Jump to content
FAS Goran
neshaoct

BMW slavi jubilej V12 motora / predstavio 3.0 motor sa 4 turba

Recommended Posts

 

 

BMW%20V12%201.jpg

 

Ove godine, nemački BMW proslavlja 25 godina od pojave svog 12-cilindarskog motora, koji je svoj debi imao 1987. godine u modelu druge generacije BMW serije 7.

Prvi 12-cilindarski luksuzni model u pola veka svog postojanja, debitovao je kao model BMW 750i u martu 1987. godine na Salonu automobila u Ženevi. Novi M70 motor, koji je u potpunosti dizajniran od nule, razvijao je 300 konjskih snaga iz zapremine od pet litara. Novi agregat postavio je mnoge standarde u dizajnu motora zbog svoje prefinjenosti, niskog nivoa buke i odličnog balansa između performansi i potrošnje goriva.

 

 

BMW%20V12%2011.jpg

 

Ovaj 5.0 litarski V12 motor od legure aluminijuma, postavio je i novi standard sa ukupnom težinom od 240 kilograma. Njegova maksimalna izlazna snaga od 300 KS pri 5.200 obrtaja u minutu, sa specifičnom snagom od 60 KS po litru zapremine uz maksimalni obrtni moment od 450 Nm pri 4.100 obrtaja u minuti, otišli su mnogo dalje od bilo kog sličnog konkurentskog motora tog vremena.

BMW-ova prodaja primila je preko 3.000 pre-narudžbi, čak i pre prvog zvaničnog prikazivanja modela BMW 750i, koji je ponuđen kupcima u dve verzije kao klasična limuzina 750i i kao produžena verzija pod nazivom 750iL.

Godine 1994., lansiran je potpuno novi model BMW 750i. Razvijen na osnovu M70 motora, novi M73 motor imao je zapreminu od 5.4 litara i proizvodio je maksimalnih 326 KS. Uprkos tome što je bio snažniji, M73 je trošio za 13 odsto manje goriva, imao smanjenu emisiju izduvnih gasova i poboljšano sagorevanje goriva.

Godine 2002., BMW je prezentovao model BMW 760i koga je pokretao potpuno novi 445 KS snažni 6.0 litarski V12 motor, prvi 12-cilindarski agregat sa direktnim ubrizgavanjem.

U ovom trenutku, BMW-ova 12-cilindarska motorska tradicija živi u aktuelnoj generaciji modela 760i/Li. Novi N74 motor osvežen je 2009. godine i sada nudi 544 KS i 750 Nm obrtnog momenta, zahvaljujući ugrađenoj najnovijoj turbo tehnologiji.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW predstavio 3.0 litarski šestocilindrični dizel motor sa četiri turbo punjača

 

bmw%20quad.jpg

 

BMW je u Beču, na Vienna engine symposium-u, predstavio svoj novi 3,0 litarski i-6 šestocilindrični dizel motor sa četiri turbo punjača. Motor će se prvo ugrađivati u BMW 750d xDrive, a raspolaže sa 290 kW/394KS pri 4000-4400 o/min. i 760 Nm pri 2000-3000 o/min. Treba napomenuti da je maksimalni obrtni moment ograničen mogućnostima XF 8HP 8-stepenog automatskog menjača. U odnosu na tri-turbo dizelaš koji zamenjuje, novi agregat će imati bolji odziv i masivni obrtni moment od niskih obrtaja, kao i za pet odsto manju potrošnju goriva.

 

bmw%20quad%2011.jpg

 

Serija 7 sa ovim motorom će od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzavati za oko 4.5 sekunde, dok će najveća brzina biti ograničena na 250 km/h. Takođe, ovaj motor će u budućnosti dobiti i drugi BMW modeli, kao što su X5 M50d i X6 M50d.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

------------------------------

Kad dođe u SRB jednog dana kao polovnjak sa jedno 350.000 kilometara, pa ''obraduju'' novog vlasnika posle par meseci ''riknuo ti turbo, ali nisu svi, samo 2 komada...'' :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW-ov V12 motor bi ove godine mogao u penziju

 

bmw 7 90.jpg

 

Prema nezvaničnim informacijama, BMW će pre kraja godine iz ponude povući svoj najveći motor koji je nudio u kombinaciji sa Serijom 7. Najsnažnije i najreprezentativnije izdanje BMW-ove luksuzne perjanice se krije iza oznake M760Li xDrive, a 5,26 metara dug automobil pokreće 6,6 litarski V12 motor koji uz asistenciju dva turbopunjača razvija 585 konjskih snaga i 850 Nm najvećeg obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3.8 sekundi i elektronski ograničenih 250 km/h.

 

S obzirom na sve nemilosrdnije norme o emisiji izduvnih gasova na kojima insistiraju u zemljama Evropske unije, sve pomenute brojke izgleda neće biti dovoljne za opstanak još jednog sjajnog motora, a prema nezvaničnim informacijama iz dobro obaveštenih izvora BMW će evropskim kupcima Serije 7 V12 opciju nuditi do kraja godine. U Minhenu su već potvrdili da će narednu generaciju Serije 7 pokretati hibridne pogonske grupe. Najsnažniji model pokretaće samo elektromotori, a nakon što je Mercedes još ranije povukao svoj V12 motor na tržištu luksuznih limuzina, nažalost ostaje sve manje modela koje i dalje pokreću motori čija radna zapremina i broj cilindara obezbeđuju jedinstven zvuk i sliku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U septembru prestaje proizvodnja dizela sa četiri turba

 

90-720x480.jpeg

 

Ovom motoru presudila su nova vremena, smanjena popularnost dizelaša (naročito velikih), ali najviše strogi propisi u EU oko emisije izduvnih gasova. Tako su Nemci napravili motor koji je primer vrhunske tehnologije ali i toliko komplikovan da njegove tajne ne bi otkrio ni Sherlock Holmes u najboljoj formi.

Sad već legendarni 3.0 šestak Quad-Turbo u septembru 2020. odlazi u penziju, a poslednji modeli u koje će biti ugrađen će biti SUV-ovi X5 i X7 Final Edition.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...