Jump to content
FAS Goran
Woodoo

Hyundai i Kia lažirali podatke o potrošnji / Stvarna potrošnja goriva

Recommended Posts

Kia%20Soul%20usa%201.jpg

Južnokorejske firme Hyundai i Kia priznale su da podaci o potrošnji njihovih automobila nisu onakvi kakvi su predstavljani u medijima prethodnih godina.

Hyundai i Kia su među prvim proizvođačima uspeli da pređu magičnu cifru od 40 milja po galonu (ili 5.8L/100 km), ali oko 900,000 takvih vozila nije testirano pod istim uslovima kao i ostatak auto industrije. Samim tim, većina vozila kompanije je ponovo morala da bude testirana, a najviše je pogođen mali crossover Soul koji u stvarnosti troši oko 1,5 litar više nego što je Hyundai/Kia ranije objavio.

Da kupci ipak ne bi ostali nezadovoljni, Hyundai i Kia će svim vlasnicima vozila iz 2011, 2012 i 2013. godine pokloniti kartice za gorivo sa cifrom na njoj koja pokriva razliku između brojeva potrošnje iz reklame i stvarne potrošnje.

http://auto.blog.rs/...tke-o-potrosnji

Kao što je neko napisao u komentarima na ovu vest ostaje još da priznaju "stvarnu" snagu motora pošto se papir sa realnošću ne poklapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je jedini podatak koji nikada ne gledam kada gledam proizvodjacku specifikaciju. Bez obzira koji i ciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo je u Auto motor i sportu testiranje potrosnje i usporedba sa fabrickim podatcima. Naravno da su svi trosili vise!

Najmanja razlika je bila oko 15 a najveca nesto preko 40%.

Zanimljivo s obzirom na favoriziranje pomenutog casopisa Njemacke auto industrije, BMW, Audi i Mercedes su dosta slagali i to od 30 - 35%!!!

Jedan Fiat i dve Alfe su slagale samo 20% a tu je negde Opel i Francuzi.

Celnu poziciju drze Koreanci!

(Ovo govorim iz secanja ali mislim da nisam pogresio) :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pa da, ovi što lažu samo 20% pošteniji su od ovih što lažu 30-40%.

A pomenuti časopis favorizuje nemačku autoindustriju isto koliko ostali autočasopisi sopstvene nacionalne proizvođače.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi proizvođači objavljuju rezultate potrošnje koji su dobijeni u eksperimentalnim uslovima i koji skoro uvek odudaraju od stvarnosti ali nisu neostvarivi. Ovde je problem što čak ni pri idealnim uslovima EPA (US Environmental Protection Agency ili Agencija za zaštitu životne sredine) nije mogla da postigne potrošnju koju je naveo potrošač. U pitanju je vožnja na "otvorenom" putu. Sumnju da možda amerikanci nameštaju koreancima (kao što se sumnjalo i za Toyotu) otklanja priznanje generalnog direktora Hyundaija za Ameriku da su napravili proceduralnu grešku prilikom računanja potrošnje u "eksperimentalnim" uslovima.

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2012&mm=11&nav_id=657997

http://www.iol.co.za/motoring/cars/hyundai/false-economy-claims-to-cost-hyundai-1.1418370#.UJju2G9mJFs

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam prilike da vozim i auto,koji je trosio manje nego sto je propisano....,samo ne mogu bas da se setim,potrosnja u gradu 7,3 ,a ja sam racuna 6,9,ali moram probati da nadjem belesku,pa da napisem bas tacno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi različito vozimo, tako da isti auto u istim uslovima ali sa različitim vozačima bi imao i različite potrošnje. Druga stvar je gradska vožnja, recimo BG pun brda dok NS Subotica daleko lakši teren a o gužvi i broju vozila da nepričam. Sve su to neke stvari za zelene, poreznike a za ostale čisto informativno i za nabijanje kompleksa. Da preteruju sa niskim ciframa, preteruju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Previše je faktora uključeno da bi mogli da grdimo proizvođače da lažu. Ja na svom autu ne mogu da pohvatam variranje potrošnje od +-0,5l, a imam vrlo stabilnu deonicu od 38km u jednom smeru svaki dan - a sve pravo i ravno.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hyundai iznosi lažne podatke o niskoj potrošnji

 

hyundai%20santa%20fe%204011.jpg

 

Nakon što je na tržištu Sjedinjenih Država 2012. grupacija Hyundai-KIA izgubila tužbu vlasnika njihovih vozila zbog prikazivanja nerealno niske potrošnje goriva u fabričkim tehničkim podacima, sličan scenario se sada događa i u matičnoj J. Koreji.

 

Naime, južnokorejsko Ministarstvo infrastrukture i saobraćaja navelo je da su za neke modele ovog najvećeg domaćeg proizvođača automobila navedeni lažni podaci o potrošnji goriva. To se odnosi i na automobile marke SsangYong.

 

Yeyul planira da traži odštetu od 1,5 miliona Wona (oko 1.100 evra) za svakog vlasnika modela Santa Fe proizvedenog između maja 2012. i juna 2014. Zanimljivo je da je taj iznos znatno viši od onoga koji je grupacija Hyundai-KIA obećala da isplati američkim vlasnicima svojih vozila.

 

Izvor: Carlander.ba

 


Share this post


Link to post
Share on other sites
Zbog lažnih podataka o potrošnji Hyundai i Kia plaćaju kaznu od 100 miliona dolara

 

106113-hyundai%20elantra%20gt%2011.jpg

 

Kako prenosi Beta, Hjundai i Kia će platiti SAD kaznu od 100 miliona dolara čime će se okončati dvogodišnja istraga precenjene štedljivosti jedne trećine njihovih automobila. Vlada SAD kaže da je to do sada najveća kazna za prekršaj američkog Zakona o čistom vazduhu.

Neslaganje podataka je otkriveno pošto je državna Agencija za zaštitu okoline (EPA) dobila pritužbe da model Hjundaija Elantra troši više benzina nego što se tvrdi u reklamama. Proverom je otkriveno da je potcenjena i potrošnja goriva drugih modela još od 2011. godine, zaključno sa 2013. godinom. Hjundai je saopštio da je nenamerna greška nastala u tumačenju složenih pravilnika EPA, a ni Kia nije priznala odgovornost, te su obe firme kažnjene po zakonu. Dva proizvođača su potrošnju svojih 13 modela potcenila za po nekoliko procenata u odnosu na stvarnu, a stvarna potrošnja jednog modela je čak za četvrtinu veća od prikazane.

 


Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad znamo koliko automobili zaista troše goriva

 

psa%20potrosnja.jpg

 

Kako prenosi B92, nakon polemike koja se dugo vodi u javnosti u vezi sa fabričkim podacima o potrošnji savremenih automobila, grupacija Peugeot Citroen odlučila je da objavi rezultate dobijene merenjem u realnim uslovima vožnje. Francuska kompanija saopštila je podatke o potrošnji 28 modela marki Citroen, Peugeot i DS, koji su umesto u laboratoriji, dobijeni merenjem u realnim uslovima vožnje. Ovaj način testiranja potrošnje goriva zasnovan je na evropskom RDE projektu, koji predviđa da se merenja obavljaju pomoću portabl uređaja (PEMS) koji je priključen na automobil u toku vožnje. Test se vrši na otvorenim javnim putevima, a uključuje rutu gradske vožnje u dužini od 25 km, zatim 39 km kretanja izvan grada i 31 km vožnje autoputem - sve u realnim uslovima saobraćaja. To podrazumeva i da se u automobilima nalaze putnici i prtljag, a tokom vožnje uključen je i klima uređaj. Prvi rezultati obuhvatili su 14 Peugeot modela, 11 Citroena i tri vozila iz luksuzne DS marke. 

Tako je, na primer, benzinski Peugeot 108 1.2 PureTech 82 u realnom testu imao prosečnu kombinovanu potrošnju 6.1 l/100 km, dok je fabrički deklarisana potrošnja 4.3 l/100 km. Peugeot 208 sa dizel motorom 1.6 BlueHDi sa 120 ks u stvarnosti je trošio 4,7 l/100 km, dok mu je deklarisana potrošnja svega 3 l/100 km. Benzincu 308 sa motorom 1.2 PureTech sa 110 ks izmereno je da troši 6.3 l/100 km, iako prema fabričkim podacima na 100 pređenih km u kombinovanom režimu treba da potroši samo 4 litra. Kada je reč o dizel 308-ici, u verziji 1.6 BlueHDi sa 120 ks, potrošnja u realnim uslovima vožnje iznosila je 4.9 l/100 km, a prema fabričkoj deklaraciji trebalo bi da troši 3.2 l. Razlika između stvarne i deklarisane potrošnje kretala se od 1.2 l/100 km, kod modela 208, pa čak do 2.7 l, na modelu 3008.

 

psa%20potr%201.jpg

 

Najmanja razlika između realne i fabričke potrošnje kod Citroena bila je na vozilima C4 i C4 Cactus opremljenim BlueHDi motorima sa 100 ks i iznosila je 1.5 l/100 km, dok je najveće neslaganje u podacima zabeleženo na modelu C4 Picasso BlueHDi sa 120 ks i bilo je 2.6 litara. Francuska automobilska grupacija najavila je i da će do kraja 2016. lansirati on line simulator potoršnje koji će omogućiti potencijalnim kupcima da izračunaju koliko će trošiti određeni model, kada se ukalkuliše stil vožnje vozača, uslovi u vožnji i dr.

 

psa%20potr%2011.jpg

psa%20potr%20111.jpg

 

Pored toga, posetiocima zvaničnih sajtova sve tri marke na raspolaganju će biti i aplikacija koja će im pomoći da nauče kako da smanje potrošnju goriva u vožnji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo dva modela zaista troše koliko fabrika tvrdi

 

nissan%20370z%207.jpg

 

Najveći broj novih automobila troši bar 30% više goriva u odnosu na deklarisanu potrošnju, pokazuju testovi koje je sporoveo ''Emissions Analytics''. Većina vozača suočava se sa neprijatnom činjenicom da je njihov četvorotočkaš žedniji na putu nego što to tvrde proizvođači u svojim brošurama. Najveći ''krivac'' za to je važeći način testiranja potrošnje koji se sprovodi u idelanim laboratorijskim uslovima. Međutim, kada se potrošnja meri u realnim uslovima vožnje, dobijaju se znatno drugačiji brojevi, veći i do 45%. Tokom ispitivanja koje je sproveo Emissions Analytics, testirano je 60.000 automobila. Potrošnja je merena pomoću mobilne opreme postavljene na vozilima koja su se kretala u realnim saobraćajnim uslovima.

Rezultati su poražavajući, praktično za sve proizvođače automobila i njihove modele - osim dva. Naime, pokazalo se da samo Aston Martin Vantage i Nissan 370Z postižu fabrički deklarisanu potrošnju, a ona je čak i nešto niža u odnosu na zvanične podatke proizvođača (kod Aston Martina za 5%, a kod Nissana za 1%). Sa druge strane, u ovom ispitivanju najgore je prošao Fiat 500. Njegova realna potrošnja za 45% je veća od fabričke. Nisu se proslavili ni neki drugi popularni modeli, kao što su Ford Fiesta i Ford Focus, Toyota Yaris i MINI hečbek, koji su trošili bar 40% više od deklarisanih podataka. Mnogi dizelaši, među kojima su i VW Golf i Peugeot 308, čiji je najveći adut upravo niska potrošnja, takođe su prekoračili fabričke podatke za 40-tak procenata. Najmanja odstupanja zabeležili su Honda Civic (+21%) i Citroen C3 (+28%). 

Kako bi se smanjila odstupanja između deklarisane i stvarne potrošnje, u Evropi se 2017. uvodi novi način merenja. Iako će i dalje biti zasnovan na laboratorijskim uslovima, ovaj test će biti merodavniji od postojećeg. Dok je sada razlika u proseku 30-ak procenata, i više, zahvaljujući novom testu ona će biti prepolovljena, ocenjuju stručnjaci, pa odstupanja ne bi trebalo da iznose više od 10-15%. Ipak, ističu da bi nove modele trebalo testirati u realnim uslovima saobraćaja, na putevima gde ima i uspona i nizbrdica, krivina i sa uključenom klimom, kako bi kupci dobili realnu predstavu o tome koliko će njihov budući automobil zaista trošiti goriva, umesto što se ovako dovode u zabludu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top 10 automobila koji troše duplo više od deklarisanog

 

peugeot308-fuel%201.jpg

 

Pokazalo se da proizvođači koriste slabosti aktuelnog sistema i u javnost plasiraju podatke koji nemaju veze sa stvarnošću po pitanju potrošnje. Sada pogledajte koji su motori najveći potrošači i odmah će vam biti jasno zašto je došao kraj ''downsizingu''  jer od sledeće godine na snagu stupaju nova merenja koja će se vršiti u realnim uslovima sa realnim brojevima potrošnje i emisije CO2. Za većinu vozača fabrički deklarisana brojka potrošnje goriva deluje poput Jetija. Svi su čuli da postoji, ali u stvarnosti je niko nije video. Pravu istinu i poražavajuće fabričke manipulacije prošloga mesecaje razotkrila nezavisna britanska agencija Emission Analytics koja je u poslednjih pet godina napravila testove na 800 aktuelnih automobila sa evropskih saobraćajnica stvorivši tako bazu od 60.000 modela. Njihovi rezultati ne samo da potvrđuju opšteprihvaćeno prikazivanje nerealne fabričke potrošnje već otkrivaju besramne razlike deklarisane i realne potrošnje. Na listi srama nalaze se gotovo sve marke, izuzetak su tek Aston Martin i Nissan, odnosno njihovi modeli Vantage i 370Z koji poostižu fabričku potrošnju, ali svi ostali prikazuju u proseku bar 30 posto manje brojke. Najgore rezultate ostvarili su Fiat 500 i Ford Fiesta koji sa punim rezervoarom u realnim uslovima mogu da prevale gotovo upola manje kilometara od obećanog. Fabričke podatke mogu da sanjaju i vozači Ford Focusa, Smarta, Fiat Pande, Toyote Yaris Hibrida, Mini Coopera, Peugeota 308 i VW Golfa, a zanimljivo da u moru negativaca ulogu pozitivaca preuzimaju Honda Civic i Citroën C3 koji sa prosekom od 4.6, odnosno 4.7 litara potrošnju prekoračuju za ''samo'' 21, odnosno 28 posto. Bez obzira na očigledne manipulacije brojkama, proizvođači automobila ne zaslužuju etiketu prevaranata. Oni samo koriste rupe u aktuelnom sistemu testiranja ''New European Driving Cycle'' (NEDC) koji je sve slabosti pokazao za vreme nedavne afere ''Dieselgate''.

 

Novi sistem

Zbog toga od sledeće godine na snagu stupa novi sistem ''Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedures'' (WLTP) koji će kupcima pružati normalniju sliku potrošnje. Automobile će testirati u realnim saobraćajnim uslovima, na ravnim putevima, ali i na uzbrdicama i nizbrdicama, u krivinama i sa uključenim klima-uređajem. Do tada, ostaju nam ''rekla-kazala'' informacije dobijene u laboratorijskom testiranju bez putnika u automobilu, sa posebnim gumama za lakše kotrljanje i ugašenom klimom, u idealnim temperaturama i bez ostalih učesnika koji utiču na potrošnju. Takvi rezultati koje proizvođači bez pardona plasiraju u javnost od sledeće godine će napokon postati prošlost. Citroen je već ovog leta počeo sa testiranjima u realnim uslovima. U automobile su postavili prtljag, vozili su se po saobraćajnicama i dobijene rezultate 30 testiranih verzija različitih modela uvrstili u zvanične brojke u katalozima. Uz to, planiraju da testiraju i objave podatke za dodatnih 20 verzija do kraja godine…Dakle, ko je već sada počeo dogodine će biti u prednosti…

 

Sada pogledajte koji su motori najveći potrošači i odmah će vam biti jasno zašto dolazi kraj downsizingu kao što smo nedavno već pisali… Od sledeće godine na snagu stupaju nova merenja koja će se vršiti u realnim uslovima sa realnim brojevima potrošnje i emisije CO2 što će biti i kraj za motore mikro zapremine sa golemim turbo punjačima jer neće moći postići ni emisiju CO2 ni potrošnju koje propisuju danas prema ''laboratorijskim'' merenjima. Jer ako navedu realnu potrošnju prema novim standardima, ko bi kupio turbo trocilindraša male zapremine od 90KS koji troši prosečno 8 litara?

 

TOP 10

1. Fiat 500 0.9 Twinair

Razlika: 45 posto

Fabrička potrošnja: 4.0 l/100 km

Izmerena potrošnja: 7.2 l/ 100 km

 

2. Ford Fiesta 1.0 Ecoboost

Razlika: 43 posto

Fabrička potrošnja: 4.3 l/100 km

Izmerena potrošnja: 7.5 l/100 km

 

3. Ford Focus 1.0. Ecoboost

Razlika: 42 posto

Fabrička potrošnja 4.7 l/100 km

Izmerena potrošnja 8.2 l/100 km

 

4. Smart ForFour 0.9 Turbo

Razlika: 42 posto

Fabrička potrošnja: 4.3 l/100 km

Izmerena potrošnja: 7.4 l/100 km

 

5. Fiat Panda 0.9 Twinair

Razlika: 41 posto

Fabrička potrošnja: 4.6 l/100 km

Izmerena potrošnja: 7.9 l/100 km

 

6. Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Razlika: 41 posto

Fabrička potrošnja: 3.7 l/100 km

Izmerena potrošnja: 6.3 l/100 km

 

7. Mini Cooper 1.5

Razlika: 41 posto

Fabrička potrošnja: 4.5 l/100 km

Izmerena potrošnja: 6.3 l/100 km

 

8. Alfa MiTo 0.9 Twinair

Razlika: 40 posto

Fabrička potrošnja: 4.2 l/100 km

Izmerena potrošnja: 7.0 l/100 km

 

9. Peugeot 308 1.6 e-HDI

Razlika 40 posto

Fabrička potrošnja: 3.2 l/100 km

Izmerena potrošnja: 5.3 l/100 km

 

10. Volkswagen Golf 1.6 TDI

Razlika: 40 posto

Fabrička potrošnja: 3.2 l/100 km

Izmerena potrošnja 5.3 l/100 km

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Porsche manipulisao potrošnjom?

 

porsche%20panamera%20diesel%20111.jpg

 

Proširila se istraga u vezi slučaja ''dieselgate''. Nemci pokušavaju da utvrde da li je i Porsche manipulisao s podacima o emisiji štetnih gasova i potrošnji goriva. Trenutno se istražuje da li je Porsche u svoje automobile ugrađivao uređaje koji su omogućavali vozilima da prepoznaju kada su na testu za potrošnju goriva i emisiju ugljen dioksida. Na taj način manipulisalo se s rezultatima testiranja. Nemačko ministarstvo saobraćaja je dojavu o varanju na testovima dobilo od neimenovanog izvora bliskom Porscheu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW grupacija razmišlja o objavljivanju potrošnje goriva u realnim uslovima

 

vw%20golf%20tdi%20bluemotion.jpg

 

Volkswagen razmatra mogućnost da u budućnosti za svoja vozila objavljuje pravu potrošnju goriva, umesto one koja se izmeri u gotovo laboratorijskim uslovima. Izvršni direktor Volkswagen grupacije, Matijas Miler, izjavio je da je želja najvećeg svetskog proizvođača automobila da povrati poverenje kupaca. Jedan od načina za to je i saopštavanje kupcima koliko će zaista njihov budući automobil trošiti goriva. Miler je potvrdio novinarima da Volkswagen razmišlja da uradi isto što i PSA grupacija, koja je pre nekog vremena objavila stvarnu potrošnju goriva za gotovo 1000 različitih konfiguracija svojih modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti evropski propisi po kojima se racuna potrosnja su cista glupost. Dovoljno je pogledati deklarisane potrosnje bmw dizela u americi, konkretno model 328d ( evropski 320d) gradska potrosnja 32mpg ili 7.3l dok je evropski model za cela dva litra niza potrosnja. Generalno potrosnje koje su deklarisane u americi su mnogo blize realnim vrednostima nego evrposke.

A ubedljivo najvecu razliku imaju oni mali turbo benzinci sa tri cilindra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba da se izrazava u "realnim" uslovima, nego sa gasom do daske :D I onda covek zna koliko moze maksimalno da ocekuje pa mu nece biti problem sto manje trosi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački proizvođači nameravaju da objavljuju podatke o real-world potrošnji

 

164569-psa%20potrosnja.jpg

 

Nemački proizvođači automobila okupljeni u organizaciji VDA (Verband Der Automobilindustrie) razmatraju mogućnost da slede svoje francuske kolege iz Grupe PSA i da počnu sa objavljivanjem realnih podataka o potrošnji goriva svojih automobila kako bi povećali poverenje kupaca u svoje proizvode. Podsetimo, PSA je objavila tzv. ''real fuel consumption'' podatke za više Peugeotovih, Citroenovih i DS vozila do kojih su došli putem novog testnog protokola koji je usklađeniji s načinom realne svakodnevne vožnje većine prosečnih vozača. Šef Grupe VW Matthias Mueller je sada potvrdio da njegova kompanija, zajedno s kolegama iz VDA, razmatra da postupi na sličan način, a veruje da će se uskoro postići konačan dogovor. Autonews međutim prenosi da predsednik VDA Matthias Wissmann nije želeo da komentariše kakav će test protokol koristiti ni da će li na samom testiranju biti dozvoljen pristup nekim udruženjima za zaštitu prirode i za zaštitu kupaca. Jedan od vodećih ljudi neprofitne organizacije Transport & Environment Greg Archer je komentarišući ove najave iz Nemačke još jednom podsetio na PSA testiranje i pohvalio Francuze na preduzimanju tog hrabrog koraka, ali je podsetio i na to da odstupanja stvarne potrošnje u odnosu na onu koju dobijamo od većine proizvođača lako mogu biti i veća od 40%. Šef T&E-a, William Todts, je upitan za komentar najava iz Nemačke, rekao da bi realizacija te ideje naravno bila dobra vest za potrošače.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prospektima netačni podaci o potrošnji

 

vw%20golf%20tdi%20bluemotion.jpg

 

Ako je verovati reklamama, automobili su sve ''zeleniji'', dakle, manje štetni za prirodu i klimu. Međutim, kada je u pitanju Evropa, ne može da im se veruje. U SAD  je situacija nešto drugačija.

Nemačka organizacija za zaštitu okoline ''DUH'' prebacuje proizvođačima automobila da varaju potencijalne kupce i u navodima o potrošnji goriva i o emitovanju ugljen dioksida (CO2). DUH je naime pod lupu stavio modele koji su se u Nemačkoj prošle godine najviše prodavali i uporedio navode iz prospekata sa stvarnom potrošnjom automobila prema podacima koje je dobio od vlasnika automobila. Istraživanje je pokazalo da je potrošnja goriva kod 182 nova automobila u 2015. godini bila u proseku čak 42 odsto viša od navoda u prospektima. Kod deset ispitanih modela automobila oni su na putu trošili između 25 i 52 odsto više goriva i shodno tome proizvodili znatno više izduvnih gasova (CO2).

 

Međunarodni savet za čiste transporte (International Council on Clean Transportation - ICCT) koji je svojim istraživanjima o manipulacijama s navodima o emisiji izduvnih gasova dizel-motora pokrenuo skandal širokih razmera takođe kritikuje navode proizvođača automobila koji se mnogo razlikuju od stvarnosti. ICCT je u jednoj studiji ispitao podatke više od pola miliona automobila i ustanovio da je potrošnja goriva i emisija ugljen dioksida kod novih automobila u EU u 2014. godini bila znatno viša nego što je stajalo u navodima proizvođača. Upadljiva je, ukazuje ICCT, i sve veća razlika između navoda u prospektima i stvarnosti - 2001. godine novi automobili na putu su trošili tek oko osam odsto više nego što su proizvođači navodili u reklamnim materijalima. Razlika u navodima proizvođača i stvarnoj potrošnji nije pravilo bez izuzetka. To pokazuje primer tržišta automobila u SAD. Prema rezultatima istraživanja koje je sprovela nemačka organizacija DUH, tamo automobili na putu troše samo oko tri odsto više nego što se navodi u prospektima.

 

Organizacija za zaštitu potrošača Consumer Watchdog izborila se za obeštećenje oko 900.000 vlasnika automobila svotom od više stotina miliona dolara, za ispravke u navodima o potrošnji u reklamnim prospektima i sprovođenje nezavisnih testova navoda u njima. Jedan južnokorejski automobilski koncern morao je, osim toga, da plati kaznu u visini od 300 miliona dolara američkoj agenciji za zaštitu okoline EPA. ''Pravo američkih potrošača da se zajedničkim tužbama izbore pred sudom za svoje interese jedini je način da se ljudi zaštite od prevara proizvođača automobila'', kaže Harvey Rosenfiel iz Consumer Watcha. Prema informacijama DUH i navodi BMW-a, Forda i Daimlera su bili sporni, ali su pod pritiskom američkih vlasti korigovani.

 

Nemačko udruženje automobilske industrije (Verbandes der Automobilindustrie - VDA) i dalje ne vidi razloge da kupce i državne službe snabdeva ispravnim i realnim informacijama o potrošnji automobila. Ni nemačko ministarstvo saobraćaja nije do sada propisalo na koji bi način kupce trebalo zaštititi od dezinformacija. Veliko negodovanje zbog nerealnih navoda o potrošnji iritira samo savezno ministarstvo za zaštitu okoline. Ono tvrdi da su dosadašnje kontrole bile ''prealjkave'' i da ''proizvođači moraju da iskazuju realne navode o potrošnji, da je to zakonom propisano i da toga moraju da se pridržavaju''. Jurgen Resch, šef organizacije za zaštitu okoline DUH traži da se u Nemačkoj stvore okviri za lakše podizanje tužbe po uzoru na američki model. Osim toga, Resch smatra za potrebno postojanje nadzornih i kontrolnih tela poput američke EPA koja će da proverava navode proizvođača i objavljuje rezultate svojih provera. Prema njegovom mišljenju telo koje bi u Nemačkoj trebalo da bude zaduženo za to - ''Državna služba za motorna vozila'' - potpuno je zakazalo i Resch ga smatra sasvim neprikladnim za ovaj zadatak s obzirom da neguje bliske veze sa automobilskom industrijom i da nije objavilo ni nove testove putničkih automobila. ''Treba nam konačno jedna institucija koja će da kontroliše i efikasno da sankcioniše'', zaključuje Resch.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je u standardu (NEDC) koji se koristi u EU i koji nije ažuriran od 1997. Standard koristi simulaciju vožnje koja nema puno veze sa realnošću, nema uticaja vetra, trenja podloge po kojoj se vozi i sl. Prvi proizvođač koji bi koristio realne podatke bio bi hendikepiran u odnosu na ostale jer bi trošio "više". Dokle god EU regulativa ne promeni standard podaci neće biti ni približni realnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi udarac za Audi: Zaustavljena prodaja benzinaca

 

audi%20a4%20777.jpg

 

Benzinske verzije modela A4 i A5, kao i njihove S varijante će najmanje dva meseca biti nedostupne na tržištu. Kako piše australijski Motoring, nemački premium proizvođač je prisiljen da zaustavi prodaju benzinskih 2.0 TFSI verzija modela A4 i A5, i to zbog činjenice da ne mogu postići deklarisanu potrošnju goriva. U Audiju kažu da implementacija mild-hybrid sistema, umesto da smanjuje, u praksi povećava potrošnju i to za oko 0.2 l/100 km u odnosu na NEDC standard. ''Ima sistem mild-hybrida koji menja potrošnju za 0.2 do 0.3 l/100 km. Toliko je lošija potrošnja. Sistem delimičnog hibrida ne funkcioniše u testnom ciklusu. Kao korisnik ćete doživeti efekat i prednosti. Lošiji su rezultati u laboratoriji, ali bolji na putu rekao'', je predstavnik Audija za medije. Nešto drugačije je u slučaju modela S4 i S5 kod kojih promene softvera 3.0 V6 turbo dolaze navodno da bi izgladile krive isporuke snage i momenta u Automatic i Comfort modovima rada, a poboljšale odziv u Dynamic modu. Nažalost, nakon tih modifikacija motor ima veću potrošnju od deklarisane.

U Audiju kažu da će celi proces odobravanja modifikacija i pripreme novih promo materijala trajati do dva meseca. Zato je prodaja spornih verzija do daljeg obustavljena u 27 evropskih zemalja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaustavljena proizvodnja BMW-a M550i

 

bmw 550 111.jpg

 

Nova procedura merenja potrošnje goriva Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure, koja bi trebalo da obezbedi približnije podatke u odnosu na dosadašnje, uzela je novu žrtvu. Ovoga puta je reč o modelu BMW M550i koji je opremljen 4.4 litarskim V8 motorom, a koji nije kompatibilan sa normom. Do prilagođavanja motora u Evropi nije moguće prodavati taj model, a veliko je pitanje da li će BMW uopšte ulagati u modifikaciju tog motora jer se očekuje nova generacija do kraja decenije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...