neshaoct 9590 Posted November 13, 2012 Mercedes predsednika Republike Srbije je najskuplje blindirano vozilo u regionu (Foto D. Jevremović) Sve je više onih koji se voze u blindiranim automobilima. – Od političara i raznih funkcionera više ih koriste biznismeni, kriminalci, ali i sportske i pevačke zvezde. – Važno je da se ne razlikuje od normalnog automobila Kada se dogodi incident,kao onaj koji još nije rasvetljen na auto-putu i u kom se našla kolona vozila s predsednikom Srbije, postavlja se ipitanje u čemu se prevozio prvi čovek države. Odgovor je jednostavan –u blindiranom automobilu! I u pratnji su bila takođe vozila visoke klase s visokom bezbednosnom zaštitom! To se podrazumeva! Uz telohranitelje, ključna karika u čuvanju bezbednosti svakog državnika upravo je dobar i neranjiv automobil. U aprilu pre dve godine najopremljeniji automobil u regionu kupljen je za tadašnjeg srpskog predsednika Borisa Tadića. Naše bezbednosne službe odlučile su, ''na osnovu propisanih procedura i bezbednosnih standarda'', da predsedniku Srbije nabave nov blindirani automobil. O nabavci takvog automobila odlučeno je na jednoj od sednica Saveta za nacionalnu bezbednost, posle procene da blindirani automobil – koji je tada koristio predsednik Tadić – više ne zadovoljava propisane bezbednosne standarde. Reč je bilao blindiranom BMV-u starom 11 godina, kupljenomjoš u vreme kada je predsednik Srbije bio Milan Milutinović. Koliko je novi plaćen, srpska javnost je tek posredno saznala iz hrvatskim medija koji su tvrdili da je Mercedes S klase koštao 620.000 eura i da je bio u samom vrhu skale bezbednosti. Srpski Mercedes S, pisali su tada hrvatski listovi, mnogo je skuplji od Jaguara britanskog premijera Dejvida Kamerona, koji se već našao na udaru javnosti jer je kupio dva istovetna automobila a da nije navršio ni godinu dana na premijerskoj funkciji. Bivši hrvatski premijer Ivo Sanader se vozio u BMV-ovoj seriji 7, koji je koštao 450.000 eura a nasledili su ga i potonji premijeri. Aktuelni predsednik Hrvatske Ivo Josipović odlučio se za auto slabije serije 5. Pitanje bezbednosti vozila koje visoki državnici službeno koriste jeste regulisano posebnim pravilnicima i procedurama, a u javnosti dobije na značaju po pravilu posle nekog incidenta. Ali, zvaničnih podataka koliko je takvih i kakvi su, kao i omnogo čemu drugom, jednostavno nema. Ostaje da se pogodi da li je to zato što je u pitanju državna tajna, što i nije tako loše po državu ako jeste, ili,prozaičnije, da niko nema relevantnu evidenciju. Nezvanično, tvrde upućeni, blindiranih vozila koje koristi srpski visoki funkcioneri, političari ali i pripadnici bezbednosnih i drugih službi ne prelazi nekoliko stotina. U tom voznom parku prednjače razni modeli Mercedesa i BMW-a. Zavisno od nivoa zaštite i modela, cene se kreću od nekoliko desetina do nekoliko stotina hiljada pa i milion eura. U takvom od milion dolara, na primer, vozi se izraelski premijer Netanjahu. Balistički standardi zaštite poznaju sedam nivoa zaštite od takozvanih B2 do B8. Oni koji žele da spreče otimanje vozila ili pljačku, odlučuju se za niže nivoe, a kada je život u pitanju – traži se nivo koji garantuje zaštitu od vojne municije i različitih vrsta eksploziva, gasa i drugih hemijskih sredstava. B4 je soft oklop i štiti od pištoljske i revolverske municije, na primer „magnuma”, „tetejca”, „skorpiona” i „uzija”. B6 štiti auto i stakla i od pancirnog termo zrna iz „kalašnjikova, B7 sve to,ali trpi i snajperski metak. Najviši stepen zaštite mora da ima otpor ako se baci ručna granata direktno na krov iliispod poda vozila. „Mercedes-Benc” se već 80 godina bavi izradom blindiranih vozila, a ono što nemačkog proizvođača čini u neku ruku posebnim jeste to što se proizvodnja ''tvrđava na točkovima'' odvija u istim pogonima u Zindelfingenu gde ''trokraka zvezda'' proizvodi svoje komercijalne modele visoke serije. Primera radi, standardna Sklasa teži oko 2.500 kilograma, dok Sklasa gard teži čak 4.5 tone! Zato takav ''buldožer'' može i da razgrne barikadu od vozila i pobegne iz klopke. I bavarski BMV se više od tri decenije bavi sličnim poslom. U svojoj ponudi ima seriju 5, 7 i X5 u blindiranim verzijama koje takođe pružaju deklarisanu zaštitu B6 i B7. Konkurencija na svetskom tržištu je sve veća jer reč je o unosnom poslu i sve traženijoj robi. Najvažnija karakteristika svih oklopnih automobila nije samo bezbednost koju pružaju, već to da se ne razlikuju od konvencionalnih automobila, da izgledaju baš kao standardni modeli i da im je zaštita nevidljiva. Snaga motora je u principu veća zbog ostvarenja veće brzine kretanja. Postoje i posebne felne s čeličnim umecima na kojima može da se vozi u slučaju uništenja guma. Koriste se višeslojna laminarna stakla, u kombinaciji s polikarbonatom, sposobna da izdrže više metaka ispaljenih s male udaljenosti. Postoje i opcije hermetičkog zatvaranja kabine automobila uz korišćenje sistema za filtriranje vazduha u slučaju hemijskog napada… I čega sve još! Zato ne čudi podatak da ove posebne automobile službeno koriste gotovo sve vlade širom svet ----------------- Ima ih u oglasima, a mogu i da se iznajme s telohraniteljima Od dva miliona vozila koja špartaju putevima Srbije, koliko je blindiranih? Nije zanemarljiv broj jer pored državnika, političara u takvim se sve više voze i biznismeni, bogataši i kriminalci, ali i sportske i pevačke zvezde... Blindirane automobile koriste i finansijske institucije za transport dragocenosti i novca. Dakle, opet nezvanično, imaoko deset hiljada takvih vozila kojima metak i manja prepreka ne mogu mnogo da naude. Ukoliko nemate dovoljno novca da kupite blindirano vozilo, možete ga iznajmiti. S jednom beogradskom firmom može se napraviti dogovor o iznajmljivanju vozila, ali minimum na godinu dana. Ponuda obuhvata Mercedese klase G i Toyote Land Cruiser. Cene se kreću od 50.000 eura za godinu dana, pa naviše. U cenu najma je uračunato i kasko osiguranje. I u aktuelnoj ponudi oglasa na internetu nađu se blindirana vozila, tako da je jednom Mercedesu S cena 215.00 eura a Mercedesu G klase 180.000. U Beogradu postoji firma koja se već pet godina bavi blindiranjem vozila a cena zavisi od želje i klijenta, tipa vozila i uloženog materijala. ----------------- Al Kapone pa Ruzvelt Al Kapone je među prvima tražio da mu se nabavi poseban automobil. Tako je 1928. ''Kadilak'',model 452 sedan imperijal, imao oklopne ploče debljine 6.35 mm, petoslojne oklopne prozore s malim prorezima za mitraljez ali i sistem za ispuštanje ulja kroz izduv da bi se napravila dimna zavesa ispred protivničkog automobila. Pregrada u podu je služila za izbacivanje eksera na put, koji bi izbušili gume protivničkog automobila. Taj auto kasnije je rekviriran i prevozio je predsednika Ruzvelta tokom Drugog svetskog rata. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
sindrom 18 Posted November 16, 2012 Nas narod ima mnogo lepih izreka a jedna je: "Dok sirotinja gladuje bogati se ubijaju!". Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 7, 2013 U Srbiji za službene automobile 24 miliona evra godišnje Službena vozila koštaju građane Srbije više od 24 miliona evra godišnje, piše Blic, koji je do ove računice došao na osnovu procene Državne revizorske institucije da tih vozila ima više od 30.000. List navodi da u Srbiji ne postoji zvaničan podatak o broju službenih vozila, te da vrlo često nisu dovoljno precizni ni kriterijumi ko i pod kojim uslovima ima pravo na službeno vozilo. Računica je rađena na osnovu pretpostavke da svaki od 30.000 automobila dnevno pređe oko 50 kilometara, 300 dana u godini uz cenu eksploatacije od šest dinara /0,05 evra/ po kilometru. Za tu sumu, kako se navodi, može da se kupi 17,3 miliona litara goriva ili isplati 69.000 prosečnih neto plata, odnosno 112.500 prosečnih penzija. Nemanja Nenadić iz organizacije ććTransparentnost Srbijećć rekao je da bi se moglo postaviti pitanje da li su zaista neophodna sva službena vozila kojima se raspolaže. On je ocenio da bi se problem kontrole korišćenja službenih vozila mogao rešiti uvođenjem posebnih registarskih tablica ili ugradnjom GPS uređaja uz pomoć kojeg bi u operativnom centru u svakom trenutku znali gde se vozilo nalazi, pa čak i kojom brzinom se kreće. ''Državna revizorska institucija nedavno je zatražila od određenih korisnika budžeta podatke o službenim vozilima, njihovoj strukturi troškovima održavanja. Sada prikuplja podatke neophodne za otpočinjanje revizije'', rekli su u ovoj državnoj ustanovi. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3431 Posted March 7, 2013 Na svu ovu raskos da im se ugradjuju gps uredjaji ? Ugradio bi ja njima glogov ... ! Ko ce to vise iskontrolisati . Jedni kontrolisu druge , drugi trece a svi u istoj corbi (c-kao Cacak) Samo EPS ima stotine vozila koja nisu usko povezana sa delatnoscu pa opet traze pomoc. Koliko drugih firmi u drzavnom sektoru rasipaju na ovaj nacin pa kad se sve sabere, a nije tesko, proizilazi da nam nasa visoka administracija i nije tako bahata ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted March 7, 2013 Kolega M nemo' da si zavidan i ti bi se vozio u gore pomenutom vozilu da si bio na pravom mestu u pravo vreme... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted December 16, 2013 Šta ostane kad se G-Klasa slupa pri brzini od 200 km/h Mnogi vlasnici žestokih, izdržljivih automobila se često zanesu, pa pomisle da su za upravljačem svog skupog ljubimca gotovo besmrtni. Nažalost, realnost je potpuno drugačija. To je pokazala saobraćajna nesreća koja se dogodila u glavnom gradu Saudijske Arabije, Rijadu, a u kojoj je ''glavnu'' ulogu imao Mercedes-Benz G63 AMG. Nemački SUV je pri brzini od 200 km/h naleteo na drugo vozilo, a u sudaru je poginuo mladi vozač G-Klase. Posledice možete videti sami... preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2333 Posted December 17, 2013 a kakav li je onaj drugi,da mi je znati Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted December 17, 2013 (edited) Imam jednu ovakvu na odrzavanju. Soferka debela jedno 5cm, bocna stakla i zadnjeoko 3 cm. Prednja podize i spusta modifikovani podizac uz pomoc gasnog amortizera, ali samo do pola. Zadnja stakla su fiksna. Sipovi za rucnu blokadu otvaranja su u svim vratima. Metalne ploce nakndno ugradjene u vrata. Jedan sloj direktno na fabrickom limu, a drugi 5 cm dalje. Vrata imaju amortizer da ih uspori prilikom otvaranja a i pomogne kod zatvaranja. Metalna ojacanja su na svim stubovima, delovima poda, kosevima. Rezervoar je oblozen sa nekom masom nalik poliesteru.Svaki deo na trapu koji je odradjen na klasicnom Thesisu od aluminijuma ovde je od celika. Skyhook je izbacen i zamenjen klasicnim amortizerima sa ojacanim oprugama. Felne su 18", sa celikom odjacanim obodom, gumom sa obrucem od debele celicne sajle. Guma i felna imaju bar 40kg. Ima uredjaj za elektronsku blokadu svih vrata i poklopaca, uredjaj za obracanje i slusanje spolja i naravno sirenu. Motor je klasican 3,0 24v i nazalost klasican automatski menjac. Tezak je nesto malo preko 3t. Edited November 25, 2020 by neshaoct prebacio slike na FLCS server Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7728 Posted December 17, 2013 A koliko trosi i gde se kupuju delovi uopste za to cudo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted December 17, 2013 Trosi kao i svaki Tenk. a delovi najverovatnije mogu da se naruce preko Jugoexporta (bese oni trguju sa oruzijem).... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22911 Posted December 18, 2013 Je l' bivsi Miskovicev? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted January 23, 2014 Prve fotografije buduće Putinove limuzine Na društenoj mreži Instagram osvanule su fotografije sedan L2 i SUV F2 modela ruske kompanije Marussia. Reč je o modelima napravljenim na modularnoj platformi, koju je Marussia razvila u saradnji sa Centralnim istrživačkim saobraćajnim institutom, namenjenim za najviše zvaničnike Ruske federacije, uključujući i predsednika ove zemlje, Vladimira Putina. Kao što se to može zaključiti na osnovu fotografija, model će imati dve varijante, sedan i SUV, ali i posebno izrađenu predsedničku limuzinu sa V12 motorom, automatskim prenosom, pogonom na sva četiri točka i dodatnim bezbednosnim tehnologijama. Zanimljivo je da se zaštitni materijali, koji će se naći na limuzini, koriste u izradi vojnih helikoptera. Vlasnik svih prava za razvijenu platformu je država Rusija, ali će se licenca prodavati izabranim kompanijama, kao što je to slučaj sa Marussijom. Prema za sada dostupnim podacima, L2 sedan će imati međuosovinsko rastojanje od 3200 milimetara, a dizajnom će biti konkurent odgovarajućim modelima nemačkih proizvođača. Sa druge strane, F2 će se za svoje kupce boriti sa BMW-om X5. Svi modeli će se proizvoditi u Rusiji, a biće distribuirani preko Marussijine postojeće dilerske mreže,a cena će im biti između 2 i 5 miliona rubalja (44.000-110.000 evra), Serijska proizvodnja bi trebalo da počne do 2018. godine. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted February 15, 2014 ''Niko ne zna broj službenih kola u Srbiji'' Predsednik DRI Radoslav Sretenović izjavio je da će početkom aprila biti predstavljen izveštaj o svrsishodnosti korišćenja službenih vozila u Srbiji. ''Mi ćemo početkom aprila predstaviti koliko ima vozila, kako se ona koriste, da li se koriste efikasno, na efektivan i koristan način'' - kazao je Sretenović za Radio-televiziju Srbije (RTS). On je rekao da ima oko 20.174 vozila za posebne namene koje koriste organi državne bezbednosti (Ministarstvo unutrašnjih poslova, Ministarstvo odbrane i Bezbednosno-informativna agencija), 6.294 vozila opšte namene, i to su ona koja su bila predmet analize izveštaja. Kako je naveo, nijedna institucija u Srbiji ne zna koliko je službenih vozila u upotrebi, ne samo kod direktnih nego i kod indirektnih korisnika, jedinica lokalnih samouprava, javnih preduzeća... Sretenović je podsetio da su svi funkcioneri dužni da prijave svoju imovinu i dodao je da je počela revizija tri gradske opštine Beograda, Fakulteta organizacionih nauka u Beogradu, Tehničkog fakulteta u Novom Sadu i Republičkog hidrometeorološkog zavoda Srbije. Kako je objasnio, sada ima 574 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka, 92 pravosnažne presude i dve oslobadjajuće presude na koje su uložene žalbe. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted February 15, 2014 Je l' bivsi Miskovicev? Izgleda da jeste. A potrosnja prava sitnica 25lit. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted February 15, 2014 Vidjao sam jedan svetlo plavi u gradu.Ima nalepnicu deltaM. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22911 Posted February 16, 2014 Moj majstor je tom Thesisu servisirao menjac. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted March 5, 2014 hahah ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted May 5, 2014 Srbija za 27.000 službenih vozila izdvaja 53 miliona evra godišnje - Od tog broja 6.424 vozila su opšte namene, a 20.722 posebne namene - to su vozila koja koristi MUP, Bezbednosno informativna agencija i Ministarstvo odbrane - kaže predsednik DRI Radoslav Sretenović. Državna revizorska institucija objaviće konačan izveštaj ''Upravljanje službenim vozilima direktnih korisnika budžeta Republike Srbije'' kada bude ispoštovana procedura za žalbe predviđena zakonskim propisima, izjavio je danas predsednik DRI Radoslav Sretenović. - DRI je nakon analize opštih podataka, na osnovu jasno definisanih merila, odabrala 15 od 126 direktnih budžetskih korisnika za detaljnu analizu – rekao je Sretenović. On je naveo da je DRI ranije utvrdila kod 126 budžetskih korisnika da raspolažu sa 26.966 vozila. - Od tog broja 6.424 vozila su opšte namene, a 20.722 posebne namene – to su vozila koja koristi MUP, Bezbednosno informativna agencija i Ministarstvo odbrane. Ukupni rashodi i izdaci u 2012. godini su iznosili više od 6,1 milijarde dinara (skoro 53 miliona evra – prim.aut.) za gorivo, ulje, pneumatike, parkiranje, registraciju… - rekao je Sretenović. DRI će kroz konačan izveštaj predložiti vladi i direktnim korisnicima budžeta Republiike Srbije određene preporuke, a sve u cilju unapređenja sistema upravljanja službenim vozilima, istakao je Sretenović. Prema njegovim rečima, DRI je izradila nacrt izveštaja o reviziji, koji je uručila na adrese 15 direktnih budžetskih korisnika. - Prema Zakonu o DRI, ta insistitucija je dužna da sprovede postupak podnošenja konačnog izveštaja u tom postupku posle uručenja nacrta revidiranim subjektima – kazao je Sretenović. - Subjekti su imali pravo da izjave prigovor na nalaze iz nacrta izvestaja, a koje institucija dužna da razmotri i o njima odluči. U tom smislu, sa subjektima revizije i pređašnjim odgovornim licima su održavani sastanci radi raspravljanja spornih činjenica – naveo je on. Neki od prigovora su, kako je rekao, bili neblagovremeni, pa se na tim slučajevima u skladu sa Zakonom o DRI primenjivao zakon kojim se uređuje opšti upravni postupak. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted July 19, 2014 Zanimljivo deluje ... lepsa od Barakine Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted August 21, 2014 Blindirani Mercedes S600 Guard - i luksuz i zaštita Kao i prethodne generacije Mercedesove top limuzne i novu S klasu koristiće brojne VIP ličnosti i državnici, a mnogi od njih zahtevaju specijalnu zaštitu. Za one koji bi želeli da se u svojoj limuzini osećaju maksimalno bezbedno, a uz to i da uživaju u luksuznom okruženju, Mercedes nudi verziju S600 Guard. Mercedes S600 Guard ima sertifikat za najvišu balistički nivo zaštite, VR9. U karoseriju automobila ugrađene su specijalne čelične komponente, a dodatna zaštita omogućena je zahvaljujući upotrebi aramida (sintetičkih vlakana otpornih na toplotu) i elemenata od polietilena. Sve staklene površine imaju laminatnu strukturu i presvučene su sa unutrašnje strana materijalom od polikarbonata. Specijalna oprema uključuje "panik alarm" sistem, neprozirne unutrašnje roletne, autonomni sistem za recirkulaciju svežeg vazduha, grejana sva stakla, protivpožarni sistem sa automatskom aktivacijom, hidraulični sistem za podizanje i spuštanje bočnih prozora... Pored svih bezbednosnih sitema, Mercedes je posebnu pažnju posvetio luksuznim sadržajima koji su obavezni kada je u pitanju ovakva vrsta vozila. Uprkos dodatnoj masi automobila, pogonski sistem se ne razlikuje u odnosu na standardni Mercedes S600. Ispod haube se nalazi 6.0 V12 koji proizvodi 530 ks (390 kW) i maksimalni obrtni moment od 830 Nm. Ipak, zbog veće težine, maksimalna brzina je elektronski ograničena na 210 km/h. izbor - b92.net ------------------ Ni kalašnjikov mu ne može ništa BMW je predstavio specijalnu blindiranu verziju modela X5 koja je konstruisana tako da može da zaštiti putnike od paljbe iz najpopularnije u najrasprostranjenije automatske puške na svetu, AK-47. BMW nastavlja da razvija sopstveni program blindiranih vozila za posebne namene. Model X5 Security Plus zasnovan je na trećoj generaciji ovog SUV-a i zadovoljava balistički nivo zaštite VR6. Prilikom modifikacije BMW-a X5, nemački proizvođač koristio je iskustva stečena tokom više od tri decenije koliko se kompanija bavi izradom blindiranih verzija svojih modela. Osim blindiranih spoljnih panela na vozilu, X5 Security Plus ima i ojačanja na takozvanim slabim tačkama, spojevima i šavovima elemenata karoserije, kao i specijalno zaštitno staklo. U kriznim situacijama, vozaču će dobro doći snažni V8 TwinPower turbo motor sa 450 ks i inteligentni xDrive pogon na svim točkovima, kako bi štićenu osobu što pre odvezao na bezbednu lokaciju. BMW X5 Security Plus imaće premijeru na salonu automobila koji se krajem avgusta održava u Moskvi. izvor - b92.net Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 2, 2015 Blindirani Inkas Mercedes G63 AMG Kanadski Inkas Armored Vehicle Manufacturing u svojoj ponudi između ostalog ima i blindiranu (nivo zaštite B6+) i produženu verziju Mercedesa G63 AMG (ima 5.5 litarski V8 twin-turbo motor sa 544KS i 760 Nm). Vozilo je u sredini produženo za 109 cm, a između ostalog ovaj G63 AMG i mat crni eksterijer, kamere za nadgledanje situacije oko vozila, opciona dodatna svetla, neprobojna stakla, luksuznu unutrašnjost (drvo, koža), sedišta koja imaju grejanje, hlađenje i funkciju masaže, zatim satelitski TV sistem, mini bar, frižider, LED osvetljenje... Cena za ovakvu G klasu startuje od 450.000 dolara, ali može da da bude i daleko veća uz posebne specifikacije po želji kupca. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted January 25, 2016 Novi predsednik SAD dobija ovu ''zver'' Dok se politička kampanja u Sjedinjenim Državama zahuktava, GM radi na novom automobilu, u koji će sesti 45. predsednik. Ili predsednica... GM poslednje tri decenije ''prevozi'' najpoznatije i najmoćnije ličnosti u zemlji i inostranstvu, suverene vladare Bele kuće i glavnokomandujuće ljude vojnih snaga - američke predsednike. Barak Obama trenutno uživa u Cadillac limuzini, koja je u suštini Chevrolet Kodiak, prepravljen da izgleda kao Cadillac DTS. Predsednik se do sada nije žalio. A i kako će kad je u pitanju automobil sa nadimkom ''zver'', koji je dobio zbog svih mogućih sigurnosnih sadržaja koje ima, a za koje su se pobrinule tajne agencije. Novi predsednik, koji će biti izabran u novembru dobiće i novo vozilo. Opet Cadillac i opet nešto sa bazom GM-ovih SUV-ova. Na fotografijama koje su procurele, nova ''zver'' podseća na model Escalade, a očekuje se da će poprimiti i obrise Cadillac-ovih CT6 i XT5. Ako zaista tako bude, izgledaće fenomenalno. S obzirom na to da se ovo vozilo radi isključivo uz nadzor Nacionalne bezbednosne agencije malo je detalja poznato. Međutim, ako je suditi po odlazećem modelu, biće potrebno puno snage da se pokrene, jer sistemi zaštite od napada na predsednika mogu da teže i po nekoliko tona. Primera radi, trenutna ''zver'' troši 29 litara goriva na 100 kilometara. To znači da će, između ostalog, biti potreban i ogroman rezervoar. Obamina automobilska ''zver'' verovatno je najsigurniji automobil na planeti, ali nije i najbolji za manevre, što se dokazalo u nekoliko prilika. Kobni po njegovu popularnost bili su parking ispred premijerske palate u Londonu i ulaz u ambasadu SAD u Repulici Irskoj, gde se zaglavio 2011. Mnogo polemike bilo je i o korišćenju njegovih performansi u ruralnijim područjima, sa nerazvijenom saobraćajnom infrastrukturom. Dakle, novi predsednički automobil mora prevazići te poteškoće. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites