Jump to content
FAS Goran
nesa 169

Fiat Marea Weekend 1.6 16v - moja radna mašina

Recommended Posts

Ne znam, nisam to imao.Doduše, Megan 1 sam vozio dve nedelje, ali nisam ga dole zagledao.

 

Danas idem na dekarbonizaciju. Mislio sam to još odavno, ali pošto je bilo samo u Beogradu nikako nisam nalazio vremena. Pre mesec dana su otvorili i u Novom Sadu. Javiću vam rezultate. Prepodne sam uradio jedno merenje koje će mi pomoći da vidim da li ću biti na dobitku. Izmerio sam da mom autu u najvišem stepenu prenosa treba 13,5 sekundi od 70 do 100. Merio sam što je moguće preciznije, u oba smera, kako bih eliminisao mogući uticaj vetra. Dekarbonizacija bi trebala da očisti motor i samim tim poboljša elastičnost, da mirniji rad i tako dalje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kao što sam vam obećao - evo rezultata: Nakon dekarbonizacije auto je od 70 do 100 ubrzao za 12,8 sekundi, odnosno ubrzanje se popravilo za oko 6%. Ništa spektakularno, ali ipak vidljivo. To znači da će mi za istu brzinu trebati malo manje gasa, samim tim i goriva. Malo mirnije motor radi. U ovoj priči koliko sam uspeo da shvatim važi pravilo - što više gareži, to više koristi od cele igranke. To znači da bi poboljšanje kod dizela trebalo da bude veće. Baš pre mene je rađena Laguna DCi.  Po meni svakako nema potrebe da o tome razmišlja neko čiji je motor prešao manje od 100.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2450, u Novom Sadu. Piše da će tako biti do 1. aprila. Detalje i telefon imaš ovde.

Pošto imaju samo jednu tu igračku, nije loše prethodno ih nazvati. Kako to rade? Cevku od tog uređaja stave na usis posle filtera za vazduh. Oni tvrde i da posle tretmana motor smanjuje dimljenje na punom gasu i lakše pali, ali to već ja ne mogu da potvrdim pošto dima i inače nemam, a svakako mi pali na pola zuba svejedno da li je topao ili hladan.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 17.2.2017. at 10:09 PM, nesa 169 said:

I kao što sam vam obećao - evo rezultata: Nakon dekarbonizacije auto je od 70 do 100 ubrzao za 12,8 sekundi, odnosno ubrzanje se popravilo za oko 6%. Ništa spektakularno, ali ipak vidljivo. To znači da će mi za istu brzinu trebati malo manje gasa, samim tim i goriva. Malo mirnije motor radi. U ovoj priči koliko sam uspeo da shvatim važi pravilo - što više gareži, to više koristi od cele igranke. To znači da bi poboljšanje kod dizela trebalo da bude veće. Baš pre mene je rađena Laguna DCi.  Po meni svakako nema potrebe da o tome razmišlja neko čiji je motor prešao manje od 100.000 km.

moram malo da istrolujem :D

Ovako je moj bivši auto ubrzavao 60-100, bez dekarbonizacije, negde oko 4 sec :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 25.2.2017. at 0:25 AM, marko.jovanovic said:

moram malo da istrolujem :D

Ovako je moj bivši auto ubrzavao 60-100, bez dekarbonizacije, negde oko 4 sec :D

 

Probao sam ovo danas. Moj rezultat je skoro duplo slabiji. Nisam iznenađen. Osim što dizeli i inače iz srednjih obrtaja vuku bolje, Bravi je išlo na ruku i to što je krenula sa 2000 obrtaja, odnosno tamo gde joj je najveći obrtni momenat, a završila u području najveće snage, Ja sam krenuo s 3000 obrtaja, dakle dosta ispod najvećeg obrtnog momenta (koji je ionako mnogo slabiji) i završio na manje od 5000, dakle dosta ispod najveće snage. Kad tome dodamo i malo veću težinu nije moglo drugačije ni da bude.

 

Bio sam kod butandžije. NIS uporno demantuje kako u plinu ima dodataka, ali slika ih demantuje:

 

 

klipic.jpg

Ovo je klipčić iz mog uređaja za prebacivanje s benzina na plin. Potpuno je crn od nepoznate masti i zato je blokirao. Mnogima se to desilo. Ja sam još imao i sreće jer je nekima zagušilo i dizne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tako smo moj Fiat i ja stigli do kraja našeg zajedničkog puta. Imao sam na početku leta nekih manjih problema s hlađenjem koje sam uspešno rešio, malo i nekom slučajnošću. Zajedno smo prošli jedan dramatičan događaj koji je opisan i u novinama pri čemu se može videti i slika mog automobila. Preživesmo i to, kao i mnogo šta drugo. No, svemu dođe kraj.

Spletom raznih okolnosti kupio sam auto koji nije Fiat, nije čak ni italijanski, ali predstaviću ga uskoro u delu za automobile van grupacije. Tako mi se dopala ideja da imam takav, dosta kolega ga vozi, a i inače se često može videti na ulicama, što je meni veoma važno. Na neki način i dedin zavet, pošto je on tridesetih godina prošlog veka vozio auto upravo te marke.

Marea će mi uprkos nekim problemima ostati u lepom sećanju kao prijatan automobil koji mi se veoma dopao za vožnju i zato sam i voleo da ga vozim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E Nešo, a baš sam pre neki dan razmišljao gde si. Ranije sam te i primećivao na ulici u NS, iako ima dosta sivih Marea na taksiju (čini mi se isto koliko i Golf +) ali sam zapamtio sam tvoj broj. I u poslednjih par meseci videh da te nema toliko na ulici. 

Bitno da si ti dobro, a automobila će biti uvek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivao sam ja, radim standardno, a to sto se nismo videlii je možda stvar slučajnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/11/2017 at 11:29 PM, nesa 169 said:

...kupio sam auto koji nije Fiat, nije čak ni italijanski, ali predstaviću ga uskoro u delu za automobile van grupacije...

 

...dedin zavet, pošto je on tridesetih godina prošlog veka vozio auto upravo te marke...

 

Kad će predstavljanje...?

 

Auto Union ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citroen

On 15.9.2017. at 10:02 AM, PremieRacing said:

 

Kad će predstavljanje...?

 

Auto Union ?

Citroen. Deda je onomad vozio čuveni Traction Avant, dakle prvi velikoserijski auto s uspelim prednjim pogonom, što mu je dosta koristilo s obzirom na tadašnje izlokane i blatnjave puteve.

 

A Mareu sam prodao. Ostala je samo uspomena na auto koji sam voleo da vozim jer mi je bio prijatan, tih i udoban. Umeo je lepo da povuče ako treba, stabiilan, okretan, upravljiv ... no, život ide dalje. Možda se jednog dana vratim Fiatu kupovinom 500L. Kupio bih ga i sad, ali falilo je para. :(

Citroena ću predstaviti u toku večeri ili sutra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, totti said:

Sve dede voze Citroene emoji3.png

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk
 

Pa jeste, s obzirom da je vidno manje živahan od Fiata, bar ovaj što sam ja kupio. Doduše, imajući u vidu na moje easy rider vozačke navike sasvim je ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sve dede voze Citroene

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk


Pa ne voze BAŠ sve dede Citroene. Npr, ja !

Sent from my LG-G3 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba zaboraviti ni to da je Citroen osvajao svetska prevenstva u reliju, doduše definitivno ne s Picassom. E, da, rekoh da ću najkasnije danas postaviti temu o njemu, a pošto ja nisam kao ovi naši političari, dakle ispunjavam obećanja, evo teme:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...