Jump to content
FAS Goran
PharaohMaster

Grande Punto/Punto Evo 1.3 MJet - problem sa paljenjem

Recommended Posts

Pozdrav svima. Hteo sam da pitam clanove foruma za misljenje.

U pitanju je Grande Punto 1.3 MJet 90ks 2006 godiste. Nazalost vec neko vreme je stajao i nije bio vozen (u pitanju je sigurno par meseci dok nisam bio u zemlji a moji ga nisu koristili). Pre par dana kada smo zeleli da ga upalimo shvatili smo da je akumulator potpuno prazan.

U medjuvremenu smo nabavili nov akumulator i prikljucili ga medjutim auto ne moze da se upali. On se ustvari upali na 1-2 sekunde medjutim odmah se ugasi. Ni dodavanje gasa nije davalo efekta.

Zanima me u cemu moze biti problem? Jednostavno kao da nema dovod goriva pa se zato ugasi. Ali opet mi je sa jedne strane cudno to sto on svaki put dobije dovoljno goriva da se startuje ali onda krene da se gusi i odmah se ugasi. Da nije mozda problem u filteru goriva (nisam mehanicar ovo je neka moja laicka predpostavka) ili je nesto drugo u pitanju?

Kontrolna tabla ne ispisuje nikakvu gresku i sve ostalo izgleda regularno kao i ranije sto se tice ostalih lampica.

Hvala unapred svima, i pozdrav jos jednom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje je da izbacis staru naftu iz celog sistema, isperes sistem, stavis nov filter i onda tek da palis. Mnogo je rizicno odmah paliti vozilo, pogotovo dizel, koje je dugo stajalo, jer se natalozi svasta i u pumpu i rezervoaru i filteru, i moze doci do ostecenja celog sistema ubrizgavanja. Drug je uzeo stilo jtd koji nije bio dugo vozen, stajao na placu u It, upalio ga odmah, poradio 10-ak min u mestu, ugasio se i vise ga niko ne upali vec 5 dana. Sve mu je zacepljeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Par meseci stajanja uopste nije mnogo mada ovi simptomi ukazuju na mozda zacepljen filter, Ali mi to sve izgleda neverovatno!

Prisustvovao sam nedavno palenju golfa dizela koji je stajao 2 godine! U te 2 godine nije niti paljen niti pomeran sa mesta, Inace je bio potpuno ispravan, vlasnik kupio drugi auto a ovoga nikako da proda.

Stavili smo drugi akumulator i odmah iz prve je upalio!!!( solidna njemacka izrada rekli bi WVovci) ali se je odmah i ugasio. Napumpali smo ga na pumpi goriva i upalili, covek sacekao da se pacovi koji su se udomacili razbeze ,seo i odvezao auto!

Tako da mi je neverovatno da je za samo par meseci stajanja euro dizel napravio neko zacepljenje ili izgubio svojstva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zvezdo veci standard vece 5ranje o nafte znaci izbaci tu naftu iz rezervoara i sipaj 5 kila nafte i probaj da upalis svaki auto imaproblema sa paljenjem posle par meseci stajanja

jbg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sam dobro razumeo ED je osetljiv na stajanje? :question:

Kazu benzin lapi! Ma 10 godina stoji u rezervoaru i nista mu ne fali! :thumbsup:

Nikako mi to nije jasno ali nema veze! :question: :question: :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš npr. i posebne ''tabletice'' koje se stave u rezervoare prilikom sipanja ukoliko se zna da će to gorivo tu mesecima stajati. Npr. za brodske rezervoare, brod ionako ne možeš tek tako puniti npr. jednom nedeljno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sve je to OK! Ali koliko sam samo motocikala iskopao iz kojekakvih supa i garazai niti na jednom gorivo koje je bilo u rezervaru nisam bacio a stajalo je godinama! Karike su redovno znale zapeci ali gorivo je unatoc visegodisnjem stajanju bilo OK! Pokretni delovi u karburatoru su znali zapeci....ali sve je to stajalo gooodinama!

Ako je gorivo koliko toliko OK ( e sada se postavlja pitanje da li se corba kod nas moze zvati gorivom) odgovorno tvrdim da se sa sistemom za dovod i samim gorivom ne moze nista desiti ukoliko stoji godinu dana! U motoru mogu zapeci karike ali mislim da se to desava nakon mnogo duzeg stajanja!

Voleo bih kada bi PharaohMaster dao povratnu informaciju sta se je na kraju desilo sa njegovim autom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se sto toliko dugo kasnim sa odgovorom.

Posto je Puntu svakako sledio mali servis auto smo bili odslepali do majstora.

Nakon uradjenog malog servisa i dopune rezervoara upalio je bez problema. Zao mi je sto nismo locirali tacan kvar zbog drugih clanova foruma, ali opet nas problem je bio malo specifican tako da ne verujem da ce neko doci u slicnu situaciju,

Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rano jutros krecem na posao, sve super kad odjednom auto "stucnu" i ugasi se. Potrosaci svi rade (sjetla, radio, podizaci stakala) ali auto nece da upali. Verglanje je nekako cudno, tiho...

Zadnjih par dana sam u voznji cuo kao neko tiho krckanje ali sam mislio da je od klime.

Danas poslije posla ga vodim u seris, a cisto me zanima sta sve moze biti osim akumulatora.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, automobil je presao 87000 km, originalnih. Nikakvih problema nisam imao.

Krckanje koje sam cuo je bilo kao pucketanje, ne zvuk kao kad se cuje lanac. Mada, sve je moguce. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otisao je lanac. Za par dana cemo znati sta je sve osim klackalica slomljeno i da li se isplati popravak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry za off ali me zanima koje su posledice kada ode lanac?

Da li su manje strašne nego kada pukne kaiš?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uglavnom sve isto pokrivi kao i sa kaisem :( ja sam zato menjao skoro odmah posle kupovine da me ne bi bolela glava i ispostavilo se da je bio za zamenu a jedva se cuo.

@totti ako se uzme u obzir da je lanac skoro kao pa na bajsu mora da se menja, nije kao na Vectri 2.2 sa kojim mozes da predjes milijardu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj auto je presao originalnih 87000 km, a majstor kaze da je bilo pucanja i na manjim kilometrazama a preventivno ih je mijenjao i na 200000 km. Fiatova kontrola kvaliteta na zalost nije čemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

87000 je stvarno mala kilometraža.

Očigledno da ti lanci nisu kvalitetni.

Budimo realni, na toj kilometraži, da si auto akao nenormalno, da nisi menjao ulje itd, ništa ne bi smelo da se desi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda ni BMW-ova kontrola kvaliteta nije nešto, jer i oni imaju česte probleme u 2.0 dizelima.

Imali smo Alfu 159 1.9 JTS sa istegnutim lancem na 70.000 km. Očigledno je da lanac već uveliko (čast izuzecima) nije sinonim za dugovečnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to do Fiata. Drugar ima Corsu 2007 god. 1.2 16v, i menjao je lanac jer je lupao kao da je dizel, na 91 hkm. Inače, on je prvi vlasnik. Pre par godina, povoljno sam uzeo Corsu 2003 god, 1.0 12V, da bi je sredio i prodao. Na pravih 120 hkm, kad se zagreje radi gore od JTD-a. Taj auto je muka raditi, iako ima tri cilindra. Skidaš komplet auspuh, karter , dekli i bočnu stranu motora. NA kraju se ispostavilo da je zamenski lanac duži par mm. (dvoredni je), plastične klizače sam promenio, a na hidro-španer sam zavario šajbnu 1,5 mm (da jače napinje lanac), i evo Corsa sabila 200 hkm, radi kao fen za kosu !

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...