Jump to content
FAS Goran
Macvanin

Automobil do ____ evra?

Recommended Posts

Moj post se odnosio isključivo na 2.0 hdi 90ks koji sam isprobavao nekoliko dana (u 307 i malo u 206). Nekako mi je 307 lenj za tu kubikažu. Ne vozim brzo i oštro, ali volim da auto ima snage i da može da povuče kad zatreba. 307 ranije prima gas nego Stilo, ali ne ide bolje od njega sigurno i ima neki čudan rad, par sekundi ima zadršku pri dodavanju gasa i onda povuče. Imao sam na par dužih relacija priliku da ga probam i nije mi potrošnja padala ispod 6l (prosek),a lagano je išla i u 8+ kad se zaređaju semafori. Dosta sam ga lagano vozio i malo me je to razočaralo.

Proverio sam cene održavanja i skuplji je nego Stilo i bile su problem te famozne dizne na koje se svi žale. To su razlozi zbog kojih sam ja odustao od 2.0 hdi 90ks. Bio mi je zanimljiv i 1.4 hdi koji jako malo troši po gradu, ali na otvorenom gde ja vozim (brzina oko 90-110km/h, možda i malo više) se izjednačava sa Stilom po potrošnji. Kao što kaže MS PK sve je ovo subjektivno i ne znam koliko sam merodavan, ali ja sam ovako zaključio, sad ne znam koliko je tačno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citam temu iz prikrajka i nisam hteo da se ukljucujem, ali ne mogu da ne prokomentarisem, jer mi je sve vise smesna.

Prvo, nas drugar forumas koliko god da tvrdi da zna sta hoce, cini mi se da ne zna i ocigledno da ce neko drugi dati krajnji sud. Ili se varam? Zato se i odgovori krecu od Una i Corse do Mondea i C5, dizel, benzin, benzin+plin... Drugo, deluje mi da je dosta odgovora proizvoljno, od ljudi koji su vrlo malo vozili ili uopste nisu seli u neki model, tako da su neki odgovori apsolutno netacni.

Ne kazem da tako treba, ali kada sam kupovao trenutni auto, prvi uslovi su bili moderan i sto pouzdaniji, snazan CR dizelas C klase (koji ce moci relativno rentabilno da se vrti po BG ulicama i parkinzima, ali i da dinamicno iznese neki duzi put za manju porodicu) sa dizajnom koji ce se meni svideti (ipak treba covek da ima i neku emociju i zadovoljstvo kada mu prilazi i seda u njega). Izbor je tada krajem 2006. godine pao na par modela (147, Stilo, Megane, 307, Focus) koji su se svi kretali izmedju 8000 i 9000 EUR. Znao sam poprilicno o svakom od njih, ali nakon toga sledi temeljno upoznavanje sa svakim, pouzdanost, mane, cene odrzavanja, iskustva vlasnika, a kada sam jos i probao par JTD bilo mi je lako da odlucim... To je bar meni neki logican sled, kada se dobro definise sta hoces, dosta lakse se odluci.

2.0 hdi : Malo zaostao, posebno onaj od 90ks. Vuče se, slab za tu kubikažu, ali troši kao benzinac. Održavanje preskupo. Za zaobilaženje.

Imajte u vidu da na placevima dosta cesto probate neodrzavane krseve. Vec sam na par mesta pisao da dosta vozim i caletovu Xsaru II 2004. 2.0 HDI 90 KS karavan, cak sam mu je ja i nasao. Motor je, bar iz mog iskustva za tu snagu odlican, ima kraci menjac i sasvim lepo povlaci do 110 km/h, siguran za preticanja... Trosi smesno, jedne godine sam je uzeo posto sam sa prijateljima isao na more, nas cetvoro + pun gepek, prosek uglavnom magistralom je bio oko 4,5l. U lokalu takodje prilicno ekonomican (za motor od 2l), registracija niza (cini mi se oko 23 000 din). Jedino sto mu zameram je mala zadrska po davanju gasa, ne skace kao JTD kada se i nakasljes u sedistu.

Sto se tice kvarova i skupog odrzavanja, za pune 3 godine matori je imao JEDAN jedini sitan kvar, koji sam mu sam sredio. Nema plivajuci, FAP filter (koliko se secam)... Kazu da su za HDI dizne problem, ED iskljucivo na MOL i za sada radi kao sat. U dosta detalja je kvalitetnije uradjena nego Stilo (pogotovo enterijer).

Po meni je ovaj motor za HDI sasvim racionalan izbor za nase uslove (u sluzbenim Peugeot-ima vozim od 1.4 HDI 68KS u 206 do 2.0 HDI 140 KS u 407).

Ne zelim da me bilo ko pogresno razume, ne sugerisem nista (kao sto vidite, vozim Stilo i na neke komentare o njemu iznad sam se samo slatko nasmejao, verujte da nisam mazohista za tadasnju cifru, pa jos 6 godina - a stvarno svasta imam priliku da vozim i uporedim). Vec zelim da coveku pomognemo koliko mozemo sa sto tacnijim informacijama. I koliko se secam, svojevremeno smo caskali sa Macvaninom u temi 147 vs 156 vs Stilo i tu detaljno razglabali o sva 3 modela? Izvinjavam se na duzem postu, pozdrav za tebe i puno srece u odabiru, za sta god da se odlucis :welcome: .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja sam o HDI motorima čuo pozitivna iskustva, pogotovo o tom 2,0 90KS.

Kad sam kupovao stila gledao sam i Pezo 307 sa tim motorom, ali kao je 307-ica bila u proseku 500EURa skuplja od stila. Kako nisam mogao da nađem neki značajan razlog osim dizajna i lavića na haubi koji bi opravdao razliku u ceni, kupio sam stila, koji me je izašao baš tu negde oko 3500E i poprilično uživam u vožnji.

A da mi nije bitan komfor, oprema, performanse, da nisam visok i debeo, nego da tražim pouzdanost i niske troškove, i auto koji će me prevesti od tačke a do tačke b bez problemam, uzeo bih astru klasik 1,4 i ubacio plin.

Inače, neko je gore pomenuo da lybra ima više mesta u unutrašnjosti od stila, samo da kažem da to nije istina. Da je lybra bolji auto jeste. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je i do automobila koji sam probao, ali onaj 307 koji sam ja vozio nekoliko dana je bio sve samo ne startan auto. Jako lagano vozim i zanimljivo mi je da isprobavam kada uzmem neki auto koliko nisko može da ide potrošnja, ali na ovom se vrtela u 4. brzini na 60-70km/h na oko 5,5-6l. Kada mu dodam gas promeni zvuk i nakon 2-3 sekunde povuče. Nije mi se model uopšte svideo i zbog toga sam odustao od tog motora. Od hdi sam imao priliku nekoliko puta da vozim 206 sa 1.4 motorom i potrošnja je smešna. Ne ide ništa posebno, ali za grad je sasvim dovoljan. Pri normalnoj vožnji stvarno troši kao upaljač (meni ispod 4l na otvorenom). Da sam možda naleteo na neki bolji 307, možda sad ne bih imao Stila :) .

Za 1.8 tdci 115ks u Fokusu sam se prijatno iznenadio kako ide i kako povlači. Vozio sam ga na autoputu i na 130-140km/h kada mu se doda gas lagano nastavi da vuče. Ali potrošnja opet nije toliko niska kao na Stilu. Od tog automobila me je samo dizajn oterao jer mi je mnogo ružna unutrašnjost pre restajlinga, od 2004 na dalje su stvarno prelepi.

Opet kažem, sve je ovo subjektivno i dosta na moj utisak i utiču kola koja sam vozio, možda nisam u pravu, ali sam se trudio da budem što objektivniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momci hvala Vam svima na pomoci,vidim da hdi i nije tako los :D Sinoc sam malo pricao sa mojim,i mislim da cu traziti C5,a ako ga ne nadjem,onda Stila.

Nego svi spominjete ovaj od 90ks,kakav je ovaj od 110ks?

Maki,to je najvise sto mogu da dam za auto bez registracije i servisa.Ima jos para.

Ivane,u pravu si,tada je odluka pala na Stila,ali sada vec nisam pametan :(

Edited by Macvanin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mrzi me da citam sve,verovatno ima svasta u temi.

C5 mu dodje kao neka limuzina i sigurno je bio preko 20-25 hiljada kao nov.Nesto u rangu pasata,607....sto bi rekli limuzina vise klase.Verovatno kvalitetno odrzavanje moze da pojede cenu auta za 2-3 godine,tako da stvarno meni ta logika kupovine tih limuzina za male pare nije jasna.Valjda je to nas "domaci" izum.Pametni zapad se oslobadja tih velikih krseva,a mi najebasmo kupujuci ih...Nije problem kupiti,mozes li to odrzavati kako treba.

Kakvu sam ja mogao kupiti polovnu bembaru za 10000 evra,svi da se okrecu,ali kupih novi mali hyundai i20.Za bembaru bi morao da se natezem za gume i servis,za vece kvarove bi kredit morao da se dize.Ovako novo, sipaj i vozi dok se finansije ne poprave za vecu klasu.O tome pricam ,ali izgleda mnogima voda usla u usi....

image.jpg

http://www.autopedij...-2001-2007.html

Ako se ima novca,bolje kupi nesto mladje i manje,sem ako nije za pokazivanje u selo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kakvo pokazivanje,kupujem za sebe,a ne za druge.

Posto bi trebalo da imam pare za 2-2,5 meseca,nadam se malom padu cena.Uskoro ce zima,pa ce verovatno malo cena da padne.

Zato se i raspitujem za c5,mozda ga neko imao pa da mi prenese koliko kosta odrzavanje,da li se nesto kvari itd...

Ako nista,trazim Stila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen C5 i Ford Mondeo automobili koje vidjam cesce nego jugice i keceve, cena im je ok, ali odrzavanje je skupo za nase uslove, bar po onome sto sam cuo. Skoro sam se vozio u Mazdi 626 2.0 dizel i auto je na mene ostavio ekstra utisak, covek kaze da je vozi skoro 2 godine i uz redovno servisiranje nije bilo problema. Godiste je 02/03 ne znam tacno, a cena joj je oko 3000 evra tako da se uklapa u tvoj buzdet pa mozes i o njoj da razmislis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre nekih mesec dana sam imao prilike da se vozim u C5 hdi od 110ks i mogu reći da je za svaku pohvalu, udoban auto, povlači odlično, prijatelj čiji je auto ga ima već oko dve godine, prezadovoljan, pa pošto i moj burazer od tetke ima istu dilemu i dao bi slične pare za auto, ovaj mu je rekao "ako hoćeš auto, a da te ne boli glava, uzmi ovakav isti", a u petak sam se vozio u C5 1.8 benzincu na plin, ista snaga, ali se duplo jeftinije voziš...

Ako ti je bitan obrtni moment i neka žustrija vožnja, preticanja, onda sa JTDom nema greške, mada neko moje lično mišljenje je da će manje da te boli glava sa nekom 1.6 mašinom koja će da ima plin... Jeftinija će da ti bude registracija, jeftinije ćeš da se voziš... Napravi i sam računicu, 7 litara euro dizela = 14 litara plina, minimum 5.000 jeftinija registracija, a sa obzirom da sada imate Jugo i da vam on završava posao, svaki auto će da vam bude dobar...

Da sada razmišljam na tu temu, najverovatnije bi mi odluka pala na Stilo 1.6, Alfa Romeo 147 ili 156, Renault Megane 1.4, naravno + plin, ali najbolja solucija je da se kupi nešto što kasnije može lako da se proda, a Azijati to nisu + su im delovi papreni..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SkiterBre Ja sam gledao Megane 1.4 neko vreme i ljudi na Renoovom forumu se nerviraju objašnjavajući svima kako taj motor u Meganu ništa ne valja :laughing: Iskreno ne znam zašto i ne znam nikog sa tim motorom, ali su ljudi koji su pisali o njemu imali samo najgore reči za njega.

Sa druge strane ja sam se razočarao u 16v atmosferske benzince jer uopšte ne odgovaraju mom stilu vožnje.

Mnogo mi više odgovara da svuda imam jednaku snagu kao što ima jtd(zanimljivo je da ima i 1.2 8v motor u Puntu :) ), nego da moram dobro da pritisnem auto da bi povukao. To me je najviše nerviralo tokom preticanja kada moraš 2 brzine da prešaltaš da bi dobio veću snagu i tek onda osetiš sve konje automobila. Nekom ko žustrije vozi će ovo verovatno više odgovarati jer bi kola lepo išla i kad ih smiri u 5. na nekoj normalnoj brzini bi jako malo trošila, ali meni je bilo jako iritantno i preporodio sam se sa jtdom :laughing: Ovo se baš oseća na Astrinom slabašnom 1.4 motoru sa 90ks. Kada je normalno vozim svi živi me obilaze, čak i sviraju. Posle toga malo produvam kola i sve ja obilazim i nikako da našem neku sredinu :laughing: . Da se razumemo, mislim da je motor u Astri sjajan i milina za održavanje i putovanja(ja sam prešao 3 puta po skoro 3000km u para dana autoputem i nije bilo previše naporno), samo mi je mnogo smetao taj način rada, što se ostalog tiče može skoro svako da ga održava koliko je jednostavan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam upućen iskreno, niti znam nekoga ko ga ima, ali mi je onako taj 1.4 delovao merka za taj auto, pošto sam od jednog vlasnika 1.6 čuo da se žali da mu mnogo troši :ouch:

Najbitnije je da čovek zna šta hoće, meni je prethodni auto trošio 10tak litara plina, registracija mi je bila nekih 6.000 veća nego za Punta, a sa obzirom da sam se tada preselio iz Trstenika u Kragujevac i osamostalio, trebalo mi je nešto ekonomičnije, a sa obzirom da živim sa devojkom koja završava fakultet i ne planiramo decu dok ga ne završi, odluka je pala na Punto sa 3 vrata, jer je ipak lepši za moj ukus od ovog sa 5, a potrebu za zadnjim vratima ni nemam, još je i podložan za sređivanje, prvih mesec dana je već dobio abarth pragove i kačket... E sad, jurio sam da to bude 1.2 16v i dan danas mi je krivo što nisam sačekao još malo, ali mi je auto trebao zbog posla, a ovaj je iskrsao povoljno od pouzdanog čoveka i planiram da ga vozim bar još neke dve godine, a sa obzirom da će tada da mi treba nešto veće, još sada sam počeo da gledam i da razmišljam o tome, za sada su u trci samo Italijani i Francuzi, o Nemcima ne razmišljam uopšte jer ih nešto i ne obožavam, mada ko zna, možda na kraju bude i Nemac i dizelaš, pu pu pu :turned:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procitao sam temu i mogu reci da sam prilicno kompetentan da odgovorim:

pre 1god sam vozio juga međutim porodica se prosirila i morao sam na vece auto da predjem. Gledajuci po internetu auto sa cenom do 3500€ a ne stariji od 2000god pali su i neki prvi izbori

Protiv zbog samog izgleda koji nije po mom ukusu:

-Astra

-C5

-pezo 406

-Lybra

-xsara

i jos po koji

U to vreme sam hteo 156 ili 147 medjutim svi u mom okruzenju su govorili ni slicajno italijana.

Brat vozi focus2 1.6tdci 2006god i auto je extra ali skup za mene kako auto tako i odrzavanje, focus1 mi je unutra ocajan tako da sam krenuo putem na izgled jeftinog mondea. Posle kratkog vremena sam odustao zbog skupog odrzavanja.

I tako na nesrecu nabasam na neku opel vectru B restyling 2000god za dobre pare-auto veci od astre i mnooogooo lepsi.

Kupio sam taj auto...na zalost.

od prvog dana sam poceo da je popravljam i tome nikad kraja, potrosnja uzas, da se proda nikad (posle mesec dana sam je vec stavio na oglas). Mozda sam samo ja natrcao na takav auto ali opel u zivotu nikad nikom!

Onda opet potraga i mozganje

Generalno, svaki auto koji je vise klase kao c5 ili 156 ili mondeo su osetno skuplji za voziti i zbog potrosnje i odrzavanja.

Tako da sam tek nakon svega ovoga sveo izbor na.....4 auta

-Stilo 1.9jtd

-Megane 1.5dci

-Grande punto ali dizeli su bili van mojih mogucnosti tako da se trazio tng

-alfa 147

Nakon 2 posete auto pijaci G.P. je otpao zbog cene, 147 zbog velicine i ostadose prva dva

Obrni okreni desi mi se na preporuku da probam jednog stila 2004god, garantovano odrzavan, vozen kako treba, nista spektakularan auto, bele boje, ali auto bez nekih skrivenih nedostataka koji te docekaju kasnije (sve to sam znao jer sam kupio auto od poznanika kod koga je vec 5god i znam auto od kad je uvezen gde je sta je i sl.).

Presao sam 3-4000km od kupovine i zamenio neke sitnice~100-200€ i auto je zmaj. Posle par meseci i svih km, puta u grcku i u banja luku ja i dalje jedva cekam da sednem u svoj auto jer se u njemu osecam odlicno!!!

Generalno najbitnije je kupiti odrzavan auto, jer ne odrzavan auto tog godista moze ladno da ti odnese 700-800€ (pa i vise) ulaganja u njega za jako kratko vreme tj u prvih 6meseci.

U stilu se vozimo ja i zena i dete-auto sediste i mesta na pretek kako napred tako i pozadi.

Gepek dovoljno veliki-nas troje smo se spakovali za more sa sve kolicima decijim tako da je sve stalo u gepek + jedna manja torba (ili veci ranac) ispod nogu deteta.

Inace pobornik sam filozofije da ne treba biti rob tome sto godisnje odete jednom ili dva puta na put za koji vam treba veliki gepek pa da zbog toga svih ostalih 350dana vozite limuzinu ili karavan, osim ako to bas volite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se sa komentarom iznad, prvenstveno gledaš svakodnevnu vožnju i koliko prelaziš mesečno, ja sam prvih 6 meseci prelazio po 3.000 mesečno, stavio na papir i to mi je ispadalo oko 15.000 na plin sa 1.2 8v sa prosečnom potrošnjom od 6,5l, a oko 21.000 sa 1.3 mjt sa prosečnom potrošnjom od 4,5l, tako da je presudila ekonomičnost, a ne na performanse, jer će ušteda u gorivu da mi isplati registraciju za dva meseca...

Takođe smatram da je Stilo sa 5 vrata pravi porodični auto i da je veoma dobar izbor za svačiji džep, e sada 1.6 benzinac vs 1.9 dizel to je ekonomičnost vs performanse, to je sve do čoveka na šta mu padne izbor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo sam preterao sa predjenom kilometrazom za godinu dana.Rekao sam da prelazimo oko 30 000,medjutim danas smo tata i ja racunali i prelazimo do 25 000km godisnje.

Gledam ovaj c5,i mnogo mi se svidja,ne toliko spolja koliko iznutra.Malo pre sam se ponovo provozao da drugom,zaista ide fantasticno,udobnost je isto odlicna.E sad,jedino odrzavanje me muci,ne znam koliko je skuplji od Stila.

Edited by Macvanin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Show must go on : lol:

Kupi VC5

Tapatalk 4X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skuplji je sigurno, od Fiata ti je svaka marka skuplja za odrzavanje, ali ne verujem da je nesto drasticno skuplji. Uzmes dobar primerak, odradis servis i miran si 2god sa tvojom prosecnom km, nece ti se kvariti svaki dan pa se toliko cimas. Dobar je to auto i izdrzljiv samo trbas da nadjes dobar primerak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si se zainteresovao za C5, evo ti odlican forum (Citroen forum Srbije), na kome sam nasao puno korisnih stvari za caletovog Citrosa:

http://www.citroenforumsrbije.com/

Moraces da se registrujes kako bi video bilo sta pametno (za razliku od naseg FLCS foruma).

U slucaju da ih gledas po placevima, ja bih ti iz naseg pozitivnog iskustva onda preporucio da bacis pogled i na restyle Xsaru II. Auto je za klasu manji ali OK za porodicu (ako vam treba vise prostora, tu je karavan), jednostavnije uradjen, sa manje elektronike i potencijalnih problema. Za razliku od C5, Xsara nema hidropneumatsko nego klasicno vesanje. Ako si zainteresovan za dizel, moja preporuka je za vec pomenuti 2.0 HDI od 90 ks, rasterecen motor sa solidnim performansama, malom potrosnjom i nizom registracijom, bez plivajuceg zamajca, FAP filtera itd...

Rekao sam vec, u poprilicno detalja je kvalitetnije uradjena nego Stilo. Ali da biram, opet bih uzeo ovog mog zabara zato sto mi neverovatno lezi u voznji, plus danasnje izuzetno povoljno odrzavanje za njega. Ali i Xsara je sasvim, sasvim korektan porodican auto (verzija sa 5v ili karavan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

e sad kad vec pišete o citroenu, setih koji bih ja auto kupio da sam oženjen i da imam dece - xsaru picso! Naravno, sa tim motorom koji ti i Ivan preporučuje, zato što je izdržljiv, ne troši puno, nije skup za održavanje a nema ni plivajući zamajac i taj neki filter..:)

Mislim da je citroen C% super auto, ali ti veliki automobili sa malom cenom (C5, laguna, mondeo) mogu da znače samo jedno: papreno održavanje zbog kojeg su svi jedva čakali da ih se reše...

Eto, imaš par solidnih predloga pa kupi ono što nađeš u dobrom stanju. U oglasima ima svačega, ali kad kreneš da obilaziš vidiš kakvi su to krševi..na kraju nađeš dobrog stila sa 5 vrata i ostane ti još para :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isti slučaj što se Xsare Picasso tiče, lik od kog sam ja kupio Punta koji inače uvozi automobile je za sebe ostavio jednu 1.6, ugradio mu plin i vozi ga već godinu dana bez ikakvog problema, a kaže da je i održavanje jeftino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekstra - suzio si izbor na dva modela. Ja sam bio u sličnoj dilemi i C5 je ispao iz razloga cene održavanja, što je nama najbitnije. Stilo tu pobeđuje definitivno!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...