Jump to content
FAS Goran
srki1003

Fiat Grande Punto 1.3 / 1.9 MJet - problem sa menjačem

Recommended Posts

Drugari imam jedno pitanje.

Imam GP 1.3mjet 75 k 2009 presao 99000km. Pre mesec dana menjao sam set kvacila zato sto mi je tresao kad krecem, kvacilo tvrdo i malo teze je isla rucica menjaca.

E sad promenom seta dobio sam: meko kvacilo, manje trese kad krecem i to je to.

A sad mi je ostalo isto: Rucica menjaca i dalje ide isto (malo teze) i pocelo je da mi se desava da kad krecem u prvoj kad pustam kvacilo i dodajem gas na trenutak se cuje brujanje i onda prestane a i kao da mi motor ili menjac ima cudan zvuk kad je vozilo u pokretu. Mozda sam se istripovao ali razmisljam da odem do gorana pa ne znam sta da radim.

Da li neko od vas ima nesto da kaze na ovo sto sam napisao ?

Pozdrav svima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rucica menjaca ide teze ili teze upada u brzine?

Ako samo rucica teze ide, a u brzine upada normalno, verovatno je problem do sajli menjaca (biraca brzina).

Sve to nema veze sa tim brujanjem i tresenjem, pa i mene zanima sta ce ti gospodin Goran reci ako odes na pregled.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U brzinu ide ok.mozda malo ponekad u prvu ide malo teze ali neznatno. inace upada savim ok.mozda goran procita ovo pa da svoje misljenje. u svakom slucaju moracu da odem. inace da kazem jos da auto vuce normalni jedini problem je to sta sam naveo u prvom postu.

jbg resicemo valjda i ovo :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda, nikad se ne zna.

Za proveru je svakako, mada je najveci problem sto i dalje trese. Ajde, po neki zvuk majstori i ne cuju, ne znaju sta je i ako ide, vozi se tako.

Nego, ako trese, mora se pogledati i utvrditi sta mu je.

Ako ima sajle od rucice do biraca brzina, to neka vide da li mogu da podmazu i tako rese to sto rucica ide sa otporom.

Edited by Hardvet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto nalik brujanju sam na z 10 imao, i zaista je bilo vezano za auspuh. Na krivini iza katalizatora i donje lambda sonde ima neki drzac, kao selna izgleda i obuhvata cev. To je napravljeno tanko, kao od flis papira i naravno, kad ga je jos pojela korozija, pukao i po malo drndao tacno na odredjenom broju obrtaja kad se krece ili menja brzina.

"Majstori" su mislili cak i da zvuk potice od motora...Tako da nije lose da sam proveris da nije neka takva banalnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo dragi drugari,da podelim jedan problem sa vama.

Vlasnik sam Grande punta 1.9  od 131 ks. Auto je 2006 godiste i ima pravih 100 hiljada, jer zivim u Svajcarskoj i tu sam ga i kupio. Prilikom voznje auta desava mi se sledece:

 

prva brzina radi normalno, ubacuje, auto povlaci nema trzanja krcanja i sl, kvacilo meko i lepo odvaja, druga brzina takodje super, e kad ubacim u trecu krece tako brujanje ,ali bez krcanja,bruji kao kad lager tocka grebe. Cetvrta brzina se takodje cuje ali malo manje...

Sta bi moglo da bude u pitanju, polovan menjac u Srbiji 300 eura, e sad da li pase od punta sa 120 konja na ovog od 131? Da li je uopste potrebno menjanje menjaca ili? Moze li da se vozi ovako do Srbije ili ce da zakuca negde?

 

P.s. unapred hvala  na odgovoru , ako je neko imao slicnih problema,

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pitanju je Fiat Grande Punto Evo 1.3 mjet 2010 skoro kupljen ,e sad ovako primetio sam da slabije ubacuje u 2 brzinu i malo treba biti precizan za 3.prva,cetvrta,i peta su ok .E sad narucujem ulje i delove za servis mali,pa me interesuje da li je pametno promeniti ulje menjaca? Koliko staje u nejga i koje je ulje u pitanju? Da li neko ima slican problem mozda je takav tip menjaca ,vozio sam alfu pre toga menajc je upadao u 2 brzinu kao 4npr kod punta  :smoke:

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi imam problem.

 

Evo jutros krećem na posao, -5 napolju, odmah osetim da kao malo teže ide ručica menjača (možda i normalno zbog ulja i hladnoće)... Isteram auto iz dvorišta na ulicu (sve u rikvercu), hoću da krenem, a ono malo sutra: NI JEDNA BRZINE SEM RIKVERCA NE RADI. Što je najveći fazon, kad ubacim u prvu ili treću, on i dalje kreće u rikverc, dok u drugoj i četvrtoj neće ni da krene :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaledile sajle vrlo verovatno samo da nije jedna pukla. Ukoliko su samo zaledile posle odvezi ga negde neka ih skinu i dobro podmažu a odmah će i videti u kakvom su stanju. Moguće da su gumice na njima stradale pa ulazi voda u njih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi imam problem.

 

Evo jutros krećem na posao, -5 napolju, odmah osetim da kao malo teže ide ručica menjača (možda i normalno zbog ulja i hladnoće)... Isteram auto iz dvorišta na ulicu (sve u rikvercu), hoću da krenem, a ono malo sutra: NI JEDNA BRZINE SEM RIKVERCA NE RADI. Što je najveći fazon, kad ubacim u prvu ili treću, on i dalje kreće u rikverc, dok u drugoj i četvrtoj neće ni da krene :(

Jutros je bilo baš nezgodno. Lep minus i velika vlažnost. Meni jest' bio skamenjen menjač, ali se posle par minuta vratio u normalu.

Uostalom, taman mi je 7,8 minuta i trebalo da se pokrenem. 

 

Hajde napiši iskustvo, kad budeš posetio mehaničara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od uzastopnih kratkih vožnji unutar menjača je moguće da lako dođe do kondenzacije vode. Voda ostaje na dnu ispod ulja i kada se smrzne može da blokira poluge. Imam takvo iskustvo sa nekoliko auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na savetima!

 

Rešen problem, bila je sajla, ali niti je pukla, niti je bilo leda...

 

Jednostavno je ona plastika kroz koju ide sajla ispala iz ležišta i savila se, tako da zbog toga menjač nije mogao da hvata ostale brzine. Sve vraćeno na svoje mesto, a sajlu je moj matori malo dotegao tamo ispod akumulatora kako se ne bi ponovo to desilo. Sad je sve super, bez ikakvih troškova :)

 

No, debeli minus je sigrno delom kriv...morao sam da primenim jaču silu jer je dosta teško išao pa se verovatno zato to i desilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

 

U poslednjih nekoliko meseci sam primetio zujanje iz menjaca/diferencijala. Zvuk mogu opisati kao neko zujanje, hukanje, struganje... Sigurno se radi o lezaju ili vise lezajeva.

U pocerku se culo nakvise u 6 brzini na oko 2000rpm. Sada se cuje u svim brzinama pa i leru s tim sto je na leru najtise. Naravno ovo se cuje samo dok je auto u pokretu.

Najizrazene je u 3 i 4 brzini na oko 1700-2300 rpm pri dodavanju i otpustanju gasa. 

Inace menjac super radi. Lagano i precizno ulazi u sve brzine, nema vibracija. Jedino pri kretanju u prvoj brzini rucica menjaca ode blago ka drugoj i vrati se u normalan polozaj pri otpustanju gasa.

Da li neko ima da mi preporuci nekog  majstora u Beogradu ili neposrednoj blizini ko bi mogao da detaljno pogleda ovo i utvrdi u cemu je tacno problem?

Zvao sam Auto Servis VN u Kaludjerici i Gorana Zemun.

Oni skinu menjac pa onda utvrdjuju sta je u pitanju.

 

Hvala unapred na pomoci.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milos G

 

Pa, praktično je nemoguće reći o čemu je reč pre nego se skine menjač. Sve ostalo bi bilo obično nagađanje, a ne ustanovljavanje kvara.

Npr. ako ti u nekom servisu kažu jedno, npr. nešto što ''prija tvojim ušima'', skinu menjač i vide da je drugo...šta onda? Platiti ruke moraš čak i ako samo vrate sve nazad, a nema svrhe vraćati kad je problem otkriven, već ga treba srediti.

Bolje je ustanoviti i rešiti, nego tražiti da neko kaže ono što je lakše za čuti...jer tako pravi problem ostane, plus ode novac.

 

 

Edited by neshaoct
izmena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno. Sve to stoji i tako treba raditi. Ali mi nije realno da neko ko dugi niz godina radi to ne moze bez skidanja da ustanovi da li je problem do menjaca ili diferencijala. Delovi jesu povezani ali i jedan i drugi imaju svoje simptome po kojima se moze utvrditi koji je od njih problemarican. Ja sam svakako za to da problem resim kompletno i trajno ali razlika u ceni za servisiranje diferencijala i menjaca je ogromna. Cena servisiranja menjaca je oko 500 evra sto je ozbiljna cifra za auto cija se trzisna cena krece oko 3000. Zelim da znam sta me ceka. Imam potpuno ispravan polovan menjac za 300 evra koji znam u kakvom je stanju posto sam vozio taj auto par nedelja pre havarije. Ukoliko je do menjaca odmah bi uzeo drugi i zamenio ga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa svakako te ceka "reparacija" menjaca, kao i sto sam kazes cuju se lageri minimum a za to treba da se otvara menjac. Raspitaj se koliko kosta taj zahvat, puno ljudi i sa foruma je radilo to i koliko se meni mota po glavi cifre su bile lupam 250e a ne 500e kao sto su ti rekli. Ja bih da he neki drugi menjac u pitanju stavio taj polovan ali posto je ovaj menjac (los) u pitanju pre bih radio remont uz garanciju po nekoj normalnoj ceni . Kakvih 500e menhsc za Gp koji startuje od nepunih 2000e
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vidim da je napisano koji je menjac u pitanju (samo pise da je sestobrzinac)?

Ako nisi siguran, ostavi koja je godiste, kubikaza i snaga u pitanju, da sacnemo u eLearn koji je (ako hoces).

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Ivan said:

Ne vidim da je napisano koji je menjac u pitanju (samo pise da je sestobrzinac)?

Ako nisi siguran, ostavi koja je godiste, kubikaza i snaga u pitanju, da sacnemo u eLearn koji je (ako hoces).

M20 je menjac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je kod od vlasnika Grande Punta 1.3 mjet 66kw/90ks možda mijenjao neke  ležejeve na mjenjaču sa 6 brzina?Konkretno imam veliku buku/zujanje samo u 4 brzini,najviše pri 80-90 km/h dok se u 5 i 6-toj jedva i čuje.Takođe,zvuk se čuje i kada se podigne prednji lijevi točak i zavrti rukom,kada je auto u stanju mirovanja,znači ugašen.Osjećaj je kao da je stradao neki od ležaja na diferencijalu ili je moguće da je na snopu zupčanika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav, 

 

Kod mene je bio slican problem i uopste nisu bili lezajevi kako su mi kod Gorana rekli, bilo je do prednjih plocica. Nakon zamene plocica nista se ne cuje.

Proveri da li ti se cuje i na desnom tocku. Ukoliko se cuje na oba, obrati paznju na buku plocica. Ako ti je i dalje sumljivo probaj skini plocicu sa nekog tocka i onda ga zavrti na prazno. Tako mozes sam ustanoviti sta te ceka.

Ovi menjaci imaju probleme sa lezajevima zbog neredovnog menjanja ulja i loseg podmazivanja 6 brzine, ali generalno nisu toliko losi koliko se prica i retko dodje do momenta za remont.

 

On 2/3/2020 at 10:05 AM, nesobn said:

Da li je kod od vlasnika Grande Punta 1.3 mjet 66kw/90ks možda mijenjao neke  ležejeve na mjenjaču sa 6 brzina?Konkretno imam veliku buku/zujanje samo u 4 brzini,najviše pri 80-90 km/h dok se u 5 i 6-toj jedva i čuje.Takođe,zvuk se čuje i kada se podigne prednji lijevi točak i zavrti rukom,kada je auto u stanju mirovanja,znači ugašen.Osjećaj je kao da je stradao neki od ležaja na diferencijalu ili je moguće da je na snopu zupčanika.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...