Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tvrđave na točkovima

Recommended Posts

Blindirani Mercedes-Maybach S600 Guard

 

mercedes-maybach-s600-guard%201111.jpg

 

Mercedes je S klasu Maybach prikazao u novembru 2014. godine na sajmu automobila u Los Anđelesu, dok će početkom sledećeg meseca na sajmu u Ženevi izložiti i njegovu blindiranu verziju S600 Guard.

 

mercedes-maybach-s600-guard%2011.jpg

 

Kako se kaže u vesti, ovaj S600 Guard je prvi putnički automobil sa VR10 balističkim nivoom zaštite, što ga po navodima nemačke kompanije čini ''najbezbednijim putničkim vozilom na svetu''.

 

mercedes-maybach-s600-guard%201.jpg

 

Automobil između ostalog ima komponente od aramida, stakla ojačana polikarbonatim slojem i zaštitne segmente u vratima i ispod vozila kako bi se putnicima pružila maksimalna zaštita i od eksplozija.

 

mercedes-maybach-s600-guard%20111.jpg

 

U Nemačkog će Mercedes-Maybach S600 Guard koštati 470.000 evra (cena je bez poreza), a pridružiće se već postojećoj ponudi Daimlerovih blindiranih vozila, kao što su G500 Guard, GLE 350d 4MATIC Guard, GLE 500 4MATIC Guard, S500 Guard i S600 Guard.

 

mercedes-maybach-s600-guard%2011111.jpg

 

Podsećanja radi, dužina Mercedes-Maybach S klase je 5453 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 3365 mm, a S600 verziju pokreće 6.0 litarski V12 twin-turbo motor sa 530KS i 830 Nm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Putinova limuzina

 

zil%20put.jpg

 

Ako Vam se Maybach čini suviše pitomim, a Rolls-Royce i ekipa previše komercijalnim imamo odličnu ideju – jedinstvenu limuzinu za ruskog predsednika Vladimira Putina. Naravno, u pitanju je ZIL ili duže Zavodi imena Likhachova koji već decenijama svojim limuzinama snabdeva najviše državne funkcionere. Iako je propašću Sovjetskog Saveza interes za ovim zastarelim gutačima benzina gotovo ispario, ZIL se ipak održao, a posednjih nekoliko godina govori se o velikom povratku.

 

zil%20put%2011.jpg

 

Možda najveća nada bio je razvoj nove limuzine čiji bi vrhunac bila verzija razvijena za predsednika Putina. Rusi kao Rusi odlučili su da zadrže ne baš inspirativno ime, pa je tako stvoren ZIL 4112P, odnosno ZIL 4112R. Svojevsrni unikat uprkos šest godina dugoj proizvodnji nije ni stigao do Putina, već je na kraju završio u ponudi aukcijske kuće Hemmings.

 

zil%20put%20111.jpg

 

Automobil je opisan jednako kako je i najavljen. Istinski unikat u ZIL-u su kratko opisali kao pravu predsedničku limuzinu, bolju čak i od Obaminog Cadillaca. Oni koji su imali sreće da ga isprobaju kažu da je udobniji od pre pomenutog Maybacha i Rolls Roycea. U prilog tezi da se ne radi o klasičnom pripadniku sovjetske mašinogradnje govori luksuz u komfornoj kabini. Potpuna elektrifikacija uključuje multimediju, head-up ekran i sve što se danas očekuje od limuzine najvišeg kalibra. Što se motora tiče u pitanju je 7.7 litarski V8 sa oko 400KS i usaglašen sa petostepenim automatskim menjačem. S obzirom na pozamašnu masu automobila od 3.8 tona maksimalna brzina od 200 km/h je sasvim zadovoljavajuća. Sa druge strane potrošnja goriva je na nivou 50-65 l/100 km, zavisno od stila vožnje. I na kraju recimo da ovaj unikatni primerak iz 2012. godine u besprekornom stanju sa samo 148 pređenih kilometara ima cenu od oko milion evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američka policija u blindiranim presretačima

 

ford%20police.jpg

 

Ford je objavio da će na svojim modelima namenjenim policijskim snagama ponuditi balističku zaštitu. Blindirani presretači pružaju stepen zaštite do Type 4, odnosno B4 prema evropskim standardima. U praksi to znači da će automobil pružiti zadovoljavajuću zaštitu od većine pešadijskog naoružanja dostupnog na ulicama. Zaštitni paneli na delovima vozila tako štite od kalibra 9 mm, ali i revolverskih .38 Special, Magnum 357 i Magnum 44. Takođe, pripadnici policije će ostati zaštićeni u slučaju napada kalibrom.30, odnosno 7.62 mm, koji se sve češće koristi u uličnim napadima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda predsednička limuzina: 90 godina u službi državnog vrha

 

149016-skoda%201.jpg

 

Od 1926. šest predsednika Češke i Čehoslovačke je koristilo Škodu kao predsednički auto. Aktuelni češki predsednik Miloš Zeman preuzeo je državničku limuzinu broj 1, novu Škodu Superb. Time je još jednom pokazao da su automobili domaće proizvodnje prvi izbor mnogih predsednika država pa tako i čeških. Škoda se može pohvaliti i izuzetnom tradicijom državničkih limuzina, dugom čak 90 godina. Naime, 1926. tadašnji predsednik Čehoslovačke Tomaš Masaryk preuzeo je prvu Škodu Hispano-Suizu, koja je plaćena tadšnjih 280.000 kruna. Osim na jedinstven izgled karoserije, poseban predsednički zahtev se odnosio na ugradnju staklene pregrade između vozača i putničkog prostora pozadi. Prvu predsedničku Škodu pokretao je benzinac zapremine 6.7 litara, bila je teška 2.7 tona i mogla je do 140 km/h.

 

149017-skoda%2011.jpg

 

Nakon kraja ''službe'', od 1936. automobil je bio u Praškom dvorcu, ali za vreme II. svetskog rata zauvek mu se izgubio trag. Češki predsednici koji su koristili Škode bili su i Klement Gottwald, Antonin Zapotocky, Vaclav Havel i Vaclav Klaus.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ground Force One - Avion na točkovima

 

ground%201.jpg

 

Predsenik Sjedinjenih Država na raspolaganju ima čuvenu ''zver'', helikopter, avion. A, ima i autobus. Amerikanci u Novembru biraju novog predsednika. Dva mandata odslužio je Barak Obama. Ali, politici nije mesto u ovim redovima, već vozilima. Ovog puta govorimo o autobusu i to ne bilo kakvom već pravom predsedničkom.

 

ground%2011.jpg

 

Dug je 13 i po metara, apsolutno neprobojan. Enterijer je očekivano ekskluzivan. A, sve to koštalo je preko milion dolara 2011. Napravljena su dva primerka. U prvi je Obama seo tokom kampanje 2012. Drugim se služio republikanski kandidat Mit Romni, a kasnije i strani zvaničnici koji su dolazili u posetu. Autobus je dizajniran po posebnoj želji tajne službe i modifikacije su rađene u Tenesiju. Baš kao i ''zver'' i ovo vozilo je u crnoj boji. Najveći benefit je u tome što su predsednik i drugi zvaničnici do sada morali da iznajmljuju autobuse i njihove službe su iznova i iznova morali da ih ojačavaju. Tome je već nekoliko godina kraj jer Ground Force One ima neprobojna stakla, blindiran je i ima gume koje se ne mogu probušiti. Sve kako bi predsednik jedne od jačih nacija na svetu bezbedno stigao gde želi. Zanimljivo je i to što su stakla na autobusu potpuno zatamljena. Sva osim dva na prednjoj strani, pa je Obama 2012. tokom kampanje mogao da maše publici samo sa tog mesta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

INKAS blindirani Mercedes Maybach S600

 

150430-inkas%201.jpg

 

Kompanija INKAS prva je kompanija koji predstavlja blindiranu verziju baziranu na Mercedes Maybach S600 modelu iz 2016. godine.

 

150431-inkas%2011.jpg

 

Jedinstveno vozilo u svom dizajnu donosi povećan nivo balističke zaštite koji doseže rang CEN 1063 BR7, stepen koji pruža zaštitu od projektila kalibra 7.62mm i ručnih granata, dok je u isto vreme diskretan i prilično neupadljiv kada se uporedi sa regularnom verzijom luksuzne limuzine iste klase. Pomoću inovacija u pogledu tehnologije zaštite, uz dodatak vrhunskin performansi I nivoa luksuza kakav daje Mercedes-Maybah, blindrani S600 model predstavlja pravi izbor za sve ljubitelje vrhunskih automobila koji takođe brinu i o sopstvenoj sigurnosti.

 

150432-inkas%20111.jpg

 

Model koji je nastao u pogonima u Kanadi, u kompaniji INKAS predstavlja zadatak za sve ostale proizvođače blindiranih vozila. Efekat na performanse je minimalan, imajući u vidu upotrebljenu modernu tehnologiju i posebne vrste lakih kompozitnih materijala koji su upotrebljeni prilikom modifikacija. Automobil zadržava sva svojstva vrhunske upravljivosti prilikom oštrih manevara čak i u najekstremnijim situacijama. Kako bi se bezbednost podigla na još viši nivo, instalirani su specijalni dodaci poput sistema za stvaranje dimne zavese, koji omogućavaju u slučaju potrebe, lakše bekstvo iz opasne situacije. Za razliku od mnogih blindiranih verzija, INKAS je omogućio elektro prozorima funkcionalnost, zadržavajući tom prilikom sve visoke standarde bezbednosti, koji ostaju nepromenjeni.

 

150433-inkas%201111.jpg

 

Mercedes Maybach S600 dolazi sa sistemima protiv požara, kao i nezavisnim klima uređajem. Kada se pogleda sve ponuđeno, ne čudi projektovana cena od 500.000 dolara. Kao dodatak, na zahtev kupca, vozilo može da dostavi lično poseban predstavnik kompanije, INKAS Ambasador, koji vlasnika prilikom isporuke uputi u sve karakteristike vozila. Pored poznavanja svih funkcija vozila, novom vlasniku je omogućena i obuka poznavanja sigurnosnih procedura, kao i trening za vožnju pod izuzetnim opasnostima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da, gledao sam review ovog kamiona, ruski proizvod, konfiguracija po želji, oklop i sve ostalo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova ''zver'' za Hilari ili Trampa

 

limo%20zver.jpg

 

Najbezbedniji automobil na svetu sada ima naslednika a ''zver 2.0.'' će od naredne godine biti u rukama Hilari Klinton ili Donalda Trampa. Nova državna limuzina za budućeg predsednika SAD, ili predsednicu, okreće prve krugove na test poligonu Dženeral Motorsa. Očekivano, u javnosti je malo dostupnih inforomacija o nasledniku ''zveri'', osim da će nova limuzina takođe biti izgrađena na šasiji kamiona. Aktuelni automobil Baraka Obame koristi šasiju modela ''GMC kodijak C4500''. Koji će model biti donor za novu ''zver 2.0.'' još nije poznato.

 

limo%20zver%2011.jpg

 

Na osnovu špijunskih fotografija možemo da zaključimo da će novi predsednički automobil pozajmiti nekoliko stilskih karakteristika najnovijih generacija modela ''CT6'' i ''eskalejd'', na primer karakterističnu masku hladnjaka, prednja LED svetla... ''Zver'' koristi 6.5 V8 motor čija je snaga strogo čuvana tajna, a pretpostavlja se da će nova limuzina dobiti snažniji agregat jer će svakako imati veću masu od aktuelnog modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blindirani Mercedes Maybach S600 Pullman Guard

 

mercedes%20pullman%201.jpg

 

Mercedes širi svoju ponudu bliniranih vozila pa je tako sada pred nama i blindirani Mercedes Maybach S600 Pullman Guard. Radi se o luksuznoj limuzini sa VR9 balističkim nivoom zaštite, čije prve isporuke se najavljuju za drugu polovinu 2017. godine. Ovde treba reći da cena ovakvog vozila u Nemačkoj iznosi nepunih 1.4 miliona evra (sa uključenim VAT porezom od 19 %).

 

mercedes%20pullman%2011.jpg

 

Automobil između ostalog ima komponente od aramida, stakla ojačana polikarbonatim slojem i zaštitne segmente u vratima i ispod vozila.

 

mercedes%20pullman%20111.jpg

 

Što se tiče dimenzija, Mercedes Maybach Pullman je dugačak 6499 mm, visok 1598 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 4418 mm.

 

mercedes%20pullman%201111.jpg

 

Motor je 6.0 litarski V12 twin-turbo sa 390 kW/530KS i 830 Nm obrtnog momenta, a najveća brzina ovog 5.1 tonu teškog vozila je el. ograničena na 160 km/h. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju i blindirani Mercedes bivšeg jordanskog kralja Huseina

 

156588-mercedes%20h%201.jpg

 

Ovaj klasični Mercedes 560 SEL poseduje veoma egzotičnu plavu krv koja teče njegovim venama i njega je posedovao pokojni jordanski kralj Husein.

 

mercedes%20h%20111.jpg

 

Tokom svoje vladavine ovom bliskoistočnom zemljom, koja je trajala od 1952. do 1999. godine, kralj je zahtevao samo najbolja vozila, a ovaj posebni Mercedes se uklapa u sve tadašnje potrebe koje su bile zastupljene kod kraljevske porodice na njihovom porodičnom imanju u gradu Askotu, smeštenom u Velikoj Britaniji.

 

156589-mercedes%20h%2011.jpg

 

Proizveden 1987. godine, 560 SEL je oklopljen B4 nivoom, što znači da je neprobojno staklo postavljeno čitavim obimom vozila, krov i pod poseduju ojačanja i da su karoseriji dodate armirane ploče. Procenjuje se da je 1988. godine ova operacija koštala ogromnih 200.000 funti i automobil je nakon nje kao rezultat težio oko četiri tone ugrubo.

 

mercedes%20h%201111.jpg

 

Međutim, uprkos svojoj neverovatnoj težini ovaj Mercedes može veoma lako da krstari zahvaljujući svom V8 motoru zapremine 5.6 litara i 300 konjskih snaga. Finiširan u biserno sivoj koja prekriva enterijer u crnoj koži, automobil poseduje elektična prednja sedišta sa grejačima, telefon, originalni Becker Mexico CD Autoradio sistem i mikrofon koji može biti pronađen u kaseti, spojen sa eksterijernim zvučnicima vešto skrivenim iza mreže hladnjaka.

 

mercedes%20h%2011111.jpg

 

Uprkos tome što je star čitavih 29 godina, ovaj Mercedes-Benz 560 SEL je i dalje u mogućnosti da bez ikakvih problema ispunjava sve svoje originalne dužnosti zaštitnika, kako tvrde ljudi iz Silverstone Auctions. Na odometru stoji 41.827 pređenih kilometara i automobil dolazi u pratnji svojih originalnih brošura, priručnika, servisnih knjižica i MoT sertifikata. Aukcionari procenjuju da će vozilo imati početnu cifru od oko 25.000 do 30.000 funti na aukciji koja će biti održana 12. novembra u NEC centru smeštenom u Birmingemu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruski džip za Donalda Trampa

 

devolro%20111.jpg

 

Edvard Orlov, osnivač kompanije ''Devolro'', je pre nekoliko dana obećao da će Donalu Trampu pokloniti luksuzni SUV ''Dijablo'' ako milijarder postane 45. predsednik SAD. Orlov je poreklom iz Rusije, odnosno Abhazije, a u Ameriku je stigao sa deset godina i sada je jedan od cenjenih tjunera. Početna cena modela je 199 hiljada američkih dolara, a automobil je baziran na ''tojoti tundri'' sa 4x4 pogonom i 5.7-litarskim V8 motorom koji proizvodi 530 KS (maksimalno do 600 KS).

 

devolro%2011.jpg

 

Dijablo je jedan od automobila koji biste izabrali da se približava smak sveta. Karoserija i šasija su maksimalno ojačane, dok je Dijablo u odnosu na klasičnu ''tojotu tundru'' od asflat podignut za dodatnih sedam inča. Inače, zapremina rezervoara je 173 litara.

 

157609-devolro%201.jpg

 

Orlov je pre ulaska u posao sa tjuniranjem SUV modela radio kao vozač kamiona. Za bazu je izabrao Majami, dok predstavništava ima u Nemačkoj, Mongoliji, Ukrajini, Ujedinjenim Arapskim Emiratima i, naravno, Rusiji. Kompanija ''Devolro'' nudi sedam različitih verzija svojim modela baziranih na Toyoti, a najskuplja verzija je ''interseptor'' koji startuje od 259 hiljada dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Zver'' u kojoj će se voziti Donald Tramp

 

cadillac%20trump.jpg

 

Donald Tramp će na inauguraciju stići u novom modelu predsedničkog automobila, posebno dizajniranog i razvijanog još za vreme administracije aktuelnog predsednika SAD-a. Kada Donalda Trumpa 20. januara sledeće godine dovezu na inauguraciju za 45. američkog predsednika, to će biti u novom Cadillacu, poznatijem kao ''The Beast'', odnosno ''Zver'', kako se kolokvijalno nazivaju automobili američkih predsednika. Model automobila je neidentifikovan jer se radi o posebno napravljenom vozilu koje se naručuje samo za prvog čoveka SAD-a. Aktuelni predsednik Obama, čija administracija je naručila izradu nove verzije za budućeg predsednika, na svoje inauguracije je došao u aktuelnoj Zveri, takođe Cadillacu, koja će s njim prestati da bude glavni automobil predsednika za posebne prilike. Naime, Zver je ponekad i neki stariji model, pa je tako tokom posete Irskoj pre nekoliko godina, kada je automobil zapeo na izlasku iz ambasade SAD-a, Barak Obama bio u modelu koji je koristio Džordž Buš, u Cadillacu nalik na model DTS. Inače, u novije vreme sve predsedničke limuzine prednjom maskom liče na neki model bez obzira na to što su rađene u samo nekoliko primeraka. Novi model bi navodno trebalo da liči više na SUV, a kao i aktuelni, biće napravljen na šasiji kakva se inače koristi za pick-upove, jer takvo rešenje lako podnosi masu automobila oklopljenog da može da zaštiti putnike i vozača od udara projektila. Naravno, o njemu se znaju tek sitnice, poput one da automobil pokreće 6.5 litarski motor i da samo predsednik ima prozor koji se spušta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tražite automobil za diktatora - evo rešenja?

 

159591-mercedes%20s%201.jpg

 

Mercedes Benz 600 Pullman - automobil čija slika nije kompletna bez državnih zastavica iznad farova dobro je poznat domaćoj publici, jer je bio jedan od onih u kojima se vozio Josip Broz Tito. Kako prenosi Carscoops, dok je danas statusni simbol Maybach S-klasa, u prošlom veku je tu funkciju imala ''šestotka''.

 

159592-mercedes%20s%2011.jpg

 

''Zapamćen kao favorit među diktatorima iz zemalja trećeg sveta, 600 je bio model koji je bio iznad onoga što se sada zove S-klasa'', piše portal.

 

159593-mercedes%20s%20111.jpg

 

Proizvodio se od 1963. do 1981. godine, a sa trake je sišlo samo 2.677 komada. Većinom je su to bili automobili regularne dužine, dok je 428 bilo produženo. Tek nešto više od 100 ih je imalo šestoro vrata (kakav je imao i Tito), a 304 su imala dužu formu, ali četvoro vrata.

 

159594-mercedes%20s%201111.jpg

 

Baš takav će na prodaju početkom godine u Arizoni ponuditi čuvena aukcijska kuća ''Sotbi''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju blindirani Mercedes u kome se vozio Vladimir Putin

 

159666-putin%201.jpg

 

Na internetu se pojavio i oglas u kome se na prodaju nudi blindirani Mercedes u kome se svojvremeno vozio i ruski predsednik Vladimir Putin. U pitanju je 1995. Mercedes-Benz S600 Pullman Guard, što znači produžena i blindirana S klasa, i to generacije W140.

 

159667-putin%2011.jpg

 

Za pogon se brine 6.0 litarski V12 motor sa 290 kW/394KS, u paru sa automatskim menjačem.

 

putin%20111.jpg

 

U vesti se navodi da je automobil do sada prešao 25.000 km, a prodavac iz Moskve za njega traži 1.3 miliona evra.

Ako vas interesuje, oglas pogledajte OVDE

 

aaq225.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaje se Titov Mercedes za tri miliona evra

 

160781-mercedes%20t%201.jpg

 

Nekada su se u njemu vozili predsednici država i njihove supruge. Uz Tita, naravno. Danas se u ovom Mercedesu Pulman 600 landaulet može voziti svako ko za to zadovoljstvo može izdvojiti oko tri miliona evra. Opšte je poznato da je Josip Broz Tito voleo automobile i da je pozamašan broj ekskluzivnih primeraka raznih marki služio kao Maršalovo prevozno sredstvo.

 

160782-mercedes%20t%2011.jpg

 

Možda najupečatljiviji su brojni Mercedesi 600, od kojih su najatraktivniji bili kabrioleti, odnosno landauleti, što je naziv za modele koji su samo delimično prekriveni platnenim krovom. U vlasništvu SFRJ bila su dva takva primerka, od ukupno 59 napravljenih. Kuriozitet je to što spadaju u veoma retku grupu od svega devet ikada napravljenih landauleta sa šestora vrata.

 

Nažalost, ovaj primerak je prodat još davne 1989. godine. Proizveden je 1971. godine, a u periodu posle Titove smrti do trenutka prodaje korišćen je na Brionima za potrebe prevoza veoma važnih zvanica sa pulskog aerodroma do rezidencije. Uprava Briona je u najvećoj tajnosti prodala ovaj primerak Mercedesa 600 sa serijskim brojem 001854 inostranom kupcu i od tada je promenio nekoliko vlasnika, odnosno kolekcionara. Uskoro bi ponovo trebalo da dobije novog vlasnika. Za prodaju se pobrinula aukcijska kuća ''Tom Hartli JNR'', a nezvanična informacija je da će početna cena aukcije biti nešto malo manja od tri miliona evra. Inače, primerak sa serijskim brojem 001854 pokreće benzinac zapremine 6.332 kubna centimetra, ima automatski menjač, a do sada je ukupno prešao 27.378 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skuplje ne može: Da li znate koliko košta prevoz američkog predsednika?

 

cadillac%20one.jpg

 

Opšte je poznato da američki predsednik zbog bezbednosti ima veoma komplikovan i skupocen prevoz. Istorija je Ameriku naučila da je predsednik najranjiviji upravo kada putuje, pa ne čudi da je sistem transporta predsednika razvijen do najsitnijih detalja. Predsednik za duža putovanja koristi specijalno pripremljeni avion poznatiji kao Air Force One. Radi se o prerađenom Boeingu 747, a postoje dva primerka. Cena jednog sata leta ove leteće tvrđave je 206.337 USD. Ukoliko je aerodrom od prebivališta udaljen dvadesetak i više kilometara put do aerodroma predsednik će odraditi u helikopteru. Na raspolaganju je nekoliko različitih vrsta, a u eskadrili je 35 letelica. Jedan sat leta u Marine One je, u zavisnosti od tipa helikoptera, oko 2.200 USD, a istovremeno iz bezbednosnih razloga leti bar pet istovetnih letelica. Polako dolazimo i do predsedničke kolone. Osim dve predsedničke limuzine poznate kao Cadillac One čine ju brojna prateća vozila i bar stotinjak osoba, a radi se o verovatno najbolje zaštićenoj koloni koju je asfaltirani put ikada video. Na primeru prevoza od Bele kuće do zgrade UN-a, kada se sve sabere, jedan minut predsednikovog putovanja košta 2.614 USD. Zato ne čudi da je godišnji trošak transporta predsednika oko 350 miliona USD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/26/2017 at 7:11 PM, neshaoct said:

Prodaje se Titov Mercedes za tri miliona evra

 

160781-mercedes%20t%201.jpg

 

Nekada su se u njemu vozili predsednici država i njihove supruge. Uz Tita, naravno. Danas se u ovom Mercedesu Pulman 600 landaulet može voziti svako ko za to zadovoljstvo može izdvojiti oko tri miliona evra. Opšte je poznato da je Josip Broz Tito voleo automobile i da je pozamašan broj ekskluzivnih primeraka raznih marki služio kao Maršalovo prevozno sredstvo.

 

160782-mercedes%20t%2011.jpg

 

Možda najupečatljiviji su brojni Mercedesi 600, od kojih su najatraktivniji bili kabrioleti, odnosno landauleti, što je naziv za modele koji su samo delimično prekriveni platnenim krovom. U vlasništvu SFRJ bila su dva takva primerka, od ukupno 59 napravljenih. Kuriozitet je to što spadaju u veoma retku grupu od svega devet ikada napravljenih landauleta sa šestora vrata.

 

Nažalost, ovaj primerak je prodat još davne 1989. godine. Proizveden je 1971. godine, a u periodu posle Titove smrti do trenutka prodaje korišćen je na Brionima za potrebe prevoza veoma važnih zvanica sa pulskog aerodroma do rezidencije. Uprava Briona je u najvećoj tajnosti prodala ovaj primerak Mercedesa 600 sa serijskim brojem 001854 inostranom kupcu i od tada je promenio nekoliko vlasnika, odnosno kolekcionara. Uskoro bi ponovo trebalo da dobije novog vlasnika. Za prodaju se pobrinula aukcijska kuća ''Tom Hartli JNR'', a nezvanična informacija je da će početna cena aukcije biti nešto malo manja od tri miliona evra. Inače, primerak sa serijskim brojem 001854 pokreće benzinac zapremine 6.332 kubna centimetra, ima automatski menjač, a do sada je ukupno prešao 27.378 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

To je jedan, a ostali su kod nas. Evo priče o njima:

Quote

 

Pet "mercedesa" potiče iz 1965, 1967, 1971, 1976. i 1978. godine. Kompletno održavanje obavljano je ovde. Nikada nijedan automobil nije otišao u ovlašćeni servis niti je neko pipnuo vozilo, a da nije naš, vojni stručnjak. Čak i kada su automobili kupovani, uz njih su naručeni i potrošni rezervni delovi, poput kaiševa, razvodnih kapa i drugih plastičnih i gumenih delova koje je vremenom trebalo zameniti.

Okrećemo se "mercedesima" i gledamo ka raskoši ondašnje auto-industrije i moći tadašnjih vladara. Pored bleštave lepote koja krasi crna vozila sa šestoro vrata, vreme nije ostavilo negativan trag ni na unutrašnji deo. Naprotiv. Delovi od mahagonija odaju vrhunski luksuz, prednja sedišta su odvojena staklenom pregradom od zadnjih koje su namenjena gostima. Ispred putnika je bife, sa pregradom sa vadičepom za flaše, držačem za kristalne čaše, kao i hladnjakom za piće koji se napajao iz automobilskog klima-uređaja.

Kada podignemo naslon za ruke između zadnjih sedišta vidimo električni aparat za brijanje sa priključkom i adapterom za 220 volti, pokretnim ogledalom i mestom za bočice sa kolonjskom vodom.

Posebno, dva pomoćna sedišta mogu da se rasklope ukoliko bi bilo potrebe da se u delu sa državnicima smesti konobar ili prevodilac.

Sva vozila imaju dva nezavisna radio-uređaja, pa vozač i suvozač mogu da slušaju jednu radio-stanicu, dok putnici iza, s obzirom na to da su odvojeni staklenom pregradom, mogu da slušaju drugu. U to vreme, to su bili najsavremeniji radio-uređaji, koji su mogli automatski da traže stanicu na skali. Elegantna komandna tabla vozaču omogućava lako upravljanje vozilom, a automatski menjač se nalazi pored volana, sa desne strane.

- Svi "mercedesi" imali su potpuno bešumni motor za prilagođavanje naslona zadnjeg sedišta - dodaje Radivojević. - To je u doba kada je "naš" najstariji "mercedes" proizveden, 1965. godine, bilo apsolutno originalno.

Domaćini nam pokazuju i podatke vezane za svaki automobil. Najstariji "mercedes 600 pulman" iz 1965, dugačak je 6,24 metra, ima 6.332 kubika i prešao je nešto više od 133.000 kilometara. Iste karakteristike ima i onaj proizveden dve godine kasnije, s tim da je prešao tek nešto više od 54.000 kilometara. Ovaj automobil iz 1967.jedan je od sedam ovakvih koji su napravljeni na svetu, jer je bio kabriolet, odnosno krov je mogao da mu se otvara, i to od vozačkog dela, pa nadalje. Model iz 1971. godine prešao je oko 64.000, a on ima i šiberdah, poseban otvor na krovu.

Sledeći "mercedes 600 pulman" proizveden je 1976, a "potrošio" je svega oko 21.000 kilometara, dok je najmlađi među njima napravljen dve godine kasnije i prešao je samo dve hiljade kilometara više od "mlađeg brata".

- Model iz 1978. je jedini blindirani "mercedes" koji je fabrički izrađen na ovaj način - dodaju naši stručnjaci. - Iz fabrike smo dobili potvrdu da je u to vreme jedini model koji je imao šestora vrata, a istovremeno i blindiranu zaštitu bio ovaj, koji se nalazi kod nas. Za njegovu prošlost vezana je još jedna priča koja je ušla u istoriju auto-industrije. Naime, kada je Tito putovao u jednu međunarodnu posetu, odlučili su da i "mercedes" transportuju avionom. Kada je letelica dostigla veliku nadmorsku visinu, neka od blindiranih stakala su naprasno popucala, i vozilo je moralo da bude vraćeno proizvođaču. Tada je "mercedes" prihvatio reklamaciju i odmah ispravio propust: ispostavilo se da neprobojna stakla imaju manu i da nisu izdržljiva na tako veliku promenu pritiska, pa su od tada blindirana stakla pravljena u više slojeva koji su međusobno slepljeni. Tako je "naš" "mercedes" uneo novu promenu u svetske trendove, a u ovaj model su, tokom fabričke intervencije, ugrađena četvoroslojna stakla debljine 2,8 centimetara.

 

 

 

bg-limuzine-2811-2014-32.jpg

bg-limuzine-2811-2014-40.jpg

 

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:523563-Istorija-parkirana--u-garazi

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nastavimo priču o dedinjskom blagu na točkovima:

 

Quote

 

KRALjEVSKI "ROLS ROJS"

 

U vlasništvu Vojske je i luksuzni automobil "rols rojs", tip "fantom 5" proizveden 1960. godine, koji je takođe koristio predsednik SFRJ.

- I ovaj automobil je prevozio strane šefove država ili vlada - objašnjava zastavnik Radivojević. - Ipak je najviše korišćen za prevoz suverena različitih kraljevina ili carevina, pa su u njemu bili iranski šah Reza Pahlavi, etiopski Hajle Selasije, a poslednja se u njemu vozila britanska kraljica Elizabeta Druga, prilikom zvanične posete Jugoslaviji 1972. godine.

Interesantno je da je Broz veoma voleo i lično da upravlja ovim automobilom, pa je sam vozikao svoje goste na Brionima, gde je često primao posete.

- Kompletan auto je ručno izrađen. Kuriozitet je da ima pogon na motorni benzin od 86 oktana, dakle onaj koji smo svojevremeno tretirali kao "običan", a odavno je izbačen iz zvanične upotrebe. U specifikaciji mu piše broj šasije i motora "5 lat 6", što znači da potiče iz pete ovakve serije, i da je to šesti komad.

Ovaj "rols rojs" je potpuno ispravan i do sada je prešao 21.000 kilometara.

 

 

 

bg-limuzine-2811-2014-03.jpg

 

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:523563-Istorija-parkirana--u-garazi

 

Ono što ne piše u tekstu je da je ovo blindirano čudovište  teško 7 (i slovima sedam) tona! Ima oko 230 KS, što znači da bi ga i najslabiji Stilo JTD otresao bez problema, ali ... gentleman walk, never run. :)

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan od Titovih Mercedesa završio u garaži makedonske televizije

 

mercedes%20tito%201.jpg

 

Jedan od Mercedesa Josipa Broza Tita, koji doživotni predsednik nekadašnje SFRJ nikada nije koristio, nalazi se u podrumu makedonske Radio-televizije u Skoplju. Novinari, koji su imali priliku da vide vozilo navode da su umesto starog, zapuštenog automobila koji se više ne upotrebljava, bili iznenađeni vrednim kolekcionarskim primerkom, izuzetno dobro očuvanim.

 

mercedes%20tito%2011.jpg

 

''Kada je otvorena garaža pojavila se silueta i pomislio sam da je automobili manji od očekivanog Titovog Mercedesa. Kada se je pojavila prednja rešetka sa trokrakom zvezdom i poznatim vertikalnim farovima shvatio sam da je reč o modelu legendarnog dizajnera Pola Braka, ali u ekskluzivnoj verziji sa produženim međusobnim rastojanjem'', napisao je novinar skopskog portala ''MKD''.

 

mercedes%20tito%20111.jpg

 

Ovaj Titov mercedes u Skoplju proizveden je 1974. godine i prešao je jedva 60.000 kilometara. Josip Broz je uživao u Mercedesima. Dva čuvaju u Beogradu, jedan u Ljubljani, a jedan je na prodaji na aukciji u Londonu za tri miliona evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procvat prodaje blindiranih automobila

 

mercedes-maybach-s600-guard%201111.jpg

 

Blindirani automobili su sve traženiji, ali, ta informacija se ne odnosi na razvijene zemlje nego na one u kojima je ulični kriminal svakodnevica. Ubedljivo prvi na listi je Meksiko, koji već godinama u sprezi policije i vojske vodi krvavu bitku sa naoružanim bandama i narko kartelima pa ni obični građani nisu sigurni na ulicama. Prepadi na semaforima su sve češći pa zato ne čudi činjenica da se, posebno u bogatijim kvartovimaa, sve češće mogu videti blindirani automobili. Najpopularniji su naravno SUV-ovi, a među njima prednjači Range Rover. Vrlo tražena roba je i ultraluksuzni Mercedes Maybach S600 Guard. Prosečna doplata za blindiranu verziju u poređenju sa standardnom kreće se u rasponu od 35.000 do 85.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...