Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Digitalni retrovizor / o rikverc kamerama

Recommended Posts

audi%20digitalni.jpg

Nakon premijere u modelu R18 sa kojim je Audi učestvovao na trci Le Mans, čelnici brenda iz Ingolstadta kreću sa serijskom proizvodnjom digitalnog retrovizora.
Prvi serijski model koji će imati pomenuti sistem je R8 e-tron koji će umesto standardnog retrovizora, iznad centralne konzole imati digitalni 7.7 inčni ekran na kome će se prikazivati slika sa kamere smeštene na zadnjem delu automobila. Kamera se po potrebi može isključiti, a Audijevi stručnjaci intenzivno razvijaju nove tehnologije sa kojima će povećati ponudu raspoloživih elemenata na ekranu. Mada Audi navodi da je digitalni retrovizor stvoren isključivo za model R8 e-tron koji nema standardno zadnje staklo, čini se da će zbog interesa javnosti ovaj tehnološki novitet kroz nekoliko godina postati bar opcija kod pojedinih automobila iz Audijevog dvorišta.

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisan predstavio digitalni retrovizor

 

Do sada su digitalni retrovizori mogli da se nađu jedino na konceptnim automobilima i nekim trkačkim modelima poput "audi R18", a japanski proizvođač Nisan će na ovonedeljnom Salonu u Ženevi predstaviti prvi "pametni" digitalni retrovizor namenjen serijskoj proizvodnji.

 

441322_11618415_ff.jpg?ver=1393853727

 

Prvi na svetu LCD retrovizor će pored jasnog pogleda unazad nevezano za vremenske uslove, moći pritiskom na dugme da se pretvori u tradicionalni retrovizor sa ogledalom, kako bi vozači mogli da se polako navikavaju na novu tehnologiju.

 

441317_11617915_ff.jpg?ver=1393853808

 

Kamera visoke rezolucije je postavljena na zadnji deo automobila i pruža nesmetanu sliku saobraćaja bez slepih tačaka koja se prenosi na mali LCD ekran montiran na standardnom mestu na vrhu šoferšajbne.

 

441321_11618315_ff.jpg?ver=1393853848

 

Digitalni retrovizor pruža sliku visoke rezolucije prilikom svih vremenskih uslova, čak i prilikom jarkog kontra svetla farova ili sunca.

 

441319_11618115_ff.jpg?ver=1393853864

 

"Pametni digitalni retrovizor će našim mušterijama omogućiti najbolji mogući pogled nezavisno od ostalih putnika na zadnjem sedištu ili uslova na putu", rekao je podpredsednik Nisan-a Endi Palmer. "On takođe otvara mogućnost uzbudljivog dizajna naših predstojećih modela jer se gubi potreba za širokim preglednim zadnjim staklom."

 

441323_11618515_ff.jpg?ver=1393853872

 

Nisan planira da novi retrovizor ugradi u "ZEOD RC", koji će nastupati na predstojećem "24 časa LeMana", ali i u druge Nismo automobile, a upotreba na serijskim modelima se očekuje 2015. godine.

 

 

 

izvor - mojauto.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

I sta ce onda taksista? Da okrece glavu i gleda musteriji u dekolte? Nas narod ima jako lepu izreku: "Besposlen pop i telad krstava". Da se zapitamo kuda vodi ovaj svet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW: Kamere umesto retrovizora od 2019?

 

bmw%20i8%2099999.jpg

 
Kako piše B92, male kamere na pozicijama klasičnih spoljnih retrovizora nisu retkost na konceptnim vozilima, ali ova tehnologija još uvek nije našla praktičnu primenu u serijskim modelima. BMW bi to mogao da promeni već do kraja ove dekade. Nemački proizvođač luksuznih automobila izložio je na nedavno završenom sajmu elektronike (CES) u Las Vegasu koncept BMW i8 Mirrorless. Prototip zasnovan na standardnoj verziji i8 umesto konvencionalnih spoljnih retrovizora sa ogledalima ima kamere. BMW ističe da je ovakvo rešenje u prednosti u poređenju sa klasičnim retrovizorima, jer pokriva veće vidno polje, pa vozač ima bolji pregled pozadi.
Da se bavarska kompanija neće zaustaviti samo na prototipu, potvrdio je šef razvoja BMW-a, Elmar Frickenstein, koji je izjavio da će tehnologija biti spremna za serijsku proizvodnju do 2019. godine. Pored toga što će kamere umesto ogledala povećati bezbednost u vožnji, očekuje se da će zahvaljujući boljim aerodinamičkim karakteristikama one uticati na smanjenje otpora vazduha i potrošnje goriva. Za sad nije poznato koji produkcijski model BMW-a će imati tu čast da prvi promoviše nove retrovizore, ali tipuje se na najluksiuzniji - Seriju 7. Prema rečima Frickensteina, tehnologija će u godinama koje dolaze biti preneta na celokupnu gamu vozila nemačkog proizvođača.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japan odobrio sistem kamera umesto tradicionalnih retrovizora

 

bmw%20i8%2099999.jpg

 

Često se pitamo kada će se mnoštvo zanimljivih futurističkih rešenja sa koncepata naći na serijskim automobilima? Sada su japanske vlasti odobrile upotrebu spoljnih kamera umesto tradicionalnih retrovizora, a prva serijska vozila sa ovom tehnologijom će biti lansirana ove godine. Nova regulativa koja dozvoljava upotrebu sistema kamera umesto retrovizora je odobrena još ranije ove godine, a japanski snabdevač, ''Ichikoh Industries'' je već pripremio dotični sistem za model koji će biti lansiran u avgustu. ''Ichikoh'' očekuje da će 29 odsto novih automobila u Japanu posedovati sistem kamera do 2023. Velika prednost ovih malih kamera nije samo u stajlingu već i u uštedi na masi i manjem otporu vazduha. Displej unutar vozila pokazuje šta se dešava iza vozila, bez potrebe za često nezgrapnim retrovizorom. Ovaj dizajn je dugo prisutan kod konceptnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi od 2019. planira da uvede kamere umesto spoljnih retrovizora

 

mitsubishi ca-miev 41.jpg

 

Sa unapređenjem tehnologije kamera, otvara se mogućnost da se klasični spoljni retrovizori sa ogledalima zamene minijaturnim kamerama. Ideja da se umesto spoljnih retrovizora na automobilima instaliraju kamere nije nova i već je primenjivana na brojnim konceptima, ali još nije zaživela na serijskim modelima. I pored mnogih prednosti koje donosi ugradnja kamera, kao što je unapređenje aerodinamičkih karakteristika vozila i smanjenje mase, klasična ogledala i dalje imaju primat u auto-industriji. Međutim, to bi uskoro moglo da se promeni, jer se kamere usavršavaju tako da sada mogu da bolje detektuju vozila koja se približavaju otpozadi. Mitsubishi je jedan od proizvođača koji rade na ovoj tehnologiji i - prema najavama iz te kompanije - planira da uvede kamere umesto spoljnih retrovizora na serijskim modelima u Japanu već od 2019. godine. Japanski proizvođač nedavno je objavio da razvija do sada najsavršeniju kameru za korišćenje u automobilskoj industriji. Kako kažu u kompaniji, ova kamera može da detektuje objekte na rastojanju do 100 metara.

 

mitsubishi ca-miev 4111.jpg

 

Bazirana je na veštačkoj inteligenicji i očekuje se da njena upotreba doprinese smanjenju saobraćajnih nezgoda, posebno onih koje nastaju prilikom promene vozne trake na autoputevima i saobraćajnicama sa više traka. Kamera na kojoj radi Mitsubishi koristi tehnologiju koja ''imitira'' ljudski vid i fokusiranje oka na određene delove vidnog polja, kako bi se što ranije detektovalo vozilo koje se približava. Pritom, kamera je u stanju da razlikuje automobile od, recimo, motocikala ili pešaka. U poređenju sa kamerama koje se trenutno koriste u auto-industirji i koje detektuju objekte na udaljenosti od 30-ak metara, Mitsubishijeva ih prepoznaje na rastojanju od čak 100 metara. U japanskoj kompaniji kažu da je unapređena i preciznost detekcije objekata sa 14% na 81%. Mitsubishi planira da prve serijske automobile opremi ovim kamerama umesto retrovizorima sa ogledalima 2019. godine, na japanskim putevima. Japan je među prvima u svetu napravio prvi, pravni korak ka realizaciji ove ideje kada je 2016. zakonom omogućio ugradnju kamera u spoljne retrovizore u produkcijskim modelima automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi najavio kraj bočnih retrovizora kakve poznajemo

 

audi kamera.jpg

 

Krajem ove ili početkom sledeće godine Audi će krenuti sa isporukom električnog SUV-a E-Tron. Ovaj automobil će doneti brojne novitete za ingolstadtskog proizvođača, ali jedna upada u oči više od drugih. Virtuelni bočni retrovizori biće opcija koju će moći da odaberu kupci E-Trona na nekim tržištima. Reč je o sistemu koji stakla u kućištima zamenjuje kamerama, kao i 7-inčnim displejima smeštenim u uglove vozačevih i suvozačevih vrata.

 

audi e-tron 22.jpg

 

Audi je pokazao prve fotografije završenog enterijera, a ujedno i funkcionalnost ove futurističke tehnologije. Ipak, teško je oteti se utisku da virtuelni retrovizori pomalo komplikuju inače veoma jednostavno rešenje.

 

audi e-tron 2.jpg

 

Nemci tvrde da će kupci imati mogućnost zumiranja i izbora širokog ugla prikazivanja, ali sami displeji nam se čine premali. Za konačan sud ipak moramo da sačekamo konačni proizvod i da se isproba u praksi. To doduše neće biti moguće svuda, jer brojne evropske zemlje obavezuju proizvođače na ugradnju retrovizora sa ogledalima. Proizvođači već godinama žele da promene ovaj trend jer glomazna kućišta bočnih retrovizora značajno pogoršavaju aerodinamiku automobila, a samim tim povećavaju potrošnju i emisiju izduvnih gasova. Kako Audijev novi sistem funkcioniše u praksi možete pogledati:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus ES prvi serijski automobil bez bočnih ogledala, ali…

 

Lexus_-ES 1.jpg

 

Lexus ES je postao prvi serijski automobil koji umesto klasičnih bočnih ogledala ima kamere. Ipak, postoji ''kvaka''. Lexus ES sa kamerama umesto bočnih retrovizora će biti dostupan samo u Japanu, gde je ova tehnologija legalizovana 2016. godine. Na svim ostalim tržištima, gde se prodaje, ES će i dalje dolaziti sa običnim ogledalima. ''Mercedes Trucks'' je pre nekoliko dana predstavio novi Actros, koji je takođe ostao bez ogledala zbog kamera, a Audijev novi e-tron SUV će takođe nuditi ovu tehnologiju na tržištima koja to dozvoljavaju. Ova tehnologija, koju su neke firme počele da nude još pre par godina, sastoji se od malih digitalnih kamera koje se nalaze na tankim nosačima i projektuju sliku na dva digitalna ekrana u uglovima instrument table, koji su u slučaju Lexusa ES dijagonale 5.0 inča.

 

Lexus_-ES 11.jpg

 

Ova tehnologija omogućava da vožnja bude vrla slična onoj sa običnim ogledalima, ali dodaje nekoliko prednosti. Kamere su u mogućnosti da prikažu raširenu sliku kada su migavci uključeni ili kada je vozilo u rikvercu, ili vozač može sam da izabere ovu opciju. Tehnologija takođe pruža bolju vidljivost po noći i uslovima smanjene vidljivosti. Navodi se da su nosači kamere dizajnirani tako da kiša ne utiče na sliku. Još jedan benefit je bolja aerodinamika zahvaljujući tankim nosačima kamera, što utiče na smanjenu potrošnju goriva i manju buku od vetra. Uz sve ove vrline, samo je pitanje vremena kada će sve više automobila karakterisati ova tehnologija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Honda najavila ugradnju virtuelnih retrovizora

 

honda vr 1.jpg

 

Sistem ogledala sa bočnom kamerom pre svega donosi novi nivo bezbednosti i aerodinamične prednosti. Slika sa kamere se projektuje na interne ekrane idealno pozicionirane za svakog vozača. Honda je potvrdila da će sistem ogledala bočnih kamera novog električnog vozila biti dostupan kao opcioni deo ponude kada automobil uđe u proizvodnju. Kao što se vidi na prototipu, ovo će biti prva takva tehnologija viđena na kompaktnom segmentu i donosi značajne prednosti po pitanju estetike, bezbednosti, aerodinamike i prefinjenost.

 

honda vr 11.jpg

 

Novi sistem ogledala zamenjuje uobičajene bočne retrovizore kompaktnim kamerama koje pružaju slike uživo na dva ekrana od 6 inča u vozilu. Integrisani na oba kraja armaturne ploče, ovi ergonomski postavljeni ekrani vozaču obezbeđuju prirodan osećaj i pogled. Za razliku od uobičajenih bočnih ogledala, kamere se nalaze unutar širine automobila i ne protežu se van lukova točka.

Nema sumnje, ovo je budućnost i kroz par godina hteli mi to ili ne, opšte neminovna stvar.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin napravio prototip retrovizora sa kamerom

 

200129-aston digitalni retrovizor03.jpg

 

Za Aston Martin bočni retrovizori budućnosti bi mogli da budu kombinacija stare i nove tehnologije. Britanski proizvođač super-sportskih automobila, zajedno sa dobavljačem Gentex, razvio je sistem koji kombinuje aspekte tradicionalnih bočnih retrovizora sa novim sistemima kamera za nadzor. Saradnja Aston Martina i Gentexa, instalirana na prototipu DBS Superleggera, koristi tri kamere - po jednu u svakom spoljašnjem bočnom retrovizoru i jednu koja je postavljena na krov. Slike sa kamera se prikazuju u višestrukim prikazima na ekranu unutar vozila na kojem se vidi unazad.

 

200130-aston digitalni retrovizor02.jpg

 

Kako bi maksimizirao pogled koji dolazi sa kamera, proizvođač automobila je povećao veličinu ogledala na bočnim retrovizorima. Ipak, ukupna veličina retrovizora manja je od onih na DB11, rekao je Daryl Wiseman, šef inženjeringa karoserije u Aston Martinu. Ova postavka je prototip.

 

200131-aston digitalni retrovizor01.jpg

 

''Možemo ga uzeti i staviti u odgovarajuće vozilo u određenom trenutku u budućnosti'', rekao je Wiseman. Iako neke evropske i azijske zemlje omogućavaju sistemima za nadzor kamerama da zamene tradicionalne retrovoizore, američka i kanadska pravila zahtevaju da vozila imaju unutrašnji retrovizor, kao i spoljašnji retrovizor na strani vozača. Wiseman je rekao da je proizvođač automobila razvio sistem kako bi bio pravno usklađen na globalnom nivou: ''Verujemo da je ovo put kojim ćemo ići prema napred dok na Aston Martinu još postoje retrovizori. Verujemo da će to tako izgledati.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus ES sa kamerama umesto spoljnih retrovizora

 

200591-lexus es 02.jpg

 

Kamere i digitalni ekrani koji zamenjuju tradicionalne retrovizore sa ogledalima odavno nisu novost u auto-industriji, ali se, uglavnom zbog lokalnih propisa, još uvek retko primenjuju na produkcijskim modelima. Ova tehnologija sada stiže i na evropsko tržište, tačnije u Veliku Britaniju, gde je to zakonom dozvoljno. Kupci Lexusa ES 300h na Ostrvu mogu da naruče digitalne spoljne retrovizore kao opciju po ceni od oko 1.900 evra. Vozači će tako, umesto u klasični spoljni retrovizor, ''bacati'' pogled na 5-inčne ekrane smeštene u prednjim uglovima putničke kabine, ispred A stubova automobila. Kamere koje odmenjuju ogledala u retrovizorima nalaze se u malim kućištima spolja na mestu gde su se ranije nalazili konvencionalni retrovizori.

 

Lexus navodi više prednosti ove tehnologije, uključujući proširenu sliku na saobraćaj pozadi koje kamere omogućavaju, kao i eliminisanje takozvanog mrtvog ugla koji postoji kod klasičnih retrovizora sa ogledalom. Takođe, mala kućišta u kome se nalaze kamere (usled manje čeone površine) smanjuju otpor vazduha i buku u kabini tokom vožnje velikim brzinama. Slika na monitorima je uvek jasna, bez obzira na to da li pada kiša ili sneg, što je još jedna od prednosti u odnosu na ogledala u retrovizorima. Čitav sistem uvezan je sa sistemom Blind Spot Monitor, a kamere se u noćnoj vožnji automatski prilagođavaju kada naiđe automobil otpozadi, kako bi se sprečila zaslepljenost od njegovih farova.

 

200592-lexus es 01.jpg

 

Lexus je predvideo i opciju proširenog prikaza onog što kamera vidi u slučaju kretanja u rikverc, kako bi vozač imao širu sliku i bolju preglednost. Kada se menjač izbaci iz rikverc pozicije, vraća se standardni prikaz slike na displeju. Lexus će ovu tehnologiju predstaviti evropskoj publici u martu, na Sajmu automobila u Ženevi 2020.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamere umesto retrovizora na Mercedesovom kamionu

 

Novi Mercedes Benz Actros kamion umesto retrovizora imaće kamere.

''MirrorCam'' sistem kamera je sve popularniji, a kako i ne bi kada se sve može videti na monitoru koji se nalazi na kontrolnoj tabli, pa kamere na najbolji način menjaju retrovizore. Ovaj Actros kamion je nešto manji nego ranije, sa strane aerodinamike je dosta bolji, potrošnja goriva je dosta manja, a vidljivost dosta bolja. Sa ''MirrorCam'' sistemom, vozači će imati dosta bolju preglednost mrtvih uglova i ostalih stvari koje je nešto teže uočiti na retrovizoru.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr video: Kamere umesto retrovizora - Audi e-tron

 

Potpuno električni Audi e-tron pun je naprednih tehnologija, uključujući i kamere umesto retrovizora!

Pogledajmo kako one rade i koje sve druge tehnologije ima e-tron:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rikverc kamera - cena, ugradnja, koja kamera?

 

kamera rikverc.jpg

Fotografija od Erik Mclean sa Pexels

 

I najiskusnijem vozaču dobro dođe pomoć u vidu rikverc kamere kada se parkira unazad na nezgodno mesto sa niskim preprekama koje je teško uočiti. Naročito noću. Parking senzori u mnogim situacijama jednostavno nisu od skoro nikakve pomoći. Oni imaju svoja ograničenja koliko god kvalitetni bili. Zato kamera koja prikazuje sliku iza auta predstavlja neuporedivo veću pomoć. Pritom naprednije kamere mogu da imaju razne dodatne funkcije koje na prvi pogled ne deluju važno, sve dok vam ne zatrebaju.

 

Glavna pitanja - gde kupiti, koju kameru, kako ugraditi…?
Pretraživali smo, upoređivali i raspitivali se i kod prosečnih vozača i kod ljudi koji se time bave (prodavci, servisi, auto-elektičari). Zaključili smo da je nemoguće dati konkretan odgovor - ponuda je zaista velika, pa se mnogi vozači izgube u moru informacija. Na kraju ugrade ono što je najjeftinije ili najdostupnije ili slepo poslušaju preporuku nekoga ko je već ugradio rikverc kameru.

 

Poručiš iz Kine, ugradiš sam i to je to?
Svi znamo da sa nekoliko kineskih najpoznatijih internet sajtova može da se poruči bukvalno bilo kakav proizvod. Ponuda je zaista velika, cene niske, ali ostaju potencijalni problemi kao što su dobijanje neispravnog ili nekompatibilnog uređaja, kamere i displeja čiji kvalitet ne odgovara onome što je obećano, generalno loš kvalitet, itd. Dakle, sa poručivanjem iz Kine možete da prođete super, a možete i ozbiljno da se opečete. Korona je u nekim slučajevima dodatno zakomplikovala priču po pitanju isporuke, reklamacija i slično. U svakom slučaju, proverite kakvo je trenutno stanje, pa sami donesite odluku.

 

Koliko košta rikverc kamera?
Ugradnja rikverc kamere može da košta od samo npr. 1.500 dinara, pa sve do nekoliko stotina evra. Sve zavisi od više stvari:

- da li kupujete kod nas ili poručujete iz Kine
- da li ugrađujete sami ili u servisu
- da li već imate ugrađen aftermarket Android multimedijalni sistem - odnosno, da li samo dodajete kameru na postojeću multimediju ili kupujete i ugrađujete u paketu i kameru i uređaj na kome će da se prikazuje slika (multimedija, retrovizor, portabl ekran)
Tu su i razni drugi faktori. Podsećamo da može posebno da se kupi samo kamera koja se povezuje na neki uređaj koji vozač takođe može posebno da kupi ili ga već ima, a može da se kupi i sve u kompletu.

 

Da li uz rikverc kameru obavezno idu i parking senzori?
Ne - ali mnogi paketi u prodaji sadrže i kameru i parking senzore.

 

Kako se ugrađuje rikverc kamera?
Na YouTube možete da nađete mnogo objašnjenja i uputstava, i na engleskom i na srpskom. Zato je bolje da ispratite uputstvo koje ste dobili uz proizvod, a da pre toga potražite i video uputstvo na internetu - konkretno za uređaj koji ste kupili ili za auto koji imate. Mnogima je ipak najbolja opcija da ugradnju prepuste profesionalcima. Ugradnja uglavnom nije komplikovana, ali male greške ili nedovoljno poznavanje materije mogu da naprave više štete nego koristi. Postoje i bežični uređaji, koji naravno imaju žice, samo kamera nije kablom spojena sa ekranom na kojem se prikazuje slika.

 

Kako rikverc kamera radi po mraku?
Rikverc svetlo u nekim situacijama jednostavno neće biti dovoljno da bi rikverc kamera obezbedila korisnu sliku, pa se savetuje da kamera obavezno ima svoje LED osvetljenje.

 

Na čemu vozač može da gleda sliku sa rikverc kamere?
Postoji više opcija:

- aftermarket multimedija

- poseban retrovizor koji ima integrisan displej na kojem se prikazuje slika sa kamere. Ovaj retrovizor se stavlja preko postojećeg retrovizora ili umesto njega, ponaša se kao klasičan retrovizor pri uobičajnoj vožnji, a kada se menjač ubaci u rikverc, na njemu se pojavi slika sa rikverc kamere

- mali ekran koji može da se postavi bilo gde u kabini i koji služi isključivo da prikazuje sliku sa rikverc kamere. Uglavnom predstavlja najjeftiniju opciju. Može da se zalepi ili na neki drugi način fiksira gde god vozač želi.
Sigurno ste primetili da nismo naveli fabrički multimedijalni sistem. Objasnićemo zašto.

 

Može li kamera da se spoji sa fabričkim multimedijalnim sistemom?
Zavisi od slučaja do slučaja, a i kada je to moguće, dovodi se u pitanje isplativost, naročito kada su u pitanju stariji automobili.

Razgovarali smo sa stručnjakom koji nam je objasnio razne stvari u vezi ugradnje rikverc kamere. Prenosimo samo deo razgovora, pošto je čitava tema mnogo kompleksnija:

 

''Često ljudi traže da se aftermarket zadnja kamera poveže sa fabričkim uređajem. To su uglavnom uređaji bez operativnog sistema i uređaji koji rade sa nekim svojim standardima, da se tako izrazimo, naročito komunikacijskim, odnosno konektorskim, tako da uglavnom na fabričke uređaje nije moguće dodavati kameru tako jednostavno kao na multimediju ili na neke aftermarket sisteme. Jedan od problema kod starijih automobila je to što je struja konstantno 12V i to ide na takav način da se paljenjem rikverc svetla multimediji šalje informacija da je auto u rikvercu i ona tada sama aktivira rikverc mod. To je sistem koji je ranije funkcionisao i to su ljudi tako upamtili. Međutim, kod novijih automobila koji imaju CAN komunikaciju, to više ne ide sa rikverc svetla već sa same multimedije.

 

Dešava se i da ljudi koji sami povežu kameru dođu u sledeću situaciju. Kamera funkcioniše dok je auto na kontaktu, ali čim startuju motor pokvari se slika ili prestane da pušta sliku. To se dešava iz razloga što uglavnom kameru povezuju na napajanje rikverc svetla. Ono ima 12V koji su potrebni za rad kamere dok je auto na kontaktu, ali kad se startuje motor ta voltaža pada. To ljudima obično zvuči čudno, ali ona padne npr. na 9V. To je slučaj kod vozila VW grupacije. Uglavnom, toliko niži napon nije dovoljan za rad kamere, pa ona ili prekida ili treperi ili se potpuno ugasi. Čim se ugasi motor, vraća se 12V i kamera može da  radi. To je najčešći problem koji ljudi imaju kod povezivanja kamere.

 

Ako govorimo o multimedijama kod novijih automobila, tada se informacija o ubacivanju u rikverc dobija direktno sa CAN-a, tako da ona u tom trenutku prebacuje sav rad multimedije u rikverc mod i tada aktivira video ulaz sa zadnje strane na koji je povezana kamera i u tom trenutku pušta sliku sa kamere. Ujedno kad se to desi on pušta i napajanje kameri - čistih 12V tako da ona radi neometano.''

On napominje da ponekad ni auto-električari ne spoje sve kako treba, ali to je već posebna priča - ipak je reč o uređajima koji se naknadno ugrađuju.

 

I konačno dolazimo do fabričke multimedije - može li onda da se poveže sa naknadno kupljenom kamerom?

Konačan odgovor je da dosta firmi uopšte ne radi ugradnju kamera na fabričke multimedije. Ovaj odgovor predstavlja iznenađenje i za nas, ali ubrzo saznajemo razlog:

''Svaki od proizvođača automobila radi po nekom svom standardu, pa dolazi do razlike u broju kablova, tj. žica koje treba da se spoje, zatim na tom fabričkom uređaju mora da postoji i opcija za rikverc kameru, a na nekim uređajima ta opcija može da se aktivira, dok na nekima ne može, ponekad su potrebni posebni adapteri ili konverteri što povećava troškove... Praktično se više isplati da se izbaci fabrički uređaj i da se ugradi novi multimedijalni sistem i poveže sa rikverc kamerom ili sa više njih.''

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...