Jump to content
FAS Goran
neshaoct

AMG Hammer / Mercedes W124

Recommended Posts

Ikona AMG-a.
Za osnovu je korišćena E- klasa W124, ovako je sređeno svega nekih 30-tak komada, ali ni AMG ne zna baš precizan broj. Druga polovina 80-tih... Motor V8 je sa 5.6 ili sa 6.0 L radne zapremine, zavisno koliko novca je kupac hteo da potroši. Uglavnom, snaga ide do 355 konja.

 

 

 

 

Edited by neshaoct
update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes 500 E (W124) isto deo Porsche-ove istorije.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Mercedes E60 AMG iz 1995. godine

 

mercedes-e60-amg 1.jpg

 

Mercedes-Benz 500E je bio perjanica generacije W124. Međutim, AMG, tada nezavisna tjuning kompanijia, je na tržište lansirao još ekstremniju verziju ovog sedana kog pokreće V8 agregat. Taj automobil nazvan je Mercedes E60 AMG. Baziran na legendarnom 500E modelu, Mercedes E60 AMG je zapravo ''Sveti gral'' generacije W124. Niko ne zna koliko je primeraka napravljeno, ali se pretpostavlja da se taj broj kreće imeđu 100 i 150. Naravno, retkost i mističnost koje okružuju taj model su doveli do toga da on bude i te kako skup. Upravo to dokazuje i model sa fotografija koji se prodaje u Holandiji. Naime, ovaj crveni E60 AMG sa crveno-crnim kožnim enterijerom se prodaje po ceni od 150.000 evra!

 

mercedes-e60-amg 11.jpg

 

Znamo, teško je poverovati da jedan Mercedes W124 star 24 godine može da košta toliko. Međutim, kao što smo rekli, ovo nije običan W124. Za početak, pokreće ga atmosferski V8 agregat zapremine šest litara koji razvija 376 konjskih snaga. Standardni 500E razvija 322 konjske snage i pokreće ga petolitarski agregat. Mercedes E60 AMG je nekada iz mesta do 100 km/h ubrzavao za 5.4 sekundi. On je postizao elektronski ograničenu brzinu od 250 km/h. Ne postoji nikakav razlog da ovaj model sa fotografija i danas ne može da postigne iste performanse. Pogotovo ako u obzir uzmemo činjenicu da je prešao svega 71.014 kilometara.

 

mercedes-e60-amg 111.jpg

 

Osim snažnijeg agregata, Mercedes E60 AMG poseduje i kruće vešanje, AMG felne veličine 17 cola, AMG aerodinamiku i AMG izduvni sistem. Automobil sa fotografija ima i klimu, tempomat, elektronski šiber na krovu, Bose ozvučenje i slično. Tu su i prednja sportska sedišta sa grejačima, zadnja sedišta sa grejačima, elektronski podesivi retrovizori, četvorostepeni automatski menjač i još toga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na aukciji u Londonu uskoro i čuveni Mercedes 300 CE 6.0 AMG Hammer

 

hammer 001.jpg

 

Pre nego što je kultna tjunerska radionica AMG polovinom 90-ih prešla u portfelj Mercedesa kao zvanični kućni tuner, dotadašnji tjunirani Mercedesi od strane stručnjaka kuće iz Affalterbacha iz 1980.-ih su danas sve vredniji, a onaj koji se smatra možda i najpoželjnijim i najobožavanijim kod auto entuzijasta jeste Coupe verzija serije w124 sa oznakom 300 CE 6.0 AMG Hammer. S obzirom na to da je u serijskom CE modelu najsnažniji motor bio trolitarski 6 cilindarski 24 ventilac, AMG je nudio vlasnicima ugradnju 5.0, 5.6 i 6.0 litarskih V8 mašina.

 

hammer 002.jpg

 

Tako je za enormnih 335.000 tadašnjih nemačkih maraka mogao da se kupi 6.0 litarski brutalno snažan ''Hammer''. Za poređenje, serijski Mercedes CE 300-24 je tada koštao oko 80.000 nemačkih maraka, a Hammer je pritom čak 100.000 nemačkih maraka bio skuplji od Rolls-Roycea Cornichea II, kao i od Lamborghinija Countacha i Ferrarija Testarosse.

 

hammer 003.jpg

 

Specijalni body-kit sa proširenjima karoserije kako bi stali AMG naplaci dimenzija 235-45 ZR17 napred i 265-40 ZR17 pozadi, te spojler na zadnjem poklopcu su pretvorili elegantni Mercedesov coupe u široku, agresivnu i atletsku pojavu na putu. Mercedesov V8 je ''razbušen'' na 6.0 litara, dobio je četiri ventila po cilindru i oštrija bregasta vratila pa je isporučivao 385 KS i najveći obrtni moment od tada nezamislivih 566 Nm, dok se snaga na zadnju osovinu isporučivala putem 4-stepene automatike. Nesumnjivo, AMG V8 je tada 1986. bio najbolji motor svoje vrste na svetu koji je 300 CE 6.0 AMG do 100 km/h terao za pet sekundi i do maksimalnih 289 km/h.

 

hammer 004.jpg

 

AMG je napravio tek 12 primeraka Hammera od 1988. do 1995. a jedan od njih će 24. oktobra biti ponuđen na aukciji RM Sotheby's-a u Londonu. Auto je trenutno deo čuvene Youngtimer kolekcije i ima zanimljivu istoriju. Konkretni Hammer je prerađen 1992., ali je prvi put registrovan tek 1995. godine kada je bio isporučen kupcu u Japan u originalnoj beloj boji, gde se zadržao do 2014. kada je imao tek 75.100 pređenih kilometara. Zatim je brodom iz Japana dovezen za kupca u Holandiju, koji ga je 2017. prelakirao u crnu boju a trenutno broji tek 400 kilometara više - 77.500. Koji cenu će na aukciji postići ovaj kultni AMG model poznat i kao ubica sa Autobahna s obzirom na to da je 1980-ih meru uzimao i razvikanim super sportistima, saznaćemo za oko mesec dana...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: 1988. Mercedes 300 E 6.0 V8 AMG

 

U vreme kad je AMG bio nezavisna kompanija, pa je tako V8 motor iz tadašnje S klase stavila pod haubu E klase...i još su ga ''razbušili'' na 6.0 sa fabričkih 5.6 litara radne zapremine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hagertyyoutubelogo.jpg Hagerty: Mercedes 500E W124

 

Kad god se počne priča o Mercedesu 500E W124, svi odmah kažu ''to je ona Porsche limuzina sa Mercedes značkom.''

A, ustvari na autu nema nijednog jedinog Porsche dela. Raylog za tako, veoma rašireno mišljenje, je podeljen posao oko njegovog sklapanja i izmena koje je uradio Porsche na traci u svojoj fabrici (jer je takav W124 bio preširok za standardnu proizvodnu traku u Mercedesovoj fabrici)... Pogledajte video, sve je u njemu pojašnjeno do detalja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes E klase Cabrio W124 ove godine slavi 30. rođendan

 

153401-mercedes 124 03.jpg

 

Na međunarodnom salonu automobila (IAA) u Frankfurtu sredinom septembra 1991. debitovao je kabriolet iz serija 124, sedam godina nakon predstavljanja limuzinske verzije. Ovim kabrioletom četvorosedom Mercedes je uspešno premostio dvadesetogodišnji jaz do sportske i luksuzne tradicije, jer je postojala rupa sve do legendarne W 111/W 112 verzije koji su se proizvodili do 1971.

 

153402-mercedes 124 02.jpg

 

124 model serije, koji su dve godine od premijere preimenovani u Mercedes E klasu Cabriolet 1993. godine, kao deo promene nomenklature, nasledili su modeli - CLK Cabriolet A208 (1998. do 2003.) i A209 (2003. do 2010.) kao i E klasa Cabriolet A207 (2010. do 2017.) i A238 (od 2017). U 2015. godini četvorosedi bez krova su proslavili svoju premijeru u Mercedes S klasi (A217) i u Mercedes C klasi (A205) 2016. godine.

 

153403-mercedes 124 01.jpg

 

Cabriolet onoga što će kasnije postati E klasa je zasnovan na 124 model seriji Coupe. Nakon što je 500 E limuzina visokih performansi predstavljen u jesen 1990. godine, kabriolet je predstavljao daljnji vodeći projekat za seriju 124 modela. Inženjeri su se veoma potrudili da projekat učine stvarnim. Modifikovali su oko 1.000 delova ili su ih dizajnirali od nule kako bi udovoljili strogim zahtevima u pogledu pasivne bezbednosti i udobnosti vožnje uprkos izostavljenoj krovnoj konstrukciji.

 

U poređenju sa Coupe verzijama, Mercedes je posledično proizveo brojne nosive delove kabrioleta od debljeg ili jačeg lima. Nakon složenih kompjuterskih simulacijskih proračuna, područja izložena visokim nivoima naprezanja su takođe opremljena dodatnim pojačanjima udvostručavanjem limova ili postavljanjem uglova i nosača. Pojačani su elementi, uključujući debljinu lima na A i B-stubovima, kao i na bočnim elementima bočnog okvira, pretinac sa mekanim gornjim delom je ugrađen kao poprečna zagrada, a liveni element pričvršćen na tunel sklopa poda i poprečni nosač ploče sa instrumentima. U mnogo poglavlja su inženjeri primenili svoja iskustva iz razvoja serije R129 Mercedes SL modela.

 

Cabrio ''124-ka'' se nudio sa ukupno četiri varijante sa po dva četvorocilindrična i dva šestocilindrična motora. E200 Cabriolet (136 KS) se u početku proizvodio do 1994. godine isključivo za izvoz u Grčku, Italiju i Portugal. Zato je stvarni početni model 1993. godine bio E220 Cabriolet (150 KS). 300CE-24 Cabriolet nasledio je E320 Cabriolet (220 KS), a E36 AMG Cabriolet (272 KS) postao je novi model vrhunskog ranga. Do jula 1997. proizvedeno je ukupno 33.952 primeraka 124 modela serije bez krova. U tom procesu se većina kupaca (18.572) odlučila za varijantu šestocilindričnog motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

porscheyoutube.jpg Porsche: Porsche & Mercedes - 30 godina 500 E

 

U prvom delu nam Michael Holscher, koji je bio zadužen za razvoj i proizvodnju ovog Mercedesa (radio u Porscheu od 1982. do 2016. godine), pojašnjava kako je sve to teklo.

Sa jednim od proizvedenih 500E obilazi mesta koja su korišćena i daje nam detalje...npr. od hale gde je napravljeno svih 10.500 karoserija, o tome kako je prvobitni plan bio 10 na dan, ali su brzo morali zbog tražnje na tržištu da podignu na 20 dnevno...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Mercedes W124 230E sa samo 995 kilometara

 

215915-mercedes w124 03.jpg

 

Nemački prodavac automobila Mechatronik prodaje možda najočuvaniji Mercedes W124. Ova firma se specijalizovala za klasične (skupe) Mercedes modele zato nije ni čudo da za ovaj model traže čak 50 hiljada evra! U čemu je kvaka? Krenimo redom.

 

Trgovac kaže da je automobil nov jer ima samo 995 kilometara. Naravno, fotografije govore sve, pa je ovaj 230E u izuzetnom stanju. Ispod poklopca motora se krije 2.3 benzinski četvorocilindrični motor sa 136KS i 205 Nm. Konkretni primerak je proizveden 1987. a ofarban je u Astralsilber srebrnu boju. OK, ruku na srce, reč je o osnovnom paketu opreme, ali niko ne može da ospori da je automobil u fantastičnom stanju. Naravno, gumu i plastiku na vozilu je potrebno osvežiti, ali to je praktično to. Prema rečima trgovca, već je prošla ''ozloglašeno'' tešku inspekciju TÜV, što dodatno potvrđuje stanje vozila.

 

215916-mercedes w124 02.jpg

 

Kako kaže Mechatronik ekipa koja trenutno prodaje vozilo, Mercedes filijala u Braunschweigu je dobila konkretno vozilo 27. maja 1987. kao izložbeni primerak u salonu. Nakon otprilike godinu dana mirovanja, pala je odluka da se automobil uskladišti. Na taj način je proveo 33 godine, a sada traži novog vlasnika.

 

215917-mercedes w124 01.jpg

 

Mada je reč o jednom od najočuvanijih primeraka u oglasu, on i dalje ima ratkapne na točkovima i nema kožna sedišta. Međutim, baš to ga čini savršenim ''daily driver-om'' na kome ne bi trebalo da bude nikakvih tehničkih problema, a verujemo da će budući kupac to itekako da ceni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

500E je rezultat Mercedesove i Porscheove saradnje

 

219977-mercedes 500 03.jpg

 

Oku prosečnog posmatrača bi Mercedes 500E mogao da izgleda kao još jedan ''stari, dosadni sedan'', ali to je veoma daleko od istine. Mercedes 500E je razvijen u saradnji sa Porscheom kao verzija modela W124 visokih performansi. Čak je i proizveden u Porscheovom postrojenju u Zuffenhausenu te je opremljen nizom ''performance'' delova. Pronaći dobro očuvani primerak modela 500E može da bude veoma teško, ali još uvek nije nemoguće.

 

219978-mercedes 500 02.jpg

 

Automobil na fotografijama je primerak modela 500E proizveden 1992. godine te je prvi put registrovan u Kaliforniji pre nego je završio u Virdžiniji. Sada se nalazi u Tenesiju, prešao je oko 283.000 kilometara, a prodaje se sa potpunom dokumentacijom i opremom.

 

mercedes 500 01.jpg

 

Mercedes 500E pokreće 5.0 atmosferski V8 motor baziran na onom iz modela SL generacije R129. Taj motor razvija 322KS i 480 Nm obrtnog momenta te je uparen sa četvorostepenim automatskim menjačem preko kojeg se snaga prenosi na zadnje točkove. Karoserija je lakirana u Cabernet metalik crvenu boju, a kontrast prave srebrne 18-inčne AMG Monoblock felne sa Michelin Pilot HX MXM4 gumama dimenzija 245/45. Unutrašnjost je dobro očuvana i presvučena bež kožom kojoj bojom odgovaraju i plastika na vratima, paneli vrata i tapacirung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg Vrele Gume: 1990. Mercedes W124 Coupe

 

Od 1987. do 1996. se pravila Coupe verzija - konkretan primerak je 300C sa 180 konja iz 3.0 rednog šestaka, sa prednjom maskom, farovima i haubom od tada tek nastale E klase (posle restajlinga W124 iz 1993. godine je preimenovan u E-Klasu):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes 6.0 AMG Hammer Coupe prodat za 749.190 evra

 

226844-amg hammer 04.jpg

 

Retki primerak modela Mercedes-Benz 6.0 AMG Hammer Coupe je prodat na aukciji, a novi vlasnik je izdvojio rekordan iznos. Reč je o automobilu koji se prodao na ranije najavljenoj aukciji, a koji je namenjen američkom tržištu i značajno modifikovan. Takođe, potiče iz vremena kada je AMG bio nezavisna tjuning kompanija pre nego je došao ''pod krov'' Mercedesa.

 

226845-amg hammer 03.jpg

 

Proizvedeno je svega tridesetak primeraka modela AMG Hammer, a ovaj na fotografijama je jedan od samo 13 koji su stigli u Severnu Ameriku. Takođe, jedan je od samo pet coupea.

 

226846-amg hammer 02.jpg

 

Automobil je prešao 31.249 km, u sjajnom je stanju, a pokazatelj toga je i rekordna cena od 761.800 dolara koju je dostigao na aukciji. AMG je u transformaciji ovog automobila iz modela 300CE u AMG Hammer zamenio 3.0 litarski 6-cilindrični motor sa 5.5 V8 motorom čija zapremina je povećana na 6.0 litara. Nakon dodatnih modifikacija motora, snaga je povećana na 385KS i 564 Nm.

 

amg hammer 01.jpg

 

Automobil je doživeo i vizuelne promjene kako bi imao prepoznatljivi izgled, a među njima je AMG body kit koji uključuje prednji branik sa maglenkama, proširena krila, zadnji spojler i novi branik, pragove i AMG dvostruke izduvne cevi. Takođe, tu su 17-inčne AMG Monoblock felne, kao i AMG opruge i amortizeri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan od samo 45 primeraka

 

234014-mercedes e60 03.jpg

 

Svaki model koji nosi AMG oznaku uvek privlači pažnju, ali postoje neki koji su zaista posebni. Među njima je Mercedes E60 AMG iz 1993. godine, koji je jedan od tek 45 proizvedenih primeraka.

E60 AMG je bio model brojčano ograničene proizvodnje, a predstavljao je verziju W124 E Klase visokih performansi. Razvijen je u saradnji sa AMG-om, koji je u to vreme bio nezavisna tjuning kompanija, ali je kasnije postao Mercedesovo performance odeljenje. Automobil pokreće 6.0 V8 motor koji razvija 375 KS i 582 Nm obrtnog momenta, što je u njegovo vreme bilo itekako impresivno.

 

234015-mercedes e60 02.jpg

 

Primerak na fotografijama je prema specifikacijama namenjen evropskom tržištu, volan je na levoj strani, ali se trenutno nalazi u Montani gde je uvezen iz Japana u februaru 2022. godine. Prodaje se na Cars and Bids aukciji koja traje još nekoliko dana, a u trenutku pisanja teksta najviša ponuda je iznosila 60.624 dolara. Veruje se da je proizvedeno između 100 i 150 primeraka modela E60 AMG, ali samo 45 njih nosi specijalni kod 0957 AMG Technik-Paket. Među njima je i ovaj primerak.

 

234016-mercedes e60 01.jpg

 

Na automobilu su 17-inčne trokrake AMG felne, body kit specifičan za 500E, poseduje brisače prednjih svetala, maglenke, elektronski podesive retrovizore i elektronski šiber. Napravljene su i određene modifikacije uključujući Remus izduvni sistem, zatamnjena stakla i aftermarket upravljač.

Treba reći da automobil nije u savršenom stanju i da mu je potrebna određena nega. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju jedinstveni Boschert B300

 

boschert 04.jpg

 

Firme kao što su Styling Garage i Sbarro su Gullwing vrata stavljale na veliki C126 (500SEC) coupe, ali možda je bolje rešenje i najređe, manji Boschert B300.

Počevši s bazom običnog 300CE modela, coupe verzijom limuzine E-klase iz 1980-ih, Hartmut Boschert je pomerio C-stub napred za 250 mm, zatim dodao dodatnu čvrstoću pragovima i krovu da bi omogućio ugradnju ''gullwing'' vrata, tako da su putnici mogli da pristupe i prednjim i zadnjim sedištima.

 

boschert 03.jpg

 

Prednja sediša su pozajmljena od tada novog R129 SL, ali što je još važnije, bio je tu i elegantan nos, kojeg je Boschert ugradio na školjku E-klase.

 

boschert 02.jpg

 

Ali postojala je jedna stvar koju je SL imao, a 300 CE nije, a to je bila V8 opcija, pa je Boschertov Coupe napravljen sa 3.0 šestocilindrašem opremljen s dve turbine. Nadogradnja je povećala snagu na 283 KS, iako je to još uvek bilo daleko od 326 KS koliko je isporučivao SL500.

 

boschert 01.jpg

 

I dok je SL500 bio skup, nije bio skup kao Boschert coupe, tako da je coupe dobio dosta publiciteta na Sajmu automobila u Frankfurtu 1989. ali ne i mnogo narudžbina. Boschert se nadao da će napraviti 300 automobila, ali na kraju je prodao samo 10 i nijedan od njih nije naručen sa skupljom opcijom gullwing vrata, što ovaj originalni izložbeni automobil čini jedinim te vrste. Nedavno osvežen novom bojom i presvlakama, na aukciji je RM Sotheby's, i očekuje se da će biti prodat za 250.000 do 300.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...