Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Porsche 904 Living Legend Concept

 

Porsche-904 04.jpg

 

Još jedan koncept automobil koji je Porsche sve do danas krio od javnosti je i ovaj 904 Living Legend iz 2013. godine.

 

Porsche-904 03.jpg

 

Porsche Design Studio je za bazu uzeo šasiju od ugljeničnih vlakana upotrebljenu na Volkswagenu XL1, pa je tako nastao lagani i minimalistički Porscheov sportski automobil kao moderna interpretacija modela 904 iz šezdesetih godina prošlog veka.

 

Porsche-904 02.jpg

 

904 Living Legend Concept je zamišljen kao mali sportski coupe sa centralno smeštenim motorom i težinom koja jedva prelazi 900 kg.

 

Porsche-904 01.jpg

 

Što se motora tiče, u Porscheu su kao najoptimalniji izbor smatrali V2 agregat iz motocikla...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Le Mans Living Legend

 

porsche-le-mans 04.jpg

 

Do sada nepoznati Porsche Le Mans Living Legend Concept iz 2016. godine je baziran na Boxsteru, a po saopštenju nemačke kompanije ova dizajnerska studija je u najširem smislu u stvari prethodnik 718 Caymana GT4.

 

porsche-le-mans 03.jpg

 

Automobil između ostalog odlikuju i podešavajući zadnji spojler, retro zadnje staklo iz dva dela, LED zadnja svetla, centralno smeštene izduvne cevi...

 

porsche-le-mans 02.jpg

 

Za pogon se brine osmocilindrični motor, ali o njemu nisu navedeni konkretni detalji (mada neki tipuju na 4.6 V8 iz 918 Spydera gde raspolaže sa 600 konja).

 

porsche-le-mans 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 960 Vision Turismo

 

porsche 960 04.jpg

 

Nije svaki uspešan model serijske proizvodnje razvijen u linearnom postupku dizajniranja. Ponekad može doći do niza slučajnosti, koje dizajnera vode kroz nekoliko zaobilaznih puteva do konačnog cilja. Priča o Porscheu Taycanu, prvom potpuno električnom serijskom sportskom automobilu marke - takođe je počela nesporazumom.

 

porsche 960 03.jpg

 

''Kada sam prolazio video sam shematski prikaz Porschea 918 na dizajnerskoj crtaćoj ploči u našem studiju. Flomasterom je precrtana linija koja jasno pokazuje padajuću konturu'', prisetio se Michael Mauer. ''Krajičkom oka izgledao je poput spoja zadnjih vrata. Bio sam zapanjen''”

 

porsche 960 02.jpg

 

Rođena je ideja o super sportskom automobilu sa četiri sedišta.

Sledeće pitanje bilo je pitanje odgovarajućeg pogonskog sistema, koji omogućava ostvarivanje posebno sportskih ambicija: da li ovog uzbudljivog sportistu može da pokreće centralno postavljeni motor? Ili bi trebalo da dobije motor smešten pozadi u skladu sa tradicijom marke - kao prvi puni četvorosed Porsche 911?

 

porsche 960 01.jpg

 

''S obzirom na pitanje proporcija i pojave teme o električnoj mobilnosti, otkrili smo da bi ideja mogla da se još bolje realizuje s čisto električnim pogonskim sklopom'', seća se Michael Mauer. Zato je prva evolucijska faza Porschea Taycan razvijena od super sportskog automobila sa četiri sedišta. Porsche Vision Turismo (960 Turismo) je takođe postavio nove trendove u pogledu stila: kontinuirana svetlosna traka sa Porscheovim logom na zadnjoj strani usvojena je kao fiksni element u identitetu marke, i sada se može naći na gotovo svim modelima. Novi identitet dizajna električnih vozila je takođe dalje razvijen i definisan na bazi prednjih svetala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Boxster Bergspyder

 

porsche bergspyder 04.jpg

 

Porsche je 1968. godine napravio trkački model 909 Bergspyder, lagani jednosed u formi speedstera, a zatim je 2014. pripremio i njegovu modernu interpretaciju, i to na bazi 981 Boxstera. Verzija iz 2014. godine je nazvana Porsche Boxster Bergspyder (na slikama), pri čemu je cilj bio da se napravi radikalni i beskompromisni lagani sportski automobil.

 

porsche bergspyder 03.jpg

 

Inspirisan 909 Bergspyderom iz 1968. godine, i ovaj Porsche Boxster Bergspyder je dobio eksterijer u belo-zelenoj kombinaciji. Sem toga, automobil nema krov, ni klasično vetrobransko staklo, ni ručice na vratima...

 

porsche bergspyder 02.jpg

 

Što se unutrašnjosti tiče u njoj ima mesta samo za vozača.

 

porsche bergspyder 01.jpg

 

Boxster Bergspyder je težak samo 1.130 kg, dok se za pogon brine 3.8 boxer motor sa 393KS (odnos težina/snaga je 2.8 kg po KS). Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje nešto više od 4 sekunde, a stazu Nirburgring prelazi za 7 minuta i 30 sekundi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche Vision 918 RS, Vision E i Vision 916

 

porsche-918-rs 08.jpg

 

Ovo su još tri, do sada nepoznata, Porscheova koncept vozila.

 

porsche-918-rs 07.jpg

 

Porsche Vision 918 RS je 2019. napravljen u razmeri 1:1, pri čemu je dizajnerski tim za bazu uzeo 918 Spyder i napravio aerodinamički optimizovanu karoseriju.

 

porsche-918-rs 06.jpg porsche-918-rs 05.jpg

 

Osim toga, predvideli su unapređeni hibridni pogon i modifikovano oslanjanje, a u odnosu na original ovaj Vision 918 RS je dobio i niži nos, novi prednji spojler, uska prednja svetla, upadljive pragove, masivni difuzor...

 

Tu je i Porsche Vision E, takođe iz 2019. godine:

 

porsche-vision-e 04.jpg porsche-vision-e 03.jpg

 

U najkraćem, ovaj koncept je predlog trkačkog jednoseda, i to sa elektropogonom.

Još jedan zanimljiv automobil je i Vision 916 Concept, vizija manjeg sportskog automobila sa četiri elektromotora, zamišljena 2016. godine:

 

Porsche-Vision-916 02.jpg Porsche-Vision-916 01.jpg

 

Inspiracija za njegov izgled je inače pronađena u Porscheu 916 iz sedamdesetih godina prošlog veka. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche restaurirao prvi model 911 S Targa

 

209604-porsche targa 03.jpg

 

Porsche Classic Factory Restauration stoji iza trogodišnjeg projekta restauracije prvog primerka modela 911 S Targa koji se našao u salonu u Nemačkoj. Radi se o modelu 911 S Targa koji je proizveden 1967. godine, a u salon u Dortmundu je stigao 24. januara. Prethodno su postojali Targa modeli, ali nijedan sa 2.0 S motorom. Porsche je proizveo svega 925 primeraka sa ovom specifikacijom, kombinujući S motor, kratko međuosovinsko rastojanje i mekani materijal umesto zadnjeg stakla. To je karakteristika starijih Targi jer je staklo postalo standard od 1967. godine.

 

209605-porsche targa 02.jpg

 

Ovaj primerak modela 911 S je služio za demonstraciju u salonu, a potom je prodat kupcu u Americi 1969. godine. U garažu bez vrata u Njujorku je parkiran 1977. godine pa je bio zaštićen samo plastičnim pokrivačem. Tu je ostao gotovo 40 godina, polako je propadao, a otkriven je krajem 2016. godine i poslat je u Nemačku na restauraciju.

 

209606-porsche targa 01.jpg

 

Vlasnik Targe je želeo restauraciju po fabričkim specifikacijama, a stručnjaci iz Porsche Classica su u centralnom skladištu pronašli originalne delove. Restauracija je trajala tri godine, a potrošeno je 1.000 sati rada samo na karoseriju. Rezultat govori za sebe jer je Targa ponovo u savršenom stanju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Restauriran Porsche 924 Carrera GTS koji je vozio Walter Rohrl

 

214349-porsche 924 02.jpg

 

Kompanija Porsche je kompletirala restauraciju reli automobila 924 Carrera GTS kojim je upravljao Walter Rohrl tokom Nemačkog reli šampionata 1981. godine. Rohrlov automobil je baziran na 924 Carrera GTS homologacijskoj ''specijalki'' koja je proizvedena u 50 primeraka za Group 4 trke. Osim toga, Porsche je napravio devet prototipa, a peti je upravo Rohrlov automobil.

 

214350-porsche 924 01.jpg

 

Restauracija je obavljena u Porscheovom trkačkom odeljenju u Weissachu gde je lakiran u originalnu kombinaciju crne i zlatne boje koja je predstavljala Monnetovo sponzorstvo. To je urađeno jer je tokom Rohrlovog vremena automobil bio u plavoj boji. Porscheovi eksperti su zamenili sistem dovoda goriva, reparirali su originalna kočiona klešta, kućište međuhladnjaka i KKK 26 turbopunjače. Automobil takođe poseduje originalno trkačko kvačilo te set Pirelli guma dimenzija 255/55 R15.

Zadržan je i originalni ekstremno modifikovani Volkswagenov EA831 2.0 četvorocilindrični turbopunjeni motor korišćen u sezoni 1981. godine, kao i originalni trkački pojasevi. Restaurirani automobil je pokazan Rohrlu za njegov 74. rođendan. On je 1981. godine pobedio na četiri trke te je sezonu završio na drugom mestu. ''Veoma sam iznenađen, izašao sam iz automobila pre 40 godina i više u njega nisam seo. Ovo je za mene putovanje kroz vreme, osećam se 40 godina mlađi'', izjavio je Rohrl.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 911 Strassenversion

 

219392-porsche gt1 02.jpg

 

Porsche 911 Strassenversion je prilično retka zver pošto je samo 20-ak vozila napravljeno sa GT1 specifikacijama trkačkog automobila. Ovaj izvanredno očuvani primerak Porscheove egzotike sa izuzetno malom kilometražom trenutno se nudi na prodaju u Japanu, po ceni od čak 9 miliona evra, bez poreza. Pomenuti Porsche GT1 Strassenversion iz 1998. je ofarban u Fern White nijansu, sa crnim enterijerom. Prednja i zadnja svetla su u stilu generacije 996, a automobil i ima proširenu karoseriju sa ekstremnim aerodinamičnim dodacima i ogromnim usisima.

 

219393-porsche gt1 01.jpg

 

Njegov 3.2 twin-turbo motor sa šest cilindara podešen je da proizvodi 710 konja, što je značajno povećanje u odnosu na standardni model od 544KS. Snaga se šalje na zadnje točkove preko manuelnog menjača. Fabrički model je ubrzavao od 0-100 km/h za 3.7 sekundi i imao maksimalnu brzinu od 310 km/h. Neverovatna stvar je da je prešao samo 787 km, što ga čini još poželjnijim bogatim kolekcionarima.

 

Automobil inače prodaje James Edition preko kuće BTC Auction Cars. Ipak, čak i ako se proda za traženih 9 miliona evra, ovo neće biti najskuplji Porsche ikada. Ova titula pripada trkačkom automobilu 917K iz 1971. koji je promenio vlasnika za sumu od preko 12 miliona evra. Najskuplja do sada zabeležena prodaja Porschea 911 GT1 Strassenversion dogodila se 2017. godine na aukciji kompanije Gooding & Company kada je primerak sa pređenih 7.900 kilometara prodat za 4.9 miliona evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

porscheyoutube.jpg 50 godina Porsche razvoja u Weissach centru

 

Krenite u obilazak nove izložbe napravljene u okviru Porsche muzeja kako biste obeležili 50 godina od otvaranja Weissach razvojnog centra. Od ranih početaka, do priča o dizajnu i inovacijama u vozilima, dozvolite da vaš Porsche provede kroz poslednjih pola veka:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...