Jump to content
FAS Goran
Macvanin

Automobil do ____ evra?

Recommended Posts

E neka si ga uzeo :) Čestitam na kupovini i da te u zdravlju služi.

Čim svane obavezno ga slikaj i predstavljaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio bih polovna kola do 2500 - 3000 e , samo imam problem da se ne razumem ni malo u automobile   :(

Svidela mi se Lancia Lybra 1,9 diesel (oko 2000 god.) ,  generalno me interesuje održavanje , ono  u odnosu , npr na Forda GAL iz 97, koga trenutno vozim ili neka slična.  Član sam kluba Volvo  i za ta kola sam čuo sve najbolje , što je isto opcija u kupovini.

Hvala unapred ( žena će me ubije , ako kupim Volvo , a ne Lanciju )

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto mi ne otvara komp. Jel to fokus sa pojačanom pasivnom bezbednošću.

Što se lanče tiče nisam neki stručnjak, ali sam pročitao veliki deo ovog foruma i ono što se da zaključiti je:

 

1. kreneš od teme autoplacevi

2. pređeš na onu saveti za kupovinu auta

3. Izdvojiš 4.000E

4. daš 2.800E za auto

5. daš 700E za neophodne popravke

6. ostaviš 500E za vreme kada na forumu budeš pročitao sve o tehničkim problemima

7. ukoliko si vernik odeš u crkvu, zapališ sveću i pomoliš se bogu da ti da sreće sa kupljenim kolima

a da ovo pod sedam uradiš i pre ovog pod jedan

Share this post


Link to post
Share on other sites

:laughing:  :laughing:  :laughing:  u pravu si 100%

@Kaluper, ako vozis trenutno Galaxy, mislim da ce ti odrzavanje libre biti jeftinije.

Izdvoji nekoliko libri sa oglasa koje ti se svidjaju pa nam ih prosledi da ih "rasclanimo" i da te uputimo sta i kako. Tako bi ti bilo najbolje a i najlakse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6. ostaviš 500E za vreme kada na forumu budeš pročitao sve o tehničkim problemima

 

Ovaj deo me je posebno ubio u pojam  :laughing: Pogotovu kad primetim nešto čudno na kolima, otkucam to u search i izađe 20 strana o tom problemu i košta barem 50e  :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ovaj deo me je posebno ubio u pojam  :laughing: Pogotovu kad primetim nešto čudno na kolima, otkucam to u search i izađe 20 strana o tom problemu i košta barem 50e  :laughing:

Cuti i uzivaj - sto se Stila tice, budi srecan sto sad uopste imas gde da se informises i pokusas da uradis sam. A i kad kosta, da ne bude klempa nego "tih 50 EUR" ;) .

Bolje da ne znas kako je bilo do pre neku godinu :) .

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj Punto mk1, 1.6 benzin (90ks) napunio je 18 godina, i iako jos ide i nije mi se lako odvojiti od druzenja s njim, doslo je vrijeme za nesto novije...

 

Ono sto gledam slicnih cijena tj do oko 5.000 e i slicnih godista jesu:

 

Fiat Grande Punto 1.3 multijet http://www.cars-data.com/en/fiat-grande ... pecs/12260
Ford Focus 1.6 tdci http://www.cars-data.com/en/ford-focus- ... pecs/14109
Ford Fiesta 1.6 tdci http://www.cars-data.com/en/ford-fiesta ... pecs/13828
Renault Megane 1.9 dci http://www.cars-data.com/en/renault-meg ... pecs/39105
Renault Scenic 1.9 dci http://www.cars-data.com/en/renault-sce ... pecs/40573
Renault Clio 1.5 dci http://www.cars-data.com/en/renault-cli ... pecs/37728
Peugeot 207 1.6 hdi http://www.cars-data.com/en/peugeot-207 ... pecs/34638
Citroen C4 1.6 hdi http://www.cars-data.com/en/citroen-c4- ... specs/9719

 

Trazim od ovih automobila onaj koji je najkvalitetniji, najpouzdaniji, a ujedno najjeftiniji i najjednostavniji za odrzavanje. Znaci neki omjer ulozeno-dobiveno. A uglavnom namjena je za gradsku voznju, osim vikendima poneki izlet (zbog toga pozeljno da nije prenizak) i nekih 3-4 puta godisnje na duze ture, tipa na more i sl..

                                                                                                    

Medu ovim autima interesuje me kako kotira FIAT GRANDE PUNTO 1.3 multijet. Koliko je dobar izbor za ovaj cjenovni rang i u odnosu na ostale u konkurenciji? Sve od potrosnje, pouzdanosti, dijelova i odrzavanja..? Jeli dobar izbor odabrati bas njega ili ipak nesto drugo sa spiska?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sam početak, ja bih sa ovog spiska izbacio Clia i Scenica (pa i Megana), kao automobile koji potencijalno mogu da zadaju dosta glavobolja, svako na svoj način...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo , Croma , Astra , da se malo nategneš ili Stilo svi sa 1.9 MJ/JTD ako ti treba više prostora.

Imaš i Grande sa 1.9 MJ i oba su odličan  izbor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sam početak, ja bih sa ovog spiska izbacio Clia i Scenica (pa i Megana), kao automobile koji potencijalno mogu da zadaju dosta glavobolja, svako na svoj način...

+1

Ovi drugi su znatno pouzdaniji od modela sa dci motorima ali i  nesto skuplji za odrzavanje od Fiata.

Grande dobro drzi cenu i za malu doplatu se moze uzeti broj ili dva veci auto ovisi sta kome treba.

Ako nisi preterano sportski nastrojen a ako ti 1.9 nije prevelik onda Bravo Croma...Mada bih u Bravu vise volio moderniji 1.6 dizel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sam dobro shvatio dci (Renault) je gori od hdi (Citroen/Peugeot). U tom slucaju je bolje uzeti hdi nego Grande Punta za ove pare (ako ne bih Bravo/Stilo)? A sta je sa Focusom TDCI 1.8/1.6?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.5 dci - visok rizik od stradanja dizni i pumpe.

1.9 dci - turbine sklone crkavanju i radilice fabrički loše odradjene, neretko se okrenu ležajevi na radilici.

1.8 tdci - odličan motor i odlične performanse, ali za njega važi isto ovo kao i za 1.5 dci + zamajac često strada

1.6 tdci je isto što i 1.6 hdi, generalno ok motori, ekstremno mali potrošači, jedini problem može da zadaje sito kod uljne pumpe, zbog koje strada turbina, pa čak i bregasta.

 

Ne zato što je ovo Fiat forum, ali ubedljivo najmanje glavobolje zadaju JTD/Mjet motori, kao i sve ono oko samog motora - pumpa, dizne, turbina...

Naravno, apsolutno nema pravila i može da se desi da se sit navozaš godinama sa bilo kojim motorom od gore navedenih, bukvalno je kako ti se zalomi i kako je neko prethodni održavao svoj auto, kao i koliko je prešao sa njim :thumbsup:

 

Fokusov TDCI je u stvari preimenovan Pezoov HDI...

Samo 1.6 i 2.0, 1.8 je čisto Fordov motor.

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nije 1.8 od Pezoa. Ciji je?

Slucajno sam upoznao nekog momka koji je kupovao auto kad i ja. On je tada imao Mondea kome je za sredjivanje dizni dao nesto puno novca (500 ili 750€, zaboravih). Momentalno sam odustao od tog motora i onih mondea od Aldija.

Hvala!


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Renault se raspitaj na njihovom forumu i kod ljudi koji voze dci, na Fiat forumu ima puno predrasuda i nepoznavanja dci motora pa mislim da ne pitas na dobrom mjestu ako hoces nepristrasan odgovor.

Fordovi su preruzni, ali kvalitetni, a ostalo sve manje vise isto, ova teoretisanja koja konstrukcija i proizvodjac su bolji ne znaci puno kad kupujes polovnjaka koji je presao ~200+k km, a na satu naravno cuvenih 120k. Tada je na prvom mjestu trenutno stanje motora (i automobila generalno), cijena i dostupnost (novih i polovnih) djelova i kvalitetnih servisera U BLIZINI. Veliki pozdrav za sve teoreticare nadmocnosti i bitnosti jedne nad drugom tehnologijom kod automobila (tehnoloskih i vremenskih) vrsnjaka sa jednakom kilometrazom i istog cjenovnog ranga, uz ignorisanje najvaznijeg, TRENUTNOG STANJA AUTOMOBILA. Ako je pametan ignorisace vase tdhcimjdt teorije i gledati opste stanje automobila, dizajn i uopsteno licne preference. Ja licno volim Fiate, lijepi su.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Sarajevu ima majstora svih boja. Naravno, VW je najvise.

U Kiseljaku ima toliko otpada da moze i Daihatsu da vozi.

Naravno da ce da gleda da ne kupi krs.

To sto zoves teoretisanjem moze se potvrditi kod majstora. Koji automobili dolaze, sa kojim boljkama i u kojoj meri.

Ako pogledas forum, videces da se nasiroko pise o svim boljkama Fiata. Nije da ih fali, ali obicno nisu tako paprene popravke.

Nije mu niko ovde nista napisao iz zle namere ili da se pravi pametan. Kaze ko sta ima i koliko zna, na 10 mesta tako i neka covek odluci sta ce i kako ce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inace sto se tice Fordovih motora, kum ima Mondea tdci i rece mi pre neki dan da je dao 900 evra samo da ga upali. Nisam ga pitao sta je bilo u pitanju, mada pretopstavljma da su u pitanju bile dizne plus pumpa viskog pritiska. Toliko o pouzdanosti fordovih, ovaj pezoovih poluproizvoda....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se Renoovog dci motora tiče ja bih zaista rekao da ga smatram kvalitetnim. Štaviše i kupio bih jedan umesto Stila  :laughing: Čak je i kupovina 1.5dci motora sa što više konja i bila u planu, ali 3 drugara imaju 1.5dci u Cliu i dva Megana i nijedanog nije zaobišao kvar sa diznama ili pumpom dok je jednom zamenjen turbo i sada opet čeka zamenu, mada to više vozaču pripisujem.

 

Ja sam čuo jako lepe priče o 1.6 tdci motoru sa 90ks koji nema zamajac, mada u praksi ga nisam nešto mnogo gledao.

 

Sa ovog spiska mi najsimpatičnije deluju GP 1.3 i Pug, ali bih pre išao na 1.4hdi koji je dosta naših taksista relativno lako preživeo. Ajde da ne bude da su i hdi odlični, imam i za to jednu ružnu priču. Drugar je uzeo 206 1.4hdi od taksiste koji je bio prvi i jedini vozač i vlasnik automobila, prešao pravih 330 000km, malo ređe rađeni mali servisi, ali na manje od godinu dana. Taksista im je odmah napomenuo da meša nešto auto(?) kada ono ispade da meša vodu i ulje  :laughing: Ali i to nije sve, čak je i mleo u točkovima i vukao u jednu stranu. Ceo multipraktik. A kruna svega je bila zarđala boja ispod nalepnice koju je taksista stavio preko celih kola.

Drugar ga je uzeo zbog smešne cene i posle je otišao auto za 800e kada je video da mu nema pomoći, a dalji trag se ne zna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Renault se raspitaj na njihovom forumu i kod ljudi koji voze dci, na Fiat forumu ima puno predrasuda i nepoznavanja dci motora pa mislim da ne pitas na dobrom mjestu ako hoces nepristrasan odgovor.

 

A misliš da tamo nisu pristrasni?

Ja lično sam možda malo pristrasan prema Fordu, ali opet pokušavam da realno sagledam neke stvari...

 

 

 

Inace sto se tice Fordovih motora, kum ima Mondea tdci i rece mi pre neki dan da je dao 900 evra samo da ga upali. Nisam ga pitao sta je bilo u pitanju, mada pretopstavljma da su u pitanju bile dizne plus pumpa viskog pritiska. Toliko o pouzdanosti fordovih, ovaj pezoovih poluproizvoda....

Nema to veze sa Fordom, već sa Delphi-jem, tj. njihove starije generacije CR ubrizgavanja sa rotacionim pumpama. I tu postoji preventiva - promene se ležajevi u pumpi koji se "krune". Peugeot koristi u tim motorima Siemens i Bosch.

 

 

 

Ja sam čuo jako lepe priče o 1.6 tdci motoru sa 90ks koji nema zamajac, mada u praksi ga nisam nešto mnogo gledao.

 

To je urbana legenda da ih nemaju :laughing: , samo što zbog manje snage motora i obrtnog momenta trpe manja opterećenja, pa retko stradaju. Kod Pežoa već ima tih motora sa i bez plivajućeg zamajca, po broju šasije se može utvrditi koji je od ta dva :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, mislim da su komentari malo bezveze. Covek nije pitao za misljenje o motorima i o tome ciji je veci, duzi, deblji. Pitanje je o automobilima uopste. Kvalitet jednog automobila se ne meri time koliko mu je dobar motor vec time kakav je auto uopste. Po mom iskustvu, najmanje kvarova se desi sa samim motorom. Uglavnom su kvarovi sa elektronikom, pratecim agregatima ili trapom.

Ja naprimer sa Multiplom istina da nisam nikakav problem imao sa motorom, ali je zato radjen komplet kvacila, zamajac, letva volana, amortizeri, viljuske stradaju ko da su od stakla, promenjeno gomila toga u enterijeru ... Ulozio sam preko 2500 evra u njega i tu ne racunam koliko sam platio auto. Pa sad ajde da pricamo o ceni odrzavanja...

 

Evo ja cu prvi da se odvazim pa da pohvalim jedan auto sa spiska koji ste nepravedno popljuvali. Renault Clio 3 je nevidjen mali veliki auto za ulozen novac. Na uporednom testu sa Grande Puntom sije ga u svim kategorijama. Evo vam test pa vidite i sami: 

 

 

I jos jedna istina vezana za 1.5 dci motor ali sa malo vise argumenata.

Jeste taj motor imao potencijalnih problema sa pumpom i diznama zato sto je koristio Delphi pumpu koja je bila od neadekvatne legure koja se posle nekog vremena "krunila" pa su opiljci dospevali u dizne i pravili picvajz. Taj problem se resavao lako ali je morao da bude resen proaktvno odnosno pre nego sto se kvar desi. U svakom slucaju taj problem su imali 1.5DCI motori do 2005 godista. Od 2006 je problem resen ubacivanjem druge pumpe.

 

Jedini brend sa spiska kome moj glas ne bi isao je Peugeot, jer je cinjenica da osim HDI motora i lepog dizajna na tom autu vise nista ne valja. Pezo je u buli zadnjih 10 godina i poslednji auto koji su napravili da je bio stvarno dobar je 406. Opet, to je moje misljenje na osnovu nekoliko Pezoa iz moje okoline koje voze prijatelji i kolege, tako da ako neko ima nesto pametnije da kaze neka me slobodno demantuje. Bilo je tu 307, 308, 206, 207, 407 i niko od njih se nije usrecio. Jedini koji je zadovoljan sa 308-icom je ortak koji radi u OMV-u i koristi ga kao licni sluzbeni auto. Niti daje pare za odrzavanje niti za corbu tako da je njemu nikad bolji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...