Jump to content
FAS Goran
Zof79

Stilo 1.9 JTD - poplavljen auto, šta raditi?

Recommended Posts

Kako majstor zameni taj filter, ne verujem da je skidao sus pleh? Iz kanala verovatno moze i bez skidanja sus pleha...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filter vazduha menjas sa gornje strane ali ako hoces da ga ocistis od peska,mulja ili cega vec najbolje je da mu pridjes sa donje strane i da ga lepo ocistis.Ako mozes skini ga celog.

Pregledaj obavezno alternator,on je najkriticniji.

Edited by zorance

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi da je kao kod mene na Puntu 1.9 JTD,Gledano sa prednje stane on ti je iznad leve poluosovine.Tesko mu je prici ali uz melo muke sve se resava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cekaj, ovde neko piše da može da vergla, ja to nisam nigde pročitao?

Ja sam jednom izvlačio gazdinu alfu JTD iz vode, vozio kroz duboku vodu, usisao vodu u motor i samo se ugasio, i ni da zavergla. U servisu su samo ispustili vodu, izmenjali ulje, filtere, a auto i dan danas radi bez problema. Taj dan (posle velike kiše bulevar je bukvalno plivao pod vodom) su imali još jednu alfu i dve lybre u servisu sa istim problemom i istim rešenjem.

Zato idi i proveri nivo ulja u motoru i vidi da li tamo ima vode. Ako je nivo visok ili ulje prljavo ispusti ga i sipaj novo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveravao sam ulje, nema tragova vode koliko ja mogu da primetim, na meracu pokazuje max ali tako bi i trebalo jer sam zamenio ulje neposredno pred put (5L Total Quartz 9000 5W40), zamenio sve filtere takodje.

Nisam uspeo da pridjem filteru i usisnom crevu sa donje strane, digao sam na dizalicu ali to je nedovoljno da se zavucem ispod i radim nesto. Skinuo sam sus pleh, da se bolje susi sa donje strane motor, nije mi delovalo mnogo prljavo ili mokro, ali ipak stoji an suncu od jutros. Osiguraci su suvi, skidaosam ih sve, isto i releji, znaci da tu nije stigla voda. Usisno crevo sa prednje strane auta je bilo mokro, imalo je neke trave i smeca oko pocetka creva, ne mogu da kazem sta i koliko je uslo unutra. To crevo ide nadole pa onda dodje filter za vazduh pa crevo iz filtera ide u motor, ako sam dobro shvatio putanju (pratio sam crevo gde ide i kako to izgleda)? Nadam se da filter moze da zadrzi prljavstinu i da ne dozvoli da ode u motor?!? Ima li potrebe proveravati filter goriva?

Trebalo bi za 1-2h da dodje majstor mehanicar Grk, pa da pogleda kako mu to izgleda. Nadam se da nije havarija, tj.ulazak prljavstine ili vode u motor (iako koliko ja znam ako manja kolicina vode i udje u motor to ne mora znaciti da ce motor da crkne, mozda da radi neravnomerano i stuca neko vreme dok ne izbaci vodu)...bice krstenje i levom i desnom :)

Jel ima neki predlog eventualno za dobrog majstora na jugu Srbije, kad se udje iz Makedonije (Vranje, Leskovac...)?

Najbolje sto sam nasao za slep je 700eur do Beograda...jel moze da se slepuje cvrstom stanglom? Dosao bi mi prijatelj da me slepuje kolima ako je to moguce. Druga mi je opcija da dodje autom i da zakaci auto prikolicu, opet nece nas kostati 700eur a isto je slepovanje...ima li neko saznanja o ovim propisima?

P.S. Kad sam bunario danas pod haubom, sve vreme sam osecao neki miris, ko nagorelo ulje ili neka guma, ne mogu da kazem tacno sta je. Deluje kad da je iz dela oko akumulatora/osiguraca. Napominjem da akumulator nije u autu od juce ujutro pa nema sanse da je struja nesto zeznula i palila zbog spoja! Skroz cudno, nije mi se nikako svideo miris...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte alternator, ionako su osetljivi ko ona stvar u mladih devojaka :lol:

To ne bi trebalo da bude veliki problem, nije velika nauka prekontrolisati ga. A taj , miris, to ti je od kanala :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako voda nije stigla do osiguraca i ulja onda si na konlu. Mora se ocistiti filter za vazduh,kuciste i cevi i nadam se da bi posle toga trebalo da upali bez vecih problema pa i ako je alternator ckao.

Nakon toga ostaju problemi sa senzorima koji su bili poplavljeni ali to je skroz druga prica, vazno je osposobiti auto da sigurno stigne do Srbije.

Edited by kolega.jankovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filteri za vazduh su jako osetljivi na vodu a naročito prljavu vodu, takva im je struktura da ako se pokvasi maltene mu 95%

opadne funkcionalnost a teško se suši. Problem je i to da ako je u filteru bilo prašine i došla voda na to ona ga je zacementirala,

taj filter više nema nikakvu funkciju i može da se baci, ista fora je i sa hepa filterima kod usisivača, maltene su isti, ako se ne

očisti dobro kompresorom a pokvasi se, zdravo, pravac kanta za smeće.

Dakle filter za vazduh moraš pogledati, ako baš nikako ne možeš do njega onda je bolja i varijanta skinuti to crevo što si pomenuo

da ide od filtera u motor pa probati tako upaliti auto ali čisto da vidiš da li pali i odma gasiš, ne da voziš tako....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolazio majstor, ja mu objasnio sta se dogodilo i sta sam sve sa foruma zapisao da bi trebalo da se uradi. Spojio akumulator i zaverglao!!! Kad ga nisam ubio, pa reko sto palis kad nismo filter sredili??? Ovo naravno preko prevodioca...kaze ne brini, ako je uslo uslo je i sad ne moze vise da udje. Uglavnom motor niks, ne daje znake zivota, kaze da je motor rikavela samo je pitanje sta i kolika je steta, elektronika izgleda radi ok. Na displeju ne izbacuje nikakvu gresku osim sijalice stop svetla...ne znam kako radi racunar na stilu, dal pokazuje neke master greske na motoru (voda u motoru, crko alternator, ne radi pumpa za gorivo i slicno)? Ili takve stvari ne pokazuje....jbg inace svetli za svasta, mogao bi i za te vazne stvari da pokaze ako je nest otislo.

Za 1h dolazi slep (naravno neki lokalni jer su me u AMSS otkantali, kazu iskoristili ste vase pravo na slep i mi smo im platili 150eur - ej pa slepali me 1km tamo inazad, nema sanse toliko da naplate). Sad me slepaju 25km, platicu 75eur, ide auto u servis na otvaranje motora da se vidi sta je i kako je! Sutra popodne treba da dobijem dijagnozu sta je problem. Ako moze da se sredi, ja bih uzeo spisak delova i narucio iz Bgd da se posalje busom, jer ovde us tanki sa delovima za Fiat, narocito stilo dizel (nisam video ni jedan sa grckim tablama), da se spakuje i posalje busom ovamo. Ako je crkao skroz motor, onda da vidim koliko kosta generalka?

Koliko kostaju delovi za generalku za 1.9jtd 2003, 115ks ??? Ako neko zna, bar priblizno, neka mi napise molicu najlepse! Kontam da bi me i generalka kostala manje od slepanja za Bgd (700eur) i opet u Bgd imam auto koji treba da se popravlja...

Nek mi neko da pametno misljenje jer mene mozak vec izdaje, ludim lagano...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto bre da odmah otvara motor? Neka prvo skine filter da vidi da ce onda da upali, mozda nema dovoljno vazduha, mozda ne baca gorivo, neka proveri neke stvari pre otvaranja, nema tu potrebe za generalnom cim vergla kako treba i nije podigao nivo ulja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruke će ti u Grčkoj biti skuplje nego ovde. Kad se otvori motor obično kreće igranka. Mislim da je bilo dosta prepiske na forumu i da je zaključak da je za JTD jeftinije menjati motor nego raditi generalnu.

Napiši obavezno kako je sve prošlo na kraju. Želim ti svu sreću...

Edited by Coo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koje crno otvaranje motora, kakvi delovi. Nađi električara pravog i neka prvo on vidi, i otvori taj glupi filter vazduha. Doguraj ga do neke šahte, pa iz šahte se igraj.

Ti kako si krenuo ostaćeš bez gaća. Ima da te košta kao Lincoln.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nedaj da ti otvaraju motor neka prvo skinu grejace ili dizne onda zaverglaj auto ako ima vode treba mu 10 sec da je izbaci.Na verglanje ne moze da iskrivi nista u motoru nemoj niposto da ga palis na gurku alnaser je na svakom autu napravljen tako da nema snage da iskrivi klipnjacu ili ventile tako NE DAJ im da skidaju glavu dok ne probas sa skinutim grejacima!Hidro sok moze da dozivi ako je u obrtajima a kako sam tebe razumeo on je vodu uvukao u verglanju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je u ovom slučaju ipak najbolja varijanta da ode neko odavde, rođak/drugar, zakače auto i došlepaju ga pod uslovom da je moguće tako proći granicu a onda ovde videti sa majstorima.

Tamo je čovek na nepoznatom terenu, treba mu prevodilac a svi znamo kakvi su majstori, gledaće da ga oderu skroz na skroz, ovo će videti kao zlatnu priliku, pazi čovek iz inostranstva, veliki problem treba da se vrati kući, žena + dete, nema kuda, mora da plati a čisto sumnjam da će neki od njih izaći u susret i srediti to pošteno. Pa zamislite samo šta bi naši majstori radili kad bi im došao neki nemac/austrijanac koji ništa ne zna srpski a mora da se vrati kući tj. popravi auto, ne treba ni da pišem...

Mislim da 750km nije mnogo za šlepanje, ujutru krenu, uveče su tu, jer ova situacija je već krenula nizbrdo od majstora ovog do majstora onog, ovaj kaže jedno, onaj drugo, to je igranka bez prestanka, ja mislim da je bolje ništa više ne dirati (osim onog filtera, ja bi još samo to pokušao, da ga skinem i procenim stanje) šta god da je očigledno je da čovek ne može sam to da sredi šrafcigerom i kombinirkama a jednom kada uđe u kolo sa majtorima ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam šta da kažem... jedino da neko (prijatelj/rođak) spakuje nekog majstora odavde i da krenu zajedno da pokupe ženu i dete i da majstor pogleda šta i kako, pa ako može nešto da se napravi da se pošalju delovi autobusom i tako to... Ako na kraju ispadne da ne može da se napravi, onda šlepati do Srbije negde gde ima majstor u Vranju/Leskovcu/Nišu ili možda videti u Skoplju da li ima neko, ima par ljudi iz Makedonije ovde na forumu koji bi mogli da preporuče nekog...

U svakom slučaju, puno sreće kad ne umem više da kažem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mozes,nadji nekog sa auto prikolicom i neka te slepa do kuce...Kad sam kupovao auto,trazili su mi 500e da mi doslepaju kola iz Nemacke do NS-a,tako da mislim da ce te to puno,puno jeftinije kostati..Jos ako imas nekog kolegu,to ti je po meni najbolja solucija...A dole nikako ne daj da ti otvaraju motor...I za AMS imas posebnu pricu na forumu,ali o tom potom...Bitno je sad da ti sto jeftinije prodjes i da dodjes do kuce....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, njegov auto ne vergla normalno!!!!! Koliko sam ja shvatio ne može da okrene ni jednom..??

NE moze da zavergla uopste, samo cak i to je sve. Kontakt i check na bordu kaze da je ok, nakon toga nema dalje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

probaj ovo sto sam ti rekao grejace ili dizne skini pa probaj da verglas velika je sansa da ako je usla voda u cilindre tako blokira motor jer voda nemoze da se sabije kao nafta i dobijas sliku kao da je zacukan motor ako bude verglao izbacice vodu iz cilindara.A da ga suncas ne vredi ti nista naravno ako je u pitanju voda u cilindrima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grk koji je vlasnik kuce u kojoj sam smesten mi je doveo ovog majstora, znaju se, tako da cenim da nije bas klasicno dranje u najavi. Rekao sam mu da odradi prvo filter, onda alternator, pa onaj senzor radilice (tj.rekao sam ovom grku da mu prenese). Sad cu da mu dodam ovo za grejace i paljenje bez njih, to nisam ni znao da je moguce tako da se odradi da izbaci vodu. NE znam samo koliko ce majstor poslusati sta sam trazio da uradi, znate kako su svi sujetni i sve sami najbolje znaju. U svakom slucaju, trazicu da ne otvara motor dok ne pokusa ostalo, e sad koliko cu uspeti pojma nemam.

Jbg razumite me, tesko je biti razuman u stranoj zemlji sa pokvarenim autom, zenom i detetom za vratom, sa ogranicenim sredstvima i losim poznavanjem mehanike i tehnike...zeludac mi je naopako otkad se to desilo, vec mi je muka od svega a jos nije ni pocela zurka oko eventualne popravke.

Bojim se najvise toga sto ovde nema dizela mnogo (sem onih njihovih kamioneta), i ne znam koliko ovaj ili neki drugi majstor uopste znaju dizel motore i sta da gledaju? Mislim ako bude nesto sto ne zahteva otvaranje motora da cu to odraditi ovde, ako treba delove cu dobaviti iz Bgd. Ako krene u pravcu otvaranja motora i slicno, mislim da je najbolje da platim majstoru dotadasnji rad i da ga tovarim na prikolicu i nazad za Srbiju...kod nas za 400eur mogu ubaciti drugi motor, ili za slicne pare uraditi generalku ako je doslo do toga!

I dalje mislim, onako laicki, da je nemoguce da od vode rikne motor samo tako!!! Radio je vrlo kratko kad je bila poplava, posle toga samo pokusaj paljenja koji nije uspeo...ne znam, ali ne verujem da je ta masina napravljena da tako lako moze da strada. Ne razumem se bas previse, samo razmisljam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A filter za vazduh ne moze da spreci auto da zavergla

zna da odvije dizne ili grejace sve da nikad i nije video dizela

moguce je ja sam imao slican slucaj pre 10 dodina na tempri 1.9 dizel stim sto sam je ja krovirao pa mi ulje uslo u kompresijoni prostor dok je stajala naopako dizne napolje verglanje i posle sve radilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molim te poslušaj Dušana i pogledaj moj post sa prethodne strane... toj alfi JTD koja se napila vode su samo ispustili vodu iz motora, sad se ne sećam ni sam šta su radili, dal iz kartera ili kroz grejače, uglavnom popravka je koštala nešto više nego mali servis (koliko koštaju ulje, filteri, antifriz i nešto za ruke) a autu ni dan danas ništa ne fali..

U svakom slučaju srećno, i ako rešiš kvar javi se da ti preporučim jednu sjajnu plažu blizu Nikitija :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne moze kroz karter voda ostaje zarobljena u kompresionom prostoru ali svakako posle toga zamena ulja i filtera ulja i vazduha je preporuka ako ne i obaveza

sto kaze Vlada onda jedno brckanje za nas

Insistiraj da to uradi prvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam ovom grku napisao da odradi to verglanje bez dizni i grejaca, valjda ce preneti majstoru, nadam se! JA sufliram koliko mogu, valjda ce me uzeti u obzir...ali ovo je sve pod uslovom da je voda usla,a sta ako je usao mulj ili pesak, onda nema pojma da ovo sto sam mu pisao moze da upali jer pesak ostecuje cilindre i klipove i onda ajd zdravo...

Ako sam dobro shvatio, verglanje bez dizni i motora moze da izbaci vodu iz motora ako se "napio" vode? Nakon toga bi trebalo da je sve ok? Uraditi jos mali servis (ulje i filter) i to bi bilo dovoljno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...