Jump to content
FAS Goran
dussannn

Stilo 1.6 - ''prazan hod'' za papučicu gasa?

Recommended Posts

U pitanju je Stilo 1.6, 2002god.

Na papučici gasa imam mali luft (prazan hod) nekih 7-8mm koji me vrlo nervira da bi nakon toga gas naglo skočio.

Dizne su čišćene Winsovom metodom.

Klapna gasa nije čišćena ali kada skinem usisno crevo delujem mi vrlo čisto.

da lipostoji neki potenciometar na papučici gasa?

Pozdrav forumašima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitah koliko dugo imaš auto jer se eto...još nisi navikao... ;)

Nije to prazan hod, gas je elektronski tj. nema sajle, već struja i senzor. Isto sam i ja ''tripovao'' prvih par dana nakon kupovine Stila 1.6 pre kojeg sam imao Bravu 1.6 gde gas nije elektronski...i onda se navikao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesho, pre ovog zajebanog Stila imao sam Tipo 1.1.

Prezadovoljan, jos i na plin.

Najveća greska Italijana je sto ne prave Tipo 2,3,4,5

Naime, imam iskustvo u uvoznji i smatram da ovo sto mi se desava nije o.k. jer moram da se driblam sa gasom pri parkiravanju.

To se desava kada je auto zagrejan. Ovih dana mu ugrađujem plin čime ću izbeći naznake da je u pitanju pumpa ili dizne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni se nesto slicno desava ali znam razlog ,a to je napuklo kuciste filtera vazduha ,simtomi su kako bih rekao kao nekakav medju gas takav usisak ostavlja u voznji a opet mozda je i do leptira gasa koji nisam dirao mada nemam problema sa lerom vec samo u toku voznje pri promeni stepena prenosa,kao da vozim FAP masinu :laughing: ali vec sam i navikao na to :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji kalibracija gasa, idi neka ti je urade časkom na Examineru...traje 5 minuta. Videćeš hoćeš li posle toga osetiti drugačije ponašanje papučice, ali generalno...ona ionako malo drugačije reaguje u odnosu na gas koji ima sajlu, stvar je navike. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tako je Nesa je u pravu ,ipak je to i elektronski gas :) kao sto rekoh ja sam se i navikao na to a sobzirom da sam pre toga vozio legendarnog Yugica razlika je bila drasticna pa mi je bio trip ispocetka sto sada naravno nije slucaj :D pogledaj to sto ti je Nesa rekao a vidi i sa tom klapnom ,ne bih rekao da je bas neki kvar u pitanju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je dekisa u pravu. Naime gornji nosač filtera za vazduh je pukao na nekih 4-5cm od mesta gde se šrafi. Mislio sam to da saniram ali mi je majstor rekao da to nije problem jer se kučište u donjem delu oslanja na nosače. Mada se generalno celo kućište prilično mrda.

Kada podignem haubu i dodajem gas u mestu čuje se usisavanje vazduha (uuuuppppp). Ovaj majstor kaže da tako treba.

Čini mi se malo kompilovano skidanje kućišta zbog nepristupačnosti.

Šta znači adaptacija leptira klapne gasa? da lije to kalibracija gasa?

Hvala na odgovorima

Edited by dussannn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako nekako, tj u odnosu na to koliko si pritisnuo papučicu gasa tj koliki je otklon papucice, senzor salje određeni signal koliko treba da je ''dat'' gas. Prijatelju se desilo na pasatu da kada pritisne papucicu do kraja-otklon 100% da je na leptir klapni 75%, nakon adaptacije auto ide kao blesav jer tek sada prima pun gas. Tako moze da se desi i da imas prazan hod tj da pocinje da salje signal tek kad je otklon na 10-15%.

Adaptacija se radi rutinski, nema budzenja ni cackanja, uz odgovarajucu opremu-dijagnostiku samo jednim klikom na pravo dugme, sacekas malo i....gotovo.

Mala napomena- veoma cest slucaj prilikom provere otklona papucice je da je papucica gasa pritisnuta 85-90% tj ne stize do kraja. Nazalost u velikom broju slucajeva ne primeti se odmah da je patosnica (ili nesto drugo,trece...)podletela pod papucicu i ne dopusta ceo hod. Necete verovati ali makar u 10% slucajeva je to bio razlog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta znači adaptacija leptira klapne gasa? Dali je to kalibracija gasa?

Na Examiner. Uđu u odgovarajuće podešavanje. Da se gas tri puta do blokade i gotovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tu adaptaciju radim sa FiatECUScanom i ELM327 dijagnostikom.Ima opcija za reset parametara klapne gasa (motor ugasen) .Posle ovoga blinka motor na tabli.Ugasim i upalim ga ponovo i dodam gas tri puta do 5000-6000 o/min (indikator motora se gasi).Ugasim ga ,sacekam 10-15s i to je to.Ovo raditi kada je motor dostigao radnu temp.

Edited by crnisale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vidim svi u ovom topic-u vozimo stilo 1,6 16v 2002 pa me zanima da li je posle svakog skidanja kleme sa accu potrebno raditi reset klapne gasa tj prilagodjavanje. Moj auto slabo reaguje na papucicu gasa samo kada se dooobro ugreje u gradskoj voznji, a onda i trza i na momente kao da radi na tri cilindra a danas sam prvi put primetio i da posle voznje podize nivo tecnosti u posudi za dolivanje. Inace lepo radi na ler-u, ne dize temperaturu, antifriz je cist, bez "pene" kao i sipka od ulja.Bord komp mi je pokazao potrosnju 13,6l/100km :dizzy: :dizzy:!! Na dijagnostici nema gresaka. Ima li ko kakav predlog za resavanje ovog problema? POZDRAV :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne ! Nije potrebno svaki put adaptirati papucicu gasa.

Ako nisi, zameni svecice i sredi klapnu gasa pa nam se onda-k javi! Postoji mogucnost da zaza toliko spominjani senzor (potenciometar) klapne. Ima i za to resenja ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svecice su nove NGK BKR5EZ koje sam zbog ovog trzanja kada se ugreje i menjao zajedno sa sve cetiri bobine a klapnu gasa sam cistio toliko puta da sam joj verovatno "stanjio" zidove :no. Najvise me brine sto posle voznje, kada parkiram auto, nakon par minuta pocinje da ubacuje u posudu sa antifrizom vazdusne mehurove ??? kao kada dete slamcicom uduvava vazduh u casu sa vodom, takav je i zvuk. Temperatura motora u voznji je normalna, pali se fen cim zamalo predje polovinu na cajgeru, nema tragova antifriza u ulju, iber je suv....zbunjujuce ,zar ne. Mozda mu se smesi skidanje glave :w00t::realmad::rant::wallbash: Da li kod nasih forumskih servisera moze sa sigurnoscu da se proveri sta se zapravo desava na mom autu? Pozdrav .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vozim 1,6 ali ajde ovako

Na vectri B 1,8 16v posle svakog skidanja akumulatora ili raskacinjanja leptira gasa savetuje se adaptacija klapne-info iz ovl.servisa od pre 10-ak meseci

Imao sam slican problem sa mehurićima i ako se ne varam na zalost ces morati da skidas glavu. Identican problem sam i ja imao sa jugom :). Sve radi manje vise normalno, ali kad stanes ono se cuju mehurici pod haubom-pukao dihtung glave, dovoljno malo da nema drugih posledica, dovoljno puno da moze da se proveri-upali auto, neka dostigne radnu temperaturu, pipni-stisni creva ka i od hladnjaka. Ako je dihtung, onda su creva pod visokim pritiskom i jako su tvrda na dodir.

Javi jel tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se pohvalim, danas sam ugradio gas sekvent Stag 4+. Lepo ide bukvalno nema razlike u odnosu na benzin.

Međutim problem sa gasom (papucicom) kada se auto zagreje je i dalje prisutan.

Zna i ler da varira, ali ne uvek.

Svećice su nove.

Serviser plina sumanja na izduvni sistem jer su očitavanja lambda sonde (jedne i druge) mnogo velika (99.2%) u leru.

Napominjem da mi je zadnji lonac za zamenu ako to ima nekog uticaja.

Pozdrav

Edited by dussannn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da utice, ali ako obe sonde prijavljuju loše izduvne gasove to znaci ili da ti ne pravi smesu kako treba (problem sa dovodom goriva ili vazduha, senzori i tome slicno) ili je u pitanju lose sagorevanje (svecice kablovi tralala...)

E sad s obziro da ti je puklo kuciste filtera za vazduh to ti je vec mali deo problema, ali posto imas vec problem sa papucicom gasa mislim da bi morao prvo da pocnes redom i to

-da se ocisti leptir klapna gasa

-da se izvrsi adaptacija/kalibracija papucica-leptir

-da se zatvori rupa na kucistu filtera

Tek nakon toga mozes da pristupis daljem resavanju problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam bio na Bosh-ovoj dijagnostici. Prijavljje grešku na lambda sondi. Grešku je majstor izbrisao pa trebam otići opet za par dana. Ako greška opet postoji majstor tvrdi da je sonda crkla. Ja sam malo skeptik, tj. ne daju mi se pare a da problem ne bude resen.

Da li tu sondu mogu nekako sam ispitati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam primetio pokazivanje lambda sonde na dijagnostici stoji na 450mV i ne osciluje pri dodavanju gasa. Da li tako treba ili je sonda otkazala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran i ne zamerite ako nisam u pravu ali cini mi se da ti meraci (kao i unimer) rade po principu usrednjavanja izmerene vrednosti, odnosno oni ce ti dati neku srednju vrednost a nece ocitati sinusoide oscilacije ni njihove max/min vrednisti niti broj oscilacija u vremenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nažalost, kako stvari stoje, ipak mislim da imaš problem sa klapnom gasa, ako imaš nekoga sa stilom 1.6 zamenite klapne, pa proveri. Inače, to ti je problem na izvesnom broju modela 1.6 - zbog te iste klapne gas u leru neravnomerno radi, teško se kontroliše, ponekad trgne i nema dobar odziv. Imao sam isti problem, prvo sam mislio da imam problema sa metanom, međutim, tek kada sam zamenio klapnu - rešio sam problem. Nažalost po mene, u to vreme - 200 Eur, sada je jeftinije!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...