neshaoct 9591 Posted November 19, 2012 Da, dobro ste pročitali - autoputevi će umesto standardnih belih traka i linija na kakve smo od početka učestvovanja u saobraćaju navikli, bilo u obliku isprekidanih ili punih, uskoro postati prefarbani novim specijalnim fluorescentnim bojama kojima će se trake i linije označavati. OK, reklo bi se da to u suštini nije nešto toliko novo, no na autoputu nikad nije imalo primenu do sada, a i dosadašnji pokušaji primene rezultovali su samo polovičnim efektom, obzirom da se uz primenu takve boje za označavanje saobraćajne signalizacije na putevima moralo imati upaljeno svetlo - kako ono rasvetnih tela uz put, tako i ono (tj. ona) na automobilima u saobraćaju.No, to uskoro sve zajedno odlazi u istoriju, jer revolucionarna je boja upravo u fazi dobijanja dozvola za upotrebu u najsevernim državama Evrope, a kako za sad stvari stoje, neće proći dugo vremena od početka primene nove fluorescentne boje u Danskoj do primene na svim ostalim podnebljima starog kontinenta.Danska firma Studio Roosegaarde objavila je da su isprovocirani rezanjem budžeta pre svega manjim naseljima u kojima lokalne samouprave zbog štednje u vremenima recesije preko noći uredno gase saobraćajnu rasvetu, te na taj način štede novac.Kako kaže saopštenje inovatora koji stoje iza ovog jednostavno fluorescentnog patenta, odnosno predstavnika tehničke službe firme, gospodina pod imenom Peter De Man, ''Inicijalno smo se zapitali koliko će više povreda u saobraćaju biti ukoliko se primeni ovakav način označavanja traka, koliko već sad gašenje svetala doprinosi toj brojci, koliko se takvim uredbama zapravo štedi i koliko zapravo uopšte vredi ljudski život?'' i nastavlja razmišljanjem ''Mi kao umetnici ne slažemo se sa takvim uredbama i ovim smo patentom dobili želju učiniti nešto u pozitivnom smislu.''Hvale vredno u svakom slučaju, zar ne?preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3432 Posted November 19, 2012 Vidim ja da mi nema druge nego da spremam pare za jednog robota . Njega ću da šaljem di god zatreba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted November 20, 2012 Zamisli da u Srbiji osvane "electric priority line". hahahahahaAla bi se tu sibalo.Samo bi lepili stikere "electric" na kola hahahaha... Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2877 Posted November 20, 2012 Ja bih bio preserćan i da postave svetla po autoputevima za početak Strašno me nerviraju geniji koji zaborave da upale svetla u 2 ujutru pa ih jedva primetim pre nego što im uđem kroz gepek Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted November 22, 2012 Ovo sa horizontalnom signalizacijom je extra stvar pogotovo po lošem vremenu, kiša i sneg.Samo ne treba kao u svemu preterivati. Izluđuju me oni stubići koji se postavljaju za odvajanje traka gde su radovi, naročito ka Grčkoj kod Preševa. Ima ih mali milion i toliko reflektuju svetlost farova da jednostavno oćoraviš i više neznaš gde da zabodeš auto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted August 27, 2018 Od norveškog auto-puta momentalno zaboli glava i zapitaš se na kojoj planeti živiš Zapadna norveška obala oduzima dah od lepote. Oblikovali su je glečeri, a neki od fjordova se prostiru dužinom od 200 kilometara. Trenutna situacija je takva da ako hoćete da pređete preko ovog dela morate voziti 1.100 kilometara što bi vam u proseku oduzelo oko 21 sat. Norveška vlada zbog toga radi na najvećem projektu infrastrukture u istoriji ove zemlje. E39 prolazi od Kristiansanda na jugu do Trondhajma na severu. Ruta prolazi pored fjordova i da biste je prešli morate se ukrcati na sedam feri broda. Novi projekat će eliminisati potrebu da uslugama ferija praveći niz mostova i tunela kroz, preko i pod zemljom. Pošto su mnogi fjordovi na putu bili previše široki i duboku za uobičajena rešenja anagažovan je čitav tim stručnjaka koji je našao rešenja koja podsećaju na film naučne fantastike. Procenjeno je da će ceo projekat koštati neverovatnih 43 milijardi dolara. Prva faza je podvodni tunel Rogfast zahvaljujući kom će se izbeći dva trajekta. Biće dug 26.7 km i dostizaće maksimalnu dubinu od 392 metra pod morem. Rogfast će biti najduži i najdublji podvodni put na svetu. Njegova izgradnja je već u toku. Biće završen ili 2025. ili 2026. godine. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted October 16, 2020 Auto-putevi budućnosti imaće vetroturbine koje koriste strujanje vazduha vozila? Mnogo je strujanja vazduha iza automobila, kombija i kamiona, odnosno energije u saobraćaju koja je neiskorišćena, a biznismen Barry Thompson iz Kenta u Velikoj Britaniji je odlučio da to pretvori u nešto korisno. Njegova kompanija Alpha 311 je počela da proizvodi cilindrične turbine (jedna košta oko 22.000 evra) koje se postavljaju uz puteve na stubove javne rasvete ili druge nosače. Jedna vetroturbina uz put generiše jednaku količinu električne energije kao i 21 kvadratni metar solarnih ploča. Thompsonove turbine su visoke oko dva metra, a sada radi na njihovom smanjivanju. Ugradnja je izuzetno jednostavna jer se uglavnom koristi postojeća infrastruktura, a vetroturbine su već dogovorili neki američki gradovi. Uskoro bi trebalo da počne i instalacija na britanskim putevima... preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted July 7, 2021 Solarni autoput za bicikliste u Južnoj Koreji Biciklistički autoput koji prolazi između Daejona i Sejonga u Južnoj Koreji se proteže na 32 kilometra i ima jedinstvenu funkciju, štiti bicikliste od sunca i generiše električnu energiju. Biciklistički autoput smešten u sredini autoputa za motorna vozila proizvodi više nego dovoljno električne energije za osvetljenje autoputa i stanica za punjenje električnih vozila. Ispod solarnih panela biciklisti koriste podzemne tunele za ulazak i izlazak s staze, što izuzetno povećava bezbednost jer mogu da se ukrcaju i siđu s biciklističke staze, a da nisu uključeni u redovni saobraćaj. Kad su na ruti zaštićeni su preprekama sa svake strane od saobraćaja, a iako to ne pruža prijatan pogled na put, nudi zaštitu od sunca. Ovaj solarni autoput ima i nedostatke, kao što su buka autoputa, potencijalni zdravstveni problemi povezani sa udisanjem otrovnih gasova motornih vozila... preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites