Sign in to follow this  
Followers 0
sonsibilaps

Fiat Croma 2.5 TD (1992.) - dimi hladan

45 posts in this topic

Imam problem sa autom,pomagajte :( Imam fiat cromu , nosi motor od Lancie Theme 2.5td 1992 god. Problem je sto auto kad je hladan ,prvih 3,4 minuta rada dok se ne zagreje dosta dimi beli dim,i lose radi,pomalo trokira i stuca na ler gasu.Kad se zagreje nema ni trunke dima i rad je odlican.

Auto pali na pola kljuca,i sto je cudno ne trosi ulje skoro uopste.Zamenio sam ulozke dizni sve 4, grejaci novi,kompresija je 27 na sva 4 klipa.Sta bi tu moglo da bude problem, pumpa, ventili,hidropodizaci ili cak IC?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beli dim... Il je nesagorela nafta il je voda... U tvom slucaju nije voda znaci izbacuje ne sagorelu naftu... Kazi majstoru da nasteluje paljenje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce je da ventili trebaju da se steluju, da dizne trebaju da se steluju, da paljenje treba da se presteluje, uzubljenje, tkz. "sauh"... Ima tu dosta faktora, mada ti 2,5 inace dime hladni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nek proba prvo da nasteluje paljenje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel se paljenje steluje pomeranjem bosh pumpe gore-dole? A da li taj motor ima hidropodizace i da li mu se steluju ventili?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mrda se bos pumpa napred-nazad, ventili mu se steluju sa plocicama kao na zastavi (tako je bilo na mom fiatu 2,5tdi) pa mislim da je isto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj sa pomeranjem bosh pumpe, drugar je imao slican problem na kiji i bila se pumpa pomerila.

Edited by Ticma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee to je problem u ovoj zemlji Srbiji. Mi lakse skupimo pare i kupimo auto, postizemo finansijski kako tako da odrzavamo ove nase lomove, placamo raznim divljacima da nas deru a Majstora nema ni za leka. Sve prevaranti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tako je MS PK, ne smem svakom da poverim auto,jel malo je majstora koji poznaju ovaj motor,jer je 2.5td. Skoro sam crko od straha kad su mi menjali zupcasti kais,kao da nikad u zivotu nisu menjali:)Ali ispalo je ok hvala bogu.A bogami za diranje oko pumpe moracu da nadjem nekog ko poznaje ovaj motor.Zao mi da ga sjebem i napustim ide kao zmaj:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odakle si, bg ili?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ne trosi nista :guitar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ide kao metak a trosi malo goriva. Odi do Ice u brzom brodu, servis DR.Fiat ,pozovi se na Micu iz Pk, ja sam svoja vozila odrzavao kod njega, cak sam i generalnu radio, radi samo italijane, dobar je majstor i malo skuplji. Evo ti br. 064 17 55 442

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako ne resis problem negde blize,a dolazis u bg , :) zvrcni 063 343 584

Share this post


Link to post
Share on other sites

znam tog dr.fiata, on je mnogo skup,uzeo bi mi pare koliko kosta moj auto :D

Ne znam,gledacu da resim do zime taj problem,nego vazno da on pali dobro i da ide pa ce da vidimo ostalo.Ne isplati mi se da ulazem mnogo u stari auto:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi koliko je pristupacna pumpa, verovatno bi ti uzeo 20-30e, ako je samo do stepena paljenja. To je inace mnogo prost zahvat, ako se malo razumes u auta mozes i sam. Gde si menjao dizne? Jesu li nastelovane kako treba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj savet je da ne diras pumpu a narocito ne sam.to se steluje komparaterom i 2 3 stepena je dovoljno da ne valja,a ventile na tim motorima sam stelovao posle 250000 prvi put.Trebalo bi da jos uvek imam plocice i viljusku za taj motor.A sto zadimi kad je hladan ....,sigurno nisu ventili a ni pumpa ,u oba slucaja bi dimio i vruc.pitanje je kako su dizne nastelovane (ja nemam bas ok iskustva sa ''bosistima'') i ko je sklapao motor.Mada ,ja se ne bih sekirao samo vozi,a ako budes dolazio ,kao sto rekoh zvrcni... :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

on je dimio i pre nego sto sam menjao dizne ,samo sad sa novim diznama bolje pali i manje trosi koliko sam primetio i lepsi rad ima na leru,mislim kad je vruc.A kad je hladan,uzas....trokira i dimi...i kako se motor postepeno greje sve manje dima i bolje radi...i tako sve dok ne digne radnu temperaturu..onda je ok.A kako se to dizne steluju.To mi je bosista zamenio umetke pa valjda na 150 bara ..a majstor samo ubacio u motor....Ja licno mislim da dok ne otvorim glavu motora i ne sredim komplet ventile,gumice i ostala biiip on ce da dimi....a mnogo gruba slika kad upalis negde auto ono ljudi zinu i cude se kazu ovo krs :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizne se steluju,ako me secanje ne vara na 139 bara,i to bi svaki bosista trebalo da ume da uradi.Usput i pumpa treba da se pretrese,jer mozda ona podbacuje sada kad su dizne nove.A zbog ventila i gumica siguran budi da nebi dimio samo kad je hladan.Iznenadices se kad vidis da je svaka predkomora naceta,i onda ces da juris drugu glavu ili predkomore i to je igranka.U novom milosevu je bosista koji vrlo dobro zna sta radi,a uz to daje i garanciju.Nazalost ja njegov tel. vise nemam.Ako ti je za utehu ja sam sa tim motorom kome je bilo ne moguce nastelovati ventile,jer je bio toliiko potrosen da nisam na tako tanku meru mogao da obradim plocice ventila,presao 200 000.

Edited by Transporter131

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj tako,pa to je jedan od bisera dizel tehnologije tog doba. A mogu da predju koliko hoces, za pocetak nadji bosistu iz N. miloseva ,i raspitaj se koliko je remont pumpe.Ako je uradis,deo problema je resen. a ja licno samo to bi i uradio i vozio se jos neku godinu.Tesko je naci delove za taj motor, mada samo sa karikama i novim hilznama,uradjenom glavom , naravno i lezajevima,to ima jos dugo da ''fercera''.Koliko se secam od zastavinog (fiat) kombija koji nosi 2,5 d ,pasuje skoro sve,razlika je samo u debljini karika.Cini mi se da je td imao tanje karike, ako nisam zaboravio zadnji taj motor sam radio 96,a to resava strugar za 2 sata.Sve to ako ti se isplati.... :horse:

Edited by Transporter131

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma on super vuce,ima kompresiju,necu ja skoro da mu radim motor,a i ne prelazim neku veliku kilometrazu godisnje,mozda od 10 do 15 hiljada kilometra..Dok ide,ide...a kazi mi samo koji su simptomi kad je turbina losa,vidim da poznajes ovaj motor.Meni odlazi malo ulje u Intercooler al nije strasno.Kad sam skidao crevo video sam da ima malo ulja na njemu...Da li je to opasno i da li treba da ocistim IC i kako???Izvini ako sam dosadan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ti trosi ulje? U crevu uvek ima po malo ulja i vlazno je, a int.k. skines i operes naftom,benz. ili slicno. Gde si radio dizne? Vrlo je moguce da te sad malo pumpa za.. jer se obicno radi u kompletu zamena dizni, remont ili samo pregled i stelovanje pumpe i ventila. Kada se to odradi u kompletu, nema greske. Ja mislim da kod tebe treba samo stepen paljenja da se pomeri, imao sam isti slucaj na jednom 1,9td koji je po promeni dizni bio nemoguc na leru, dimi i trokira kao lud a sve ostelo u voznji i potrosnja perfektna.

Ja sam sa mojim 2,5tdi presao 520hkm bez otvaranja motora, oko 500hkm je poceo da troskari ulje ali brzo sam ga prodao i jos se vozi. Sa rastelovanim ventilima je vozen sigurno 100hkm, tesko je palio hladan i dimio kao lokomotiva dok se nezagreje, i trokirao samo na pola gasa iznad ili ispod ne i malo slabije je isao. Skoro sam nosio pumpu i dizne od jednog obicnog 2.5d kod Miskovica na trosarini i zadovoljan sam. Dizne bile ok, a pumpu je prestelovao i zamenio neki semering, uzeo me je nesto malo ne znam tacno mozda 20e.

@Transporter

Mislim da je 140b za 2,5tdi, a razlika u karikam je sto su bese kod 2,5d obicne a kod td konusne karike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MS PK,zaboravio sam razliike u karikama,davno je to bilo,ali strugar je to resavao lako.

Sonsi ,nisi dosadan bar malo pomoci nije zgoreg.Kao sto rece MS operri kuler i ne sekiraj se za ulje to je ok.Posle pranja probuckaj malo benzina kroz kuler i ostavi da se osusi. Sva je prilika da ces i pumpu morati da uradis. Pozz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0