Jump to content
FAS Goran
filipovic

Slike automobila bez posebnog razloga...

Recommended Posts

Na prodaju Isdera Imperator 108i

 

isdera 04.jpg

 

Jedan od najređih superautomobila u istoriji automobiske industrije traži novog vlasnika, a to je Isdera Imperator 108i. Radi se o zaista retkom superautomobilu, jednom od svega 30 proizvedenih primeraka. Nemački automobil je baziran na Mercedesovom konceptu, pokreće ga motor kompanije iz Štutgarta. Dizajner Ebehard Schults je napravio originalni koncept CW311 za Mercedes 1978. godine, ali kompanija nije bila impresionirana dizajnom, pa ga je zapostavila.

 

isdera 03.jpg

 

Međutim, Schulz je dobio dozvolu da proizvede automobil u okviru svog brenda pod nazivom Isdera, prvi automobil je sklopljen 1984. godine, a proizvodnja je nastavljena do 1993. godine. Proizvedeno je ukupno 30 primeraka, a primerak sa fotografija je jedan od poslednjih sa osveženim dizajnom.

 

isdera 02.jpg

 

U odnosu na originalni Imperator 108i, Schulz je zamenio pop-up svetla koje je imao koncept iz 1978. godine sa dva fiksna svetla, a ugrađena su i dva konvencionalna zadnja Mercedesova svetla. Pop-up svetla su se vratila 1991. godine dolaskom osveženog modela, a napravljene su promene u dizajnu karoserije kako bi imao obliji oblik.

 

isdera 01.jpg

 

Tokom devetogodišnje proizvodnje Imperator 108i je bio dostupan sa različitim Mercedesovim motorima sa osam cilindara. Primerak na fotografijama pokreće 5.0 V8 motor uparen sa petostepenim ZF menjačem koji prenosi snagu na zadnju osovinu. Automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za oko 5 sekundi i dostiže maksimalnih 283 km/h. Srebrni Imperator 108i će biti prodat na aukciji u Monaku, a očekuje se da će novi vlasnik izdvojiti između 500.000 i 700.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Rinspeed Porsche R69 Turbo

 

212719-rinspeed 02.jpg

 

Automobilske 1980-te su obeležili tjuneri koji su često serijske skupocene modele prepravljali u ''unikate'' sa, za današnje standarde i pojmove, preširokim gumama, ekstremnim plastičnim dodacima i ''mega proširenjima'', i često odsečenim krovovima. Pomenimo samo neke od njih, poput nemačkih Koeniga i Stroseka, ili švajcarskog Rinspeeda. Mada su u to doba ''ludih osamdesetih'' bogati i često slavni uživali u vlasništvu i vožnji takvih unikata, danas takve prerade koje su se plaćale suvim zlatom deluju bizarno, a auto entuzijasti ih većinom smatraju potpunim promašajima i nepotrebnim uništavanjem modela na kojima ništa nije trebalo dirati.

 

To posebno važi za modele poput Porschea 911 ili Ferrarija Testarosse, tada tjunerima omiljenih ''žrtvi''. Ako su neke od tih kreacija i preživele do danas u takvom originalnom stanju u kojem su se našli nakon prerade, vrednost im je debelo umanjena u odnosu na originalne primerke koji su poslužili kao baza pa ih je i veoma teško prodati nekome. Ipak, svaka roba ima svog kupca, bar se tako verovatno teše u britanskoj aukcijskoj kući Collecting Cars u nadi da će zaraditi na jednom od najbizarnijih primera prerada iz 1980-ih, preradi kultnog Porschea 911 Turbo 3.3 generacije 930 u nešto nazvano ''Porsche Testarossa''.

 

212721-rinspeed 02.jpg

 

Preradu je izveo švajcarski tjuner Rinspeed 1980. godine, a od ukupno 12 proizvedenih nekolicina je bila sa volanom na desnoj strani za englesko tržište. Pravi naziv automobila je zapravo Rinspeed Porsche R69 Turbo i veoma je redak i brz. Za sada, putem internet aukcije bolji od tek dvojice potencijalnih kupaca nudi skoro 60.000 evra za ovu grozotu (treba imati na umu da fabrički modeli Porschea 91 930 Turbo sa 3.3 boxerom danas vrede i do 250.000 evra u ''mint'' stanju), ali ostaje još vremena za aukciju pa je moguće da će cena i porasti.

 

212720-rinspeed 01.jpg

 

Uglavnom, ovaj izgledom nakaradni Rinspeedov ''Porsche Testarossa'' ima poseban body-kit napravljen od stakloplastike, postavljen je na felne Gotti od 15 inča sa širokim gumama, a u kompletu sa novim prednjim delom i pop-up svetlima, bočnim stranama sa vrlo sličnim rebrastim prorezima za vazuh kao kod Ferrarija Testarosse, i preuređenom zadnjim delom sa svetlima sa modela 944, ni iz jednog ugla ne izgleda dobro (iako je u svoje vreme, pre više od 40 godina sigurno bio pojava na putu).

 

Konkretni primerak je fabriku Porschea napustio serijski lakiran u plavu boju, ali kada ga je Rinspeed završio, svoju ''kreaturu'' je lakirao u biserno belu boju, a i unutrašnjost je potpuno ''personalizovana'' sa braon kožom i centralnim delom sedišta izvedenim sa tkaninom kariranog uzorka. Automobil je do sada prešao 110.400 kilometara kod vlasnika u Velikoj Britaniji, što je još jedna od prednosti koju kuća ističe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...