Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tvrđave na točkovima

Recommended Posts

FAW / Hongqi L5: Kineska Crvena zastava je dvostruko skuplja od Mercedesa S klase

 

Hongqi L5

 

Kineski državni automobilski koncern FAW je počeo da prima uplate za najskuplji i najprestižniji automobil u zemlji. To je Hongqi L5, opremljen raskošnim detaljima i 6.0 litarskim atmosferskim V12 motorom.

 

Hongqi L5

 

Hongqi, ili u prevodu Crvena zastava, brend koji pripada FAW koncernu, od kraja '50-ih godina prošlog veka proizvodi isključivo reprezentativne automobile za kineske partijske lidere.

 

Hongqi L5

 

Na tragu prelaska nacionalne automobilske industrije na tržišnu ekonomiju, pre nekoliko godina odlučeno je da se Hongqi preobrati u luksuzni brend za kupce na slobodnom tržištu.

 

Hongqi L5

 

Dovoljno je reći da najjeftiniji Hongqi L5 košta oko šest miliona kineskih juana (oko 750.000 evra), odnosno dvostruko više od AMG Mercedesa S 63 L 4Matic s dugim međuosovinskim rastojanjem!

 

Hongqi L5

 

Hongqi L5 je limuzina dužine 5.55 metara, dizajnirana u retro stilu, po uzoru na jedan od prvih modela kompanije - sedan SA770 iz '60-ih godina.

 

Hongqi L5

 

Automobil težine 3.15 tona pokreće 6.0 litarski V12 benzinac snage 408 konja i najvećeg obrtnog momenta 550 Nm, u paru sa 6-stepenim automatskim menjačem. Težina vozila i snažan motor su podigli potrošnju pa je bilo neophodno ugraditi rezervoar zapremine 105 litara. I unutrašnjost je takođe napravljena u retro stilu, ali u kombinaciji sa savremenim tehnologijama poput virtuelne instrument table, uvlačenja volana prilikom otvaranja vrata, monitora u naslonima za glavu na poleđini prednjih sedišta. Hongqi L5 će verovatno pronaći kupce na matičnom tržištu, ali teško da će se pojaviti na putevima izvan Kine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko košta Hitlerov blindirani Mercedes 770K Grosser Open Tourer?

 

Mercedes-Benz 770K Grosser Open Tourer

 

Na aukciji u Arizoni 17. januara među ponuđenim automobilima naći će se i Mercedes-Benz 770K Grosser Open Tourer iz 1939. Međutim, ovaj Mercedes nije specifičan samo kao klasik, već i zbog toga što je bio u vlasništvu nacističkog vođe Adolfa Hitlera.

 

Mercedes-Benz 770K Grosser Open Tourer

 

Ovaj automobil je bio specijalna narudžbina Hitlerovog ličnog šofera i oficira ozloglašene SS jedinice Erika Kempka. Mercedes je učestvovao na nekoliko nacističkih parada između 1939. i 1941, a korišćen je i prilikom poseta zvaničnika. Kako bi Firer bio zaštićen u njemu, Mercedes je oklopljen armaturom sa obe bočne strane i po podu. Vetrobran je bio otporan na metke, a iza sedišta se čak nalazila mobilna oklopna ploča. Za pogon je bio zadužen 7.7-litarski osmocilindrični motor sa 230 KS, uz petostepeni manuelni menjač. Na kraju II svetskog rata 1945. savezničke trupe su zaplenile ovaj 770K Grosser koji je održavan u savršenom stanju od tada. Ovaj model, za koji aukcijska kuća ističe da je ''konačni spomenik trijumfa saveznika nad zlom'', jedan je od osam proizvedenih predserijskih primeraka modela B150 serije 770K, od kojih je preživelo pet, a tri su u privatnom vlasništvu, uključujući i ovaj. Aukcijska kuća Worldwide Auctioneers, koja nudi ovaj automobil na događaju u Skotsdejlu sredinom januara, najavila je da će deset odsto novca od cene za koju bude prodat biti donirano za edukaciju o Holokaustu, kako bi se osiguralo da se slične grozote nikad više ne ponove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hitlerov Mercedes nije prodat na aukciji uprkos ponudi od 7 miliona dolara

 

mercedes k 1.jpg

 

Jedan od samo 88 primeraka Mercedes-Benzovog 770K Grosser Offener Tourenwagena, koji je svojevremeno služio u floti od pet ličnih primeraka Adolfa Hitlera, nije pronašao novog vlasnika tokom prošlonedeljne aukcije u Scottsdaleu uprkos ponudi od 7 miliona dolara. Takozvani ''Super Mercedes'' iz 1939. nije uspeo da postigne najnižu cenu za koju je anonimni vlasnik bio spreman da proda, ali to ne znači da retki klasik s blindiranim staklima i panelima otpornim na metke neće zameniti ruke. Naime, aukcijska kuća je saopštila da su nastavljeni privatni pregovori o prodaji automobila. Skoro 80 godina stari kabriolet je zaplenila američka vojska u Francuskoj nakon okončanja Drugog svetskog rata, a automobil je do sada promenio nekoliko vlasnika, pa je čak bio i muzejski primerak u Las Vegasu. Poslednji put je prodat 2009. anonimnom kupcu iz Rusije, a FOXNews veruje da taj isti kolekcionar sada pokušava da ga proda. Automobil je u potpunosti restauriran i funkcionalan, pokreće ga 7.7 litarski redni osmocilindrični motor sa 230KS, a sposoban je da postigne brzinu veću od 160 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugarska istražuje vlasnike 435 najskupljih automobila

 

maybach polovni.jpg

 

Državni tužilac je potvrdio medijima da će Bugarska sprovesti detaljnu proveru porekla novca vlasnika 435 najskupljih automobila na tamošnjim saobraćajnicama. U probranom društvu ima priličan broj Maybacha, Bentleya, Lamborghinija, Rolls-Roycea, Ferrarija… Ali, neće samo vlasnici automobila biti na udaru. Bugarska vlada će osim najskupljih automobila pročešljati i nekretnine. Pod istragom će se naći 245 vlasnika nekretnina kupljenih 2015. i 2016. godine po ceni većoj od 270.000 evra. Većina njih se nalazi u Sofiji u kojoj prosečan dvosoban stan košta manje od 100.000 evra. Velika akcija s ciljem detekcije osoba povezanih s nekom od metoda pranja novca naišla je na veliko odobravanje javnosti, što i nije čudno obzirom da prosečna plata u Bugarskoj jedva premašuje 500 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karlmann King je najskuplji SUV na svetu: Šest tona luksuza u oklopu

 

ict 1111.jpg

 

Preko šest tona teška tvrđava obiluje luksuzom ispod kojeg krije nimalo rafiniranu kamionsku osnovu.

 

ict 1.jpg

 

Ništa slično pre nije bilo ponuđeno. Projekat super-luksuznog i supervelikog SUV-a potpisuje kineska firma ICT iza koje stoji veliki kapital, ali i belosvetska pamet. Iako tim navodno broji više od 1.800 ljudi, ideja je vrlo jednostavna, a to je preterivanjem sakriti izvor, ali i smisao i ponuditi novu igračku za bogataše. A za ovaj SUV debeli novčanik je preduslov jer je start dva miliona dolara, a ako se kupac poigra sa opcijama i oklopom, cena se lako udvostruči.

 

ict 111.jpg

 

Ideja zvuči vrlo primamljivo, pa i smisleno, ali problem bi mogla da bude osnova vozila. Čini je model Ford F-550 pa u prevodu to ne obećava performanse i uglađenost dostojnu ugrađenog luksuza. Da ne govorimo da je osnova 30-ak puta jeftinija od ovog ''wannabe stealth'' terenca.

 

ict 11.jpg

 

Takođe, izbor Fordovog 6.8 litarskog V10 motora sa oko 400KS ne nosi se najbolje sa šest tona teškim tenkom širine kolovozne trake. Karlmann King naime ne može da povuče više od 140 km/h. Unutra je međutim druga priča. Bolje od ovog ne može, a to podrazumeva prvoklasne materijale, ogroman 3D TV, frižider, Playstation 4, aparat za kafu i obilje zlata i kože - sve što bi trebalo da ima luksuzna kabina izvedena po kineskoj modi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gruzija zabranila zvaničnicima crne automobile

 

167467-bmw x 1.jpg

 

Vlada Gruzije zabranila je državnim zvaničnicima da se voze u automobilima crne boje. Prema rečima premijera Georgija Kvirikašvilija, ovaj korak predstavlja kraj ere ''crnih džipova'' i prelazak na društveno prihvatljiviji transport. Sve državne službe su dužne da predstave plan za kupovinu novih automobila, a deo flote će biti ekološki prihvatljivi modeli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaje se Putinov blindirani Mercedes

 

178957-mercedes p 1.jpg

 

Nekadašnja prva ''mečka'' ruskog predsednika je dostupna za 8.5 miliona rubalja (oko $137.000).

 

178958-mercedes p 11.jpg

 

Ako želite da se provozate po gradu kao pravi šef... ruske države, odrešite kesu: blindirani Mercedes-Benz Pullman W220 S600 (2003) kojim se vozio sam Vladimir Vladimirovič Putin je izložen na prodaju.

 

178959-mercedes p 111.jpg

 

Plava limuzina od 367 konjskih snaga je prošla 88.000 km, a poslednjih par godina je u privatnom vlasništvu.

 

mercedes p 1111.jpg

 

Putin je u ovom automobilu išao na zvanične i nezvanične sastanke, podseća prodavac Timofej.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako se čuva lider Severne Koreje

 

mercedes s korea.jpg

 

Jedan neverovatan prizor obeležio je današnji istorijski susret lidera dve Koreje - telohranitelji Kim Džong Una koji jednakim korakom trče pored limuzine!

Predsednik Severne Koreje je na samit u demilitarizovanoj zoni koja deli njihove dve zemlje poveo veliko obezbeđenje. Nakon prvog dela sastanka sa prvim čovekom Južne Koreje Mun Džae Inom, Un je seo u limuzinu a 12 momaka u identičnim odelima ju je okružilo i trčalo sve vreme oko nje.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa, ovi levokrilni nisu poravnati!!! :-)


Kakvo sviranje ..... od strane Kima sa ovima što trčkaraju pored auta. I mi bi ih zgazili kao sline.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glavni automobil Parade Pobede

 

179823-zil 1.jpg

 

Najpoznatiji automobil ruske vojske nije napravljen ni za napad, ni za odbranu, niti za transport vojnog tereta. Vozilo 0001 koristi se samo dve nedelje godišnje i ima odgovoran zadatak: ministru odbrane služi umesto belog konja za vreme vojne parade na Crvenom trgu. ZIL-41041 AMG je zvanična oznaka kabrioleta koji izlazi na Crveni trg za vreme Parade Pobede. Vojska ima tri ovakva automobila: br. 0001 za ministra odbrane, br. 0002 za komandanta parade i br. 0003 koji je rezervni, u slučaju da neki od prva dva otkaže. Treći kabriolet po redu još nikad nije izašao na Crveni trg, a to je zasluga automehaničara iz 147. automobilske baze Generalštaba Ministarstva odbrane Rusije. Za volanom vozila 0001 sedeli su samo najbolji vojni vozači, a osim njih i voditelj emisije Časovoj na ruskom Prvom kanal Aleksej Rafajenko, koji je za ruski automobilski portal ''Zarulem.ru'' govorio o svojim utiscima.

 

179824-zil 11.jpg

 

Kabriolet je, naravno, civilno vozilo, ali upravo se za ove automobile može reći da su vojni. U njihovom projektovanju učestvovali su vojnici. Kompanija iz Nižnjeg Novgoroda Altant delta, deo Grupe GAZ, iskombinovala je karoseriju sedana sa četiri vrata ZIL-41041 sa šasijom američkog pikapa GMC Sierra. Svečani kabrioleti su prvi put učestvovali na paradi 2010. godine. ZIL-41041 AMG ima motor od 6 litara sa 305 konjskih snaga, dug je preko 6 metara, a težak preko 3 tone. Istina, svako vozilo ima različit karakter i to sa namerom. Prvi automobil je sporiji, jer je vodeći. Automobil br. 2 je oštriji, jer njegov vozač održava rastojanje između dva vozila. Treći ZIL-41041 je univerzalan, kako bi u slučaju kvara mogao da zameni bilo koji od prva dva automobila.

 

Tokom parade na Crvenom trgu prosečna brzina automobila ZIL ne prelazi 18 kilometara na čas, ali je vozilo u stanju da razvije brzinu do 190 kilometara na čas. Istina, niko ga nikad nije vozio tako brzo. Rafajenko kaže da je svečani kabriolet vozio do 60 kilometara na čas, jer su probne vožnje održavane na teritoriji grada. Vozila su prešla malu kilometražu. Kada nisu na paradi, nalaze se u garaži i samo ponekad ''izlaze u šetnju'', kako bi se svi mehanizmi pokrenuli i kako ulje ne bi ustajalo. Sva tri automobila imaju posebne gume. Ranije su točkovi morali često da se menjaju, jer nisu mogli da izdrže opterećenje od kretanja po kaldrmi Crvenog trga, a dešavalo se i da na putu do mesta parade naiđu na ekser ili staklo. Danas su gume ispunjene samovulkanizirujućom tečnom gumom tako da, ako je točak probušen, ipak može da izdrži do kraja parade.

 

Vozilo se kreće glatko, što pokazuje specifičnost sistema oslanjanja. Automatski menjač brzina ne nalazi se pored sedišta, nego na volanu. Postoji i režim za mehaničko menjanje brzina. Čak i kada se brzina menja pri 60 kilometara na čas, ne dolazi do trzaja. Kada vozilo ide sporo, oseća se kao da se malo ljulja. Tehnologija omogućava da se kompenzuju neravnine na kaldrmi: ni vozač, ni putnik koji stoji, pridržavajući se rukom za specijalnu ručku, ne smeju podrhtavati. Motor je vrlo tih. Na ovoj karakteristici se posebno radilo kako buka od automobila ne bi poremetila snimanje parade. Još jedna zanimljiva karakteristika svečanih automobila je: u prtljažniku je postavljen sistem za snimanje i emitovanje zvuka, a u naslonu za ruku na jednom od sedišta postoji tajno crveno dugme. Ovo dugme se koristi pre početka parade: njima se isključuje automobilska elektronika, žmigavci, brisači, sirena i stop-svetla. To je potrebno kako vozač za vreme vožnje slučajno ne bi pokvario svečanost. Ne isključuju se samo svetla farova.

 

U održavanju automobila postoji više rituala. Između dve parade automobil stoji u zatvorenom boksu, ali pred 9. maj vrši se tehničko servisiranje. Uoči parade uzimaju se uzorci benzina iz automobila, koji se čuvaju do sledeće parade. Pun rezervoar je dovoljan za godinu dana, tako da su vozila veoma ekonomična. Automobil pregledaju stručnjaci sa psima i ostavljaju ga u garažu koja se nalazi pod zaštitom. Danas se odgovoran zadatak vozača na paradi poverava mladim, ali i već iskusnim oficirima, kao nagrada za vojne zasluge. Prvi auto može da vozi novajlija (po pravilu, onaj ko je ranije vozio automobil br. 3), a drugi onaj ko je već učestvovao na paradi. Drugi vozač ima znatno ozbiljniji zadatak: on mora da pazi da održava rastojanje i da kao u ogledalu prati prvo vozilo, kada se dva kabrioleta sreću na centru glavnog trga. Za vozača ZIL-41041 AMG postoje pravila ponašanja: ruke koje su obavezno u belim rukavicama moraju se držati na donjem delu volana, kod kolena, kako ne bi promicale pred očima hiljada televizijskih gledalaca.

 

Unutrašnjost automobila je vrlo jednostavna: koža i plastika koja je imitacija drveta. Automobili nisu blindirani. Glavni nedostatak ovih vozila je u tome što nisu namenjena za svakodnevnu vožnju. Ključna reč koja ih opisuje je ''svečani''. Nekada su automobili koji su učestvovali na paradi bili ''tegleća kola'': dočekivali su visoke zvanice na aerodromima, vozili su Gagarina po ulicama Moskve, učestvovali su i u drugim svečanim prilikama. Ali za ZIL-41041 AMG sezona traje najviše dve nedelje: od kraja aprila do početka maja. Automobili se drže kao superiorni i zato odražavaju svečani ton praznika.

 

ZIL-41041 AMG

  • Motor sa karburatorom V8, radna zapremina 6.0 litara
  • Snaga: 305 konjskih snaga (232 kW)
  • Maksimalna brzina: 190 km/h
  • Ubrzanje iz mirovanja do 100 km/h: 12 sekundi
  • Masa: 3.9 tona
  • Predviđen za sedam osoba
  • Dužina: 6.3 metra
  • Međuosovinsko rastojanje: 3.9 metara
  • Klirens: 17-19.5 centimetara
  • Prosečna potrošnja benzina: 22 litre na 100 km
  • Zapremina rezervoara: 120 litara.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američka ''Zver'' zastarela: ''Njuzvik'' uporedio limuzine Putina i Trampa

 

kortez 23.jpg

 

Američki novinar Tom O‘Konor uporedio je Kadilak predsednika SAD Donalda Trampa i novi automobil predsednika Rusije Kortež.

 

 

O’Konor u svom članku za magazin piše da, bez obzira na to što predsednici imaju ''prilično interesantne odnose'' koji su u suprotnosti sa spoljnom politikom SAD, Donalda Trampa i Vladimira Putina vezuje ljubav prema limuzinama visoke klase. Prilikom analize ruskog automobila Kortež autor teksta navodi da limuzina ima neke sličnosti sa britanskim ''Rols Rojsom fantomom'' i ''Rols Rojsom duhom''. U isto vreme rusko vozilo ima jači motor V12, dok Trampov ima V8. Američka limuzina, koja je nazvana ''Zver'', za pola tone je teža od ruske. Kako se navodi u tekstu, ruski automobil od 800 konjskih snaga je dobio naziv ''Aurus'', koji je složenica dve reči - latinske ''aurum'', što znači zlato, i ''rus'', što predstavlja Rusiju. Putinov ''Aurus'' je pun novih tehnologija za telekomunikaciju i zaštitu, priznaje autor članka. Međutim, on iz nekog razloga sumnja da po svojoj efikasnosti ti instrumenti prevazilaze stari, ali ''vrlo snažni'' Trampov automobil.

 

 

U tekstu se navode podaci televizije Fox News prema kojima će nova verzija ''Zveri'', koja se može pojaviti već ovog leta, u mnogim karakteristikama biti moćnija od svog prethodnika iz garaže Bele kuće. Za izradu novog automobila potrošeno je skoro 15 miliona dolara. Tokom ceremonije inauguracije 7. maja Putin se prvi put nije provozao Mercedesom, već limuzinom ruske proizvodnje projekta Kortež. Portparol predsednika Rusije Dmitrij Peskov je posle toga izjavio da Putin namerava da i dalje koristi taj automobil.

 

kortez 233.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve najbolje limuzine Kremlja: Omiljena vozila ruskih vladara, od Nikolaja II do Putina

 

aurus putin.jpg

 

Na inauguraciju u maju ove godine Vladimir Putin je stigao novim autom, prvom limuzinom koja je proizvedena u Rusiji od 90-ih godina. Ranije su ruskog predsednika, kao i njegove prethodnike vozili stranim automobilima. Pogledajmo kojim su markama davali prednost domaćini Kremlja.

 

1. Nikolaj II
''Čudo savremene automobilske industrije. Od dizajnera više i ne treba očekivati'', tako je moskovski časopis ''Automobilist'' opisao limuzinu Delone-Belevil koja je pripadala Nikolaju II. Automobil je za svoje vreme izgledao zaista fenomenalno. To je jedan od prvih automobila koji je vozač mogao da upali sedeći za volanom, a ne okrećući ručicu na haubi. Delano-Belevil se kretao lagano, bez većih vibracija. Krov je bio spušten na visinu koja je najviše odgovarala ruskom caru. Nikolaj II je imao dve ovakve limuzine sa oznakom SMT - Sa Majeste le Tsar - Njegovo Visočanstvo Car.

 

Screenshot_39.jpg

 

Ova limuzina je samo deo velike kolekcije ruskog imperatora. 1910-te godine carska garaža je imala 22 automobila (17 za ruskog cara i 5 za druge članove porodice), ukupno četiri Delano-Belevil limuzine. Nikolaj je više voleo kabriolet, verujući da narod treba da ga vidi, ali njegovo ozbezbeđenje je davalo prednost zatvorenim automobilima. 

 

2. Lenjin
Nakon revolucije čitava carska garaža je očekivano dospela u Lenjinove ruke. Vođa proletarijata je koristio dve limuzine Delone-Belevil. Jednu su tako izrešetali mecima da je završila na otpadu, a drugu su ukrali banditi. Zaustavili auto, izvukli Lenjina i njegovo ozbezbeđenje i odjurili u nepoznatom pravcu.

 

Screenshot_40.jpg

 

Lenjin je zatim prešao na Rols Rojs ''Srebrni duh''. Kažu da su prvi automobil oduzeli bogatom trgovcu, a zatim je već sovjetska vlada počela da ih kupuje za najvažnije državne funkcionere. Lenjin je, očekivano, prvi dobio takvu limuzinu. 

 

3. Staljin
Staljin je svoj omiljeni auto Pakard 12 dobio na poklon od Ruzvelta 1935. godine i upravo je njega koristio na čuvenim konferencijama u Teheranu, na Jalti i Potsdamu. Govorilo se i da je posmatrao berlinske ruševine 1945. sedeći u svom Pakardu.

 

Screenshot_41.jpg

 

Sovjetska automobilska industrija je dobila zadatak da konstruiše limuzinu za najviše rukovodstvo. U vreme rata fabrika ZIS (''Zavod imeni Stalina'') je ispunila zadatak. Bio je to automobil ZIS-110.

 

Screenshot_42.jpg

 

Poseban Staljinov automobil je dobio oznaku ZIS-115. Lider SSSR-a je počeo da se vozi novim autom od 1947, ali nije odustao ni od svog Pakarda. 

 

4. Hruščov
Kažu da je Nikitu Hruščova tako impresionirao kadilak američkog predsednika Dvajta Ajzenhauera da je naručio od domaće industrije sovjetsku limuzinu koja ni po čemu neće biti gora. Hruščov je često davao naređenja poput ''stići i prestići Ameriku''.

 

Screenshot_43.jpg

 

Tako se pojavio model ZIL-111, a kasnije i ZIL-111G (bivše fabrike ZIS, koja više nije mogla da nosi Staljinovo ime). 

 

5. Brežnjev
Naslednik Hruščova je koristio model ZIL-114. Brežnjev je voleo moderne automobile, pa je ZIL-114 za 20 godina vladavine generalnog sekretara KPSS-a doživeo više modifikacija.

 

Screenshot_44.jpg

 

Brežnjev je voleo i strane automobile. Kažu da je prva verzija ZIL-114 jako podsećala na Linkoln Kontinental 1956. godine i Kadilak Flitvud 75. Međutim, za Brežnjeva je to bilo nedovoljno, pa je imao veliku kolekciju (preko 50) stranih automobila, među kojima Rols Rojs i Mercedes vozila. 

 

6. Gorbačov
Limuzina koju je koristio Mihail Gorbačov je usavršena verzija ZIL-114 pod oznakom 41052.

 

Screenshot_45.jpg

 

Pre četiri godine je ova limuzina proizvedena 1989. godine prodata za 1.7 miliona američkih dolara. Smatra se da je to jedno od najsigurnijih na svetu blindiranih vozila. 

 

7. Jeljcin
Prvi ruski predsednik Boris Jeljcin je koristio isti model ZIL-a kao i njegov prethodnik, ali ga nije puno voleo. Za Jeljcina, visokog čovek sa bolovima u leđima, u toj limuzini je bilo pretesno.

 

Screenshot_46.jpg

 

Problem je rešen kupovinom Mercedesa. 2017. je mogla da se kupi i predsednička limuzina Mercedes S 600 Pullman-Limousine Guard, i jeftinije od ZIL-a (oko 570.000 dolara). Vlasnik je tvrdio da se radi o specijalnoj limuzini za nemačkog kancelara Helmuta Kola, koju je on navodno poklonio Jeljcinu.

 

Screenshot_47.jpg

 

Međutim, ljudi koji se razumeju u tematiku kažu da to nije istina. Prvi Jeljcinov mercedes je bio S 500, kupljen 1994. godine.

 

8. Putin
Do inauguracije u maju ove godine glavno Putinovo vozilo je takođe bio Mercedes. ''Mečku'' je, međutim, zamenio najnoviji proizvod ruske automobilske industrije - Kortež.

 

Screenshot_48.jpg

 

Tako se u Rusiji završava 20-godišnja zavisnost od stranih limuzina.

 

preuzeto sa - rs.rbth.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve u svemu ratkape mi se ne sviđaju ni malo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blindirana Škoda Superb košta skoro 140.000 evra

 

180389-skoda s 1.jpg

 

Mada izgleda kao obična Škoda Superb, na slikama je blindirana verzija napravljena za one koji su stekli previše neprijatelja u životu. Konkretni detalji nisu saopšteni, ali ovaj blindirani karavan putnicima pruža zaštitu po PAS 300 standardima koji se tiču balističke zaštite.

 

180391-skoda s 111.jpg

 

Blindirani Superb je rezultat trogodišnjeg projekta sa timom iz Velike Britanije, pri čemu njegova cena startuje od 135.000 evra (konverzija svakog automobila inače traje četiri nedelje).

 

180390-skoda s 11.jpg

 

Kao osnova služi Superb 2.0 TDI sa 190KS, koji je između ostalog pretrepo izmene i na oslanjanju i kočionom sistemu, a zbog dodatne težine (uključujući tu i stakla otporna na metke), automobil ima manju maksimalnu brzinu i slabije ubrzanje do 100 km/h. U unutrašnjosti i dalje ima mesta za pet putnika, zapremina prtljažnika je 660 litara, a kupac dobija i trogodišnju garanciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tramp pokazao Kimu svoju blindiranu limuzinu

 

tramp kim.jpg

 

Istorijski susret lidera SAD-a i Severne Koreje nije prošao i bez automobilske pikanterije

 

Donald Tramp je iskoristio sastanak u Singapuru kako bi se Kim Džong Unu pohvalio svojim blindiranim Cadillacom po imenu ''Zver''. Pritom je izbezumio telohranitelje koji su se svim silama potrudili da zadrže novinarske objektive što dalje od enterijera tajnovite limuzine. Naime, javnost ne raspolaže gotovo nikakvim tehničkim detaljima o ovom automobilu, budući da bi svaka informacija mogla da se upotrebi za ugrožavanje bezbednosti predsednika. Trampova ''zver'' je, doduše, u upotrebi još od Obaminog predsedavanja SAD-om, pa možda i ne bi bila tolika šteta da smo dobili priliku da zavirimo u njenu unutrašnjost budući da će prvi čovek Amerike ionako uskoro dobiti potpuno novu verziju.

Prema napisima stranih medija Trampov oklopnjak ima nešto više od sedam tona, što nije ni čudno kada se u obzir uzme da su blindirana vrata ove limuzine široka 20-ak cm i da je automobil otporan na svo ručno oružje i poprilične količine eksploziva, kao i hemijsko i biološko oružje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta voze svetski lideri? Urugvajac priča za sebe

 

448627315b27ace01e726390233513_v4_big.jpg

 

Predsedničke limuzine su uvek privlačile pažnju običnog naroda, bilo da su u pitanju ekskluzivni modeli, luksuzni mercedesi, rols rojsevi, citroeni ili neki drugi automobili.  Kod nas se kaže ''sto sela, sto običaja'', pa je takav slučaj i u ovoj temi.  Od zemlje do zemlje razlikuju se potrebe i želje čelnika pa tako se neki voze u standardnim sedanima, drugi u produženim limuzinama, treći u SUV-ovima, četvrti u klasicima, ima i kabrioleta, čak i kombija, ali je priča za sebe bivši predsednik Urugvaja

 

Pogledajte sami:

 

16585895805b27ace061994604505149_orig.pn

 

16585895805b27ace061994604505149_orig.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Toyota Century košta 150.000 evra

 

181298-toyota c 1.jpg

 

Toyota Century izgleda kao japanski Rolls-Royce, pa je i cena ovog modela u skladu sa njegovim imidžom.

 

181299-toyota c 11.jpg

 

Automobil čiji su vlasnici uglavnom osobe koje se voze na zadnjem sedištu dok se za upravljačem nalazi livrejisani šofer, teško je dovesti u vezu sa brendom kao što je Toyota, koja je poznata po masovnoj proizvodnji pristupačnih putničkih vozila srednje i niže klase. Međutim, Century nije obična Toyota. Ovaj model zamišljen je kao pandan Rolls-Royce limuzinama i sličnim automobilima. Na auto-salonu u Tokiju 2017. stigla je nova generacija superluksuzne limuzine Century, nasledivši prethodnika koji se u Zemlji izlazećeg sunca proizvodio čak 21 godinu.

 

181300-toyota c 111.jpg

 

Nedavno je u Japanu počela prodaja ovog automobila i to po ceni od 19.600.000 jena, što je oko 150.000 evra. Za razliku od Toyotinih bestseler modela, kao što su Corolla, Camry ili RAV4, koji se godišnje u svetu prodaju u stotinama hiljada jedinica, japanski proizvođač planira da na domaćem tržištu mesečno isporuči svega 50-ak primeraka limuzine Century.

 

181303-toyota c 111111.jpg

 

Nova generacija ovog modela još je luksuznija i prostranija od prethodnika. Kabina je između ostalog opremljena audio sistemom sa 20 zvučnika raspoređenih po čitavoj unutrašnjosti vozila, kao i elektropomičnom zavesom koja daje punicima dodatnu privatnost tokom vožnje. Zvučna izolacija je na najvišem nivou, a vibracije u vožnji maksimalno su smanjene. Automobil ima i elektronski kontrolisano vazdušno oslanjanje koje putnicima garantuje vrhunski komfor i udobnost.

 

181301-toyota c 1111.jpg 181302-toyota c 11111.jpg

 

Za razliku od prehodnika koji je imao V12 agregat, nova Toyota Century koristi hibridni pogonski sistem koji se sastoji od 5.0 litarskog V8 benzinca i elektromotora ukupne kombinovane snage od 425 ks. Benzinski osmocilindraš isporučuje 375 ks i 510 Nm, dok električna jedinica raspolaže sa 221 ks i 300 Nm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meksikanci pokupovali rekordan broj blindiranih vozila

 

bmw x5 sp.jpg

 

U zemlji u kojoj se u 2017. dogodilo preko 25.000 ubistava, prodaja automobila sa balističkom zaštitom doživela je procvat. Talas kriminala koji je zahvatio Meksiko poslednjih godina ne jenjava, a rekordan broj ubistava iz prošle godine preti da bude nadmašen u 2018. Kao posledica ogromnog broja ubistava, porasla je i tražnja za automobilima koji bi donekle pružili zaštitu onima koji se osećaju ugroženim i koji se plaše napada vatrenim oružjem. U 2018. zabeležen je rast kupovine blindiranih vozila za 10%, na 3.284 vozila. Tražnja za automobilima ''otpornim na metke'' je tolika da su proizvođači počeli da izrađuju ova specifična vozila u svojim meksičkim fabrikama.

 

Tako je Audi počeo da sklapa blindiranu verziju SUV-a Q5 u Meksiku i da ga u toj zemlji prodaje po ceni od 87.000 dolara, što je za vlasnike jeftinije nego da taj posao prepuste firmama koje se bave modifikacijom fabričkih modela u oklopljena vozila. Procenjuje se da kupci na taj način uštede i do 10.000 dolara, a pritom zadržavaju fabričku garanciju na svoj automobil. Oklopljena vozila ne kupuju samo oni koji se plaše da će ih neko ubiti iz vatrenog oružja, već i pojedinici i firme koji strahuju od otmice ili pljačke. Vlasnik kompanije za obezbeđenje, Arturo Avila, tvrdi da su više puta bili žrtva napada i pljačke i da sada njegova firma koristi isključivo blindirana vozila u Meksiko Sitiju. ''Jedan od zločina koji nas najviše pogađa je kidnapovanje. Toga se najviše plašimo'', kaže Avila. U 2017. godini Meksiko je označen kao druga najopasnija zemlja u svetu od strane Međunarodnog instituta za strateške studije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putin Kortežom parira Trampovoj ''zveri'' u Helsinkiju

 

putin kortez.jpg

 

Ruski predsednik Vladimir Putin prvi put svoju novu limuzinu ''Kortež'' koristi van zemlje, u Helsinkiju, gde se sastaje sa američkim kolegom Donaldom Trampom. Putin je blindiranu limuzinu ''Kortež'' promovisao na svojoj inauguraciju u maju u Moskvi, ali nikada do sada nije tražio da ona bude preneta u inostranstvo. AP ocenjuje da bi upotreba limuzine ''Kortež'' mogla da predstavlja pokazivanje ruskog ponosa, nasuprot svetski poznatoj limuzini američkog predsednika poznatoj pod nazivom ''zver''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Produženi i blindirani Inkas G63 AMG

 

182683-inkas 1.jpg

 

Kao baza je poslužio Mercedes G63 AMG, a delo je kanadske firme Inkas, specijalizovane za blindirane limuzine. Blindirani Inkas G63 AMG zadovoljava CEN 1063 BR7 norme, pa nudi zaštitu i od pušaka kalibra 7.62mm (takođe ima i sistem za nadgledanje oko vozila sa infracrvenim kamerama)

 

182684-inkas 11.jpg

 

182685-inkas 111.jpg 182686-inkas 1111.jpg

 

Inkas AMG G63 je produžen na 6186 mm, širok je 2055 mm i visok 1951 mm, a pozadi nudi sav mogući komfor za dve osobe (koža, alkantara, 4K TV monitor sa Apple TV integracojom, mini bar, luksuzna zadnja sedišta). Cena za ovakvu G klasu naravno nije mala i iznosi 1.2 miliona dolara

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako izgleda najlepši blindirani model svih vremena?

 

trasco 1.jpg

 

Blindirani automobili su danas neka sasvim druga dimenzija prevoza, u poređenju sa onim što su nekada bili. Oni su lepi, uglađeni i elegantni, daleko od onih robusnih i glomaznih modela, za koje se nekada iz aviona videlo da prevoze nekoga ''važnog'', ko se oseća ugroženo na ulicama, kada je okružen običnim smrtnicima ili strepi za svoj život. Maybach je definitivno jedan od armiranih automobila koji luksuz i bezbednost prenose na sasvim novi nivo, ali sada dobija konkurenciju, koju neće tek tako savladati.

 

trasco 11.jpg

 

Nemački luksuzni proizvođač blindiranih automobila, ''Trasco Bremen'', kreirao je prvi armirani Aston Martin DB11. Listovan na online tržnici JamesEdition, armirana verzija grand tourer modela visokih performansi Aston Martin brenda, unapređen je tako da sada u sebi inkorporira novu Trasco Q Line, kao A-KIP (anti-kidnapping) koncept.

 

trasco 111.jpg

 

A-KIP koncept dizajniran je da zaštiti putnike automobila upotrebom samo i isključivo sertifikovanih materijala, kao što je balistički čelik kombinovan sa kompozitnim materijalima, koji su ugrađeni unutar vrata, uz balističko staklo sa sertifikatom četrvtog nivoa. ''Trasco'' za konstrukciju jednog ovakvog automobila traži od četiri do šest meseci vremena.

 

trasco 1111.jpg

 

Sav materijal dodat DB11 modelu je ekstremno lagan i teži samo 150 kilograma, tako da je ukupna kilaža vozila nepromenjena. Ovo značajno pomaže očuvanju performansi automobila, njegovoj vozačkoj dinamici i komforu prilikom vožnje. A-KIP koncept poseduje tehniku blindrianja koja je razvijena na taj način da ostaje neprimetna u potpunosti, ne remeteći tako predivne linije i dizajn automobila. Armirani Aston Martin DB11 pokreće 5.2 litarski twin-turbo V12 motor koji proizvodi 600 konjskih snaga. U eksterijeru, on je ulepšan uglađenom crnom bojom, dok je vozačka kabina dobila kontrastno braon odelo. Cena prvog i jedinog blindiranog DB11 modela dostupna je samo na upit.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blindirani Charger SRT Hellcat sa AWD pogonom postoji!?

 

dodge-charger 1.jpg

 

Firma ''Armormax'' iz Jute je predstavila svoje poslednje blindirano vozilo, a to je ni manje ni više nego Dodge Charger SRT Hellcat. Charger SRT Hellcat nudi više nivoa zaštite, u zavisnosti od onga što kupac želi, ali opcija koja se jako ističe je AWD pogon. Hellcat modeli, bili Charger ili Challenger, nikada nisu dobili opciju AWD pogona od strane FCA. Armormax navodi da jednostavno može da doda AWD pogon uz blindiranje automobila ''kod svoje kuće''. Na kupcu je da samo ''otkači kvadratić'', a kompanija se postara da se 707 KS prenese na sva četiri točka, umesto samo na dva.

 

dodge-charger 11.jpg

 

Ova kompanija takođe ugrađuje policijsko službeno osvetljenje, ojačana stakla, prednji ''push bar'', i run flat pneumatike. Blindiranje je dostupno u B4, B5, B6, i B7 nivoima zaštite. Čak i akumulator, hladnjak, rezervoar za gorivo, i centralna upravljačka jedinica su zaštićeni. Nema podataka koliko sva ova zaštita dodaje težine, ali koliko god da je, smo sigurni da Hellcatov V8 sa mehaničkim kompresorom ima snage da se izbori. Cenovnik se formira pojedinačno za svakog kupca, ali uz sve moguće opcije, a pogotovo AWD sistem, možemo pretpostaviti da je cena ''severno'' od 100.000 dolara. Cena baznog Charger SRT Hellcata je 65.345 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako izgleda Trampova ''Zver''?

 

trump cadillac.jpg

 

Automobili državnika su uvek privlačili pažnju, a posebno kada su u pitanju predsednici Rusije i SAD. Pre nekoliko meseci smo videli kako izgleda nova limuzina kojom će se voziti Vladimir Putin, a novu ''mašinu'' ima i Donald Tramp. U nedelju je stigao u Njujork gde je na ulicama Menhetna prvi put viđena u javnosti njegova nova ''Zver'', Cadillac baziran na modelu CT6. Ljubitelji državničkih limuzina nisu videli jedan, već čak dva Trampova Cadillaca, jer obezbeđenje predsednika SAD, Tajna služba, koristi dva identična automobila u karavanu kako bi se zbunili potencijalni napadači.

Trampov Cadillac je opremljen gomilom zaštitnih sistema, pa se procenjuje da je težak 7-9 tona. Tajna služba drži detalje o vozilu daleko od javnosti, opet zbog bezbednosti predsednika. Spekuliše se da poseduje sistem protiv požara, noćnu kameru, lanser za suzavac, zapečaćenu ventilaciju kabine i posebam sistem za odbranu od raketnog napada. U slučaju najgoreg, limuzina je opremljena zalihom krvi sa krvnom grupom predsednika, kako bi mogla odmah da mu se ukaže prva pomoć.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...