Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Porsche priprema napad na F1?

Recommended Posts

porsche%20f1.jpg

U poslednje vreme kruže glasine da Porsche priprema napad na Formulu 1, barem ako je verovati navodima nemačkih medija. VW-ov brend vraća se u Le Mans, ali magazin Auto Motor und Sport tvrdi da je taj projekat tek zagrevanje za F1.

Porsche navodno ubrzano regrutuje osoblje s iskustvom u Formuli 1, uključujući Fritza Enzingera, Alexa Hitzingera, Mikea Kracka i Sauberovog inženjera Ursa Kuratlea. Izgleda da kompanija misli ozbiljno jer postoje naznake da se interesuje za ljude iz većine F1 timova. Porsche upravo ulaže u svoje postrojenje u Weissachu i namerava da ga učini vrhunskom fabrikom sportskih vozila opremljenu vazdušnim tunelom, a njegovi vozači već imaju rezervisane termine u McLarenovom simulatoru. ''Svi u Formuli 1 se pitaju da li je ovaj trošak zaista namenjen samo učestvovanju u Le Mansu'' tvrdi Auto Motor und Sport.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Porsche odustao od ulaska u Formulu 1

 

porsche%20f1.jpg

 

Već duže vreme se nagađalo da Porsche razmatra mogućnost ulaska u svet Formule 1, sada su to napokon i zvanično priznali, ali su isto tako i zvanično objavili da odustaju od takvih planova.

Nemačka sportska marka se priprema za ulazak u LMP1 šampionat supersportskih automobila od sledeće godine, ali eventualni plan o ulasku u Formulu 1 ipak se neće ostvariti jer najcenjenije oktansko takmičenje današnjice nema previše dodirnih točaka sa drumskim vozilima. Bar je takvo objašnjenje Porscheovih čelnika, odnosno Wolfganga Hatza, šefa Porscheovog odeljenja za istraživanje i razvoj. 

 

''Mi smo kompanija koja proizvodi sportske automobile. Porsche je oduvek vršio transfer tehnologije iz trkačkih modela u drumske i upravo iz tih razloga smo odlučili da se vratimo na najviši nivo automobilizma. Dvoumili smo se između takmičenja supersportskih automobila i Formule 1 i na kraju smo doneli logičnu odluku. Formula 1 nema takav značaj za drumske modele, a takođe je naglasak stavljen na gume, a ne na motore i šasiju. Takođe, aerodinamika je neverovatna, ali istovremeno toliko ekstremna da se ni na koji način ne može transferovati na drumska vozila'', pojasnio je Hatz razloge Porscheovog odustajanja od Formule 1.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche u Formuli 1?

 

porsche%20lmp.jpg

 

Zanimljiva informacija se pojavila u nemačkim medijima da je Porsche pokazao određeni interes za ulazak u Formulu 1. Prema infomacijama do kojih je došao nemački Auto Bild, Porsche je prihvatio poziv a prisustvuje sledećem sastanku na kojem će se diskutovati na temu motora u Formuli 1 nakon 2020. godine. Šef Porsche LeMans programa Fritz Enzinger je takođe izjavio da ne postoje nikakve garancije da će se kao tim vraćati na čuvenu trku nakon 2020. za kada su najavljeni novi propisi vezani za pogonske gupe u trkama izdržljivosti. Kako je dodao Enzinger, Peugeot treba da u narednih nekoliko nedelja donese odluku da li će se vratiti na LeMans, pa čak i ako se vrati, to ne znači da će Porsche sigurno nastupati u narednih dve ili tri godine. Takođe, zna se i da su šefovi tima McLaren Zak Brown i Eric Boullier prisustvovali trci u LeMansu i imali kontakte sa prestavnicima Porschea, što je samo podgrejalo spekulacije o mogućoj novoj saradnji.

U svetlu svih događanja oko F1, novih vlasnika, dosta zainteresovanih novih timova za ulazak u najbrži cirkus, pa i ovih, za sada spekulacija, deluje da F1 nakon decenija vladavine tvrdokornog samo za novac zainteresovanog Eclestonea, ide u dobrom pravcu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche potvrdio interesovanje za Formulu 1 posetom na VN Italije

 

porsche%20f1.jpg

 

Kako prenosi portal f1-serbia, vodeći ljudi nemačke kompanije ozbiljno razmišljaju o ulasku u ovaj šampionat kao dobavljači agregata. Lutz Meschke jedan od vodećih ljudi u upravnom odboru Porschea tokom VN Italije imali su sastanak sa Rossom Brawnom i njegovim saradnicima. Iako se ova nemačka kompanija više ne nalazi u Formuli 1 još od 1991. godine i njihove saradnje sa Footwork timom, Porsche je sve ovo vreme imao ulagu u pratećem programu Formule 1 kroz svoj kup sportskih automobila. Ipak, Porsche se odlučio da na kraju ove godine napusti Enduras šampionat i pređe u Formulu E, ali su ujedno i potvrdili interesovanje za najbrži cirkus zbog promene pravila agregata koja stupaju na snagu 2021. godine.

''Formula 1 je pravo mesto za nas. Kao što znate Formula E je veoma važna a F1 je uvek dobra tema za razmišljanje. Mi mislimo da je dobra prilika za nas promenom pravila o agregatima koje za neku godinu stupaju na snagu'' kazao je Meschke. Na pitanje novinara da li novi tvin turbo motori sa manje tehnologije može privuči Porsche u Formuli 1, Lutz Meschke je dodao: ''Apsolutno. Mi moramo da smanjimo troškove u F1 i ovo je dobar način da to i postignemo.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche razmatra ulazak u F1 2021.

 

f1 logo.jpg

 

Porsche razmatra mogućnost ulaska u Formulu 1 od 2021. godine.

Da u Štutgartu ozbiljno razmatraju ovu mogućnost pokazao je nedavni pokušaj Porschea da sa modifikovanim automobilom iz Le Man serije obori rekord F1 staze Spa-Frankošam u Belgiji. Porsche bi u F1 ušao nakon što počne primena novih pravila o motorima, 1.6-litarskim V6 turbo-hibridima. ''Porše razmišlja o ulasku u F1 2021. Samo čekaju uvođenje novih pravila za motore, koja će biti objavljena u maju, a onda će odlučiti'', rekao je direktor Porscheovog tima u DTM šampionatu Gerhard Berger, legenda F1. Spekulacije o ulasku Porschea u F1 je sa oduševljenjem dočekao sportski direktor šampionata Ros Bron. ''Želimo velika imena poput Porschea u F1, stvaramo uslove za to'', rekao je Bron.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche je napravio motor za Formulu 1

 

Porsche 919_hybrid_evo.jpg

 

Poznato je da se u Porscheu razmišljalo o mogućem povratku u Formulu 1 nakon 30 godina. Šta više, poznato je i da su predstavnici ove marke prisustvovali sastancima radne grupe, koja je definisala nova pravila za 2021. godinu. Iako, kako stvar trenutno stoje, od povratka Porschea u Formulu 1 nema ništa, manje je poznato da je ova fabrika otišla toliko daleko da je napravila i isprobala motor koji je mogao biti prilagođen F1. Na žalost verovatno mnogih, projekat je zaustavljen kada je VW Grupa donela odluku da se povuče iz LMP šampionata izdržljivosti sa obe marke, Audi i Porsche, i pređe u Formulu E.

 

Fritz Enzinger, šef Porsche Motorsporta kaže da su radovi na hibridnoj V6 turbo pogonskoj grup počeli još dok je fabrika postizala odlične rezultate sa dvolitarskom četvorocilindarskom jedinicom u WEC. ''Te 2017. godine bilo je signala iz Formule 1 da bi se pravila mogla promeniti i da će MGU-H, koji toplotu pretvara u kinetičku energiju, biti ukinut. Od te iste godine Porsche je član FIA proizvođačke komisije, i bio je aktivno uključen u razmatranje strategije Formule 1 za 2021. godinu. Sa jedne strane, naši članovi su prisustvovali sastancima, dok uporedo razvijana pogonska grupa sa 1.6 V6 agregatom za WEC program. Tim od 40 ljudi radio je na ovom pogonu za LMP1, ali uporedo razmišljajući šta bi se moralo menjati da bi ta pogonska jedinica bila prilagođena za Formulu 1. Čak i kada je 2017. postalo jasno da se povlačimo iz LMP1, a Audi ulazi u Formulu E, od upravnog odbora smo dobili zadatak da nastavimo rad na visoko efikasnoj šetocilindarskoj turbo jedinici za Formulu 1, koja bi bez MGU-H, bila atraktivna za supersportske automobile. Plan je bo da 2019. počne testiranje ove pogonske grupe. Sve ovo znači da bi, u slučaju da je kompanija odlučila da nastavi sa F1 programom 2021., naša pogonska jedinica išla u pravcu koji smo tada stvorili. Motor je napravljen i tim od 25 ludi ga koristi za testiranja na probnom stolu i prikupljanje informacija koje su relevantne za serijske automobile''.

 

Podsećanja radi, Porsche je svoj F1 program prekinuo 1991. nakon potpunog neuspeha 3512 V12 motora od 3.5 litara sa timom Footwork. Zanimljivo je da je fabrika razvila i V10 motor za F1, koji se potom trebao pojaviti u Porsche LMP1 programu 2000. godine koji je obustavljen, ali iako se nikada nije pojavo na stazi stigao je u serijsku proizvodnju, i to za model super automoblia Carrera GT.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche bi mogao da razmotri ulazak u Formulu 1

 

211899-porsche e.jpg

 

Porsche bi mogao da razmotri ulazak u Formulu 1 kada budu uvedena nova pravila vezana za motore 2025. godine, ukoliko se usvoji korišćenje ekološki podobnih e-goriva. Nemačka kompanija, koja je deo VW grupe, dugo je zainteresovana za ulazak u ''najbrži cirkus na svetu'' kao snabdevač motorima, prenose Vrele Gume.

 

Smatra se da je Porsche čak započeo razvoj na 1.6 hibridnom pogonu sa F1 specifikacijama, koji bi trebalo da bude modifikovan za planirani hiperautomobil za 24 časa Le Mana. Šefovi Formule 1 će na snagu staviti novu regulativu vezanu za pogonske jedinice za 2025. godinu. Tehnički detalji se još uvek utvrđuju od strane organizatora, timova i zainteresovanih proizvođača, među kojima je navodno i Porsche. Formula 1 je posvećena tome da e-goriva učini centralnom osovinom novih pravila, čime bi se u isto vreme smanjio ''karbonski otisak'' i bili bi zadržani motori sa unutrašnjim sagorevanjem. Ovo je naravno obnovilo zainteresovanost Porschea za ''najbrži cirkus na svetu'' jer poznato je da nemačka marka ulaže velika sredstava u e-goriva za svoje buduće performantne serijske modele.

 

Potpredsednik Porsche Motorsporta, Fric Encinger je izjavio sledeće:

''Bilo bi od velikog interesa za nas da aspekti održivosti kao što je na primer primena e-goriva, igraju ulogu u tome. Ukoliko se dotični aspekti potvrde, detaljno ćemo ih proceniti u okviru Volkswagen grupe i razgovarati o daljim koracima.'' Encinger je dodao da je Porsche prati razvoj novih pravila u F1, kao što je radio za sve relevantne trkačke serije širom sveta. Kompanija iz Cufenhauzena trenutno vodi fabrički tim u Formula E šampionatu i u fazi je konstruisanja LMDh hibridnog hiperautomobila, koji bi trebalo da se nađe na trci 24 časa Le Mana 2023.

 

Porsche je tradicionalno fokusiran na trke izdržljivosti, ali se povremeno takmičio i u F1.

Pobedio je na VN Francuske kao konstruktor, kada je za volanom 804 bio Den Gurni. Ipak, Nemci su se povuklli na kraju te sezone. Ekspetiza firme u konstruisanju turbomotora je dovela do nezvaničnog povratka u Formulu 1 1983. kada je pravljen V6 motor za McLaren, mada je bio brendiran kao ''TAG'', jer je ta firma platila troškove razvoja. McLaren sa Porscheovim motorom je osvojio tri vozačke i dve titule u konkurenciji konstruktora između 1984. i 1986. Porsche se vratio kao snabdevač motorima u Footwork timu 1991. ali nakon niza katastrofalnih rezultata, tim se sredinom sezone prebacio na Cosworthove jedinice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche bi u F1! Toto kaže može, ali da ne pobeđuje odmah

 

volf.jpg

 

Potvrđena je priča da bi Porsche uskoro mogao da se pojavi u Formuli 1. Timu koji bi bio pod pokroviteljstvom nemačkog Volkswagena odgovaraju nova pravila, a već se nazire rivalstvo između tog tima i Mercedesa. Nova pravila koja su donele F1 i FIA važe do 2026. godine i kako se priča ona odgovaraju Volkswagen grupi koja bi pod Porsche brendom ušla u najbrži cirkus na svetu. Porsche je već rekao da se ispunjavaju faktori koji su potrebni kako bi taj tim postojao u Formuli 1 i to sa svojim motorom, kao i da ne treba predugo da se čeka na konačnu odluku.

 

Ipak, problem su uslovi pod kojima bi novi proizvođač ušao u F1. Tako je ideja da Porsche nema ograničenja po pitanju budžeta niti da ima bilo kakva ograničenja u razvoju. To se nije dopalo naravno aktuelnom šampionskom timu. ''Sjajno je da takav brend ulazi u naš sport. Naravno da niko ne želi da uđe i da bude nekompetetivan. Međutim sa druge strane Formula 1 je Liga šampiona. Niko ne može da očekuje da uđe u Ligu šampiona i da je prvi put osvoji. Ovde smo dugo, uložili smo mnogo novca, znoja i krvi i užasnih rezutlata kako bismo bili ovde gde smo. Pogledajte koliko smo užasni bili u početku, ili kakve je rezultate imala Honda ili Renault. Svi smo morali da se borimo. To je fini balans koji nam treba da privučemo novajlije'', rekao je Toto Volf.

 

On je rekao da svaki proizvođač u Formuli 1 mora da uloži vreme i da je zato ovaj sport u tolikoj meri atraktivan. Inače postoji i veliki problem oko toga šta tačno znači novi proizvođač. Porsche bi svakako to bio, ali je pitanje da li i Red Bull koji će sam razvijati svoj agregat takođe može da dobije povlastice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjajno :D, pumpa-dizna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche i Red Bull blizu dogovora u vezi s partnerstvom u Formuli 1

 

222678-porsche f1.jpg

 

Porsche i Red Bull su u uznapredovaloj fazi pregovora oko partnerstva koje bi moglo da bude finalizovano već u martu. Volkswagen grupa već izvesno vreme razmatra ulazak u ''najbrži cirkus na svetu'', kada na scenu budu stupile nove pogonske jedinice 2026. Zvaničnici iz Porschea i Audija imaju aktivnu ulogu u sastancima na ovu temu. Porsche se povezuje sa potencijalnom kooperacijom sa Red Bullom, budući da aktuelni partner austrijskog tima, Honda, izlazi iz Formule 1. Pregovori su navodno do te mere uznapredovali da se jedino čeka odobrenje od nadzornih tela VW grupacije. To bi moglo da se desi već u martu u slučaju da se ne pojave neke nepredviđene prepreke, što bi osiguralo Porscheov povratak na F1 grid u ulozi snabdevača pogonskim jedinicama.

 

Savetnik Red Bulla, Helmut Marko, i njegov sunarodnik Austrijanac, Fric Encinger, šef Motorsport divizije VW grupacije, smatraju se glavnim ličnostima u formiranju novog partnerstva. Šef Porschea, Oliver Blume, koji je bio prisutan na sastancima, optimističan je u vezi s splanovima Formule 1 da se prebaci na sintetička goriva, dok je šef sportske divizije Porschea, Tomas Laudenbah, u novembru rekao da se uslovi za potencijalan ulazak u F1 ostvaruju. Marko je prošlog meseca obelodanio da će Honda nastaviti direktno da snabdeva Red Bull pogonskim jedinicama do kraja 2025. što bi osiguralo da Red Bull Powertrains ili neki drugi partner, osigura koncesije od 2026. kada na scenu bude stupio novi pogonski sklop. Smatra se da je formiranje Red Bullovog posebnog departmana za pogonske agregate u Milton Kinsu privukao Porsche, jer pruža fleksibilnost u pogledu toga gde se odvija razvoj, s tim što bi se deo potencijalnog F1 programa održavao u Vajsahu u Nemačkoj.

 

Formula 1 je vredno radila na tome da regulativu za pogonske jedinice za 2026. učini atraktivnom za VW grupaciju, stavljajući fokus na upotrebu sintetičkih goriva i uklanjanje MGU-H, s čim se složilo krajem prošle godine. FIA Svetski savet auto-moto sporta, potvrdio je u decembru da će MGU-H biti odbačen, ali će postojeći 1.6 V6 motor biti zadržan, u kombinaciji s povećanjem snage iz električnih izvora, uz uvođenje ograničenja troškova vezanih za pogonske jedinice. Nezavisno od Porscheovih pregovora, Audi se povezuje sa potencijalnim partnerstvom s McLarenom, čije bolide trenutno pogone Mercedesovi motori. McLaren je izdao saopštenje u novembru u kojem negira da ga je otkupio Audi, ali je održao razgovore sa predstavnicima nemačke kompanije, rekavši u januaru da bi bio srećan da sačeka da VW grupacija odluči o ulasku u Formulu 1, pre procenjivanja mogućih partnerstava.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi i Porsche ulaze u Formulu 1

 

audi_new-logo_09.jpg

 

Volkswagen grupa je potvrdila da će se Audi i Porsche pridružiti Formuli 1. Vest je stigla od Herberta Diessa, izvršnog direktora VW grupe, tokom razgovora koji je u ponedeljak ujutro emitovan na YouTube kanalu tog velikog konglomerata.

 

Odluka da oba brenda uđu u F1 je doneta zbog rastuće popularnosti sporta u celom svetu i prilike koja proizlazi iz novih propisa koji će stupiti na snagu 2026. godine. Mada Herbert Diess nije ulazio u detalje, mnogo toga se već zna. Porsche ima za cilj da uspostavi dugoročno partnerstvo s Red Bullom, odnosno proizvodi motore. Bolide će pokretati na sintetička goriva, a Porsche je već uložio u ovu tehnologiju i planira da je koristi kao gorivo za svoje legendarne modele, pogotovo 911. Audi ide drugim smerom i pokušaće da preuzme McLaren za oko 50 miliona evra. Ulazak u F1 je planiran takođe 2026. godine kada na scenu stupaju nova pravila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...