Jump to content
FAS Goran
NIKOLA79

Fiat nuova Bravo 1.6 MJet - problem prilikom ubrzanja

Recommended Posts

Dobru si mi dao ideju da pitam u servisu za ovaj varijabilni deo turbine, da li se desava da glavi, da ga eventualno ociste.. Videcu kada budem ugrabio malo vremena da odem u servis pa da provere jos te stvarcice koje prosli put nisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako glavi varijabilni deo - zar ne bi onda turbina prepunjavala i auto odlazio u safe mode?

Edited by Mirko_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da do prepunjavanja od strane turbine ne dođe brine se Wastegate ventil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Mirko, uđe u safe mode ponekad i neće da ide koliko god ga stiskaš, ali se na 1500rpm javlja taj problem sa slabim trzanjem!

Imaš osećaj kao da je lamela, a na dijagnostici javlja grešku odnosa vazduha/goriva...na tabli nema indikacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konacno me neko razume.. Kod mene se to javlja iskljucivo na 1400-1500 obrtaja i to u vidu podrhtavanja, kao da na delic sekunde motor izgubi snagu(stucne). To prati i simtomatican zvuk, cuje se kao neko hucanje ili kao da nesto kaci, ne mogu lepo da opisem... To se takodje cuje i recimo kada na leru dam gas pa u povratku kada se motor smiruje kada dodje na 1500 obrtaja cuje se isti taj zvuk. Hteo bih jos da kazem da se zvuk necuje jako nego onako tek da se cuje. Bio sam u dva servisa, cistili su mi map i maf senzor, klapnu gasa, kontrolisali kaiseve da odatle ne dolazi zvuk i nista. Jeddino jos nisam cistio egr jer se na ovom motoru do njega tesko dolazi. Verovatno cu i to uskoro uraditi. Sto se tice produvavanja, pre mesec dana sam bio u Grckoj pa sam imao prilike da ga produvam na auto putu. Ceo auto-put sam vozio u proseku od 140-200 km , auto stvarno odlicno ide, ali problem je i dalje tu.

Nego Backe reci mi da li se tebi pali lampica za regeneraciju dpf filtera. Meni se ona za ovih 7000km koliko sam presao nijednom nije upalila.

Pozdrav

Druze, i meni se to isto desava na Grandeu 1.3 mjet, ja sam se vec navikao. Malo ostrije startujem i rjeđe se desava. Nasao sam mu caku ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde malo da osvezim ovu temu.

Mene je bas intrigiralo zasto ima to cimanje na malom gasu u drugoj a po nekad i trecoj. Odgovor je u tome sto turbina prepunjava sistem a wastegate nema sanse da ga rastereti u potpunosti pa se to resi preko EGR-a i u tom trenutku dodje do cimanja. Danas sam svratio do servisa gde inace ne odrzavam auto zato sto sam mislio da nesto drugo krupnije nije u redu al dzabe sam panicio.

 

Drugar koji drzi servis a i sam inace vozi dugo godina JTD i M-Jet od kad su izasli, kad sam mu rekao sta me muci provozao je auto, rekao da prepunjava, stavio dijagnostiku u voznji i ispostavilo se da je u pravu. Dogovoricu kad bude moglo da se presteluje punjenje turbine posto kazu a za to treba dosta vremena.
Eto da svi koje vas muci ovaj problem znate o cemu je rec ;)


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel možeš još malo da pojasniš? Da je to povezano sa zapušenošću DPF-a ili ne, pošto je definitivno manje primetno kada je DPF čist, tj. maltene da se ne dešava?



 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kraju sam samo ocistio protokomer i cimanje se dosta smanjilo. Ima neke razlike pre i posle regeneracije ali nije toliko drasticno.

Trebalo bi da zamenim overboost ventil na turbini posto vremenom iako je ispravan slabije vrsi finkciju pa malo slabije rasterecuje i takodje dovodi do cimanja (iako se prvo cinilo da turbina prepunjava sto se desava na nekim 1,9).

Ka sam primetio da se desi da cima kada posle ostrije voznje hocu lagano da ubrzavam i to traje jedan kraci period.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inace, moj brat( Nikola79) je resio problem kad je skinuo dpf i zatvorio egr.

Ja bih to još davnih dana uradio, ali negde sam davno pročitao da ako se to uradi da realno izgubiš nekih 15-20KS i da je motor dosta bučniji, pa sam u startu odustao.

E sad, ako neko može da me razuveri da to nije istina, ozbiljno ću razmisliti o tome...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam citao po nekim stranim forumima kod 1,6 egr ima i ulogu nesto kao blow off da rastereti taj deo sistema pa nisam siguran kako na to utice zatvaranje . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

On je to uradio pre nekih god dana, i za sad nije imao problema.

Da napomenem da je auto prilikom te intervencije i cipovan, tako da je to mozda razlog zasto se ne primecuje pad performansi usled skidanja dpf-a(ako ga uopste ima).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.

 

Imam asolutno isti problem kao par vas, obisao sam 3523 servisa i svi su mi rekli da je sve ok.....ALI

 

- Kad POLAKO dajem gas (2,3,4 brzina - nevazno) na 1500-1600 obrtaja stucne (veoma sitno) kad menjam brzinu i uz to se cuje FFFTTTTT (al sam opisao zvuk svaka mi cast)

- Kada zalepim papucicu gasa, nema tog zvuka.

- Kada PUSTIM papucicu gasa (2,3,4 brzina ili u LERU - nevazno) u trenutku kada padaju obrtaji na oko 1500 obrtaja se cuje FtFtFtFtFt (jace pa sve slabije i slabije par sekundi).

 

Ono sto ladno nisam primetio (kao simptom, pa mi je drugar skrenuo paznju) je da se taj zvuk pri davanju gasa cuo u trenutku kad sam menjao brzine, sto znaci i ovo prvo navedeno je bilo pri padajucim obrtajima oko 1500.
Kada dajes gas i stisnes kvacilo da promenis u visu brzinu, obrtaji padaju i gle cuda, opet onaj zvuk.

Tako da smo drugar i ja definitivno dosli do zakljucka da nije EGR nego prokleti Wastegate...

 

Zna li neko ko ovo servisira? i gde? Jos neka cifra odprilike :) ?

 

pozdrav,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako su meni na kraju rekli ventil se vremenom zaprlja i pocne da kasni sa resterecivanjem. Resenje je kupovina drugog koji je oko 50eur ali opet uticaja na to seckanje ima i EGR ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posedujem Bravo 2010 godiste, 1,6 MJTD 90 KS. Sa vozilom sam prezadovoljan kao i sa svim FIATima koje sam posedovao.

Procitao sam sve delove diskusije gde je tema bilo to "stuckanje" na oko 1500 obrtaja.

 

Kod mene se pojavljuje drugaciji problem. Utice na lep utisak u voznji.

Naime, od pre mesec dana primetio sam da automobil na malim brojevima obrtaja, kod kretanja i slicno, kao da nema dovoljno snage. Kao da se blago gusi (potseca na stare benzince u kojima je nasuto gorivo loseg kvaliteta, motor normalno bruji a nema snage). Narocito se istice takvo ponasanje prilikom kretanja iz stajanja na uzbrdici kada se desi da se i ugasi. Motor normalno prima gas i cim postigne veci broj obrtaja, odnosno cim se turbina ukljuci vozilo vuce vise nego dobro. Zanima me da li iko ima iskustva sta bi to molo da bude. Potrosnja je normalna, rad vozila u leru normalan bez varijacija broja obrtaja, nema potrosnje ulja niti dima na izduvu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,imao sam problem sa EGR ventilom / ona lampica check engine...sijala je jedan dan medjutim sama se ugasila posle...auto bio na dijagnostici ostale 2 greske memorisane da je bio problem do tog egr-a....nije mu dobra pozicija tog ventila tako nesto i ne daje dovoljan pritisak koji auto zahteva....uglavnom ostao je auto i ociscen mu je taj EGR....e sad....auto normalno ide i sve medjutim u par navrata u zadnjih nedelju i po....jedno 5/6 puta sam primetio izmedju 1800-2000 obrtaja da kao na pola sekunde izgubi gas i dobije tako nesto cudno...nista strasno posto sve normalo ide samo eto to se nekad desava e sad da li to ima veze sa tim EGR-om ili je do turbine ili je to sve povezano ili je nesto sasvim drugo ne znam....nisam jos bio do majstora nemam vremena ni para trenutno pa ako neko zna nesto nek kaze...1.6 diesel mjet 16v 120ks 2010 bravo....

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

To stucanje je do egr-a. Jedino resenje je zatvaranje i gasenje, ja od kad sam to uradio nema nikakvog cimanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci zatvaranje EGR-a i uklanjanje iz sistema kompa auta...jer mora onda i da se cipuje auto kao povecava snaga sta vec ili samo da se zatvori EGR i izbaci iz kompa ? i da li mora pritom i DPF da se skida ili DPF moze da ostane pa da se skine drugom prilikom ? i koja je cena za zatvaranje i uklanjanje EGR-a iz sistema a koja za DPF ? 35 e sam platio samo ciscenje EGR-a...nema lampice check engine vise ali sam primetio to stucanje nista preterano ali opet nervira....takodje sam nasao negde na engleskom forumu ne secam se gde da je taj EGR kao suludo skidati jel poboljsava rad motora kao i smanjuje potrosnju goriva bla bla bla....e sad bolje da mi trosi 0.2 l goriva vise nego da mi jebe motor i stuca........tako da pisite ko sta zna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovoljno je da samo zatvoris i ugasis egr bez ikakvog cipovanja. Ja sam platio 7000rsd a to za razliku u potrosnji je cista glupost. Ja nista nisam primetio. Dpf nema potrebe da diras ako je ok a mislim da je cena za dpf oko 100eur ali nisam sigurn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eo nasao u BG-u posto ne znam ko radi ovde u Zrenjaninu...25e uklanjanje EGR-a fizicki i softverski....ili 15 e samo softverski....http://www.svezavasauto.rs/uklanjanje-EGR

A DPF uklanjanje 60e....http://www.svezavasauto.rs/usluge

 Kontam da cu za sad samo EGR ukloniti fizicki i softverski pa cu videti kako ce se pokazati nadam se da nece biti stucanja....posto mi DPF radi ok...dosta ga vozim na otvorenom i pri vecim brzinama tako da se regenerise sam dosta bar za sad....skinucu i njega kad skupim kintu...nego jel snaga motora ostaje ista kad se ukloni egr fizicki/softverski ?

Edited by thedoctor92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...