jpg

 

''Svi su bili protiv modela M5 zasnovanog na ovoj generaciji Serije 5, ali moj tadašnji šef Karlheinz Kalbfell nije želeo da odustane. Istomišljenike je pronašao u Carl-Peter Forsteru i dr. Wolfgangu Reitzleu, pa je proizvodnja čudesnog automobila na kraju, ipak, dobila zeleno svetlo'', kaže Alexander Hildebrandt.

 

bmw%20m5%204333.jpg
 
Nakon donošenja konačne odluke na inženjerima je bilo da odluče koji će motor na najbolji način opravdati magičnu oznaku M5. Nakon ozbiljnih debata, u kojima su se pominjale i opcije 6-cilindarskih motora sa mehaničkim kompresorom, odlučeno je da će M5 pokretati atmosferski 4.9 litarski V8 motor koji razvija 400KS i 500 Nm obrtnog momenta. Tako je stvorena automobilska ikona, a oznaka M5 i danas predstavlja vrh automobilskog inženjeringa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E28 (6 cilindara), E34 (6 cilindara), E39 (V8), E60 (V10), F10 (V8) i F10 sa Akrapovič izduvnim sistemom:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMW M3 sa Corvette motorom

 

nemacko-americki-trkac.jpg

 

Verovatno ste u svojim razmišljanjima o savršenom automobilu ukrstili neke proizvođače i od svakog uzeli ono najbolje. Evo primera čoveka koji je tu ideju sproveo u delo. Inžinjer Kevin Bird je napravio svoj veoma lični BMW E30 M3 iz 1990. Kažemo da je lični jer se u njemu nalazi V8 motor iz Corvette automobila. Kako je to uspeo ne znamo, ali znamo da ovaj Nemac, odnosno Amerikanac, ima čak 430 konjskih snaga.

 

bmw-m3-ls3-engine-in-place.jpg

 

''Automobil je izgledao dobro spolja ali sam morao dosta da se namučim i da u mnogome izmenim neke stvari. Morao sam vozačevu stranu gotovo u potpunosti da izmenim,'' kaže ovaj entuzijasta. Ovo je za gospodina Birda nešto između posla i hobija, ali ipak jaka opsesija. Kada je najavio svoj dolazak na jednom automobilskom događaju u 2013. mnogi mu nisu verovali šta je napravio ali sada više nema onih koji sumnjaju u ovog inžinjera ili trkača kojeg je sastavio.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M će vremenom iz ponude izbaciti manuelne menjače

 

bmw%20m5%20430.jpg

 
Iz BMW M divizije su stigli nagoveštaji da će manuelni menjači kod M modela vremenom biti izbačeni iz ponude.
BMW M šef Frank van Meel je naime za britanske medije izjavio da će manuelni menjači vremenom biti izbačeni iz ponude, budući da sve manje kupaca naručuje svoje M modela sa manuelnim menjačima. Takođe, tu je i činjenica da su menjači sa dvostukim kvačilom i automatici brži i omogućavaju manju potrošnju goriva i emisiju izduvnih gasova. Naravno, manuelni menjači neće biti izbačeni iz upotrebe u bližoj budućnosti jer za sada ipak ima dovoljno zainteresovanih kako bi opravdali njihovo postojanje, ali im budućnost ne izgleda svetla.
U istom intervjuu Frank van Meel je rekao i da je 600KS trenutni maksimum M modela, pa to verovatno znači i da će nova generacija M5-ice raspolagati sa istih 600KS, kao i M5 30 Jahre M5 special edition i M6 opremljen opcionim Competition Packageom.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef BMW M odeljenja: Stiže još sportskih modela

 

bmw%20m8%20011.jpg

 

Frank van Mil izjavio je novinarima da BMW sprema veći broj novih sportskih automobila. Tokom trke 24 časa Nirburgringa šef BMW-ovog performantnog odeljenja kratko je razgovarao sa novinarima. Predstavnike medija pre svega je interesovala najnovija uzdanica iz Bavarske, M8. ''M8 razvijamo već duži vremenski period. Mislim da će ovaj automobil postaviti nove standarde što se tiče luksuza i performansi'' rekao je Van Mil. Što se tiče novih sportskih modela, šef M odeljenja bio je jasan, biće ih mnogo. Stižu nove M i CS verzije, ali Frank van Mil nije želeo da otkrije za koje tačno modele. Za kraj, Van Mil je dao i potvrdu o tržišnom uspehu M2. ''Potražnja za M2 je toliko velika da moramo da povećamo proizvodnju i to vrlo brzo'', bio je kratak šef sportskog odeljenja proizvođača iz Bavarske.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M modeli imaće 4-cilindraše i elektromotor

 

164619-bmw%20cs%201111.jpg

 

Više uopše nema dileme da će svi BMW M modeli u budućnosti postati hibridi, ali javna je tajna da će tim preobražajem uvesti 4-cilindraše. Naime, kada bi, primera radi, aktuelni BMW M3 i BMW M4 dobili elektromotor i baterijski paket masa bi se povećala za najmanje 200, a verovatno blizu 300 kg, što bi osetno izmenilo sve dinamičke karakteristike i u svakom pogledu otupelo oštricu u peglanju krivina.

 

Gubitak glavne karakteristike – savršenog balansa mase od 50:50 osetno bi umanjilo stabilnost, a veća masa u svakom pogledu bi umanjila agilnost i povećala tromost na upravljaču. Kako bi eliminisali sve te neželjene efekte nemački inženjeri jedino rešenje vide u rezanju cilindara. Time bi barem delimično smanjili masu. Koliko će fanovi BMW M modela biti ‘oduševljeni’ činjenicom da će se pod haubom nalaziti 4-cilindraši ne usuđujemo se ni pomisliti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M priprema hibride

 

160818-bmw%20m3%202.jpg

 

Ni bavarski sportisti više ne mogu izbeći elektrifikaciju

Da, došao je i taj dan za BMW, odnosno za M odeljenje. Turbo benzinci više neće biti usamljeni ispod poklopca motora. Strogi ekološki propisi naterali su sportsko odeljenje bavarskog automobilskog proizvođača da počne da se okreće struji. Šef M odeljenja Dirk Hacker je izjavio da njegovi inženjeri već ozbiljno rade na razvoju hibridnog pogonskog sklopa koji ne bi trebalo da ugrozi vozne osobine. I pre je bilo govora da će svi M automobili u budućnosti biti elektrifikovani, ali sada je stigla i zvanična potvrda. Takva odluka u stvari i nije nikakvo iznenađenje, ali je sada barem poznato da će vrlo skoro M hibridi biti na tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I BMW M SUV-ovi dobijaju Competition Package

 

bmw x5 m

 

Debitovaće u novom X5, koji će na tržište stići 2018.

 

BMW M5 i M6 prošle generacije su prvi dobili Competition Package. Nakon njih ''pojačani'' su i M3 kao i M4. Njihov veliki uspeh kod kupaca je podstakao šefove bavarske automobilske marke da možda prošire ponudu. Mada M SUV-ovi nije trebalo da dođu s Competition Packageom, čini se da je ipak došlo do promene u razmišljanju. Dobra prodaja drugih M modela s Competition Packageom, veruju Bavarci, mogla bi da se prenese i na SUV-ove.

A od mogućnosti dodatne zarade ne beže ni u BMW-u...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prelepi BMW E34 M5 Touring predstavlja zver od karavana

 

bmw-e34-m5 1.jpg

 

Touring verzija moćnog BMW E34 M5 modela doživela je astronomski porast cena u poslednjih nekoliko godina. Ovome doprinosi njihova retkost i generalno, veliko poštovanje koje ovi karavani uživaju u ogromnoj zajednici ljubitelja bembara. Tako da, bez preterivanja možemo reći da je jedan E34 M5 Touring model, verovatno sve što vam ikada može biti potrebno od jednog automobila. On kombinuje neverovatno dobro upravljanje salon linije sa svim praktičnim karakteristikama karavana. Ovi automobili ujedno predstavljaju i poslednje ručno kreirane jedinice BMW M GmbH opsega, što, ako nas pitate, dodatno učvršćuje njihovu popularnost.

 

bmw-e34-m5 11.jpg

 

BMW je kreirao svega 891 primerak ovog E34 M5 Touring automobila, od kojih ni jedan zvanično nije bio namenjen bilo kom tržištu sem evropskom.

 

bmw-e34-m5 111.jpg

 

Ovaj posebni primerak pronađen na internetu, dolazi iz slavne generacije 95., koja ujedno predstavlja poslednju seriju M5 automobila sa velikim šestocilindrašima u ravni, zapremine 3.8 litara, uparenim sa manualnim šestostepenim menjačima - prethodne generacije dolazile su sa pet stepeni prenosa. Automobil je prodat kao nov u Nemačkoj, pre nego što je izvezen u Oregon svom drugom vlasniku. E34 M5 Touring je potom potpuno federalizovan u Americi dobivši ispravnu papirologiju, uključujući i kalifornijske tablice.

 

bmw-e34-m5 1111.jpg

 

Ovaj Amerikanac nemačkog porekla, finiširan je u predivnoj Oxford Green boji karoserije, smeštenoj iznad napa kožnog enterijera. Boja nije savršena i poseduje nekoliko malih oštećenja sa prednje strane i donjem delu zadnjih vrata sa vozačeve strane, podsećajući nas na to da je ovaj model kreiran za upotrebu, a ne stajanje u garaži.

 

bmw-e34-m5 11111.jpg

 

Listovan preko aukcijske kuće ''Bring A Trailer'', automobil takođe, poseduje i širok opseg modifikacija koje uključuju prilagodljivo Ground Control vešanje, prednja ojačanja karoserije, kraći prenos i dodatnu zvučnu izolaciju motornog dela.

Model koji vidite možda nije ''poseban'' kao M5 Electa, prošle godine prodat za zadivljujućih 101.563,80 evra, ali je ipak Oxford Green E34 M5 Touring, što samo po sebi znači da je savršen u gotovo svakom pogledu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW priprema tri nova M modela

 

172609-bmw cs 11111.jpg

 

Nemački proizvođač luksuznih vozila je podneo zahtev za zaštitu novih naziva automobila, tako da je rezervisao prava na korišćenje imena M335, M650 i M750. Zato je jasno da nas u skorije vreme očekuje predstavljanje ta tri modela, koji će upotpuniti ionako široku ponudu modela visokih performansi koji se kriju pod nazivom M. Od modela M335 se očekuje da bude nešto slabiji od postojećeg modela M3, a njegova premijera se očekuje se na salonu automobila u Parizu ove godine. Od modela M650 i M750 se očekuje ugradnja sličnog pogona kao kod modela M850, što znači da će oba modela verovatno imati isti motor od 523KS, kao i 8-stepeni automatski prenos.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi šef BMW M odseka

 

franciscus-van-meel.jpg

 

Nakon četiri godine, aktuelni šef BMW M odseka, Franciscus van Meel (prva slika), će odstupiti sa pozicije. BMW je imenovao van Meela, inače bivšeg šefa Audi Sporta, za šefa celokupnog razvoja automobila. Čovek koji će doći na van Meelovo dosadašnje mesto je Markus Flasch (druga slika), šef razvoja nove Serije 8. Van Meel je bio veliki zagovornik strategije četiri nivoa M-a, koja je izbacila ''M Performance'' modele ispod pravih M automobila. M automobili kreću od baznog M, nakon čega prolaze kroz hijerarhiju performansi: Competition Package, CS (Coupe Sport), i na kraju CSL (Coupe Sport Light).

 

markus-flasch.jpg

 

Dosadašnji šef M odseka je takođe uveo AWD pogon u M automobile sa poslednjim M5 sedanom. AWD pogon su pre toga imali jedino X5 M i X6 M SUV-ovi. Iako napušta najvišu poziciju u M odeljenju, van Meelove otiske prstiju ćemo videti i na nekoliko predstojećih vozila. Van Meel je vodio razvoj predstojećih X3 M, X4 M, i M8 modela. Međutim, Flasch će uskoro imati vrlo težak zadatak pred sobom, kada stupi na novu poziciju - novi M3 i M4. Obična verzija Serije 3 je možda blizu zvanične premijere, ali se M3 očekuje tek kao model za 2020. godinu. Priča se da će novi M3 biti lakši od aktuelnog M3 CS, kao i da bi mogao imati upravljanje na zadnjoj osovini. AWD pogone se ne vidi kao opcija zbog dodatne težine, ali se očekuje izobilje ugljeničnih vlakana, iz istog razloga. Falsch će zvanično stupiti na novi poziciju 1. oktobra 2018. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW oživljava svoju legendarnu sportsku mašinu

Zaboravljeni početak BMW Motorsport divizije

 

187190-bmw 530 1.jpg

 

Nakon dugog niza godina provedenog u traganju, BMW South Africa, nedavno je pronašao jedan od nekoliko preživelih 530 MLE automobila kako bi ga restaurirao i vratio u punoj pređašnjoj slavi. Ne zna mnogo ljudi priču iza BMW 530 Motorsport Limited Edition (MLE) automobila, koji su bili ekskluzivno kreirani za Južnoafričku Republiku, kao homologacijski specijali E12 5 serije. 530 MLE je kreiran kako bi nemački gigant povećao kvalitet celokupne modifikovane proizvodne trkačke serije namenjene ovoj zemlji, uparene sa E12 5-Series sportskim automobilima.

 

187191-bmw 530 11.jpg

 

Razvijena od strane BMW Motorsport divizije, 530 MLE linija proizvedena je u 110 primeraka sa Type 1 specifikacijama, od 1976. i 117 jedinica Type 2 specijala 1977. godine, što je čini prvom iskonskom, ali nezvaničnom M serijom automobila, koji su ušli u proizvodnju, pretičući M1 verziju za dve godine. BMW South Africa je bio zatrpan zahtevima za kreiranje 530 MLE modela, tako da je postignut program za proizvodnju dodatnih jedinica kako bi oni bili zadovoljeni.

 

bmw 530 111.jpg

 

Snaga ovih bavarskih mašina dolazi iz trolitarskih šestocilindraša, koji su modifikovani fabrički i stvaraju 197 ks, zajedno sa 277 Nm obrtnog momenta. BMW tvrdi da je njihovoj mašini do stotke iz mesta potrebno 9.3 sekunde i razvija maksimalnu brzinu od oko 210 km/h. Ova veoma posebna verzija E12 5-Series automobila, proizvedena je u Rosslyn fabrici nemačkog brenda u Južnoj Africi, sa unikatnim specifikacijama, koje uključuju delove karoserije kreirane od aluminijuma i laganih čeličnih elemenata kako bi se očuvala niska kilaža. Bavarci su otišli toliko daleko da su bušili rupe u gotovo svim panelima, pa čak i pedalama, dok je zadnja klupa oslobođena svog čeličnog rama.

 

bmw 530 1111.jpg

 

Svi automobili ove linije finiširani su u beloj boji, poseduju nizak prednji spojler, zadnji stabilizator i šira krila, dok su točkovi bili ultralaki sportski modeli, praćeni komponentama kompanije Mahle. Eksterijer je kompletiran klasični BMW Motosport prugama, koje se protežu čitavom dužinom automobila. BMW South Africa je oživeo model šasijskog broja 770100, koji je bio stoti automobil u proizvodnoj seriji. Kompanija je čak vratila i radnike koji su radili na sklapanju originalnih verzija, kako bi ostavili svoj otisak u restauracionom procesu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M modeli će koristiti tehnologiju ''i'' odeljenja

 

185356-bmw m3.jpg

 

BMW je potvrdio da će performantno ''M'' odeljenje i ''i'' odeljenje za elektrifikaciju sarađivati pri konstrukciji budućih M modela.

Naime, tokom jednog intrevjua na Sajmu automobila u Ženevi, šef ''i'' odeljenja kompanije BMW, Robert Irlinger je naveo da će uz pomoće električne tehnologije M modeli biti još brži. ''Videćete i elektrifikovana vozila sa M oznakom. U pregovorima smo sa drugim brendovima i podbrendovima iz BMW grupacije. Vozila kompanija Rolls-Royce, MINI i M odeljenja će dobiti dosta toga od elektrifikacije. Naravno, biće to na različitim nivoima, ali do toga će svakako doći. Već radimo na tome'', naveo je Irlinger. Ono što Irlinger nije otkrio jeste koji će prvi BMW M model dobiti hibridni pogonski sklop. Vrlo lako bi to mogli biti novi M3 i M4.

Ova dva nova modela će, kako se predviđa, zadržati isti twin-turbo šestocilindarski agregat zapremine 3 litara sa trenuntih modela. Međutim, uz pomoć malog elektromotora, taj agregat bi mogao da razvija i do 500 konjskih snaga. To bi bilo i više nego dovoljno da pariraju modelu Mercedes AMG C63. Nakon toga, očekuje se da i ostali BMW M modeli krenu putem elektrifikacije. Prema tome, oni koji žele M automobil bez hibridnog pogona imaju još par godina da takav automobil i kupe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M3 E46 iz 2003 godine prodat za 90.000 dolara

 

5d3a0c153517c_bmwe461.jpg.c95c42dfef74918b5f63ca363a79e37d.jpg

 

Pronaći BMW serije 3 generacijske oznake E46 sa malo kilometara nije lak zadatak, a ništa lakše ne postaje ako imamo sportske apetite i odlučimo se na kupovinu sportskog M3 modela. Poželjni modeli sa ručnim 6-stepenim menjačem su još veća atrakcija onima koji fantastični M3 kupuju kao istinsku vozačku mašinu, piše portal Vozim.hr. Pred vama je primerak E46 M3-ice koji se poslednjih dana prodavao putem internet aukcije. Ponosno nosi Laguna Seca plavu boju a na brojačniku pokazuje fantastično niskih 25.749 kilometara. Da se razumemo, automobil je iz 2003. godine a šest dana pre okončanja aukcije, već je postigao cenu od 52.000 dolara.

 

5d3a0c3e46ab7_bmwe46111.jpg.33542ee95b038d69472d406b3c98c48e.jpg

 

Aukcija je sada završena a neko je postao srećni vlasnik fantastično očuvanog primerka po mnogima najbolje generacije BMW-a M3.

 

5d3a0c13ed7d0_bmwe4611.jpg.66df815e7b13890641bd4d8f940ef986.jpg

 

Uprkos svoj veličanstvenosti ovog M3, ostajemo zatečeni visinom cene koju je postigao na aukciji. Reč je o 90.000 dolara! Nemoguće je proveriti, ali lako je moguće da je ovo najveći iznos koji je neko platio za polovni E46 M3. Cena uprkos laganim nadogradnjama i modifikacijama koje ovaj primerak ima, ne proizlazi iz njegove nadmoći u performansama nad „čistom“ fabričkom verzijom već je odraz njegove savršene očuvanosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Restaurirani BMW 530 MLE iz sedamdesetih

 

197064-bmw 530 004.jpg

 

S obzirom da je bio namenjen južnoafričkom tržištu mnogi nisu nikad čuli za BMW 530 Motorsport Limited Edition ili kraće MLE.

Ovaj retki primerak je bio duhovni prethodnik modelu M5, a sada je u potpunosti restauriran.

 

197066-bmw 530 003.jpg

 

Trkački BMW 530 MLE je prozveden u postrojenju u Južnoj Africi, a takmičio se u ''Modifiet Production Seriji'' ove zemlje sredinom sedamdesetih godina prošlog veka. Automobil je 1976. godine upisao 15 pobeda u 15 trka u nizu, a pripale su mu i tri šampionske titule u tom periodu.

 

197067-bmw 530 002.jpg

 

Što se tiče pravila pomenutog takmičenja, BMW South Africa je morao da proizvede najmanje 100 primeraka verzije modela 530 MLE legalnih za puteve. Radnici su postrojenju su bušili papučice i karoseriju ručno kako bi se smanjila težina. Sedani su imali prozore na ručno otvaranje, a izbačen je i klima uređaj. Ove trkačke automobile je pokretao 3.0 litarski redni šestak koji je isporučivao 197KS i 277 Nm obrtnog momenta. To je bilo dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9.3 sekunde, a maksimalna brzina je iznosila 208 km/h.

 

197065-bmw 530 001.jpg

 

Primerak sa fotografija je BMW South Africa kupio prošle godine, a prethodno je pripadao menadžeru trkačkog tima. Nije bio u dobrom stanju, ali je u potpunosti restauriran.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...