Jump to content
FAS Goran
nesa 169

Fiat Marea Weekend 1.6 16v - moja radna mašina

Recommended Posts

On 28.3.2016. at 2:36 PM, andreja.micovic said:


Stvarno dobro održavan auto. Pošto vidim da si relativno skoro menjao viljuške. Gde si radio i koliko košta to zadovoljstvo? Skoro sam se preselio u NS i tražim nekog da sredim trap na svojoj Marei. 

Pozdrav

Nisam dugo ovde dolazio, pa ti nisam odgovorio ni na privatno, izvini. Mislim da ću u budućnosti biti češće ovde. Koliko se sećam viljuška je bila oko 4000, a ruke ne znam, ne bi trebalo da bude skupo.  Moja je benzinka, ne znam da li je i za JTD ista viljuška, tako da podatak uzmi sa rezervom.

On 3.5.2016. at 6:43 PM, IlijaGM said:

Ima li nekih novosti sa autom,kolika je sada km?

Da, bilo je dosta kilometara, a i radova:

 

364000- zamenjen izlaz iz zupčaste letve, uložak zadnje desne viljuške, levi amortizer zadnjih vrata, ulje i svi filteri.

 

372000 - popravljene makaze brisaca zbog otkaza desnog

374000 – zamenjeni butanski filteri

378000 – zamena ulja i svih filtera

383000 – zamenjene pločice

386000 – zamenjen motorski ventilator i zadnja desna opruga

387000 – zamenjen desni kraj spone i manžetna letve volana

391000 - zamenjena benzinska pumpa

392000 – zamenjeno ulje i svi filteri

395000 – stavljene nove zadnje opruge

396000 – zamenjeni butanski filteri

398000 – zamenjen levi kraj spone, desna manžetna, desni izvod iz zupčaste letve, zavarena izduvna grana i kućište katalizatora.

399000 – zamenjeni kablovi i svećice, popravljen butanski senzor temperature

 

 

Na satu je sad 400.000 km. Deluje mnogo, ali auto radi bez problema. Nemam značajnu potrošnju ulja, sad kad sam menjao svećice bile su bele, dakle to bi trebalo da znači da je motor dobar. Dobar je i trap, a tako uvek i mora da bude, ne samo mojom voljom. Naime u mojoj firmi se često i iznenada kontrolišu kola, a to izgleda tako da ti kontrolor sedne u kola i ti ga voziš putem sa mnogo grba i rupa. Ako na autu nešto lupa isključuje se do popravke. Osim gubitka para to je i bruka. Zato auto mora biti stalno u top formi.

 

Znači auto me još uvek pristojno služi i da se samo samo ja pitam sigurno ga u bližoj budućnosti ne bih menjao. Međutim, u firmi u kojoj radim (taksi) se uveliko šuška da ćemo do proleća morati mi s Mareama da uzmemo neki mlađi i bolji auto. Punto je već izbačen, tj može Grande, a stariji ne. S druge strane, gradske vlasti su ubacile varijantu da ćemo moći da imamo Euro 3 do 2018. godine. E sad, pitanje je šta posle, odnosno nije još precizirano da li posle tog roka samo nećemo moći da ih kupujemo, a da ih vozimo dok imamo ili ćemo morati odmah da ih prodajemo. Ne bih da kupujem auto da bih ga imao samo godinu ili dve. Jednostavno ne volim da često menjam kola.

I tako sam u glavi složio da bi sledeći auto mogao da bude Lybra, Multipla ili Stilo, po mogućstvu Euro 4. Videću još.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka čast kako održavaš auto. Nisu svi taksisti tako revnosni. Ima ih dosta kod kojih je bitno samo da ide. 

 

A što se tiče izbora sledećeg auta, viđam sivu Deltu, ali neki niži paket opreme, na taxiju. Prijatno iznenađen. Pre par godina sam se kladio da je delta duža od Maree i bi duža par cm tako da ispunjava i neke druge zahteve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne može Punto Classic za taxi? On je Euro 4 a poslednji primerci su 2011. godište, dakle ima ih mnogo mlađih i od Grandea. :)

TT

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Sasa_NS said:

Ne može Punto Classic za taxi? On je Euro 4 a poslednji primerci su 2011. godište, dakle ima ih mnogo mlađih i od Grandea. :)

TT
 

Može on za taxi generalno, ali u mojoj firmi ne, makar bio i 2010. A firma mi dobro radi, pa ne bih da je menjam. U većini drugih može, samo Crveni i SOS ne daju.

16 hours ago, andreja.micovic said:

Svaka čast kako održavaš auto. Nisu svi taksisti tako revnosni. Ima ih dosta kod kojih je bitno samo da ide. 

 

A što se tiče izbora sledećeg auta, viđam sivu Deltu, ali neki niži paket opreme, na taxiju. Prijatno iznenađen. Pre par godina sam se kladio da je delta duža od Maree i bi duža par cm tako da ispunjava i neke druge zahteve

Nova Delta ako misliš sigurno ima veće međuosovinsko rastojanje od Marea i kabina je prostranija, a sad da je ukupno duža, to nisam znao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je auto :):) 

Što se tiče ludvanje kazaljke za teperaturu, rasturiš tablu i poprskaš kontakte, i rešiš problem. Isto tako i meni pred odlazak na more. 

Malo je bezveze kad neznaš temperaturu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uglavnom znam temperaturu, otvarao je to električar i prskao, ne umem ja. Nije to pomagalo. Nudi mi jedan drugu tablu, ali kaže da to bude svakako i da mi niko neće garantovati da posle par meseci neće biti isto.  Inače trenutno izgleda ovako:

mareaIMG_20161031_140303.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

E je.. :( Kod mene pomoglo :)

Kolko kilometra, odlično izgleda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lim mi je dobar, mislim generalno s tim ovi automobili dobro stoje. 

Upravo je sirena opet pocela da mi pravi problem. Nije to tragedija, skinem utikace i ocistim kontakte, naprskam sprejom, pa radi. Nevolja je u tome sto je zaturena u desni blatobran i tesko joj je prici. To cu sutra, sad se vec slabo vidi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za vikend mi je priredio zvrčku, mada je doduše ispao problem zbog zamenskih delova. Pumpa za benzin koju sam jesenas menjao je ispustila dušu, a pošto je jako hladno nije hteo da upali ni na plin. Trenutno je kod majstora koji mi je remontovao pumpu, nadam se da će danas biti gotovo. Inače sam imao još radova na kolima, to ću kasnije postaviti kad budem sveo bilans i sa ovim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi radovi:

 

403000 – čišćenje benzinskih dizni

405000 – zamenjena leva viljuška, uporna spona i guma homokinetičkog zgloba.

406000 – veliki i mali servis, zamenjen levi homokinetički zglob.

407000- popravka pumpe za benzin u garanciji i kupljen nov akumulator.

Pre neki dan rano ujutro kad sam dao kontakt mi se na displeju koji pokazuje kilometražu i temperaturu pojavilo ovo:

 

 

 

 

IMG_20170129_235605.jpg

Tako se nastavilo veći deo prepodneva uvek kada bih dao kontakt i posle par sekundi mi se vratilo u normalu. Međutim, nije htelo da mi pokazuje spoljnu temperaturu. Već sam imao u glavi kako ću kad dođem kući da prelistam ovde da li je nekom to već bilo, ali oko podneva se sve vratilo u normalu i više s tim nisam imao problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavidni su kilometri, ali isto tako je i ogroman broj ljudi koji je prošao kroz nju. Sad nešto računam, taj broj je preko 50.000. Tu neko malo ponešto očeše, zagrebe i tako su mi tapacirunzi na vratima došli u dosta loše stanje. Zato sam ih sve zamenio prošle godine. Tad sam promenio i naslon između prednjih sedišta. Još ranije sam namestio patent da mi telefon bude na volanu u toku vožnje. To mi omogućava da pritiskom komande za spikerfon normalno pričam u toku vožnje. Pošto mi je telefon blizu usta normalno me svi čuju, a i ja njih. Nije tu samo problem što je priča s telefonom na uhu zabranjena, nego i to što mi tako nešto zaista smeta. Takođe su mi smetale i bubice u uhu za priču preko blututa. Probao sam, nerviralo me je i digoh ruke od toga. Telefon sam pričvrstio pomoću čičak trake koju sam zalepio na volan. Kad ga jenog dana budem prodavao benzinom ili alkoholom ću ukloniti ostatke lepka i to je to. Metar čičak trake je oko 50 - 60 dinara na pijaci (0,5e). To na autu izgleda ovako:

 

 

telefon 2.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobosi. Mislim da svi JTD imaju diskove, a od benzinaca 2,0, a za 1,8 ne znam. Napred su mi ventilirajuci diskovi i za to su mi rekli da nemaju sve 1,6. Ne znam od cega to zavisi.

Послато са GT-S6310 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad imam novu zapetljanciju. Vec neko vreme mi kod zadnjeg tocka prilicno lupi kad naidjem na rupu. Mislio sam prvo da je amortizer, ali me je bunilo to sto sam oba menjao prosle godine. Nista polovnjaci, lepo u radnji s racunom i garancijom 2 godine. Odoh kod majstora koji je utvrdio da selen blok dise i kad smo gurali tocak prema gore na dizalici stvarno je tu udaralo. To je ova igracka:

fec489f01a1b37a6a82574e0d7669779.jpg

Problem je sto to novo nigde nije bilo da se kupi, pa sam narucio, treba popodne da stigne. Nece to biti ni lako ni jednostavno, treba torzija da se skida i rezervoar verovatno. Ceo dan posla. Secam se da je negde MS PK pisao kako to prilicno utice na udobnost. Istina, definitivno.
To ce biti zamenjeno od nedelje. Sad mi ide vikend, treba prvo i neke pare uzeti.

Послато са GT-S6310 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

klasicna boljka na puntacima i brava/bravo/maera grupaciji...inace se pogorsa udobnost i zadnji kotaci se izbace nakoso 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ne, nisu se izbacili tockovi, to biva kad ode ona viljuska, pa se to remontuje. Ima tih kompleta za reparaciju ovde po radnjama. I to sam radio na oba tocka.
A ovo sam jedva nasao. Nije nesto skupo, oko 15e, ali treba dosta toga da se skida.

Послато са GT-S6310 уз помоћ Тапатока


Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ispred tocka. Mozda se ovako bolje vidi:

2aa58c251a3f25f349c62192b384d817.jpg

Послато са GT-S6310 уз помоћ Тапатока


Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto prilike, ako budes skidao torziju - da proveris u kakvom su ti stanju kocione cevi...i eventulano da promenis iste ako su počele da trule. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, razmisljao sam o tome, a mogao bi se i rezervoar isprati. Nikad nije koliko je kod mene.

Послато са GT-S6310 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obavezno, kad će već biti skinut. 

 

I malo da osvežiš patos - ili da zamaskiraš tragove korozije. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam to vec, patos je dobar, ali pragovi bas i nisu. To sam pre 2 nedelje gitovao i zafarbao, cisto da ne bi tu ulazila voda, a kad otopli videcu s nekim da mi to zavari.

Послато са GT-S6310 уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9.2.2017. at 7:31 PM, Martin said:

Eto prilike, ako budes skidao torziju - da proveris u kakvom su ti stanju kocione cevi...i eventulano da promenis iste ako su počele da trule. ;)

Dakle uradili smo to juče. Kočione cevi su bile u očekivano lošem stanju pa su i one zamenjene, kao i obe sajle ručne kočnice. Isprali smo i rezervoar, mada za divno čudo i nije imao nešto mnogo mulja. Benzinci toga imaju malo, a i ja na benzin malo vozim, tako da nije bog zna koliko ni goriva protrčalo kroz njega.

Sad je osećaj u vožnji mnogo lepši. Vidno je udobniji, posebno onima nazad. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam znao da ima Torziju :crybaby: .

Ja sam mislio posto ima amortizere i opruge da je to je to, ali ....

Znači isti zadnji trap kao kod Megana 1, Xsara....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...