Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

40-godišnjica legendarnog Porscheovog modela 911 Turbo

 

porsche%20turbo%20111.jpg

 

Na salonu automobila u Parizu 1974. godine je predstavljena produkcijska verzija ove ''zveri''. Na pomen legendarnih sportskih automobila sa turbo motorom većini ljudi će prva asocijacija biti Porsche 911 Turbo, a veliki broj njih pogrešno tvrdi i da je to bio prvi takav model. Naime, Chevrolet i Oldsmobile su još 1962. ponudili kupcima automobile sa turbo punjačem, a BMW-ov 2002 Turbo je na tržište stigao 1973. Ipak, ti raniji modeli teško se mogu nazvati uspešnim, jer je tek Porsche savladao porođajne probleme uvođenja nove tehnologije i predstavio zreo, promišljen automobil... do određene mere.

 

porsche%20turbo%201.jpg

 

Prototip je predstavljen 1973. na salonu u Frankfurtu, serijski model godinu zatim u Parizu, a isporuke kupcima počele su tokom 1975. Mada je nosio Porscheovu kodnu oznaku 930, pod kojom je i plasiran na američko tržište, u Evropi će ovaj model ostati poznat kao 911 Turbo, nezavisno od toga što se dosta razlikovao od običnog 911.

Vizuelno, model je dobio proširene blatobrane, potrebne zbog širih guma, ali najupečatljiviji utisak je ostavljao divovski zadnji spojler, ''roštilj'' koji je raskrstio sa elegantnim ''pačjim repom'' Carrere RS. 1980-ih će Porsche ponuditi taj ''Turbo izgled'' kao opciju i na slabijim ''elferima'', ali u prethodnoj dekadi Turbo je bez lažnih dvojnika, opravdano izazivao strahopoštovanje, kako izgledom tako i performansama.

 

porsche%20turbo%2011.jpg

 

Iz tri litra zapremine Porsche je izvlačio 260KS pri 5500 obrtaja, dok je najveći moment bio čak 343 Nm na 4000 obrtaja. Do stotke je stizao za 5,5 sekundi, a najveća brzina je bila čak na 246 km/h. Od ostalih izmena u odnosu na obični 911 treba pomenuti modifikacije oslanjanja, veće kočnice, ali i neugodno iznenađenje, novorazvijeni ručni menjač sa samo četiri brzine - Porsche nije uspeo da razviije 5-brzinski koji bi se mogao nositi sa momentom turbo motora! To je bila stalna zamerka kupaca, koji su u jeftinijim modelima imali na raspolaganju brzinu više, ali Turbo će je kao opciju dobiti tek u poslednjoj godini proizvodnje prve generacije, 1989.

 

Mada je bio kultivisaniji i pouzdaniji od ranijih turba, velikim delom zahvaljujući trkačkom iskustvu iz Can Am serije, top model Porschea je bio opasna igračka. Kratko međuosovinsko rastojanje, težina motora iza zadnje osovine i velika turbo rupa, odnosno uključivanje turbo punjača u nekom nezgodnom trenutku, lansirali su većinu primeraka bar nekad tokom karijere van puta, repom napred... Ali to je deo legende: automobili poput Maserati Bore ili BMW-a M1 bili su dinamični i ergonomski bolji, ali nisu izazivali takvo strahopoštovanje. Zapravo, malo šta osim samog vrha ponude tog vremena, poput Lamborghini Countacha ili Ferrarija 512 BB, moglo se po tom pitanju meriti sa Turbom. Na prodajnom planu je međutim 'superbuba' bila bez premca: postavši ikona "japi" generacije, do 1989. ih je napravljeno čak 21.589, a kada je najavljeno gašenje proizvodnje desila se neviđena navala kupaca poslednjih modela.

 

Porsche je, naravno, više puta dorađivao model, koji je dobijao veći motor, više snage, targa i kabrio verzije... A nakon što je 1991. predstavljena druga generacija, bilo je jasno da Porsche neće pustiti legendu da se ugasi. Model je, obično sa godinom-dve zakašnjenja, pratio glavne promene običnog ''elfera'' i u ponudi je i danas, savršeniji, brži, profinjeniji, bezbedniji... Ali nikada ponovo onoliko uzbudljiv poput originalnog, čudljivog i opasnog 930, jednog od najznačajnijih Porscheovih automobila uopšte. I modela koji je podstakao revoluciju: već do kraja 1975. britanski TVR je imao turbo model, 1977. je Saab približio tehnologiju običnim ljudima, a u 1980-ima gotovo da i nije bilo značajnijeg proizvođača koji u ponudi nije imao turbo benzinac. Kasnije se tehnologija preselila u dizelaše, danas smo opet svedoci benzinskoj renesansi, prisećajući se 40-godišnjice jednog od najznačajnijih automobila u istoriji turbo punjača.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche predstavlja svojih ''pet veličanstvenih''

 

porsche%205e.jpg

 

Nemački proizvođač odabrao je da prikaže javnosti 5 veoma retkih sportskih modela iz svoje bogate istorije. Muzej Porschea u Štutgartu nezaobilazna je destinacija za svakog pravog automobilskog zaljubljenika kojeg put nanese u ovaj nemački grad. Međutim, ni posetioci muzeja nisu u prilici da vide neke bisere iz istorije kompanije koji se čuvaju u posebnom skladištu. Ovog puta, Porsche nam otkriva 5 raritetnih sportskih automobila koji su izrađeni u malim serijama. Od Porschea 964 Turbo S iz 1992. sa 360 ks, koji je proizveden u seriji od 86 primeraka, pa do izuzetno retkog modela 356 America Roadster iz 50-tih godina 20. veka. Ovaj automobil imao je motor od samo 70 konjskih snaga. Napravljen je isključivo za američko tržište, a izrađeno je svega 16 vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otišao je Peter W. Schutz, čovek koji je spasio Porsche 911

 

peter%20w.jpg

 

Nekadašnji prvi čovek Porschea Peter W. Schutz preminuo je u 87. godini, a ostaće upamćen kao čovek koji svojevremeno nije pristao na prestanak proizvodnje modela 911 koji je bio i ostao ''srce'' kompanije. Nakon značajnog pada potražnje, u Porscheu su početkom osamdesetih godina dvadesetog veka bili pred donošenjem konačne odluke o prestanku proizvodnje modela 911 koji je svoje mesto trebalo da ustupi modernijim modelima 924, 944 i 928. Srećom, na čelu kompanije tada je bio Peter W. Schutz koji se odlučno suprostavio nameri tadašnjeg menadžmenta, insistirajući da 911 mora da ostane u proizvodnji, a ponuda najpoznatijeg (i najcenjenijeg) Porscheovog modela svih vremena ubrzo je proširena novim karoserijskim verzijama i sve snažnijim legendarnim 6-cilindarskim boxer motorima koje je, sve do Serije 996, hladio vazduh. U svojoj uspešnoj karijeri Schutz je takođe inicirao i Porscheov trijumfalni povratak u svet trka izdržljivosti, od kojih je svakako najpoznatija trka 24 sata Le Mana na kojoj je Porsche zabeležio najveći broj pobeda (19), a pod njegovom ''dirigentskom palicom'' razvijen je i proizveden model 959 sa kojim je slavna nemačka kompanija ponudila adekvatnu alternativu tadašnjim potencijalnim kupcima Ferrarija F40.

 

''Gde god sam išao, svi su me pitali zašto želimo da prekinemo proizvodnju Porschea 911 koji je bio i ostao izvanredan sportski automobil. Uvek će mi biti drago što nismo doneli takvu odluku'', rekao je Schutz kada je sa proizvodnih traka sišao tamnozeleni milioniti primerak verovatno najpoznatijeg sportskog automobila svih vremena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako je Porsche restaurirao najstariju 911-icu

 

porsche 911

 

Najstariji sačuvani primerak Porschea 911 koji se nalazi u posedu muzeja proizvođača iz Štutgarta, u potpunosti je obnovljen i zasijao je novim sjajem. Nakon tri godine, koliko je trajao proces restauracije, u Porsche muzeju izložena je originalna 911-ica iz 1964.

 

porsche 911

 

Automobil sa rednim brojem 57 proizveden je u oktobru 1964, kao jedan od najranijih serijskih primeraka Porschea 911. Originalna boja bila je crvena, a ovaj model tada je još nosio oznaku “901”, koja je kasnije promenjena u “911”. Kada je nemačka auto-kompanija predstavila naslednika modela 356, on je u početku bio poznat kao Porsche 901. Međutim, samo nekoliko nedjelja posle startovanja serijske proizvodnje, Peugeot je zatražio da se oznaka broja promeni, jer je posedovao prava na korišćenje trocifrenih brojeva sa nulom u sredini za svoje modele automobila. Tako je rođena legenda, koja je pod tim nazivom poznata i danas – Porsche 911. Ipak, ta prva serija je u procesu proizvodnje imala oznaku “901”, ali se prodavala pod novim nazivom “911”. Porscheu je u bogatom muzejskom fundusu nedostajo upravo jedan takav automobil iz najranije serije.

 

porsche 911

 

Nakon pola veka, najzad ga je nabavio, obnovio i ponosno uvrstio u svoju postavku. Interesanto je da je ovaj 911 otkriven zapušten u jednoj garaži, tokom snimanja nemačkog televizijskog šou programa o antikvitetima.

 

porsche 911

 

TV ekipa kontaktirala je muzej, čiji su stručnjaci utvrdili da se radi o veoma retkom i izuzetno važnom automobilu za istoriju kompanije, pa je odlučeno da vozilo bude otkupljeno i obnovljeno. Inače, ovaj primerak Porschea 911 nije pre nikada restauriran, što je ekspertima za ovu oblast pružilo priliku da ga obnove prema fabričkim specifikacijama tako što će zadržati što više postojećih delova vozila, a originalne elemente koji su nedostajali ugraditi sa drugih 911-ica iz tog perioda. Rezultate trogodišnjeg rada možete videti na fotografijama, na kojima se prikazano kako je ovaj Porsche izgledao pre i posle restauracije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 911 GT1 Straßenversion - još jedan zaboravljeni superautomobil devedesetih

 

177738-porsche-911-gt1 1.jpg

 

Posmatranje Džej Lenoa kako se vrti na trkačkoj stazi u svom Jaguar XJR-15 modelu, evocira uspomenu na još jedan superautomobil iz devedesetih godina prošlog veka. 911 GT1 Straßenversion predstavlja model potpuno zanemaren od strane svih ljubitelja McLaren F1, Ferrari F40, Jaguar XJ220 i Porsche 959 linija, kreiranih u isto vreme. Dodatno, ovaj model dolazi sa Weissach opremom, baš kao i 959.

 

177739-porsche-911-gt1 11.jpg

 

Kada razmišljamo o Porsche automobilima srednjih motora, Carrera GT predstavlja prvo ime koje pada na pamet. Iako je ovo linija koja je zauzela mesto u istoriji kao najbolji Porsche ikada kreiran, postoji još brutalnija varijanta ovog superautomobila nemačkog brenda, a to je upravo 911 GT1 Strassenversion.

 

177740-porsche-911-gt1 111.jpg

 

Poslednje decenije prošlog veka, proizvođači su morali da kreiraju određeni broj ulično legalnih modela kako bi ostvarili pravo da se takmiče u trkama izdržljivosti nalik 24 Hours of Le Mans. 911 GT1 serija kreirana je 1996. godine i iste godine, Ferdinandov tabor ušao je zajedno sa njom u FIA GT šampionat. Za razliku od brojnih brendova koji su prvo kreirali svoje sportske automobile i potom ih prilagođavali regularnoj vožnji, Porsche je stvari radio obrnuto, gradeći ulično legalne trkačke automobile u samom startu.

 

177741-porsche-911-gt1 1111.jpg

 

Kako bi se 911 GT takmičio na trkačkoj stazi, kompanija Porsche morala je da kreira oko 25 911 GT1 Strassenversion kupe jedinica. Ova ekstremno ograničena proizvodna serija donekle je zaslužna što su ovi modeli relativno ostali ispod radara. To što je ovaj automobil gotovo suviše ekstreman i orijentisan jedino ka sportskoj vožnji sigurno nije pomoglo, ali ni činjenica da fabrika nije na najbolji način promovisala njegovu liniju, kao što je to uradila sa Carrera GT, na primer.

 

porsche-911-gt1 11111.jpg

 

Kao što i njegovo ime implicira, Straßenversion je specijalno prilagođen ulični model. Automobil poseduje viši razmak od tla, mekše vešanje, različit prenos brzina i drugačije tjuniran motor, zajedno sa čeličnim kočnicama. Sve ove karakteristike su ga učinile daleko lakšim za upotrebu, posebno kada se upredi sa ostalim punokrvnim trkačima, ali i dalje nije ništa manje opasan od njih.

Usred vozila smešten je šestocilindraš zapremine 3.2 litre, sa duplim turbo punjenjem, koji generiše 544 ks. Sa ovim moćnim agregatom i trkačkim dizajnom, 911 GT1 Strassenversion ubrzava do stotke iz mesta za svega 3.7 sekundi i poseduje maksimalnu brzinu od 309 km/h. Ovo je možda manje od 918 Spyder modela, ali je i dalje više nego što je potrebno prilikom vožnje po regularnim putevima. Pored toga, moramo zapamtiti da su pomenuti modeli razdvojeni decenijama evolucije.

911 GT1 Strassenversion možda nije čistokrvan kao Ferrari F40, niti brz kao McLaren F1, ali je u svakom slučaju ekskluzivniji od oba automobila. Pored toga, ova mašina je imala mnogo manju kampanju i pažnju javnosti, pa čak je i 959 imao više članaka od nje zbog jakog futurističkog pristupa kompanije Porsche prilikom kreiranja superautomobila, a u to vreme, 911 GT1 je predstavljao klasičan pristup poznatom receptu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dr. Volfgang Porše otkriva koji su njegovi omiljeni modeli

 

volfgang porse.jpg

 

Nekoliko ljudi pristalo je da kaže koji su njima omiljeni modeli kompanije Porsche, a među njima je Dr. Volfgang, koji je otkrio svojih pet favorita iz lične kolekcije. Volfgang, sin Ferija Poršea i brat originalnog dizajnera linije 911, sada se nalazi u svojstvu predsedavajućeg nadzornim odborom kompanije i kao što možemo pretpostaviti, poznaje Porsche modele veoma dobro. Lična kolekcija ovog čoveka predstavlja dom za nekoliko retkih klasika, uključujući i Irish Green 1962 356 Carrera 2000 i 1952 356 America Roadster modele. Tu je prisutna i nešto modernija mašinerija, uključujući i 1993 911 Turbo S automobil. Sa druge strane, kolekcija doktora Poršea, nije posvećena samo klasicima sa vazdušnim hlađenjem, jer on veruje da su poslednja izdanja automobila takođe jedna od boljih, verovatno misleći na Panamera Turbo S E-Hybrid. ''Moj otac bi gotovo sigurno želeo Panamera automobil, jer je jednom prilikom izavio da novi modeli uvek predstavljau najbolje. Ovo je bila moja tema takođe'', rekao je Dr. Porše. ''Šta god da dodam svojoj staroj kolekciji automobila, moj otac bi me uvek pitao - zašto voziš stari automobil kada su novije verzije uvek bolje?''

 

Naravno da ni jedna Porsche kolekcija nije kompletna bez posedovanja nekog velikog i proslavljenog analognog modela, najboljeg svih vremena, kao na primer Carrera GT automobila. Ovo je zbog toga što, pomenuta linija predstavlja sve što je jednom pravom ljubitelju ovog proizvođača, ali i svim ostalim vozačima dovoljno - V10 motor unutrašnjeg sagorevanja, kreiran prvenstveno za trkačke staze, manualni menjač savršenog prenosa i šasiju koja je kreirana od strane bogova Štutgarta. Cene, doduše, predstavljaju drugi pojam, ali svaka linija nemačkog proizvođača poseduje mogućnost da jednog dana postane vlasnik klasičnih primeraka, a svako ko poželi jedan, definitivno se neće ustručavati prilikom vađenja novčanika.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 917 concept

 

porsche_917_concept.jpg

 

Porsche ove godine obeležava 50-godišnjicu legendarnog trkačkog modela 917, i to novim koncept automobilom. Nemački proizvođač je naime na sajmu u Ženevi 1969. godine prikazao prvi primerak iz serije (sa oznakom 917-000) pa je tim povodom sada predstavljen i ovaj 917 concept. Originalni 917 je inače već 1970. osvojio trku u LeManu, a taj uspeh je ponovio i sledeće godine. Što se tiče ovog 917 concepta, Porsche za sada nije objavio nikakve tehničke detalje, ali će više informacija biti saopšteno kasnije.

Porsche 917 concept će moći da se vidi u Porsche muzeju, u sklopu specijalne proslave 50-godišnjice originalnog 917, i to od 14. maja do 15. septembra (kada će moći da se vidi i 10 restauriranih primeraka trkačkog 917). U vesti se navodi da je za 917 concept bio zadužen mali tim dizajnera i inženjera, ali i da je ovo samo dizajnerska studija. Eksterijer je inače u kombinaciji crvene i bele boje, inspirisan trkačkim 917KH modelom koji je pobedio u Le Manu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche obeležio 50 godina modela 917

 

porsche-917 1.jpg

 

Na čuvenom ''Goodwood Motor Circuit'', Porsche je simbolično obeležio pola veka postojanja svog legendarnog modela 917, sa kojim je 1970. osvojio i Le Mans. Ove godine, Porsche obeležava 50 godina postojanja svog verovatno i najpoznatijeg trkačkog automobila, modela 917, sa kojim je ovaj nemački proizvođač osvojio i Le Mans, davne 1970. godine.

 

porsche-917 11.jpg

 

U čast ovog kultnog ''trkača'', Porsche je na jednom mestu, i to kakvom (Goodwood Motor Circuit), okupio većinu verzija 917-ice, od prvog primerka (917-001), pa do 917/30 Can Am Spydera, i to takođe prve verzije (917/30-001). Tu su još i ''kratkorepi'' 917K u legendarnim Gulf Oil Racing bojama, kao i moderni 919 Hybrid iz WEC šampionata, sa kojim je Porsche takođe osvojio prestižni Le Mans, i to 2015, 2016. i 2017. godine.

Nažalost, izostao je originalni pobednik na Le Mans stazi 1970. godine, koji većinu vremena provodi u muzeju, kao i ''dugorepa'' LH verzija u Martini Racing bojama. Takođe, ovom slavlju se, barem kao gost, mogao pridružiti i barem jedan primerak legendarne 956-ice i 962-ke koje su tokom osamdesetih godina XX veka harale Grupom C.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 917 Concept: nove slike

 

porsche 917 111.jpg

 

Porsche ove godine obeležava 50-godišnjicu legendarnog trkačkog modela 917, i to novim koncept automobilom. Nemački proizvođač je naime 1969. prikazao prvi primerak iz serije (sa oznakom 917-000) pa je tim povodom ove godine predstavljen i ovaj 917 concept.

 

porsche 917 1111.jpg

 

Originalni 917 je inače već 1970. osvojio trku u LeManu, a taj uspeh je ponovio i sledeće godine.

 

porsche 917 11.jpg

 

Što se tiče ovog 917 concepta, automobil je ofarban u crvenu i belu boju, a dobio je i broj 23, sve kao i originalni automobil.

 

porsche 917 11111.jpg

 

Porsche 917 concept će moći da se vidi u Porsche muzeju, u sklopu specijalne proslave 50-godišnjice originalnog 917, i to od 14. maja do 15. septembra (kada će moći da se vidi i 10 restauriranih primeraka trkačkog 917).

 

porsche 917 1.jpg

 

U vesti se navodi da je za 917 concept bio zadužen mali tim dizajnera i inženjera, ali i da je ovo samo dizajnerska studija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Porsche 924 Carrera GTS

 

porsche-924-carrera-gts 03.jpg

 

Ruku na srce, Porsche 924 nikad nije stekao status jednog od najpoželjnijih modela iz Zuffenhausena, ali verzija sa fotografija ipak zaslužuje pažnju, ne samo fanova Porschea. Ako zbog ničeg drugog, onda zbog cene koja je istaknuta za njega, a ponudiće se na aukciji u Parizu.

 

porsche-924-carrera-gts 02.jpg

 

Poznato je da je Porsche kroz istoriju često pravio posebne serije drumskih, ali u osnovi trkačkih modela poput 964 Carrere RS, 993 GT2, 911 R, ili GT3 RS 4.0, a ovaj Porsche 924 Carrera GTS iz 1982. upravo je jedan od takvih ''specijalaca''.

 

porsche-924-carrera-gts 01.jpg

 

Procenjuje se da će ovaj crveni Porsche sa rednim 5-cilindarskim turbo motorom postići cenu između 220 i 280 hiljada evra što bi čak moglo da bude premašeno s obzirom na to da je prošle godine na aukciji jedan drugi takav iz 1981. godine promenio vlasnika za 357.000 dolara.

Inače, za potrebe homologaciju trkačkog bolida za 24 sata Le Mana u klasi GTP, 1980. godine proizvedeno je 406 primeraka Porschea 924 Carrera GT od čega tek 59 primeraka sa dodatkom GTS od kojih je 15 napravljeno prema specifikaciji za trke bez dodatnih zahvata. Jedan od tih je upravo ovaj primerak sa fotografija. Nakon što je bio proizveden oko godinu dana se zadržao u vlasništvu fabrike, i na njemu su napravljena dva servisa, u aprilu i septembru 1982. godine. Sada na satu ima 8.300 pređenih kilometara, a prema opisu RM Sothebyja ispod poklopca se nalazi 271 KS poput verzije Clubsport, a ne 249 KS što bi bilo uobičajeno. Ovaj blistavi Porsche 924 Carrera GTS dolazi s originalnim priručnicima, u izvanrednom je opštem stanju i u osnovi traži kupca koji bi cenio njegovu izvanrednu istoriju kroz koju se provlači motosport.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto Porsche 984 nikada nije ušao u proizvodnju?

 

porsche 984 04.jpg

 

Da je ikada ušao u serijsku proizvodnju, Porsche 984 bi sada bio tražena roba među ljubiteljima modernih klasika. Međutim, Porsche je otkazao ovaj projekat u poslednji čas.

Vratimo se u rane 1980-te: Porscheov najpristupačniji model 924 je počeo da pokazuje svoju godine pa je odobren razvoj novog ulaznog modela pod nazivom 984. Dizajn koncepta 984 datira iz 1984., ali inženjeri i dizajneri nisu kretali od praznog papira. Iz tehnološke saradnje Porschea sa Seatom (koji je tada još bio u vlasništvu Fiata, a ne VW-a kao danas), već je bio u planu koncept zajedničkog sportskog roadstera, koji je međutim odložen od strane Seata jer su Španci odlučili da su im prioritet automobili većeg volumena od roadster modela. Takođe, Seat je istovremneo proživljavao teške dane jer je Fiat pokušavao na sve načine da opstruira Volkswagen koji je po svaku cenu želeo Seat u svom portfelju.

 

Na papiru su oba projekta Porsche-Seat (PS) i 984 bili slični u smislu da su lagani dvosedi pristupačne cene. Porsche je želeo takav automobil jer je želeo da dopre do više mladih kupaca kako bi se povećale prodajne brojke, ali istovremeno nije želeo samostalno proizvedeni masovniji sportski automobil kako ne bi izgubili ekskluzivnost brenda. Kada je posao sa Seatom propao, Porsche je model 984 postupno preoblikovao u dvosed izuzetno modernog dizajna za to vreme. Njegov niski prednji kraj je imao okrugla svetla i horizontalne maglenke i pokazivače pravca, što su tipični stilski elementi kultnog modela 911, dok je njegov zadnji deo dobio lepa izdužena svetla.

 

porsche 984 03.jpg

 

Inženjeri su zamislili nekoliko varijanti sklapanja krova uključujući i onu sa dvodelnim sklopivim tvrdim gornjim delom.

 

porsche 984 012.jpg

 

U unutrašnjosti je roadster sa dva nisko postavljena sedišta dobio miks elemenata pozajmljenih od drugih modela, a svako ko je sedeo u Porscheu 944 prepoznaće kokpit i instrumente.

 

porsche 984 01.jpg

 

Međutim, sve ostalo bilo je tipično samo za prototip 984: pre svega pozadi smešten 2.0 boxer od najviše 150 KS uparen sa 5-stepenim ručnim menjačem koji je snagu slao na zadnje točkove, mada dokumentacija iz tog perioda pokazujeda je u planu bio i 4x4 pogon. Na testovima je do 100 km/h stizao za 8 sekundi i mogao je do maksimalnih 218 km/h. Ono što je bitno, prototip je imao tek 880 kg što je bilo 90 kg manje i od prve Mazde Miate koja se pojavila tek 1989. godine.

 

Porsche je opsežna testiranja vršio na test stazi Weissachu u Nemačkoj, a prvi primerci za u najvećoj meri američko tržište je trebalo da se u salonima pojave do kraja 1980-ih. Za ovaj projekat je znala i videla većina rukovodilaca Porschea i sviđao im se. Međutim karijeru ovog modela je zapečatio pad berze na Wall Streetu 19. oktobra 1987. godine, kad je indeks 30 američkih kompanija Dow Jones izgubio 22.6% vrednosti u jednom danu. Taj dan poznat kao ''crni ponedeljak'' je pokrenuo velike talase krize u ekonomiji koji su se osetili širom sveta, a koji su opustošili američku ekonomiju. Ni tržište automobila nije bilo pošteđeno, a ideja da će Amerikancima ponudi mali sportski automobil sa premium cenom je iznenada zvučala vrlo optimističnom šefovima Porschea. Pa ipak, Porsche je nastavio da ulaže značajnu količinu energije u stvaranje novog ulaznog modela što je postalo i prioritet jer je prodaja 1990. godine samo sa modelom 911 počela da firmu dovodi u krizu i na ivicu propasti. Neke lekcije naučene iz projekta 984 su ugrađene u razvoj originalnog Boxstera koji je svoj debi doživio kao koncept na Salonu u Detroitu 1993. godine. Izgledom je ličio na 984, ali mu je motor premešten iza zadnje osovine ispred, dakle centralno, a ostalo je istorija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pronađen Porsche 911 za koji verovatno niste ni znali da postoji

 

203179-porsche 911 03.jpg

 

Porsche 911 je verovatno najpoznatiji sportski automobil ikada. Sa motorom pozadi, prepoznatljivom linijom karoserije i odličnim vozačkim performansama osvaja brojne vozače već više od 55 godina. S obzirom na toliko veliku popularnost i dugu istoriju, nije ni čudo da su se brojni dizajneri okušali sa posebnim verzijama 911-ice, ali postoji jedna zaboravljena Porscheova verzija za koju u stvari retko ko zna - 911 HLS.

 

Porsche je u samim počecima proizvodnje ovog modela želeo da napravi jednu trkačku verziju 911-ice, a ona bi bila posebna po tome što bi se u unutrašnjost ulazilo pomoću jednih velikih vrata spojenih sa krovom. U stvari, ista onakva ''vrata'' kakva su se nekada koristila na starim trkačkim automobilima za Le Man.

 

203180-porsche 911 02.jpg

 

S obzirom na to da je za takav projekat potrebno napraviti brojna inovativna rešenja, Porsche je odlučio da taj posao prepusti najtalentovanijim studentima sa Univerziteta u Ahenu. Naravno, svaki student bi bio oduševljen da radi za Porsche pa su ovu ponudu velikodušno prihvatili.

 

Celi projekat je počeo 1966. godine, odnosno dve godine nakon predstavljanja prve 911-ice, a tada se još nije ni znalo kolika će ikona postati ovaj model. Studentski tim je marljivo počeo da radi na minijaturnoj verziji kako bi otprilike znali kako treba da izgleda novi automobil i da bi zatim ista rešenja primenili za pravu verziju. Karoserija je konstruisana od aluminijuma kako bi se smanjila masa, a korišćeni su i brojni dodaci koji su u ta vremena bili veoma popularni. Ali kada je tzv. 911 HLS konačno završen, svi su shvatili da nema previše sličnosti s originalnim sportskim automobilom.

Bilo je i očekivano da se Porscheovim dizajnerima ovaj automobil neće svideti pa je i ostao takav odnos prema tom primerku. Čini se kao da je automobil bukvalno sakriven u neku šumu i čak pet decenija niko nije pomislio na njega. Ali, 2014. godine poznati nemački stručnjak Manfred Hering se setio ovog automobila i odlučio da ga pronađe. Tada je za časopis Classic Driver rekao da HLS možda pre nije imao nikakvu vrednost za Porsche, ali nakon ovakve istorije 911-ica, ovo bi mogao da bude jedan od najvrednijih pronalazaka.

 

203181-porsche 911 01.jpg

 

Hering je, nakon što ga je konačno pronašao, gotovo tri godine pregovarao s tadašnjim vlasnikom za kupovinu 911-ice HLS, a onda i kupio. Još uvek nema novosti šta se u međuvremenu dogodilo sa automobilom, ali Hering je sam istakao da planira savršenu restauraciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

petrolped.jpg PetrolPed video: Porsche 924

 

Porsche 924 nikad nije stekao status jednog od najpoželjnijih modela iz Zuffenhausena, ali je svojevremeno bio bitan za opstanak fabrike:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...