Jump to content
FAS Goran
Woodoo

Hyundai i Kia lažirali podatke o potrošnji / Stvarna potrošnja goriva

Recommended Posts

Novi šok za vlasnike dizelaša: Potrošnja u praksi i do 75% veća od deklarisane

 

diesel.jpg

 

Prema prikupljenim informacijama s više od milion automobila koji koriste aplikaciju ''Carly Connected Car'', može se zaključiti ono što svi znamo, a to je da automobili u praksi troše puno više nego prema zvaničnim podacima dobijenim u laboratorijskim uslovima. Tako je na primeru praćenja 150.000 automobila u Velikoj Britaniji primetna tendencija rasta razlike u deklarisanoj i praktičnoj potrošnji goriva, a i to sa svakim novim modelom od 2004. do 2017. godine, kada je ta razlika iz poznatih razloga minimalno reducirana.

Najveća razlika je uočena na dizelašima proizvedenim 2016. godine, prema kojima je potrošnja goriva u praksi bila i do 75% viša u odnosu na od proizvođača deklarisanu potrošnju. Kako je prosečna potrošnja takvog automobila iznosila 4.5 l/100 km, za vozača koji prelazi 19.300 km godišnje to znači dodatni godišnji trošak na gorivo od oko 816 GBP. Da stvar bude gora, najveće razlike su zabeležene na malim i kompaktnim automobilima, kao i SUV-ovima. Prema podacima aplikacije vozači malih gradskih automobila ostvaruju 55% veću potrošnju goriva kod verzija pokretanih dizelašem, kao i 35% veću potrošnju kod benzinaca. Kod kompaktnih automobila i SUV-ova taj procenat je nešto niži, u rasponu od 40 do 45%. Zanimljivo, jedini segment u kojem se deklarisana i postignuta potrošnja poklapaju su sportski automobili pokretani dizelskim motorom.

Aplikacija ''Carly'' se nudi za modele BMW-Mini, Mercedes, Renault i sve marke VW koncerna, a cena je oko 30 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru priznaje manipulaciju podacima o potrošnji i emisijama

 

162804-subaru xv 1.jpg

 

U saopštenju objavljenom juče, Subaru je priznao da je manipulisao podacima o potrošnji goriva i emisijama štetnih gasova za više od 900 automobila u svojim Gunma i Yajima fabrikama. Unutrašnja istraga naređena od strane japanske vlade otkrila je da su ''određena merenja i podaci neadekvatno izmenjeni, a vrednosti koje se razlikuju od onih koje su trebale biti zabeležene kao stvarni rezultati merenja zabeležene u mesečnim izveštajima''. Subaru smatra da je manipulacija počela oko 2002. godine, ali navodi da ne može to da dokaže jer nema podatke od pre 2012. godine.

 

U izveštaju se navodi da su izmenu podataka izvršili inspektori fabrike. Neki od niže pozicioniranih menadžera su verovatno znali šta se dešava, ali navodno nema dokaza da je viši menadžment bio upoznat sa manipulacijom. Subaru tvrdi da su zaposleni dali tri razloga za falsifikovanje rezultata potrošnje goriva i emisija štetnih gasova. Prvo, navodi da su više rankirani inspektori naredili mlađem osoblju da promene rezultate tako da ispunjavaju standarde fabrike. Drugo, iz razloga što Subaru vrši merenja preko dužeg vremena ili za velik broj vozila, inspektori su izmenili podatke kako bi smanjili varijacije. Ponekad je to značilo da se rezultati ''ulepšaju'', ali u drugim situacijama da izgledaju lošije nego što stvarno jesu. Treće, iako su neka prilagođavanja dozvoljena kako bi ispravila grešku u merenju, nedostatak treninga je značio da inspektori nisu znali kako da pravilno prilagode podatke. U ovom trenutku Subaru nema nameru da opozove 903 sporna vozila. Tvrdi da je pregled podataka pokazao da svi ti automobili ispunjavaju standarde fabrike. Ipak, Subaru navodi da ''iskreno žali činjenice otkrivene istraživanjem'' i da je ''odlučan da sprovede mere kako bi sprečio ponavljanje ovog problema''. Takođe planira da ''reformira zastarele aspekte svoje korporativne kulture poput autoritarnosti, oslanjanja na prethodne slučajeve i formalizam, i postane čestita kompanija''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direktor Subarua podneo ostavku zbog lažnih podataka o potrošnji

 

subaru i 5d.jpg

 

Prvi čovek japanskog proizvođača automobila Subaru podneo je ostavku zbog skandala u vezi sa lažnim podacima o emisiji gasova i potorišnji goriva vozila ove marke. Subaru je utvrdio da se netačni podaci odnose na preko 1.800 automobila te marke, što je koštalo položaja direktora Jasujukija Jošinagu. Umesto da 22. juna na godišnjem skupu akcionara japanskog proizvođača bude unapređen u predsednika upravnog odbora Subarua, kako je bilo predviđeno, Jošinaga je dao ostavku na rukovodeći položaj u kompaniji. Njega će poziciji direktora zameniti Tomomi Nakamura, potpredsednik Subarua.

 

Japanski proizvođač priznao je početkom juna da su njegovi zaposleni prilikom testiranja zabeležili netačne podatke o potrošnji goriva i emisiji izduvnih gasova na dvostruko više vozila nego što se to ranije mislilo. U aprilu je objavljeno da su u pitanju 903 automobila, ali se u međuvremenu ispostavilo da je skandalom obuhvaćeno još 927 vozila. Do skandala je došlo jer su se zaposleni u fabrici Gunma prilikom merenja emisije gasova i potrošnje goriva Subaru automobila koristili nedozvoljenim metodama. Pojedini faktori, među kojima je i vlažnost vazduha u prostoriji gde se vrše merenja, nisu bili u skladu sa standardima koje propisuju japanske vlasti, a zaposleni su čak upisivali drugačije podatke od onih koji su zaista izmereni, kako bi izbegli pitanja nadređenih zbog čega oni variraju. Interesantno je da su podaci pritom prepravljani na bolje, ali i na lošije od izmerenih. Naznake da su podaci Subarua o potrošnji i emisiji gasova možda netačni pojavile su se krajem 2017. kada je proizvođač priznao da su u procesu završne kontrole kvaliteta učestvovali radnici koji za to nisu obučeni. Ispostavilo se da je to bila praksa u poslednjih 30-ak godina. Kompanija je zatim izvršila proveru zabeleženih podataka za 6.530 vozila koja su testirana u okviru završne kontrole kvaliteta od decembra 2012. godine, dok su podaci za raniji period bili nedostupni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi auto skandal: Suzuki, Yamaha, Mazda...

 

suzuki alto 9.jpg

 

Mazda, Suzuki i Yamaha nisu pravilno testirali vozila kada je u pitanju potrošnja goriva i emisija štetnih gasova, saopštila je japanska vlada. To je najnoviji slučaj falsifikovanja podataka od proizvođača automobila. Vlada Japana je prošle godine naredila da se izvrše provere nakon što su utvrđene nepravilnosti kod Subarua i Nissana. Ova otkrića će dalje urušiti imidž auto-industrije u Japanu koja je oduvek bila poznata po efikasnim, visoko kvalitetnim proizvodima. Vlada je objasnila da su te tri kompanije odobravale testove čak i kad su rađeni u neadekvatnim uslovima. U Suzukiju je od 2012. godine čak 50 odsto proveravanih vozila bilo neadekvatno testirano. Oni su objasnili da, iako se duboko izvinjavaju, nije bilo stvarnih problema sa emisijom i potrošnjom, pa da nema razloga da opozovu vozila. Kod Mazde su nađene neprivalnosti na četiri, a kod Yamaha motora na 2 odsto testiranih vozila. Yamaha se takođe izvinila, a iz Mazde su najavili da će se oglasiti kasnije.

Najpoznatiji slučaj u svetu i dalje ostaje onaj kada je Volkswagen priznao da je 2015. instalirao tajni softver u dizel vozila za američko tržište da bi prevarili testove o emisiji i da oko 11 miliona vozila ima sličan softver širom sveta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda odbacila optužbe zbog navodnog varanja u vezi sa potrošnjom goriva

 

mazda logo.jpg

 

Mazda odbacuje optužbe da je sa namerom falsifikovala podatke u vezi sa potrošnjom goriva i emisijom izduvnih gasova. Izveštaj ''Nikkei Asian Reviewa'' o navodnom varanju Mazde, Yamahe i Suzukija, goruća je tema trenutno u automobilskoj industriji. Japanska publikacija je izvestila da su ''sumnjivi testovi izvedeni na uzorcima vozila, odabranim tokom procesa utvrđivanja garancije kvaliteta''.

 

Japanska marka je spremna da pojasni stvar objasnivši šta se zaista desilo. Naime, Mazda je podnela izveštaj japanskom Ministarstvu za zemljište, infrastrukturu, transport i turizam (MLIT), navodeći detalje istrage koji se tiču testnog uzorka, kada su se koristili JC08 i WLTC2 testni režimi tokom finalne inspekcije vozila. Ni u jednom od dva testna režima, Mazda nije pronašla bilo kakve ''nepravilne promene ili falsifikovanje podataka''. Međutim, kompanija je detektovala greške u očitavanju brzine, koje se odnose na situacije u kojima dolazi do većih devijacija od dozvoljenih prilikom testiranja. Ove greške su otkrivene u 72 slučaja od ukupno 1.472 testirana automobila pod spomenutim JC08 ciklusom. Nakon detaljnije istrage, Mazda je detektovala dva slučaja u kojima se problem dešava. Prvi se odnosi na nekorektno programiran sistem koji treba da automatski da ispravlja podatke koji sadrže grešku u očitavanju brzine. Pored toga, ove testne procedure nisu korektno organizovane, jer detektovane devijacije postaju odgovornost svakog individualnog inspektora.

 

Mazda je ponovo pregledala sve podatke sa testova i rezultati su sledeći: ''Nema uticaja na specifikacije koje se tiču potrošnje goriva i emisije izduvnih gasova''. Kompanija je dodala da se nije suočila sa bilo kakvim problemima tokom WLTC testnog ciklusa. Da bi izbegla slične probleme u budućnosti, Mazda je ažurirala sistem tako da automatski označi testne rezultate nevažećim ukoliko dođe do greške u očitavanju brzine. Takođe je povećan broj zaposlenih, koji su odgovorni za proveru podataka, uključujući i očitavanje brzine. Mazda je na kraju saopštenja za medije priznala da su napravljene greške, ali samo na ''malom broju testova i u situacijama koje su brzo identifikovane, tako da su preduzeti neophodni koraci da se to izbegne u budućnosti''.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji ''japanci'' najviše troše?

 

infiniti qx80-limited 01.jpg

 

Iako je većini kupaca jedan od glavnih kriterijuma prilikom izbora automobila ekonomičnost, nisu svi profitabilni, ali ipak i za njih ima mesta na tržištu. Među vozilima koja najviše troše su pre svega veliki SUV-ovi, a u ovom segmentu su među glavnim igračima na tržištu proizvođači iz Japana. Iako su poznati po vrlo pouzdanim i često štedljivim motorima, na šta se sve više fokusiraju kroz savremene tehnologije i hibridne sisteme, neki od njih su veliki potrošači. Ovo je lista pet najneekonomičnijih japanskih automobila:

 

Na petoj poziciji je Honda Passport koja sa pogonom na sva četiri točka prosečno troši 12 litara benzina na 100 kilometara u urbanim uslovima, a na auto-putu 9.5 l/100 km. Početna cena ovog SUV-a je oko 30.000 evra. Veći potrošač je Toyota 4Runner sa 4.0-litarskim agregatom. Ovaj tradicionalni predstavnik svog segmenta na otvorenom putu dostiže potrošnju od 10 litara, a u gradu i 13.8 l/100 km. Još veći udar po novčanik pravi bratski Land Cruiser 200, čija se prosečna potrošnja kreće 11.5-15 litara benzina na 100 pređenih kolometara u zavisnosti od uslova vožnje. Vicešampion je Toyotin premium podbrend, Lexus LX 570 sa 5.7-litarskim motorom i 367 KS. Ovaj premium SUV guta 15-25 litara benzina. Ipak, šampion među trošadžijama je Nissanov premium, Infiniti QX80 sa V8 agregatom od 405 KS. On i na otvorenom putu može da posrče čak 25 litara goriva pa nije preporučljivo sa njim ići na duže distance. Osim ako ste vlasnik benzinske pumpe...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji automobili troše više i manje goriva od fabrički navedenih podataka?

 

203210-ford-ranger 1.jpg

 

Britanski WhatCar je sproveo veliko testiranje i istraživanje automobila i njihove potrošnje, odnosno razlika od zvanične potrošnje. Novi WLTP test koji je aktuelan od 2019. godine mnogo je bliži istini od prethodno korišćenog NEDC testa. Automobili koje je testirao britanski sajt imali su u proseku 6.3% lošije rezultate nego na zvaničnom testu koji Evropska unija nameće svim automobilima kako bi utvrdila njihovu potrošnju. Za poređenje, razlika u starijem ciklusu NEDC-a bila je čak 20.2% u prethodnim testovima WhatCar-a. Sada se možete više osloniti na podatke o potrošnji koje daju marke automobila.

Kao i drugi testovi, WhatCar-ov test je sproveden u laboratorijskim uslovima, ali baziran na stvarnoj putanji kroz gradove, sela i autoputeve, odnosno još je realniji i bliži stvarnim uslovima od WLTP testa. Zapanjujuće je da je niz automobila u studiji uspeo da postigne još ekonomičniji rezultat od zvaničnih podataka.

 

- Ovo je pet najboljih rezultata:

5. Honda Civic Type R

Vrlo upečatljivo je peto mesto Honde Civic Type R. Sportski automobil sa 320KS pokazao se 9.2% efikasnijim nego što je pokazalo WLTP test, nešto što ne biste očekivali od tako snažnog modela.

4. Dacia Duster

Odmah ispred Civica nalazi se Dacia Duster sa benzinskim motorom od 130KS. Dacije su već poznate po dobroj vrednosti za novac, a ekonomičnost 1.3 motora dodaje dodatni plus. Automobil troši 10.1% manje od navedenog.

3. Volkswagen Up!

Mali, lagani gradski automobil koji ima 10.5% bolji rezultat nego na zvaničnim testovima. Up! je najekonomičniji model na ovoj listi.

2. Honda CR-V (hibridna)

Na drugom mestu lestvice nalazimo hibrid, opet Hondu. Kod CR-V-a benzinski motor nije potpomognut elektromotorom, kako to obično biva. Benzinski motor snabdeva elektromotor snagom, pa radi kao svojevrsni generator. Benzinski motor zato može da radi pod optimalnim opterećenjem, što znači da troši manje. CR-V je u praksi još 12.3% konomičniji nego u testovima.

1. Ford Ranger Pickup

Testovi pokazuju da nije najekonomičniji, to prema svojoj građi te snažnom dizelskom motoru ne može ni da bude, ali prema WhatCarovom testu u praksi postiže čak 18.6% bolje rezultate nego u zvaničnim testovima.

 

- Ovi automobili više troše u stvarnim uslovima:

5. Audi A3 limuzina

Audi A3 je imao 16% manje uspeha od onoga što su testovi obećavali ako se odlučite za 35 TFSI.

4. Renault Clio

Upečatljivije je, međutim, da na listi vidimo i brojne hibride. Primera radi, četvrto mesto zauzima Renault Clio koji je trošio 19.6% više od navedene potrošnje po WLTP-u.

3. Ford Fiesta

Na trećem mestu nalazi se Ford Fiesta sa 1.0 benzinskim motorom i 155KS. Kao i A3 ovaj Ford ima prilično snažan motor. To može dovesti do veće potrošnje kada koristite tako napregnuti motor na otvorenim putevima.

2. Suzuki Swace

I na pretposlednjem mestu je hibrid, Suzuki Swace, koji je postigao 21.6% lošiji rezultat od svog WLTP testa.

1. BMW 420d

Veliki gubitnik testa ipak je BMW 420d. Prema WhatCar-ovom testu, razlika u potrošnji je čak 26.4% više od navedenog.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji automobili troše više i manje goriva od fabričkih podataka?

 

203210-ford-ranger 1.jpg

 

Britanski WhatCar je sproveo veliko testiranje i istraživanje automobila te njihove potrošnje, odnosno razlika od zvanične potrošnje. Novi WLTP test koji je aktuelan od 2019. godine mnogo je bliži istini od prethodno korišćenog NEDC testa. Automobili koje je testirao britanski sajt imali su u proseku 6.3% lošije rezultate nego na zvaničnom testu koji Evropska unija nameće svim automobilima kako bi utvrdila njihovu potrošnju. Za poređenje, razlika u starijem ciklusu NEDC-a bila je čak 20.2% u prethodnim testovima WhatCar-a. Sada se možete više osloniti na podatke o potrošnji koje daju fabrike automobila.

 

Kao i drugi testovi, WhatCar-ov test je sproveden u laboratorijskim uslovima, ali baziran na stvarnoj putanji kroz gradove, sela i autoputeve, odnosno još je realniji i bliži stvarnim uslovima od WLTP testa. Zapanjujuće je da je niz automobila u studiji uspeo da postigne još ekonomičniji rezultat od zvaničnih podataka.

 

Ovo je pet najboljih rezultata:

5. Honda Civic Type R

Vrlo upečatljivo je peto mesto Honde Civic Type R. Sportski automobil sa 320 konja pokazao se 9.2% efikasnijim nego što je pokazalo WLTP test, nešto što ne biste očekivali od tako snažnog modela.

4. Dacia Duster

Odmah ispred Civica nalazi se Dacia Duster sa benzinskim motorom od 130KS. Dacije su već poznate po dobroj vrednosti za novac, a ekonomičnost 1.3 motora dodaje dodatni plus. Automobil troši 10.1% manje od navedenog.

3. Volkswagen Up!

Mali, lagani gradski automobil koji ima 10,.5% bolji rezultat nego na zvaničnim testovima. Up! je najekonomičniji model na ovoj listi.

2. Honda CR-V (hibridna)

Na drugom mestu lestvice nalazimo hibrid, opet Hondu. Kod CR-V-a benzinski motor nije potpomognut elektromotorom, kako to obično biva. Benzinski motor snabdeva elektromotor snagom, pa radi kao svojevrsni generator. Benzinski motor zato može da radi pod optimalnim opterećenjem, što znači da troši manje. CR-V je u praksi još 12.3% ekonomičniji nego u testovima.

1. Ford Ranger Pickup

Testovi pokazuju da nije najekonomičniji, prema svojoj građi i snažnom dizelskom motoru ne može ni da bude, ali prema WhatCar-ovom testu u praksi postiže čak 18.6% bolje rezultate nego u zvaničnim testovima.

 

Ovi automobili zagađuju više u stvarnim uslovima:

5. Audi A3 limuzina

Audi A3 je imao 16% manje uspeha od onoga što su testovi obećavali ako se odlučite za 35 TFSI.

4. Renault Clio

Upečatljivije je, međutim, da na listi vidimo i brojne hibride. Primera radi, četvrto mesto zauzima Renault Clio koji je trošio 19.6% više od navedene potrošnje po WLTP-u.

3. Ford Fiesta

Na trećem mestu nalazi se Ford Fiesta sa 1.0 benzinskim motorom i 155KS. Kao i A3, ovaj Ford ima prilično snažan motor. To može dovesti do veće potrošnje kada koristite tako napregnuti motor na otvorenim putevima.

2. Suzuki Swace

I na pretposlednjem mestu je hibrid, Suzuki Swace, koji je postigao 21.6% lošiji rezultat od svog WLTP testa.

1. BMW 420d

Veliki gubitnik testa ipak je BMW 420d. Razlika u potrošnji je čak 26.4% više od navedenog.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su automobili koji troše najmanje goriva

 

suzuki-ignis 1.jpg

 

Sa rastom cena goriva opet se aktuelizovala potrošnja goriva kao jedna od najvažnijih karakteristika vozila. Nakon što su veličine dijagonale ekrana i sistemi asistencija preuzeli primat kao najčešće teme o automobilima, aktuelna stanja na tržištu diktiraju neke nove trendove. Jedan od njih je svakako potrošnja goriva koja sada ima sve veći udeo u kućnom budžetu. Međutim, postoje i automobili čiji vlasnici se ne brinu previše oko potrošnje. Tu ne mislimo na vlasnike vozila sa plinskom instalacijom, one skupljih hibrida ili još skupljih električnih automobila, već na vlasnike nekih itekako štedljivih automobila.

 

Primera radi, početkom 1990-ih takvi automobili su bili Daihatsu Charade, Suzuki Swift i Citroen AX (posle Saxo), koji su i tada trošili ispod 5 litara na 100 km. A to je bila drastična razlika u odnosu na najzastupljenija Zastavina vozila koja su sa klasičnim karburatorima bila duplo žednija, bez obzira na to koliko laganu nogu na gasu imali. Danas su tu ulogu preuzeli neki drugi automobili, a njima potrošnja uprkos tehnološkom napretku i nije značajno pala. Veći i teži, ovi automobili su ostali na nivou nekadašnjih štediša, a to znači da se vrte oko 5 litara. Tako je britanski magazin What Car? sastavio listu 10 najekonomičnijih automobila, a među njima je malo onih sa porodičnom funkcijom.

 

Na 10. mestu je Dacia Sandero 0.9 TCe (90KS) koja troši 4.45 l/100 km. Povoljna cena i mogućnost plinske instalacije čine ovaj model verovatno najboljim izborom u krizna vremena.

Sledi Seat Leon 1.0 TSI sa 95KS koji ima istu potrošnju, ali i osetno višu cenu.

Nakon Leona idu redom gradski mališani, počevši sa Kiom Picanto, preko VW Up-a, Škode Citigo i sl, a svi su u rasponu od 4.3 do 4.2 l/100 km. Na trećem mestu je Up sa motorom od 75KS i 4.21 l/100 km. A u samom vrhu je poznato ime, Suzuki, među kojima je Ignis 1.2 jedini koji može da troši i manje od 4 litre na 100 kilometara.

 

Ako u priču ubacimo dizelaše, oni koji su svakako vredni pohvale su Opel Astra 1.6 CDTI sa prosečnih 4.18 l/100 km, Seat Leon 1.6 TDI sa minimalno većom potrošnjom od te, i Škoda Superb 2.0 TDI sa 150KS i prosečnih 4.3 l/100 km, ističe britanski auto magazin. U sve ćemo ubaciti i 1.5 dCi motor iz Renaulta koji takođe može glatko da odradi prosek ispod 5 litara, i to u verovatno svim modelima koje pokreće. Ako proširimo priču na hibride, posebno ove u jeftinijem nivou koji su i stvoreni da bi bili štedljivi, jasno je da su svi redom pametna kupovina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche spreman da plati 80 miliona dolara za povlačenje tužbe u SAD-u

 

porsche c1.jpg

 

Porsche je izbegao tužbu u SAD-u zbog navodnih obmanjujućih tvrdnji o potrošnji goriva, nakon što je sudija odobrio njegovu nagodbu sa tužiocima, tešku 80 miliona dolara. U sklopu nagodbe u građanskoj parnici kompanija mora da vlasnicima automobila isplati ukupno najmanje 80 miliona dolara da bi povukli tužbu, podignutu zbog navodnog odstupanja od specifikacija potrošnje goriva i emisija štetnih gasova.

 

U početnoj fazi slučaj je bio fokusiran na moguću manipulaciju podacima o izduvnim gasovima, ali nagodba je postignuta u prvom redu po pitanju navodnih netačnih informacija o potrošnji goriva. Porsche je već u saopštenju o kompromisu u junu naglasio da negira navode tužioca, tvrdeći da nagodbom želi da zaključi spor. Prema nemačkoj kompaniji, sporazum se odnosi samo na vozila prodata u SAD-u. Prema sudskim dokumentima u koje je novinska agencija dpa dobila uvid, vlasnici oko 500.000 automobila proizvedenih između 2005. i 2020. dobiće do 1.110 dolara odštete po vozilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan tvrdi da ''fabrička'' potrošnja Toyote RAV4 nije ostvariva u realnim uslovima

 

toyota rav 1.jpg

 

Nissan smatra da njegov X-Trail e-Power isporučuje uporedivu ekonomičnost i superiorno iskustvo u vožnji.

 

Nije neuobičajena pojava da automobilske marke ponekad ''pecnu'' konkurenciju u vezi s podacima vezanim za performanse i potrošnju. Najnoviji primer je Nissan, na čijem se nišanu našla Toyota RAV4 Hybrid, i koji tvrdi da su Toyotini podaci oko potrošnje preterani. Nissan X-Trail e-Power koristi benzinski motor koji služi za punjenje litijum-jonske baterije i po proceni proizvođača troši 6.1 litar goriva na pređenih 100 kilometara. Poređenja radi, Toyota RAV4 koristi konvencionalni hibridni sistem koji nominalno troši 4.7 litara na 100 kilometara. Nissan sugeriše da razlike između ova dva modela, koje se tiču potrošnje, nisu tako velike, kao i da u realnoj eksploataciji sve izgleda drugačije.

 

''Mislim da su stvari, što se potrošnje tiče, prilično varljive. Ostavićemo vama da uradite test u realnim uslovima. Ipak, sudeći po brojnim testovima RAV4 Hybrida, ne možete ni izbliza da priđete potrošnji od 4.8 litara'', kaže Aleksandar Pećanac, menadžer proizvoda za X-Trail u Nissan Australiji. Nissan pored toga tvrdi da X-Trail e-Power sistem isporučuje superiorni vozački doživljaj. Po Adamu Robertsonu, zameniku direktora Nissanovog tehničkog centra u Evropi, X-Trail se vozi ''više kao električni automobil, a iz sopstvenog iskustva s elektromobilima znamo da kupci to vole.'' Robertson takođe kaže da električni automobili pružaju najviši nivo zadovoljstva na planu ubrzanja, a to ne važi samo za performantne modele kao što je Porsche Taycan. To važi za sve elektromobile. ''Takođe znamo da tradicionalni hibridi pružaju najniži nivo po pitanju zadovljstva u vožnji. Mi smo želeli da im pružimo korisničko iskustvo koje im se sviđa i to utkamo u e-Power.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolika je razlika u stvarnoj potrošnji goriva u odnosu na zvanične podatke?

 

psa potrosnja.jpg

 

Zvanični podaci o potrošnji vozila proizvođača automobila i stvarnost na putevima sve se više razlikuju. To je zaključak istraživačke organizacije International Council on Clean Transportation (ICCT) u studiji objavljenoj ove nedelje.

 

Dakle, 2022. godine automobili sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem registrovani u Nemačkoj trošili su 14% više benzina ili dizela po pređenom kilometru u realnim uslovima nego što je navedeno u fabričkim podacima (WLTP merenja) i emitovali su 14% više CO2 koji je štetan za klimu. Još 2018. razlika između zvanične i stvarne potrošnje bila je niža i iznosila je 8%. Sa WLTP merenjima informacije o potrošnji automobila bi trebalo da budu realnije, ali to se očigledno nije dogodilo.

 

Zahtevi Evropske unije prema proizvođačima da smanje emisije CO2 očigledno ne postižu nikakve rezultate. Uz zvanične podatke o potrošnji koje je prikupila Evropska agencija za okolinu, analiza se bazira na evidenciji potrošnje goriva koju beleže vozači u svakodnevnoj vožnji putem portala Spritmonitor.de. Primljeni su podaci više od 160.000 vozila. Marke sa posebno visokim vrednostima su Opel, Hyundai, Ford i Seat. Za Mercedes, VW, BMW i Audi stvarna potrošnja je bila bliža navedenoj. U starom NEDC test ciklusu trend je bio obrnut: Audi je trošio puno više od zvaničnih brojki, a kod Opela i Hyundaija je razlika bila najmanja. Evropska komisija je sada uspostavila vlastitu metodu za sprečavanje prevara: od 2021. proizvođači moraju da ugrađuju merne uređaje u nove automobile, koji automatski obaveštavaju ovlašćena državna tela o stvarnoj potrošnji. Međutim, podaci iz ovog nadzora vozila nisu javno dostupni, a mogu se smisleno analizirati tek s odlaganjem od nekoliko godina. Prvi privremeni status, koji je EU objavio u nartu 2023. utvrdio je još veću razliku između zvaničnih i stvarnih podataka ICCT-a i to od 22%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...