Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tvrđave na točkovima

Recommended Posts

Strašan izgled je tek početak, Inkas Superior je nezaustavljiv

 

inkas-superior 1.jpg

 

Opremljen jakim oklopom, moćnim dizelašem i enterijerom u koji staje 14 ratnika, ''Superior'' nudi snažnu podršku u zaštiti ljudi i imovine. ''Superior'' je najnoviji proizvod u ponudi kanadskog specijaliste za blindirana vozila, ali i do sada najozbiljniji. Inkas je po pravilu nudio vozila za suzbijanje nereda, ali i luksuzna oklopna vozila, a sada Superirom ulazi i na tržište vojnih transportnih sredstava.

 

inkas-superior 11.jpg

 

Ime mu je ''Superior'', a pokreće ga moćni redni šestocilindarski dizelaš sa 246 kW/335KS i 1.288 Nm. Zvuči puno, ali u ovakvom okruženju to je minimum. Postiže do 130 km/h i što je važno pruža stepen zaštite nivoa BR7. Prevedeno, dok stoji, ručne granate i pešadijsko naoružanje mu ne mogu puno. Prevozi do 14 ljudi, a lako može da se preuredi i u oklopljeno sanitetsko vozilo sa šest ležećih mesta.

 

inkas-superior 111.jpg

 

Kanađani ne pominju startnu cenu, ali zato obećavaju mogućnost prilagođavanja svim željama klijenata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes 600 Pullman na aukciji

 

185852-pullman 1.jpg

 

Najduža verzija Mercedesa 600 (sa oznakom Pullman) izrađivala se šezdesetih i sedamdesetih godina 20. veka i u to vreme ova luksuzna limuzina bila je prevozno sredstvo mnogih predsednika država širom sveta. Umesto standardnog međuosovinskog rastojanja, koje je kod običnog Mercedesa 600 iznosilo sasvim zadovoljavajuća 3.2 metra, Pullman je imao razmak između dve osovine od čak 3.9 metara. To je VIP osobama koje su se prevozile ovim autombilom omogućilo da imaju obilje prostora u zadnjem delu kabine. Prostora je pozadi bilo dovoljno da se postave dva reda udobnih sedišta, okrenuta jedan prema drugom, kako bi predsednici mogli da ćaskaju sa svojim gostima ili da tokom vožnji održe sastanak sa svojim saradnicima.

 

185853-pullman 11.jpg

 

Mercedes je u periodu od 1963. do 1981. godine ukupno napravio 2.677 primeraka luksuzne limuzine 600, od čega je samo 428 bilo u produženoj verziji Pullman, a 59 u varijanti Landaulet sa pokretnim zadnjim delom krova.

 

185854-pullman 111.jpg

 

Nije poznato koliko je ovih vozila sačuvano do danas, ali su dobro očuvani primerci na ceni među bogatim kolekcionarima oldtajmera.

 

185855-pullman 1111.jpg

 

Jedan od takvih je i automobil sa fotografija. Ovaj Pullman je u posedu sadašnjeg vlasnika od 2005. godine, a samo u poslednje dve godine u njegovu restauraciju i servisiranje uloženo je preko 40.000 dolara. Zainteresovani zaljubljenici u ekskluzivne oldtajmere sa dubokim džepom imaće priliku da se za njega nadmeću na aukciji kuće ''RM Sotheby’s'' koja će se početkom decembra održati u Los Anđelesu, a prognoze o ceni automobila nisu objavljene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U čemu se vozi prvi čovek Toyote

 

toyota 2019.jpg

 

Japanska kompanija napravila je jedinstveni automobil zasnovan na Toyotinoj luksuznoj limuzini Century koji povremeno koristi direktor Akio Tojoda. Premium limuzina Century nije obična Toyota. Ovaj model zamišljen je kao pandan Rolls-Royce limuzinama i sličnim automobilima. Na auto-salonu u Tokiju 2017. stigla je nova generacija superluksuzne limuzine Century, nasledivši prethodnika koji se u Zemlji izlazećeg sunca proizvodio čak 21 godinu. Automobil u Japanu košta oko 150.000 evra a opremljen je, između ostalog, audio sistemom sa 20 zvučnika raspoređenih po čitavoj unutrašnjosti vozila, kao i elektropomičnom zavesom koja daje punicima dodatnu privatnost tokom vožnje. Zvučna izolacija je na najvišem nivou, a vibracije u vožnji maksimalno su smanjene.

 

Automobil ima i elektronski kontrolisano vazdušno oslanjanje koje putnicima garantuje vrhunski komfor i udobnost. U standardnoj varijanti, Toyota Century koristi hibridni pogonski sistem koji se sastoji od 5.0 litarskog V8 benzinca i elektromotora ukupne kombinovane snage od 431 ks. Benzinski osmocilindraš isporučuje 381 ks i 510 Nm, dok električna jedinica raspolaže sa 224 ks i 300 Nm. Po želji prvog čoveka Toyote, ova luksuzna limuzina dobila je jedinstvenu GRMN verziju, koju je doradilo Gazoo Racing sportsko odeljenje japanskog proizvođača. Ovaj unikatni primerak modela Century snimljen je krajem prošle godine na stazi Fuji Speedway na manifestaciji Gazoo Racing Festival 2018. posvećenoj Toyotinim visokoperformansnim automobilima. Akio Tojoda se na svečanost dovezao u prigodnom vozilu - Toyoti Century GRMN, a tom prilikom imao je i nesvakidašnjeg šofera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putin će se u Beogradu voziti u ''bunkeru na točkovima''

 

179619-kortez 1.jpg

 

Predsednik Rusije Vladimir Putin posetiće u četvrtak Beograd, a pretpostavlja se da će sa njim stići i nova limuzina Aurus, kojom će se ruski predsednik provozati srpskom prestonicom. Prema protokolu, predsednikov automobil se ponekad dostavlja vozom, a češće, iz bezbednosnih i operativnih razloga, teretnim avionom, piše Sputnjik. Vozila namenjena ruskoj delegaciji dopremaju se ranije drugim letom i prate Putina tokom poseta inostranstvu. Aurus, novi automobil ruskog predsednika, prvi put je predstavljen javnosti na inauguraciji Vladimira Putina u maju prošle godine, a prvi put je u inostranstvu provozan u leto iste godine, u glavnom gradu Finske, gde se ruski lider sastao sa svojim američkim kolegom. Inače, američki novinari su istakli da je rusko predsedničko vozilo superiornije od onog u kome se vozi predsednik SAD-a.

 

kortez 23.jpg

 

Tehničke karakteristike se uglavnom drže u tajnosti, ali zapadni mediji su naveli da automobil ruske proizvodnje izgleda izuzetno impresivno i opisali da je to ''pravi bunker na točkovima''. Eksperti ističu da je specijalni Aurus jedna od najzaštićenijih i najsigurnijih limuzina na svetu. Spolja podseća na sovjetski ZIS-110 iz druge polovine četrdesetih godina prošlog veka, koji je pravljen za sovjetsko rukovodstvo. Naziv se sastoji iz dve reči: aurum (lat. zlato) i Rus kao Rusija. U centru logoa je štit, a u njegovom gornjem delu se nalazi zvezda vodilja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blindirani Inkas Cadillac Escalade Chairman Package

 

189160-inkas 1.jpg

 

Kao baza je poslužio Cadillac Escalade modelske godine 2019., a delo je kanadske firme Inkas, specijalizovane za blindirana vozila. Blindirani Inkas Cadillac Escalade Chairman Package zadovoljava BR6 norme, pa nudi zaštitu i od pušaka kalibra 7.62mm.

 

189161-inkas 11.jpg

 

Vozilo ima i povišeni krov (+102 mm), modifikovano oslanjanje i kočnice, pozadi nudi sav mogući komfor (koža, alkantara, drvo, mini bar, multimedia sistem, 4k Smart TV, 4G LTE hotspot, Apple CarPlay i Android Auto, surround sound sistem, posebno osvetljenje, kožna sedišta sa grejanjem, ventilacijom i masažom).

 

189162-inkas 111.jpg 189163-inkas 1111.jpg

 

Cena za ovakvo vozilo iznosi od 300.000 do 500.000 dolara, u zavisnosti od opreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blindirani Rover Range Sentinel

 

Range_Rover_Sentinel 1.jpg

 

Land Rover Special Vehicle Operations (SVO) je promovisao unapređenu verziju blinidiranog modela Range Rover Sentinel, koji je sada dobio više snage, unapređeni komfor i još bolju zaštitu od metaka i eksplozija.

 

Range_Rover_Sentinel 11.jpg

 

Za blindirani Range Rover Sentinel su predviđeni i modifikovano oslanjanje, jači kočioni sistem, protiv požarni sistem, točkovi sa run-flat sistemom (ako je guma oštećena automobil onda može da se voži još 50 km pri brzinama do 80 km/h), kao i 5.0 litarski V8 motor sa 380KS (ranije se ugrađivao V6 agregat sa 340KS).

 

Range_Rover_Sentinel 111.jpg Range_Rover_Sentinel 11111.jpg

 

Ubrzanje 0-100 km/h traje 10.4 sekundi, dok je najveća brzina ograničena na 120 milja na sat (193 km/h).

 

Range_Rover_Sentinel 1111111.jpg

 

Vozilo se odlikuje i odličnim off-road mogućnostima, a deo opreme čine i Land Roverov najnoviji Touch Pro Duo infotainment sistem sa dva 10-inčna ekrana osetljiva na dodir u visokoj rezoluciji, kao i paket Black Pack sa crnim detaljima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inkas Mercedes AMG G63 otporan na metke

 

190702-inkas 1.jpg

 

Posedovanje vozila kao što je Mercedes AMG G63 je san za mnoge, a posebno ako se radi o dorađenom primerku. Kompanija ''Inkas'' poznata po proizvodnji blindiranih vozila kao što su ''Superior'' i ''Sentry MPV'' je svoj tretman iskoristila za Mercedes AMG G63, pa je ovaj model dodala u ponudu blindiranih SUV-ova. Vozilo može da izdrži najsurovije uslove na putu ali i da zaštiti putnike od napada nasilnika.

 

190703-inkas 11.jpg

 

Inkas Armored G-Wagon izgleda i vozi se kao normalni AMG G63, ali je ojačan kompozitnim materijalima pa može da izdrži napad municijom, kao i eksplozije. Tačnije, može da zaštiti putnike od napada oružja koje koristi municiju kalibra 7.62, kao i simultane eksplozije dve DM51 granate. Vozilo je proizvedeno tako da zadovolji CEN 1063 BR6 balističke standarde.

 

190704-inkas 111.jpg

 

Poređenja radi, ''Rezvani Tank Military Edition'' zadovoljava BR7 balističke standarde, ali je razlika između ova dva vozila veoma mala.

 

190705-inkas 1111.jpg

 

Inkasovo vozilo ima kompletnu zaštitu putničke kabine, staklo otporno na metke, zaštitu baterije i kontrolnog modula, ojačano oslanjanje, sistem koji omogućava kretanje vozila u slučaju pucanja guma kao i sigurnosni sistem pristupačan iz prednjeg dela kabine. Ako to nekom nije dovoljno, može da naruči i protivpožarni sistem i mnoštvo dodatne opreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes: ''Nemamo ideju odakle naše limuzine u Severnoj Koreji''

 

mercedes s korea.jpg

 

Lidera Severne Koreje su nedavno u Vladivostoku na železničkoj stanici čekale dve limuzine - Mercedes S600 Pulman Gard i Mercedes Majbah S62. Nemački ''Dajmler'', proizvođač Mercedesa i njihovih blindiranih limuzina koje koristi lider Severne Koreje Kim Džong-un, saopštio je da nema pojma gde ih je on dobio i da nemaju poslovne odnose sa Severnom Korejom. Kim je Dajmlerove brendirane limuzine koristio na nekoliko vrlo visokih samita, uključujući i sastanak ove sedmice sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom i oba njegova prethodna samita sa američkim predsednikom Donaldom Trampom.

Prodaja luksuzne robe Severnoj Koreji, uključujući i limuzine, zabranjena je sankcijama Ujedinjenih nacija koje imaju za cilj da izvrše pritisak na Pjongjang da napusti proizvodnju nuklearnog oružja, preneo je AP. Kima su, međutim, čekale dve limuzine na stanici u Vladivostoku - Mercedes S600 Pulman Gard i Mercedes Majbah S62. Veruje se da je, takođe, koristio S600 Pulman Gard na samitu sa američkim predsednikom Donaldom Trampom u Singapuru prošlog juna i u Hanoju u februaru. ''Nemamo apsolutno nikakvu ideju kako su ta vozila isporučena Severnoj Koreji'', izjavila je portparolka Dajmlera Silke Mokert u pisanom odgovoru na izveštaj Asošieted presa o limuzinama objavljenom u sredu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi japanski car ostaje veran Toyoti Century, ali uz veliku novost

 

toyota century g.jpg

 

Toyota Century već decenijama opslužuje najviše japanske zvaničnike kao jedan od najkonzervativnijih i najudobnijih automobila današnjice. Novi japanski car Naruhito će joj ostati veran, ali...

Legendarna Toyota Century je 2017. godine modernizovana, a na listi se našao i V8 dragulj u formi hibrida. Njegova uloga je bila da zameni kućni V12 motor, koji sve do tada nijedan pogon nije bio dostojan da zameni. Da, oni koji su Century probali, kažu da uglađeniji automobil i spokojniju vožnju na asfaltu ne možete iskusiti. Međutim, novi car je, izgleda, poželeo promene. U želji da bude bliži svojem narodu, navodno je poželeo otvorenu Laundalet verziju, javlja ''Wall Street Journal''. Tako nešto u klasičnom obliku Centuryja japanski gigant nije nudio, ali je već sličan koncept predstavio na Lexusu. Otvoreni LS je 2011. godine dat na korišćenje princu Albertu II. Century će ići verovatno u istom smeru sa tek delimično dekapitiranim krovom. A ako ćemo o ceni, recimo da Century trenutno ne ide preko 175.000 USD, nemerljivo niže od izbora ''preuzvišenih'' sa Zapada. Pritom ne računamo na sportsku GRMN verziju kakvu si je naručio prvi čovek Toyote.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen 2020. Rezvani Tank

 

193627-rezvani-tank.jpg

 

Američki Rezvani je sa par zatamnjenih teaser slika najavio da će za nekoliko nedelja prikazati model Tank, modelske godine 2020. U saopštenju se 2020. Tank najavljue kao potpuno novo vozilo sa svežim dizajnom koje ne deli nikakve delove sa prethodnikom, kao i to da će imati ''sistem oslanjanja svetske klase'' dizajnirano u partnerstvu sa kompanijom FOX.

 

193628-rezvani-tank.jpg

 

Pominju se i ''masivne off-road gume'', dok će se za poogn brinuti 6.2 litarski V8 motor sa kompresorom i 746 kW/1014KS. Opet će se u gami naći i verzija ''Tank Military Edition'', između ostalog otporna na metke i sa EMP zaštitom. Rezvani je potvrdio da će isporuke prvim kupcima početi još tokom predstojećeg leta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blindirani Volvo XC90

 

193883-volvo xc90 1.jpg

 

Volvo u svojoj ponudi ima i blindiranu verziju svog najvećeg SUV modela XC90, pri čemu taj Volvo XC90 Armoured košta 450.000 funti (oko 502.000 evra). Kao baza za blindiranu verziju je poslužio XC90 T6 AWD Inscription koji je između ostalog dobio čelični oklop debljine 10 mm, stakla debljine do 50 mm, kao i sistem za gašenja požara.

 

193884-volvo xc90 11.jpg

 

Kompletna zaštita (nivoa VR8) je podigla težinu za dodatnih 1.400 kg pa je vozilo dobilo i modifikovano oslanjanje i jači kočioni sistem.

 

193885-volvo xc90 1111.jpg

 

Prodaja ovog automobila je već počela, uz najavu da će prve isporuke kupcima startovati do kraja ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj Audi RS7 sa 771KS je najbrže blindirano vozilo na svetu

 

addarmor 004.jpg

 

Kada govorimo o blindiranim vozilima, prve asocijacije su najčešće masivni američki SUV modeli ili limuzine sa dodatkom kilograma koje, iako su odlične po pitanju blokade metaka i ostalih opasnosti, ipak nisu najzabavnija vozila za vožnju. Kako piše Jutarnji, kompanija ''AddArmor'' je predstavila svoj projekat - blindirani Audi RS7 koji je pritom i tjuniran čime je postao najbrže blindirano vozilo na svetu! Čini se da će se zaštitari kompanija ili državnih institucija koje nabave ova vozila svađati oko toga ko će se naći za upravljačem.

 

Šta je tačno posebno na ovom modelu? Pa krenimo od činjenice da je snaga 4.0 litarskog twin-turbo V8 motora porasla na čak 771KS uz 1085 Nm obrtnog momenta, što omogućava ovoj neuništivoj limuzini sprint do stotke za 2.9 sekundi i maksimalnu brzinu od 325 km/h! Ponovićemo još jednom - ovo je najbrže blindirano vozilo na svetu!

 

addarmor 003.jpg

 

Kako su došli do ovakvih performansi? Samo tjuning motora nije bio dovoljan, budući da blindirani modeli uvek imaju dodatnu težinu zbog svih dodataka koje imaju. Zato su u kompaniji odlučili da koriste čvrste, ali i lagane materijale, pa su ojačani materijali povećali ukupnu težinu za samo 90 kg. Automobil pritom zadovoljava B4 nivo balističke zaštite.

 

addarmor 002.jpg

 

U ''AddArmor''-u tu nisu stali, već su odlučili da automobil opreme zanimljivim stavkama, a čini nam se da su im kao inspiracija poslužili filmovi o Džejmsu Bondu. Tako automobil može da ispušta posebne zvukove, opremljen je sprejem koji se po potrebi može ispustiti na neprijatelja. Osim toga, kvake mogu da postanu elektro-šoker što će onemogućiti neželjeni ulazak u kabinu.

 

addarmor 001.jpg

 

Tu je i posebna kamera za noćnu vožnju, detektor eksploziva i mina kao i maske za vozača i putnike. Ispod prednjeg branika se nalaze ojačanja koja čuvaju hladnjak, pa je tako u slučaju bega sa ovim monstruoznim Audijem moguće i probijati barikade. U krajnjem slučaju, u gepeku se nalazi i poseban deo sa oružjem, a u trenutku kada se izvadi automobil će automatski nazvati 911 i poslati vašu lokaciju. Koliko sve to košta?

Cena ovog modela u SAD-u iznosi 205.000 dolara, a ako već imate RS7 u garaži i želite ovakvu doradu, to će vas koštati 91.000 dolara. U kompaniji ''AddArmor'' ističu da je moguće odabrati i jeftinije varijante koje kreću od 28.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Arquus Scarabee

 

scarabee.jpg

 

Arquus Defense je filijala Volvo groupe, a Scarabee (Buba) je njihovo novo vojno vozilo. Ističu se pogon na sva četiri točka, upravljanje na sva četiri točka, kao i hibridni pogon (dizelaš sa 224 kW/305KS i elektromotor sa 77 kW/105KS).

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije lako doći do Mercedesa. To zna i Kim Džong-un

 

mercedes s korea.jpg

 

New York Times je sproveo opsežnu istragu o tome kako se severnokorejski diktator Kim Džong-un dokopao blindiranih Mercedesovih vozila, a koje u stvari ne bi smeo da ima. Naime, prodaja luksuznih dobara Severnoj Koreji je zabranjena na bazi UN-ovih sankcija. Krenimo redom. Kim Džong-un je na nekoliko događaja bio viđen u par modela Mercedesove S klase. Associated Press je poslao pitanje Daimleru kako je to moguće, a iz nemačkog proizvođača je stiglo saopštenje u kome tvrde da ni oni sami nemaju pojma kako su se te S klase našle u Severnoj Koreji.

New York Times je nakon toga počeo da istražuje i trag ih je prvo odveo u holandski Roterdam, odnosno njegovu luku u kojoj je par blindiranih S klasa natovareno u jedan brod. Nakon 41 dana putovanja taj brod je stigao u Kinu, a potom su na drugom brodu Mercedesi krenuli u Japan. Tamo su pretovareni u treći brod i otpremljeni u Južnu Koreju. U Južnoj Koreji automobili su pretovareni na jedan ruski brod sumnjivog vlasništva. Taj ruski brod je zatim isplovio, isključio svoje uređaje za praćenje i nakon nekog vremena se pojavio u ruskom Vladivostoku sa ugljem kao navodnim teretom. Ipak, čini se da su sa njim stigli i automobili, jer su u Vladivostok poslata dva severnokorejska transportna aviona koji su automobile navodno preneli u Severnu Koreju.

 

Lako ćemo za automobile, ali šta još Kim ovako krijumčari?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenk u Velikoj Britaniji služi kao limuzina i može da se iznajmi

 

tank limo 002.jpg

 

Tank Limo je verovatno prvi i jedini produženi tenk na svetu koji je moguće iznajmiti. Nalazi se u Velikoj Britaniji, a njime upravljaju poslovni parneri Nick Mead i Tod Chamberlain. Oni koji smatraju da iznajmljivanje Bentleyja ili Rolls-Roycea za specijalne prilike više nije hit, sada imaju neobičnu alternativu. Meadova priča s tenkovima je počela pre 30 godina kada je kupio dva. U to vreme mu je bio cilj da jedan zadrži, a drugi proda, međutim, čak i pre nego su mu isporučeni, jedna kompanija je tražila unajmljivanje tako da je za tu uslugu vratio više od polovine novca koji je uložio. To mu je bio znak da ima odličnu poslovnu priliku.

 

tank limo 001.jpg

 

Produženi tenk je potpuno legalan za drumsku vožnju u Velikoj Britaniji, ali mora da koristi gusenice s gumenom zaštitom. Težak je 17.5 tona, a maksimalna brzina kojom sme da se kreće je 32 km/h. Iako je tenk velik i težak, njime je ipak lako upravljati jer se okreće u sredini. Imao je samo jedan incident kada je otkinuo retrovizor na jednom kombiju u Londonu. Najniža cena po kojoj je moguće iznajmiti tenk je 1.600 funti, odnosno 1.762 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro i 2020. Rezvani Tank

 

195066-rezvani-tank 003.jpg

 

Američki Rezvani je sa novom ''teaser'' slikom najavio da će uskoro prikazati model Tank, modelske godine 2020. U saopštenju se 2020 Tank najavljuje kao potpuno novo vozilo sa svežim dizajnom koje ne deli nikakve delove sa prethodnikom, kao i to da će imati ''sistem oslanjanja svetske klase'' dizajnirano u partnerstvu sa kompanijom FOX. Pominju se i ''masivne off-road gume'', dok će se za pogon brinuti 6.2 litarski V8 motor sa kompresorom iz modela Dodge Challenger SRT Demon ali koji je ovde pojačan na svih 746 kW/1014KS. Opet će se u gami naći i verzija Tank Military Edition, između ostalog otporna na metke i sa EMP zaštitom. Rezvani je potvrdio da će isporuke prvim kupcima početi tokom zime, a narudžbine se primaju već sada (depozit iznosi 2.500 američkih dolara).

 

193627-rezvani-tank 002.jpg 193628-rezvani-tank 001.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

2020. Rezvani Tank

 

5d51d2dad8685_195225-rezvani-tank11111.jpg.80a5d35775afaf79d8cf6dfb7d8dda89.jpg

 

Kao što je i najavljivao, američki Rezvani Motors je je danas i zvanično prikazao novi Tank, modelske godine 2020, opisan u saopštenju kao Xtreme Utility Vehicle (XUV). 

 

5d51d314f1fa4_195223-rezvani-tank1.jpg.3a0c653ffc5a70422e64e22bc0f8368e.jpg

 

U saopštenju se 2020. Tank najavljuje kao potpuno novo vozilo sa svežim dizajnom koje ne deli nikakve delove sa prethodnikom, kao i to da ima "sistem oslanjanja svetske klase" dizajnirano u partnerstvu sa kompanijom FOX.

 

5d51d31414868_rezvani-tank111111.jpg.c0666766b87c8921b650a3f367f61242.jpg

 

Pominju se i "masivne off-road gume", dok će se za pogon najjače verzije u paleti brinuti 6.2 litarski V8 motor sa kompresorom iz modela Dodge Challenger SRT Demon ali koji je ovde pojačan na svih 746 kW/1014KS i 1180 Nm obrtnog momenta.

 

5d51d31335714_rezvani-tank1111111.jpg.19fa002cefd6f8a215b99867d5b8b843.jpg

 

Opet će se u gami naći i verzija Tank Military Edition, između ostalog otporna na metke i sa EMP zaštitom.

 

5d51d3120ca24_rezvani-tank11111111.jpg.37497a41cde378af3cf34d84ab34f6af.jpg

 

Rezvani je potvrdio da će isporuke prvim kupcima početi za nekoliko nedelja. Cene startuju od 155.000 dolara za baznu verziju, blindirani Tank Military Edition košta 295.000 dolara, a verzija Tank X (koji se opisuje kao "off-road superautomobil") ima cenu od 349.000 dolara.

 

5d51d3111e955_195224-rezvani-tank1111.jpg.6d5ece4235755c50c40a9b738555cd59.jpg

 

Dostupna je i dugačka lista dodatne opreme, od potpuno kožnog enterijera (po ceni od 5.500 dolara), preko Focal audio sistema (12.500 dolara) pa do bočnih kamera (850 dolara).

 

5d51d31017ab7_rezvani-tank111111111.jpg.748c3646d8deae690532f1cdbfaf0137.jpg

 

Regularni 2020. Tank pokreće 2.0 litarski turbo benzinac sa 285KS, a dostupni su takođe i 3.6 litarski atmosferski V6 sa 285KS, pa 6.4 litarski V8 sa 500KS, kao i 3.0 litarski V6 dizelaš sa 285KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najsnažniji serijski terenac na svetu: Rezvani Tank X

 

rzv000.jpg

 

Rezvani Motors je firma sa sedištem u Kaliforniji, koja se bavi automobilskim dizajnom i proizvodi vozila superiornih performansi. Osnovao ju je iransko-američki preduzetnik Feris Rezvani, jedan od dizajnera Vencerovog superautomobila Sarthe, koji je ranije radio u Aston Martinu, Ferrariju i DBC-u. Terenac Tank X, koji kompanija naziva ''Extreme Utility Vehicle'' ili XUV, pokreće Dodge Demon 6.2-litarski V8 motor sa kompresorom, koji uz posebu doradu isporučuje 1.000 konjskih snaga uz 1.180 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

rzv007.jpg

 

Rezvani je svoje ekstremno terensko vozilo pod nazivom Tank predstavio prvi put u novembru 2017. godine a automobil je dizajniran kao ''vojni terenac za svakodnevnu vožnju''. Sa specijalnim FOX ogibljenjem i alu felnama izrađenim od T6061 aluminijuma koji se koristiu vazduhoplovnoj industriji, ovaj terenac sa pogonom na sva četiri točka izvrsno se snalazi u off-road okruženju.

 

rzv006.jpg

 

Neke od ključnih karakteristika koje Tank nudi su: opciona balistička oklopna zaštita do nivoa B4 i B7, armirana stakla, zaštita od bombi... Tu su i ojačano oslanjanje, vojne ''runflat'' gume, interkom sistem, termalni sistem noćnog vida, neprobojno staklo do balističkog nivoa B7, kompozitni oklop koji štiti putnike i zadnji izbacivač prepreka. Osim toga, Tank ima i zaslepljujuća svetla, gas maske, komplet za hipotermiju, skriveni hladnjak motora i rezervoar za gorivo oklopljen kevlarom. Iznad vetrobranskog stakla, na krovu, opremljen je LED svetlima visokog intenziteta koji mogu pretvoriti noć u dan.

 

rzv005.jpg

 

Što se unutrašnjosti tiče, Rezvani je opremio ovaj terenac belim kožnim presvlakama i sedištima koja se mogu grejati ili hladiti, 7.9-inčnim centralnim ekranom multimedijalnog sistema i zvučnim sistemom Focal. Početna cena ''obične'' verzije modela Tank za 2020. godinu kreće se od 155.000 američkih dolara, a specijalno opremljen Tank X košta od 349.000 dolara. Neki od poznatijih vlasnika ovog vozila su glumac Džejmi Foks i pevač kris Braun.

 

rzv004.jpg

 

rzv003.jpgrzv002.jpgrzv001.jpg

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW X5 Protection VR6 otporan na metke i eksploziv

 

x5 001.jpg

 

Za one koji se nalaze u veoma opasnim delovima sveta, ali i dalje žele luksuz, novi BMW X5 Protection VR6 je pravi izbor za njih. Ovakav X5 izgleda kao i svaki drugi primerak BMW-ovog crossovera, samo što može izdržati i paljbu kalašnjikova. Ako napadači koriste eksploziv, X5 može izdržati eksploziju 15 kg TNT-a sa udaljenosti od četiri metra. Kako bi ga BMW dodatno zaštitio ovaj X5 je dobio panele na vratima, bočne ramove, krov i zaštitni zid napravljene od čelika visoke čvrstoće. Dodati su i aluminijumski delovi koji štite podvozje i prtljažnik. Debiljna stakala iznosi 30 milimetara i mogu izdržati napad ručnim vatrenim oružjem. Opciono je moguće dobiti dodatnu zaštitu podvozja koja može izdržati eksploziju ručne granate. Ako su dronovi problem, dodatno zaštićeni krov može izdržati eksploziju 200 grama C4 eksploziva.

 

x5 002.jpgx5 003.jpgx5 004.jpgx5 006.jpg

 

BMW X5 se može brzo udaljiti sa opasne lokacije zahvaljujući 4.4 V8 BiTurbo motoru koji razvija 523 KS i 750 Nm obrtnog momenta. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 5.9 sekundi, a njegova elektronski ograničena maksimalna brzina iznosi 210 km/h. Za veću sigurnost, 20-inčne felne imaju gume sa ojačanim bočnim zidovima, tako da se vozilo može nastaviti kretati i u slučaju potpunog gubitka pritiska. Specijalna zaštita štiti rezervoar goriva u slučaju požara, a tu je i sistem regeneracije u slučaju pucanja. BMW X5 Protection nudi dovoljno mesta za četiri osobe, a interkom sistem omogućava komunikaciju sa okruženjem bez rizika za putnike. Standardni alarm na pritisak dugmeta zaključava vrata i zatvara prozore, pali svetla i stvara jak zvuk. Kada će početi prodaja i po kojoj ceni zasada nije poznato.

 

x5 007.jpgx5 008.jpgx5 009.jpg

x5 010.jpgx5 011.jpgx5 012.jpgx5 013.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites



Послато уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslednji Mercedes iz pratnje

 

mercedes 280 001.jpg

 

Širom oglasa u regionu, svaki crni automobil američke proizvodnje ili pak Mercedes pre ili kasnije dobije epitet automobila koji je pratio Josipa Broza Tita. U stvarnosti, većina tih automobila nikada nije služila vojsku u Specijalnoj auto-četi, mada je verovatno imala veze sa velikim državnim aparatom nekadašnje zemlje. Ipak, ti mitski automobili koji su okruživali Titove Mercedese 600 ipak postoje i jedan od retkih potvrđenih i savršeno očuvanih primeraka danas je pred vama.

 

280 002.jpg280 003.jpg280 004.jpg280 006.jpg

 

Njegov vlasnik Nenad dugogodišnji je kolekcionar Mercedesa i ovaj automobil jedan je od novopridošlih u njegovu garažu. Njegova istorija je dobro dokumentovana i Nenad ju je ukratko ispričao: ''To je Mercedes-Benz W123 280E iz 1980. godine. Dovezen je u SAČ iz Autokomerca Ljubljana 21. januara 1980. Kupljen je da bude pratnja Josipu Brozu Titu, ali kako je on nekoliko meseci kasnije umro, do 1986. godine je vožen tek oko 600 kilometara. Kasnije je korišćen u neke vojne svrhe i u vojsci je bio do 2003. godine kada je prodat na jedinoj vojnoj licitaciji. Kupio ga je čovek od koga sam ga ja kupio sa 38.000 km na satu i do 2010. do kad ga je redovno registrovao, prešao je 7.000km. Od tada nije vožen, a ja sam ga kupio prošle godine u ovakvom stanju. Imao je fabričke ratkapne, ali sam mu stavio Barok felne koje su išle na to godište.''

 

280 007.jpg280 005.jpg280 008.jpg280 009.jpg280 019.jpg

 

Iako se pod haubom nalazi najsnažniji motor koji je fabrički išao u Mercedes-Benz W123, zanimljivost vezana za ovaj primerak jeste da nema gotovo nikakvu opremu. Naime, osim toga što nema klimu, on takođe nema ni prozore na struju, a menjač je manuelni. Ali, budući da je u pitanju automobil koji je izašao iz fabričkih postrojenja kao vozilo za posebne namene, ovaj W123 krije mnogo toga drugog: ''Rotacije, sirene i radio stanice su fabričke, u vratima vozača i suvozača su kasete za pištolje, zadnji naslon za ruku je takođe pregrada za oružje. Centralni deo konzole je drugačiji nego na civilnom autu i tu se nalaze komande za rotacije, a postoje i dodatna svetla za suvozača.'' Broj šasije je takođe poseban i razlikuje se od broja šasije civilnih W123, što bez sumnje potvrđuje njegovu originalnu namenu.

 

280 015.jpg280 010.jpg280 011.jpg280 012.jpg

280 013.jpg280 014.jpg280 020.jpg280 021.jpg280 023.jpg

 

Automobilski istoričar Miroslav Milutinović je u svojoj knjizi koja se bavi Titovim velikim voznim parkom potvrdio postojanje ovog automobila, sklopivši celu priču od državnog početka do civilnog kraja. Prema podacima do kojih je došao, ovaj Mercedes bio je jedan od dva W123 280E koji su kupljeni za potrebe pratnje, a samim tim i za Tita, budući da je svaka sledeća kupovina automobila za specijalne namene bila za njegove naslednike. U SAČ-u je inače bilo ukupno šest Mercedesa W123, četiri iz 1976. godine i dva kupljena 1980. Uz svoj automobil, Nenad je dobio i overenu kopiju vojne tehničke knjižice sa dokumentovanim servisima i kilometražom, te originalnu vojnu prvu pomoć. Takođe, još jedan zanimljiv detalj jeste ostatak crvenog voska na čepu rezervoara, budući da je svaki automobil u četi bivao zapečaćen posle svakog dolivanja benzina.

 

280 016.jpg280 017.jpg280 018.jpg

 

S obzirom na to da je čuvar vrednog komada državne automobilske istorije u gotovo savršenom stanju, Nenad jednu od kruna svoje kolekcije čuva sa posebnom brigom. Održavanje njenog savršenog mehaničkog stanja samo je jedan korak u očuvanju automobila čija sudbina ipak nije bila da vozi uz Pullmane. Uredno garažiran i sa svojim prvim i jedinim civilnim tablicama, ovaj Mercedes sada uživa u zasluženoj vojnoj penziji u rukama koje o njemu vode najbolju brigu.

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

preuzeto sa - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blindirani Inkas Bentley Bentyaga

 

inkas b 003.jpg

 

Za ovo vozilo se pobrinula kanadska firme Inkas, specijalizovana za blindirana vozila. Zadovoljava CEN 1063 BR6 balistički standard i između ostalog pruža zaštitu i od oružja poput AK47 i AR10.

 

inkas b 002.jpg

 

Deo zaštite se odnosi i na rezervoar, bateriju i na izduvne cevi, a zanimljiv je i sistem dimne zaštite, u stilu Džejms Bonda.

 

inkas b 001.jpg

 

U vesti se ne pominje težina, ali je ona svakako veća nego kod fabričke verzije koja ima 2440 kg. Motor je 6.0 W12 sa 600KS. Cena za ovakvu Bentaygu iznosi 500.000 dolara.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Century Cabrio

 

196320-toyota c 001.jpg

 

Toyota je objavila nekoliko slika posebnog Century modela koji će se 22. oktobra ove godine koristiti na zvaničnoj inauguraciji novog japanskog cara Naruhita. Upitanju je unikatni Toyota Century Cabrio i to sa 4 vrata. U kratkom saopštenju Toyota navodi samo da je automobil dugačak 5340 mm i da je dobio sva neophoda ojačanja prilikom prepravke limuzine u kabriolet.

 

196321-toyota c 002.jpg

 

Standardni Century inače pokreće hibridni pogonski sklop koji se sastoji od 5.0 V8 benzinca i elektromotora (kombinovana snaga iznosi 431KS).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...