Jump to content
FAS Goran
Mihailovic

Koji kvalietan manometar za gume?

Recommended Posts

1600 je malo kada uporediš sa šetnjom od pumpe do pumpe, pa onda kod vulkanizera + 100 din za kaficu (ipak čovek se lomata oko točkova) a guma bije ko beton. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocekujem da uvazene kolege koje poseduju manometar preporuce pumpu na kojoj je najtacniji kompresor kako bi nam ustedeli 1600 din  :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam godinama pumpao na jednoj pumpi i sve je bilo super dok nisu promenili kompresor i od onda skoro ni jednom nije jednako izmerio, isto varijacije izmedju razlicitih pumpi i vulkanizera, islo mi na zivce i na kraju sam kupio najobicniji manometar za 600din. Malo je bzvz jer ima raznih mernih jedinica a BAR je u sredini pa je lako pobrkati, ali PSI je skroz spoljna merna jedinica pa sam preracunao BAR u PSI... Nije mi bila bitno koliko je precizno (posto nemam ni naspram cega da ga uporedim a da sam siguran da je to tacno), tako da posto znam kako mi se ponasa auto u zavisnosti od pritiska u gumama, malo sam isprobavao dok nisam dosao na kombinaciju 40/30psi tj 2.75/2.05bara. A npr kad sam pumpao po manometru pumpe bilo je 2.6/1.9bara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar je bilo koji manometar kada utvrdite koja mu je sistematska greska... ja ima neki (jeftin) iz metroa, koji lazeeee.. (a ne trepce). Al kad sam shvatio da pokazuje oko 0.3 bara manje, toliko uvek dodam I nema boljeg...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocekujem da uvazene kolege koje poseduju manometar preporuce pumpu na kojoj je najtacniji kompresor kako bi nam ustedeli 1600 din  :thumbsup:

Ovi o kojima Ivance i ja pricamo (i digitalac i manuelni) se npr. gadjaju sa kompresorom na "Eko" pumpi na Bezanijskoj kosi i "Mol" na Medaku, bar ovo sto sam ja obilazio i probao.

U autu uvek imam i pumpu i manometar, sitan trosak, a zna da koristi da sve proveris i odradis kad zatreba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EKO pumpa kod Skojevske / Vidikovac laže svaki put različito. Jednom + 0,3 drugi put 0,1 pa ti računaj. 

Najtačniji su mi bili oni prenosni na OMV dok su bili novi, zadnji put sam uspeo da pokrivim iglu na ventilu tako da je to bila kap koja je prelila čašu.

Isčitao sam dosta foruma vezano za manometre i ono što pišu da ne laže linearno već sa porastom pritiska i odstupanje je veće.

Kod vulkanizera je situacija još gora, svi su različiti. Kod ortaka sam pumpao (sa profi manometrom) na meru 2,1, guma pretvrda, odem na EKO da prekonrolišem i poprilično ispustim. Dakle opet 2,1 i opet udara, da bi tek na OMV dobio nešto prihvatljivo (guma se ne troši po rubovima).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje je kad pitate vulkanizera da li je tacan, odgovor je uvek da je jedino nejgov u gradu precizan i tacan jer je bazdaren :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa naravno :) ... Meni obicno ispadaju plombe sa gumama na 2,7 Bar iako im uvek napomenem da ne prepumpaju.

Mali off, takodje cesta pojava - Isto kao kad dodjes na zamenu letnjeg/zimskog seta, pa krene da gundja ko ti je toliko zategao srafove... A tockovi zadnji put skidani takodje kod njega na prethodnoj zameni seta :laughing: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni vulkanizer kad prebacuje letnje/zimske gume na felne, uopšte ne proverava prtisak kad je točak na kolima, već ih pumpa na stolu pre montaže...

 

Šta mislite o onom digitalnom manometru na NIS-u na Autokomandi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

01.03.2014. manometar na pumpi kod robne kuće/pijace Miljakovac veoma tačan. Oko 1,9 tačno pokazuje dok na 2,1 ima odstupanje 2,14. Da bi se dobilo tačnih 2,1 treba kazaljka da bude tačno ispod crtice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, za mladje kolege, koliko ovaj manji pad temperature moze da utice na pritisak u pneumaticima... Zadnji put sam proveravao pre neke 2 nedelje dok je bilo dnevnih 18 C.

Juce popodne zahladilo (na danas najavljenih max 8 C), pritisak pao za 0,2 bar (obican vazduh, nisu punjene azotom). Naduvam ih na 0,1 bar preko (znaci + 0,3 bar) i evo danas su (na najavljenoj nizoj temepraturi) na propisanom pritisku.

Treba proveravati bar na tom nekom intervalu, pri naglom padu/rastu spoljne temperature, a obavezno pred put... Jedan od razloga zasto je korisno imati manometar i pumpu u gepeku, u slucaju da vam je kao meni mrsko da se vucarate po vulkanizerima i benzinskim pumpama (ciji su uredjaji, dodatno, ako i rade - cesto neprecizni).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da podelim sa vama, da ne bi ove teme ne bih ni znao sta imam, odusevio sam se.

Imam neki svajcarski, kvalitetno odradjen, ima i kalibraciju, ali mator je kao biblija, dao mi ga jos matori svojevremeno.

Hteo sam da vam slikam manometar, da se malo nasmejemo. Uvek sam se pitao koliko ima ne godina, nego decenija, a uspomena mi je od matorog. Dao mi ga je pre ko zna koliko jos sa nekim alatom i posebno za njega rekao da ga cuvam. A njemu ga je dao prijatelj iz Svajcarske (u srecna vremena), opet pre ko zna koliko...

Marka "Messko", logo smesan, prepotopski...:

22102012710.jpg 22102012721.jpg

22102012719.jpg 22102012717.jpg

Iz za*bancije, dok sam stavljao slike, reko' daj da izguglam taj "Messko", cisto da vidim koliko je to staro. I nadjem ovo i odusevim se kao malo dete:

 

 

Dakle, slucajno naletim na ovu temu pre neki dan. Procitam tvoj post, pogledam slike i pomislim, pa moj matori je imao nesto tako, stoji u garazi u nekoj ofucanoj torbi za alat, koju sam izbacio iz prtljaznika kad sam prodao auto. Ionako mi ta torba samo smeta u garazi nikako da je iznesem na svetlost dana i rascistim.

 

Kad u njoj ovo cudo, identicno. Nisam ga jos probao da li radi, ali sam se odusevio. Inace, kucaj Messeko u eBay pretragu, pa ces da se sokiras za koje pare se prodaju ovi manometri. Da ga malo ocistim, pa ide u sef  :laughing: .

Edited by Brzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci kolega :thumbsup: . Znam koliko im se krecu cene, mada ovaj moj je ofucan od ko zna koliko decenija vucaranja po kojekakvim alatima. A ne bih ga dao ni za sta na svetu, posto mi je uspomena od matorog.

Ali je i dalje izuzetno tacan, samo sam ga predihtovao. Praci Svajcarac.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako si ga predihtovao?

 

Probao sam ovaj moj, do duse u zurbi i pokusavajuci da se ne isprljam mnogo, i "sistalo" mi je na spoju sa ventilom. E sad da li ja nisam lepo prislonio, dovoljno jako, ne znam. 

Probacu jos jednom natanane...

 

hu50z8.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predihtovao sam ga sa suprotne strane od ulaza, gde mu je i onaj minijaturni srafcic za fino podesavanje.

Sto se merenja tice, moguce da ga nisi prislonio lepo pod 90 stepeni pa ti je zato pustalo. Ili se mozda pohabala gumica, isti slucaj je bio kod mene pre neku godinu pa sam je samo zamenio, tj. zumbom napravio novu po originalnoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da pohvalim Schwalbe Airmax Pro. Zaista korisna i prilično pristupačna sprava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle par nedelja koriscenja, slobodno mogu da dam preporuku za ovaj digitalni manometar. Iako deluje jednostavno, vrlo je precizan i lak za koriscenje.

Kada se u obzir uzme jos i cena od citavih 2.5$ (koliko sam ga platio preko eBay, ukljucujuci i CR2032 bateriju), mislim da je smesan trosak za izuzetno korisnu stvar.

120820164073.jpg.014ab419d186e478a617e39d8aaa7db0.jpg

Evo i C/P sa moje teme, da ne ponavljam:

On 13.8.2016. at 0:56 AM, Ivan said:

Popodne spremao auto na put, pa ga uporedio sa analognim "Messko" Svajcarcem, kojeg sam bazdario (ima srafcic za tu namenu).

Gadjaju se u desetu, sto znaci da je ova spravica iznenadjujuce precizna. Ono sto me je odusevilo je lakoca merenja. Dok sa "Messko" moram da pogodim ugao, prilicno pritegnem i pazim na vazduh, ovo sr*njce se maltene samo prisloni na ventil. Vrlo lepo dihtuje i lako se meri.

Meri u opsegu od 0.2 do 10 Bar sa preciznoscu 1/100 Bar, a ima mogucnost ocitavanja u 4 velicine: PSI, Bar, kPa i kg/cm^2. Pamti zadnji izbor velicine za merenje i zadrzava ocitanu vrednost nekoliko sekundi, takodje ima auto-off posle 30 sec ako se uredjaj ne koristi.

Iznenadjujuce precizna i korisna stvarcica, za smesne pare. Moja iskrena preporuka.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ima neko preporuku za digitalni merac za auto gume?

Onaj shwalbe airmax pro je vise za bicikla,koliko sam shvatio.Treba neki nastavak za auto gume.

Sta mislite o ovom

http://pitstop.co.rs/alat-i-pribor-za-vulkanizaciju/2038-digitalni-merac-pritiska-u-gumama-0-68-bar-mg50917.html

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, sasha015 said:

Onaj shwalbe airmax pro je vise za bicikla,koliko sam shvatio

Univerzalni merac je u pitanju, kada se odsrafi mesingani navoj, ispod je prikljucak za auto ventil.

Par ljudi znam da ga hvali kao pouzdan, cena po BG je cca 1700 kinti (ako ti znaci info).

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si za navoj.Citao sam ali kazu da kad se odsrafi metalni deo ostaje samo plastika koja ne dihtuje najbolje i treba"ubosti"ventil a dugotrajnost je onda upitna.

U svakom slucaju nabavicu jedan sledecih dana ...

Bas zbog sumnje u tacnost meraca na pumpama.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merac od par postova iznad koji pazarih za 2-3 dolara je (kao sto se vidi) skroz plastican, naravno sa gumenim dihtungom. Uzeh ga iz zezancije preko neta, a na moje iznenadjenje sa njim merim pritisak daleko najlakse od svih manometara koje sam do sada probao. Bukvalno se samo prisloni na iglicu, bez ikakve sile, centriranja, sustanja, ispustanja vazduha... Samo da elektronika potraje, s obzirom na lakocu merenja zaista nema bojazni da ce nesto od plastike da se "razloka". Tacan je u poredjenju sa "Messko" koji sam do sada koristio, za te pare ja prezadovoljan.

Cisto komentarisem, jer verujem da ovi koji su nekoliko puta skuplji mogu samo da budu bolji, a za Scwalbe sam cuo samo reci hvale.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze link za ovaj tvoj mali od 2,5-3€?

Sent from my HTC Desire 620G dual sim using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazario na aliexpres za 5,5 e pokazo se ok na nekoliko pumpa proveravao i nema ostupanja digitalan je pa je lakse proveriti,uzeo sam i analogni i on je ok ali je kratak pa zavisi od tocka tesko je prici ventilu njega sam platio 1,20

20161026_095110.jpg

20161026_095124.jpg

20161026_095131.jpg

20161031_105346.jpg

20161031_105351.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrolisanje tačnosti manometara na benzinskim pumpama

 

manometar gume.jpg

 

Ispravan pritisak u gumama je izuzetno važan kod svakog automobila. Pritisak utiče na:

  • potrošnju goriva.
  • kočenje.
  • ubrzano i nepravilno habanje guma.
  • ubrzavanje.
  • ponašanje u krivinama, naročito pri oštrijem skretanju i pri višim brzinama.

Da li benzinske pumpe moraju da imaju manometre i kompresore za naduvavanje guma?

Ne moraju. Međutim, ako ih imaju, onda manometri na njima moraju da budu baždareni - overeni od strane ovlašćene laboratorije.

 

Da li manometri kod vulkanizera moraju da se overavaju?
Ne, manometri kod vulkanizera ne moraju da se overavaju. To ne znači da vulkanizeri ne mogu samoinicijativno da pozovu ovlašćenu laboratoriju da im proveri tačnost manometra i da potvrdu da je manometar tačan, odnosno praktično da ga overe.

 

Manometri moraju da se overavaju jednom godišnje
Pravilnikom o vrstama merila koja podležu zakonskoj kontroli propisano je da vremenski interval periodičnog overavanja manometara za merenje pritiska u pneumaticima iznosi jednu godinu. Inače, manometre proveravaju i overavaju (stavljaju žig) ovlašćena tela (laboratorije/firme, kao npr. Centar za motorna vozila AMSS) koja su dobila odobrenje od Direkcije za mere i dragocene metale. Međutim, ta tela, tj. laboratorije ili firme idu da proveravaju manometre samo kad ih pozovu sa benzinske pumpe - ne mogu da idu da ih proveravaju samoinicijativno, bez poziva. ''Direkcija za mere i dragocene metale'' između ostalog vrši proveru da li su manometri na pumpama overeni.

 

Kako da znam da je manometar overen?
Overen manometar na sebi mora da ima žig, tj. nalepnicu kvadratnog oblika - ona je podeljena u četiri manja kvadrata, pri čemu svaki predstavlja po jedan kvartal u godini, a godina je napisana u sredini. Kvartali su obeleženi rimskim brojevima, a nalepnica (tj. žig) je važeća do kvartala koji umesto rimskog broja ima kružić.

 

Kada overa (žig) prestaje da važi?
Žig (overa) prestaje da važi ako je:

  • istekao rok na koji je manometar overen.
  • na manometru izvršena prepravka, odnosno popravka koja može uticati na njegove metrološke karakteristike.
  • manometar oštećen na takav način da je mogao da izgubi neko svojstvo bitno za overavanje.
  • žig uništen, uklonjen ili na bilo koji drugi način oštećen.
  • manometar promenom mesta ugradnje izgubio svoje metrološke karakteristike.

Manometar čiji je žig, odnosno uverenje o overavanju, prestao da važi ne sme se upotrebljavati.

 

Ko vrši kontrolu da li su manometri na pumpama overeni (žigosani)?
Nadzor nad manometrima vrši ''Direkcija za mere i dragocene metale'', u skladu sa odredbama Zakona o metrologiji, Zakona o inspekcijskom nadzoru i planovima nadzora, a u zavisnosti od procene rizika.

Pitali smo kakvi su bili rezultati kontrole u 2019. godini i dobili sledeći odgovor:

''U 2019. godini ovlašćena tela overila su 2.485 manometara, dok je zbog nedovoljnog nivoa tačnosti odbijeno, odnosno, žig nije dobilo 23 manometara. Od navedenog broja, 826 manometara overeno je na benzinskim pumpama, a odbijeno je overavanje 19 manometara. Napominjemo i da je Direkcija za mere i dragocene metale u 2019. obavila meterološki nadzor nad ukupno 179 manometara u upotrebi, a da je kod 6 pronađena neusaglašenost.''

 

Kome vozači mogu da se obrate ukoliko posumnjaju da manometar nije ispravan, primete da nije overen (nema žig) ili je rok overe istekao?
Vozači koji posumnjaju u ispravnost manometra ili primete da manometar nije propisno žigosan mogu da se obrate Direkciji za mere i dragocene metale na E-mail: office@dmdm.rs

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...