Ivan 17442 Posted September 2, 2012 (edited) Poenta prethodnog posta nije bila da te zafrkavam. Nego ako volis sam da cackas oko auta (a ne zeleci bilo kome da kvarimo biznis), da to mozes sam da sredis za 15 minuta. Otkaci accu, zaroni pod sediste, iseci dzekove, prelemi kontakte i stavi termo-buzire. Job done.Ja sam to uradio cim sam kupio auto i maltene zaboravio i da imam airbag. Smaralo me samo sta ako nekada budem morao da vadim sediste pa da opet to seckam, ali evo za ovih vise od 5 godina nije bilo potrebe za tim... Edited September 2, 2012 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted September 2, 2012 Ok, razumeli smo se. Inače mnogo više volim da sve uradim sam i naučim da radim jer nisu jeftini servisi za kola, a i volim da imam uvid šte se dešava u radu motora. Jedini problem u svemu tome je što nikada nisam imao dodira sa mehanikom Srednju sam išao u gimnaziju i sad na fon-jedino što smo spomenuli do sad na predavanjima je akumulator iz hemije i letva volana na menadžmentu Zbog toga, koliko god mom majstoru smetalo, zahtevam da stojim pored njega i gledam šta radi, ne zato što mislim da će me zeznuti za nešto nego jer želim što više da naučim o kolima i budem u stanju da, ako se taj kvar ponovi, sve sam sredim. Zbog toga i jurim toliko oko ovog termostata da bih nekako sam uspeo da otklonim problem, ali izgleda da ništa od toga jer zamena novog prevazilazi moje znanje i mogućnosti u vezi sa kolima.Što se tiče saveta za jastuke, uradiću to na vozačevom sedištu pošto je suvozačevo već rešeno u servisu, hvala na savetu A što se vađenja sedišta tiče, na Astri i Jugu nisam nikad skidao, a Juga imamo u porodici od kad znam šta su kola, tako da se nadam da neću morati ni na Stilu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17442 Posted September 2, 2012 Nema na cemu. I ja volim sam dosta toga da cacnem, pogotovo oko elektronike... I upravo ti zato i kazem jer je ovo najobicniji "zicarski" posao od par minuta.Sto se tice termostata, video sam tamo na temi sta te muci. U principu, mozes slobodno tako da vozis dok je toplo. Auto ti se, koliko sam procitao normalno zagreje i varira tu oko radne temperature. Ali ako ti je ostao otvoren, cim krene hladnije vreme primetices to odmah. Neces morati ni da gledas u kazaljku, nego ce ti bu.a traziti da se zagreje . A "problem" je sto se na Stilu ne menja samo ulozak, vec ide komplet sa kucistem. Zato je i zamenski termostat skuplji, oko 60-70 EUR. Dodaj na to zamenu antifriza i ruke (zajebancija je malo i prici) i to izadje na skoro 100 EUR, kao sto ti i rekoh tamo na temi. To je vec za servis, za vecinu nas ovde... Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted September 2, 2012 (edited) Baš sad računam. Našao sam na netu nekog ovlašćenog uvoznika delova gde je original termostat nešto ispod 6000(Ap sport preko 6000)+ 4*1l antifriza po 500-600din je oko 8500 i sumnjam da će zamena biti ispod 1000..ne izađe uopšte jeftino kvar kad se sve sabere, ali bar se tešim da će malo manje trošiti posle ovog Samo ne znam kako mi se ovo potkralo kada sam baš detaljno pregledao kola pre kupovine. I još sad gledam sliku na kojoj sam prvi dan slikao potrošnju i stoji tempratura tačno na pola.. Edited September 2, 2012 by igor0511 Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted September 2, 2012 Neke stvari je teško primetiti. Štaviše, na termostat mnogo vozača ni ne obraća pažnju, tako da nije nemoguće da prethodni vlasnik nije ni znao.Zameni, naravno. Sada nije kritično, ali čim krene da se muti vreme imaćeš povećanu potrošnju. Popravka će brzo da se isplati kroz gorivo - JTD je i tako muka zagrejati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17442 Posted September 2, 2012 Proveri i kod naseg drugara Boleta sa foruma (boleabarth) da li ima termostat i koliko je. Moja preporuka, vec par puta sam pazario kod njega, sve provereno originali po povoljnim cenama. Imas njegovu temu u "Clanskim pogodnostima"... I povedi racuna sa tim jeftinim "originalima" kod nas po radnjama...Ruke za zamenu mozes da sanjas za 1000 din, cini mi se da je meni prosle godine bilo oko 2500-3000 din. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted September 3, 2012 Neke stvari je teško primetiti. Štaviše, na termostat mnogo vozača ni ne obraća pažnju, tako da nije nemoguće da prethodni vlasnik nije ni znao.Zameni, naravno. Sada nije kritično, ali čim krene da se muti vreme imaćeš povećanu potrošnju. Popravka će brzo da se isplati kroz gorivo - JTD je i tako muka zagrejati.Iskreno ne verujem da mi ne bi rekao jer je prilično pošteno nastupio što se kola tiče. Čak mi je i najavio u skroijem vremenu da je planirao da uradi zamenu pločica i amortizera i rekao mi da bi bilo lepo da ja to obavim par meseci posle kupovine. Kada sam otišao kod majstora na pregled, prednje pločice su stvarno bile istrošene i amortizeri, dok su zadnje u savršenom stanju. A što se termostata tiče baš sam gledao tokom probne vožnje da li će se pregrejati, ali je proba bila u bulevaru oko 2 popodne tako da se zagrejao u roku od par minuta i stajao na pola Ima šanse da je i kod mene crkao jer prvih par dana nisam primetio varijacije temperature, a ostala mi je navika od Juga da dobro pratim temperaturu jer je imao posle 250 000 običaj da se u roku od par minuta bez razloga pregreje.@ivan hvala na predlogu Pretpostavljam da će biti bar malo jeftiniji termostati nego kod nas tako da ću ga kontaktirati čim se definitivno odlučim za kupovinu Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted September 15, 2012 Evo da vam pokažem šta sam radio ovih dana Pošto su mi ventili guma nestali(hromirani su bili), odlučio sam da osiguram felne. Na prvi pogled deluju kao obični šrafovi, tako da bi neko ko i nije baš vešt u skidanju felni samo vrteo ovu metalnu oblogu ispod koje se nalazi "ulaz" za ključ sa 3 rupePostavio sam i, jedva nekako , sijalice sa plavim svetlom jer su stare bile jako slabe i smetalo mi je da vozim po noći. Sad baš lepo izgleda( skoro kao ksenoni) i mnogo je prijatnije za vožnju. Ja sam, kao amater za mehaniku i totalni nepoznavalac Stila, uspeo uz savete Ivana i Terze, kojima se zahvaljujem na strpljenju i pomoći, da promenim sijalice bez skidanja branika i podkrila. Desni far se lagano menja i tu sam pustio onu maskicu da padne na pod i onda lagano zamenio sijalicu. Jedino što sam pomerio je posuda za vodu. E sad za levi je bilo baš veselo i tu sam se pošteno pomućio. Skinuo sam masku akumulatora i malo je falillo da skinem i ceo akumulator jer mi je tačno centimetar falio da bih zarotirao sijalicu i lepo je postavio i na kraju je upala neko na mesto Pored ovoga sam i zamenio amortizer gepeka jer stari nije valjao i udarala su me treća vrata stalno po glavi Još da se srede zadnji silen blokovi, nosač motora,da se prefarbaju šinice za postavljanje krovnog nosača u crno i trebalo bi da bude stvarno u savršenom stanju auto. I u planovima mi je postavljanje alarma pošto svašta slušam ovih dana o krađi kola i razbijanju stakala.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted September 15, 2012 Nece te alarm sacuvati od kradje Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted September 15, 2012 Više bih zbog drmusanja ili naginjanja kola. Mnogo sam se vezao za ove felne Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted September 15, 2012 Sigurnosni šrafovi su danas najisplativija investicija, ja planiram da kupim za sebe jedan komplet ovih dana, pošto ću u narednom periodu više vremena provoditi u Kragujevcu, a tamo mi je sigurnije sa sigurnosnim šrafovima... Koliko si ih platio? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17442 Posted September 15, 2012 Eeee, nisi pravi vlasnik Stila ako se bar jednom nisi pomucio da zamenis sijalicu srednjeg svetla sa vozacke strane ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted September 15, 2012 1300din u Kit Komercu. Našao sam u jednoj radnji i za 500din, ali imaju samo jednu veličinu koja je mnogo velika za Stila . Inače, meni ovi deluju prilično sigurno jer su potpuno okrugli i imaju samo 3 rupe nesimetrično raspoređene tako da bi bilo teško odvrnuti ih bilo čim osim sa specijalnim odvijačem. Potraži ovakve jer je većina tih sigurnosnih nazubljena i lako mogu da se skinu nekim kleštima.Eeee, nisi pravi vlasnik Stila ako se bar jednom nisi pomucio da zamenis sijalicu srednjeg svetla sa vozacke strane ...Hahaha to jeste, ali tek bih se namučio da mi nisi sve objasnio Dobro sam iščačkao onu sijalicu sa suvozačeve strane pa sam posle bukvalno po osećaju menjao ovu drugu jer skoro ništa nisam video unutra. A kroz far sam virio da li je sijalica dobro legla Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted September 18, 2012 (edited) Ja sam konačno rešio šine nosača gepeka. Sitnica je bila u pitanju, ali me je to užasno nerviralo, pa sam odlučio sam da ga rešim. Od alata sam koristio mat crni sprej(~250din), dve šmirgle(~40din) i brdo starih novina . Ovako je izgledalo pre sređivanjaOnda sam ga jedva nekako išmirglao jer je bilo jako teško izmanevrisati sa šmirglom da ne zakačim krov. Radio sam tako da čim se pocepa malo selotep stavim dodatnu traku preko.I na kraju posle prskanja kako je izgledalo Izvinjavam se za kvalitet slika. Telefon mi je malo poblesavio pa veličinu slika sam menja od 10kb-2mb Edited September 18, 2012 by igor0511 Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted September 18, 2012 Fino si ti to sredio, svaka čast Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted September 18, 2012 Vidis da si odradio bez problema Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted September 18, 2012 @Skiter hvala druže, malo sam se namučio ali se na kraju isplatilo.@MS PK ti si presudio da radim sa sprejom Delovalo mi je da će bollje ispasti ako stavim foliju jer nikad ništa u životu na kolima nisam farbao, ali je i ovako isplao pristojno Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted September 25, 2012 Danas sam imao dosta slobonog vremena i našao sam u garaži neki metalik sivi sprej pa sam odlučio malo da se igram Ofarbao sam kapice ventila guma u metalik sivo jer mi se ne isplati da kupujem hromirane pa da mi skidaju, ovako će neko samo dobro da ulepi prste ako krene da skida danas Takođe sam očistio sve ispod haube jer je bila gomila blata i prašine koje se verovatno tu nakuplja od kad su kola izašla iz fabrike, bar mi tako deluje. I pošto mi je bilo mnogo dosadno, igrao sam se malo sa sprejom i ispod haube, čisto da ne bude sve crno Sutra skidam višak farbe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted September 25, 2012 Ala si za*ro poklopac jesi zastitio trakom pa se boja podvukla ili si bez zastite radio? Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted September 25, 2012 (edited) Zaštitio sam sve i sigurno sam to radio 45min i više da nigde ne bi probila farba, ali izgleda da ne valja kineski selotep U milimetar sam sve savršeno zalepio i čim sam krenuo da prskam selotep je popustio i boja se podvukla Sutra uzimam razređivač i popravljam,a ako ne bude tako išlo ima da prelepim trakom samo slova i sve ostalo pređem mat crnim sprejem Edited September 25, 2012 by igor0511 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted September 25, 2012 Ma trebalo bi da se skine, a nisi trebao selotep da koristis nego krep traku, to ti je ona zuta molerska ili ti papirna traka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted September 25, 2012 Krep traku sam koristio unutar slova i nešto malo između, ali je mnogo tanka i onda nisam hteo da gubim vreme da je lepim sa spoljne strane slova, već sam tu stavio široki selotep i gadno se zeznuo Ali u svakom slučaju mi dosta lepše deluje od starog blatnjavog izgleda poklopca, još ako se skine i ovaj višak i ja sam prezadovoljan Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted September 25, 2012 Ma natopiš samo krpicu sa nitro razređivačem i ima da skine taj višak kao da ga nije ni bilo Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted September 25, 2012 Hvala Inače, ukrao sam ideju od tebe, verovatno bi bilo lepše sa markerom, ali mi bilo žao kad već kod kuće imam ovaj sprej Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17442 Posted September 25, 2012 Ala ga ostris za skup, vidim ja. Nego nam nesto odjednom najavljuju pljuskove za nedelju .Gledam ovu drugu sliku, jesu li ti brisaci radili, pa si ih ugasio na kontakt, nesto mi mnogo visoko stoje?A "odusevilo" me je sto ti je ono crevo usisa vazduha (od intercooler-a) suvo kao barut. Vecinom ljudima tu malo slini od uljnih para, sto smatraju i maltene normalno za JTD . Quote Share this post Link to post Share on other sites