Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Sebastien Loeb na odlasku iz WRC-a

Recommended Posts

leb%20novi%20zeland.jpg

Najtrofejniji vozač u istoriji svetskog reli šampionata sledeće sezone će ipak učestvovati, ali samo na određenim relijima. To je potvrdio sam vozač u razgovoru sa novinarima na Salonu automobila u Parizu. Za sada je siguran samo nastup u Monte Karlu, a za preostale relije nema planova. Navodno je Loeb izrazio želju da učestvuje na samo nekoliko omiljenih takmičenja.

Citroen Racing je potvrdio da će Mikko Hirvonen odraditi celu sezonu, dok o identitetu Loebovog naslednika za sada nisu spremni da se izjašnjavaju. Kao da sve ovo nije dovoljno, Loeb i Citroen bacili su još jednu ''bombu'' priznanjem da razmatraju ideju razvoja automobila za nastupe u WTCC šampionatu turističkih automobila.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loeb se zahvalio Citroenu

loeb%20citroen.jpg

Devet titula svetskog šampiona. Najbolji svih vremena, karijeru u reliju zaključio pobedom...i novom titulom.

Teško će u dogledno vreme biti neko bolji. Sebastien Loeb. Nepobedivi ''Gal'', rekao je dosta WRC-u. Doduše, sledeće godine učestvovaće na dva WRC-a, ali nema više borbe za titulu. Sledi samo uživanje. Selektivno izabrani program za sledeću godinu (2 WRC-a; Monte Karlo i Francuska) znak su da u njemu još uvek ima motiva da se bori sa najboljima. Ali ovaj put bez rezultatskog opterećenja.

Emotivan je bio oproštaj Loeba i tima.

- Jedino im mogu reći: veliko hvala. Srećan sam što se od njih opraštam pobedom. Malo je neobično oprostiti se sa titulon, ali šta je tu je. Dosta je bilo – izjavio je devetostruki svetski šampion. Novi izazov je već pronašao. WTCC šampionat će ga zaokupljati sledećih godina.

- Čudno je, ali i razumljivo. S druge strane, učešćem na dva relija WRC-a, održavaću kontakt sa timom. I još im jednom zahvaljujem na svemu. Vreme je da zatvorim jedno poglavlje svoje karijere, ali novo je preda mnom...

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loebu startni broj 1

loeb%20finska.jpg

Deveterostruki Svetski šampion je ove godine odlučio da ''okači rukavice'', međutim, ljubav i strast prema takmičenju je prevladala pa će se Loeb, na radost svih ljubitelja WRC-a naći na startu četiri relija (Monte Karlo, Švedska, Francuska, Argentina) tokom 2013. Loeb će voziti DS3 WRC sa brojem jedan i biće nominovan za osvajanje timskih bodova. Takođe, Citroen je poručio da se bolid sa brojem jedan neće voziti, odnosno ''penzionisali'' su ga, barem dok je Loeb u ''akciji''.

''Sezonu ću početi nastupom u Monte Karlu, a nastaviti u Švedskoj, zato što je to reli na kome želim pobedu u normalnim okolnostima. Takođe, ne mogu zamisliti da ne učestvujem u Francuskoj'', rekao je Loeb koji je u svojoj karijeri do sada upisao 76 pobeda, 113 podijuma, 875 pobeda na brzincima i 1525 bodova. Sve to za 164 nastupa.

Recimo i to da će Hirvonen nastupiti na svih 13 relija, Sordo na 11 i da će za Citroen nastupati i Khalid Al-Qassimi i to na osam relija.

preuzeto sa - Auto Blog

-------------------------------------------

loeb%20nemacka.jpg

Sebastijan Leb planira da pored četiri WRC nastupa naredne godine, bude u GT Sprint Seriji gde će voziti McLaren MP-4 12C GT3. Francuz je svoju odluku objavio u utorak na predstavljanju novog Citroenovog programa za 2013. Devetostruki šampion WRCa će se naredne sezone fokusirati na trke u sopstvenom timu ali će sve to biti priprema za 2014. godinu kada je planirano da sa Citroenom uđe u World Touring Car šampionat.

Leb je izjavio: ''Voziću više GT šampionat. Sviđa mi se format tih trka u šampionatu jer su to dve trke po sat vremena tokom trkačkog vikenda. Tu su dva vozača i imamo zamenu guma tokom trke.'' On je vozio MP4-12 GT3 iz tima Von Ryan Racing a naredne sezone će nastupiti sa svojim timom Sebastian Loeb Racing operation

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebastien Loeb testirao svoje novo oružje, McLaren u GT3 izdanju

mclaren%20loeb.jpg

Sledeće godine Sebastien Loeb će se baviti različitim poslovima, od nastupa na četiri takmičenja iz kalendara Svetskog šampionata u reliju do kružnih GT3 trka i priprema za Citroenov ulazak u WTCC 2014.

U GT Sprint Series šampionatu Loeb će koristiti impresivan automobil, McLaren MP4-12C pripremljen po GT3 pravilima. Kako bi se što bolje upoznao sa automobilom, Francuz je ovih dana odradio testiranje McLarena na stazi Navarra, na kojoj će sledeće godine biti održana jedna od GT Sprint Series trka.

''Sa McLarenovim automobilom sam se prvi put upoznao ove godine na stazi Paul Ricard u sklopu finalne trke francuskog GT šampionata. Bilo je to pozitivno iskustvo i odlučili smo se na saradnju. Posebno je na mene ostavila utisak upravljivost automobila. Reč je o savremenom takmičarskom vozilu sa šasijom od ugljeničnih vlakana i vrhunskom tehnologijom. Takođe sam zadovoljan podrškom proizvođača i pouzdanošću automobila. Staza je takođe ostavila utisak na mene, ima nekoliko brzih krivina i u vrlo kratkom vremenu smo pronašli efikasan setup. Još uvek je dosta posla pred nama, ali verujem u uspeh'', zaključio je Loeb.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malkolm Vilson: Lebovo odstupanje iz takmičenja sjajna stvar

92483-Malkom-Vilson.jpg

Šef M-Sport firme, Malkolm Vilson, veruje da je izlazak Sebastijana Leba iz WRC takmičenja sjajna stvar za budućnost WRC-a.

Devetostruki šampion Leb učestvovaće na prvom ovogodišnjem reliju u Monte Karlu, ali će to biti samo jedno od njegova četiri pojavljivanja u Citroenovom timu tokom cele kampanje, jer je odlučio da promeni stranu i krene u WTCC. Vilson očekuje sada otvoreniju borbu za šampionsku titulu.

''Sa jedne strane je šteta što on više neće biti tu, a sa druge, mislim da je to dobro za sport. Sada ćemo biti u prilici da vidimo još sjajnih vozača u šampionatu koji će se boriti za prvo mesto.''

Vilson je takođe priznao da su u Fordu intenzivno razmišljali da potpišu ugovor sa Lebom kada je Citroen oklevao pre nekoliko godina. ''Tokom 2005. godine, razgovarali smo sa njim o tome da vozi Ford Fokus, i bili smo veoma blizu da nam se pridruži, ali je onda Citroen odlučio da nastavi saradnju sa njim. Iz očiglednog razloga, on je ostao tamo. Fer je reći da nas je on koštao mnogo titula.''

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte šta Sebastien Loeb vozi privatno...

 

loeb hyundai.jpg

 

Sebastien Loeb u svom takmičarskom Hyundaiju i20 Coupe WRC beleži sve bolje rezultate. Da li ste se pitali, šta devetostruki reli šampion vozi privatno?

Kompanija ''Hyundai Motor France'', obezbedila je Sebastienu Loebu i njegovom suvozaču Danielu Eleni novi automobil i30 N, podržavši njihovo učešće na Rallye Vosges Grand Est 2019. Hyundai Motor France je oficijelni partner ovog takmičenja. Podsetimo, Loeb je postao član tima ''Hyundai Motorsport'' krajem 2018. godine. Ove godine je nastupio na pet takmičenja u FIA WRC kalendaru, na na jednom takmičenju (Rally Chile) je uspeo da se popne na podijum. Sebastien Loeb je pohvalio karakteristike prvog sportskog kompaktnog modela i30 N. On je istakao odličan karakter njegovog 2.0-litarskog turbo motora, koji razvija maksimalnu snagu od 275 konjskih snaga. Poseban utisak, na njega je ostavio atraktivan zvuk automobila. Takođe, pohvalio je mogućnosti podešavanja automobila, parametara upravljanja, tvrdoće amortizera...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebastien Loeb: ''Najteži rival bio je Groholm, a uplašili su me Sajnc i Mekre''

 

bastien-loeb-with-marcus-gronholm 02.jpg

 

Devetostruki reli šampion sveta, 46. godišnji Francuz Sebastien Loeb, osvrnuo se na svoju karijeru i ukazao na Finca Markusa Gronholma, kao svog najžešćeg rivala. U vreme kada je WRC zaustavljen kao i drugi sportovi zbog pandemije virusa, Loeb je analizirao rivale koje je upoznao tokom karijere i naveo Gronholma kao najtežeg. Dvojica vozača su se takmičila u WRC-u od 2001. do 2007. godine.

''Onaj sa kojim sam se najteže borio prilično dugo je Gronholm. Bio je veoma brz vozač. Možda je napravio greške koje su ga ponekad koštale mnogo, ali bio je moj veliki rival nekoliko godina''.

 

loeb-sainz-mcrae-citroen 01.jpg

 

Medju greškama koje je Gronholm napravio između ostalih je i nesreća koja se dogodila na reliju u Australiji 2006. godine, što mu je oduzelo šansu da osvoji titulu u trenutku kada je Loeb, posle povrede butne kosti, trebao da preskoči poslednja četiri dogadjaja. Ili nesreća na Irskom reliju 2007. koja je sprečila Finca da iskoristi problem na Loebovom Citroenu.

 

''Imao sam mnogo drugih rivala. Na kraju karijere sam imao nekoliko dobrih duela sa Ožieom. Onda, ako razmislim o svojim počecima, moram spomenuti Džefa Berenguera. Malo ko će ga znati, ali i sa njim je bilo nekoliko sjajnih bitaka koje su mi tada dale priliku da napravim svoj automobil Citroen Saxo. Loeb ja nastavio sa svojim utiscima: ''Bilo je izvanrednih trka sa Ožieom. Bio je zaista brz protivnik. Nekoliko puta smo imali intenzivne duele. Tačno je da nismo ostvarili kompletan šampionat jedan protiv drugog, ali bili su to trenuci kada sam ja privodio kraju karijeru a on je počinjao. Pokrenuo je novu generaciju vozača i bio je u stanju da osvoji šest titula.'' Upitali su Sebastien Loeba da li je imao inspiraciju od nekog van WRC-a: ''Nisam imao inspiraciju od nekog van WRC-a, voleo sam da učim sam. Moram ipak da kažem da sam mnogo naučio od Karlosa Sajnca i Kolina Mekrea. Bio sam zajedno u timu sa dva svetska prvaka, ja u trećem automobilu. Bio sam uplašen, ali sam pored njih shvatio mnogo toga.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reli senzacija: Sebastien Loeb i Daniel Elena se razilaze posle 23 godine

 

loeb 02.jpg

 

Najbolji reli par u istoriji svetskog relija, Francuzi Sebastien Loeb i Daniel Elena, neće se pojaviti zajedno na sledećem 44. Dakar Reliju 2022. godine. Podsetimo, davne 1998. prvi put su pobedili na jednom reli takmičenju. Bilo je to na ''Rallye du Val d'Agout'', dok su prvi WRC trijumf upisali 1999. na Reliju Katalunja. Osvojili su 9 titula šampiona sveta u seriji WRC sa sjajnih 79 pobeda. Startovali su na 180 relija i ostvarili čak 925 najboljih rezultata na brzinskim ispitima. Pet puta su se pojavili na čuvenom maratonu Dakar reli i dva puta su bili na podijumu, 2017. na drugom mestu a 2019, su osvojili treće mesto, vozeći specijalno pripremljenog Peugeota.

 

Ove 2021. su startovali za volanom vozila BRX i ništa im nije polazilo za rukom. Tim povodom smo ovako pisali u januaru ove 2021. godine: ''Pravi horor doživela je čuvena francuska reli posada na 43. Dakar reliju. Sebastien Loeb i Daniel Elena su se kasno sinoć, u osmoj etapi, vratili u bivak i definitivno završili pravo mučenje na maratonu u Saudijskoj Arabiji. Sjajni Seb i njegov verni prijatelj i suvozač Daniel, mogli bi posle ovog takmičenja u pustinji da otvore, recimo u Parizu, mehaničarsku radionicu za štelovanje trapa i demontažu guma. Njih dvojica su više vremena proveli u uzaludnim pokušajima da poprave polomljene viljuške trapa, menjanju ležaja i u očekivanju kamiona sa rezervnim delovima, nego u savlađivanju dina i manevrisanju volanom.

 

Nekoliko probušenih guma i katastrofalne greške Danijel Elene u navigaciji bacile su ovu iskusnu posadu čak na 42. poziciju u generalnom plasmanu, sa zaostatkom za vodećim od preko 13 sati. Da na sve to stigne i kazna od njihovih zemljaka, iz francuske organizacije ASO, niko nije ni sanjao. Loeb je dobio penale zbog vožnje od 107 km/h, a ograničenje je bilo 30 km/h...eto to je Dakar, reli sa komplikovanom navigacijom i milion prepreka. Baš zato svi oni koji dodju na cilj dobijaju ovacije.

 

Sve je za Loeba započelo još na prvom specijalu kada je crveni monstrum od 3.5 litra, iz tima Bahrein raid Xtream, zauzeo tek 17. mesto. Usledili su potom plasmani na brzinskim ispitima na 6. i 7. mesto, zatim na 20. a pravi fijasko je stigao u šestoj etapi kada je Sebastien Loeb stigao na cilj kao 54. Ipak u svemu je pošteno reći da je ogromnom vremenskom zaostatku doprinelo i potpuno kašnjenje kamiona sa rezervnim delovima koji se takođe izgubio u peščanom prostranstvu. Loeb i Elena su čekali čak 9 sati na pomoć u sred mračne pustinje.

 

Nedavno je Sebastien Loeb telefonom pozvao svog prijatelja i suvozača Daniela Elenu i obavestio ga da se više neće takmičiti zajedno na Dakar reliju. Loeb onda tu vest objavio i na svojim službenim mrežama. Odluka očigledno nije njegova, već je stigla od ljudi koji rukovode finansijama i čija je reč odlučujuća, a maestralni Loeb je izjavio:

''Posle 5 Dakara provedenih zajedno i posle razgovora sa ekipom, došli smo do zaključka da bi možda bilo dobro pokušati nešto drugo. Uz veliku tugu izjavljujem, Daniel Elena i ja nećemo učestvovati u sezoni Dakar 2022. kao posada. Nije bilo lako obaviti telefonski poziv, jer smo proveli 23 godine zajedno, a Daniel je prijatelj. Nije mi ostalo još puno godina da osvojim Dakar, pa želim pokušati odigrati sve karte koje su mi na raspolaganju. Budućnost će reći je li ovo dobro. To je aktuelna odluka. Ali to neće promeniti odnos koji imam sa Danielom, sa kojim sam delio mnoge stvari.''

 

Daniel Elena je ovako prokomentarisao vest:

''Ok, izgubio sam se tokom prve faze jer sam pokušao otkriti kako funkcioniše digitalna knjiga koja je zamenila papirne beleške, ali mislim da nisam. Imali smo više navigacijskih grešaka od ostalih. Ipak, razočaran sam i ne razumem ovo'', zaključio je Daniel Elena.

 

Daniel Elena je zatim uzvratio udarac ''Prodrajvu'' i optužio britanski tim da nije prihvatio savet od njega, Loeba ili BRX-ovog suigrača Nanija Roma.

''Rekli su da Elena ne zna koristiti navigaciju, Elena je loš, gubi previše vremena'', a ja kažem: ''Dva puta smo osvojili Dakar podijum, pobeđivali na etapama. Vaš tim Prodrive je potpuno nestrukturiran. Nikad me niste slušali, provodio sam sate sa svojim inženjerom govoreći vam što da radite, a šta da ne činite kako bismo pokušali osvojiti Dakar i napraviti solidan automobil. Stigli smo tamo, niste poslušali savete, bilo da je to bilo od mene, od Nani Rome ili od Seba. Učinili ste što vam je odgovaralo. Vaša je filozofija jednostavna: mi smo Prodrive, mi smo najveći tim na svetu, sve smo osvojili. Ali, poslednje što ste osvojili u WRC-u bilo je 2003. godine sa Solbergom. Od tada su Loeb i Elena stigli na scenu.''

 

sebastien-loeb-cristina-gutierrez 01.jpg

 

Sebastien Loeb će ove godine učestvovati u šampionatu Luisa Hamiltona,u Extrem timu X44, na of road stazama i sa elektronskim vozilom X44, od 550 KS. Suvozač će mu biti 29. godišnja Kristina Gutierez iz Španije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebastijan Leb ponovo u reli šampionatu

 

ford loeb.jpg

 

Legendarni reli vozač Sebastijan Leb vraća se u WRC, pošto je dogovorio saradnju sa M-Sport Fordom za uvodni vikend nove sezone u Monte Karlu (20-23. januar 2022.). Osvajač rekordnih devet titula vozio je u Kneževini i prethodne dve sezone kao član Hjundaija. Sad ga čeka potpuno novi Fordov hibrid Puma WRC Rally1.

 

''Zadovoljstvo je voziti na potpuno novom izumu. Mislim da je sličan autima iz 2017, ali sa hibridnim sistemom. To donosi više izazova u upravljanju i dodatno uzbuđenje. Kad sam testirao auto, bio sam potpuno impresioniran koliko je izbalansiran i snažan. Uživao sam u vožnji'', rekao je 47-godišnjak iz Agenoa. Leb ima priliku da obnovi čuveno rivalstvo sa sunarodnikom Sebastijanom Ožijeom, koji će biti za volanom Tojota GR Yaris WRC Rally1. Nekadašnje timske kolege u Sitroenu uzele su 17 od prethodnih 18 trofeja u reli šampionatu, računajući i Ožijeov osmi osvojen prošlog meseca. I jedan i drugi vozač smatraju se ''vladarima'' staze u Monte Karlu, pošto je Ožije tamo slavio osam, a Leb sedam puta.

 

Nema dileme da nas čeka pravi spektakl...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...